ChristianMatch

Forum

Berichten van PETRA944
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA944
Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 11:03
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?

CHATULIEM619 schreef:
Hierin ben ik het niet met je eens. Jezus zegt Zelf dat Hij de waarheid is, en dat als we Hem volgen, we de waarheid zullen begrijpen en die waarheid maakt ons vrij.
En oordelen is altijd toegestaan, anders zou je nooit ergens een mening over kunnen hebben. Wij hebben zelfs als christenen de opdracht de mensen te vertellen wat goed of fout is. Wat ze ermee doen is hun zaak.
Veroordelen mogen we ook. We mogen daden veroordelen van mensen. De mens zelf mogen we niet veroordelen, dat is een zaak tussen God en mens.

goed omschreven, je veroordeelt de daad en niet de mens. Ik denk dat we inderdaad bepaalde daden mogen veroordelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 11:01

want we hebben het hier over occulte dingen,maar wat gebeurt er als we iets doen wat occult is? we gaan bv na een waarzegger, vervolgens raken we onder de invloed van de geest waarmee de waarzegster in verbinding is,zetten we een duer open,voor de tegenstander enik denk dat sommigge mensen onderschatten wat dat voor gevolgen voor ons in ons leven heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 10:55

CHATULIEM619 schreef:
Shanita, het begint me te irriteren dat je hier weer over seksueel misbruik gaat schrijven. Niet dat dat niet erg is, maar meer omdat je daarmee de definitie weer aan het vervagen bent. En wat nu juist nodig is, is dat we een zuivere definitie blijven hanteren.
De bronnen die ik aangehaald heb, waren juist geen christelijke bronnen en hadden een vrij objectief karakter. We hebben er veel meer aan om gewoon met elkaar van gedachten te wisselen over dit topic, dan deze emotionele reactie, die nergens op slaat. Ik kan ook wel erge dingen bedenken die mensen elkaar aandoen, maar ik noem niet alles meteen occult. Dat probeer jij wel te doen...

Ik persoonlijk vind het niet erg als iemand reageert met een stuk emotie van eigen ervaringen,natuurlijk omdat ik dat zelf ook meestal doe, we hebben natuurlijk de nuchtere mensen hier en de mensen die met emotie schrijven,dat houd de boel dan toch mooi in evenwicht.
maar vind sexuele mishandeling eigenlijk wel met occult te maken, want een dader heeft niet godgeest inzich, maar is gebonden aan een erge onreine geest, die ergens via een deur bij de dader na binnen is gegaan
en als occult in het verborgene is, wat ik hier eerst las,nou dat gebuert allemaal in het verborgene dingen die een kwade geest van sexuele zonde doet, mensen verleid op de verkeerde weg op dat gebied, aan zich bind.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 10:44
BerichtOnderwerp: Seksueel misbruik in christelijke gezinnen...

Zeker een heel goede preek shanita,ik ga de anderen van hem ook es luisteren.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 10:42
BerichtOnderwerp: Mijn tijden in UW handen

MAMALOE463 schreef:
Koning David is een man geweest die heel wat successen behaalde. Hij was het die de reus Goliath versloeg. Als generaal was hij populairder dan zijn koning Saul. En hoeveel vijanden heeft hij als koning niet verslagen?!

Maar David kende ook andere tijden. In psalm 31 komen we een zwaar aangevochten mens tegen. Je leest van vijanden en vervolgers, van angst en zwakte, van schuldbesef en geestelijke verlatenheid.

Veel sombere woorden dus. Maar David schrijft ook iets anders. Want ondanks al die negatieve ervaringen, ondanks het feit dat zijn ogen gezwollen zijn van verdriet, belijdt hij zijn geloof en vertrouwen: ‘mijn tijden zijn in Uw hand’. Hij weet dat de wurgende greep van de dood geen vat op hem heeft. Het is de beschermende hand van God die hem vasthoudt.

Mijn tijden – in Uw hand.
In het Hebreeuws zijn het maar twee woorden.

Mijn tijdén – let op het meervoud! Tijden, dat wil zeggen: je hele leven met alle wisselingen daarin. Alle tijden vanaf de geboorte tot en met het sterven. Goede en slechte tijden. Tijden van vreugde en tijden van verdriet. Al die tijden, zo gelooft David, zijn in Gods hand.

Bijbelschrijvers gebruiken graag het beeld van de hand van God. Bij de hand van God denken zij aan de macht van God. Als Gods hand je draagt, dan kan je nauwelijks iets gebeuren. En als je in de hand van God bent, dan ben je voor altijd veilig.

Dat wil niet zeggen dat er niets kan gebeuren. In deze psalm gaat het juist over hoeveel ellende een mens kan meemaken. Wat kunnen mensen je allemaal niet aandoen! Welke verschrikkelijke ziekten kunnen een mens allemaal niet treffen. Het wordt in deze psalm allemaal benoemd en niet verzwegen.

Maar toch!
Toch gelooft David dat al die gebeurtenissen de tijden van zijn leven uiteindelijk niet bepalen. Wij zijn niet aan onszelf overgelaten. Of aan de ander. Of aan het noodlot. Wij zijn geborgen in Gods handpalm.

Mijn tijden zijn in Gods hand.

Het zijn dus geen woorden van een man die vanuit een comfortabele positie op God vertrouwt. Deze belijdenis klinkt te midden van veel verwarring en nood. Maar David vertrouwt op God, op Zijn Macht, op Zijn hand. Een hand waar David Gods hart achter weet. God houdt hem vast omdat Hij hem liefheeft. Het is daarom een Vaderhand die nooit loslaat. Een genadige hand in Christus. Een sterke hand die vasthoudt door de diepten heen.
Dat wil niet zeggen dat een mens die hand altijd voelt en beleeft. Het kan geweldig donker zijn. Je zult maar een onbegrijpelijke weg moeten gaan. Door het dal van de schaduw van de dood bijvoorbeeld. Ook David was het zicht op God soms kwijt. Toch bleef Hij het zeggen: “Mijn tijden zijn in Uw hand”. Dat is geloven. Door alle strijd en aanvechting heen!

