ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 190 191 192 193 194 195 196 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 13:14
BerichtOnderwerp: armoede in nederland

WILLEMIJN232 schreef:
Veel mensen hebben ook een gebrek aan Vitamine D(ankbaarheid)...
Je kan ook kijken wat je wel hebt......maakt het leven gelijk een stuk aantrekkelijker en vrolijker..... Engeltje smiley Ipv van alles te benoemen waarom het zo gekomen is....Ieder mens heeft zijn levensverhaal en bij niemand zal dat zonder rimpels gegaan zijn.....

Dat ben ik helemaal met je eens! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 13:08

GERRIT084 schreef:
Ik zou toch echt niet weten, welke richting je op gaat met deze opmerking.
Of er ook maar iemand op jou respect zit te wachten, ik denk toch echt wel dat iedereen die niet klaagt, en met weinig rond moet komen, van iedereen respect mag verwachten.

Ja, men moet niet klagen.

Vertellen dat iets nu en dan moeilijk is, is iets heel anders dan klagen. Dat is gewoon een feit vertellen.

C'est le ton qui fait la musique.

Ja, en ik zei dat leven op de armoede grens ziekmakend is.

Dat ervaar ik af en toe zo, en natuurlijk niet altijd.

Maar ja, als ik zeg dat het moeilijk is nu en dan met weinig geld, kan ik dat op een klaagtoon zeggen, waar ik zelf een grondige hekel aan heb.
Of gewoon nuchter als vaststelling van een feit.

Maar ja, dat kan je niet horen op welke toon ik het schrijf...en zien hoe ik erbij kijk als ik het zeg(schrijf).

En de toon van de stem(38%) en uitdrukking van het gezicht(55%) bepalen samen voor 93% hoe de communicatie overkomt, de woorden slechts 7 procent.

Fijne dag! En voor iedereen die werkt, sterkte en een fijne werkdag! Lachende smiley

Hier bij mij staat ook een stapel werk te wachten, dat wil je niet weten.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 maart 2012, 13:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 17:36

ANNETTE792 schreef:
En weer vier reakties onder elkaar, het begint een beetje Shanita tegen de rest van de wereld te worden.
Probeer eens om mensen tegen elkaar te laten praten, je hoeft niet op elke letter en op elke zin te reageren, af en toe quote je zelfs 2x dezelfde reaktie.
Als je je niet aangesproken hoeft te voelen volgens jou, doe het dan ook niet!

Dit onderwerp heet 'armoede in nederland' en was aanvankelijk bedoeld om van gedachten te wisselen en ervaringen uit te wisselen hoe het is om al jaren onder de armoede grens te leven.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 maart 2012, 18:17
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 17:07

GERRIT084 schreef:
Smiley die vol vragen zit Waarin dan, heeft zij gelijk, de kabouter flop koekjes Smiley die vol vragen zit
Sommige mensen, krijgen dingen toe geschoven, van weer andere minder harde mensen.
En je hebt erbij, die toevallig nog zo,n trommel hebben staan, van weleer of gevuld met Maria kaakjes.
Wat je ziet is in de regel schone schijn, niet iedereen laat het achterste van zijn kiezen zien.
En je hebt de tegenovergestelde maar neem maar van mij aan, bij die merk je niets, die hebben veel te veel te verbergen.
Sluwheid zit nu eenmaal in een stil hoekje.
En moi houd wel van een beetje, de kachel jarig maken, dattie water zweet Smiley met dichtgeplakte mond
ja, Gerrit,

Nu ik er zo over denk, hoe kan iemand nou aan kabouter flop koekjes zien, dat iemand niet met geld kan omgaan, knap hoor.

Ik koop weleens liga's met chocola/melk. alleen als het in de aanbieding is, 2 voor de prijs van 1, anders doe ik het niet.
Die zijn nóg duurder dan de kabouter flop koekjes, als ze niet in de aanbieding zijn....
Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 15:23

GERRIT084 schreef:
Smiley die vol vragen zit Waarin dan, heeft zij gelijk, de kabouter flop koekjes Smiley die vol vragen zit
Sommige mensen, krijgen dingen toe geschoven, van weer andere minder harde mensen.
En je hebt erbij, die toevallig nog zo,n trommel hebben staan, van weleer of gevuld met Maria kaakjes.
Wat je ziet is in de regel schone schijn, niet iedereen laat het achterste van zijn kiezen zien.
En je hebt de tegenovergestelde maar neem maar van mij aan, bij die merk je niets, die hebben veel te veel te verbergen.
Sluwheid zit nu eenmaal in een stil hoekje.
En moi houd wel van een beetje, de kachel jarig maken, dattie water zweet Smiley met dichtgeplakte mond

Ja, ik doe ook vaker dan ik eigenlijk wil de cv aan. Ja, kom ik thuis, heb ik 't koud....Maar ja, ik weet hoeveel ik overhou als ik consequent zou zijn daarin, of enkelt cv aan als ik niet alleen in me huis ben....en die poen kan ik best wel goed gebruiken...

Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 maart 2012, 15:52
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 14:10

FLYAWAY134 schreef:
praten over geld hoort niet,maar zijn er ook andere singles die moeten rondkomen van erg weinig geld?Ik leef al 25 jaar van de bijstand en dat is geen vetpot.Rondkomen wordt steeds lastiger ,de verwarming stook ik al jaren niet meer b.v.En op vakantie gaan is een te grote luxe.Herkennen mensen dit?Veel singles hebben wel een baan, maar de arbeidsongeschikten of de werkelozen zouden hier iets van kunnen snappen???Zelf hoor ik niet bij een kerk ofzo, maar is er sowieso aandacht voor dit onderwerp?

Hai,

Nog even een aanvulling, kwam ik net op.
Wat ik doe is regelmatig met anderen eten, dan bij mij, dan bij hun.
Doe je samen boodschappen, eentje kookt, of je kookt samen, en dan de kosten delen. Ben je ook een stuk voordeliger uit, en het is gezellig.

Knipoog smiley

O Ja, ik heb in therapie geleerd om positief te denken. ook het positieve in te zien van dingen.

Zeeën van tijd, kwam ik pas achter nadat ik close met iemand omging die werkte 40 uur.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 maart 2012, 16:24
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 14:02

JOLAN931 schreef:
Ik vind, als je terecht in de bijstand zit, het onzin om jezelf te willen verdedigen. Waarom zou je...je kunt toch niet beter?

