Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 11:21
Onderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
|
|
|
Door de zondeval van adam en eva heeft het ook dit teweeg gebracht, vrouwen die op vrouwen vallen, en mannen die op mannen vallen...
Of het kan vraag je, het is iets wat de zondeval heeft teweeg gebracht, het gebeurt zeker, ook onder christenen, wij zijn niets beter dan een niet christelijke, maar ik ben zelf van mening dat je er wel tegen moet vechten, en het een gebedszaak moet zijn of God deze gevoelens van je weg wil nemen, want het is niet zoals God het gewild heeft, Hij heeft het huwelijk ingesteld tussen man en vrouw...
En ik geloof ook als het een persoonlijke en geestelijke strijd voor diegene is, dat God dan bij machte is deze gevoelens voor een gelijkgestemde partner, weg kan nemen, of kan onderdrukken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 19:15
Onderwerp: Gebed gevraagd
|
|
|
Er moet nog een scan plaatsvinden maar zoals de internist het nu ziet heeft mijn vader darmkanker, in welk stadium daar worden nu onderzoeken naar gedaan, ben erg verdrietig ervan.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 14:06
|
|
|
Morgen om half vijf moeten mijn ouders bij de internist zijn, we weten nog niets....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 11:09
|
|
|
JOL252 schreef: | Oh die onzekerheid.... STERKTE. |
ja die onzekerheid dat nekt ons op dit moment.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 22:05
Onderwerp: liefde en waarheid
|
|
|
VISSER278 schreef: | Helemaal mee eens .
Je kan merken dat de kleuterscholen in het noorden van het land ook weer begonnen zijn vandaag.  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 18:10
|
|
|
Graag zou ik jullie willen vragen te bidden voor mijn lieve vader. Vandaag zijn ze bij de huisarts geweest, de huisarts heeft een vermoeden dat mijn vader darmkanker heeft, gezien de uitslagen van het bloed. Een dezer dagen moet hij naar de internist en worden er scans gemaakt, tot nu toe leven we in onzekerheid. Graag gebed voor hem........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 22:57
Onderwerp: Hoe was jou kerkdienst
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Frappant Mamaloe....recent werd daar in onze gemeente ook over gepreekt... Met ook deze uitleg...VERTROOSTEND!!!! |
Hebben jullie misschien recent "onze" dominee op bezoek gehad?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 21:14
|
|
|
En elke zondag horen we het weer in de kerk; hebt uw naasten lief, Ik vind het nogal vaak ver te zoeken hier op deze topics onderling! Jammer.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 21:09
|
|
|
Hier ook een bijzondere kerkdienst, de tekstwoorden waren uit Jesaja 54 vers 12 En uw glasvensters zal Ik kristallijnen maken, en uw poorten van robijnstenen, en uw ganse landpalen van aangename stenen.
De dominee verklaarde het eigenlijk zo, vroeger in het oosten had je huizen met een binnentuin, maar deze huizen hadden geen ramen zoals wij het nu kennen, maar het licht wat er binnenkwam, kwam via de poort naar binnen of via het dak kwam het licht naar binnen, maar verder waren het donkere huizen. En dit verklaarde hij naar het geestelijke, soms kunnen wij ergens niet doorkijken terwijl we dat graag zouden willen, maar we zien niets alleen duisternis,en als nu de Heere erbij komt en ons licht geeft welk een helderheid zal er dan soms in ons hart komen! En zo verklaarde de dominee deze tekst, bijzonder deze uitleg vanochtend.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 17:40
|
|
|
De waarheid kan niet worden verkondigd, zonder dat het in liefde gebeurt. Maar de waarheid kan ook niet zonder de liefde om waarheid te kunnen zijn. Er wordt niet altijd waarheid gesproken. Ze wordt wel eens verborgen, verhuld. Met de mantel der liefde bedekt. Dat kan getuigen van wijsheid. Zo wordt de waarheid ook geen geweld aangedaan en wordt ze bewaard tot de tijd rijp is om te worden geopenbaard.