Ja prachtig verwoord, Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 20:47
BerichtOnderwerp: Mijn tijden in UW handen

bedankt , heel mooi Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 18:17

Ik denk dat er heel veel boosheid bij het schrijven van dit topic bij jou eruit komt over het vreselijke onrecht kinderen en jezelf aangedaan. Die nog
bij jou zit. en het is goed dat je het eruit schrijft,

Ik heb de preek van wilken van de kamp gezien, eerlijk gezegd stoorde het mij niet zo, het gaat over de geestelijke onreinheid die mensen krijgen door sex met elkaar te hebben op wat voor manier ook.
ik zie het zo, in de tijd dat de misbruikten en bastaards onstaan door misbruik niet in de samenkomst mochten komen,was erveel duisternis op aarde, jezus had nog niet onze zonde gedragen,deed je iets verkeerds, moestje bv een dier offeren. na jezus,gelukkig niet meer. Maar god probeerde in die tijd de mens te redden, en rein tehouden van alle onreinheid die ertoen was op aarde door zulk soort dingen,je moet die dingen zien in het licht van de geestelijkestrijd die er toen was.
iemand die met iemand sex heeft deelt inderdaad meer dan sex alleen, er ontstaat een toegang van de negatieve geesten van de dader naar het slachtoffer, blijkbaar ging dat niet weg met een offer,was dit de enige oplossing, hoe hard die ook overkomt. Het roept vragen op van warom god, net als warom god, inde twedewereld oorlog tog lieve kinderen naarde gaskamer? En ik denk dat we die dingen begrijpen als we gods strijd meer zouden kennen, god ziet de dingen anders als ons, kijkt naar het geheel,al die lieve kinderen hebben ergens een plekje bij god nu. god greep niet in met de twede wereldoorlog,alles gaat gewoon door op aarde,omdat eerste de oogst helemaal rijp moet zijn,laat het onkruid ertussen zitten omdat anders met het onkruid het koren meegaat,ondertussen hielp god de mensen wel,daar zijn genoeg getuigenissen van,ook al gingen er tig kinderen zelfs naar de gaskamers.ik ben ervan overtuigd dat ze ergens bij god zijn, op een speciale liefdevolle plek. en zo snappen we niet precies van eh god, vrouwen, meisjes die misbruikt werden, ende kinderen daarvan mochten niet in de samenkomst komen? god een beetje kennende vertrouw ik op hem dat god het beter weet, dat het op dat moment het beste was,

de link tussen een vergelijking van misbruikte vrouwen en een hoer, haal ik er niet uit zoals jij het doet bij wilken, de link is dat ze beide met onreinheid zijn besmet geestelijk, wil niet zeggen dat een hoer en een misbruikte vrouw het zelfde zijn zoals hij het verwoord, komt het misschien op jou zo over, op mij niet,maar hij had zich beter kunnen verwoorden om zulk soort dingent e voorkomen dat mensen de woorden verkeerd begrijpen.

Zo denk ik over de dingen, ik geloof ook dat we moeten bidden als we zijn misbruikt voor ontbinding van alle gebondenheid die we hebben gekregen daardoor met de dader. Ook daarvoor heeft god zijn zoon laten lijden voor ons, zodat we hem kunnen aanroepen en weer rein kunnen worden, ook al wouden slachtoffers niet, na gemeenschap ben je besmet met een goa zoals wilken het zegt.

maaralle respect ervoor dat jij anders denkt hoor, en begrijp goed je verontwaardiging, jij pakt zijn woorden zo op, ik weer anders.

wat betreft wat er op walcheren gebeurde in dat dorppje met die 100 jongens jaaaaaaaaa, ongelooflijk weer he hoe mensen kunnen reageren. ik heb me daar een hele tijd terug ook boos om gemaakt, helaas zal het vrees ik altijd wel zo blijven soms

maar laat het niet je blik afhouden van jezus en god, hoe sommigge mensen, cristenen zijn, ze zijn niet allemaal zo en jezus is gekomen om ons mensen te helpen, ook jou. en gelukkig zijn er ook andere cristenen.

jezus houd veeel van jou shanita,kent jou, weet alles van jou, zelfs de haren op je hoofd zijn geteld. En ik hoop dat jij hem met jou laat blijven mee gaan in je leven, en stap voor stapje de weg naar herstel van al je wonden en verdriet, dat je niet je rug naar jezus toekeert, beinvloed door negatieve cristenen, (beter gezegd, zogenaamde cristenen)

liefs
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:56

THOMAS968 schreef:
Vergeving is goed voor de dader maar vooral goed voor jezelf en dat laatste wordt vaak vergeten. Het is in ieder geval veel beter dan wrok. Maar vergeven doe je uit jezelf, mogelijk met hulp van God zelf, dat wel. Maar nooit gedwongen vanuit het belang van de kinderverkrachter of de kerkgemeenschap.

Thomas, mooi geformuleerd, Petra.

jij zet het effe beter neer. inderdaad met de hulp van god, en nee shanita we zijn zelf geen jezus, maar kunnen wel naar jezus toegaan met onze dingen en die helpt ons en gaat met ons mee.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:35

je kan het vergelijken met een touw waarmee je onzichtbaar verbonden bent ook, aan de ene kant van het touw staat de dader, aan de andere kant van het touw het slachtoffer,
wanneer je het touw loslaat, heeft de andere kant geen invloed meer.
denk niet dat iedereen begrijpt wat ik precies bedoel,toch zet ik het er maar neer.

enfin genoeg over vergeven....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:32

THOMAS968 schreef:
Bedenk altijd dat er een heel simpel mechanisme in werking treedt op het moment dat er iets beweerd wordt wanneer er iets over de groep wordt beweerd waartoe je jezelf rekent. De reactie is dan al snel: Ok, het komt wel voor maar ja het komt overal voor. Het is een vorm van ontkenning die het onrecht, in dit geval van de kinderverkrachting, in stand houdt en voor iedereen met wat benul van sociale wetenschappen heel goed bekend. Inderdaad, cognitieve dissonantie en echt levensgevaarlijk. En de bewering van het komt in andere kringen ook wel voor, dekt het misbruik toe en ik keer me daar dus echt vierkant tegen.

Vergeving is een elementair christelijk principe maar als dit begrip dusdanig misbruikt wordt dat het slachtoffer klem kom te zitten als het verkracht is door haar vader en nog MOET vergeven ook omdat impliciet gesteld wordt dat God aan de kant van de verkrachter staat ook, dan wordt iedere grens overschreden en is de term vergeving in bijbelse zin helemaal niet van toepassing. Geestelijke manipulatie en machtsmisbruik, en misbruik maken van de naam van God, niks anders.