Aan de andere kant...ik weet zelf ook beter. Ben bij velen geweest die van de bijstand rond moeten komen.
Als ik daar de duurste kabouter plop koekjes in de kast zie staan weet ik ook direct dat het er alweer een is die gewoon niet m,et geld om kan gaan.
En dat is wat me stoort. Klagen, klagen, klagen dat alles zo duur is. Te beroerd om te werken, en maar handje ophouden Zieke smiley

Zelf weet ik maar al te goed wat armoede is.En hoe het voelt om geen eten op tafel te kunnen zetten voor de kids omdat het er gewoon niet meer is. Maar ik heb veel geleerd uit die tijd. Creatief zijn met je inkomen, Creatief omgaan met boodschappen doen. Zie het als een sport om over te houden aan het einde van de maand, en werk gewoon. Beginnen met geestdodend werk zorgt dat je niet lui word, en vergroot je kans op minder geestdodend werk.
Ik wil mezelf niet als voorbeeld stellen, absoluut niet. Maar ik heb wel gemerkt dat arm blijven ook voor velen een keuze is. Een lekker makkelijke keuze omdat er dmv een uitkering toch wel eten op tafel komt.
Een keuze die ik persoonlijk weiger te maken, en wat met een beetje doorzettingsvermogen ook prima haalbaar is.
Je kunt best een aandoening hebben, natuurlijk...maar dit houd niet in dat er geen enkel beroep op aarde is, wat je niet voor een paar uurtjes per week zou kunnen uitvoeren.

Hai Jolan

Lachende smiley

Ben het op 'n punt met je eens.

Dat klagen en dat zeiken van sommigen, en dat kan iedereen zijn Zieke smiley
Dat gaat maar door de hele dag: dat dingen duur zijn, dat die en die meer verdienen, 's avonds voor de tv, bij een praatprogramma, wat die en die wel niet krijgen om daar een paar uur te zitten enzovoort.

@#$%^ echt waar kan daar ook niet tegen, heb ook tegen iemand gezegd, met wie ik omga/ging, dat ik het niet meer over geld wil hebben ook niet indirect. Gewoon, dat is waar 90% van het gezeur en gezeik de hele dag over ging.

Hij/zei wéét dat hij/zei zoveel heeft om van rond te komen, geef je tips, willen ze niet, maar wel doorgaan met dat gezeik....

Dan is het makkelijk, of stoppen met zeiken, dus over bepaalde onderwerpen niet hebben, of de vriendschap is over. Ja, je moet je grenzen stellen.

Kunnen trouwens ook mensen mét geld zijn hoor, staat er los van. Genoeg om over te zeiken, maar je veranderd er niets mee.

---

Inderdaad, creatief zijn, vindingrijk.

En arm blijven is geen keuze, de een kan er prima mee leven met weinig geld, een ander loopt te zeiken (tegen iedereen.).

Dit is ook geen klaag en zeik topic voor arme mensen, of voor mensen die er niet tegen kunnen dat anderen een uitkering hebben.

Dit is elkaar tips geven: Hoe om te gaan met weinig geld, ook psychisch. Of men zich herkent in een situatie waarin je jaar in, jaar uit moet rond zien te komen van weinig geld.

Dit is de openingsposting van Flyaway: "praten over geld hoort niet,maar zijn er ook andere singles die moeten rondkomen van erg weinig geld?Ik leef al 25 jaar van de bijstand en dat is geen vetpot.Rondkomen wordt steeds lastiger ,de verwarming stook ik al jaren niet meer b.v.En op vakantie gaan is een te grote luxe.Herkennen mensen dit?Veel singles hebben wel een baan, maar de arbeidsongeschikten of de werkelozen zouden hier iets van kunnen snappen???Zelf hoor ik niet bij een kerk ofzo, maar is er sowieso aandacht voor dit onderwerp?".

Quote:
Je kunt best een aandoening hebben, natuurlijk...maar dit houd niet in dat er geen enkel beroep op aarde is, wat je niet voor een paar uurtjes per week zou kunnen uitvoeren.

Ik ben afgekeurd. wettelijke aansprakelijkheid arbeidsongeschiktheid.

Fijn dat 't voor jou wél haalbaar is Lachende smiley

Quote:
Ik vind, als je terecht in de bijstand zit, het onzin om jezelf te willen verdedigen. Waarom zou je...je kunt toch niet beter?

Velen hebben de neiging zich te verdedigen als er onterechte dingen die niet waar zijn over ze wordt gezegd.

Natuurlijk is dat onzin. Je wilt zo graag dat een ander je gelooft en/of je serieus neemt.
Weet je wat er hier allemaal gezegd is over mensen met een uitkering?
Maar ja, wat je zegt, ben je zelf...een liedje dat werd gezongen op de lagere school...

Quote:
Beginnen met geestdodend werk zorgt dat je niet lui word, en vergroot je kans op minder geestdodend werk.

Hoe kan dat nou, ik ben afgekeurd, en dan nog geestdodend werk.

Maar IK zit niet ver in de schulden, en dat kan niet iedereen hier zeggen, IK heb zelfs geld op mijn spaarrekening Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Quote:
Een lekker makkelijke keuze omdat er dmv een uitkering toch wel eten op tafel komt.

Dat was geen keuze. Iedereen wil werk. Werk wat te doen is. Wat verdienen, mee kunnen doen. een autootje kunnen kopen etc.
Niemand kiest er voor om zo ziek te zijn dat ie niet kan werken.
Maar als je dan toch zo ziek bent, ben je wel dankbaar voor je inkomen.

