Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:21
Onderwerp: Bindingsangst
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Goed, dan ff nieuwe input geven. Ik vind dat er te gemakkelijk geredeneerd wordt vanuit de persoon die bindingsangst heeft. Je moet begrip hebben voor de achtergrond, je moet geduld hebben met de situatie. Maar stel je nu eens voor dat deze persoon dit gebruikt om je maar aan het lijntje te houden. Aan de ene kant houdt ze wel van je, wil ze dat je komt, wil ze ooit eens in de toekomst wel verder. Maar ze zal nooit een definitieve keuze voor je maken...Wanneer is het breekpunt dan bereikt? Tot hoever moet je je dan laten gebruiken??? |
Hoera , de opmerking waar ik op wachtte.
Hele lastige ja, ik heb er weleens wakker van gelegen en ben er nog steeds niet uit. Want als je dan het contact verbreekt of op een lager pitje zet voel ik mezelf ook weer schuldig.
Iemand een idee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:11
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat begrijp ik nog net Maar we hebben het toch over bindingsangst????? |
Klopt helemaal
Hierbij even een korte tussenstand (graag correctie indien onjuist geformuleerd)
- Bindingsangst kan door veel verschillende dingen komen. Bijv. door een mislukte relatie of bang zijn een veilige vertrouwde wereld te moeten verlaten en dan maar af te wachten of het nieuwe avontuur zich positief ontwikkelt.
- Veel mensen willen te snel een relatie of hebben te weinig geduld, dus probeer rust en tijd aan een ander te besteden en goed naar elkaar te luisteren. Zodoende is er kans om dichter bij elkaar te komen en kan de angst zich omdraaien naar vertrouwen.
- Als je reageert op een profiel van iemand die bijv. 20 jaar ouder of jonger is dan moet je ook begrijpen dat die persoon liever geen contact wil omdat het leeftijdsverschil wat te groot is en dit niets met angst te maken heeft.
Laatst aangepast door
|
EGGIE989
|
op maandag 6 december 2010, 20:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:53
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Gelukkig mogen mensen dat zelf bepalen......een relatie word je niet op een gouden bordje aangereikt en dat schijnen veel mannen op cm wel te denken........je zoekt eerst op leeftijd,zoekt dan een leuk fotootje uit,praat een beetje.....en hoppa,tis voor de bakker,kost weinig abonnementsgeld,lekker handig.........of die vrouw wel een partner wil die 20 jaar ouder is of zit te wachten op "jou" is hier soms niet van belang,ze moet zich willen binden,niet zeuren,zich aanpassen en dankbaar zijn voor de aandacht(sorry,ik gooi er even wat frustraties uit )
Je zou het ook kunnen vragen als het zo belangrijk voor je is;wat zoek je?wat hoop je te vinden?hoe denk je over trouwen?etc etc etc.......is niet raar hoor,om zulke dingen op een datingsite te vragen |
Hmmm, ik denk dat er best wel mannen zijn die zo denken maar net zoveel als vrouwen.
Ik zit trouwens niet te wachten op vrouwen die 20 jaar ouder zijn dan mij dus reageer ik ook niet op vrouwen die 10-20 jaar jonger zijn dan mij. Jammer dat sommigen daar niet bij stil staan (snap je punt). Tja, en ik denk dat iedereen (zowel mannen + vrouwen) blij mogen zijn met wat aandacht. Er zijn mensen die het fijn vinden wat aandacht te geven aan een ander en dan is het ook fijn als een ander aandacht aan jou geeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:47
|
|
|
Ik denk niet dat je afgeschreven bent dat is ook niet de doelstrekking van het topic. Meer hoe we met zijn allen er mee om kunnen gaan zodat het voor iedereen een positieve uitwerking heeft en begrip voor elkaar kunnen opbrengen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:09
|
|
|
Zoals al is aangegeven kan bindingsangst ontstaan door diverse dingen. Het zou al heel prettig zijn als menesen die van zichzelf eten dat ze geen vaste relatie willen of zeer twijfelen of ze dat willen voorlopig in hun profiel op datingsites willen zetten dat ze op zoek zijn nara vriendschap o.i.d. en niet eirn zetten dat z eop zoek zijn naar ene relatie.
Verder vind ik persoonlijk LAT en BOB relaties niet echt thuis horen in mijn christelijke denkwereld maar goed dat is mijn eigen mening.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 23:01
|
|
|
Bedankt voor je reactie.
Tja, het hoeft natuurlijk niet snel maar zelfs als mensen geduld hebben en enorm beel enrgie ergens insteken en het wil niet (ook niet na een half jaar relatie) dan is dat soms best jammer.
Gewoon rustig aan elkaar leren kennen is heel goed maar niet iedereen lukt dat of heeft daar geduld voor. Is soms ook weer te begrijpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 22:42
|
|
|
Het valt mij op dat regelmatig mensen via datingsites tegen de bindingsangst van anderen oplopen.
Bron: mezelf, vrienden en bekenden.
Het contact begint leuk en loopt tijden goed totdat de 1 een stapje verder wil, al is het maar bakkie koffie drinken voor een uurtje of zelfs na veel dates met die persoon loopt het toch stuk omdat 1 der partijen bindingsangst heeft. Beiden balen vaak maar tja het houdt toch op.
Vaak ook wel te begrijpen, zeker als je beiden 30+ bent, een eind van elkaar afwoond en je beiden van een andere kerkstroming bent.
Toch is er achteraf altijd de teleurstelling en de vermoeidheid van een hoop gebruik aan ("verspilde") energie.