Thomas, die wel vindt dat vergeving, mits uit vrije wil, goed is.
klopt uit vrije wil,wanneer een slachtoffer daar aan toe is, eerst moet er ruimte zijn voor de boosheid, verdriet,haat wegens het onrecht. en vergeving is belangrijk voor het slachtoffer zelf, om vrij verder te kunnen leven zonder geblokkeerd te worden door gevoelens als bitterheid, boosheid etc. dus ik schrijf niet over vergeving in belang van de dader, maar in het belang van slachtoffers, voor herstel en genezing van alle emotionele wonden.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:04
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

JOL252 schreef:
Huis en tuin op orde voor de kijkers morgen... en nu maar inpakken en wegwezen, dat wordt op de valreep van de vakantietijd nog een lang weekend roosteren Coole smiley met zonnebril voor de tent.

kijkers... Smiley die vol vragen zit staat je huis te koop Smiley die vol vragen zit
succes ermee
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:03

ANOUSKA714 schreef:
ha ha. ik heb vandaag bosbessen geplukt met me zoontje en een vriendin.
je kreeg een emmertje en dan mocht je op een veld plukken, we hadden alle drie ongeveer een kilo, me vriendin en zoontje onderhand een kilo opgegeten. Later moest je het laten afwegen en ervoor betalen, zo,n 4 euro per kilo.heel leuk, had het nog nooit gedaan, had gedacht me vriendin in het bos zou gaan,uren zoeken en beetje vinden. Wist niet dat je zoiets kon doen hier in de buurt. erg genoten ervan,mezoontje blij met een emmertje vol bosbessen en lekker met suiker erbij later opgegeten

Leuk zeg, hoe kom je aan de plek, waar zoiets kan?

weet niet waar je woont, je rijd na bosbad putten, dan rijd je gewoon door inplaats van daar na toe tegaan, eind van de weg na rechts en daar staat eenbordje bosbessencaming, en zie je al grote amerikaanse bosbes struiken staan. dan loop je erin na een grappig houten winkeltje met terasje erbij en vraag je om een emmertje en krijg je een veld toegewezen. het is inderdaad echt leuk. op zondag zijn ze gesloten en 1 september is volgens mij het bosbes seizoen weer voorbij.
Ze hebben een paar velden en tussendoor staan bomen en banden aan touwen etc. en bankjes om effe te zitten.echt leuk vondik.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 16:55

had me voorgenomen om effe afstand te doen van cm met schrijven, maar wil toch graag effe hier op reageren, want ik weet wat je bedoelt.
ik kom uit een gezin van 9 kinderen, ook misbruikt door een broer, had echt veel vrienden en vriendinnen, klopt iedereen ontkent, warom, omdat ze de werkelijkheid niet aan kunnen. zelfs me moeder. je staat er alleen voor.paar jaar terug heeft me moeder vanuit haar zelf es eerlijk met me daarover gepraat, dat ze het erg vond dat ze me niet heeft geholpen, dat ze het gewoon niet aan kon.
Dat is het eerste wat mensen doen bij erge situaties, ontkennen,
kijk bv na een rouwproces, ook dat begint met ontkenning, tot het, het doordringt, dit gebeurt echt, dan komt acceptatie pas, dan verdriet, boosheid en dan pas het leven weer oppakken, meestal gaat dat zo.
mensen willen niet horen in het algemeen over dingen als een vader die zijn kind msibruikt, te moeilijk voor ze,
pedofielen bv, ja ze zijn er, maar niet in de speeltuin bij mijn kind in de buurt. denken ze, dan kunnen ze het leven beter aan, als ze de harde werkelijkheid niet onder ogen hoeven te zien.
of kijk naar mensen die iets ergs met iemand zien gebeuren en gewoon doorlopen, laaat een ander maar helpen, dat is te moeilijk voor mij...

dat maakt alles voor slachtoffers van misbruik nog extra moeilijk, je staat er alleen voor, nog steeds is het een taboe ergens, of ze zeggen, je zal hem wel zelf verleid hebben, ook zo iets stoms dat mensen dat zeggen,
door al die dingen verliezen slachtoffers ook nog makkelijk het vertrouwen in alle mensen bijna. sluiten mensen hun ogen en word er geen hulp aangeboden.
mensen die zeggen vergeven uit de kerk, zijn net zo, te moeilijk, weet je vergeef maar, klaar opgelost, ze kunnen het probleem niet aan.
en ja je hebt gelijk, zeker zullen ook mensen hun ogen sluiten of er snel overheen lezen, over de hel.
ik persoonlijk neem het mensen niet kwalijk, vind die mensen beetje zielig zo moeilijk als ze sommigge dingen aan kunnen, niet eerlijk in het leven staan, te laf zijn om een kind in nood te helpen. Nou is dat ook heel moeilijk, ook voor een kind is de waarheid moeilijk, soms splitsen kinderen zich, het ene moment ben jij het kind die het meemaakt, het andere momnet niet, dat doet een kind ook om te overleven, de waarheid is te hard om onder ogen te zien, dus een kind maakt een overlevingsmechanisme , splitst zich, daarbij geeft een kind signalen, maar soms zijn die vaag en moeilijk te herkennen, daders daaren tegen zijn rustig perfecte mensen voor hun omgeving op het eerste oog.
Dus ook voor mensen die willlen helpen is het allemaal heel moeilijk.
en ook voor een moeder bv, je houd van ej kind en van de vader, je merkt signalen van misbruik, maar het is t emoeilijk, daar komt het overlevingsmechanisme in werking, ontkenning....das makkelijker dan de harde waarheid, en hodu er rekening mee dat de meeste vaders het niet effe eerlijk toegeven aan hun vrouw.

liefs en hoop dat je iets meer begrijpt over het warom mensen zo makkelijk ontkennen, zelfs als zijn ze met hun neus boven op de feiten.
en zeg niet dat ik het juiste antwoord weet, maar zo zie ik het warom, mensen ontkennen.

effe nog wat toevoegen..., ook ik heb lang geworsteld met het feit, warom mensen om je heen niet helpen, warom? Tot dat ik in mijn ogen begreep. het helpt soms begrijpen het warom, dan kun je ook weer makkelijker vergeven, en vergeven brengt weer rustt in je hart, jaaa nu heb ik het ook over vergeven...maar niet zoals de kerk en sommigge mensen zeggen meteen effe vergeven, eerst moet er ruimte zijn om je boosheid verdriet kwijt te kunnen voordat je kunt vergeven. Over daders vergeven is nog moeilijker....ik kon het doordat ik begreep in wat voor duisternis me broer leefde, heb er wel echt jaren overgedaan) heb er wel es wat over vertelt in het topic incest geloof ik.
. nou is mijn verhaal natuurlijk heel wat gemakkelijker als jouw verhaal, een vader die een kind misbruikt is erg vernietigend.
nogmaals liefs, een lieve knuffel via pc toegewenst, misschien heb je wat aan me woorden en blijf schrijven over je gevoelens, lucht misschien een beetje op.

