ChristianMatch

Forum

Berichten van ZINGA672
Ga naar pagina Vorige 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 ... 40 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ZINGA672
Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 17:19
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARISKA601 schreef:
Is het daarom...
Mensen zouden verslaafd kunnen raken aan milky ways.

Ja... en je kunt er behoorlijk high van worden. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 17:11
BerichtOnderwerp: Onbegrijpelijke - koranverbranding

HANNAH810 schreef:
wat is het toch heerlijk om het forum te lezen......
wat een acceptatie van verschillende persoonlijkheden.....
vriendelijkheid........
weet je wat ik me afvraag?
willemijn viel me bij, toen ik aangaf dat ik er moeite mee heb, om medemensen als dieren of gedierte te benoemen.
en ze zit al dagen in de hoek waar commentaar gelevert wordt.
terwijl ík de persoon was, die tegengas gaf.
oke, ze kan wat stellig uit de hoek komen, en wat sterke woorden gebruiken, maar is dat reden om elkaar met woorden te lijf te gaan?

ik ken een aantal mensen vanuit persoonlijk contact, en weet dat zij als persoon een prettige indruk maken; sociaal, gezellig en vriendelijk.
als ik echter deze reacties lees, kan ik ze nauwelijks voorstellen bij de personen die ik op de picknick heb ontmoet.
jammer........

Sja; dat is het moeilijke van zo'n forum; hier heb je alleen maar woorden. En daar moet je het mee doen. Maar je mag het wel aangeven als je met bepaalde woorden moeite hebt. En ik heb er echt moeite mee als mensen, hoe verbloemd ook, elkaar het zwijgen op gaan leggen. Iedereen heeft het recht hier op het forum te posten.

Ik weet niet welke opmerkingen van Willemijn jij bedoelt met "stellig uit de hoek komen", maar de opmerking waarop ik reageerde vertaal ik met:
"jouw bijdrage heeft geen meerwaarde; je had beter je mond kunnen houden". En dat vind ik persoonlijk nogal respectloos.

Daar komt bij dat Willemijn haar opmerking net zo goed op haar eigen opmerking kan toepassen. Wat is de meerwaarde om op te merken dat iemands opmerking (volgens jou) geen meerwaarde heeft....

Ik stel voor dat we elkaar met respect benaderen op het forum en daar hoort ook bij dat we ieders recht om te posten respecteren en niet ter discussie stellen.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 16:58

MARISKA601 schreef:
Als je 1 milky way neemt, krijg je trek in in meer.

Tuurlijk; daarom verkopen ze ze ook per zak! Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 16:56
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?

CROSSROAD317 schreef:
Soms zijn mensen horende doof, en ziende blind .....

Mat 13:15 Want het hart van dit volk is afgestompt, hun oren zijn doof en hun ogen houden zij gesloten. Met hun ogen willen ze niets zien, met hun oren niets horen, met hun hart niets begrijpen. Want anders zouden ze tot inkeer komen en zou ik hen genezen.”

Mensen zijn het niet met elkaar eens, komen met allerlei voorbeelden en schriftplaatsen, de één nog mooier dan de ander. Maar ze worden het nooit eens, niet bereidt om naar elkaar te luisteren. Als je niet naar elkaar wilt luisteren zal de Heilige Geest nooit, maar dan ook nooit, het Woord van God duidelijk kunnen maken, en blijven we maar doorgaan op eigen inzichten en gevoelens.
Lees in bovenstaand maar eens handelingen 28 vanaf vers 17 ....

Wat moet je volgens jou dan doen om wel de stem van de Heilige Geest te verstaan? Als je naar een ander luistert; wie garandeert mij dat die persoon de waarheid spreekt, of dat door die persoon de Heilige Geest tot mij spreekt? Ik luister graag naar mensen, graag naar de Heilige Geest, maar de bijbel blijft voor mij de toetssteen. Ook vwb mijn eigen inzichten en gevoelens.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 08:09
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

'k Hoop dat ik snel weer andere schoenen aan mag...

http://www.youtube.com/watch?v=IQWmPmmrZJg&feature=related

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 08:02

WILLEMIJN232 schreef:
Vraag me dan werkelijk af wat de meerwaarde is van je vraag.......je zaait alleen onrust.......

