ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 179 180 181 182 183 184 185 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 11:04
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd...

Dank je wel, Herman388 voor je gebed!!!

Dat doet mij goed.

En ook bedankt de anderen die voor mij bidden! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:52
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

De enige gestoorde hier ben jij.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:34

Jij bent echt gestoord.....Je hebt niet door dat je alleen jezelf belachelijk zit te maken....en jij een christen... Twijfelende smiley

Nou heb ik je geblokkerd, en ga je me hier nu lopen stalken?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 juni 2012, 06:36
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:31

Shanita: Maar wie u in verwarring brengt, zal zijn straf hebben te dragen, wie hij ook zij.

Dit is een mooie Shanita. En yes, voor sommigen van dit forum erg toepasselijk.

Neehee, dat stukje slaat op jou.

Niet op Yes, juist helemaal niet op Yes, en wel helemaal op jou.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:29

Kijk maar uit, mogelijk brengen ze jou of mij nog wel in verwarring want aan alle kanten wordt getrokken. Gelukkig kunnen we dan kijken naar wat God in Zijn Woord zegt.

Er is geen jou en mij.....

Moet er ff niet aan dénken.... Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:26

Quote:
SHANITA SCHREEF: Ik ben klaar met je oordelen, toevallig is Yes een toffe gast.
Die gewoon mooie stukjes schrijft.

Jij loopt te oordelen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:24

HERMAN968 schreef:
Je moet niet boos worden je. Sommigen doen niet liever dan op je emoties spelen. Dit is ook een vorm van trekken, waarover we het hebben. Vandaar het gebed des onderscheids waarvan sprake. En dat ontbreekt er wel eens, toch Engeltje smiley

Er is geen 'we'.

En boos...je laat me onverschillig, ik ga mijn emoties niet aan jou verspillen, echt niet.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 juni 2012, 06:33
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:21

HERMAN968 schreef:
[i]Dank je wel voor dit opbouwend woord, lieve Chanita. 'k Ga mijn best doen je boodschap te vatten. Mijn boodschap is "Pas op maar voor de lieve triggers Chanita: de gluipers jo, de mooipraters die het evangelie misbruiken om zoekende mensen op een verkeerd spoor te zette. Hun graantje mee te pakken, jawel zelfs dat. Jij en ik hebben het voordeel van gebed bidden om te bidden voor de "gave des ondescheids". Maken we er samen een gebedspunt van?!"[/i]

Dit was niet opbouwend, dit was om je te laten zien, dat je zelf bent waar je over praat, het hele forum heeft dat door.
jij en ik hebben..
Jij en ik? Er ís geen jij en ik....

Ik ben klaar met je oordelen, toevallig is Yes een toffe gast.
Die gewoon mooie stukjes schrijft.

Jij loopt te oordelen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:16

Zoutop met je schijnheilige gedoe, alsof je niet snapt, dat het over jou gaat als ik wat over je schrijf...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 juni 2012, 06:49
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:12
BerichtOnderwerp: gezond verstand of achterdocht

INGE721 schreef:
Een psycholoog heeft mij ooit het advies gegeven om de ex van
je nieuwe relatie te bellen om zijn/haar kant te horen van het
verhaal en op deze manier een beeld te krijgen van je nieuwe
partner.

Graag jullie mening hierover.

Heel verstandig...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 05:33
BerichtOnderwerp: Over kerk zijn

Nou ik zat ook wellis op een ander forum en als een voor iemand belangrijk topic naar onderen zakte, werd die naar boven gehaald, en men zette er dan TVP bij.

Dus ik vroeg wat dat was, kreeg ik geen atwoord op, zal wel een of andere afkorting zijn.

Maar ja, ik gebruik dat nu ook, om dit onderwerp naar boven te halen.

Gewoon, vind het filmpje zo goed en voor mij herkenbaar, die 'predikers' die lopen te schreeuwen in Amsterdam, hele hordes mensen in Amerika met borden te protesteren en te schreeuwen tegen groepen mensen. en ook zo agressief vanaf de kansel-podium.

Terwijl eigenlijk het krachtigste wapen Liefde is.

Wat niet betekend dat je maar over je heen moet laten lopen natuurlijk..

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 juni 2012, 05:38
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 05:25
BerichtOnderwerp: Onze rugzak...

LEANNE226 schreef:
De rugzak is voor alle negatieve dingen,je sleept ze mee,loopt niet rechtop of zelfverzekerd.Je mooie herinneringen mag je een plekje in je hart geven,werk de rest weg.........

