Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 20:39
Onderwerp: de zegen van kritiek
|
|
|
ANITA695 schreef: | Ik hoop dat ik morgen terug kan roven wat van me gestolen is in ieder geval een stukje zou al mooi zijn en dan alleen maar voorwaarts groeien en meer en meer land veroveren Geweldig jouw schijven kon mijn woestijn zijn maar weet ook dat ik de overwinning heb gebaald door de kracht van mijn hemelse Vader IK weet zeker dat ik morgen mensen versteld zal doen staan in wie ik ben ze een andere kijk op mij krijgen en ik zal luisteren naar de stem van de allerhoogste niet door kracht of geweld maar enkel door liefde zal ik overwinnen met HEM door zijn genade en zo als staat geschreven in het woord dat ik niet bang hoef te zijn voor woorden als ik maar in het volste vertrouwen mag gaan met de HEER En ik weet ik voel er gaat verandering komen een ommekeer in mijn leven nieuw leven weer een stap verder naar mijn hemelse bestemming
Zomaar Anita |
Mooi Anita, ik bid om groot geloof !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 20:38
|
|
|
ANITA695 schreef: | Ik hoop dat ik morgen terug kan roven wat van me gestolen is in ieder geval een stukje zou al mooi zijn en dan alleen maar voorwaarts groeien en meer en meer land veroveren Geweldig jouw schijven kon mijn woestijn zijn maar weet ook dat ik de overwinning heb gebaald door de kracht van mijn hemelse Vader IK weet zeker dat ik morgen mensen versteld zal doen staan in wie ik ben ze een andere kijk op mij krijgen en ik zal luisteren naar de stem van de allerhoogste niet door kracht of geweld maar enkel door liefde zal ik overwinnen met HEM door zijn genade en zo als staat geschreven in het woord dat ik niet bang hoef te zijn voor woorden als ik maar in het volste vertrouwen mag gaan met de HEER En ik weet ik voel er gaat verandering komen een ommekeer in mijn leven nieuw leven weer een stap verder naar mijn hemelse bestemming
Zomaar Anita |
Mooi, hoe je het allemaal verwoord Anita. Ga door met de Heer. En voornamelijk volgende boodschap van de predikant spreekt voor mij boekdelen.
We kunnen ervoor kiezen om weg te blijven, weg te vluchten, weg te rennen van onze roeping, taak of verantwoordelijkheid. Maar we kunnen er ook voor kiezen om door de ellende heen, steun te zoeken bij de Heer en vanuit zijn genade de draad weer op pakken, de moed bij elkaar te rapen en de achtervolging in te zetten. En David raadpleegde de Heer: moet ik deze bende achtervolgen? Ja, antwoordde de Heer… je zult ze zeker inhalen en de gevangenen bevrijden. (1 Sam. 30: NBV) Terug roven wat van je gestolen is. De buit die je toekomt heroveren. De overwinning die God heeft belooft opeisen, omdat je een zoon en dochter bent van bestemming, een kind van de Allerhoogste God!