Het plaatsen van deze vraag vind ik sowieso arrogant overkomen. Over het zaaien van onrust gesproken!

Mag iemand alleen iets op het forum plaatsen als dat, volgens de normen van Willemijn, meerwaarde heeft? Sorry hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 07:56
BerichtOnderwerp: meerdere mensen tegelijk mailen?

CARIN303 schreef:
Haha, die Zinga, ik heb ook nog een leven naast Jonathan hoor Knipoog smiley
Die reden om "volksstammen"tegelijk te gaan mailen vertel ik je later wel.

Maar....is het geen goed idee?
Bijvoorbeeld als je iets gezamenlijks hebt afgesproken via het forum, en dan iedereen tegelijk een mail te versturen met adres gegevens of zo?

Ja; mss wel. Ik denk van wel. Eigenlijk lijkt het me wel handig. Wel een goed idee. Waarschijnlijk. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 07:54

MARISKA601 schreef:
Ook in die zondagse(baal)kerken hoor je Zijn Woord.

Scherp opgemerkt Maris!

En, hoewel het mij eigenlijk overbodig lijkt, wil ik toch het volgende zeggen. In de bijbel staat dat je als je gelooft dat Jezus Christus de Zoon van God is die voor jouw zonden is gestorven; dit betekent dat je bij Hem hoort. Dus om alle kerken uitsluitend omdat ze de Sjabbat niet houden te veroordelen als baäl-kerk vind ik stuitend. Bovendien is het in strijd met Koll 2:16 "Laat dan niemand u blijven oordelen inzake eten en drinken of op het stuk van een feestdag, nieuwe maan of sabbat".

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 22:19

Passend bij mijn stemming van vanavond. Soms zou ik andere schoenen willen...

http://www.youtube.com/watch?v=muiAZGbcggA&feature=fvst

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 22:15
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau

PEACEDOVE820 schreef:
Ja he Carin met petra kan je alle kanten op Knipoog smiley
Ik heb gewoon een ouderwets koffie zet apparaat ouderwets word weer nieuwerwets Clown smiley
Smaakt heerlijk zelf gemalen bakkie!!!

Ik heb nog een perculator op een petroleumstelletje. Da's pas echt sexy Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 22:11

JONATHAN890 schreef:
Eerst moest ik hier smakelijk om lachen...
Toen, dacht ik.... gaat ze wat afkondigen waar ik niet van weet?
Heb ik iets gemist, stommer nog, ergens over gehad, wat ik vergeten ben?
Maar het eerste gevoel komt gelukkig weer terug...moet hier wel om lachen.

Onze trouwdatum.... ?? Ja wanneer gaan we die bekend maken? Weten we zelf ook nog niet.....de datum of was het nou het trouwen Clown smiley

Sorry voor mijn voorbarige conclusie: maar waarom zou je anders hele volksstammen tegelijk willen mailen??? Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 20:25

CARIN303 schreef:
Heb jij dat nou ook weleens?

Ik wil een mail versturen naar meerdere mensen tegelijk maar.....dat gaat dus niet!
Zou het een optie zijn dit toe te voegen op ons profiel?

Wat vinden jullie?

Hahaha; die optie heb ik ook al eens geopperd: een mailmerge functie voor mannen die eindelijk een geslaagde standaardbrief in elkaar hebben gefrummeld. En die ze dan, met kleine aanpassingen aan hele groepen vrouwen tegelijk kunnen versturen. Nu doen sommigen dat ook, maar ze moeten er veel meer moeite voor doen.

Ik vind het dus niet zo'n heel erg goed idee.... Wil me graag uniek blijven voelen Coole smiley met zonnebril

GrZing!