De waarheid kent de liefde en weet wat ze is. Ten diepste verklaart de Waarheid wat Liefde is en deelt de Liefde de Waarheid mede.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 13:38
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Lief jullie meelevendheid......... Bedankt hiervoor, doet me goed...... We hopen en bidden alleen maar op dit moment...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 22:55
|
|
|
Mijn slechtste moment van de week betreft mijn lieve pa, hij moest bloed laten prikken voor de shocktherapie die ze zouden gaan doen, en kwamen erachter dat zijn lever vergroot is, ontstekingen elders in het lichaam, eiwitgehalte te hoog en bloedbezinksel te hoog We weten alleen nog steeds niets als alleen dat het niet goed is, en het zou kunnen dat het met kanker te maken heeft, maar dat hoeft niet, maandag word hij doorgestuurd naar de internist. En om dan maar Heide zijn topic titel te gebruiken, kracht en trouw, kracht vragen aan God, en trouw blijven in je geloof!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 21:07
Onderwerp: Gods Kracht en Trouw voor mij..
|
|
|
In de bijbel word er veel geschreven over Gods kracht, Gods kracht openbaart zich in genade, alleen in genade. Paulus zegt het zo treffend, Als ik zwak ben, ben ik machtig, Zo zal ik dan veel liever roemen in mijn zwakheden, opdat de kracht van Christus in mij wone, zie 2 kor 12 vers 9 en 10.
Over Gods trouw aan ons is meerdere malen in de bijbel geschreven, aan onze trouw jegens Hem schort nog wel dikwijls iets.
2 Tim2:13 indien wij ontrouw zijn, Hij blijft getrouw, Hij kan zichzelven niet verloochenen. 1Kor10:13 Ulieden heeft geen verzoeking bevangen dan menselijke; doch God is getrouw, Die u niet zal laten verzocht worden boven hetgeen gij vermoogt; maar Hij zal met de verzoeking ook de uitkomst geven, opdat gij ze kunt verdragen.
Gods kracht en trouw, hieruit kunnen we ook opmerken hoe klein en nietig wij mensen eigenlijk zijn, zonder Gods kracht en trouw aan ons zijn wij nergens,
Inderdaad reden tot alle dankbaarheid jegens Hem!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:37
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Voor de kinderen tagliatelle met spinazie, ham en kaas, en ik mag weer aan de shake, butterscotch voor de verandering
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 23:52
|
|
|
VISSER278 schreef: | Sla , slavink , slaardappels , slasflip, Moedertje had een geslaagd slafeestje voor vissertje op tafel gezet.  |
Vissertje boft maar met zijn moedertje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 23:20
Onderwerp: Met elkaar afvallen?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Drie kilo? Pfffff , als vissertje de dag moest doorkomen met 3 shakes zouden ze hem aan het eind van de dag kunnen oprapen. En na een week ? Graatmager denk ik.
Vissertje houd het nog maar een beetje bij snoepen  |
Ach dat is een kwestie van wennen en tanden op elkaar, en dat kunnen wij vrouwen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 17:31
|
|
|
Ik vind zelf die shakes van Cambridge wel lekker, en wat je zegt Zeeland, je hoeft niet na te denken over wat je moet eten, ik zet s morgens drie zakjes shake klaar voor de hele dag, goed voor nog geen 500 calorieen
En k heb een lekkere manier gevonden om die shakes te maken, ik doe het water en de shake en drie ijsblokjes in een blender, dat mix ik even en dan heb ik een heerlijk koele uhmmm zegmaar soort milkshake, best lekker!