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 18 mei 2012, 23:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 17:28
Onderwerp: Gebedsroom donderdag 17 mei -... meer kracht
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Opwekkiing 407 – “Hoe groot zijt gij”, 2min 35
http://youtu.be/mnjiOeo0Ccs
: De Heer geeft mij nieuwe kracht en leidt mij langs veilige paden om Zijns naam wil. Hij trekt uw naam bij de Zijne (Ps 23:3) |
Wij willen donderdag bidden voor volgdend hartspunt: We willen bidden voor Annie van cm. Zij is een vrouw die sexueel misbruikt geworden is door haar werkgever en ze diende klacht in tegen hem bij de politie. Zij is ernstig ziek geworden en lijdt geestelijk erg onder de situatie. Zij is geestelijk verzwakt en raakte overspannen. De gevolgen blijven niet uit, ook op sociaal vlak speelt gans de situatie parten. Zo zit ze nu zonder werk én probeert ze ander werk te vinden. Dit gaat heel moeizaam omdat zij in een slecht daglicht werd gezet én de slechte papieren sleept haar mee. Zij is ook overgevoelig hierdoor en is ondehevig aan opmerkingen van haar omgeving en wordt hierdoor krachteloos. De boze heeft haar hier in de greep. Wij willen bidden voor kracht en bescherming in de volgende solicitatieronde die ze gaat doen. Here help, maak een muur rondom haar dat de boze niet kan inwerken. Dank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 16:46
Onderwerp: Gebedsroom donderdag 17 mei -... meer kracht
|
|
|
RODJER101 schreef: | Ook Jezus heeft het nodig om bij zijn vader te zijn om kracht te vragen wat er zal gebeuren in de volgen de uren Lukas 22:34-46 39 Hij vertrok en ging volgens zijn gewoonte naar de Olijfberg. De leerlingen volgden hem. 40 Toen hij daar was aangekomen, zei hij tegen hen: ‘Bid dat jullie niet in beproeving komen.’ 41 En hij liep bij hen weg, tot ongeveer een steenworp ver, en knielde daarna neer om te bidden. Hij bad: 42 ‘Vader, als u het wilt, neem dan deze beker van mij weg. Maar laat niet wat ik wil, maar wat u wilt gebeuren.’ 43 Uit de hemel verscheen hem een engel om hem kracht te geven. 44 Hij werd overvallen door doodsangst, maar bleef bidden; zijn zweet viel in grote druppels als bloed op de grond. 45 Toen hij na zijn gebed opstond en terugliep naar de leerlingen, zag hij dat ze van verdriet in slaap waren gevallen, 46 en hij zei tegen hen: ‘Waarom slapen jullie? Sta op en bid dat jullie niet in beproeving komen.’
Op donderdag 17 mei komen we samen in de gebedsroom om Hem te eren en te prijzen Wat Hij voor ons gedaan heeft Zijn leven geven voor zijn vrienden Om ons vrij te kopen van al onze zonden
[b] Martha, Rodjer Herman Moppie
En nog anderen meedebidders |
Opwekkiing 407 – “Hoe groot zijt gij”, 2min 35
http://youtu.be/mnjiOeo0Ccs
: De Heer geeft mij nieuwe kracht en leidt mij langs veilige paden om Zijns naam wil. Hij trekt uw naam bij de Zijne (Ps 23:3)
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op dinsdag 15 mei 2012, 16:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 13:08
Onderwerp: Willem J. Ouweneel
|
|
|
PETRA411 schreef: | mooi stuk, dank voor het plaatsen |
Graag gedaan Petra
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op dinsdag 15 mei 2012, 13:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 06:43
Onderwerp: GOED KANT VAN BLIND DATEN
|
|
|
COOTJE711 schreef: | In een bejaardenhuis kan het reuze leuk zijn.... heb er veel voetstappen staan1 nadeel misschien....?? 10 % is man. Dus denk maar eens na wie je dan meeneemt.... |
Bij ons hier -in dit groene prachtig dorpje - is er zelfs een finse piste in de tuin van het rusthuis aangelegd. En die loopt heel erg zacht, écht waar!. Samen lekker runnen, toerkes maken, 'k Zie het zo voor mij! Lol .
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op dinsdag 15 mei 2012, 07:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 05:39
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Ikheb de datum in mijn agenda geprikt ! Laat iets wete als je komt, kunnen we afspreken |
Hieronder een mooi stukje van Willem Ouweneel over
Wie is de baas in je levensboot ?
schreef hij in zijn boek Geloof, zekerheid, groei - Bouwstenen voor geloof, UItg Medema, blz 100
Ik wens je veel leesplezier
"Er was eens een man die zijn hele leven een scheepje bevaren had. Toen hij oud geworden was, besloot hij dat scheepje van de hand te doen en hij bood het te koop aan. Er was een jongeman die dat scheepje wel wilde overnemen om daarmee zijn brood te verdienen. Maar er was een eigenaardige bepaling in de koopakte. Die bepaling hield in dat die oude kapitein in een klein hutje op de boot mocht bijven wonen. Die man was zo gehcht aan dat schip dat hij daarom in dat kleine hutje wilde blijven. Dat was geen punt. De notaris zei uitdrukkelijk tegen de jonge kapitein: "Luister eens, jij bent nu voortaan de baas over het schip en niet hij. Hij mag daar in dat hutje blijven wonen, maar hij mag zich nergens mee bemoeien. Het is jou schip. Het enige domein is dat kleine hutje van hem, en als hij dat nu leuk vindt, mag hij best overal mee naartoe varen; maar hij bemoeit zich nergens mee. Denk er om: het is jou schip! Goed begrepen?" "Jazeker, meneer de notaris."
