Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 20:04
|
|
|
'Zingende christenen verstoren broedvogels' BIDDINGHUIZEN - De ruim 50.000 christenen die jaarlijks de pinksterconferentie Opwekking op het festivalterrein in het Flevolandse Biddinghuizen bezoeken, veroorzaken geluidsoverlast in het broedseizoen van vogels.
Dat stelt althans de milieugroep Dronten. Omdat de geldende geluidsnormen ''enorm'' zouden worden overschreden, heeft de milieugroep bij de gemeente bezwaar ingediend tegen de vergunning voor het christelijke feest dat wordt gehouden nabij een natuurgebied.
De lokroep van de mannetjesvogel zou onder meer door het gezang van de bezoekers niet door het vrouwtje worden gehoord. Ook zouden al broedende vogels van hun nesten worden weggejaagd. ''Dat is niet bepaald opwekkend'', zei bestuurslid Gerrit van Duuren donderdag.
Nounou, die 50000 mensen die daar een paar dagen zingen, die moeten toch echt wel aangepakt worden hoor. Stel je voor dat die arme mannetjes- en vrouwtjesvogels elkaars lokroep niet kunnen horen! Overigens heb ik de indruk dat de paarvorming onder de menselijke bezoekers behoorlijke vormen aanneemt maar dat terzijde. Het naastgelegen pretpark is natuurlijk geen probleem. Dit soort onzin kan zelfs de christentreiteraarspartij die D'66 heet nog niet verzinnen. Kleinzieliger en doorzichtiger kun je toch haast niet zijn. En dat noemt zich een milieugroep. We leven in een cultuur waar chistenen duidelijk een minderheid zijn en dat moeten we kennelijk weten ook. Overigens verwacht ik dat de vergunning gewoon zal worden verstrekt, maak je geen zorgen. Als ik kijk hoe de fauna in het Waddengebied overleeft, dan komen de twee broedvogels met drie dagen minder kans om te paren daar echt wel overheen. Ik ben een voorstander van het goed beheren van de Schepping maar samen met deze mensen wens ik die oorlog niet te winnen.
Deze uitspraak van de milieugroep Dronten is bij de beesten af.
Thomas, een stel oefenende F16-vliegtuigen op het Wad krijgen de sterns en de meeuwen echt niet klein, al had ik ze er liever niet.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 3 januari 2013, 21:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 20:18
|
|
|
THOMAS968 schreef: | 'Zingende christenen verstoren broedvogels' BIDDINGHUIZEN - De ruim 50.000 christenen die jaarlijks de pinksterconferentie Opwekking op het festivalterrein in het Flevolandse Biddinghuizen bezoeken, veroorzaken geluidsoverlast in het broedseizoen van vogels.
Dat stelt althans de milieugroep Dronten. Omdat de geldende geluidsnormen ''enorm'' zouden worden overschreden, heeft de milieugroep bij de gemeente bezwaar ingediend tegen de vergunning voor het christelijke feest dat wordt gehouden nabij een natuurgebied.
De lokroep van de mannetjesvogel zou onder meer door het gezang van de bezoekers niet door het vrouwtje worden gehoord. Ook zouden al broedende vogels van hun nesten worden weggejaagd. ''Dat is niet bepaald opwekkend'', zei bestuurslid Gerrit van Duuren donderdag.
Nounou, die 50000 mensen die daar een paar dagen zingen, die moeten toch echt wel aangepakt worden hoor. Stel je voor dat die arme mannetjes en vrouwtjes vogels elkaars lokroep niet kunnen horen! Het naastgelegen pretpark is natuurlijk geen probleem. Dit soort onzin kan zelfs de christentreiteraarspartij die D'66 heet nog niet verzinnen. Kleinzieliger en doorzichtiger kun je toch haast niet zijn. En dat noemt zich en milieugroep. We leven in een cultuur wat chistenen duidelijk een minderheid zijn en dat moeten we kennelijk weten ook. Overigens verwacht ik dat de vergunning gewoon zal worden verstrekt, maak je geen zorgen. Als ik kijk hoe de fauna in het Waddengebied overleeft, dan komen de twee broedvogels met drie dagen minder kans om te paren daar echt wel overheen. Deze uitspraak van de milieugroep Dronten is bij de beesten af. Thomas, een stel oefenende F16-vliegtuigen op het Wad krijgen de sterns en de meeuwen echt niet klein. |
Zij die menen verstand van de natuur te hebben, zouden heel veel kunnen leren van hen die er juist wel verstand van hebben. Ik kan er wel wat voorbeelden van aanhalen, maar dat kost CM te veel ruimte op hun server.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 20:50
|
|
|
Ach men moet altijd wat te zanikken over het Christendom, waren het in het verleden de klokken, is het nu het zingen. Maar van mij mogen ze wel een toontje lager zingen, ze zingen soms veel te hoog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 21:45
|
|
|
Dit is toch te belachelijk voor woorden. Ik ben lid van de vogelbescherming en mijn tuintje is supervogelvriendelijk maar deze actie van de milieugroep Dronten kan mijn sympathie niet winnen.
Door de speeltuin krijgen de vogels continu een overdosis decibellen en de stadsvogels bij mij in de buurt krijgen regelmatig heel wat overlast van kerkklokken, fanfare, een niet aflatende verkeersstroom en wat al niet en dat heeft ze nooit afgehouden van broeden. Ondanks de vele katten bij mij in de wijk broeden de merels en de mezen bij mij in de heg. Vogels laten zich echt niet afhouden van hun voortplantingsdrift door een paar dagen christelijk gekweel, dat maak je mij niet wijs.
De milieugroep blinkt niet erg uit in intelligentie en vertrouwenwekkend zijn ze al helemaal niet. Deze club gaat leden verliezen, vrees ik. Wat een domoren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 21:45
|
|
|
Ik heb het vernomen pure kolder natuurlijk. Er worden zoveel muziekfestivals georganiseerd, daar hoor je toch ook niemand over ?! En wat te denken als je 's morgens naar buiten stapt, dan schrikken de vogels ook wel eens van je ?! Misschien gaan die vogels juist wel paren als ze 50.00 man horen zingen, hebben ze daar wel eens over nagedacht...
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 21:58
|
|
|
PELLE852 schreef: | Ik heb het vernomen pure kolder natuurlijk. Er worden zoveel muziekfestivals georganiseerd, daar hoor je toch ook niemand over ?! En wat te denken als je 's morgens naar buiten stapt, dan schrikken de vogels ook wel eens van je ?! Misschien gaan die vogels juist wel paren als ze 50.00 man horen zingen, hebben ze daar wel eens over nagedacht... |
Nou, ik woon bij een bos (park eigenlijk) daar krioelt het in het broed seizoen van de krijsende spreeuwen, je doet haast geen oog dicht Het kan je wel vergeten, je wil niet weten waar ze die beestjes mee weg jagen oké niet met 50.000 stemmen iets minder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 23:37
|
|
|
Ja Gerrit dat kan natuurlijk ook nog, heel vervelend...
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013, 23:39
|
|
|
kolder in de polder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 06:33
|
|
|
Wereldnieuws
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 17:49
|
|
|
Ik hou toch meer van vogelgezang dan die herrie op zo'n festival.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|