ChristianMatch

Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 23:32
BerichtOnderwerp: Het mannenhart

dat van mij hebben ze al eens wat aan gerepareerd. Lachende smiley

Laatst aangepast door
PIETER619
op vrijdag 4 januari 2013, 23:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:08
BerichtOnderwerp: Jezus volgen betekend vervolging.

FRANKT627 schreef:
Annette, zijn het dan leerkrachten op een multi-culturele shool? Ik vind er niets mis mee om voor te lezen uit de Koran zolang je maar niet gedwongen wordt om ook in die Koran te geloven of om van geloof te veranderen.

Annette had het over christelijke scholen, mede omdat God en Allah 2 geheel verschillende personen zijn, vind ik het niet verstandig om op chrsitelijke scholen, lezen uit de Koran te verplichten, vooral bij het basis onderwijs niet.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 13:06
BerichtOnderwerp: Een vrouwenhart

Er is niemand (behalve God) die het vrouwenhart begrijpt, dan de vrouw zelf, mits helemaal gezond van geest natuurlijk. Juist het onbegrip van ons mannen, doen we het soms fout. Als men als man, wel even verklaren zal , wat en vrouw behoord te doen en te zijn, omdat het in de Bijbel staat, ben je al helemaal verkeerd bezig, als blijkt dat men zich als man het hoofd (dus baas) van het gezin hoger geplaatst moet zijn.

Een hart, bij een relatie, is gegeven en men behoort er zeer delicaat (Breekbaar, Broos, Fijnzinnig,Fragiel, Fijngevoelig, Fijn, Gevoelig, Heerlijk, Kwetsbaar,) mee om te gaan. Pas als men in een relatie eerlijk naar elkaar toe is en oprecht en eerlijk trouw belooft en houdt in liefde, kan men iets moois opbouwen, op grond van gelijk en en de ander boven je zelf stellen, Jezus stelde zich ook nederig op, ten opzichte van ons door onze staf te dragen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 23:01
BerichtOnderwerp: VADERS LIEFDESBRIEF

JOANNIE702 schreef:
kijks eens wat een mooie gedicht ik vond! Even naar voren halen ....! Lachende smiley

https://www.youtube.com/watch?v=Be2AakAXMLs
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 20:18
BerichtOnderwerp: Zingende christenen zorgen ervoor dat vogels niet paren

THOMAS968 schreef:
'Zingende christenen verstoren broedvogels'
BIDDINGHUIZEN - De ruim 50.000 christenen die jaarlijks de pinksterconferentie Opwekking op het festivalterrein in het Flevolandse Biddinghuizen bezoeken, veroorzaken geluidsoverlast in het broedseizoen van vogels.

Dat stelt althans de milieugroep Dronten.
Omdat de geldende geluidsnormen ''enorm'' zouden worden overschreden, heeft de milieugroep bij de gemeente bezwaar ingediend tegen de vergunning voor het christelijke feest dat wordt gehouden nabij een natuurgebied.

De lokroep van de mannetjesvogel zou onder meer door het gezang van de bezoekers niet door het vrouwtje worden gehoord. Ook zouden al broedende vogels van hun nesten worden weggejaagd.
''Dat is niet bepaald opwekkend'', zei bestuurslid Gerrit van Duuren donderdag.

Nounou, die 50000 mensen die daar een paar dagen zingen, die moeten toch echt wel aangepakt worden hoor. Stel je voor dat die arme mannetjes en vrouwtjes vogels elkaars lokroep niet kunnen horen! Het naastgelegen pretpark is natuurlijk geen probleem. Dit soort onzin kan zelfs de christentreiteraarspartij die D'66 heet nog niet verzinnen. Kleinzieliger en doorzichtiger kun je toch haast niet zijn. En dat noemt zich en milieugroep. We leven in een cultuur wat chistenen duidelijk een minderheid zijn en dat moeten we kennelijk weten ook. Overigens verwacht ik dat de vergunning gewoon zal worden verstrekt, maak je geen zorgen. Als ik kijk hoe de fauna in het Waddengebied overleeft, dan komen de twee broedvogels met drie dagen minder kans om te paren daar echt wel overheen. Deze uitspraak van de milieugroep Dronten is bij de beesten af.