Maar ja, je kunt natuurlijk wel nagaan hoe zoiets afloopt. De nieuwe kapitein gaat met dat bootje uit varen en op een gegeven moment steek de oude kapitein zijn kop uit het raampje van zijn hut en zegt: "Joh, je doet het helemaal verkeerd!" "O ja?" "Ja joh, wacht, ik kom je wel even helpen", en hij komt vervolgens uit zijn hutje. Tja, 't is nu eenmaal een man met veel ervaring, hij gaat voordoen hoe je het scheepje moet hanteren, en je kunt het al wel vermoeden: na verloop van tijd heeft de jongeman niets meer te vertellen. De oude baas loopt bedrijvig over dat scheepje rond en heeft in feite het roer weer letterlijk en figuurlijk volledig in handen. De jongeman zit er een beetje zielig bij te kijken en gaat uiteindelijk met hangende pootjes naar de notaris. De notaris zegt tegen hem: "Maar mijn beste man, het is helemaal je eigen schuld! Elke keer als die oude kapitein tevoorschijn komt, dan zeg je dat hij terug moet gaan in zijn hut, want daar hoort hij. Het is jouw schip, en de akte vermeldt dat hij in zijn hut mag blijven wonen, en hij mag best naar buiten kijken, maar hij bemoeit zich niet met het varen, want hij heeft niets meer over dat schip te vertellen. Als je dat steeds weer tegen hem zegt, dan zul je ook zien dat hij daaraan gehoorzaamt, want hij kent de bepaling van de akte heel goed. Maar ja, als jij hem daartoe de kans geeft, dan neemt hij de hele zaak zö weer over."
"Er is een moment gekomen in mijn leven" schrijft Ouweneel, "en in het leven van velen van jullie, dat ook een dergelijke koopakte is opgemaakt en ondertekend. De "nieuwe mens" is nu ons levenschip onder de nieuwe kapitein. Alles gaat goed als wij ons houden aan de voorschriften van de "notaris", dat is de Heilige Geest. Maar die "oude kapitein", die zondige natuur, die vroeger ons levenschip helemaal beheerste, woont nog steeds in ons. Hij heeft maar een klein kamertje, en daar moet hij ook blijven zitten. Maar wij zijn zo dom hem zo af en toe weer tevoorschijn te laten komen. Hoe komt dat? Doordat we dan de voorschriften van de "notaris" -de Heilige Geest- vergeten zijn. Ons oog is niet langer gericht op de Heer Jezus. Dan laten we onze gebeden versloffen, we zijn te veel meet aardse dingen bezig die ons geestelijk naar beneden trekken, of zelf met wereldse dingen die ons verontreinigen. Ons geestelijk leven komt op een lager pitje te staan, onze geestelijke kracht verslapt. Die kracht houden wij alleen op peil door onze batterijen regelmatig op te laden, door het Woord van God tot ons dagelijks voedsel te maken. Maar als we bezig zijn met de dingen van deze wereld, als we ons omlaag laten trekken naar dat niveau, als we vergeten te bidden, als we niet de telefoonlijn naar de hemel onderhouden -en zo ons geestelijk leven laten versloffen-, ja, dan komt die oude kapitein weer uit zijn hokje tevoorschijn. Die zegt dan: "Wacht maar, ik zal het wel overnemen." Voordat je het in de gaten hebt, kun je je als gelovige zomaar weer onder invloed van de zonde begeven.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op dinsdag 15 mei 2012, 06:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 13:01
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
MOMO697 schreef: | Ik ben wel een setje geworden maar niet met iemand van hier. Telt zeker niet? |
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk Momo, jij hebt zelfs zomaar cm-lidgeld betaald. Terugvragen !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 12:45
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Haha... ik had het wel door tijdens het etentje.. .heel leuk...wil je de hartelijke groeten en felictaties over brengen ..Mariska |
Mooi voorbeeld. Er is nog hoop ! Gods volle zegen voor dit jonge paar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 11:39
|
|
|
NICKY298 schreef: | Onze dienst ging ook over kritiek
Ik heb net gehoort dat je eerst de goede dingen moet zeggen over de persoon.
