ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 19:23
BerichtOnderwerp: Am Yisraeel Chai

CORTAZAR588 schreef:
Afgezien van vele steunbetuigingen aan Harald komt er in houdelijk niet uit de verf waarom het Joodse denken nog steeds van balang is.

Mijn anti gereformeerd denken komt voort uit de aperte leugens van die kerk.

Dat jullie daar anders over denken weet ik.
Maar inhoudelijk zal er geen discussie volgen behalve het aanhalen van een tekst.

Op grond van de bijbel vonden vele christenen het deporteren van Joden ok.

Wie dat nu nog niet weet, moet zelf eens begrijpend gaan lezen.

Afgezien van een slap verhaal dat er wel protest is geweest en dat men het niet zo wou , is er nooit gekomen.

Er is geen toenadering mogelijk tussen Joden en Christenen ...
Waarom ?

Die vraag lijkt mij rhetorisch
En het geijkte dat ik alles wat Joden doen goedkeur is heel diep.
Lang overnagedacht zeker ?

Ben je niet een beetje blijven hangen in je anti gereformeerd denken????
En dan ook nog eens: Joden zelf kan je ook niet verdenken van soepel denken......er is maar één weg en dat is die van de Joden.....
Jammer dat je dan suggereert dat wij dan maar eens begrijpend moeten gaan lezen als je dat zelf ook niet doet......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 19:20
BerichtOnderwerp: wonderen

JOL252 schreef:
Daarom schreef ik gister over een vriendin van mij die overleed na jaren van ziekte en dwars door alles heen haar geloof, liefde en vertrouwen naar God toe behield. Dit is voor mij een net zo groot wonder en wordt volgens mij nogal eens vergeten in al het streven naar de gaven in plaats van de Gever.

Ik las je stukje gisteren Jol en bedacht me dat er zo zoveel wonderen gebeuren, zo in alle stilte zonder al die poeha er om heen. En vooral het besef dat als je niet geneest je geloof niet te klein is en jij niet zondig bent maar dat het gewoon de weg is die je moet gaan...........Net zoals je schrijft over je vriendin.............Ik heb het hier ook al eens eerder geschreven, we moeten een stil worden in de Geest van God ipv zo te preken over allerhande Bijbelteksten en hoe zondig vooral de ander wel is......en hoe het allemaal wel zou moeten.....
Mooi persoonlijk stukje Jol en integer......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 9 oktober 2012, 19:28
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 21:03
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

JANS221 schreef:
ik ben wat jonger dan jij, maar blijf het ook mooi vinden! Knipoog smiley

(of is het nu jonger dan jou?) Verlegen lachende smiley

Ik kan natuurlijk ook gewoon zeggen: ik ben wat jonger dan u...

Ietsjes jonger he? dan mag je nog jij zeggen...... Engeltje smiley Ietsjes is ook niet echt mijn 'goetste" Nederlands geloof ik....... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 8 oktober 2012, 21:05
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 19:44

http://youtu.be/MODq81_cDKI

Art Garfunkel.....-voor de wat ouderen onder ons- met Waterschapsheuvel.......blijft mooi....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:30

PETRA944 schreef:
Dan krijgen we eindeloze discussies willemijn, ik persoonlijk vind, kritiek kun je pas geven als je zelf er meerderen keren bent geweest. hoe kan iemand een enthousiast lid zijn en krietk geven en leugens tegen je vertellen???? enfin iedere kerk heeft zo zijn mensen die niet echt oprecht zijn.

en ieder zo zijn haar gemeente waar die zich bij thuisvoelt willemijn, ik ga hier ook geen topics openen bv over katholieken die tot maria bidden, liever kijk ik na d edingen die we gemeen hebben voor het in ruzie word, wat zo gauw gebeurt op het forum. maar ik ja ben enthousiast over trin. Knipoog smiley

Het was een constatering, geen kritiek........jij zal het vast ook niet met alles eens zijn in Trin, ben ik ook niet in mijn kerk, maar dat mag toch ook?
Dat houdt de kerk en jezelf scherp.......daarom kan je nog wel oprecht lid zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:14