En je zit er goed vol van. Mijn valkuil is als ik me aan een normaal dieet moet houden, dan ga ik toch wat snoepen tussendoor, en met die shakes hoef ik er niet over na te denken. Ben nu weer een week bezig, zaterdag ff gesnoept, kon het niet laten, maar ben nu toch in ruim een week drie kilo kwijt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 17:25
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik ga denk ook weer shaken...al eens meer gedaan... Even een week doorbijten en ik zit weer in het ritme... Maar dat is het nu juist...er moet inderdaad een knop om bij mij... |
Inderdaad, ff doorbijten, maar als je eenmaal in het ritme zit dan heb je geen honger meer, lichaam komt in ketose, en foetsie gaan die overtollige kilo's
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 17:22
|
|
|
FILIA110 schreef: | Misschen helpt "SUBLIEM EXTRA OXI BOOSTER White brilliance"
Het is een vlekkenverwijderaar op basis van actieve zuurstof - Voor voorbehandeling en machinewas.
Eigenschappen: Oxi is een reinigings- en bleekmiddel voor veelzijdig gebruik. Zonder chloor en schadelijke gassen. Oxi verwijdert de meeste vlekken zoals fruit, gras, schimmel, nicotine, bloed, mosterd, ketchup, vet, wijnvlekken, enz. snel en eenvoudig. etc lees verder de beschrijving op het plastic emmertje. (Je moet n.l. wel testen op kleurechtheid van het materiaal)
te koop bij winkel ACTION voor een paar euro.
(Het staat vlgs mij bij de wasmiddelen in die winkel)
Misschien heb je er iets aan? Succes! |
Ga ik proberen, bedankt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 13:39
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Bij mijn zoon wezen kijken met huttendorp, wat een geweldige hut hebben ze gebouwd na drie dagen hard zwoegen en timmeren staat er nu een echte Mac Donalds hut en verkopen ze voor het goede doel St. Ontmoeting hamburgertjes cola en knijpfruitjes en danoontjes, zo mooi om te zien die rode verhitte snuitjes achter hun eigen hut
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 13:34
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ja dat was het maar nu weer zien te proberen helppppppppppp  |
Mijn buuf zegt zo leuk altijd, Er moet een knop omgaan in mijn hoofd, maar die knop gaat nog maar niet om Maar het is wel een feit, je moet er aan toe zijn, en dan lukt het, zeker weten! Dat heb je zelf gezien dat het je lukt toch, Erika?
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op vrijdag 24 augustus 2012, 13:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 21:36
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Mijn schildklier is denk in mijn leven al keer of tien onderzocht! Een maand geleden nog met gelijk allemaal andere stofjes, daar komt niks uit alles is goed... en toch is afvallen een heel groot probleem... Maar ik ga het wel weer winnen hoor!! Heb de afgelopen 1.5 jaar al zoveel overwonnen en gewonnen dat ik deze strijd ook weer aan kan gaan maar zwaar gaat het worden!  |
Goedzo dat zijn wijze woorden! En natuurlijk zul je ook hierin je dipjes en zwakke momenten hebben, maar daarin moet je ook niet te streng zijn voor jezelf, ti's moeilijk maar je gaat het redden, dat heb je gezien met die 20 kilo die je bent kwijt geraakt, topprestatie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 20:18
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Tja als ik sommige hier lees wordt ik jaloers Helaas heb ik al veel dingen geprobeerd, dietistes weten niet wat ze ermee aan moeten ik houd me aan hun dieet maar afvallen ho maar... ik heb op een sportschool dieeet gedaan met twee keer per week sporten jan en alleman viel af Erika dus niet zo kan ik even doorgaan... mijn huisarts zei eens je zal ermee moeten leren leven je hebt een heel moeilijk lichaam ehh... dat kan ik dus niet Dus uiteindelijk 7 jaar geleden sonja bakker en ja hoor eindelijk viel 20 kilo af.... bleef eraf ging super.... ik bleek te weinig te eten echter ik kwam op bed te liggen met zware ischias dit duurde lang ging verkeerd eten en hopla dan zit je weer in de verkeerde tret... dan medicijnen gratis 15 kilo gewicht erbij.... weet dat er mensen zijn die het niet zullen geloven maar hoe minder ik eet hoe meer ik aankom.... en dit is echt waar... Ik hoop binnenkort weer te gaan Sonja bakkeren je mag alles eten allen je leert een andere manier van eten  |