En de dingen die je niet pretig vindt zeggen , maar dit en dit vind ik niet prettig. zo voorkom je een hoop ellende.
|
Dit noemt men "feed back geven", is altijd opbouwend. Nicky, bedankt voor je bijdrage !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 mei 2012, 21:51
Onderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Al ziende maakt een verliefde man blind en ziet alles met roze bril ..ik hoef deze details toch niet te vertellen …want ik ben ook maar een man…zucht |
Leo, soms heb ik ook zo"n oogziekte Jo, troost je.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 mei 2012, 21:25
|
|
|
QSJE546 schreef: | Is dat een " spekkie voorwaarde" die je stelt Herman? In dat geval neem ik ze mee hoor |
As QSJES spekkies er zijn, dan is Herman ook van de party!
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 13 mei 2012, 21:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 mei 2012, 19:54
Onderwerp: MOEDER
|
|
|
HENDRIKA148 schreef: | Zij was een getuige voor mij van Christus
Zij heeft mij bidden geleerd, ik lag geknield voor mijn bed, ik bad niet onder de dekens.
Wanneer zij in de schemer haar ogen sloot om een ogenblik te rusten, was er afwezigheid waaronder ik lees.
Daarom wilden mijn vingers haar kleine wimpers optillen er was al spoedig een glimlach een ophouden van dood.
Er staat strepen in haar Bijbel en bij de liederen die zij liefhad en kleine notitie's over de genade in schriften.
Haar lust om te lezen vergaat, zij heeft staar in een van haar ogen, haar gebeden worden steeds kleiner,
maar in God verandert er niets. |
Prachtige ode aan je moeder. Fijn dat je dit wel delen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 mei 2012, 08:11
Onderwerp: hoe heb je moederdag ervaren?
|
|
|
WILMA729 schreef: | Voor alle moeders hier een hele fijne Moederdag toegewenst. En voor alle vaders die door wat voor reden dan ook, een moeder moeten kunnen vervangen, ook jullie verdienen een Moederdag vandaag !! Desnoods jezelf een ontbijtje op bed brengen Ik lees graag je ervaring van vandaag, hoe was je Moederdag als moeder/vader??? |
I've got him ! Dank je wel Wilma.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 22:17
Onderwerp: Het Boek van Mormon... Is het geloof waardig?
|
|
|
COOTJE711 schreef: | In Zoetermeer staat (meen ik) de grootste Mormonen tempel van NL. Deze breid flink uit. Ik denk dat de kracht van de mormonen is; het uitdragen van christelijk leven. Naastenliefde staat erg hoog aangeschreven. Er zijn ook christelijke verplichtingen waaraan voldaan moet worden t.b.v. de gemeenschap. De levensstijl van de mormoon is (zover ik weet) streng, eerlijk en met een sterke onderlinge band. Dit kan aantrekkingskracht hebben op bepaalde groepen mensen. |
Klopt Cootje, doch het blijft een relegie waarbij het familiale karakter erg op de voorgrond staat, hetgeen ook een heel aantrekkelijk kleed is. Het doen van goede werken om de hemel te verdienen met erg hierarchische structuur. Aantrekkelijk voor de zoekende mens maar oppassen geblazen !
