Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 20:38
Onderwerp: Stemmen......op..
|
|
|
-------------------------------------------------------------------------------------
Ik mis alleen de ondertiteling. Nederland is toch nedelandstalig gesproken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 20:33
Onderwerp: verbeter punten op cm
|
|
|
Mensen lees punt 1 van Mariska,dat lijkt mij de beste oplossing.
vaak wordt men hier verkeerd opgevat,en jan en alleman bemoeid zich er mee,en dan heb je het ............ in de glazen.
En Rell, zet ook nog even boven je poll dat ze er niet over moeten discuseren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 12:24
Onderwerp: Té tolerant?
|
|
|
RENSKE067 schreef: | wie is een lieve schat? je bent echt niet te volgen af en toe |
------------------------------------------------------------------------------------- antwoord voor Renske. Wie dat is,weet hij/zij wel. En nee, ik ben zo af en toe niet te volgen. °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Zoals ik hier de titel lees en de reacties,denk ik dat wij gezien de bijbel met veel dingen wel te tolerant zijn. Veel verwarring komt er door hoe mensen de bijbel lezen,en hoe ze zich dat zelf voorstellen.Tolerantie hangt heel veel af(bij veel mensen) van IK en dan een ander.En dat niet de bedoeling zijn.
Lees het boek "Wegwijs in religieus en levensbeschouwelijk Nederland" van E.G. Hoekstra en M H Iepenburg. Dan zie je hoe en waarom er zoveel religies hier in ons land zijn.
Idd mag men elkander er op wijzen,hoe de ene persoon het beleeft en de andere,maar gezien de reacties hier, is daar al veel menings vershil over. En ´k moet eerlijk zeggen,men wordt hier tevaak verkeerd begrepen zegt mijn gevoel. Organiseer eens een avondje met een spreker en daarna met elkaar er over praten.En als dat zo is,ga dan met een rustig gevoel er heen en niet met het hoofd omhoog zoals een haan.
Laatst aangepast door
|
ROELTJE813
|
op donderdag 4 maart 2010, 12:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 01:45
Onderwerp: Aanspreekvorm
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Inderdaad, klopt......zo ben ik ook opgevoed trouwens. Ik heb altijd tegen mijn ouders of grootouders of welk familielid dan ook jij gezegd...van kleins af aan. Dat was voor mij heel normaal.
U vond ik vreemd klinken, kwam op mij onaangenaam, kil over. |
-------------------------------------------------------------------------------------
wie bij de hond slaapt,krijgt vlooien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 01:40
|
|
|
APPELTJE084 schreef: | Als het beestje maar een naam heeft, (koosnaampje) doe hier niet moeilijk over.. |
Als een hond kon bidden,zou het kluiven regenen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 maart 2010, 01:33
Onderwerp: Té tolerant?
|
|
|
fluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuutttttttttttttttttttt.
Lieve schat,ik kook nu na het lezen van al deze berichten,mag ik wat zeggen?
mail me even als je wilt,want.......................................
mag het op mijn manier?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:33
|
|
|
abba = vader
jij = in mijn visie geen gepaste naam voor God onze HEERE Jezus Christus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:25
Onderwerp: 10 geboden,wet van mozes
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik vind het heerlijk, suus, dat mijn tekortkomingen worden vergeven, zonder dat ik bang hoef te zijn, dat ik afgewezen wordt door de Heere God. ik kan gewoon om vergeving vragen, en weet al bij voorbaat dat Hij me dat geven zal, zonder verwijten te maken; voor mij voelt dat als onvoorwaardelijke liefde suus. waar ik ook in tekortkom; Hij heeft mij lief!! heerlijk he? | -------------------------------------------------------------------------------------
Als ik dit zo lees, bedoel je er dan mee dat je bekeerd bent?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:17
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Nou dan weet je t dus....... SGP stemmen.....Alle andere partijen vallen voor jou af .. ....en niet gaan twijfelen hè. |
------------------------------------------------------------------------------------- plaatselijk stem ik geen SGP en landelijk stem ik op de VVD of PVV
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:15
Onderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
|
|
|
LEVEN231 schreef: | inderdaad het gas uit het noorden houdt de mensen in het zuiden in leven |
------------------------------------------------------------------------------------
gaat het gas van Groningen niet naar rusland, en krijgen wij russisch gas terug?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:13
Onderwerp: Het Onze Vader, een christelijk gebed?