Ik had een rugzak vol boosheid,wrok,verdriet,onmacht,ongeloof(in mijzelf en de wereld),ik wist niet meer wie of wat ik was......ik probeerde de dingen 1 voor 1 te verwerken,ik ontdekte al snel dat het zo niet werkt......als ik van de 1000 dingen 10 verwerkt had kwam nr 999 weer boven,kon ik opnieuw beginnen.
In de loop der jaren heb ik gemerkt dat vertrouwen en volop in het leven staan je van je last kunnen bevrijden.Bidden geeft rust en kracht.
Natuurlijk zullen je nare ervaringen zo nu en dan bovenkomen,accepteer dat want het is volstrekt normaal(dan maar janken hoor,mij een zorg wat een ander er van vindt )

Tijd is je grote vriend,heb geduld Kussende smiley

Ik kan me gewoon helemaal vinden in alles wat Leanne hier schrijft.

En..ik heb geen rugzak, maar drie grote reiskoffers(wel met wieltjes, dat wel...)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 05:14

Quote:
Herman: Kijk maar uit, mogelijk brengen ze jou of mij nog wel in verwarring want aan alle kanten wordt getrokken. Gelukkig kunnen we dan kijken naar wat God in Zijn Woord zegt.

Nou, jij bent al behoorlijk ver heen zelf.

Ongelofelijk....of zielug kan ook, maar dan op de verkeerde manier.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 juni 2012, 06:22
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 05:12

Jij blijft gewoon YES zijn naam gebruiken en je doet net of je het niet door heb...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 juni 2012, 06:32
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 22:44

[quote=HERMAN968]

Zelfkennis was de vrucht der wijsheid? Waar stond dát ook alweer?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 22:31

MARIEKE009 schreef:
o.a. in 1 Cor 5:6 en Galaten 5:9
Misschien goed om deze teksten zelf even in je bijbel op te zoeken en te lezen.
Zie je gelijk in welk verband deze tekst geschreven staan.

1 Kor 5

Het gaat over zonde die zelfs onder de heidenen niet voorkomt, nou dat G@##$%k hier, komt voor zover ik weet niet onder heidenen voor.

En verder over hoeren en hoereerders, maar daar ging dit topic niet over, maken sommigen er zelf van....

Gal 5:9

7 Gij liept goed. Wie is u in de weg gekomen, dat gij aan de waarheid niet meer gehoorzaamt? 8 Die overreding kwam niet van Hem, die u roept. 9 Een weinig zuurdeeg maakt het gehele deeg zuur. 10 Ik voor mij ben van u overtuigd in de Here, dat gij geen andere mening zult hebben. Maar wie u in verwarring brengt, zal zijn straf hebben te dragen, wie hij ook zij.
11 Wat mij echter betreft, broeders, indien ik nog de besnijdenis predik, waarom word ik dan nog vervolgd? Dan is immers het aanstotelijke van het kruis van kracht beroofd. 12 Zij moesten zich maar laten snijden, die u verontrusten!

Ja, en dit stukje is ook heel toepasselijk voor het farizeese g@#$k hier,
van 2 heren.
"Maar wie u in verwarring brengt, zal zijn straf hebben te dragen, wie hij ook zij.". Vers 10b.

Zij zullen misschien wel een keer goed gelopen hebben. Vers 7

En:

Zij moesten zich maar laten snijden, die u verontrusten! Vers 12

Welterusten Slapende smiley Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 21 juni 2012, 22:42
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 20:17

MARIEKE009 schreef:
Met verbazing ik geprobeerd de discussie te volgen. Ik vermoed dat veel leden nare ervaringen hebben gehad in hun relaties. Ik vind het dan ook heel verdrietig om te lezen hoe deze site helemaal vol wordt geschreven. Laten we het a.u.b positief houden. En ook een "beetje christelijk". Zo lijkt het meer op een forum van een tijdschrift voor onvolwassen pubers.
Geschokte, onthutste smiley

Een beetje zuur, maakt het hele deeg zuur...waar staat dat ook weer in de bijbel...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 20:14
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

Ik zal het gewoon zwaar k@# vinden als Yes zijn abo opzegt, door een paar malloten.. Boze smiley

Yes heeft goede doordachte stukken, en daar kan ik nog veel van leren!
Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 20:02
BerichtOnderwerp: Over kerk zijn

TVP!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 19:51

Ik denk dat je alles in zijn verband moet lezen dus reactie na reactie, ja, dan ben je nog ff bezig. Maar snap je wel Frank zijn reactie :)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 07:36
BerichtOnderwerp: kreet van de week

When your heart speaks, take good notes.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 07:34

Wat je zegt dat ben je zelf.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 05:15
BerichtOnderwerp: seminars en conferenties voor belangstellenden.

