Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 09:33
Onderwerp: Wandeling op 29 mei
|
|
|
IMKE917 schreef: | Even een up to date lijst.
Op zondag 29 mei willen we een wandeling maken op de Holterberg. We willen een route van 10 km. lopen, maar 5 km kan ook. Bij regenachtig weer kunnen we eventueel een bezoek brengen aan het Natuurdiorama Holterberg. Na de wandeling kunnen we gezellig een bakkie koffie drinken bij Woody’s. Verzamelen om 14.00 uur bij Woody’s, Holterbergweg 11 7451 JL Holten
Als je mee gaat geef je dan op door je naam op de lijst te zetten.
Imke 917 Nicolette 592 Siem 720 Crossroad317 (ov) samen 585 [ ov] Ernstjan522 (ov) Visje125 (ov) Liaantje026 (ov) wil graag vervoer Thesaint944 (ov) Wadriaan370 |
oh, als Wadriaan meegaat valt er altijd wel wat te lachen...
Spijtig dat het op zondag 29 mei slecht weer is...misschien kan de wandeling 2 weken later gebeuren...dan kan W-tje vast wel mee en misschien nog iemand ( ) vanuit Brabant
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 09:25
Onderwerp: Wat vind jij leuk ?
|
|
|
MARY052 schreef: | Ik vind het leuk dat ik even weer terug ben!
Mary |
hé Mary, welkom again...waarschijnlijk is de drang naar CM groter dan het verlangen om niet meer terug te keren naar deze site. Of wij het nu gaan leuk vinden dat je terug bent hangt natuurlijk van jezelf af... is maar een plaagje hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 22:50
Onderwerp: wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | ongelooflijk maar waar, kasten uitgekuist, zaken weggedaan, en nu plaats te kort om alles er opnieuw in te krijgen.....ordelijk zijn is niet altijd handig blijkt dus |
ben je zeker dat je je eigen kasten hebben uitgerommeld? Niet die van de buren, per ongeluk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 16:53
Onderwerp: christen houding ?
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Volgens mij worden er nu 2 dingen door elkaar gehaald... Want een poging tot of daadwerkelijke zelfdoding is niet hetzelfde als God vaarwel zeggen...
[color=#00008B]Ben ik het volledig mee eens. Soms kan de kwaliteit van het leven zo erbarmelijk zijn dat je veel vlugger naar Hem toe wilt dan af te wachten, en verder, in gelijke welke ellende, te leven, omdat je weet dat het daar veel beter is. ik krig de tekst niet in het blauw. Hij wordt altijd rood...
Het is jammer dat de enquete functie eruit is... anders had ik graag de volgende vraag willen stellen: "Kan zelfdoding als je christen bent ?" met daarachter de mogelijkheid om te kiezen: 1. "ja dat is mogelijk" ; 2."nee, dit kan echt niet" of 3. geen mening.
Dus: Ja dat kan!
Ik ben er van overtuigd dat mensen die zelfdoding plegen (of er aan denken het te gaan doen) in veel gevallen geen borderliners zijn en ook geen mensen met psychoses.
Ook hier ben ik het volledig eens met Sus.
Ik vind het wel schokkend hoe sommigen hierop reageren. Ik denk dat het meer gebeurt bij de "gewone mens/ christen" dan mensen denken.[/color] |
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op dinsdag 24 mei 2011, 16:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 05:12
Onderwerp: Wandeling op 29 mei
|
|
|
Zondag 29/05 ben ik een hele dag in Hoboken (B) ivm de hobby...ik had anders graag eens een keertje meegewild om zo eens ander gedeelte van Nederland te ontdekken...
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 24 mei 2011, 09:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 04:22
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Daar staat tegenover: - iedere week een bossche bol - bekostiging van de rest van zn studie - ieder jaar een vakantie naar bangladesh ( ook voor zn vader en broer) - een jaar lang lidmaatschap van CM zodat ie niet meer op mijn account terecht komt. - de rest kunnen we over onderhandelen? |
euh, die foto was niet voor mij hoor, Visser. W-tje en Hannah vroegen dat aan me...Moet je met hen maar de zakelijke details afhandelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 04:11
Onderwerp: Wat vind jij leuk ?
|
|
|
WILMA729 schreef: Het forum vind ik leuk........zooo grappig en leerzaam soms
VISSER278 schreef: | Ja dat vind ik nou ook. Maar soms ook best vermoeiend hoor. |
Visser en Wilma, welk forum bedoelen jullie? Heb je ook een website waar ik dat grappige leerzame en vermoeiende forum kan vinden?
