Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 12:18
Onderwerp: Cristenlijke homo´s
|
|
|
TINK100 schreef: | ik denk dat hij niet zozeer op JOU richtte maar op iedereen in het algemeen en helaas daar een verkeerd vakje voor heeft gebruikt......maar hij heeft een punt......iedereen blijft elkaar maar "afmaken" en waarvoor??? zoals ik al zei, de lachende derde is de Duivel....we spelen hem in de kaart.....zaai verdeeldheid onder Gods kinderen dat is zijn opdracht, daar lééft hij voor...... |
Da's waar hij heeft een punt....ik dacht later ook, hij kan op 'reageren' hebben geklikt, ipv op 'reaktie plaatsen', waardoor mijn quote er kwam, omdat ik toevallig onderaan stond, en het leek alsof tie op mij reageerde....
Ach, lachende vierde ook, ik blijf mijn mening op een nette manier zeggen. zou ik in het dagelijkse leven toch echt ook moeten doen.
Ik maak me niet boos. zonde voor mijn gevoel, tis mooi weer etc.
Ik vind het gewoon onrechtvaardig wat er over de homofiele medemens wordt gezegd, dmv bijbelteksten, zie oa Romeinen 1 21-28....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 3 juli 2012, 12:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 06:42
Onderwerp: lege pagina
|
|
|
MARIEKE009 schreef: | Heel verstandig! Wel wat duurder misschien maar dan heb je wel kwaliteit! Ik heb veel plezier van mijn Apple! |
Dát denk ik ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 06:33
|
|
|
Willemijn: En als je de Bijbel naleest zie je toch nergens het woord homo staan? Jane: klopt toen heette het: 'dat mannen met mannen schandelijkheid bedrijven'
Romeinen 1
21 Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart. 22 Bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, 23 en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren. 24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende. 28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.
Weer eventjes het hele stuk erin, voor het verband.
26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.
Hier staat meervoud, mannen, met mannenn, vrouwen met vrouwen, dit slaat op groepseks ofwel seks in groepsverband in de parenclubs.
Want het gaat hier om christelijke homo's. Lees eens het stuk voor en na het vetgedrukte gedeelte, dan zie je dat het geen christenen betreft.
28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.
Over zúlke mensen gaat het hier....en die vergelijk jij met de homofiele medemens.....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 3 juli 2012, 07:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 06:18
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Weet je Jane, iedereen kan aan de buitenkant nog zo'n mooi leven lijden maar als de binnenkant niet ok is? Gaat er vaal om wat je niet ziet.... En ja, een ieder kijkt er anders tegenaan maar daarom hoef je iemand niet te veroordelen... Jij bent niet voor praktiserende homo's en samenwonende hetro's, dat kan en dat is jouw mening..... ik bekijk daar mensen niet op en vind dat ze dat een ieder dat allemaal zelf maar moet weten....Het is ook niet aan mij daar wat van te vinden... En hoe je homo's noemt? Als je het over die homo hebt(hier gelezen op het forum) of een anders geaard mens? Ik sta daar eigenlijk helemaal niet bij stil....als ik hoor dat iemand homo is neem ik dat als kennisgeving aan net zo als iemand zegt dat hij getrouwd is of zo....... En als je de Bijbel naleest zie je toch nergens het woord homo staan? Wij vertalen dat allemaal zo en hebben daar een Bijbels oordeel over.......Je mag geen kerkelijk ambt vervullen schrijf je? Ik vind dat wel discriminerend hoor......wat denk je van alles incestgevallen in de kerken? Ook de buitenkant mooi maar de realiteit was toch wel wat anders.... Er staat ook in de Bijbel dat mannen meer vrouwen mogen hebben en dat doen we toch ook niet? |
Amen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 06:08
|
|
|
PETRA411 schreef: | wie zijn die mensen flowerfull die over anderen oordelen en lasteren wat ze niet begrijpen ? Zijn dat ook niet mensen die homo,s niet met de liefde van jezus welkom heten en roepen na ze met de bijbel in hun hand, god veroordeelt jou want je bent zondig? Dat met een tekst waar ik een balk bijdiegene zelf zie, die met die tekst gooit, eruit haalt dat god homo,s veroordeelt....... |
Ja, wie....? die over anderen oordelen en lasteren wat ze niet begrijpen...
Judas 1 vers 10....
....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 3 juli 2012, 07:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:43
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik kreeg zeker geen uitbrander van Marsjg hoor!!!!! |
Hai, ik bedoel dat je zei, dat je niets zei omdat je al genoeg modder over je heen had gekregen.. Quote: | Zeeland: Daarom houd ik me er ook buiten...teveel modder in mijn gezicht gehad!!!! |
Ik zei iets aan Petra gericht Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:01
Quote: | FLOWERFUL304 schreef: Ik wilde je een vraag stellen maar ik denk dat ik het wel voor me hou.
