ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 21:25
BerichtOnderwerp: De 'hemel' saai ?

MAR907 schreef:
Nee Henk, je begrijpt het niet!!! (had trouwens deze reactie verwacht van jou)....

De Heer is mijn Herder......mij ontbreekt niets......Hij doet mij nederleggen aan grassige weiden......

Dat houd in: dat ik mij niet druk hoeft te maken voor een ander, omdat de Here Jezus, de Herder voor een ander is, en ik gewoon kan blijven grazen....
De Herder is diegene welke de ander uit de sloot haalt......niet ik....

Zo leefde Daniel ook ondanks dat zijn heer en meester meende dat hij andere leef gewoontes op na moest houden...... maar hij bleef op zijn Heer vertrouwen....
Dat is ook mijn streven.....

Het gaat niet om gelijk te hebben maar hetgeen dat God werkelijk gezegd heeft, omdat Hij mijn schepper is....

Hmm het klinkt mij beetje egoistisch in de oren, ik hoef me niet druk te maken om een ander...
Volgens mij staat ook geschreven,
Heb uw naaste lief als u zelf.
Maar ik zal het wel weer verkeerd begrijpen
Does
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 21:22

MAR907 schreef:
Nee Henk, je begrijpt het niet!!! (had trouwens deze reactie verwacht van jou)....

De Heer is mijn Herder......mij ontbreekt niets......Hij doet mij nederleggen aan grassige weiden......

Dat houd in: dat ik mij niet druk hoeft te maken voor een ander, omdat de Here Jezus, de Herder voor een ander is, en ik gewoon kan blijven grazen....
De Herder is diegene welke de ander uit de sloot haalt......niet ik....

Zo leefde Daniel ook ondanks dat zijn heer en meester meende dat hij andere leef gewoontes op na moest houden...... maar hij bleef op zijn Heer vertrouwen....
Dat is ook mijn streven.....
Als je je dan niet zo druk wenst te maken voor een ander, vanwaar dan die ware kruistocht tegen het anders uitleggen van een komma?????
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 21:14

ZINGA672 schreef:
Ik begrijp je niet Henk: vind je dat de auteurs in de bijbel zich niet over het hiernamaals hadden mogen uitlaten?

Dat is een beschrijving die lang niet laat weten hoe het allemaal werkelijk is! Het is immers beschreven vanuit ons beperkte denkvermogen wb tijd en ruimte.... Waarom ons dan zo druk maken over iets wat we toch niet kunnen vatten en ten volle beschrijven en wat niet echt meewerkt aan groei in onze relatie met God en met elkaar????
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 21:08

ZINGA672 schreef:
Als dat zo is (wat ik niet geloof) dan zit Elia dus nu nog steeds als enige mens in de hemel? (2 Koningen 2:11). k Hoop maar dat ie ut niet saai heeft dan Verraste, verbaasde smiley

Kleine nuance, Zinga, want Jezus zit er ook en is toch echt 100% mens Knipoog smiley Zitten ze er in elk geval met zijn tweeën. Lachende smiley

Verder denk ik dat we niet teveel moeten proberen het hiernamaals in onze termen te beschrijven, want onze termen zijn hoe dan ook begrensd door tijd en ruimte, terwijl Gods tijdsbegrip er een is vanuit eeuwigheid...Dat geeft een heel ander beeld dan wij er ooit aan kunnen geven!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 21:04

MAR907 schreef:
Moeilijk he... om iemand te kennen die los van alles staat!!!

Los van alles, maar vastgeketend aan eigen gelijk... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:46
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Bami met kip ketjap Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:39

MAR907 schreef:
Maakt God je wel duidelijk eens.

Dat maakt Hij nu al duidelijk, Mar! Zoals Tess al aangeeft: aan de uiteindelijke boodschap van het evangelie doet die komma niets!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:31

TESSYBEAR731 schreef:
Vast niet half zo vermoeiend als om anderen daar altijd te van moeten overtuigen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Kweet niet maar mij lijkt het in iedergeval niets Clown smiley
Does

Edit Henk710 himself:
het is zelfs heerlijk om af en toe ongelijk te hebben! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 14 december 2010, 20:33
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:28

Wat moet het vermoeiend zijn om altijd gelijk te hebben....