Laatst aangepast door
PETRA944

effe stuk gecopieerd uit het andere draadje,als je dat begrijpt shanita warom mensen, niet helpen,zelfs de hand boven het hoofd houden van een dader, kun je bv beter op een dag die mensen vergeven.
we zijn helaas allemaal mensjes met fouten.

maar zou me verder buiten dit topic laten,want daar kom ik weer aan met vergeven, en denk niet dat je zover bent, dat je eerst nog heel veel boosheid etc.kwijt moet kunnen voordat je die stapjes ooit kan maken in je proces van verwerking, herstel... liefs
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 16:39

SHANITA130 schreef:
quote=WILLEM618]Ik heb het filmpje gezien, en hierin komt sterk naar voren, dat er sprake is van een machts-situatie. Maar ik denk dat dit niet verschilt binnen een christelijk millieu of ander milieu. Het enige wat ik wel heel mooi vind, is hoe het ene slachtoffer er mee om kan gaan. Na 12 jaar wel vergeven, en zo los te komen van het verleden. Ik vind dat wel een mooi iets, wat wel weer erg christelijk over komt.

@ Willem, ja ik heb nu bijna geen tijd meer daarom ga ik alleen even in op een stukje van de 1ste alinea van je stuk.

Daar dacht ik ook aan toen ik de film zag....Zij kon na 12 jaar vergeven...maar wat was daar mi het verschil nou, de dader, haar broer, had meteen berouw toen het naar buiten kwam...

En het was niet haar vader....en er werd niet ontkend...en dat scheelt.
Neemt niet weg dat het mooi was om te zien.

Er zijn ook slachtoffers die er nooit van loskomen, verstoten door familie, kerk....en de dader, die gaat fijn met familie om, en met kerk...die geen gedoe willen en daarom alles ontkennen terwijl echt alles erop wijst...
Zelfs een moeder die ontkend zodat ze haar aandeel in het geheel niet onder ogen hoeft te zien, en haar zelfbeeld van goed en zorgzaam niet wordt bedoezeld.

Ja, 't zit me erg hoog...

En toch...er zijn nog zoveel mooie en goede dingen, en ik ga verder met de beperkte mogelijkheden..werelds gezien, maar ik zelf vind dat ik heel rijk ben.

nou mijn broer heeft nooit berouw gehad, toch vergeven, shanita
een belangrijk stuk in het proces van herstel is vergeving,
dan kom ik weer terug op de woorden van corrie ten boom,die een huis had waar oorlogsslachtoffers zaten, wanneer erbij demensen een beetje ruimte kwam voor vergeving, begon het herstel,wist ze dat het goed met de mensen kwam, warom? haat,wrok,bitterheid,boosheid is als een kanker voor je lichaam en geest.
moeilijk he shanita?
heeft mij jaren gekost om meer te begrijpen en te kunnen vergeven.

het is bevrijdend voor je zelf als je mensen kan vergeven die je wat aan hebben gedaan en voor mensen die je wat aan doen, wil niet zeggen dat je je grenzen niet moet bewaken en niet voor jezelf moet opkomen.
vergeven vinden veel mensen moeilijk,maar wat een rust in je hart als je dat eenmaal kan en dan kan je zelf voor je vijanden bidden.
nog iets wat veel mensen moeilijk vinden.

liefs
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 16:19

over je laatste stukje, dat is zo iets typisch vind ik, de charmante persoon, in de maatschappij vaak zeer gewaardeerd,gedraagt hij zich bijna perfect... mensen die hem geweldig vinden en thuis gedraagt hij zich als een monster.....je hebt daders die echt geweldig charmant zich kunnen gedragen.(voor de buitenwereld dan)
eh laatste stukje van de posting daarvoor bedoel ik.

Laatst aangepast door
PETRA944
op woensdag 15 augustus 2012, 16:20
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 11:00

een ontstaan van verkeerd sexueel gedrag zoals bv misbruiken van een kind, zusje, broertje of kleindochter, nichtje etc.
komt vaak door een gefrustreerd verkeerd opgroeien van de daders hoe om te gaan met sexuele gevoelens, in sommigge cristelijke gezinnen word er niet goed met sex omgegaan, zelfbevrediging is vies, je bent slecht als je aan sex denkt etc. dus vandaar heb je een klimaat waar mensen sexueel gefrustreert kunnen opgroeien met het risico van een ontwikkeling van een dader die anderen beschadigt,

het komt in alle gezinnen voor, 1 ding is vaak wel dat de dader geen gezonde normale sexuele ontwikkeling heeft doorgemaakt, en dat is iets dat niet alle cristelijke ouders hun kinderen geven, een goede opvoeding op sexueel gebied.

simpel vb tje kijk na alle katholieke priesters die geen sex mogenhebben, zich sexueel verkeerd gaan ontladen op kinderen van de kerk.

beetje simpel effe uitgelegd, en natuurlijk zit er nog veel meer achter de ontwikkeling van de daders, maar dit is in mijn ogen een belangrijk stukje kern van het warom komt het voor bij cristenen?

Laatst aangepast door
PETRA944
op woensdag 15 augustus 2012, 11:06
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 23:22
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie

JANS221 schreef:
God is altijd anders en groter dan alles wat wij over hem kunnen zeggen. Wat voor beeld wij ook van God maken, het zal nooit volledig zijn en altijd tekort schieten.
Maar God had de wereld (met al die mensen die allemaal proberen een beeld van God te maken) zo lief, dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Daar hoeven we niet aan te twijfelen, dat mogen we nu al zeker weten.