Thomas, een stel oefenende F16-vliegtuigen op het Wad krijgen de sterns en de meeuwen echt niet klein.

Zij die menen verstand van de natuur te hebben, zouden heel veel kunnen leren van hen die er juist wel verstand van hebben. Ik kan er wel wat voorbeelden van aanhalen, maar dat kost CM te veel ruimte op hun server.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 20:12

TESSYBEAR731 schreef:

prachtig die kaart, het verwoord hoe een relatie behoort te zijn, God boven alles en zo elkaar te vinden in Hem
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 12:58
BerichtOnderwerp: Waarom mannen eerst intiatief moeten nemen?

JOL252 schreef:
Ik roep niks.
Smiley met dichtgeplakte mond

En wat is "onze"?

Misschien dat Al Bundy daar een antwoord op weet, maar hoe kunnen we het hem vragen, that's one other question. Lachende smiley

Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 3 januari 2013, 12:58
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 12:50
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn

LAVERDE524 schreef:
Lees de Bijbel maar eens over aan wie mensen zich irriteerden. Dan lees je exact dat het ging om de verkondiging der waarheid Gods.

Als ik kijk naar de apostelen alleen al, dan zie ik hoe mensen zich kapot irriteerden aan hen omdat ze niet spraken naar de begeerte(gevoel en emoties) van mensen, maar naar wat de profeten hadden voorzegt. De Bijbel zit er vol van hoe mensen toen der tijd zich irriteerden aan de waarheid Gods, zou dat vandaag de dag niks anders wezen?

Lees maar eens hoe Paulus werd genoemd als hij zei: word mij navolger zoals ik Christus navolg. Dat vonden zijn eigen gelovige volksgenoten niet leuk om te horen, daarom werd hij ook wel voor sekte uit gemaakt, in deze dagen is het niks anders denk ik. Ze irriteerden zich kapot aan Paulus en aan zijn radicale uitspraken, omdat het niet in overeenstemming was met wat men toen der tijd al leerden.

Maar de vraag is; hoe werkt dat in deze tijd?

Precies zo als toen, men had toen ook al betweters (schriftgeleerden en fariezeërs) die zich zelf boven de mensen massa plaatsten en zij die Jezus daadwerkelijk volgden en Hem gehoorzaam werden in Zijn dienende Liefde.

Als men zichzelf wil zijn, in Zijn dienende liefde, zal men ook een ander respecteren die zich zelf daarin kan vinden. Helaas zijn er ook mensen (jij niet) die zichzelf niet willen wezen, maar anderen bewust intens pijn doen oa op het forum en dan met een schuilnaam. Verschil van mening mag er zijn, maar we moeten wel open staan voor elkaar, dan zal men het zichzelf kunnen zijn, beter kunnen uiten
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 00:23
BerichtOnderwerp: Waarom mannen eerst intiatief moeten nemen?

Heren die klachten hebben moeten maar aan evrouwcipatie gaan doen. Clown smiley

Onderstaande stukje is geleend:
Lange tijd hebben we het in de media gehad over de emancipatie van de vrouw. Ze moest gelijke rechten hebben, evenveel kans maken op de arbeidsmarkt en vooral op vele vlakken niet onder doen voor een man. Als je nu terug kijkt op het geheel zou ik zeggen dat het geslaagd is, maar alle doelen zijn zeker nog niet gehaald. Vrouwen zijn nou eenmaal anders dan mannen en daarmee zul je verschillen blijven houden.

Maar hoe zit het nou met de mannen? Zijn die eigenlijk wel wat opgeschoten? Ik bedoel dan niet ten opzichte van de perikelen om de emancipatie van de vrouwe heen, maar voor zichzelf. Vrouwen zijn gegroeid, maar wat hebben de mannen gedaan. De evrouwcipatie heeft zijn werk ook gedaan want mannen zijn ook gegroeid.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:41
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

STEENTJE178 schreef:
En Wee Nie zijn zwager, toch? Clown smiley

en Die ken Ik Nie dan? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:32
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

ROLF230 schreef:
Dit vraag ik me af vandaag:

Hu Onlang is een Chinees? (xD)

Zo Lang is zijn broer
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 19:15
BerichtOnderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.