En dit is niet mezelf verdedigen, maar iets uitleggen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 maart 2012, 17:18
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 10:04

THOMAS968 schreef:
Het probleem is veel complexer denk ik. Toen de sociale voorzieningen werden ingesteld, hielden maar weinig mensen er rekening mee dat er ooit op grote schaal mee gefraudeerd zou kunnen worden. Marga Klompé die de bijstand als het sluitstuk voor het sociale gebouw invoerde voor de mensen die tussen wal en schip vielen, rekende op maximaal 50000 aanvragen. Doordat er veel fraude is en veel import uit de derde wereld niet meer bij komt van het lachen vanwege het feit dat ze een uitkering krijgen, is de acceptatie van sociale voorzieningen ook veel minder geworden. Doordat er veel misbruik werd gemaakt, zijn de uitkeringen voor de mensen die het nodig hebben veel te laag geworden. Sociale wetgeving is een belangrijke vorm van beschaving maar dan moet het wel gekoppeld worden aan het gegeven dat je er alleen een beroep opdoet als dat echt nodig is. Daar ontbreekt het aan. Ik vind dat iedereen zijn eigen broek op moet houden en heb wat dat betreft hetzelfde standpunt als Willemijn. Maar verkijk je niet. Onze samenleving kent het verschijnsel vaste baan nauwelijks meer. 97 procent van de nieuwe banen zijn inmiddels tijdelijk. De laatste jaren zijn de voorzieningen erg verslechterd. Dat is echt te wijten aan de mensen die er misbruik of oneigenlijk gebruik van maakten. Daardoor werd de achteruitgang geaccepteerd. Wil je nu nog voor WAO in aanmerking komen dan moet je al redelijk ver heen zijn en is de uitkering vaak laag. Toch vind ik het een goede zaak dat de bijstand er ook is voor vrouwen die willen gaan scheiden. De situatie dat mensen bij elkaar moeten blijven om financiele redenen moet niet te lang duren. En het is een smoesje dat wie wil werken, ook altijd wel werk vindt. Als je te oud bent, dan is het een stuk lastiger en het hele systeem van tijdelijke banen dat we nu hebben, heeft daar niets aan veranderd. Als we een samenleving hebben waarbij mensen wel willen werken maar niks kunnen krijgen dan mogen die best ten laste komen van de gemeenschap. We kunnen het best betalen als land. Het is wel een keuze. Als je de villasubsidie afschaft voor de duurdere huizen is het sociale systeem betaalbaar. Het is dus maar net wat je het belangrijkste vindt en voor wie je opkomt.

Thomas, armoede is op den duur vernederend.

Quote:
Als je de villasubsidie afschaft voor de duurdere huizen is het sociale systeem betaalbaar. Het is dus maar net wat je het belangrijkste vindt en voor wie je opkomt.

Thomas, armoede is op den duur vernederend.

Villasubsidie? en anders zou het betaalbaar zijn.....

Inderdaad, tis maar net wat je belangrijk vind en voor wie je opkomt.

Armoede voelt op den duur aan als ziekmakend.....juist door die vernedering misschien....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 08:29

Quote:
FLYAWAY134: praten over geld hoort niet,maar zijn er ook andere singles die moeten rondkomen van erg weinig geld?Ik leef al 25 jaar van de bijstand en dat is geen vetpot.Rondkomen wordt steeds lastiger ,de verwarming stook ik al jaren niet meer b.v.En op vakantie gaan is een te grote luxe.Herkennen mensen dit?Veel singles hebben wel een baan, maar de arbeidsongeschikten of de werkelozen zouden hier iets van kunnen snappen???Zelf hoor ik niet bij een kerk ofzo, maar is er sowieso aandacht voor dit onderwerp? Geplaatst: vrijdag 9 maart 2012, 21:44

Ja, dat niet stoken herken ik. vaak doe ik het toch, terwijl ik weet dat je zo enkele honderden euro's kan terugkrijgen. Maar ja, dan heb ik het echt zo koud, terwijl ik weet als ik een trui aan zou doen, dan gaat mijn lichaam op den duur, na enkele dagen al, staan naar die temperatuur.

Nadeel daarvan is, als ik dan visite krijg, die hebben het dan erg koud, en ik merk dat dan niet, omdat ik er geen erg in heb soms.

Vakantie, ik ga nooit op vakantie, komt niet eens in me op, dat vakantiegeld is voor mijn spaarrekening, voor mijn buffer zeg maar.
Ik heb bij de nibud.nl gelezen dat je met een minimum een buffer van 3000 euro verstandig is. Daar staan trouwens veel slimme tips, op nibud, klik hier

Ja, aandacht voor het onderwerp, ik doe dat, omdat ik met minima optrek, middels vrijwilligerswerk en wijkcentra. Ja, en via de ggz dagbehandeling, heb ik veel mensen leren kennen.

Quote:
FLYAWAY134: je gaat inderdaad het kleine waarderen en genieten van een kop koffie, de zon die schijnt etc.Maar langdurig rondkomen van weinig maakt je wel handig maar wanneer je aan de basisbehoeften niet meer kan komen(eten, warmte) dan wordt het toch lastig om andermans verhalen altijd te moeten aanhoren van de schitterende vakanties of uit eten gaaan of naar de film gaan.Je moet altijd kiezen, je kunt niet alles hebben. Geplaatst: vrijdag 9 maart 2012, 22:11

Ja, je bent heel blij met dingen, die voor iemand met een 'normaal' of hoger inkomen de aller normaalste zaak zijn. Daarom is het zo belangrijk, dat contact met minima, want het is vaak heel erg moeilijk zo weinig geld.
Het kan zelfs ziekmakend aanvoelen, zo zie en ervaar ik dat. Ja, en als je vrienden met een minima hebt, dan kan je dat zonder woorden begrijpen, of een half woord is al genoeg.

Ja, andermans verhalen aanhoren op een verjaardag oid. Ken ik. Zat er een vrouw te klagen dat haar skistok is gebroken en dat dat weer 60 euro kost.(voorbeeld). Ja, dan zit ik erbij en denk ik van dat ik niet eens de helft meer heb om nog een week van rond te komen....Dat soort dingen, dus ik mijd plekken waar echt alles wat er gezegd wordt aan geld gerelateerd is. Zouden ze dat niet hebben, hadden ze ook geen gespreksonderwerpen, dacht ik weleens, ja, daar moet je niet als enige tussen zitten. Want je kan dus echt nergens over meepraten dan.

Ja, je moet kiezen, een nieuwe vloer, op vakantie, of een pc. Dit is een voorbeeld. andere mensen kopen alledrie en nog meer.
Iemand zei ook, het is op den duur vernederend. Daarom is contact hebben met ook minima zo belangrijk, omdat het echt wel moeilijk kan zijn. Ziekmakend zei ik hiervoor.
Zit je op een wekelijkse bijbelstudie, en elke jaar weer, wordt er gebeden voor alle mensen die weer op vakantie gaan. En daarna voor alle mensen die veilig terug zijn gekomen. En al die verhalen, de duurste plekken. Sommigen geven zoveel aan een vakantie uit, waar wij een heel jaar van rond moeten komen.

Ook, als je iets nieuws koopt, daarmee kan je contact maken, met "kijk eens wat ik gekocht heb". Nou, als ik bij sommigen heel trots zou vertellen dat ik een tv voor slechts een paar tientjes op de kop heb getikt, kijken ze je aan of je gek bent, valt er een stilte en gaan ze verder met het gesprek.