Btw; is jullie trouwdatum nú al bekend?? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 20:17
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

HANNAH810 schreef:
we willen dus op zaterdag 25 september voor de vierde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.

voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van dit topic.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
- er wordt geen muzikale invulling aan het geheel toegevoegd.
- er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!

voorlopig hopen mee te gaan;

Hannah810 37 jaar met pleegdochter
Erika129 36 jaar
Grace 585 54 jaar
Muischje leeftijd 05 jaar
Susannah475 44 jaar (onder voorbehoud)
Hechas020 48 jaar
Marianne 129 49 jaar (evt met kinderen)
Thabitha338 49 jaar
Angelique327 (leeftijd niet van toepassing; OUD)
Ineke (Katja065) 100 jaar en mijn vrienden, mijn broer en vriendin
Annette 965 49 jaar
Wadriaan 54 jaar
Eveline482 55 jaar
Vrolijk anoniempje 40+
Joëlle 246 52 jaar (onder voorbehoud)

Billy701 48jaar
Crossroad317 3 plaatsen, vanaf Coevorden A28 / A50
Wim727 42 jaar, met 2kids (ondervoorbehoud)
MarcoWaal200 39 jaar (zonder kinderen) 2 plaatsen Omg. Sliedrecht A15
Herman388 48 jaar, omg dordrecht, 3 plaatsen
Yes356 45 jaar
Frank627 leeftijd 40+
William521 39 jaar
Roel350 42 jaar
Beau183 42 jaar
marc637 33 jaar (onder voorbehoud)
dirkie395 39 jaar, met twee pubers en een voetbal.....
anoniempje 45-
waterdaij728 59 jaar
haico485 40 jaar
benny340 40 jaar?
sambal490 35 jaar

Volgens KNMI kans op regen, ik wou zelf een party tent meenemen, zijn er nog meer mensen die een partytent hebben en deze mee kunnen nemen. Dan zitten we in elk geval droog, mocht het gaan regenen..... Lachende smiley

..[/quote]
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 20:15

ERIK390 schreef:
bootje is gekapseisd en jullie blijven leidsaam toe kijken zonder een helpen de hand uit te steken arme Smiley die vol vragen zit visser al die het van die vrouwen het moet hebben

Erik, je hebt dé kans voor een koelbloedige heldendaad ten aanschouwen van al dit vrouwelijk schoon aan je voorbij laten gaan. Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 19:14

MARISKA601 schreef:
Het is herfst.

De mist buiten doet mij denken aan vroeger.
Ja heel vroeger , toen ik nog jong was.
Dagelijks een fietstochtje van mijn huis, naar de middelbare school.
Ik zal een jaar of 13/14 geweest zijn.
Eerst ca 10 minuten fietsen om de wijk uit te komen, en dan nog ca 10 minuten langs de snelweg die richting de brienenoordbrug ging.
En daar vlakbij was mijn school.
Als het mistig was was die weg altijd wat mysterieus.
Je zag niet veel, je hoorde het verkeer razen over de weg maar je zag het nauwelijks.
En op en langs het talud waren volstuintjes meen ik en hier en daar liep een paard te grazen.
Een herfstachtige geur hing er.
Aan de ander kant van hiet fietspad was en weg en daar achter lag het kralingse bos.
Daar fietse ik ook vaak om naar de dependence te gaan.
Er hing een mysterieuze waas dan over de kralingse plas.
En in de verte doemde dan de molen op en ik wist dat ik dan bijna het bos uit was.
En die geuren die ik rook, ik vergeet ze nooit meer.

Speciaal voor jou: http://www.youtube.com/watch?v=E1nbvplgElw&feature=related

En gefeliciteerd met je 2000e Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 06:58

Wat is de zin van het leven??

http://www.youtube.com/watch?v=rn25YvwQtAA

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 06:54

[quote=LOES550]t Bootje is gekapseisd Verraste, verbaasde smiley Hij ligt dus int water... Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
ZINGA672
op dinsdag 21 september 2010, 06:55
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 06:48
BerichtOnderwerp: Mogelijkheid om Nickname te veranderen?

ANITA324 schreef:
Hallo Chris,

Is er ook een mogelijkheid om je Nickname te veranderen?
Want als ik zie op ondere site zoals op Funky Fish is die mogelijkheid om de 3 maanden om je nickname te veranderen. Het zou mooi zijn als het hier ook kon want nu zie ik hier 2 hermans in de chat en dat maakt mij wel lastig.

Shalom,

Anita

Hihi.... soms zijn versprekingen wel grappig Clown smiley Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
ZINGA672
op dinsdag 21 september 2010, 06:48
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 06:37
BerichtOnderwerp: Zegt een mooie voordeur alles?