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley mooi
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 23:18

VISSER278 schreef:
Haha , inderdaad ... ik hàd ingepland om in mn vakantie èlke dag een stuk te gaan fietsen .
Maar dat ELKE is tot nu toe EEN geworden.

ha ha. ik heb vandaag bosbessen geplukt met me zoontje en een vriendin.
je kreeg een emmertje en dan mocht je op een veld plukken, we hadden alle drie ongeveer een kilo, me vriendin en zoontje onderhand een kilo opgegeten. Later moest je het laten afwegen en ervoor betalen, zo,n 4 euro per kilo.heel leuk, had het nog nooit gedaan, had gedacht me vriendin in het bos zou gaan,uren zoeken en beetje vinden. Wist niet dat je zoiets kon doen hier in de buurt. erg genoten ervan,mezoontje blij met een emmertje vol bosbessen en lekker met suiker erbij later opgegeten Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 23:11
BerichtOnderwerp: Wie is God?

Volgens mij is god ook onvoorstelbaar machtig en groot,denk es na, hij heeft het hele heelal gemaakt,spalm 33, door het woord des heren zijnde hemelen gemaakt, eh het hele melkwegstelsel, alle sterren, het is niet echt voor testellen hoe god is, en hoe knap hij alles gemaakt heeft, en deze god houd van ons, houd zelfs bij hoeveel haren we hebben,want de bijbel zegt alle haren op ons hoofd zijn geteld.
hij houd van ons met een onvoorwaardelijke liefde,geweldig
Lachende smiley
en enorm indrukwekkend als je er zo overna denkt.

en wij mogen met al onze probleempjes ,problemen in onze ogen misschien groot ,bij god aan kloppen, bij god die alles gemaakt heeft. Bij die grote god......wauwwwwwwww Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 21:32

JOL252 schreef:
- Abraham gaf zijn vrouw uit angst voor zijn eigen leven, weg gaf aan de farao. Wat een held en beschermer van de eer van zijn vrouw.
- Mozes, meneer ongeduld... hij vermoordde een slavendrijver, vluchtte als een angsthaas weg, en later ramde hij eigenhandig op een rots in plaats dat hij wachtte op God
- Jona, eerst liever in de zee gegooid dan voor God een opdracht uit te voeren
- Petrus, ontkende Jezus te kennen.
- David... ik ken nog wel meer verhalen waaruit blijkt dat hij een scheve schaats reed... (Bathseba, Tamar) maar hij werd een man naar Gods hart genoemd.
- en mag ik nog even het voorbeeld noemen van Israël... waaraan wij kunnen zien en van kunnen leren hoe God werkt en geduld met ons heeft... en ondanks alles tot Zijn doel komt voor en met de mensheid.

Verder heb ik er moeite mee om te oordelen of mensen wel of niet het koninkrijk beërven. Gods genade is altijd groter.

mooi stuk weer, en dat is het mooie dat de helden van d e bijbel ook zo menselijk waren, ook niet perfect....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 16:25
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

VISSER278 schreef:
Hebben ze je abo nou nog niet ingetrokken.
Het word nu wel hoog tijd.
Hoe vaak heb je nu al gezegd dat je je koest ging houden? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ben al weer aan het schrijven.....maar ga wel minderen, tenzij ik zin heb om mannen te plagen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 16:21

CARMEN073 schreef:
Ik denk dat 'zondigen tegen de Heilige Geest' idd dat is wat Chatuliem al zegt. Met deze opmerking erbij: het ging hier om Farizeeers die eigenlijk heel goed beter wisten, of zouden moeten weten; maar zij kozen er bewust voor het werk van de Geest te lasteren omdat zij hun positie, macht en geld wilden behouden. Het heeft ook te maken met hun hartsgesteldheid.

Als een christen zich met de beste bedoelingen vergist, is dat wat heel anders denk ik. Iemand die God wil volgen en openstaat voor de Heilige Geest staat niet gelijk aan een onbekeerlijke Farizeeer. Wat niet wegneemt dat je wel voorzichtig moet zijn.

jij verwoord het goed carmen, inderdaad bewust zondiggen tegen de heilige geest.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 14:20

CHATULIEM619 schreef:
Eén van de termen die zo enorm misbruikt zijn: zondigen tegen de Heilige Geest. Terwijl de definitie heel eenvoudig is. Jezus wordt ervan beschuldigd, dat Zijn werken van de duivel zijn. Als reactie daarop noemt Hij de term zondigen tegen de Heilige Geest. Ergo: zondigen tegen de Heilige geest is, het werk van de Geest afwijzen en toewijzen aan satan. De Geest voor satan uitmaken is de grootste belediging die je kunt doen.

Dus, de katholieke versie (de zogeheten 7 dodelijke zonden) kunnen we in de prullenbak gooien, de reformatorsiche versie, die ernstige zonden als zonden tegen Heilige Geest bestempelt, kan ook de prullenbak in. Laten we dus voorzichtig zijn met de andere beschuldigen van zondigen tegen de HG.

effe weer ontopic.
goed stuk
en nu maar hopen ik het goed inzie en die getuigenissen niet van de heilige geest waren..... maar dat denk ik niet en jezus weet mijn redenen.
Maar vandaag de dag gebuert het nog, iemand drijft bij iemand een demon uit bv.en wat zeggen sommigge omstanders? zag je die persoon reageren, het werk van de duivel...ook al gebeurt alles in naam van jezus en klopt het bijbels gezien. sommigge reageren ent zoals de farizeeers in de bijbel op jezus.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 14:10

SHANITA130 schreef:
@Petra,

Dank je voor je duidelijke stuk, doet me goed.

Heb er dan ook niets aan toe te voegen!

Knipoog smiley

Fijne zondag!

graag gedaan, had het voor jou geschreven, maar eigenlijk is er nog al wel aan toe tevoegen,
de eenzaamheid die je soms voelt, als je anderen om hun heen ziet met een familie die zich gedraagt als een echte familie zo als het hoort,
hoe moeilijk het is om je grenzen te bewaken, nadat ze heftig zijn overschreden
en dan de lange weg van verwerking,de dingen een plaats kunnen geven, ermee leren leven met een rugzak die nu eenmaal bij je hoort.
en je eigen waarde, die soms door daders flink vernietigd is.
en dan zwijg ik nog over onvruchtbaarheid door sexueeel misbruik.

sorry voor het offtopic, maar moet kunnen dit er effe doorheen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 09:19

SHANITA130 schreef:

Wat ik bedoelde is meerdede dingen.

Kijk, zo'n man die zijn dochter jarenlang, ook als kleuter vaak seksueel misbruikt pleegt overspel, kijk maar in Mat. 5, wie een vrouw ziet om haar te begeren heeft in zijn hart al overspel gepleegd....

En dát wordt vaak gewoon ontkend, maar ook door omgeving, kerkmensen en familie...