Erika, even een vraagje, heb jij je weleens laten testen op je schildklieren of dat die goed functioneren? Ik heb zelf altijd in de zorg gewerkt, maar had daar bij mezelf nooit aan gedacht, heb hetzelfde probleem gehad als jij, ik sportte als een gek, en ook zware sporten, krachttraining e.d en hardlopen, spinning, maar ik viel geen grammetje af helemaal niets, toen adviseerde de sportleraar om me te laten testen op de schildklieren, dat had ik gedaan, maar daar kwam ook niets bijzonders uit de bus. Later bleek dus dat mijn medicijnen die ik een halfjaar daarvoor had geslikt, de boosdoener waren, die leggen je stofwisseling nagenoeg stil en dat kan wel tot een jaar duren voordat dat weer goed komt. Vandaar dat ik nu met Cambridge bezig ben, want dat is het enige voor mij om van dat plateau af te komen, als ik die 6 à 7 kilo maar kwijt ben, dan lukt het mij welweer met sporten erbij want ik sport bijna iedere dag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 18:47
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
VISSER278 schreef: | Da's zeker erger. Dan zou ik zelfs tijd hebben om op de fiets naar mn werk te gaan. Maar dat vind ik nou een beetje zonde voor die fiets. Stel dat ze die fiets jatten , dan ben je er vroeg uitgekomen en je fiets ben je ook nog es kwijt . Nee dan maar om 6.15 uur. Safety first. |
Gelijk heb je Visser, die fiets moet je met respect behandelen, hij is in de vacantie al zo vaak van stal geweest, gun hem nu zijn broodnodige rust, en veiligheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 18:41
|
|
|
Bedankt voor de gouden tip steentje, het is verholpen! Maar nu de volgende vraag, ti's nu toch vragenuurtje of niet Nu zit er op mijn witte was van die zwarte strepen en ik heb het overnieuw gewassen op 90 graden maar de strepen blijven er op zitten, heb jij hiervoor ook een gouden tip?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 20:01
|
|
|
Dacht ik een hele witte was uit de machine te halen, al mijn lakens gewassen, zitten er allemaal zwarte strepen op, hoe kan dit nou weer? En mijn wasmachine is nog maar halfjaartje oud ofsoow
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 19:51
|
|
|
JANS221 schreef: | Weightwatchers En zo weer een lekkere kippenpoot, aardappels en broccoli |
Mooizo toch..... Ik vind het begin met die shakes even moeilijk maar na de vierde dag dan raakt je lichaam in ketose en gaat het hongergevoel ook weg. Is echt doorbijten maar als ik die zes kilo maar kwijt ben, dan daarna weer sporten zoals ik gewend ben, dit werkt voor mij het makkelijkste.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 17:34
|
|
|
JANS221 schreef: | Hier gaat het goed, gisteren weer gewogen: in 2 weken weer 1,6 kg eraf. Ben nu 10% van mjn gewicht kwijt in 10 weken. |
Goedzo Jans
Jij deed gewoon normaal en gezond eten toch? Geen dieet ofzo of toch wel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 12:33
|
|
|
Eedjee, Wat een verdriet moet dat zijn zeg voor jullie familie, (sorry ik wist dit niet van je) alsnog bij deze van harte gecondoleerd want zo jong nog dat zet je wel tot nadenken he!
En ik heb ook vaak zat, zondag nog, dat ik van de hele preek weinig meekrijg, of in elk geval kan navertellen maar 1 zin had ik onthouden en dat was wat ik hier opschreef, het hoeft maar een woordje te zijn wat zijn uitwerking krijgt in de ziel van een mens, dat is juist ook het grote wonder, dat God met 1 woord een mens stil kan zetten he....
|
|
Naar boven |
|
|