|
|
|
DENNISS669]Iedereen zal het kennen, de meesten feilloos kunnen opzeggen, maar is het wel een christelijk gebed eigenlijk? Ik bedoel niet bijbels, want ja, het staat in de bijbel, Jezus zelf heeft het zijn discipelen geleerd. Mijn vraag is: Een christen, dus een gelovige in de plaatsvervangende dood van onze Here Jezus, zou die moeten bidden:... en vergeef ons onze schuld, gelijk ook wij vergeven...? Het gaat namelijk verder, en niemand die dat ooit bid bij mijn weten: Want als u de mensen hun misdaden vergeeft, zal uw hemelse Vader u ook vergeven. Maar als u de mensen niet vergeeft, zal uw Vader uw misdaden ook niet vergeven.
Volgens mij staat dit in tegenstelling tot het leven onder het nieuwe verbond, zoals Paulus zegt in Efeze 4,32: maar wees ten opzichte van elkaar vriendelijk en barmhartig, en vergeef elkaar, zoals ook God in Christus u vergeven heeft. Hier lijkt de volgorde omgedraaid, wij vergeven omdat we vergeven zijn, en worden dus niet langer vergeven naar de mate waarin we zelf vergeven. Want denken jullie, moet een christen bidden om vergeving van God naar dezelfde maat waarin hij/zij zelf vergeeft, zoals het in het Onze Vader staat?[/quote]
rood: of bedoel je: Dat God ons onze schulden zal vergeven zoals wij die vergeven van onze naaste?
als dat zo is, dan lopen hier heel veel schuldenaren op de site.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:07
Onderwerp: Vrijheid van meningsuiting
|
|
|
vrijheid van menings uiting:
appeltje: wie een hond wil slaan,kan altijd een stok vinden.
gezien je reactie heb je veel weg van agnes kant.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:03
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
als het beweegbare delen zijn,dan zou ik persoonlijk acrylaat kit of windowseal gebruiken. daarmee kit je de naad dicht en is elastisch en overschilderbaar. daar over heen kun je altijd eene laagje fix&finish strijken.
hannah (beweegbare delen in een gescheurde muur?)
---------------------------------------------------------------------------------- ik had het over beweegbare delen, dus een muur die opscheurt is.
idd kunnen er beweegbare delen in een muur zitten. wat denk je van oud metselwerk gezien monumentele panden? en zolang het staat staat het er. het is een oplossing voor jill's vraag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 16:46
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
chat en bull hebben een knuffel verdiend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 16:43
Onderwerp: Boef zoekt vrouw
|
|
|
MARIO216 schreef: | Er komt een nieuw programma in navolging van Boer zoekt vrouw: gedetineerde zoekt vrouw. Moeten getineerden die vrij komen een vrouw hebben om op het rechte pad te komen. En hebben zij het recht op hulp om aan een partner te komen. |
recht op hulp alleen net als andere mensen.
waarom is een gedetineerde per defenitie slecht? het hangt helemaal af van waarom en hoe die mensen dat deden. velen zijn niet slechter dan wij mensen hier op de site.Ze hebben iets verkeerts gedaan,en zijn daarom gapakt,en er lopen nog te veel op vrije voeten.
moeten gedetineerden die vrijkomen een vrouw hebben om op het rechte pad te komen? als je bedoeld dat ze een vrouw mogen,dan zeg ik ja. en als je bedoeld van moeten ze perse een vrouw hebben om op het rechte pad te komen,dan zeg ik persoonlijk van nee. eerst jezelf weer terrecht zetten in deze maatschappij. en dan komt het vanzelf weer goed.
Laatst aangepast door
|
ROELTJE813
|
op dinsdag 2 maart 2010, 16:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 16:31
Onderwerp: Een woord voor slapenden.