Ik vroeg me af of hier nog mensen zijn die daar tegenaan lopen (maakt niet uit vanaf welke kant gezien)?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 16:05
Onderwerp: voor de kleintjes
|
|
|
Vind het wel een die hard kleurplaat hoor en dan die duimen erbij als de rest verzuipt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 23:32
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
Sex is een onderdeel van liefde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 22:36
Onderwerp: emoticons
|
|
|
Laatst aangepast door
|
EGGIE989
|
op zaterdag 4 december 2010, 22:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 22:24
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
Tja, geen reactie is direct duidelijk maar ook weer niet. je weet de reden niet.
Op mails reageer ik wel mits ze normaal zijn. Knipogen word ik wat knipperig van dus daar kan ik niet veel mee.
Maar tja, zolang niemand reageert op mijn profiel hoef ik ook niks te mailen... tja, geen bericht is ook weer bericht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 22:32
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Ijsmachine geen probleem maar nu te koud voor. Ommelet ham kaas gemaakt, ging er prima in vanavond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 22:12
Onderwerp: Echt zo irritant
|
|
|
De functie "Camoufleren" helpt ook, had er ook wat last van en nu is alles lekker vaag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 22:07
Onderwerp: Wat je mist op CM
|
|
|
Mijn verlanglijstje voor de Sint:
* Graag een kleine foto bij de naam die je profiel heeft bezocht lijkt me wel handig.
* Inderdaad eerst toestemming vragen als iemand een privé chat met je wilt
* Naast de bestaande uitjes van CM ook wat goedkopere algemenere uitjes. Bijvoorbeeld gezellige avond ergens met hapje en drankje zonder al teveel poespas. Drankjes betalen uit eigen zak en de entree onder de 15 Euro houden. Zo een breder publiek trekken en ook makkelijker toegankelijk mensen met een lage beurs. VB: "Taste of Christmas" kost mij 80 Euro (inclusief reiskosten en een broodje tussendoor op het staion). Dus dat vind ik wel erg veel voor een paar uurtjes.
* Het percentage beantwoorde mails eruit halen.
* In een aantal meerkeuze vragen de optie "Anders" erbij zitten. Bijv: Mijn leesvoer zit er niet bij dus maar Donald Duck aangetioetst. ook leuk maar ik lees ook wel andere dingen.
* Knipogen mogen van mij er ook uit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 21:47
Onderwerp: grote positieve CM-logboek
|
|
|
Andere sites verhogen de prijzen maar CM nog niet. Vind CM wat aan de dure kant maar vooruit ik mag financieel nou niet klagen dus dat doen we maar niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 21:44
Onderwerp: vertel jouw top 3 linc-scores
|
|
|
Ok, we gaan weer on topic.
Tja om nu namen te noemen gaat me wat te ver maar wat ik wel kwijt wil is dat de personen die een tijdje bij mij op 1,2,3, stonden sinds deze week zijn gezakt als een baksteen.
Ben dus wel benieuwd hoe die computer dat berekend.
iemand een idee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 21:27
Onderwerp: Scheiden en hertrouwen
|
|
|
HANNAH810 schreef: | toch zie ik hier wel een duidelijk verschil, mar, hoewel je reactie als steuntje bedoeld lijkt te zijn;
* het volk israel werd onderdrukt door een farao, een afgod(endienaar) dus eigenlijk; en een kerkeraad met een andere visie dan de mijne kun je daar denk ik niet mee vergelijken. * daarnaast denk ik persoonlijk dat het niet verstandig zou zijn, om "van haar uit te gaan" en dus deze gemeente dan maar te verlaten; de kerkeraad probeert Gods woord te laten prevaleren boven persoonlijke belangen, van uit hun visie op echtscheiding en hertrouw. op zich een nobel streven, vind ik, ook al betekend dit dat ik hierin enorm van mening met hen verschil, en we onze denkwijze beiden op de bijbel denken te baseren. * bovendien zou het verlaten van de gemeente waar ik bij behoor, geen uitgaan zijn, vanuit een zondige leefomgeving, om zo niet besmet te worden met een zondige manier van denken/levensstijl, maar het zou een vlucht zijn, om de emoties te ontlopen. vanuit de bijbel zijn echter ook voorbeelden te vinden, dat gelovigen zich aanpasten aan een te strakke structuur binnen de geloofsgemeenschap, in afwachting van de weg die God met hen wilde gaan..... soms is die weg misschien, om je te "onderwerpen" aan het gezag, dat de kerkeraad van God zelf heeft gekregen, hoewel dat niet altijd de gemakkelijkste weg hoeft te zijn. * wat voor mij persoonlijk meespeelt, is dat ik in deze gemeente fijne contacten heb met medegelovigen, en bovendien het leven van mijn meisje ook niet uit haar sociale omgeving wil losrukken. dit ingebed zijn in de gemeente is ook van groot belang, denk ik! |
Ach, een kerkenraad en predikanten wisselen nog weleens. En dan heb je weer anderen mensen en dan nog maar eens met ze in gesprek gaan. Ik ken jou situatie niet 100% dus moeilijk om een oordeel te geven. In onze gemeente mogen gescheiden mensen wel aan het avondmaal. Al gaan daar heel wat bezoeken en gesprekken aan vooraf.
Ik wens je veel sterkte hiermee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 15:22
Onderwerp: Leugentje om best wil?
|
|
|
Tja ik weet niet wat voor studie je doet maar bij veel studies is aanwezigheid je eigen verantwoording. Geen aanwezigheidsplicht dus. Dus ga dat even na, dan hoef jij je ook niet meer "ziek" te melden.
En ach, als je zo bekaf bent dan ben je misschien wel ziek van de vermoeidheid?
Je voelt je er niet prettig bij dus naast gebed kijken hoe je dat de volgende keer kan oplossen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|