Nou ja, wat ik je aanraad, zoek wegen om met groepen minima in contact te komen, hoe dan ook. Ik heb geleerd in therapie om het ook over kleine dingen te kunnen hebben, die bijna niets kosten. Dan kan je wel zeggen van dat je een goed boek hebt gekocht voor drie euro in een 2de hands zaak, zonder dat men je beschaamt aankijkt....Hier, bij mij, zijn ook plekken waar je warm kan eten, van diverse organisaties. Die kan je opzoeken.

Dus, zorg zoveel mogelijk, dat je ook mensen kent en met mensen omgaat die ook een minima hebben. Ja, je kan het ook treffen dat iemand met veel geld je vriendin wordt. Ik had bijvoorbeeld een tijd hulp in de huishouding van wmo, en met die vrouw ben ik vrienden. En toch, zelfs zij snapt niet hoe weinig ik krijg, en ze dacht voor kort dat het veel meer was en was geschokt. Het is sowieso belangrijk, ik heb ook vriendinnen, 2, die ook van een minima leven. Dat contact is zoo belangrijk.
Kijk alleen wel uit voor verslaafden, die zitten er ook tussen, in de plekken waar minima komen....Voor je het weet ben je je tas en alles kwijt....en als je ze mee naar huis neemt, is ineens een stapel cd's weg...Dat soort dingen, maar dat kan je ook herkennen hoor, maar niet altijd, dus pas erg op, vraag het des noods aan meerderen....

Sterkte! ik voel het precies aan, wat je bedoelt.

En de mensen die zeggen dat als je wilt werken is er altijd werk, ach, ze weten niet wat ze zeggen. Ik heb dat zovaak gehoord in mijn leven. Maar ja, hier verwacht ik dat dan niet.
Ik ben ook 80-100% afgekeurd, en reken maar, dat doen ze niet zomaar. Daar zijn erg veel onderzoeken aan vooraf gegaan bij mij. Wat niet kan, kan niet.

Gisteren is mijn muis met een rotknal op de grond gedonderd, omdat mijn pc tafeltje veel te klein is. Doen enkele functies het niet, of niet meer goed. Kost me weer 6 euro voor een nieuwe, ja, en voor mij is dat erg veel geld. Nou heb ik een ander tafeltje ertegen gezet, zodat het niet meer kan gebeuren. Maar ja, wordt toch een nieuwe muis, denk ik.

Wij hebben het moeilijker, armoede sucks. Maar we kunnen, ondanks moeilijke tijden en momenten, gelukkig zijn. Ik kan dat, wat meehelpt, ik heb 4 jaar lang erg veel geld gehad, getrouwd met een man met eigen zaak die goed loopt. Ik wou niets toen ik wegging, want ik was in de war, en wou hem niet nog een trap na geven door alimentatie te vragen. Daarom weet ik, onder andere, ook, hoeveel de rijken betalen aan de belasting. Maar ja, om dat op ons af te schuiven, ze kunnen beter kijken naar fraude in bedrijfsleven, die vele male hoger is, dan is de fraude, die helaas gebeurt, met mensen in een uitkering, vergeleken daarbij is dat laatste kruimelwerk. En dan nog de bonussen...

Ik zelf zou nooit zwart werken. Ook vanwege mijn geloof. Ik kom uit amsterdam, ik weet van mensen die dat wel doen, ja, voor de rijken. ze moeten dan die uitkering wel houden, anders kunnen ze niet eens een bankrekening openen.

Komt bij, werken is een voorrecht, maar je kan alleen werk doen, wat haalbaar is. In de basis wil iedereen werk, maar ja, zolang ik me kan herinneren, is er al werkeloosheid.
Daarom ben ik ook zo blij, dat ik bij een 2dehands winkel terecht kan om te werken, als vrijwilliger. Het voelt toch alsof je erbij hoort. Je fietst erheen, gaat weer terug, je hebt contact met collega's en afleiding.

Ken je die tekst van het NT: Het is moeilijker voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan, dan voor een kameel om door een naald te gaan.

En wat je zegt, langdurig omgaan met weinig geld maakt je handig. ik zelf noem dat altijd vindingrijk. Je wordt slimmer. Ik kreeg een keer, jahaa, 300 euro terug van stookkosten, ik was opgenomen in een kliniek, juist in de winter. Daar was ik zo blij mee, met die meevaller, en zo is bij mij het idee ook ontstaan, om die kachel uit te laten.

Een vriendin van mij ging scheiden, ook van een minima, en die heeft gewoon in haar nieuwe huis één kamer mooi ingericht, maar ze heeft in ieder geval dat huurhuis, op de plek waar ze wil. En die andere kamers komen wel.

Mazzel! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 maart 2012, 14:07
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 01:38
BerichtOnderwerp: Vrouwen in Amerika verlaten de kerk.

THOMAS968 schreef:
Onze doordachte tegenargumenten als christenen zijn dus van belang en die moeten we ook vormen, zeker in een na-christelijk land als Nederland. Weinig christenen zullen nog precies zo denken en dit soort mensen dragen bij aan een negatieve beeldvorming over het Christendom.

Ja, doordachte tegenargumenten.

Er is in nederland ook een boek, een vriend van mij, is daardoor niet meer gaan geloven, terwijl hij altijd fanatiek was......

Ik ben de titel kwijt, als ik het vind, zet ik het even hierop....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 23:17

Komt hierdoor:
Quote:
Maar mensen die kunnen lopen en beide handen kunnen gebruiken maar te besodemieterd zijn om tomaten te plukken, kan ik geen respect voor opbrengen.
geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:09

Quote:
JOLAN: 100% afgekeurd, terwijl je nog lopen kunt, en je handen nog kunt gebruiken....
er zijn genoeg beroepen waar je niet meer voor nodig hebt als dat.
geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 08:48
En deze slaat alles....kortzichtigheid ten top.

Ik ben 80-100% afgekeurd door arbeidsdeskundigen(psychologen zijn dat), en artsen.

Mensen zijn geen robotten.

Ik zie het als Gods voorzienigheid en ben dankbaar dat ik een inkomen krijg, en voor de wijsheid van deskundigen. Omdat ik zo ziek ben, angst, paniek, migraine, hevige schrikreacties, herbelevingen, nachtmerries, slikproblemen door post traumatische stress, etc.