Alvast bedankt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 22:41
Onderwerp: 150 man/vrouw gezocht voor dennis (en zijn presentatie)
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Ja maar al met al zitten we nog niet op de 150 en dat moet toch wel gebeuren want anders blijft hij met al dat gebak zitten toch??????
Sjalom. Martin |
en we kunnen ook dat gebak niet opeten wanneer we niet weten waar we moeten zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 22:39
|
|
|
VISSER278 schreef: | rotjoch |
nu je zoon op weg is naar het BN-schap zou ik wel graag een gesigneerde foto van hem willen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 22:08
|
|
|
VISSER278 schreef: | een niet-geïntergreerde Brabander wonende vlakbij den Bosch. En niet wetend wat de inhoud is van een Bossche bol. |
Ik weet niet zoveel van Nederland maar Den Bosch is hier nog een heel eind vandaan hoor
En Nederland zou moeten blij zijn dat ik hier woon. Het zorgt voor veel aanzien...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 19:48
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik heb moeite het te respecteren en ik zal je uitleggen waarom; in de bijbel staat; die onrecht doet zal het onrecht dragen dat hij gedaan heeft.
als je de lijn van denken van de pastoor doortrekt, kom je hiermee denk ik in de knel; de overleden man heeft zijn eigen leven afgesloten, en de familie zit met een enorm verdriet. omdat de mán deze keuze gemaakt heeft (wat naar verwachting de reden is dat hij niet door de pastoor begraven wordt) dragen de nabestaanden de gevolgen van zijn keuze; de man zelf merkt er immers niets meer van, maar de familie des te meer.
dat gaat mijns inziens regelrecht in tegen de manier waarop God tegen rechtvaardigheid en pastoraat aankijkt; hoe moeten deze nabestaanden op deze manier leren leven met hun verdriet? een begrafenis is belangrijk voor de verwerking van het overlijden van hun man en vader; deze mensen krijgen er echter nog eens een gevoel van enorme afwijzing bíj om te verwerken!! voor mij byzonder moeilijk te begrijpen!! |
Als de familie nu echt wilt dat de begrafenis kerkelijk gebeurt dan kunnen ze met wat zoeken een pastoor vinden hoor. Ze zullen daar niet heel erg moeite moeten voor doen. Ik weet dat het bijkomende last is en dat je tijdens zo'n dagen net die extra zorgen er niet bij wilt hebben.
Ik vind het ook niet mooi dat de pastoor zo conservatief handelt. In de RK zijn er meer oude gebruiken afgeschaft omdat ze niet echt menselijk leken. Waarom het ene handhaven en het andere dan weer niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 17:40
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Bij ons gelukkig ook Bas, maar er zijn er hier op het forum die om die reden niet aan mogen gaan..over christen houding gesproken... |
Het is dus niet alleen bij de (stoute) katholieken dat er soms mensen worden uitgesloten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 17:02
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het was niet zozeer een slecht moment maar meer een spiegelend moment.....
Ik wordt altijd een beetje kriegel van al die Engelse termen die mensen bezigen.....dat zeg ik ook altijd als ik het hoor of lees.... Vandaag bedacht ik me dat ik ook wel eens wat termen gebruik.....eyeopener, somewhere in the world, off topic........
Ik weet even niet meer hoe dat spreekwoord was van die splinter en die balk in iemands oog....(selectief seniorenmoment) |
stoor je je aan Engelse termen, W-tje? So what...het kleurt de Nederlands taal toch een beetje. Zolang er maar geen schuttingtaal gebruikt wordt die ontsproten is in een dirty mind.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 15:26
|
|
|
DAVID923 schreef: | voor de duidelijkheid, ik weet niet of die persoon in de hemel of hel is. Daar ga ik (gelukkig) niet over.
Ben het met veel katholieke leerstellingen niet eens, maar kan dit wel respecteren. |
Ik kan het ook niet goed vinden met die katholieken houding. Enerzijds is dat het principe zoals je dat ook ziet bij een echtscheiding, indien het koppel de kerkelijk zegen kreeg. Wat God verbonden heeft kan niet verbroken worden. Zelfdoding of echtscheiden kan dus niet. Ik weet niet hoe dat in de andere kerken beleeft wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 15:06
|
|
|
DAVID923 schreef: | die priester heeft ook aan God verantwoording af te leggen. Hij word ook met een strengere maatstaaf beoordeeld. Pastoraal gezien lastig, maar ik respecteer zijn keuze.