ANITA695 schreef:
Hallo wil je alle sterkte wensen ik ben door verschillende seminars en conferenties zeker opgebouwd door God zelf niet wat de mens zegt maar wat God tegen me heeft gezegd ik kon nooit loslaten alles hield ik zelf gebonden en de dikke muur wilde maar niet vallen, nu mijn maskers af zijn ik mij geheel aan Jezus met alle fouten die ik nog maak heb gemaakt mag ik rein zijn voor Hem omdat ik Hem toebehoor in leven en sterven met en zonder zonden de Zonden zijn mij vergeven door zijn zoon Jezus dat heb ik als leidraad mee gekregen grootste kadoo ooit gekregen dat Gods Zoon voor mij heeft geleden ja daar kan ik om huilen schreeuwen maar ben ten volste steeds blijer in mijn leven t is een strijd lieverd die ga je zeker aan met je wapenuitrusting als je die handteerd dan gebeurd er wat dan Komt de koning bij je binnen maar dan eerst de muur rondom j ehart laat maar vallen wees niet bang angst verdwijnt God is bij jou ook jou kan Hij genezen en herstellen en ja hoor dat kan gewoon thuis ook ik bid voor jou een klein gebed dat de HEER elke dag op jouw let je geeft waar nodig liefde en geluk dan kan die vriendschap nooit meer stuk
Dit wens ik je toe omdat ik weet dat God ondanks alles wat je mee hebt gemaakt je nooit vergeet laat je kneden laat het toe want de Heer is nooit moe wij geven op we denken laat maar maar de maaltijd staat ook voor jou klaar straks door de hemelpoort daar binnen kan het groote feest beginnen wens je dat toe met heel mijn hart maak vandaag als het kan nog een nieuwe start geef alles maar aan HEM Hij kan het dragen nooit zal de Heiland klagen Hij draagt je door het diepe water waar jij niet meer kan staan in Zijn armen ben je veilig
Wens je dit toe meid tot in de eeuwigheid

Lieve Groet Anita

Hai Lieve Anita,

Wat lief en tof dat je voor mij bid, vandaar dat het zo goed gaat, ja echt.

Alles wat jij schrijft heb ik zonder seminars voor mekaar gekregen, met God.

Ja, je kan zeggen van waarom ik dan elke keer gebed vraag....

Meisje...je weet niet hoe ik er eerst aan toe was.... Twijfelende smiley

Ik ben er uit, maar ik zie nog regelmatig slachtoffer(s) van seksueel misbruik die er niet uit zijn.
En dan zie ik hoe vernietigend deze misdaad is...
En dat zijn(is) christenen, (een christen), die ook alles al hebben (heeft) afgelopen dat ook al jaren niet meer doen (doet).

Het is God die geneest, gewoon door gebed van anderen, daar heb je geen seminars voor nodig, kan alleen voor ontgoogeling werken, zo van waarom anderen wel en ik niet, terwijl het bij anderen vaak om suggestie gaat.

Mijn mening over de seminars is mijn mening en niet om jou of Flowerful onderuit te halen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 21 juni 2012, 05:27
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 05:06
BerichtOnderwerp: Time out op het forum

YES356 schreef:
Ik voel mij gedrongen om onvrijwillig tijdelijk een time out te nemen!Tot er een oplossing komt. Om te voorkomen dat als ik iets post het zelfde gebeurd als onder het topic Sex voor het huwelijk. En dat wil ik perse niet! Gods zegen. Groetjes Yes

JAMMER Yes!

Doe nou niehiiiiiieeeeet...!

Vind het zo tof om je posting te lezen!!!!!!!

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 05:03
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd...

Hallooo,

Ik wil graag weer vragen voor gebed. Vandaag komen er mensen in mijn huis dingen brengen en doen. Dat is natuurlijk verheugend.

Maar ik ben zó erg zenuwachtig, echt heel erg. Twijfelende smiley

Vandaar dat ik voor gebed vraag, alvast bedankt!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 04:19
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Wakker, en durf niet meer te slapen, bang dat ik mijn wekker niet hoor, of dat ie het inene niet meer doet, en ik heb er maar een.
Want ik moet nog het eea doen, want er komen mensen dingen doen in mijn huis om half negen.

Zal een goede vriend leuk vinden die komt vanmiddag als ik ga liggen slapen Twijfelende smiley

Alhoewel, als ik 't 'm uitleg, kan ik wel eventjes 1 of 2 uurtjes slapen ;)

Wat dit met het mooiste moment te maken heeft....nou, het is wel mooi om de zon op zien komen, én het is vandaag de langste dag van het jaar Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 21 juni 2012, 04:59
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 03:51
BerichtOnderwerp: Onze rugzak...