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 12 mei 2012, 22:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 22:05
|
|
|
QSJE546 schreef: | Het is zeker een aanrader,op n ontspannen manier mensen van cm ontmoeten en heerlijk met elkaar kunnen lachen,dat is mijn ervaring van de vorige picknick in ieder geval Het is zo leuk om n gezicht en stem te hebben bij mensen waar je mee mailt en of chat. Nou had ik al ingeschat dat het heel gezellig zou zijn maar het was zo mogelijk nog leuker!! Dusse.....kom ook zou ik zo zeggen,van harte welkom !!! |
Qske, breng je spekies mee? Dan ben ik ook deze keer van de partij !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 21:59
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ach het forum raakte wat uitgeput over andere dingen en ik dacht, nou laat ik dit onderwerp eens aanroeren.
Iemand die zo ineens een profetie krijgt. Het noemen van hele andere volkeren waarvan zij geloven dat zij afstammelingen van zijn.
Dus mijn vraag blijft, hoe geloofwaardig is het geloof van de mormomen? Hoe komt het dat die kerk zoveel aantrekkingskracht heeft op mensen? |
De vraag voor mij als Christen is: "Hoe komt het dat zij de enige ware God niet aangenomen hebben, Hij die zijn zoon gaf om ons te verlossen van de macht van de zonde zodat mensen vrij zijn ?".
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 3 juni 2012, 16:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 21:59
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ach het forum raakte wat uitgeput over andere dingen en ik dacht, nou laat ik dit onderwerp eens aanroeren.
Iemand die zo ineens een profetie krijgt. het noemen van hele andere volkeren waarvan zij geloven dat zij afstammelingen van zijn.
Dus mijn vraagt blijft, hoe geloofwaardig is het geloof van de mormomen? Hoe komt het dat die kerk zoveel aantrekkingskracht heeft op mensen? |
Goeie vraag is voor mij ook: "Hoe komt het dat ze enige ware God niet aangenome hebben. Die zo'n grote liefde heeft voor de mensheid dat Hij zijn zoon offerde om ons te verlosse van de zonde".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 21:52
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Nee, en ik hoop niet dat er ooit iemand mijn postuum laat dopen. |
Ow, had gekund omdat jij er zoveel over weet en blijkbaar het belangrijk vindt om er alleen een heel forum over te schrijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 21:41
|
|
|
MARISKA601 schreef: | INLEIDING
Het Boek van Mormon is een boek met heilige Schriftuur dat vergelijkbaar is met de Bijbel. Het is een kroniek van Gods handelen met de vroegere bewoners van Amerika en bevat de volheid van het eeuwige evangelie. Het boek is door vele profeten van weleer door de geest van profetie en openbaring geschreven. Hun woorden, die op gouden platen stonden geschreven, werden aangehaald en samengevat door een profeet en geschiedschrijver die Mormon heette. De kroniek doet verslag van twee grote beschavingen.
De ene kwam in 600 v.C. uit Jeruzalem en viel later uiteen in twee volken, bekend als de Nephieten en de Lamanieten. De andere kwam veel eerder, toen de Heer de taal had verward bij de toren van Babel. Deze groep staat bekend als de Jaredieten. Na duizenden jaren werden al deze volken vernietigd, met uitzondering van de Lamanieten, die de voornaamste voorouders van de indianen zijn.
De belangrijkste gebeurtenis in het Boek van Mormon is de persoonlijke bediening van de Heer Jezus Christus onder de Nephieten kort na zijn opstanding. Het boek zet de leerstellingen van het evangelie uiteen, geeft het heilsplan in grote trekken weer en geeft de mensen aan hoe zij vrede in dit leven en eeuwig heil in het toekomende leven kunnen verwerven. Nadat Mormon zijn schrijfwerk had voltooid, droeg hij het verslag over aan zijn zoon, Moroni, die er enkele woorden van zichzelf aan toevoegde en de platen in de heuvel Cumorah verborg.
Op 21 september 1823 verscheen deze zelfde Moroni als verheerlijkt en herrezen persoon aan de profeet Joseph Smith en gaf hem aanwijzingen met betrekking tot de oude kroniek en de bestemde vertaling ervan in de Engelse taal.