PETRA944 schreef:
en dan komt er een hele lijst met namen, zie ik namen tussen staan dat ik denk jee, met eentje ervan heb ik ooit een hele tijd samen zitten bidden in de kerk, op de grond, was geweldig om samen met die man te bidden tot jezus, wat gemeen al die kritiek die mensen de wereld in gooien over oprechte cristenen. over het vallen in d geest, het is bijbles, lees je bijbel maar es na, en meestal zijn mensen rustig. maar hoe wil je het nieuws brengen he, een stukje laten zien? niet het hele geheel, bv iemand is echt door demonen bezeten en krijgt een bevrijdings gebed, dan kunnen mensen onrustig reageren, laat je dat stukje alleen zien, of het hele verhaal?

verder hoe rustig en relaxed zou de bevrijding in de tijd zijn geweest toen jezus op aarde was? Kijk naar het vb van de bezetenne eh lekker relaxed is dat gedaan, hele troep demonen die uitvaart naar een kuddde zwijnen en vervolgens het ravijn instort, warom dacht je dat de mensen uit het dorp vroegen aan jezus of hij verder wou lopen? Ik denk dat veel mensen toen schrokken van het hele gedoe, van die bevrijding en darom het vroegen. en nu houd ik op, trek me maar effe terug van het forum, geen zin om te moeten verdedigen, lange discussies, met mensen die kritiek rondgooien maar die personen zelf niet echt kennen.

Waarom trek je je nu terug? Vind het juist boeiend hoe je er over schrijft ook al is het mijn manier van geloven niet.......En de kritiek die ik gaf heb ik van een enthousiast Trin lid......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:06

PETRA944 schreef:
ach kritiek trin weer, heb gisteren avond nog gezellig in het kantoor van trin gezeten, in mijn ogen zijn ze geweldig bezig, eerlijke prachtigge cristenen, oprecht ook over fouten van mensen, geweldigge vruchten, allemaal correct volgens de bijbel, wanneer houd je es op met kritiek serieus te nemen terwijl je de mensen niet persoonlijk kent shanita? En iedereen mag zich zelf daar zijn, kan zich zelf daar ook zijn, jong en oud zit daar. Toen ik weg ging kreeg ik spontaan een knuffel van matteas van de r steen, als blijde reactie op een getuigenis die ik had gegeven. Ik ga ze hier ook niet meer verdedigen, het vuur is het vuur van de heilige geest, jammer dat je kritisch altijd voor ze bent, heb op het begin vaak gedacht toen ik hier op de site was, zou ik shanita es mee vragen of ze met me mee wil gaan naar de kerk met mij? velen mensen daar zien genezen. En gods geest is daar echt, thuis lees ik het woord van god, vervolgens ga ik daar na een preek en gaat altijd over hetzelfde waar ik mee bezig was, 1 van de bewijzen voor mij dat het gods geest is die daar heerst. alle kriteik over hun heb ik altijd heel serieus genomen en goed onderzocht. die kritiek, spoel die maar door de wc. me laatste woorden over kritiek trin. tenminste nog effe wat woorden: makkelijk kritek geven van af de zijlijn, ga zelf maar es in het veld staan, naar noordkorea of zo en ja ook cristenen maken wel es fouten, zijn het mensen voor he. liefs voor jou en hoop dat jij het vuur van de geest ook ooit mag ontdekken. en mateas en zijn vrouw zetten zich geweldig in voor andere mensen, net zoals meerderen bij trin. ik kan alleen maar respect voor ze hebben.

het is ieders eigen keuze om een geloofsgemeenschap te kiezen waar hij/zij zich prettig voelt en dat is met Trin natuurlijk ook zo....wat mij daar wel tegenstaat en dat is gewoon een feit, één van mijn vrienden is daar lid, dat hoe meer geld je geeft hoe veel meer er voor je gebeden wordt.....En geld is daar veel nodig om alle plannen van van der Steen te verwezenlijken........en dat zeggen kerkgangers van Trin he?
Ik kan me er niets bij voorstellen al die mensen die in de Geest zijn....., geestelijk dronkenschap noemt men dat wel eens geloof ik.....Maar als die mensen er blij en gelukkig van worden is het toch prima????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 19:30
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack

ROELANDE345 schreef:
Heb o.a.de studie over genezing gedownload en daar heb ik wel wat vraagtekens bij.
Als ik het goed begrijp stelt hij dat aangezien Jezus voor onze zonden en ziekten gestorven is wij niet meer ziek hoeven te zijn. We worden het natuurlijk wel eens maar moeten dit a.h.w. bestraffen in Jezus naam en dan worden we weer gezond. Het feit dat mensen niet gezond worden komt omdat ze hier geen geloof genoeg voor hebben of dit niet hardop uitspreken. dat de ziekte moet wijken in Jezus naam Of zelfs tegen God zeggen dat je ziek bent dat is helemaal fout je bent nml niet ziek want Jezus is ook voor jou ziekten gestorven. Klinkt mooi "Jezus stierf niet alleen voor onze zonden, ook bevrijdde Hij ons van ziekte, demonische depressie en armoede" Genezing is een onderdeel van de verlossing stelt hij dus : ik accepteer geen zonde en ik accepteer geen ziekte.Als je wilt leven met ziekte, dan wordt je niet genezen. Als je genezing wilt, pak aan wat je al hebt ontvangen.

Dit klinkt mooi maar is het ook echt zo?
Hij stelt dat Jezus IEDEREEN genas die dat maar wilde, maar dit is niet waar in het nieuwe testament vinden we een paar keer dat er staat dat Jezus geen of weinig wonderen in die plaats kon doen. Dus niet omdat de zieken dat niet wilden maar omdat de geestelijke tegenstand blijkbaar te groot was. Ook vinden we wel een paar keer iemand ziek in de brieven van Paulus Paulus kon deze metgezel blijkbaar niet genezen dit wordt door hem weggepoetst als waarschijnlijk ongeloof door de zieke.
Andrew heeft een heel bombardement aan bijbelteksten om te laten zien dat het waar is wat hij zegt. Ook zegt hij dat hij al 34 jaar niet ziek geweest is omdat hij dit allemaal zo goed toepast, das mooi voor hem.(overigens ben ik al 53 jaar nauwelijks ziek geweest ik bid dagelijks maar vertel God geen leugens dus als ik bijv verkouden ben zeg ik dat gewoon)Maar is het ook echt waar wat hij schrijft. Ik denk het niet. Laat ik voorop stellen dat ik geloof dat Jezus Christus gisteren en heden dezelfde is. dat Hij ons ook nu nog kan en wil genezen . dat er ook nu nog genezingen gebeuren. Waarom geloof ik dan toch dat het niet (helemaal)waar is wat hij zegt. Een heel simpele reden; ik zie het tegendeel gebeuren. Heb in een gemeente gezeten waar mensen deze theologie aanhangen en gezien hoe mensen ervan overtuigd waren dat ze als ze keer op keer uitspraken dat ze geen lever kanker hadden ze dat dan ook niet meer zouden hebben. Dit deden ze in vast geloof........ en hadden toch echt een levertransplantatie nodig. En dat kindje in de moederschoot zonder hersens keer op keer is er uitgesproken dat het gezond zou zijn als het geboren zou worden (en als je iets anders dacht dan werd je verkettert) het is 3 dagen na de geboorte gestorven en mocht eigenlijk niet begraven worden zo overtuigd waren de ouders dat het alsnog levend zou worden. Mijn lieve vriendin, een vrouw met een rotsvast geloof die eierstok kanker had en voor de hele gemeente juichend verkondigde dat ze haar ziekte overwonnen was en ze niet toe zou staan dat de satan haar lichaam vernietigde, dit alles natuurlijk in Jezus naam. Zij is inmiddels begraven en een aantal kinderen hebben zich hierdoor van het geloof afgekeerd Zo kan ik nog een hele lijst opnoemen. Eerlijk is eerlijk ik kan ook een lijstje met genezingen opnoemen die waren er ook. Ik zeg ook niet dat God niet heden ten dage mensen geneest maar dat genezing niet net zo vanzelfsprekend is als vergeving dit zegt Andrew wel. En dat is niet waar. Er is geen zonde die God niet vergeeft als wij Hem daarom vragen en dan legt Hij niet eerst een meetlat bij je geloof Hij is gewoon genadig. Maar met ziekte werkt het duidelijk niet zo Er blijven mensen ziek ook al vragen ze God om genezing. Maar volgens Andrew wordt er dan wel een hele strenge maatstok naast je geloof gelegd.
Ook hoeven wij niet arm te zijn zegt hij. Als je God gehoorzaamt, genoeg Bijbel leest en bidt, dan zal God u zeker zegenen met voorspoed. Waarom gaan we dan niet naar afrika met dit woord i.p.v ontwikkelingshulp als dit echt zo is lijkt me een stuk goedkoper.
Ook vond ik dit vreemde stukje van hem het is natuurlijk vertaald dus misschien in het engels iets anders maar toch het is een antwoord op de vraag waarom er zoveel tijd zit tussen de laatste boeken uit het oude testament en de komst van de Heer Jezus (400j):