LEANNE226 schreef:
De rugzak is voor alle negatieve dingen,je sleept ze mee,loopt niet rechtop of zelfverzekerd.Je mooie herinneringen mag je een plekje in je hart geven,werk de rest weg.........

Ik had een rugzak vol boosheid,wrok,verdriet,onmacht,ongeloof(in mijzelf en de wereld),ik wist niet meer wie of wat ik was......ik probeerde de dingen 1 voor 1 te verwerken,ik ontdekte al snel dat het zo niet werkt......als ik van de 1000 dingen 10 verwerkt had kwam nr 999 weer boven,kon ik opnieuw beginnen.
In de loop der jaren heb ik gemerkt dat vertrouwen en volop in het leven staan je van je last kunnen bevrijden.Bidden geeft rust en kracht.
Natuurlijk zullen je nare ervaringen zo nu en dan bovenkomen,accepteer dat want het is volstrekt normaal(dan maar janken hoor,mij een zorg wat een ander er van vindt )

Tijd is je grote vriend,heb geduld
Kussende smiley

Wat een mooie reactie!! Kan me daar helemaal in vinden ;) en leer er ook dingen uit... oa, als je denkt dat je het een en ander verwerkt hebt, komen dingen die je dacht verwerkt te hebben weer boven...Dank voor deze reactie...ik ga nog even slapen...Laterz! ;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 03:21

WILMA729 schreef:
mag ik even tussenbeiden komen??
zo nee, dan doe ik het toch even Knipoog smiley
Ik heb niet alles gelezen, maar lees hier wel door de regels heen twee, ik neem aan, oprecht christenen, die het niet eens zijn. Ik denk nu, stel ik ben iemand die totaal geen gevoel heeft met ons christelijk geloof, wat zie ik dan?? Niet echt iets om jaloers op te worden denk ik.
Waarom zoeken we niet vaker naar de overeenkomsten die wij christenen hebben ipv de verschillen??

Dit was even off topic, maar wilde ik wel ff kwijt.

Nou, dan zal ik me d'r ook nog even mee bemoeien ;)

Beste Wilma,

Naar mijns inZiens kan ik geen toneelspelen, omdat eventueel ongelovigen mee lezen, die fout heb ik vaker gemaakt.

"Ja, jongens, we gaan nu dit en dat doen voor het getuigenis naar de buitenwereld. het is eigenlijk helemaal niet zo, maar we doen alsof, want ze moeten tot bekering komen, dus geen verschil van mening."

"En áls ze dan eenmaal tot bekering zijn gekomen, ja, dán is dat niet erg meer, als ze zien wat binnenskamers zich afspeelt, want dan zijn ze toch al 'binnen'." `Dan kunnen ze zich behoorlijk in de maling genomen voelen, als ze zien dat er aan hun anderen dingen zijn voorgespiegeld dan de waarheid. Dat had ik iig wel...`

Oooh, dit heb ik zo vaak gezien en meegemaakt zelf...

Het is de Heilige Geest die overtuigd. Mensen voelen het als je jezelf niet bent.

Mensen mogen aan me zien dat ik vriendelijk ben, maar ook dat ík mijn grenzen trek. En niet net alsof iedereen one big happy family is, dat is in real life ook niet zo onder gelovigen cq christenen...Ze, ´ongelovigen´ prikken er doorheen, of geloven het als ze zo labiel waren als ik, maar dan volgt de ontgoocheling..Niet dat je niet meer gelooft, maar ontgoocheling van geloof in mensen die zich eigenlijk zich anders voordeden dan ze zijn...

Zegens!!!!!

Nb: sorry voor het off- topic, ik wil er wel een onderwerp over maken.
Ik zie het omgaan met anderen namelijk als een leerproces. zo ook het leven. En niet als we zijn nu christenen en kunnen alles, zeg maar even overdreven. Er zijn mijns inziens namelijk ook veel dwalingen waardoor mensen zichzelf niet kunnen zijn.

En tuurlijk, wij hebben de genade door geloof. En leven in eeuwigheid. Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 21 juni 2012, 04:09
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 03:06

Een grens,

is eigenlijk
een wens

om verder
te gaan

Loesje

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 21 juni 2012, 03:40
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:10
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd voor vrijgezel

Nou Vrijgezel, ik ga slapen, ik zal aan je denken en voor je bidden.

Ik hoop dat je een beetje kan slapen vannacht!

Sterkte Vrijgezel!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 179 180 181 182 183 184 185 ... 235 Volgende
Pagina 182 van 235