YES: je mag me die vraag best stellen. geeft alleen maar duidelijkheid denk ik
SHANITA130 schreef: Overduidelijk....wat voor een vraag zou dat nu zijn, dacht ik toen (ook)... | ....en krijg een uitbrander van Marsjg(modder..)
dinsdag 3 juli 2012, 01:01
Quote: | MARSJG370: Het zal wel een domme vraag zijn, net als de domme vetes die hier uitgevochten worden.. Jullie kunnen beter in de boksring gaan staan, en elkander eens flink op het aangezicht uitleven, eens kijken hoe er dan op jullie gereageerd wordt met een gehavend uiterlijk!!!!!!!1.... | ?
En dát hierop:
Quote: | FLOWERFUL304 schreef: Ik wilde je een vraag stellen maar ik denk dat ik het wel voor me hou.
SHANITA130 schreef: Overduidelijk....wat voor een vraag zou dat nu zijn, dacht ik toen (ook)... |
?
Terwijl ik nooit op hem heb gerageeerd, op het hele forum niet.....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 3 juli 2012, 07:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:24
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | ok, dan zitten de partijen langs elkaar te praten.
sentimentele uitingen (persoonlijke bevinding) t.o.v. bijbelse waarheden
Geen wonder dat de partijen met elkaar botsen! |
Sentimentele uitingen? Je bedoelt gevoelens van mensen?
Tov bijbelse waarden. Ja, maar dáár wordt nu verschillend over gedacht, over die bijbelse waarden.
God heeft gevoelens gegeven, niet om die uit te schakelen, maar om je menselijk te voelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:14
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Daarom houd ik me er ook buiten...teveel modder in mijn gezicht gehad!!!! |
Heel slim!
Ja, ik denk wat gebeurd er nu, een uitbrander van Marsjg?
Ik heb die jongen geen een keer iets gevraagd of gezegd, niet een keer op hem gereageerd....op het hele forum niet...
Ja, ik reageer(de) niet op sommige andere postings...
Truste
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 3 juli 2012, 01:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:09
|
|
|
Je zou het wel goed bedoelen....Het was voor Petra bedoeld....
Ik vecht hier niets uit....
Ik probeer 'het' bij te houden en te reageren, ging zo snel ineens....
Vredige nacht...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 3 juli 2012, 01:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:55
|
|
|
Petra:
FLOWERFUL304 schreef: Ik wilde je een vraag stellen maar ik denk dat ik het wel voor me hou.
Overduidelijk....wat voor een vraag zou dat nu zijn, dacht ik toen (ook)...natuurlijk ofdat Yes misschien zelf homo is...Dat heet toch een suggestieve vraag?
Truste...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 3 juli 2012, 01:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:32
|
|
|
Quote: | jij ook. slaap zacht,in gods armen geborgen |
thanks!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:20
|
|
|
Quote: | Petra: sommigge discussies.... snap jij het nou? zelf erg oordelend over komen,onderbouwd met een stuk uit de bijbel waar dit in staat? | Inderdaad...oordelen met een stuk uit de bijbel waar het erover gaat hoe verkeerd dat oordelen is...dubbel he?
Quote: | en dan de vraag aan yes..., ik zag hem al aan komen.. en jaa slapen | Ik ook...of tie het zelf is een homo, terwijl overduidelijk blijkt van niet.... Zegenz! en welterusten!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 3 juli 2012, 00:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:14
|
|
|
PETRA411 schreef: | ja maar krijg er geen antwoord op . |
Dit is het antwoord(wat jij ook al schreef): 8 Maar dit alles belet die lieden met hun droomgezichten niet om precies hetzelfde te doen: zij bevlekken het lichaam, verachten de heerschappij en lasteren de hemelse machten.9 Zelfs de aartsengel Michaël heeft het niet gewaagd om een smadelijk oordeel tegen de duivel uit te spreken, toen hij met hem een woordentwist had en streed om het lichaam van Mozes; hij zei slechts: ‘ De Heer moge u straffen.’ 10 Maar deze mensen lasteren wat zij niet begrijpen, en wat zij met het instinct van redeloze dieren wél begrijpen, wordt hun ondergang. 11 Wee hun!