“God was de macht over de aarde kwijt, door de zondeval had satan de macht op aarde. God had alle autoriteit buiten de aarde maar niet op de aarde. Omdat Adam en Eva gezondigd hadden moest de Here Jezus in een fysiek lichaam op deze aarde komen. Voordat dit echter kon gebeuren moest dit eerst in wording worden gesproken. Vandaar al de profetieën die over de Here Jezus zijn gesproken. Op het moment dat de engel aan Maria vertelt dat ze zwanger zal worden gaat het gesproken woord in wording. God moest de Here Jezus in wording spreken zoals Hij ook de schepping in wording sprak. God moest wel mens worden zodat Hij de autoriteit terug kreeg om de aarde te kunnen oordelen. Omdat Adam gezondigd had , moest God wel een mens gebruiken om dit op te lossen. Hij was namelijk gebonden door Zijn woord.” (citaat)

Van de studie's die ik heb gezien zijn er veel volgens mij bijbelgetrouwe dingen bij, dingen die inderdaad minder geleerd worden misschien maar die ik als kind al bij de vergadering van de gelovigen heb geleerd.
Maar pas op veel dingen zijn BIJNA waar maar helaas net niet.
Hij zegt bijvoorbeeld dat satan Christus gekruisigd heeft, hoewel satan zeker mensen opgehitst heeft destijds is dit veel te veel eer voor satan. De kruisiging van Jezus lag in het heilsplan besloten. Mij bekruipt een beetje het gevoel bij zijn studie's dat het de satan is die regeert en alleen met een heleboel inspanning en geloof en en het uitspreken van dit geloof door ons christenen komt God nog aan de macht.
Maar God zegt Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde

Roelande, ik denk maar één ding....Als God het wil wordt je genezen......en niet als wij het afdwingen bij Hem.......daar kunnen alle Gebeds genezers niet tegen op.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 19:27
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ERIKA129 schreef:
Carpaccio vooraf.
Verse kip cordon bleu (dus niet zo'n diepvries ding)
Verse sperziebonen met daardoorheen gebakken mag. spekjes, ui en champignons en aardappelkroketjes hoezo een zondagse maaltijd Kwijlende smiley Kwijlende smiley

Eet je bij je moeder???? Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 19:23

Prachtige gitaar muziek van de gitarist van de Dire Straits, ik hem hem een keer live horen spelen en dat was net zo mooi als op de cd....

http://youtu.be/EKtRIrFBsqA
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 19:12
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