MARITIME853 schreef:
Ohw, Hij was binnen en komt wederom weer binnen???
Waar staat het dat Hij blijft kloppen?
Ook weer een eigen denkwijze vanuit een pesoonlijke situatie.

Als Hij binnen was en wij hebben Hem zelf ff buiten gezet, gaat hij zeer zeker weer aan je deur kloppen. De Heilige Geest is in Jezus plaats gekomen, Hij dringt zich niet op , maar laat wel weten dat Hij er is.

Als wij even de weg kwijt zijn, zullen we Hem om hulp moeten vragen ,maar soms zetten we Hem wel ff weer buiten de deur. Als wij ons 100% overgaven aan Hem , werd Hij baas over ons leven en kon Hij ons, beter gebruiken om Jezus groot te maken, dan we nu doen. Helaas weten wij het vaak beter en jammer genoeg dringt hij zich niet op.

Bedenk dat als jij je laat leiden, door wat er in de Bijbel geschreven staat en daar eigen interpretaties aangeeft, de Geest niet ten volle jou mag laten inzien, wat God werkelijk bedoelt. Je zet Hem ahw even weer buiten de deur.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 13:08

Ik ga ook weer even mee doen in hoe men als man-vrouw met elkaar om moet gaan, staat wel een paar keer ergens beschreven, dus hoeft het niet weer voor de zoveelste keer opgerakeld worden of wel? Ga ik het kopiëren en plak het hier zo weer neer.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 00:02
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ROELANDE345 schreef:
Dat ik het nu eindelijk warm heb nu ik in bed lig met 3dekbedden op
Dacht vanmorgen dat ik gegeten had waar ik allergisch voor ben.
Maar heb hoge koorts en dus waarschijnlijk gewoon griep Zieke smiley

Beterschap
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:59

VIOOL125 schreef:
Bestraffen en tuchtigen staan niet tegenover vergeving. Zoals je het omschreven zou ik niet beter kunnen doen Jol.

Mijn opmerking betreft Pieter "Voor mij staat vast dat God bepaald en wie wat en hoe Hij dat doet (vergeven dus), is niet van toepassing als je vrijgekocht bent door de Here Jezus, dan ben je vrijgekocht "

Vrijgekocht zijn is geen vrijbrief om alles te doen waar we zelf zin in hebben. Als wij door genade behouden zijn. Dan moeten wij daarin wandelen. Waarom vermaand Jezus anders deze gemeente, als hetgeen ze mee bezig zijn goed is. Ik denk dat de leden van deze gemeente in Laodicea dachten dat ze goed bezig waren. Maar Gods Woord laat toch iets anders zien. En dat heeft niets met veroordelen te maken. Als wij onze fouten inzien en teruggaan naar Hem die ons heeft vrijgekocht en om vergeven vragen dan worden we vergeven.

Hoe zullen we vergeving vragen als we niet weten wat we fout doen? Hoe zullen we vergeving ontvangen als we niet weten dat die mogelijkheid er is? Maar de bereidheid om te willen leren en te accepteren is eerst nodig dan pas kun je van die vergeving gebruik maken. Niet eerder.

BETER LEZEN, christen zijn kan men niet leren, als jij meent door de bijbel van kaft to kaft te moeten kenne om een christen te zijn, heb je wat Jezus hier op aarde deed, in het geheel niet begrepen. mede doe je op die manier de Heilige Geest zwaar te kort, want Hij doet ons beseffen waar we mee beizig zijn, niet onze geleerdheid
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 22:55

MAT170 schreef:
Niet mijn wil geschieden, het zijn Jezus eigen woorden die ik vanuit de bijbel aanhaalde ervan uitgaande dat het goed uit de grondtext is vertaald. Ik geloof dat wat Jezus in zijn woord zegt hij zich eraan houdt.

Heb jij er wel het flauwste benul van waarom Jezus hier op aarde kwam , dat het niet alleen om ons ging, maar dat er zich meer afspeelde?