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:08 ....schreef je: Quote: | Petra: vers 9,zelfs de aartsengel michael heeft het niet gewaagd om een smadelijk oordeel tegen de duivel uit te spreken.... vers 10 deze mensen lasteren wat ze niet begrijpen.... wat lees je hier bv? dat we anderen niet moeten veroordelen, dat we verkeerd bezig zijn als we dingen die weniet begrijpen lasteren |
Fijne Vredige nacht, Petra! ;)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 3 juli 2012, 00:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:08
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | dat is 1 van de gruwelijkheden, er zijn er nog meer. Maar er wordt hier op het forum langs elkaar gepraat als je het mij vraagt. En ik denk dat wat ik hier probeer uit te leggen niet in de topic past. Dus ik laat het maar voor wat het is. |
Dat lijkt mij ook het beste....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:59
|
|
|
PETRA411 schreef: | wie zijn die mensen flowerfull die over anderen oordelen en lasteren wat ze niet begrijpen ? Zijn dat ook niet mensen die homo,s niet met de liefde van jezus welkom heten en roepen na ze met de bijbel in hun hand, god veroordeelt jou want je bent zondig? Dat met een tekst waar ik een balk bijdiegene zelf zie, die met die tekst gooit, eruit haalt dat god homo,s veroordeelt....... |
Dat dacht ik ook, precies hetzelfde toen ik het stuk las....het oordelen en lasteren over wat men niet begrijpt...
......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:40
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Een vraag aan jullie:
Wat waren de zonden die hoogtij vierden in Sodom en Gommorah, die in Gods ogen een gruwel zijn, waardoor hij Sodom en Gommorah vernietigden. |
Ik zit niet op de zondagsschool bij jou hoor.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 22:03
|
|
|
Ik ken een christelijke homo, een echt hele lieve jongen, ja, ik ken 'm al heel erg lang, nog uit amstedam....nog van ver voor mijn bekering op mijn 18de....
Alles wat in die lap tekst staat voor negativiteit, dat is nu juist helemaal totaal niet van toepassing op die jongen.....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 2 juli 2012, 22:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:59
|
|
|
PETRA411 schreef: | je schrijft wat ik ook al dacht na het lezen van flowerfuls stuk. |
Ja Petra, en ik dacht dus ook hetzelfde.
Lappen tekst neergooien zonder te weten dat het homo's betreft......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:57
|
|
|
1 Wat nu de punten betreft, waarover gij mij geschreven hebt, het is goed voor een mens niet aan een vrouw verbonden te zijn, 2 maar met het oog op de gevallen van hoererij moet ieder zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man.
Heb 't al gevonden: 1 kor 7 vers 2
Dat is dus ook een duidelijk gebod: '2 maar met het oog op de gevallen van hoererij moet ieder zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man.'
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 2 juli 2012, 21:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:41
|
|
|
Quote: | Harald: En mannen meerdere vrouwen, dat doen wij inderdaad niet meer, maar dat is nog niet zo "heel lang" geleden hoor, ~16-17e eeuw. Het was toen niet standaard, nooit geweest, maar het was ook niet opvallend. Luther had er bv ook geen problemen mee, zolang je het met maar je geweten tegenover God vanuit de bijbel maar kon verantwoorden. |
Het staat ook in het NT dat je als man één vrouw mag en niet meer....ik zal het later even opzoeken....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 2 juli 2012, 21:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:25
|
|
|
NICKY298 schreef: | Ja YES heel eenzaam. GOD houd van Alle mensen.
En de liefde overwint.
Maar ja Het woord Gruwel in GODS ogen is daarmee niet weg. Zijn woorden he!!! niet de mijne. Ik zou dit niet bedacht hebben.
Maar zijn Wij niet allemaal eenzaam????
Wij zijn niet getrouwd Ook Alleen. maar ook verwacht GOD van ons dat we wachten tot wij getrouwd zijn met sex od de liefde!!!!
En ook toen ik getrouwd was voelde ik mij meestal ALLEEN.
Alleen als ik Jezus zoekt dan komt er iets in mijn Hart. Een relatie kan mij dat niet Geven.
En ook ik had het anders gewild hoor!
Maar ik weet maar 1 ding kastijden. en voor de Heer leven. Want ik weet niks te doen aan die gruwel. |
Ik reageer eventjes op jou, met name op de zin: een gruwel in God's ogen...of een gruwel voor God.
Als ik het woord 'Gruwel' opzoek in de concordantie krijg ik 63 resutaten, waarvan 4 in het NT.
Bijvoorbeeld: 19. Deut 17,1 Gij zult voor de HERE, uw God, geen rund en geen stuk kleinvee slachten, waaraan een gebrek is, iets, dat niet deugt; want dat is een gruwel voor de HERE, uw God.
Iets offeren aan God wat niet volmaakt is, was in die tijd een gruwel...