Does
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:02

MAR907 schreef:
Punten, komma’s e.d., de leestekens, zijn later toegevoegd aan de tekst en worden niet in het oorspronkelijke Griekse Nieuwe Testament gevonden.

Was jij er bij dan om te bepalen waar Jezus in Zijn uitspraak de kommaplaats bedacht had? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 14 december 2010, 20:03
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:28

PIETER649 schreef:
en wat werd er ook alweer tegen de moordenaar aan het kruis gezegd....?

hint: de zin begon met HEDEN...

( of is dat woord er bij verzonnen in de statenvertaling'? )

Er zijn twee lezingen van die zin:
ik zeg je dat je vandaag met mij in het paradijs zult zijn;
ik zeg je vandaag dat je met mij in het paradijs zult zijn.

Het is maar net welke je het meest passend vindt.
Leve de verschillen in interpretatie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:17
BerichtOnderwerp: Themachat

ZINGA672 schreef:
Henk, het lastige van serieuze gesprekken in de lobby is idd dat er allemaal andere gesprekken door heen lopen. Hoewel er wel degelijk serieuze momenten in de lobby zijn is het moeilijk om met een grotere groep wat langer en dieper op 1 onderwerp door te gaan. Bovendien kun je dat in de lobby ook niet vragen; daar is niets 'off-topic'. Iedereen is dus vrij om over willekeurig welk onderwerp te beginnen.

Voordeel van een thema-chat op een vaste avond en vast tijdstip is dat mensen speciaal kunnen 'aanschuiven' voor het thema dat hen interesseert. Als dit gesprek in de lobby zou plaatsvinden vrees ik dat zij snel teleurgesteld zouden raken als ze speciaal daarvoor zouden inloggen.

Ik kan me niet voorstellen dat een themachat de discussies in de lobby gaat wegnemen. Het is immers maar 1 maal per 2 weken en dan ook nog telkens over een ander onderwerp. Als ik kijk hoe fanatiek het forum wordt volgeschreven Lachende smiley Ik denk dat dit reuze meevalt. We zullen zien.

GrZ!

Als je het inderdaad als alternatief voor een bijbelstudieclub oid gaat behandelen, kan het een prima aanvulling zijn. Ik ben er dus ook niet op tegen, maar heb enkel wat mogelijke kanttekeningen willen plaatsen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:15

CHATULIEM619 schreef:
Maar wat verstaan we dan precies onder volmaakt? Is dat foutloos? Stel je eens voor dat we allemaal foutloos zijn, waar is dan nog het verschil? Stel je voor dat we alles al weten, waar moeten we het dan nog over hebben? Stel je voor dat er geen pijn meer is, wie heeft dan nog troost nodig?

Foutloos betekent niet 100% gelijk, Chatuliem. Als de schepping volmaakt is, betekent dit in mijn ogen dat onze levens geheel een aanvulling op elkanders leven zijn. Als geheel zijn we dan volmaakt en ook ieder als deel van het geheel, precies zoals God het bedoeld heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:12

ALOUS961 schreef:
Vraagje: .........

Waar hebben jullie gelezen dat we alleen maaar in de hemel zijn????? terwijl er ook een nieuwe aarde zal zijn EN een vrije toegang tot de troon...

Inderdaad een belangrijke opmerking Alous. We komen te leven op de nieuwe aarde!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:10

CHATULIEM619 schreef:
Henk, harmonieus krijg ik echt de kriebels van. Ik krijg het er zelfs benauwd van. Wat voor de een een zaligheid lijkt, is voor de ander benauwend en beknellend....

Toch is harmonie wel de eerste inzet geweest van onze Schepper!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:08

CHATULIEM619 schreef:
Hoe zou het nu in de hemel zijn, als we volmaakt zijn? Zijn er nog verschillen tussen ons of worden we een eenheidsworst?
Zie voor het antwoord Genesis 1 en 2. Geen sprake van eenheidsworst dus. Toen nu, dus waarom straks wel?!