|
|
|
Een woord voor slapenden. Daarom zegt Hij: Ontwaakt, gij die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. Éfeze 5: 14 Slapen doen we allemaal. De één beter dan de ander, zonder slaap kunnen we echter niet. De slaap is een weldaad die de Heere schenkt. Velen zijn aan het einde van de dag vermoeid van de arbeid en gaan afgemat naar bed. Als we de gehele nacht hebben geslapen ontvangen we weer nieuwe kracht om onze dagtaak te beginnen. Zo verkwikt de slaap waardoor hij ons ten zegen is gegeven. Maar de slaap is niet altijd ten zegen. Hij wordt ook wel genoemd de jongste broeder van de dood. In de slaap kunnen we verschrikt worden door angstige dromen. Of dat we bang zijn de volgende morgen niet weer wakker te worden om dan de ogen te openen in de eeuwigheid. Slaap is dus niet altijd ten zegen, er schuilt zelfs een groot gevaar in, en dat geldt zeker op geestelijk gebied. Daar dreigt de slaap van de zonde en wanneer we niet tijdig ontwaken, dan wacht er een eeuwige nacht. Vandaar dat Christus Zich in onze tekst met een krachtige stem wendt tot de gemeente van Éfeze. Ontwaakt, gij die slaapt. En met dit ernstige woord komt Hij ook tot ons. Van Godswege worden we nog gewaarschuwd. We gaan eerst luisteren wat de kanttekeningen van de Statenvertaling er ter verklaring over zeggen: Namelijk de geestelijke slaap der zonde en dood der zonde, zijnde wakker en levend gemaakt door het Woord en de Geest van Christus, gelijk hoofdstuk 2: 1 zegt. Welke vermaning ten dele de gelovigen aangaat, die somwijlen ook in enige algemene zonden slapen; ten dele de ongelovigen, die in dezelfde zonden dood zijn. De eersten vermaant hij wakker te worden door de kracht des Geestes Gods, welke zij al deelachtig zijn; de anderen, uit de doden op te staan, opdat zij door zulke vermaningen de levendmakende kracht van Christus gevoelende, ook dezelve zouden gehoorzaam zijn, gelijk Lázarus uit de lichamelijke dood door Christus woord en kracht is opgestaan. (Johannes 11: 43 en 44). Tot zover de kanttekeningen. Wat een zuivere gereformeerde geloofstaal wordt hierin beluisterd. Ze bedoelen: Paulus zag hoe zowel dwaze als wijze maagden in slaap waren gevallen. De geest van de satan die tracht om onbekeerden en bekeerden in de diepe slaap te doen verzinken. Zo ook in onze tijd. Want wandelt Gods volk als kinderen des lichts? Heeft de slaap van traagheid en wereldgelijkvormigheid niet velen in haar greep? Zoals een baby slaapt in haar wiegje met een zogenaamd hemeltje er boven en zorgeloos terneer ligt. Een groot gevaar is de slaap van de traagheid. Ziet, de Bruidegom komt en klopt en de bruid slaapt. En wat zegt de Heere: Gij zijt duur gekocht, zo verheerlijkt dan God in uw lichaam en in uw geest, welke Godes zijn. De wijze maagden mochten niet vergeten: de zonde slaapt nooit, de duivel slaapt nooit en de tijd slaapt nooit. Altijd is de duivel op pad om zijn strikken te zetten op verborgen plaatsen. Zoals een stroper die in de duistere nacht zijn werk verricht. Weest waakzaam. Weest getrouw. Als deze vermaning nodig is voor de wijze maagden (Gods volk), hoeveel te meer voor de dwaze maagden (de onbekeerden). Dwaze maagden menen dat ze wakker zijn, gelovig en bekeerd. Dat dachten de farizeeërs ook. De kanttekening spreekt over hen die in een geestelijke diepe slaap des doods verkeren. Daarmee wordt de geestelijke dood bedoeld. Ja, de onbekeerde ligt in een slaap van de hardnekkigste ongevoeligheid aangaande zijn of haar staat voor de eeuwigheid. Dood in de misdaden en in de zonde. Let op de volgorde. Eerst wordt de misdaad genoemd, daarmee verwijzende naar de val in Adam, waar de grootste misdaad aller tijden heeft plaatsgevonden. En de nare vrucht daarvan is: de drievoudige dood. Zo tekent Gods Woord ons. Weet u Wie er ook niet slaapt? God als Rechter. Hij staat gereed om over te komen als een dief in de nacht. Wat is uw beeld? Uitgebeeld door een schilder die een schilderij maakte van een strandgezicht. Een kind zit met een emmertje in het zand te spelen. Ze valt in slaap. Maar ziet, de vloed komt, het bruisend zeewater begint te stijgen. Angstig is het beeld. Het moment wordt weergegeven waarop een machtige vloedgolf dat slapend kind zal overdekken en zal meevoeren in de diepte. Het beeld van een onbekeerde zondaar. Dat is nu uw beeld als u leeft buiten God en Christus. U bent bezig met de dagelijkse