Ik kan eindelijk na 20 jaar therapie een redelijk gelukkig leven leiden, (weliswaar met flinke beperkingen.) En daar steekt het bij sommigen, denk ik.

Men hoort niet gelukkig te kunnen zijn, met een uitkering, met zo weinig geld. Je past niet meer in het plaatje, zo je wil hokje...

Ik heb hiervoor geschreven wat je ook zegt, dat in amsterdam op grote schaal wordt gefraudeeerd:

Quote:
Ik weet dat er in steden op een bijna schofterige manier wordt gefraudeerd. Ik ken voorbeelden van rijken die bijstandsmensen op hun huis laten passen, zwart, als ze naar het buitenland zijn voor zaken. geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 15:03

Kijk, ik kan mijn beide handen gebruiken, en ik mág dat werk niet eens doen, zou er zieker van worden. Omdat ik dan tussen studenten, scholieren en polen zou zitten, zou ik nauwelijks contact hebben. eentonig werk doen.
En na een paar dagen niet meer kunnen.

En iemand die dan zegt dat ik omdat ik wel mijn beide handen kan gebruiken en ik te besodemieterd ben om te werken.....

Daar zeg ik wat van.

Ik heb jarenlang aan lopende banden in fabrieken gewerkt, je raakt helemaal besef van tijd kwijt. Dat hield ik steeds niet lang vol. die mensen die daar vast werken melden zich ook regelmatig weken aan een stuk, zelfs maanden ziek, anders is 't niet te doen.
En ben je student, en weet je van dit is tijdelijk, ja, dat is wel eventjes heel iets anders.

En zoals ik al paar keer zei, een gebroken arm bijvoorbeeld kan je zien, psychische aandoeningen, niet omdat je gek bent, maar door ernstige gruwelijke mishandeling in de gehele kindertijd, zowel psychisch als lichamelijk, dát zie je niet, en zeker als je een paar jaar al in therapie zit.

Kijk, als ik nog 16-18 was, en ik zou op school zitten/Studeren, ja, dat is iets heel anders.

Kijk, en nu zegt iemand, omdat ik wel mijn handen kan gebruiken dat ik te besodemieterd ben om te werken.

Ik doe vrijwilligerswerk, ik werk in een 2de hands spullen winkel.

Ja, maar dát is weer niet goed voor de economie, mensen moeten blijven kopen, en niet zo lang mogelijk met iets doen, en zelfs nog hergebruiken...Die heb ik nog niet gehoord hier, wel ergens anders.
Maar dat komt nog wel denk ik.

Goed, ik zal tomaten plukken, ik begin morgenochtend, hier is er vast een:

klik hier

Stukje verwijderd.

Shanita die het achterlijk vind een topic over armoede, dat men ook nog boos wordt op mensen die hun armen en benen kunnen gebruiken en niet werken.
En ophoudt zich te verdedigen enzo.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 maart 2012, 07:08
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 20:03

WILLEMIJN232 schreef:
Als je schrijft dat je geen zin hebt in tomaten plukken komt dat niet erg werkwillend over......dat zul je toch met me eens zijn....

Dat komt door dat onzinnege: 'als je je handen kan bewegen kan je ook tomaten plukken'.

Ik kán het niet eens, dan zeg je ook al gauw geen zin, als je iets niet kan.

Maar ja, inderdaad, sommigen snappen het niet....

Ze denken je kan je handen bewegen, dan kan je als een robot tomaten plukken.

Ik zeg er ook niets meer over.

Ik weet nu wel, wat er met het woord 'boeren' wordt bedoeld in amsterdam.

Echt gevoel dat ik hier me tijd zit te verdoen, gelukkig maar voor een maand ingeschreven.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:51

Er is vastgesteld dat ik niet kan werken, door bedrijfsarts, en arbeidsdeskundige.

Dat het lijkt dat ik verdedig, is door domme opmerkingen over tomaten plukken.

Doe het ook niet meer hier reageren, denk maar wat je wil.

Ik heb gelukkig met sommigen hier niets te maken in het dagelijkse leven. Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 maart 2012, 19:56
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:25

PIETER649 schreef:
Ik schat in dat ik bij de rijkeren onder de cm-ers behoor.

Even een leuk wetenswaardigheidje in het licht van deze discussie... ik heb mijn eerste geld verdiend met.... TOMATEN PLUKKEN.

Ik was nog scholier en ging iedere zaterdag en iedere vrije dag rond een uur of 5 ´s ochtends mn nest uit om te WERKEN.

De afgelopen 32 jaar heb ik me een slag in de rondte gewerkt om te kunnen betalen voor wat ik wilde hebben en wilde kunnen doen.
Ik hoop dat nog 32 jaar te mogen doen.

Alleen jammer dat ik van alles wat ik in die jaren verdiend heb, zoveel af heb moeten dragen om via vadertje staat een zooitje parasieten te onderhouden.
Mensen die terecht ondersteund worden, heb ik niets op tegen, sponsor ik naast mn verplichte afdrachten nog extra aan bij zelfs.

Maar mensen die kunnen lopen en beide handen kunnen gebruiken maar te besodemieterd zijn om tomaten te plukken, kan ik geen respect voor opbrengen.

Pieter, als je je hand op kan houden, kun je er ook mee werken.

En ik heb mijn eerste geld verdient met 2 krantenwijken, verplicht toen ik 12 was. Ik moest zeggen dat ik 16 was. 4 uur 's nachts en begin avond.
Op mijn 16 moest ik het huis uit, mijn vader kwam erachter dat je op je 16 al een uitkering kon krijgen. Kon zo mijn opleiding ook niet afmaken, zat alleen ergens op een kamertje in amsterdam. Ik zat op vwo, en ik wou studeren. Dat kon mijn vader, die zelf laaggeschoold was niet hebben.
Allerlei baantjes gehad, fabriek, lopende band etc.
Daarna, na een huwelijk hulp gezocht vanwege extreme mishandeling in de kindertijd.
Eindelijk, na 20 jaar therapie, eindelijk kan ik weer van het leven genieten. Maar ziek zou ik altijd blijven. Ja, ik kan wel mijn handen bewegen, maar niet tomaten plukken op mijn 40ste.

Dan breng jij maar geen respect voor mij op, interesseert me totaal helemaal niets.