JOS689 schreef:
het eeuwige eiland met palmbomen waar het gras altijd groen is en het haardvuurtje savonds lekker oplaait en de gevoelens altijd in de 7e hemel zijn .....

Je vergeet de hangmat Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 22:28
BerichtOnderwerp: Genezingsdiensten Edgar Holder op 3 september en 1 oktober

ANITA637 schreef:
Hallo lieve mensen gaan we proberen dat een gebedsgenezer niet zal werken ???????
Ik geloof dat het GOD is die deze gave aan zijn diecipelen geeft hoor
ook vna daag aan de dag
Ja ik mag me genezen voelen gewoon door gebed en aanbidding hier om mijn zoldertje Wist niet dat het kon en ook in mijn eentje
GOD is bij machte dat het werk te doen dat door hem is voorbestemd niet door genezers zelf maar HIJ is die geneest door deze mensen ,
Ja wel wel toetsen of ze volgens gods woord genezen of zelf bezig zijn maar daar moet je zelf voor waken he
soms als het niet gebeurd dan is dat dat je er niet aantoe bent omdat gewoon we GOD moeten laten werken en niet zelf bidden en denken dat we het dan vervolgens krijgen
Maar gaan en zien op jezus en dan genezen worden ja daar geloof ik wel in
maar niet gaan en zeggen ik wil genezen worden
GOD doet alles op zijn tijd HIJ is groot
De mensen die niet genezen zijn denk ik zijn no g niet een met de hemelse Vader en willen hun eigen ik volgen zo werkt GOD niet mensen
HIJ werkt alleen als we alles aan HEm geven totaal alles
Ik ga binnen kort naar Jan zeilstra om te kijken niet om te worden genezen dat is GOD die bij machte is om dat te doen
Dat ga je als gelovige merken als je mag komen dan is GOD bereid te genezen maar niet als ik denk ik ga nu en wil genezen zijn .
GOD is heerser van het heelal niet wij en geenszins de mens ..

wel mogen we elkaar de zegen toewensen en wil dat dan ook nu doen voor een ieder die geloofd en dit leest en in zijn hart zal bewaren dat GOD de HEER bij machte is te doen , wat HEM welgevallig is
En ons daar rijkelijk voor wil belonen als we zijn wegen gaan

P.S blijf Het van HEM verwachten

Lieve groet Anita

Reageer je op mij? Want dan sla je de plank volledig mis.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 22:18

MAR907 schreef:
Laat dan niemand u blijven oordelen inzake eten en drinken [1-dagelijkse aanbidding] of op het stuk van een feestdag [4- jaarlijkse aanbidding], nieuwe maan [3- maandelijkse aanbidding] of SABBAT [2-wekelijkse aanbidding], ... dan het lichaam […] van Christus [‘is’ staat niet in het Grieks] (Col 2:16-17, SVV).

Enerzijds waren er mensen die Gods spijswetten, Gods sabbatten, Gods nieuwe manen en Gods Feesten wilden afschaffen. Anderzijds waren er degenen die zware, niet schriftuurlijke, lasten aan deze zaken wilden koppelen. Paulus schrijft dus: Laat u dan niemand blijven oordelen in deze zaken … dan het lichaam van Christus (dwz de Gemeente Gods). Dit zijn ongeveer de slechtst vertaalde verzen van het NT. De Staten Vertaling doet het goed, maar geeft ten onrechte ‘is’ aan, wat niet in het Grieks staat. De King James Vertaling is nog iets beter en geeft ‘is’ met teksthaken weer, om te laten zien, dat het niet in het Grieks staat. Andere vertalingen schrijven wat ze vinden dat er zou moeten staan.

Volgens mij heeft nog niemand in dit topic beweerd dat de bijbel opdracht geeft tot het vieren van de zondag. Dit terzijde.

Je uitleg over de tekst in Koll 2:16-17 vind ik verre van overtuigend. Ten eerste: als teksten in de bijbel verkeerd zouden zijn vertaald wil ik hier wel graag harde bewijzen van zien. Er zijn helaas te veel dwaalleringen gebaseerd op 2 of 3 teksten die verkeerd vertaald zouden zijn.