PETRA944 schreef:
mijn slechtste moment vandaag gaat nog komen, member avond van d ekerk en eerst allemaal samen eten en ieder neemt wat eten mee, eh dus gisteren in d ekeuken ik denk maak grote pan rijst en dan saus erbij voor morgen, de rijst veranderde in pap, de saus was lekker en aten al me kids op. dus vandaag nieuwe poging met bloemkool schotel, had ik nog in huis, maar nooit gemaakt, dus vrees een moment van schaamte bij binnenkomst met mijn meegebrachte eten tegenover vrouwen die perfect kunnen koken, help... me kids zitten er om te lachen... die vinden het allemaal maar heel grappig. als die schotel mislukt, kom ik wel wat later, na het eten Twijfelende smiley

Mis je nu Boer zoekt Vrouw????????
Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 19:11
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?

JOHAN850 schreef:
Bedankt Roelande, het is heel duidelijk.

Vertel je ons nu ook hoe jij het aanpakt??? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 19:10
BerichtOnderwerp: Am Yisraeel Chai

CORTAZAR588 schreef:
Steun Israel.
Kies voor de staat Israel.
Bid voor Israel.

God heeft Zijn verbond met Israel nog nooit opgegeven.
Ook nu niet.
Hij weet niets af van de vervangingstheologie.

De kolder dat de kerk in Nederland ooit Israel zou kunnen vervangen is antisemitisme.
Een ieder die Israel vervloekt, zij vervloekt.

Geen nieuwe polemieken vanuit de gemakkelijke stoel.
Iran gaat Israel vernietigen .............tenzij Israel Iran plat gaat leggen.
Mijn zegen hebben ze en ik hoop dat ze meteen de Hez bollah en Hamas en de leugenaar van een Abbas om zeep helpen.

Nou nou, beetje ongenuanceerd ben je wel he? Israël is nu ook niet de liefste staat ter wereld.......En in de Palestijnse kwestie zijn alleen maar verliezers en geen winnaars........
Vandaag is het Israel zondag....en laten we in Godsnaam bidden dat er eens vrede komt ipv te schrijven dat ze de Hamas om zeep moeten helpen.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 12:11
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?

PIETER619 schreef:
Men zegt dat liefde een kwestie van geven en nemen is, dit is haast de grootste fout die men begaat in en relatie, want bij nemen wil men vaak meer dan de partner kan geven en dan gaat eigen ik nog mee rol spelen.

Liefde is een kwestie van geven en KRIJGEN.
Waarom dit zo is, is dat als men zaken wil de liefde niet maar aan bod komt, maar materialistische zaken (ook in fysiek bijv, knuffelen)belangrijker worden en men dingen verwacht die een ander soms niet kan opbrengen en wel begint te eisen soms.

Stel je metgezel is ernstig ziek, en is zeer verzwakt, dan kan je niet verwachten dat hij/zij alle taken nog doet die voorheen normaal waren en jij dus een gedeelte moet overnemen. Als je toch een belonig verwacht voor wat je extra doet, ben je aan het nemen en loopt de zooi in het honderd, doe je het uit liefe zonder verwachtingen zal je beloning groter zijn dan je verwacht, de liefde groeit juist door de ander te helpen.

Dus bij geven en krijgen groeit de liefde en bij geven en nemen (ik wil) koelt zij. Ik heb een fantastisch huwelijk gehad totdat (door verkeerde invloeden) het eigen ik hoogtij ging vieren bij haar. Letwel als er iets mis gaat ligt de schuld heel vaak ook mde bij de ander, dus heb ik weldegelijk ook schuld aan de zooi.

Helaas konden wij niet met elkaar in gesprek omdat het hoofdzakelijk eenrichting verkeer was. Ze was een fantastische moeder maar heeft even niet in de gaten dat ook naar de kinderen toe, liefde geven en krijgen is. Gelukkig heb ik contact met hun en hun moeder kunnen hertstellen.