Ik schreef al eerder, een blauwe plek, een gebroken arm oid kan je zien.
De gevolgen van psychische mishandeling in de vroege jeugd niet.
Ik zou het niet eens volhouden dat tomaten plukken. Je moet 40 uur in de week dezelfde handelingen uitvoeren, en je hebt nauwelijks contact met mensen. Dat zou voor mij funest zijn. Ja, en als baantje toen je jong was, tijdelijk naast school, dat doet en deed bijna iedereen. is iets anders. Ik zou dat dan ook nog tot mijn 65 moeten doen.
Dus ik doe vrijwilligerswerk, wat ik leuk vind. Tweede hands dingen verkopen. contact met mensen, halve dagen. Want langer, dan raak in in de war. En dit is voor mij al heel wat, vooral het contact met mensen.

En, grote kans, dat ik weer naar dagbehandeling ga in de zorg. Maar dat moet ik nog overleggen. daar zitten voor en nadelen aan.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 maart 2012, 19:42
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:09

de site met boeken die ze verkopen

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 maart 2012, 19:11
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 18:57

Dit is een site voor ex-christenen.

Boeken over ex-christenen, over hoe te deprogrammeren bijvoorbeeld.

Ook boeken waar de negatieve zaken worden belicht, zoals misstanden in de kerken wb child molestation.

Forum waar je over je ex-christen zijn kan praten. Of als je twijfelt.

En podcasts over debatten, die ik nog niet heb beluisterd.

In ieder geval er staat teveel om even samen te vatten, maar voornamelijk gaat 't over ex-christenen, zoals de titel van de url al zegt.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 maart 2012, 19:05
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 15:03

THOMAS968 schreef:
De belastingfraude in het bedrijfsleven overtreft de bijstandsfraude vele malen en dat is ook geen wonder, gezien de bedragen die er omgaan. Maar met het het ene kwaad kun je het andere niet goedpraten. Hoeveel dinertjes worden niet gedaan op kosten van de zaak? Bij de uitvoering van de leasecontracten gaat veel mis. En dat is nog kruimelwerk. Als zaken fraudegevoelig zijn, weet je met de huidige moraal dat het misgaat. Kijk maar naar de persoonlijk gebonden budgetten in de zorg. Vertrauen ist gut und Kontrolle ist besser. Ik heb geen moeite met uitkeringen, het niveau is eigenlijk veel te laag. Ik heb moeite met fraude en oneigenlijk gebruik, zowel aan de kant van de sociale wetgeving als in het bedrijfsleven.

Thomas

Quote:
De belastingfraude in het bedrijfsleven overtreft de bijstandsfraude vele malen

Ja, en daar hoor je niemand over, tis veel makkelijker om de zwakkere aan te vallen.
Als je zegt dat je blij bent dat je in een land woont, waar je geld krijgt als je ziek bent, begintiedereen 'van onze belastingcenten'.

Nou, sommigen betalen 52 of 60 % van een heel groot bedrag, niet te vergelijken met de 13.000 bruto die een minima uitkering per jaar krijgt.

Blij dat je dit schrijft.

Ik weet dat er in steden op een bijna schofterige manier wordt gefraudeerd. Ik ken voorbeelden van rijken die bijstandsmensen op hun huis laten passen, zwart, als ze naar het buitenland zijn voor zaken.
Dan doen de rijken in dit geval dus ook mee.

Ik had een vriendin vroeger, de vader had een restaurant, alles wat 't kind wou, lp's, hifi spullen ed, kreeg ze, want werd toch van de belasting afgetrokken. zogenaamd voor het restaurant.

Ikzelf werk niet zwart kan niet werken en ook door mijn geloof, zou niet eerlijk zijn.

Maar ik ben 'het graag willen werken' station al voorbij. Dat zit er nier meer in voor mij. dus, ik blij met mij wao.(90% minimum). en ik heb het gevoel dat veel mensen daar niet tegen kunnen.
En ook heel agressief doen, van ónze belastingcenten.

En dan de fraude idd in het bedrijfsleven, witte boorden criminaliteit, vele malen hoger.
Maar ja, er moet een zondebok zijn, dus lekker makkelijk, de uitkeringsgerechtigden, de zgn zwakkere in de samenleving.

Het is jammer dat er gefraudeerd wordt, met uitkeringen en in het bedrijfsleven nog vele malen meer.

Geld, de krachtigste drug...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 14:34

En ik wéét dat de rijken gewoon zwart uitbetaald personeel in dienst heeft, oppas, schoonmakers, wat denk je dat dat de staat kost?

Dat gaat dus niet altijd op. Mijn zwarte hulp in de huishouding werkt zich wit een slag in de rondte om maar geen uitkering aan te hoeven vragen. Met het bedrag dat ze bij ons verdient heeft ze precies het bedrag dat ze anders van de bijstand zou krijgen. Wit zou ze dat niet hebben, en dus alsnog een uitkering aan moeten vragen. Dus bespaart ze de staat nu dus juist geld.
En aangezien ik over dat geld braaf inkomstenbelasting betaald heb heb ik niet het gevoel dat ik de staat iets te kort doe.

Ik zei meteen daarna ook van: uitzonderingen daargelaten Knipoog smiley Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 13:25

En een dagtaak om rond te komen bedoel ik, met de fiets, naar de Jumbo, omdat daar dit in de aanbieding is, naar de AH omdat dat daar in de aanbieding is, naar de Plus omdat dat daar deze week in de aanbieding is.
Enz. Dus dan kan je weleens een paar uurtjes bezig zijn. Zeker als je tussendoor nog naar huis gaat, om tas met boodschappen te brengen omdat het te zwaar wordt op de fiets.

Ik heb hier gewoon de indruk dat als je een uitkering krijgt, je jezelf daar heel slecht over moet voelen.

Nou ik ben er blij mee Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En ik wéét dat de rijken gewoon zwart uitbetaald personeel in dienst heeft, oppas, schoonmakers, wat denk je dat dat de staat kost????Uitzonderingen daargelaten.

En dan werk je ook het erbij zwartwerken in de hand.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 maart 2012, 13:27
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 12:57

Ik verdien het omdat ik er recht op heb.

Een blauwe plek, of gebroken arm kan je zien.

Psychische dingen zoals ptss en dis (beidde zie google) niet. Dan kan je heel normaal overkomen. Je bent dan ook niet gek, het zou juist gek zijn als je op trauma's niet zonder ptss en dis eruitkomt.

Ik ben dankbaar, en zie Gods hand erin dat ik een wao krijg.

Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 07:45

GERRIT084 schreef:
Precies, en dan vergeet je nog de grootste ergernissen zoals, kindertoeslag hypotheekrenteaftrek allemaal van die potjes, die een vrijgezel en huurder mag vullen.
Zonder er ooit van te mogen profiteren, en dan heb je nog de, geskejen wijfies, met koters die bijstand krijgen om voor die koters te moeten zorgen.
Net of dat de schuld is van de samenleving.
Was ut niet, maar is het wel geworden, en die hebben het meeste commentaar. Zieke smiley

Inderdaad, ik begrijp je wel.

Ik laat me ook niets aanpraten. Ik heb recht op mijn inkomen, en verdien het ook.

En de gescheiden vrouwen met kinderen, die van de bijstand moeten leven, die moeten alle eindjes aan elkaar knopen, en dan moeten ze zich schuldig voelen, als ze geen tomaten willen plukken.

Laten die rijken zelf tomaten gaan plukken, ze kunnen in ieder geval oppas en opvang voor de kinderen betalen, wat de bijstandsmoeders niet kunnen. Ze hebben hulp in de huishouding, kinderoppas dure auto, en dan wel zeiken over bijstandsmoeders die geen tomaten willen plukken.
En de oppas en hulp in de huishouding worden bijna altijd zwart uitbetaald, spaart ze een hoop geld uit aan verzekering en premie.

Kijk, ik geef niet af op de rijken tot nu, maar andersom pik ik 't ook niet.

Wat ik zou doen als ik in een arm land woonde, en ik had geen eten....nah jah, ik woon daar nu eenmaal niet. Netzomin als zij.

Ik woon in een sociaal land waar je een inkomen krijgt als je niet kan werken. en het is al een dagtaak om daar rond van te komen. sommigen krijgen een lousie 800 euro per maand, waarvan de helft huur, ja, met de huurtoeslag er al vanaf. Dan blijft er 150 euro over om van te eten, met vier kinderen.

En dan proberen mij aan te praten dat ik mijn inkomen niet verdien, en tomaten moet gaan plukken.

Ja, inderdaad, de hypotheekrenteaftrek afschaffen. En met dat geld de uitkeringen ophogen.

Ik ben blij met mijn inkomen die ik verdien en waar ik recht op heb.
Ik laat me geen schuldgevoel aanpraten.

Ik ben vindingrijk, ik kan rondkomen, en heb heerlijk veel vrije tijd.

Jammer voor de mensen die willen dat ik me rot ga voelen, omdat ik een inkomen van de staat krijg. Maar ik heb geleerd, om van de nood een deugd te maken. eerst is het heel erg vervelend, als je te horen krijgt, dat je nooit meer zou kunnen werken, maar middels therapie heb ik geleerd om positief te denken. En ipv te zitten treuren, dat ik nooit meer kan werken, heb ik geleerd om het voordeel in te zien, van zoveel vrije tijd, ja, in therapie.

Dus jammer voor jullie, ik ga geen tomaten plukken, ik doe heerlijk gezellig vrijwilligerswerk in een tweede hands winkel. En ik ben niet van plan me rot te moeten voelen en schuldig, omdat ik geen tomaten pluk.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 maart 2012, 08:17
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 04:40

INGE721 schreef:
Ik hoor hier niemand vertellen hoe ongelooflijk vernederend
het voelt om buiten je wil om in een uitkering te komen.

Ook moet je je niet vergissen hoe verschrikkelijk je met de billen bloot
moet voor alle instanties voordat je je geld krijgt.

Niemand zit voor zijn lol in de WAO.
Als je mijn uitkering wil hebben mag je ook mijn lijf
erbij........moet je zien hoe snel je terug wilt.....

Laa maar zeiken, sommigen hebben geen invoelingsvermogen.

Als jij en ik maar ons kunnen verantwoorden naar God.

En degene die begonnen over tomaten plukken, zijn degene met de grootste schulden. Dat kost de staat een vermogen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 maart 2012, 04:44
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 04:34

ZEELAND736 schreef:
Oke...je kunt er mee worstelen....Maar als je echt niet KUNT...werken...aanwijsbare geldige redenen..wie ben ik dan om je daar over aan te vallen??? Praat en luister eens naar mensen...hoe verdrietig het soms is als ze vertellen waarom ze niet meer kunnen of mogen werken.
Ik heb veel meer moeite met mensen die wel KUNNEN, maar niet WILLEN!!!
Maar even tussendoor...Kan dat zolang in de ziektewet???
Kan herinneren van mijn ex dat dat overging in WW.
Ook erger ik me steeds meer aan mensen...die zonder dat ze de reden weten, op voorhand al mensen veroordelen...
Mijn eigen zoon tobt al jaren met het zoeken naar werk...
Dan weer hier...dan weer daar...Soms is het weer even 3 maanden...
En dan die commentaren...ALS JE WIL...IS ER ALTIJD WEL WERK!!!
Zo ook een dochter....die wil werken, maar met haar beperkingen...niet in het arbeidsproces past....
Nee dan kan en mag IK niet klagen...
Maar ben wel tevreden met een vakantie in mijn achtertuin...
En een dagje strand 20 km verderop...
Jij hoeft daar niet van te balen Gerrit!!! Als je niet kunt....wat kun je er dan aan doen?
Ja...je wordt vindingrijk.
Ik merk wel...hoe blij je soms kunt wezen juist met de simpelste dingen...
Kleren die ik soms krijg...(nee dat vind ik geen vernedering om aan te nemen)
De ene auto na de andere???
Hoe blij kan je niet wezen als je een auto hebt...(ja oke die is wat meer bejaard) maar hij doet het!
Ik kan naar de buurman kijken of mijn familie..Het gras is daar toch altijd groener!Die auto ook mooier. Maar ook die buurman kan zorgen hebben hoor!!!Ik ben er niet jaloers op..
Het is niet altijd makkelijk...dat ben ik met je eens...
Maar ik besef....OOK....God zorgt...
Maar ook ik mopper weleens...

Helemaal mee eens.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 03:57

Laat ook maar, verwijderd.

Tis het niet waard.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 maart 2012, 04:25
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 03:32

MARTIN695 schreef:
Hallo Shanita

Dit kan niet 100% want dan ben je gestopt met roken.
Je kan wel 80/100% afgekeurt zijn.

Sjalom.
Martin

Yes I know.

Officieel heet het 80-100%.
Maar ja, dat is de hoogste indeling.
In ieder geval, ik zeg voor het gemak dan vaak 100%.

Sjalom
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 19:23

Ik weet wel dat er in Amsterdam op grote schaal gefraudeerd wordt.