Het gemis van het woordje 'is' in de Griekse tekst verandert volgens mij niets aan de inhoud van de tekst. Je hebt in je schriftcitaat een belangrijk deel van de tekst weggelaten, namelijk: "welke zijn een schaduw der toekomende dingen". En dan staat er ook nog steeds: :"Dat u dan niemand oordele in spijs of in drank, of in het stuk des feest, of der nieuwe maan, of der sabbatten."

Dan staat er in Romeinen 14: 5-6 een minstens zo overtuigende tekst m.b.t. het houden van speciale dagen: "Deze immers stelt de ene dag boven de andere, gene stelt ze alle gelijk. Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd. Wie aan een bepaalde dag hecht, doet het om de Here, en wie eet, doet het om de Here, want hij dankt God; en wie niet eet, laat het na om de Here en ook hij dankt God."

Hoewel ik het niet kan verklaren maak ik hieruit toch op dat God ons hierin de vrijheid geeft.

Wat wonderlijk blijft is het feit dat de Sjabbat genoemd wordt in de 10 geboden. En natuurlijk erkennen wij dat de gehele wet goed is en dat deze niet heeft opgehouden te bestaan. Ik geloof echter dat de Sjabbat een heenwijzing is naar Christus. Net zoals God uitrustte van Zijn werken tijdens de schepping, mogen wij rusten van onze werken om gerechtvaardigd te worden. Wij moeten rusten in Christus (en vandaaruit werken). De tekst in Romeinen 14 sterkt mij in deze gedachte (schaduw der toekomende dingen).
Dus dan zouden wij (dit is even theoretisch) als wij de gehele wet zouden houden, behalve de Sjabbat op zaterdag, maar wel in de rust in Christus leven, toch de hele wet houden.

Shalom!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op maandag 20 september 2010, 22:21
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 21:32

ANITA324 schreef:
Zo hoop en bidt ik dagelijks dat ook moslims en ander niet gelovigen tot inzicht mogen komen en waarop hun hart aan Jezus Christus mogen geven zodat ook hun het eeuwig leven mogen hebben.
Want ik gun niemand niet de hel in alleen we weten in hoe de Bijbel spreekt wie de Weg de Waarheid van Jezus Christus niet heeft heeft dan ook geen eeuwig leven. Wie zoekt zal vinden wie klopt zal open doen.Shalom,

Uitgaande van bovenstaand; zou je er dan niet ALLES voor willen doen om ervoor te zorgen dat moslims (en andere ongelovigen) op tijd Jezus Christus aannemen en behouden worden?

Waarom denk je dat moslims christenen haten: door wie worden ze verblind denk je? Mensen die worden voortgedreven door haat zijn zelf ook niet gelukkig; ze zijn slachtoffer van degene die alle mensen haat. Ze zijn gebonden door de tegenstander van God: satan. En wij, christenen weten hoe ze hiervan bevrijd kunnen worden. En hoe kunnen wij hen nu het beste de weg wijzen? Niet door terug te haten denk ik.

Jezus werd gehaat door religieuze fanatici. En Hij heeft zich niet verweerd; niet teruggescholden en geslagen. Hij heeft zich laten vermoorden en juist dit blijkt nu de grootste overwinning te zijn! En ik denk dat wij als christen dit pad ook moeten volgen hoe moeilijk het ook is. Geen water bij de wijn van je getuigenis. Maar de haat incasseren en de mens erachter vergeven en liefhebben. "Vader vergeef het hun want zij weten niet wat zij doen".

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 20:58
BerichtOnderwerp: Genezingsdiensten Edgar Holder op 3 september en 1 oktober

Ik kan me de weerstand van Carin en Jonathan wel indenken. En ws klopt het ook wel dat veel mensen alleen voor genezing komen terwijl het allerbelangrijkste is dat men Jezus persoonlijk leert kennen. Ik was ooit bij een gemeente waar men zo'n 2x per maand een avonddienst organiseerde. 1: een genezingsdienst die altijd overvol zat. 2e een praise-avond die nauwelijks halfvol zat. Droevig vind ik dat.