werkzaamheden en ligt rustig in een valse vrede te slapen. En u vergeet hoe de vloedgolf der eeuwigheid van Gods gericht steeds dichterbij komt. En als u niet ontwaakt uit uw slaap, is uw verdoemenis slechts een kwestie van tijd. Daarom: Ontwaakt gij die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. Wat betekent ontwaken? Wanneer de Heere ons doet ontwaken uit de slaap des doods in het heden der genade, dan komt men tot het leven. De Heilige Geest wekt het leven in een dode zondaarshart. De Geest opent de ogen voor de diepe ellende waar we in verkeren door de zondeval in Adam. We leren gans verloren te liggen onder Gods toorn zonder dat we van nature het minste besef hebben van de diepe ellende waarin we verkeren. Zijn Goddelijk recht wordt verklaard in de ziel, waardoor we een smart krijgen de liefde Gods veracht te hebben. De Geest opent hart en mond voor een hartelijke schuldbelijdenis. Met droefheid en schaamte wordt beleden: ik erken mijn zware schuld die U tot straf bewoog, Uw doen is rein, Uw vonnis gans rechtvaardig. De Geest opent de oren voor de liefelijke klanken van het Evangelie van vrije genade in Christus, dat roemt tegen een welverdiend oordeel. De Geest opent het hart voor de gerechtigheid van Christus en werkt de toepassing van Zijn bloed aan de ziel. De Geest werkt het zaligmakende geloof dat niet alleen aan anderen maar ook mij vergeving der zonden, eeuwige gerechtigheid en zaligheid van God geschonken is, uit louter genade, alleen om de verdienste van Christus. De middelen die de Heere daartoe gebruikt zijn verschillend. We denken aan de bekering Paulus, en aan die van Manasse in de gevangenis, aan Lydia de purperverkoopster. Één ding hebben ze echter allen gemeen en dat is: de Heere vindt hen in de geestelijke doodsstaat en wekt op tot het leven. Bevindelijk klinkt het in de ziel: Ontwaakt! Het gevolg is: en staat op uit de doden. Als Lazárus wordt opgewekt verlaat hij de plaats van de dood. En de verloren zoon stond op en ging op reis naar zijn vader. De heiden verlaat zijn afgoden en bekeert zich tot de dienst van de levende God. Niet meer van de wereld te zijn, maar wel te zijn in de wereld. Om Gods raad uit te dienen. Dat dienen van de Heere gaat met vallen en opstaan gepaard. Want de oude mens moet worden meegetorst als een last. Het opstaan uit de doden komt openbaar. De gemeenschap met de duisternis moet verbroken worden. Zij zijn kinderen des lichts. Zij hebben heilig voor God te leven. U vraagt: wie is tot deze dingen bekwaam? Antwoord: niemand. Dat weet de Heere ook. Daarom doet Hij het ook. Voor de levendgemaakte Kerk geldt de belofte: en Christus zal over u lichten. Hij is de Zon der gerechtigheid, die met het licht van Zijn Woord en Geest de onkunde verdrijft. Met het licht van Zijn verdienste, reinigt en geneest Hij zondaarsharten. Hij schenkt lust om op te staan tot het nieuwe leven. Met het licht van Zijn genade en heerlijkheid verdrijft Hij de duisternis van ellende en dood voor Zijn volk. In de herschepping doet Hij het geestelijk ontwaken en brengt het tot bloei. Christus is het Begin en het Einde. Gods volk weet vaak de weg niet die zij moet gaan. U vreest te verdwalen op de weg naar Sion? Christus zal over u lichten! Want de roeping en de verkiezing Gods zijn onberouwelijk. Israël werd in de woestijn door wolk- en vuurkolom des daags en des nachts geleid. Zo zal Christus u voorgaan met Zijn heillicht. Vreest u de donkere schaduw van de dood, ook daar zal Zijn belofte over u lichten. In de doodsschaduw zal Hij u wenken en u trekkende brengen in Zijn eeuwig licht. Dan ontwaken in eeuwige vreugde. Hij heeft Zijn uitverkorenen bereid een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Daar zullen de bergen vrede dragen en heuvels heilig recht. Hij spreekt: zie, Ik maak alle dingen nieuw. Straks in de wederkomst zal Zijn Woord klinken: ontwaakt! Voor de goddelozen zal deze stem uitwerken een eeuwige verschrikking. Zo niet voor Gods volk. Zij zullen Zijn stem horen, de stem van hun Liefste. Want wie deze stem van de Zone Gods gehoord heeft zal leven. Die uit God is, hoort de woorden Gods.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 16:15
|
|
|
mijn uitslag was alleen maar SGP, hoe kan het dat iedereen 3 partijen heeft en ik maar 1? en SGP heb ik van mijn leven maar 1x gestemd. dus die vraagjes twijfel ik wat aan.