Eerlijk zijn is een groot goed, vooral in de liefde

Is het ook niet belangrijk in een relatie dat je heel gewoon (en dat is niet zo gewoon als ik nu schrijf) jezelf kan zijn? Vaak is het zo in relaties dat je je anders moet voordoen dan je bent om maar de lieve vrede of je relatie te redden of omdat de ander dat van je verwacht........
Laat de ander in zijn eigenaardigheden, niets mis mee en je hoeft het ook niet overal mee eens te zijn in een goede relatie.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 7 oktober 2012, 12:15
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 11:16

http://youtu.be/0yYikshdLcw

Muziek om te doorleven, je verdrietig bij te voelen of te huilen.....of om intens naar te luisteren nadat je zaterdag bij een begrafenis was van iemand die in het verzet gezeten had........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 19:06
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

VISSER278 schreef:
Zie je wel . MUM is gewoon zoiets als vlinders in de buik .
Nu weet ik het zeker.
Petra , je had toch gelijk. Clown smiley

Je had vroeger toch ook de Queen mum....de moeder van Koningin Elisabeth.......kreeg je daar vlinders in je buik van?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 19:05

VISSER278 schreef:
Soooooooooo laat???????Had mn eerste koffiepauze om die tijd er al op zitten.
Maar de tweede pauze was veeeeeeel leuker.
Twee korte lontjes aan de tafel , sja daar is het vrijdag voor, nou het duurde geen 2 minuten of de eerste bak koffie vloog over de tafel .
Dat zinde het ene korte lontje natuurlijk niet en die pakt de tafel op en kapt heel de tafel om ( en dat was meer dan één bakkie koffie) . Lachende smiley

Wat nou slechtste moment , W-tje ik ben weer heel offtopic , dit had in het mooiste moment moeten staan. Gefrustreerde smiley

Men was je op je werk aan het weekend toe geloof ik......jij was toch geen kort lontje? (grappig gezien je lengte..... Clown smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 17:50
BerichtOnderwerp: Discussiëren

ERIKA129 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond

Jol merkte het ook al Erika.......je bent vast jaloers op mijn diadeem.....Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 17:42

ERIKA129 schreef:
Zou niet weten Smiley die vol vragen zit
Maar zou liever naar Gerard gaan dan naar Gordon..
Al moet ik zeggen dat die groep van hem wel beter is dan hij solo Knipoog smiley

Je bent wel een beetje jaloers Erika, ik hoor het wel..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 17:36

ERIKA129 schreef:
ehhhhhh..... ehhhhh
nou tja ehhh... nah laat ik maar zeggen dat ik daar niet warm voor loop om naar een concert te gaan Knipoog smiley

Wat is daar nu mis mee????? Knipoog smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 13:29
BerichtOnderwerp: speed date in alphen aan de rijn

ROELANDE345 schreef:
nou die slogan is al van een hel poos geleden

Uit de tijd dat Zeeland nog een Zeeuws meisje was...... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 13:27

CARMEN073 schreef:
Wat je zegt klopt. Probeer het echter niet persoonlijk op te vatten, want zo is het ook niet bedoelt.

De persoonlijk getinte aanvallen, het 'flaming', de meest absurde verdachtmakingen en, als dat allemaal niet helpt, de 'smalltalk' op serieuze topics, hebben maar 1 doel namelijk; het verstoren van een inhoudelijke discussie.

Ik heb op dit forum getracht serieuze topics te starten waarin we elkaar kunnen bemoedigen, aanvullen en van elkaar, gebaseerd op Gods Woord, kunnen leren.

Het signaleren van 'getrol' is werkelijk niet zo moeilijk; onder ieders naam op dit forum staat een getal waarachter al iemands posts op dit forum zijn verzameld. Als je dat een beetje doorbladert kom je er al snel achter wie de minst opbouwende posts op dit forum plaatst.

Helaas is de redactie van CM niet op haar taak berekend, of ze hecht geen waarde aan een forum met inhoudelijke discussies op niveau. Mogelijk spelen economische motieven daarbij de doorslag. De 'meeste-stemmen-gelden-policy vult de portemonnee natuurlijk het beste.