CHATULIEM619 schreef:
Is het er altijd fijn, zodat ons leven niet meer bestaat uit hoogtepunten en dieptepunten? De variatie in ons bestaan maakt juist ons leven zo interessant....
Wat is er geweldiger dan 1 groot hoogtepunt?! Want dat is wat ons te wachten staat! 1 Groot hoogtepunt met een variatie aan invullingen, waarin ruimte is voor ieder zijn gaven en talenten. God laat ons dan echt geheel tot ons doel komen: leven voor en met elkaar tot eer van Hem.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:04
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

BART817 schreef:
joepie! een reactie van een bedrijf met een leuke vacature, nog wel in mijn eigen woonplaats!

(straks mogelijk geen 3,5 uur reistijd meer per dag?)

Succes met de gesprekken!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 14:03

Saai...
Tja als je het vanuit aardse, gebroken ogen bekijkt...
...dan is het wel saai dat alles gemoedelijk eraan toe zal gaan,
met onderling respect en geen ruzies en dergelijke... Knipoog smiley

Maar als je het vanuit andere ogen bekijkt, zie je een geweldige harmonieuze wereld waarin ruimte is voor ieder mens vanuit het volle respect voor de ander, wetend dat je met elkaar geschapen bent door en mag leven voor Dezelfde God!

En zo mogen we hier al proberen met elkaar een stukje van die HEERlijkheid te proeven!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 12:29

Voor de leeghoofdigen en vergieterigen onder ons( en daar reken ik met name mezelf onder Verlegen lachende smiley ) is het wellicht handig om het de bewuste donderdag nog even aan te geven dat het de bewuste donderdag is en wat het thema van die avond is...
Weet nml 9 van de 10 keer niet wat voor dag het is dus laat staan of het nu de 1ste 3de of weet ik veel hoeveelste is Verlegen lachende smiley

alvast tnx een vergieterige Does
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 21:25
BerichtOnderwerp: Christelijke feestdagen vieren?

CHATULIEM619 schreef:
Dit gaat me veel te ver, Erik. De huidige kerk af te schilderen als Babylon.

Mee eens, Chatuliem. Al probeer ik het dan maar weer wat met een korrel te nemen en denk ik eraan dat Gods Volk eerder ook al in Babylon verbleef, zonder er een mee te worden. En dan denk ik dat er wel een overeenkomst is met 'de kerk', wat er ook maar onder verstaan mag worden...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 21:13

Even een vraagje. Waarom direct in een andere kamer afspreken vooraf? Ook de lobby is uitermate geschikt voor gesprekken over thema's zoals deze hier nu al genoemd zijn. Er vinden ook al wel geregeld gesprekken plaats met dergelijke of andere serieuze thema's. Voordeel van de lobby is dat iedereen die binnenkomt gewoon in kan steken. Nadeel is dat er ook andere gesprekken tussendoor plaatsvinden. Dat je dergelijke gesprekken op een gegeven moment eventueel elders voort wil zetten om zo het overzicht wat meer te houden snap ik dus wel. Maar waarom vooraf al programmeren in een andere kamer?

Let wel, van mij mag dit initiatief doorgaan hoor. Het is meer iets wat ik me zo even afvraag. En ik hoop niet dat het de ruimte voor serieus gesprek in de lobby weg gaat nemen!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 22:35
BerichtOnderwerp: Ruilhoekje

PEACEDOVE820 schreef:
45 en heb de teller nu op 15 staan ongeveer geloof ik...
dus nog wel een endje te gaan dus

Kom er niet vaak maar als ik zegeltjes krijg zal ik ze voor je bewaren oke?>
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 22:26
BerichtOnderwerp: Verwerken van het verleden

WILLEMIJN232 schreef:
Welnee, ik kwam regelmatig in de chatbox en ik spreek heus wel uit ervaring........
Ik vind het absoluut niet te vergelijken met het forum.........gelukkig niet

Er zijn mindere periodes (geweest), maar ja, dat geldt ook voor het forum. Als je niet in de chatbox wilt zijn, prima, maar waarom meteen zoiets benoemen als kul???
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 22:22

AREND003 schreef:
Je vergevingsgezindheid bepaalt de kwaliteit van de rest van je leven!
Ook als je ergens iemand niet vergeven kunt, kan de kwaliteit van de rest van je leven wel goed zijn!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 22:20

WILLEMIJN232 schreef:
De chatbox is kul....