Te zijner tijd werden de platen aan Joseph Smith overgedragen, die ze door de gave en de macht Gods vertaalde. Deze kroniek is nu in vele talen uitgegeven als een nieuw en aanvullend getuigenis dat Jezus Christus de Zoon van de levende God is en dat allen die tot Hem komen en de wetten en verordeningen van zijn evangelie gehoorzamen, kunnen worden gered.
De profeet Joseph Smith heeft over deze kroniek gezegd: ‘Ik vertelde de broeders dat het Boek van Mormon het nauwkeurigste boek op aarde en de sluitsteen van onze godsdienst is, en dat de mens dichter bij God komt door zich aan de leringen daarin te houden, dan door welk ander boek ook.’
De Heer zorgde ervoor dat naast Joseph Smith nog elf anderen de gouden platen te zien kregen en optraden als bijzondere getuigen van de waarheid en goddelijkheid van het Boek van Mormon. Hun schriftelijke getuigenis volgt hierna als ‘Het getuigenis van drie getuigen’ en ‘Het getuigenis van acht getuigen.’
Wij nodigen alle mensen waar ook ter wereld uit om het Boek van Mormon te lezen, de boodschap die het bevat in hun hart te overwegen en daarna God, de eeuwige Vader, in de naam van Christus te vragen of het boek waar is. Zij die daartoe bereid zijn en in geloof vragen, zullen door de macht van de Heilige Geest een getuigenis van de waarheid en goddelijkheid ervan ontvangen. (Zie Moroni 10:3–5.)
Zij die dit goddelijk getuigenis door de Heilige Geest ontvangen, zullen door diezelfde macht ook te weten komen dat Jezus Christus de Heiland van de wereld is, dat Joseph Smith zijn openbaarder en profeet in deze laatste dagen is, en dat De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen het koninkrijk van de Heer is, wederom op aarde gevestigd ter voorbereiding op de wederkomst van de Messias.
******* |
Ben misschien jij een Mormon Mariska ?
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 12 mei 2012, 21:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 13:41
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
NICKY298 schreef: | fijne dag vandaag geniet er van! |
Zoals in het mooie gedicht "Dag" van Jo Genieten van het gewone, doen we ! Wat tuinen in de zon freeweelen in huis en in de wandelgangen van forum lekkere geuren opsnuiven, tussenin leuke contacten ! 't Jonge wat een rijkdom als dat geen niveau is ....[color=0000FF][/color]
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 12 mei 2012, 13:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 13:32
Onderwerp: Trouwen
|
|
|
IELSE398 schreef: | Ook wij zijn getrouwd! 2 maart 2012
Wij hebben elkaar in de zomer van 2008 leren kennen op een bbq bij mijn vader ( inka ) thuis. Wij zijn toen in december 2008 gaan samenwonen. Afgelopen november hebben wij meegedaan met het bidden en vasten van Herman Boon en God heeft toen echt tot ons gesproken dat samenwonen echt niet van God is, dus heb ik toen mijn spullen gepakt en ben ik ergens anders gaan wonen. Maar door deze beslissing wisten wij wel dat we snel wilde trouwen dus na 14 weken zijn wij getrouwd op 2 maart 2012! Het was echt een geweldige dag!
En voor de degene die het nog niet weten, Inka en Anneke gaan in september trouwen!
( ik was eerst beertje ) |
Mooie, zuiver van Geest, zuiver van hart. Mooie wittebroodsweken toegewenst en veel zegen samen in de wandel met de Heer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 10:23
Onderwerp: dag
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Leer ons alzo onze dagen tellen...dat we een wijs hart bekomen...