Voor mij de tijd om op zoek te gaan naar een forum waar wel op een respectvolle manier discussies gevoerd kunnen worden door christenen die elkaar wensen op te bouwen in plaats van af te breken.

Jammer dat je CM de zwarte Piet toespeelt......en nog erger dat je de posts van iemand doorbladert om te kijken of dat zinnige bijdragen zijn......Jij maakt toch ook wel eens een grapje en een grol.....

Jij bent ook al eerder lid geweest van CM, net als Zwaan en Chatuliem.....

Er zijn tijden geweest dat ik heel goed met Chatuliem door de deur kon en wij allerhande gesprekken hadden over geloof hoewel ons geloofsleven mijlenver uiteen lag......wij respecteerden elkaar....grapjes over yoga konden zelfs.....noem maar even de befaamde krokodil.....waar ik in alle liefde mee gepest werd......
Met Zwaan is het eigenlijk hetzelfde verhaal: die is hier ook eerder lid geweest en werd ook geaccepteerd zoals ze was en was een graag geziene gast op CM uitjes....
Waar ik me over verbaas en waar ik het antwoord ook niet op weet is de omslag die heeft plaats gevonden...Wat eerder een bron van pittige discussies was is ontaardt in venijn en veroordelen.....daar doe ik aan mee, en ook jij Carmen......net zo goed......
Maar om dan de redactie daar de schuld van te geven gaat mij toch een brug te ver.....ik heb niets anders dan goede ervaringen met ze......en daarbij is het gelukkig een geheel vrijblijvende keuze om lid te zijn en te blijven......(blijven niet altijd begrijp ik...)
Om die reden vind ik het een triest gegeven dat Chatuliem en Zwaan weg zijn, het kon ook zo niet langer dat is ook wel weer zo......maar nu zijn wel twee karakteristieke mensen weg....
En topics op niveau? Wat is niveau? Is het nu zo moeilijk om eens in het niveau van de ander te stappen????
Wat is er mis mee als je het een topic lang over mummelen hebt? En daar allemaal vindingrijke woorden bij kan bedenken? Het begrip neuzelen is ook zo'n term die hier ontstaan is...... Zal dan wel mijn niveau zijn maar soms is het heerlijk om gewoon even lekker laag complex te grappen en te grollen......
Nu ga ik vanavond ook nog naar Gerard Joling dus als we het over niveau hebben....... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 5 oktober 2012, 13:46
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 12:18

CARMEN073 schreef:
Je fantasie slaat op hol, Jol.

En hier kan ik echt geen respect voor opbrengen.

Ik geloof dat het niet alleen Jol is opgevallen hoor....Zijn er dus meer mensen met een ruime fantasie op CM...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 12:17
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...

BASTIAAN161 schreef:
[geen inhoudelijk commentaar van Willemijn][geen inhoudelijk commentaar van Willemijn:]Reageren staat haar iedereen vrij.
Maar het is wel jammer dat op een onderwerp die de kern lijkt te raken die deze topic ver overstijgt en die zelf door haar aangeroerd is, geen aanspreekbaarheid blijkt tot dusver.
Maar dat geeft verder niet.

Ik reageer nog één keer.....Je verhaal en je mening doet me denken aan Petrus...die was ook zo radicaal en stellig en werd door Jezus tot de orde geroepen.......noem het verhaal van de voetwassing maar even....Petrus vind dit minderwaardig en als hij terechtgewezen wordt schiet hij helemaal door, dan wil hij helemaal gewassen worden........
Ik vind ook dat je doorschiet in je mening en je visie.... Jezus laat in het onderricht aan zijn leerlingen juist zien dat Jezus volgen ook betekent: de minste willen zijn uit naam van de wederzijdse erkenning van elkaars waarde...Dus niet zo hard met je oordelen klaar staan maar de ander in zijn waarde laten........
Ik heb het hier al eerder geschreven, ik vind de Bijbel een boek van hoop, niet van oordelen......In de Bijbel wordt ons juist een beeld voorgehouden dat we ons niet hoeven te verzoenen met een wereld waarin zoveel onrecht en ellende is. Ons wordt juist een wereld voorgehouden waarin het anders zal zijn...Nl het Koninkrijk van God....... Het is een opdracht vindt ik om daar ook op te hopen....
Jij leest de Bijbel puur naar de letter, niet naar de achtergronden en het besef dat het ook door mensen is geschreven, mensen van verschillende pluimages en niveau"s.....en dat er jaren over gesproken is hoe het op te schrijven......met die blik kijk ik naar de Bijbel........
Wordt eens stil in de Geest van God en hou je niet zo druk bezig met het bewijzen van je gelijk...Zonden van de ander zijn makkelijk te benoemen en oordelen ook.....Mensen moeten zich misschien eens meer bezig houden met hun eigen zonden als ze stil worden voor God........God slaat die plekken in je hart niet over die jezelf het liefst wel overslaat........