En als mensen de kerk verlaten om zoiets, dan hoop ik dat ze God niet verlaten. |
Het is wel zo dat katholieke priesters, eigenlijk de katholieke kerk, zelfdoding niet aanvaard. Het sterven laat je aan God over. Dat is ook te merken met de euthanasie.
Het is normaal wel zo, afhankelijk van de priester, dat er wel een mis kan plaatsvinden maar dat een lichaam dat gestorven is door zelfdoding niet in gewijdde grond wordt begraven. Vroeger had elke kerkhof (let op het woord!!!) een apart hoekje waar mensen die niet gedoopt waren of stierven door eigen toedoen begraven werden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 10:28
Onderwerp: oecumene, de eenheid van alle Kerken
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | alé Frank waar wacht je op ? Misschien heeft Willemijn een mooie dochter voor jou!
oesche als willemijn mij nu maar niet schiet! grapje Willemijn!!! |
ik houd me wijzelijk afzijdig van vrouwen en aanverwanten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 10:21
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als ik het voor mijn kinderen niet erg vind zou ik het zeker voor mij zelf niet erg vinden.....sowieso mijn kinderen maken zelf een keuze voor een partner, niet ik en ik heb daar eigenlijk ook niets van te vinden.....
Vroeger was het zo dat als je met een vriendje thuis kwam er eerst wel even geinventariseerd werd van wat voor kerk hij was, Godzijdank zijn die tijden voorbij.......
dat wordt nu nog gedaan hoor. Hier op de site zelfs. Ik zou graag eens willen zien welke geloofsstrekkingen er bij elkaar passen. Dan kunnen eventuele 'kansen' (op geloofsgebied dan) beter ingeschat worden. Daarbij vind ik geloof een persoonlijke keuze en het is uiteraard prettig als je dat met een partner kan delen maar is het niet zo dan verandert het toch niets aan je eigen geloof? |
Delen met elkaar, een liefdes-relatie hebben of willen aangaan hangt af van de ingesteldheid van de mensen. Als je een obsessieve afkeer hebt van Maria, van heiligen of het katholisme in het algemeen dan weet je dat er geen begrip of respect kan groeien om eventueel 'iets' te beginnen met elkaar. Dan is het einde verhaal. Dan moet je in eigen kringen gaan zoeken en de hokjesmentaliteit maar goed in stand houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 09:57
Onderwerp: wie gaat er 21 mei weer mee picknicken in ede op de heide?
|
|
|
[quote=HANNAH810]ik weet wie er aan de blauwe-plekken-kant van "de libelle" zat tijdens de picknick..........
Inderdaad, de vroege vogels die gisterenochtend op deze topic waren weten wie die mysterieuze man, met de blauwe plek, is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 23:49
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik bedoelde het niet als aanval op de katholieke kerk......en uiteraard de gewone mens is ook kortzichtig........niets menselijks is ons vreemd..... Maar bedacht me het opeens...het zal ook niet meevallen om katholiek in deze tijd te zijn dat geloof ik wel....... |
Ik zag het ook niet als een aanval hoor W-tje. Het is inderdaad zo dat het als katholiek in deze tijd niet makkelijk is. De RK-kerk is nu eenmaal de grootste kerk en dus heb je ook veer lieden, al dan niet met een zekere macht, die het verprutsen.
Ook op een site zoals CM is het niet makkelijk als katholiek, als je op zoek bent naar een partner. Er zijn teveel strekkingen die bijna een afschuw hebben van de rk. Daarmee bedoel ik dan een afschuw als het om een relatie moest gaan. Dus niet in een vriendschappelijke omgang, gelukkig niet zeg want anders was het helemaal niet te doen. Verder zwijg ik maar vooraleer ik weer als zielig wordt bestempeld.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 23 mei 2011, 01:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 23:30
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Weet je wat ik wel een beetje jammer vind Frank? Vroeger hadden wij een goede samenwerking met de parochie en dat is eigenlijk steeds minder geworden, zeg eigenlijk maar tot het nulpunt omdat er van die strenge bisschoppen zijn gekomen die dat niet zien zitten of alleen op hun voorwaarden........(zeg het nu even in het kort) en dat is wel een trieste constatering......en ook erg jammer want het was een waardevolle samenwerking ondanks de verschilling in beleving..... |
En zo is het altijd wel iets. Gelukkig zijn het niet alleen de bisschoppen die moeilijk doen en enggeestig zijn. Er is ook de gewone mens die best enggeestig is of kan zijn. Gelukkig zijn dat ook mensen met een andere geloofsstrekking dan het Rooms katholieken zodat wij, de katholieken, niet alleen de boosdoeners zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 23:16
|
|
|
Het samenvoegen van verschillende geloofsstrekkingen zal steeds een moeilijk punt blijven. Niet alleen binnen de kerkgemeenschappen maar ook binnen een relatie...mocht die er al kunnen komen ondanks de geloofsbelevingen.