Dan wordt meteen onkend dat het overspel is, maar dan veel erger, met je eigen kind, bloedschande, en een kind die geen relaties meer kan aangaan, niet meer kan voelen, kapot is...dáárdoor....

En het is voor mij een raadsel waarom die ontkenning, zelfs als alles erop wijst.

Vandaar wat zinnen erin gezet gisteren, want die mensen die zulke misdaden begaan gaan naar de hel als ze het niet goedmaken, laat staan als ze blijven ontkennen, (zo ook de omgeving....want het is vaak voor moeder en broer veel makkelijker om te ontkennen dan de waarheid zien....zo ook voor mede-oudsten van een dader, mede- kerkgangers, en anderen.
De Brede Weg...

En het slachtoffer heeft nergens meer steun...heeft het zelfs zélf gedaan omdat ze niet meteen vergeeft, omgekeerde wereld..

Dus, ik las iets in een of ander tijdschrijft wat erover ging en haalde daar voor mij een paar belangrijke zinnen uit: 'Het is opvallend hoe bij de meeste mensen een ontkenningsmechanisme in werking treedt, zodra ze van verschrikkelijke zaken als deze horen.

Kijk, ik zie nu wel, dat het algemeen is, 'bij de meeste treedt een ontkenningsmechanisme in werking'....Dus niet enkel bij mij was dat zo....

'Probleem bij dit soort zaken is dat als je denkt dat iets niet bestaat, je het ook niet ziet, zelfs als de evidentie levensgroot voor je staat.

En hier: Ja, ik herken dat bij mensen met wie ik te maken had, gewoon ontkennen dat het überhaupt bestaat, en je hoeft niet onder ogen te zien dat je zus, je man met 'onbewust' jou medewerking..etc.
Zelfs bij mij, alles wees erop...Het is gewoon veel makkelijker om net te doen alsof het er niet is, niet bestaat....hoeft men, ouderlingen, kerkmensen, familie hier ook niet mee te dealen en kunnen ze lekker verder varen in de Grote Ontkenning...
Waarmee dan gelijk de vergelijking met de hel....

Wat pathologische ouderen kinderen in een gezinssituatie kunnen aandoen...!!

Ja, dat is idd 'ongeloofelijk', daar komt dat gezegde ook vandaan; 'óngeloofelijk...'.

'Zaken verdwijnen onder de tafel'

had me voorgenomen om effe afstand te doen van cm met schrijven, maar wil toch graag effe hier op reageren, want ik weet wat je bedoelt.
ik kom uit een gezin van 9 kinderen, ook misbruikt door een broer, had echt veel vrienden en vriendinnen, klopt iedereen ontkent, warom, omdat ze de werkelijkheid niet aan kunnen. zelfs me moeder. je staat er alleen voor.paar jaar terug heeft me moeder vanuit haar zelf es eerlijk met me daarover gepraat, dat ze het erg vond dat ze me niet heeft geholpen, dat ze het gewoon niet aan kon.
Dat is het eerste wat mensen doen bij erge situaties, ontkennen,
kijk bv na een rouwproces, ook dat begint met ontkenning, tot het, het doordringt, dit gebeurt echt, dan komt acceptatie pas, dan verdriet, boosheid en dan pas het leven weer oppakken, meestal gaat dat zo.
mensen willen niet horen in het algemeen over dingen als een vader die zijn kind msibruikt, te moeilijk voor ze,
pedofielen bv, ja ze zijn er, maar niet in de speeltuin bij mijn kind in de buurt. denken ze, dan kunnen ze het leven beter aan, als ze de harde werkelijkheid niet onder ogen hoeven te zien.
of kijk naar mensen die iets ergs met iemand zien gebeuren en gewoon doorlopen, laaat een ander maar helpen, dat is te moeilijk voor mij...

dat maakt alles voor slachtoffers van misbruik nog extra moeilijk, je staat er alleen voor, nog steeds is het een taboe ergens, of ze zeggen, je zal hem wel zelf verleid hebben, ook zo iets stoms dat mensen dat zeggen,
door al die dingen verliezen slachtoffers ook nog makkelijk het vertrouwen in alle mensen bijna. sluiten mensen hun ogen en word er geen hulp aangeboden.
mensen die zeggen vergeven uit de kerk, zijn net zo, te moeilijk, weet je vergeef maar, klaar opgelost, ze kunnen het probleem niet aan.
en ja je hebt gelijk, zeker zullen ook mensen hun ogen sluiten of er snel overheen lezen, over de hel.
ik persoonlijk neem het mensen niet kwalijk, vind die mensen beetje zielig zo moeilijk als ze sommigge dingen aan kunnen, niet eerlijk in het leven staan, te laf zijn om een kind in nood te helpen. Nou is dat ook heel moeilijk, ook voor een kind is de waarheid moeilijk, soms splitsen kinderen zich, het ene moment ben jij het kind die het meemaakt, het andere momnet niet, dat doet een kind ook om te overleven, de waarheid is te hard om onder ogen te zien, dus een kind maakt een overlevingsmechanisme , splitst zich, daarbij geeft een kind signalen, maar soms zijn die vaag en moeilijk te herkennen, daders daaren tegen zijn rustig perfecte mensen voor hun omgeving op het eerste oog.
Dus ook voor mensen die willlen helpen is het allemaal heel moeilijk.
en ook voor een moeder bv, je houd van ej kind en van de vader, je merkt signalen van misbruik, maar het is t emoeilijk, daar komt het overlevingsmechanisme in werking, ontkenning....das makkelijker dan de harde waarheid, en hodu er rekening mee dat de meeste vaders het niet effe eerlijk toegeven aan hun vrouw.

liefs en hoop dat je iets meer begrijpt over het warom mensen zo makkelijk ontkennen, zelfs als zijn ze met hun neus boven op de feiten.
en zeg niet dat ik het juiste antwoord weet, maar zo zie ik het warom, mensen ontkennen.

effe nog wat toevoegen..., ook ik heb lang geworsteld met het feit, warom mensen om je heen niet helpen, warom? Tot dat ik in mijn ogen begreep. het helpt soms begrijpen het warom, dan kun je ook weer makkelijker vergeven, en vergeven brengt weer rustt in je hart, jaaa nu heb ik het ook over vergeven...maar niet zoals de kerk en sommigge mensen zeggen meteen effe vergeven, eerst moet er ruimte zijn om je boosheid verdriet kwijt te kunnen voordat je kunt vergeven. Over daders vergeven is nog moeilijker....ik kon het doordat ik begreep in wat voor duisternis me broer leefde, heb er wel echt jaren overgedaan) heb er wel es wat over vertelt in het topic incest geloof ik.
. nou is mijn verhaal natuurlijk heel wat gemakkelijker als jouw verhaal, een vader die een kind misbruikt is erg vernietigend.
nogmaals liefs, een lieve knuffel via pc toegewenst, misschien heb je wat aan me woorden en blijf schrijven over je gevoelens, lucht misschien een beetje op.