Toch denk ik niet dat genezingsdiensten onbijbels zijn. In de bijbel gebeurde dit ook, ook al heette het toen niet zo. En werd er niet zo officieel over gedaan. Maar overal waar Jezus kwam stroomden de mensen toe om genezen te worden. Hij deed dit ook en leerde hen daarbij: een 'dienst' dus. En de apostelen volgden dit voorbeeld.

Mss moeten we het starre 'instituut kerk' eens wat proberen los te laten. Jezus heeft nooit bedoeld een kerk te stichten (met ledenadministratie, statuten en gebouw met klokken of torens). Wat Hij wilde was een lichaam. 1 lichaam onderworpen aan Hem en bestaande uit vele leden. Die op een natuurlijke manier met elkaar verbonden zijn.

Wat ik me wel afvraag: in hoeverre gaan 'genezingspredikers' ook 'de hort op' en genezen zij mensen onderweg daar waar zij langskomen? Want ook dit deden Jezus en zijn discipelen: overal waar zij kwamen verkondigden zij Gods Koninkrijk en werden er mensen genezen. Gebeurt dit ook?

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 22:27

HANNAH810 schreef:
we hebben het hier over mensen, dus niet over gedierte!!
mensen die ook een ziel en emoties hebben,
een gezin ed..........

shame

Mensen van wie Jezus net zoveel houdt als van ons. Hij stierf tenslotte "toen wij nog zondaren waren". Zijn plaatsvervangende dood en opstanding is bestemd voor alle zondaren. Voor een ieder die Hem aanneemt.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 22:17
BerichtOnderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM

Misschien moeten we om te beginnen de titel van het topic verduidelijken, want die is m.i. nogal een beetje vaag. Wat is de vraagstelling?

Wordt er bedoeld:

Waarom is er kerkelijke verdeeldheid op CM? of
Hoe houden we de kerkelijke verdeeldheid op CM in stand? of
Hoe elimineren we de kerkelijke verdeeldheid op CM? of
Is er een evenwichtige kerkelijke verdeeldheid op CM???

Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond

GrZ!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op zondag 19 september 2010, 22:18
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 22:09

LEPELTJE037 schreef:
Nee, die reacties horen idd niet bij het onderwerp... aangezien veel van de laatste reacties betrekking hadden op wanneer je al of niet kan werken op de rustdag...

...en dat was dus niet de vraagstelling...

De vraag nogmaals... Vanwaar zijn mensen de zondag gaan houden als rustdag?
Wie heeft het recht verworven Gods heilige rustdag te verplaatsen naar de zondag, de eerste dag van de week?
Kan iemand dat hard maken, vanuit bijbelse grondslag?

Ik heb al verschillende malen gereageerd op je vraag mét bijbelteksten vanuit het NT en die negeer je ook volkomen. k Ga dat echt allemaal niet nog eens herhalen.

GrZ
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 17:03

Is de persoon die de stofzuiger heeft uitgevonden ooit in de ridderorde bevestigd??
Sjonge, wat een geweldige uitvinding! Dr zou eigenlijk nog meer in moeten passen Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 16:12
BerichtOnderwerp: Een foto.

JOS689 schreef:
Ben jij een tuin Visser ?

Sja.... snap je dat nou Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:57

GRACE585 schreef:
SPIERPIJN Huilende smiley, smiley in tranen

mijn teckel nergens last van

Ach... nou had ik zo'n mooi massageplaatje voor je gevonden, maar helaas weet ik niet eens hoe ik em op ut forum kan plakken.... Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley

Dan maar 'n smok tegen je spierpijn Kussende smiley

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 15:48

GERT856 schreef:
Volgens mij moet je de naaste liefhebben...Maar de moslim voorzeker niet
Geen ene andere gode of andere aanverwante artikelen Engeltje smiley

In welk opzicht zijn wij nu beter dan moslims?? Van oorsprong waren wij ook heidenen en werden hier allerlei Germaanse en Griekse afgoden aanbeden. Als de apostelen ongehoorzaam waren geweest aan Gods opdracht om ons lief te hebben en ons het Evangelie te verkondigen, dan deden we dat nog.

Iemand liefhebben is niet hetzelfde als het met iemand eens zijn of iemand gelijk geven.

GrZing!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ZINGA672
Ga naar pagina Vorige 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 ... 40 Volgende
Pagina 20 van 40