Het ene geloof vereert ook Maria en de heiligen terwijl de andere steeds het heeft over satan of wat dan ook dat met slecht te maken heeft.
Als er geen respect is voor het andere dan komt er totaal niets van. Dan is het vechten tegen de bierkaai. Elke poging is dan verloren energie en elke poging zal wrevel opwekken omdat we de andere niet kunnen overtuigen of omdat we niet open staan voor de anderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 21:37
|
|
|
HANNAH810 schreef: | t wordt body-check dan, ben ik bang......... als majaro niet verteld wie ze in z'n hempie zet, en chatuliem er niet was.. tja.........ehhh.......
p.s. mario; NOG breder???? |
Misschien kan Majaro er een stuk aanknippen zodat we de stranger helemaal kunnen zien...
Ik moet altijd met de beste oplossing komen aandraven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 20:15
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Door die Libelle zou je bijna denken dat het Chatuliem was Maar die was er toch niet???? Dus blijft de hamvraag........welke cm man staat in zijn hemd op de foto tijdens het Libelle lezen |
Ik meende ook de benen van Chat herkend te hebben W-tje...misschien mag niemand weten dat hij er was.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 23 mei 2011, 08:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 19:40
|
|
|
MAJARO438 schreef: | Hint:
de liefste, leukste meest humorvolle man van CM?
mmm, ik heb een roze zonnebril op denk ik |
ik was er toch niet gisteren op de pn???? En de vorige keer was jij er niet Majaro.... Ik begrijp het nu weer niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 16:56
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee ....2 juli kan niet Hannah, dan hebben we al familiedag , doe dan maar 9 juli. Kan ie die bolussen veranderen in slagroomgebak . Hij is dan nl. net jarig geweest. Dennis |
is dat gebak dan nog te eten? Ik ben niet van plan om de presentatie vanop de wc te volgen hoor.
Wat hij wel kan doen is ons uitnodigen op zijn verjaardag zodat we vers gebak kunnen eten... .
Wat is slagroom nu ook alweer...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 15:13
|
|
|
VISSER278 schreef: | rotjoch |
Ik ben nu geen opstoker Visser, maar zou een schilderwerk geen goede alternatieve straf zijn...
Trouwens, heb jij niet lopen verkondigen dat de schilderwerken gedaan waren op Kwiens-dee??? Of heb je toch stiekem met een orange hoedje door de straten gelopen...van de ene kroeg naar de andere
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 22 mei 2011, 16:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 15:09
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Laat ik eerst vanuit mezelf spreken. Heb jaren in interkerkelijke commissies gezeten. Ik weet dus wat het betekent, interkerkelijk samenwerken. Het eerste wat we moesten doen was de kern van onze identiteit opgeven. We mochten het bv niet over de doop of de Heilige Geest hebben.
Wat was dan de reden, Chat, dat je het niet mocht hebben over de doop en de Heilige Geest. Dit zijn toch belangrijke aspecten in het christelijk geloof? Daar begint het toch min of meer mee.
Heb ik goed begrepen dat de ervaring in de interkerkelijke commisies niet positief waren? Welke andere geloofsstrekkingen waren dan vertegenwoordigd in die commissie? Ik kan me wel inbeelden dat bepaalde geloofsstrekkingen niet met elkaar overweg kunnen naar aanleiding van de principes die ze nastreven. Hoewel je me nu ook weer niet moet vragen aan welke verschillende kerken ik denk want ik ben nog niet zo goed thuis in de benamingen van die kerken en hun doelen of werkwijzen die ze hanteren.
|
|
Naar boven |
|
|