Laatst aangepast door
PETRA944
op zondag 12 augustus 2012, 09:38
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:58
BerichtOnderwerp: Dag, lieve vrouw....

mooi Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:55
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

wel ik ga me vingers es wel een tijdje hier wat stiller houden ,heb het effe gehad na een lange discussie met iemand die beweert dat gruwelijke getuigenissen over de hel waarheid zijn. liever houd ik me met positieve dingen bezig. en lezen en negeren, eh lukt me niet, omdat ik het me teveel aantrek als mensen het ook echt geloven.

nemen jullie effe een deel plagen van mij naar visser over? die kan zijn vingers toch niet stil houden en plaag heide ook effe goed namens mij.
en houd ze in de gaten, ze willen vissen met een dames groep... echt niet voor de vis alleen....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:36

DJAB697 schreef:
we moeten niet afgaan op menselijke ervaringen, maar Gods Woord.
En onze tijd nuttig gebruiken om het evangelie met andere te delen, nu we nog in de tijd van genade leven.

http://www.gty.org/resources/sermons/42-212/a-testimony-of-one-surprised-to-be-in-hell-part-1

goede preek.

tja en dan kom ik op een link die ik niet openkrijg en hele lap engels eronder, dat vind ik het vervelende van antwoorden met linken....soms krijg je ze niet open en als je ze in engels moet luisteren, nederlands is toch beter verstaanbaar.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:25

CORTAZAR588 schreef:
Aan Petra , Jol en Chatuliem ....

En volwassen reactie :

Ik heb niet gezegd dat Jezus offer niet voldoende is.
Jullie lezen niet , maar laten allerlei emoties toe, die tot niets leiden.

Wat ik gezegd heb is dat je je Eeeuwige leven kunt verliezen.
Daar zijn jullie het niet mee eens.
Duidelijk.DAAR BEN IK HET WEL MEE EENS

Dan het geklets dat Jezus niet zo is.
Ik weet het ook niet of Jezus zo is.
Maar wat doet het ertoe ?
De ene wil een Jezus die lief is en alles bedekt met de mantel der liefde , de ander wil dat niet.
Of gelooft dat niet.
DE JEZUS IN DE BIJBEL BESPROKEN KOMT OP MIJ ANDERS OVER ALS BESCHREVEN IN DIE GETUIGENISSEN
ik denk dat ik niet geloof dat God alles goedvindt en iedereen zal doorlaten naar de hemel.
Ik geloof dat absoluut niet .....daar ligt het zwaartepunt van deze discussie .OH MAAR DAT DENK IK OOK,

Jullie geloven dat wel.
Althans Petra gelooft dat.NEE HOOR, ER KOMEN ALTER GEGARANDEERT OOK CRISTENEN VOOR GODS TROON DIE DENK IK NIET D EHEMEL INKOMEN DOOR HUN WERKEN
En de andere 2 vinden het heel fijn om vooral te benadrukken dat je niet met de hel bezig moet zijn en dat alle getuigenissen gelijk zijn en dat het niets toevoegt etc etd etd

en dat ik ook in de war zou zijn , dat was ik vergeten te noemen.
En ik zou veroordelen .......althans ik zou zeggen wie naar de hel gaat en wie niet of iig dit pretenderen.ZO KOM JE OVER, BV JE EBNT EEN ALCEHOLIST, DUS ALS EJ EJ NIET EBKEERT KOM JE NAAR DE HEL,EFFE EEN ANDER VB TJE, STEL DE BEZETENE BIJ DE RGAVEN DIE JEZUS BEVRIOJDE EN WAARVAN DE GEESTEN IN EEN KUDDE EVERZWIJNEN VERDWEEN, STEL DAT IEMAND OOK ZO BEZETEN IS, DE GEESTEN OVERHEERSEN EN HIJ ZET ZICH DAARDOOR NEIT OPEN VOOR JEZUS, DE STRIJD IS TE ZWAAR. HIJ GAAT DOOD KOMT VOOR GODS TROON, ZOU GOD DE MENS ZELF EVROORDELEN DIE MISSCHIEN VIA ENE ONSCHULDIG IN ZIJN OGEN SPEL BV BEZETEN IS GERAAKT? KAN EHT ME NIET VOORSTELLEN, IK HEB EEN ANDER BEELD VAN GOD

Ik vind het heel knap dat men dit eruit haalt.
Heel erg knap want ik heb geen een veroordeeld tot de hel.
Ik noem slechts wat in de Bijbel d=staat en wat Jezus erover zei .EH IN ANDER TOPIC BESCHRIJF JE DAT JE HIER PARELS VOOR DE ZWIJNEN GOOIT, KOMT VEROORDELEND OVER.

Jullie mogen alle teksten uitziften en gebruiken en als ik iets zeg wat niet overeenstemt met een teer hartje hier is het hele kippenhok overstuur.
Er is bij jullie iets niet in orde ....
wellicht is het te confronterend en te erg voor woorden , of zelfs te walgelijk om nog maar een superlatief te gebruiken.

Geloof het niet en hou je verre van de harde wereld.

oh ja als jullie denken dat deze mensen drugs of alcohol verslaafd waren of onder invloed dan is het heel ernstig gesteld met jullie eigen geweten.

En idd Spaans en Portugees ja vervelend.
Maar zowel carmelo brenes als angelica zambrano zijn inhet engels te beluisteren.
net al nog heel veel andere getuigenissen.

Deze essentie van deze discussie is niet dat ik iets wil verkondigen.
Of iets wil veranderen ........deze reacties van jullie zijn zo ongelooflijk voorspelbaar.
het bevreemdt me niet en het verbaast me niet.

maar inhoudelijk behalve de geijkte opmerkingen komt er niets nieuws.
het is te gruwelijk , walgelijk en zo is Jezus niet en dat doet Hij niet.....