Jezus zegt Vader Uw wil geschiede, doordat te doen wat was voor Hem zijn beloning? Hijkreeg daarmee alle macht over Hemel en aarde, wat houdt dat in, denk daar eens over na.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 22:44

MAT170 schreef:
Mee eens maar sommige mensen vinden bijbelteksten aanhalen betweterij en veroordelend.

Volstrekt niet maar wel in goed perspectief, denk ik
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 22:41

VIOOL125 schreef:
Dan is het ook niet nodig om vermaand te worden. Of zoals in openbaringen staat "tuchtig en bestraft te worden". Want God bepaald zelf wat en wie Hij vergeeft. Of zie ik het nu helemaal verkeerd Pieter? Waarom geeft Hij anders zijn Woord, als we ons daar niet aan mogen spiegelen?

We hebben Gods woord (de Bijbel) gekeregen als leerboek, niet om elkaar er alvast mee te veroordelen, want jij bent fout omdat ik de Bijbel ander lees dan jij.

Lees de Bijbel eens goed en zie wat God soms doet, als Hij bijv Jona op pad stuurt. Hij doet soms toch even anders dan wij verwachten. Ook staat Zijn wet er in, waar we ons aan moeten houden, dat lukt niet, maar God regelde vergiffenis door Zijn Zoon.

Bedenk dat je als de tijd daar is, dat wij aan God verantwoording schuldig zijn en Hij niet aan ons. Voor mij staat vast dat Jezus overwinning vele malen groter is dan wij maar kunnen beseffen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 22:17

MAT170 schreef:
Dat zeg ik ook niet dat Petrus tegen de heilige geest heeft gezondigd maar dat God altijd vergeeft klopt niet dat heb ik net laten zien. Wat ik denk is dat je niet tegen kritiek kunt en niet openstaat voor correctie.

Dus jij bepaald wat God moet (aan de hand van Zijn woord) doen als Jezus hier weer komt en God mag niet gaan vergeven wat Hij wil, maar jou wil geschiede dan?

Voor mij staat vast dat God bepaald en wie wat en hoe Hij dat doet (vergeven dus), is niet van toepassing als jevrijgekocht bent door de Here Jezus, dan ben je vrijgekocht

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 1 januari 2013, 22:21
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 22:05
BerichtOnderwerp: Humor

http://www.youtube.com/watch?v=f-Kt_kuYVtU
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:52

MAT170 schreef:
Het klopt niet de lastering van de heilige geest word niet vergeven Marcus3vers29 maar wie gelasterd heeft tegen de heilige Geest, heeft geen vergeving in eeuwigheid, maar staat schuldig aan eeuwige zonde.En dit dan hebreeen6vers4 Want het is onmogelijk, degenen, die eens verlicht zijn geweest, van de hemelse gave genoten hebben en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, 5 en het goede woord Gods en de krachten der toekomende eeuw gesmaakt hebben, 6 en daarna afgevallen zijn, weder opnieuw tot bekering te brengen, daar zij wat hen betreft de Zoon van God opnieuw kruisigen en tot een bespotting maken.

Beste Mat, ik heb een broertje dood aan allen die menen te weten hoe alles is beschreven en te werk gaat. Let wel we mogen vragen stellen aan gaande Gods woord, maar het beslist niet gebruiken om anderen te veroordelen,.

Petrus had gelijk de meesten van ons, niet gezondigd tegen de Heilige Geest. Gelijk Jeus vergeeft ,moeten we zijn voorbeeld volgen.

God zal Rechter zijn, maar Jezus onze advocaat, Hij heeft ons vrij gekocht en bepaald wie wel tot Zijn volgelingen behoren en wie niet.
De Drie Eenheid (God) staat boven wat wij denken te weten, hoe Zij zullen handelen bij het eind der tijden, we kondneweleens voor hele grote verrassingen komen te staan, met onze betweterij

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 1 januari 2013, 22:58
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:30

VIOOL125 schreef:
Dat snap ik. Maar het is geen antwoord op mijn vraag.
Is Jezus ooit binnen geweest of is Hij buiten de deur gezet?