Ik laat jouw reacties maar niet aan mijn buurman(homo, een mooie relatie van oprechte liefde en trouw én oprecht christen) lezen, hij zal zijn hoofd alleen maar schudden denk ik maar ik schaam me er zo voor wat je schrijft....zo veroordelend naar je medemens....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 5 oktober 2012, 17:38
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 11:45
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

JOL252 schreef:
Wauw, ik ben blij met uitzending gemist... wat een vent...

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1290178

Wat ik zo mooi aan hem vind is dat hij zo'n bewogen mens is maar ook zo'n mooie andere kant heeft.....Als ik hem bij het voetbal zie en zie hoe enthousiast hij dan is.......Mooi om die verschillen in een mens te zien......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 11:42

PETRA944 schreef:
whaaa haaa haaa speer date. lol. organiseer een speerdate dag visser. dan komt het vast goed. ha ha

Laat Visser toch lekker mummelen.......Petra.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 11:41

ZEELAND736 schreef:
Op de kleintjes letten...ZEEUWS???

Nee hoor das alleen reclame van Appie!!!

Is toch van die reclame van Zeeuws Meisje?????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 11:39

ROELANDE345 schreef:
Waha hij is leuk maar weet je dat dit in het echt(iets minder overdreven)
voor komt mijn zoon is helpdesk medewerker geweest en kwam soms de gekste dingen tegen

Weet je wat ik altijd van die helpdesk medewerkers vind? Dat zijn van die snelle jongens......Zij zijn al bij D bv en dan ben ik nog druk bezig bij A.......
Ze stappen niet altijd in het computerniveau van degene die ze aan de lijn hebben.....

Ik vertelde dat eens aan zo'n aardige helpdesk jongeman en kreeg het antwoord: Mevrouwtje, we gaan het samen eens even fiksen Knipoog smiley Dat mevrouwtje...... Boze smiley

Maar.....het kwam goed.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 11:31

VISSER278 schreef:
O helluph , hoe kom ik nou weer terug op ontopic?

Maarruh ......ben jij óók dan van plan om te gaan speerdaten met één van die stratenmakers uit Alphen aan de Rijn? Clown smiley

Zal er eens overdenken Visser, dan krijg je wel een verlenging van een week op CM he???? En is er niet een Zeeuwse uitdrukking van op de kleintjes letten?????Knipoog smiley
Enne speerdaten????? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Krijg beelden van speren.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 11:28
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...

SHANITA130 schreef:
Ach Chatuliem, dat is onderscheid, of intuïtie, ik voel dat aan. Er klopt iets niet, de manier van praten uit de hoogte, mensen het gevoel proberen te geven dat ie heel wat is met zijn houding en stemvolume, en uitdrukking.

En idd,
in de charismatische wereld blijven ze hem gewoon uitnodigen om te spreken voor een aardig bedragje, waar ik ongeveer een maand van moet leven, maar dan twee keer zoveel...

Ik heb er ook helemaal niets mee dat weet je wel.....maar ik denk maar zo, moeten mensen helemaal zelf weten toch? Zolang ze mij maar niet hun mening opdringen......
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 ... 180 Volgende
Pagina 20 van 180