(beetje ouderwets gezegd...maar schoot me zo te binnen)
Psalm 90 vers 12 (en het staat er zo ook!!) |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 07:02
|
|
|
TINEKE986 schreef: | Kritiek. een beladen woord.
waarom kritiek wat doen we er mee hoe reageren we er op. als we eerlijk zijn en onze maskers afzetten, komen we tot de ontdekking dat niemand van ons volmaakt is en dat we allemaal fouten maken.
de vraag is dus, durven we onze maskers af te zetten en te zijn wie we op het moment zijn. durven we het aan om kritiek te krijgen en zo ja, hoe gaan we daar dan mee om. Is kritiek krijgen erg? en moeten we daar altijd wat mee doen? Hoe kijk jij aan tegen het krijgen van kritiek. |
Kritiek krijgen is niet altijd leuk ! Maar het moedigt me altijd uit om te proeven waar de waarheid van de criticus is. Ik neem niet zomaar klakkeloos over, bid dat ik mag zien, hoe de opmerking of terechtwijzing, me ruimte geeft om verder te gaan. De toon waarop het gezegd wordt, is voor mij niet onbelangrijk: indien kritiek gegeven wordt vanuit de bekommernis, in zachtmoedigheid, voor mijzelf, verheugd ik me steeds én ben dankbaar. Want mensen zeggen soms zomaar iets zonder te beseffen wat, niet om op te bouwen! en die wil ik mijden want dat doet pijn. Nu moet ik wel zegge Inneke dat kritiek leren ontvangen en hoe ermee omgaan ook voor mij een leerproces is In mijn oude leven had ik er enorm moeilijk mee. Glorie aan mijn God die mij hierin ook leidt.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 12 mei 2012, 08:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 07:00
Onderwerp: Wie ben ik? (weten wie je bent in Christus.)
|
|
|
TINEKE986 schreef: | ik had hier een paar prachtige teksten uit de Bijbel neer gezet over wie wij zijn in Christus. maar nadat ik zag dat voor in het boek geschreven staat dat je niets mag vermenigvuldigen zonder toestemming van de uitgever, en die heb ik niet, heb ik het weer verwijdert. mijn excuses hier voor.
nu is de vraag dan wel. mag je hier vrij teksten uit de Bijbel neerzetten welke ook gebruikt zijn in dat boek.
en welke teksten zouden wij kunnen aanhalen over wie wij zijn in Christus. |
Tinneke, Als er verwijzing is naar schrijver en boek, geen probleem om teksten te gebruiken. Wij zijn een nieuwe schepping in Christus, toch. Hij is een nieuw werk in mij begonnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 06:52
Onderwerp: aangenamer
|
|
|
BASSIE783 schreef: | lees dan eerst even wat je zelf schrijft geloof dat je je zelf verveeld is het niet bed tijd voor je denk ik |
Kunnen sommige reacties niet beter per email gegeven worden ipv op het forum vraag ik me dan af ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 mei 2012, 20:19
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik ben nu mijn bank aan het uitproberen... Weet je hoe heerlijk het is om niet meer een dutje te hoeven doen op een te kleine bank??? Helemaal languit liggen...super!!! |
Zie het zo voor mij, in't lentezonnetje op je aangezicht, als 'nie regent
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 11 mei 2012, 20:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 mei 2012, 19:45
Onderwerp: Vaders Liefdesbrief
|
|
|
XABIA794 schreef: | Prachtig ook ja, Heb onlangs nog het boekje "het vaderhart van God" aan iemand gegeven... Velen hier in Belgie kennen alleen maar God als religie, en weten totaal niet Wie Hij is. In een boek van T. Anderson (dacht bevrijding) stond ook een mooie lijst. Je identiteit in Christus. Je kon ze ook op kaart kopen voor een prik op de bevrijdingsconferenties. Ik geef ze telkens weg dus zit weer zonder. Ook de moeite om hier eens neer te schrijven |
Goed idee Xabia, ik kijk uit naar je schrijfsels.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 mei 2012, 13:41
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Een ""lieve""...Herman...das een beter woord!!! |
Taalgevoeligheid speelt hier Vlaams en Nederlands. "Mooi" en "Lief" gaan hier wel samen denk ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 mei 2012, 13:11
|
|
|
XABIA794 schreef: | Op donderdag 17 mei komt Willem J. Ouweneel spreken in Belgie, zowel namiddag en avond
De hoge rielen in Kasterlee/ Tielen, vlak bij de grens van Nederland
http://www.btcinfo.be/ |
Ikheb de datum in mijn agenda geprikt ! Laat iets wete als je komt, kunnen we afspreken
|
|
Naar boven |
|
|