Slechte ervaring in het verleden Smiley die vol vragen zit Clown smiley
De chatbox is eigenlijk net als het forum:
kan gewoon over koetjes/kalfjes gaan, maar ook serieuze gesprekken komen voor en ja, meningen zijn ook daar verdeeld Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 21:25
BerichtOnderwerp: kerstavond

HERMAN388 schreef:
Is dat 1e of 2e kerstdag?

Kerstavond is de avond voor Kerst, Herman. Knipoog smiley 24 December dus. Net als Sinterklaasavond de avond voor de verjaardag van die beste man is en nieuwjaarsnacht de nacht voor/aan het begin van 1 januari...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 13:57

Grappig dat in dit topic het woordje levenservaring toch steeds weer om de hoek komt kijken...
Maar wat is nu eigenlijk levenservaring?
Is dat nu de hoeveelheid aanjaren die je hebt geleefd, als in... Ik ben ouder dus ik heb meer levenservaring.
Of zijn het de dingen die je hebt mee gemaakt in de jaren die je leeft,
Zo kan een jong iemand dus meer levenservaring hebben dan een ouder iemand.
Zelf denk ik (Does) dat het gaat om de dingen die je hebt mee gemaakt,
Iemand van ik roep maar wat 60 kan in die zin dus minder levenservaring hebben dan iemand van zeg eens wat 25.
Daardoor denk ik dat je heel erg moet oppassen om te zeggen IK heb meer levenservaring dat jou.
Want dit is een forum, je weet van een ander niet wat ze wel of niet hebben mee gemaakt.
Mensen laten hier maar kleine stukjes van zichzelf zien,
Niet alles dus je weet maar een klein stukje van die levenservaring, niet het hele verhaal.
Ben heel benieuwd hoe jullie daar over denken.
groetjes Does
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 11:56
BerichtOnderwerp: meeleven met Gibby

Gibby heel veel sterkte in deze moeilijke tijd, we denken aan je en bidden voor jou en je familie...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 11:55

PIETER649 schreef:
De mening en levenservaring van Willemijn zijn idd heel waardevol.
Fantastisch te lezen dat er mensen zijn die op een evenwichtige wijze in het leven staan en hun scheiding goed verwerkt hebben.
Fantastisch ook dat haar kinderen volwassen zijn en een normaal leven leiden.

Helaas zitten er ook jongere moeders, met veel jongere kinderen op dit topic, moeders die wel degelijk soms levensbedreigende situaties meemaken met de vaders van hun kinderen.
Moeders wiens structuur weg is omdat op ieder onverwacht moment een psychopatische idioot toe kan slaan.
Toch worden ze regelmatig gedwongen door de staat der nederlanden hun weerloze kinderen mee te geven.

Dan is het aan de ene kant bemoedigend te lezen dat er ook gescheiden moeders zijn waar het wel goed gaat, maar aan de andere kant vernederend te moeten lezen dat ze niet moeten zeuren en "gewoon" moeten vergeven.

Tnx Pieter...Denk dat je hier heel goed verwoord wat ik voel...(Does)
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 23:25

WILLEMIJN232 schreef:
Misschien voel jij je aangesproken? Bedoelde je nl helemaal niet Smiley die vol vragen zit

Je reageert wel op het stuk van Does met je reactie. Dan is het toch begrijpelijk dat ze zich aangesproken voelt? Als dit niet je bedoeling is geweest, is het wellicht goed om niet te quoten Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 ... 71 Volgende
Pagina 19 van 71