Wie zegt dat Hij dit niet zal doen ?
Waar in de bijbel staat dat Hij een teer mannetje is , die alleen maar lief is ?
Waar ?
Waar staat dat God niet oog om oog en tand om tand is?
Ja Jezus is voor onze zonden gestorven .....maar wie Hem afwijst ......
valt in de Handen van de Levende God.
Is daar iets bij wat niet bijbels is?
Waar staat dat de hel niet vreslijk is ?

En de wormen sterven niet en het vuur dooft niet.

De reden om deze reeks te beginnen was niet om mensen bang te maken.
Maar wellicht is angst voor deze foltering wel een goede stok achter de deur om je leven te gaan beteren ?
Of heb ik nu ruw een mooie droom verstoord?
een zalige ontwetendheid ?

Het is duidelijk dat jullie het allemaal niet geloven en er van alles over denken en mij als dwaalgeest zien.
Het is veel erger om een geloof te hebben wat gebaseerd is op gevoelen dan op harde realiteit.
IK ZIE JOU NIET ALS DWAALGEEST , MAAR IEMAND DIE GELOOFT IN EEN DWAALLEER
En dat de realiteit hard is lijkt mij evident.

De wereld is een oord van kwaad en God waarschuwt keer op keer
De manier waarop deze mensen belachelijk worden gemaakt en hun getuigenissen en hun woorden en hun leven als evangelist en getuige van Jezus omdat het een van jullie niet uitkomt of past is ronduit lasterlijk.

De goedkope , welhaast haatgevulde afkeer tegen mensen die niet datgene vertellen over de dood en hel is ronduit tegen de borststuitend.
IK HAAT JOU NEIT HOOR, DE DWAALGEESTEN DIE HIER ACHTER ZITTEN.
En ja tere zieltjes zullen er niet tegen kunnen ......moeten ze ook de Openbaring van Johannes maar niet lezen.
God gaat richten de levenden en de doden.
En daar wordt niet gekeken naar wat je allemaal hebt gevoeld , maar wat je hebt gedaan , want geloof zonder werken is dood.
En werken is niet in de eerste plaats allerleid goeddoenerij ,maar het oprecht willen zijn en wandelen in de weg van God.
Het dagelijks op de knieen gaan en belijden dat je het bloed van Jezus niet waard bent omdat je slecht bent , maar door genade behouden bent.
En de zonde haten .....haten van overspel , echtscheiding , afgodendienst , geldzucht , egoisme ......
WIE ZEGT DAT WIJ DE ZONDE HIER NIET HATEN.
EN WIE ZEGT DAT WIJ NIET IN EEN HEL GELOVEN EN IN EEN OORDEEL
IK GELOOF ER WEL DEGELIJK IN, MAAR NIET IN DEZE GETUIGENISSEN
Je eeuwige leven kun je verliezen.
Niet een ieder die tegen Mij zegt Heere , Heere .....
Jezus waarschuwt in dat hoofdstuk juist voor deze dingen.

Christenen , die denken dat ze gered zijn en hun hart is veel van Jezus .......
Dat is wat naar de Hel leidt/
Niet de christen die wedergeboren is en Jezus liefheeft en zijn leven inzet voor de Heer .
Zoals Angelica Zambrano , Wilmer Liendo , Carmelo Brenes .....
Deze mensen dienen Jezus met hun hart en jullie trappen hun woorden de grond in omdat het niet in je straatje past.

Wat doen jullie voor Jezus ?
Je leven opgeven voor Hem zoals zij doen ?
Wetende dat je belachelijk gemaakt gaat worden door mensen , die hun nek niet uitsteken , maar alleen commentaat\r leveren ?

Tja ..........beste stuurlui

JIJ WEET NIETS OVER MIJ, BEHALVE DE DINGEN DIE IK HIER SCHRIJF,
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:11

CARMEN073 schreef:
Nog even een reactie op een paar zaken die de revu zijn gepasseerd;

1. De stelling dat er nu nog geen mensen in de hel zijn.
Het punt is dat er in de bijbel veel profeten visioenen krijgen van zaken die in de toekomst liggen. Daniel en Johannes (Openbaringen) zijn daar voorbeelden van. Zij zien gebeurtenissen op het moment dat het gebeurt, hoewel deze in de toekomst pas zullen plaatsvinden. Mogelijk kan dit ook het geval zijn met de mensen die in de hel zijn geweest en daar mensen hebben gezien.
DAAR HEB JE WEL GELIJK IN
2. De opvatting dat je je behoud niet kunt verliezen.
Paulus acht het mogelijk toch afgewezen te kunnen worden als hij zichzelf niet in acht houdt. In Hebr 12 wordt gewaarschuwd om niet te worden als Esau; hij was onverschillig en hechtte meer waarde aan aardse goederen dan aan Gods zegen.
Persoonlijk denk ik dat je door deze waarschuwingen niet in een kramp hoeft te geraken. God houdt zoveel van ons: Hij laat zijn kinderen niet 'zomaar' gaan.

3. De uitspraak dat Jezus de advocaat van alle mensenkinderen is.
Ik denk dat dit niet zo is. In Mattheus 25 kun je lezen dat Jezus zelf de mensen zal scheiden zoals een herder de schapen van de bokken scheidt. En Jezus zal zelf de groep aan zijn linkerzijde naar het eeuwige vuur zenden.

De getuigenissen waar Cortazar het over heeft heb ik niet gelezen en ik heb daar ook geen behoefte aan. Daar kan ik dus ook weinig met zekerheid over zeggen. Wat ik wel weet is dat zo'n ervaring je bewust maakt van de realiteit van deze zaken. En het helpt je met prioriteiten stellen in je leven.

Voor iedereen die wel iets meer van deze materie zou willen weten zonder al te heftige angstaanjagende details heb ik wel een boekentip:

"Het geheim van de godin" geschreven door Marloes van der Welle.

Marloes heeft een aantal jaren als heks geleefd mbv wicca. Zowel zij als een vriend van haar (ook ex-wicca) komen tot geloof in Jezus. Marloes vertelt op een eerlijke en zuivere manier over een aantal principes in de geestelijke wereld.

dankje voor de tip, alleen ken al genoeg over heksen enzo over de geestelijke wereld,houd me liever bezig met het licht. en sommigge getuigenissen van mensen over de tegenstander en hel neem ik wel serieus hoor.
enfin ik ga die link es luisteren van de vorige, hopen dat die niet weer in engels is Twijfelende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA944
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 ... 39 Volgende
Pagina 19 van 39