Op Golgotha door ons buiten de deur gezet, toen wij gelijk Petrus zeiden we kenne Hem niet, gelukkig mogen wij gelijk Petrus dedeur voor Hem weer open zetten en Hem binnen laten, want Hij blijft vergeven

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 1 januari 2013, 21:35
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:38

VIOOL125 schreef:
Als ik dit zo lees is het een feit dat Jezus buiten de deur staat. Wat ik mij afvraag is dit:
- Is Jezus ooit binnen geweest of hebben ze Hem buiten gezet?
Kan iemand mij hier antwoord op geven?

Een ieder mag leven zo hij/zij verkiest.
Of zo'n keus goed of fout is zal men op gegeven moment wel achter komen.

Maar zolang jij Jezus niet als de Opgestane Heer erkend endat belijd en hem gehoorzaam bent is hij dus nog niet binnen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:29
BerichtOnderwerp: Hij doet het weer

PIETER619 schreef:
er was iemand die privechat aanvroeg, wie, mail ff dan kan ik wel de privechat openen

Kom ik er achter dat je niet gelijktijdig ook facebook aan moet laten staan als je op CM zit beid echat heben de zelfde pingel.

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 1 januari 2013, 21:38
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:26
BerichtOnderwerp: Hij doet het weer

er was iemand die privechat aanvroeg, wie, mail ff dan kan ik wel de privechat openen

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 1 januari 2013, 20:28
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:58

JOL252 schreef:
Waarom raden wij tegelijkertijd elkaars gedachten? Knipoog smiley

Ik vermoed dat jullie elkaar al wat beter kennen dan sommige anderen hier,
soms een paar keer bij elkaar op de koffie geweest?

Btw ik trek nu ook meer naar jullie kant toe, men kan en mag individuele gelovigen niet over één kam scheren als zijnde de kerk.
Er zijn geloofsgemeenschappen, onder welke noemer dan ook, die wel wat fout doen maar juist ook leerzaam kunnen zijn voor anderen.
Mede door de verscheidenheid, komt het verhaal van hand en voet , welke Jezus gebruikte dan ter sprake, de één is niet beter dan de ander

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 1 januari 2013, 19:59
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:32

Wat warm of koud aangaat is ergens wel begrijpelijk, maar dan in ander opzicht.

Toen ik eindelijk door de Geest tot het besef kwam dan alleen Jezus mijn Heer en Verlosser kon zijn en dat ik door mij over te geven aan Hem ( de deur openzetten en Hem binnen liet) was dat het werk van de Heilige geest.
Wat een bevrijding was dat , ik helemaal blij en opgelucht.

Kom je tot besef dat het werk van de Geest je in vuur en vlam zet en je het wel van de daken af wilt schreeuwen wie Jezus is en dat Hij dat voor een ieder heeft gedaan.

Zie je ergens anders in gemeenten of op Opwekking in Biddinghuizen, wat de Geest allemaal wil doen, en dat wil je eigenlijk ook in je gemeente we;l wilt zien. Breng je het ter sprake, kom je een muur van onbegrip tegen, wat ook tot gevolg had dat sommigen vertrokken naar ander gemeenten, omdat men geestelijk niet kon groeien.

Wat ik eigenlijk bedoel is, bewust belijdend christen worden is 1, maar dan denken dat je er bent, en je zelf er niet toe aanzet om je te verdiepen in wat Jezus van je vraagt wordt je lauw. Dat het Geestelijk vuur van de Geest maar ten volle mag branden en onze(vermeende) lauwheid maar tot een vurige verlangen een kind zo de Heer wil, te willen zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 17:35
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Hem aanbidden, maakt niet uit hoe, een van mijn zoons doet het met christelijke heavy metal, maar ik ga liever voor zoiets

http://www.youtube.com/watch?v=Ja7m7pKLE2s&list=PL557C1986312FC499
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 17:04
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

FRANKT627 schreef:
welke topics, pieter?

Onder andere deze http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3279
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 31 december 2012, 22:29
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

FRANKT627 schreef:
IK ben dit jaar ook eens alleen...zoals de vorige 8 jaar...

Er word hier op CM ook wat aan gedaan voor hen die niet alleen willen zijn, dus in het vervolg wel even de juiste topics openen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 ... 39 Volgende
Pagina 19 van 39