Laatst aangepast door
|
ROELTJE813
|
op dinsdag 2 maart 2010, 16:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 16:13
Onderwerp: Vrijheid van meningsuiting
|
|
|
MOESJE344 schreef: | Wie durft zich een christen te noemen die andere mensen zo vernederen? Een echte christen kijkt naar die zware last van zichzelf maar veroordeelt niemand. We mogen niet discrimineren, maar Christus vraagt ons een voorbeeld te zijn als cristen, en niet te veroordelen. Jullie mogen je wel eens gaan schamen. Valt mee dat de buitenlanders nog niet aan bod geweest zijn. |
moesje, ik ben bijna helemaal met je eens. alleen het laatste zinnetje wat je schreef,is al enigzins aan de orde geweest.
je zegt, christus vraagt ons een voorbeeld te zijn als christen. dat doe je toch als je naar zijn geboden probeerd te leven en te handelen? en niet nar dingen die je zelf leuk vind en wilt doen en daar de boel op aanpast?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 16:08
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mag ik even inspringen tijdens de afwezigheid van rel, jill? er is behangvlies verkrijgbaar bij de vakschilder niet te zuinig gebruiken, en daaroverheen kun je dan behangen.
je kunt ook afsmeren/plamuren, en dan behangen. risico is dan wel, dat je plamuur gaat brokkelen, wanneer de scheur breder wordt op termijn.
nadelen van een ouder huis, he? |
------------------------------------------------------------------------------------- hannah, jij wil ook een 100.000 poot zijn he. alles regelen,proberen recht te zetten,commentaar op geven enz. heb je christ al gevraagd om de ban van rel op te heffen?
en ik heb mijns inzien een beter idee voor jill
als het beweegbare delen zijn,dan zou ik persoonlijk acrylaat kit of windowseal gebruiken. daarmee kit je de naad dicht en is elastisch en overschilderbaar. daar over heen kun je altijd eene laagje fix&finish strijken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 01:17
Onderwerp: onaardig gedoe in de chat deel 2
|
|
|
ELLY361 (35) Berichten: 49
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 20:29 CHATULIEM619 schreef: Ik heb het idee dat je een denkfout maakt. Allereerst heb ik Chris nooit gevraagd mensen te bannen. Wel vond ik het terecht dat hij dat deed. Ik doe ook geen uitspraak of ze terug mogen komen. Daar is Chris onze moderator voor.
hahah ik denkfout maken,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,nouuuuuh dacht het nie maar ik dacht alleeen als jij nu ook mail naar onze lief chrissie dat het vast helpt,, toch,, hoe meer mensen er zo over denken,,,,,,,,,,,,jij heb invloed toch, voor de rest zeg ik er niks over dat jij evt de schuldige ben zouuuuh nie durvennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn hahaha ahum ben bang dat ik dadelijk gelijk een ban aan mn broek heb hangen en jullie me moeten missen dat wil je toch nieeeh
enne ik mis onze gebande mensen jij toch ook
Laatst aangepast door ELLY361 op maandag 1 maart 2010, 20:37
RENSKE067 schreef: | ik heb het over invloed chat het woord verwijt komt weer van jezelf | ------------------------------------------------------------------------------------- ???????????lees ik nu verkeert? ff de gekleurde tekst vergelijken.
rood = nog ff een steek onder water geven.
blauw = zich als een papegaai gedragen in het cafe.
en renske067, ken je het spreekwoord"veel geschreeuw en weinig lol"?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 21:50
Onderwerp: Onaardig gedoe in chat (en forum)
|
|
|
HENK710
Stop nu aub met dit gedonder! Wat denk je hier nog mee te bereiken? Wees constructief voor CM en houd het hierbij! Er is al genoeg negativiteit over de site heengegaan
er valt ook geen zalf aan je te strijken.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|