Mensen die behoorlijk zwart werken in de horeca, huishouding etc.
En dan ook nog eventjes elke maand de uitkering ontvangen.

Terwijl ze makkelijk zouden kunnen rondkomen van dat geld wat ze verdienen, maar ja, dan waren ze niet verzekerd.

De mensen voor wie ze werk(t)en konden ook gemakkelijk het 'wit' uitbetalen, maar ja, daarover moet dan belasting betaald worden.

Kijk, en ik denk van in grote steden kan dat, 1 sociale rechercheur op 1000 mensen. in kleine stadjes en dorpies is het vaak 1 op 100.

Even iets anders, ik heb er tijden zo van lopen balen, van die uitkering. O, wat had ik graag een baantje gehad, als was het maar een eenvoudig administratief iets. Of in de zorg. Maar ja, keihard de wereld, jongeren kosten minder, te oud. Ik had stapels met afwijzingen.

Gewoon een baantje wou ik, waar ik gewoon een klein autootje mee kon betalen, en gewoon mijn huisje mee kon inrichten, ipv elke keer oude rommel op de kop proberen te tikken.

Ach ja, en nu gaat het wel, het went. Hier in de stad waar ik woon zijn speciaal verschillende soort netwerken voor mensen met een uitkering. Zodat je daar ook kennissen op kan doen. Zelfs vrienden.

En na jaren ga je eraan wennen. Je staat er niet meer zo bij stil dat je een uitkering hebt. Je gaat met mensen om die ook een uitkering hebben.
Gaat je tv stuk, dan is er altijd wel iemand die iemand kent, die nog een oude tv heeft staan.

Laatst, met een beetje mazzel, kreeg ik een tv van iemand die 2 minuten lopen van me vandaan woont. Gewoon, in een Albert Heijn karretje die tv daar wezen ophalen. Nog mazzel, want had ie verder gewoond, ja, ik heb geen auto, en diegene ook niet.

En dan heb je hier nog een grote winkel met 2de hands spullen. Daar zitten mooie dingen bij, voor echt weinig geld. En die worden tegen een kleine vergoeding wel naar huis gebracht.

Nou ja, en van een uitkering kan je boodschappen doen. Je moet dan wél opletten. Je houdt een paar tientjes over per maand om iets te kopen, en je kan een paar tientjes sparen per maand.

Ja, en heb ik dan uiteindelijk een paar honderd euro gespaard, ja, dan voel ik me best wel rijk.

Als je gaat verhuizen, krijg je van de sd een renteloze lening van 2800, zodat dingen die niet 2de hands kunnen, zoals gordijnen en vloer, dat je die kan kopen. Moet je elke maand 50 euro aflossen.

Nou ja, en ik heb geleerd om positief naar dingen te kijken, dus maak ik van de nood een deugd. Anderen hebben meer geld, ik heb meer vrije tijd.

Mijn laatste werk, was tien gulden per uur, net voor de euro. De uitkerende instantie heeft dat aangevuld naar 90% van het minimum, want het was ook nog part-time.

Er is hier een klusjesdienst voor en door mensen met een uitkering. Die verhuizen ook voor 50 euro je inboedel.

Ik kreeg laatst een flyer in de bus, ook van een klusjesdienst, die moet hier ergens liggen. Die komen voor niets klusjes doen, een lamp ophangen, iets boren enzovoort, voor mensen die dat niet kunnen en een uitkering hebben. Van kerken in een stad hier vlakbij.

Nou, schilderen kan ik zelf. Muren en plinten enzo.

Ach, en dan halve dagen vrijwillig in die tweede hands winkel werken. Ben ik bezig, krijg ik dingen met korting en eerste keus.
Kan er ook internetten.

Maar waar ik ook niet tegen kan, is dat klagen van sommigen, die een uitkering hebben. Ik heb zelf ook veel geld gehad, en dat maakt niet gelukkig. Het kan wel gelukkiger maken als je het al bent.
Nou aan die klagers kan ik me echt heel erg ergeren. Gewoon dat gezeik al aanhoren van die heeft dit en die kan dat doen...Boze smiley

Maar goed, ik ben dankbaar, voor het geld wat ik krijg, elke maand!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 18:22

Omdat dat in de nederlandse wet staat.

Ik ben natuurlijk wel erg dankbaar dat dat zo geregeld is.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 12 maart 2012, 18:23
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 14:55
BerichtOnderwerp: Incest

Ja Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 14:51

ERIKA129 schreef:
Als je volledig bent afgekeurd kom je toch niet in de bijstand maar de WAO??
Ik zit zelf nu ruim 14 maanden in de ziektewet en weet dat ik niet meer in mijn huidige werk terug kan keren! Ook ik moet nu rondkomen van een aanzienlijk minder salaris en ja dat valt niet mee, maar ik probeer zoveel mogelijk vooruit te kijken en te hopen en te bidden dat er een geschikte baan voor mij zal komen! en tja dan moet ik het voorlopig echt doen met minder salaris, ook ik ga al jaren niet echt op vakantie omdat ik het simpelweg niet kan betalen,erg? nee jammer soms wel!
Nu spaar ik airmiles en kan ik zeer voordelig binnenkort 5 dagen weg naar een landal park kijk er zijn mogelijkheden he Knipoog smiley

quote, `hopen en te bidden dat er een geschikte baan voor mij zal komen!`

Dat bedoel ik dus ook.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 14:16

In nederland is de regering zo sociaal, dat degene die niet kunnen werken toch een inkomen hebben.

Ja, en als je iets niet kan, heb je er al gauw geen zin meer in.

Ja, en dan maken veel mensen van de nood een deugd, je kan wel zielug thuis zitten, want reken maar, dat het niet leuk is, als je een paar jaar hebt gewerkt voor een uitzendburo, en je vliegt er als een van de eersten uit, omdat je een uitzendkracht bent, en omdat het bedrijf een overschot aan personeel heeft door een fusie.

Je kan ook denken van nu heb ik lekker veel vrije tijd, en die invullen.

En ik hou mijn hand niet op, ik heb ook jaren belasting betaald, van toen ik werkte. zo voelt ´t ook niet.

Ik heb daar recht op. Dat is de wet in nederland.

En tomaten plukken, dat hou ik nog geen dag vol....ondertussen 100 % afgekeurd.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 12 maart 2012, 14:19
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 190 191 192 193 194 195 196 ... 235 Volgende
Pagina 193 van 235