Nou, ik lees toch in het NT dat zelfs onze beste werken besmet zijn met zonde...
24. Deut 24,4 dan zal de eerste echtgenoot, die haar weggezonden heeft, haar niet opnieuw tot vrouw mogen nemen, nadat zij verontreinigd is geworden; want dat is een gruwel voor het aangezicht des HEREN; gij zult geen zonde brengen over het land dat de HERE, uw God, u ten erfdeel geven zal.
Als een vrouw is gescheiden en ondertussen een andere man heeft gehad, en zich weer verzoent met haar eerste man, dat was in die tijd een gruwel.
11. Lev 11,42 Alles wat op de buik gaat en alles wat op vier voeten gaat, ook alle veelvoetigen van allerlei wemelend gedierte dat op de grond wemelt, dat zult gij niet eten, want die zijn een gruwel.
Dieren met vier voeten eten was in die tijd een gruwel, terwijl er toch in het NT staat dat je alles mag eten.....
Ja, en zo zijn er meer voorbeelden te vinden, die in die tijd een gruwel voor God waren....en die in het NT niet meer opgaan of die nu als goed worden gezien.
Je weer met je 1ste man je verzoenen, dat wordt nu als positief gezien, als je bent gescheiden en je maakt het weer goed, jij en je man. Dat was toen dus een gruwel voor het aangezicht des Heren.
We leven onder de genade, er staat nergens in het NT, van gij zult geen man tot levenspartner nemen...
Dat dat in het oudtestamentische tijd een gruwel voor God was, ja, dat waren meer dingen die dat nu niet zijn...
Dit zijn zo mijn gedachten erover, als dat echt niet de bedoeling was, waarom zijn die mensen dan zo. Ja, dan kan je ook zeggen waarom een moordenaar, een dief of een prostituee zo zijn. Ja, denk ik dan, die brengen duidelijk schade toe. en ook de hoerenlopers en de mensenhandelaren.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 2 juli 2012, 21:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 20:16
Onderwerp: Hier lost ik het op...
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Wanneer je troebel water met rust laat,wordt het van zelf weer helder. |
Deze is erg goed vind ik. Deze kan zo bij "kreet van de week!".
Het betekend volgens mij, als je je irriteert aan elkaar, kan je beter eventjes afstand nemen een tijdje. en dan is het weer gezellig. Of je moet niet té lang en té vaak bij elkaar zitten...;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 19:37
Onderwerp: Wat vind jij het belangrijkste van een vriendschap?
|
|
|
PETRA411 schreef: | wauwww mooi geschreven shanita en helemaal mee eens.bij echte vrienden kun je je grenzen aangeven |
Petra,
Dank je! voor je compliment!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 2 juli 2012, 19:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 19:35
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Helemaal mee eens!
En dat mensen elkaar kwetsen gebeurt dagelijks, niet alleen hier. Ik begrijp heel goed dat je dat vervelend vindt, dat vind ik ook, maar je kunt het niet voorkomen. Niet in je thuissituatie en ook niet hier. En daarvoor weglopen is een optie, maar of dat werkt? Dat geloof ik niet.
Dus gewoon lekker blijven, soms ff de andere kant opkijken en niet reageren en soms juist wel reageren om een keer tegengas te geven. |
Ja, dat gebeurd dagelijks, kan ook met hele kleine dingetjes, bijvoorbeeld iemand zit te lang aan de telefoon met je, en blijft maar uitweiden, als je dringend iets anders moet doen, zelf bellen, of snel weg voor een afspraak ofzo. Dan zou dat uitweiden normaal helemaal niet zó erg zijn, misschien zelfs leuk, maar ja, omdat je dus zelf haast hebt, en je probeert elke keer een einde aan het gesprek te maken, en degene heeft dat niet door, zoiets. En zo kan ik ook iemand ergeren met hetzelfde, iets relatief erg onbelangrijks, daar erg lang over uitweiden, terwijl een vriend van mij haast heeft, en alleen even snel mij belt om te horen hoe het gaat, zulke dingen.
;)
En ervoor weglopen? volgens mij, kan je sommige dingen wel dingen vermijden. Maar ja, dat hangt weer helemaal van de situatie af...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 19:26
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Had mn hartsvriendin van de mavo al jaren niet meer gesproken. We kwamen elkaar op internet weer tegen en hebben een afspraak gemaakt. En meteen was het weer als vanouds, samen alles met elkaar delen kletsen lachen. Kijk dat noem ik nu echte vriendschap |
Wat Leuk!!!
Als je elkaar jaren niet hebt gezien, en de klik is er, alsof al die jaren er helemaal niet tussen zijn geweest, Meteen weer als vanouds, als het ware, dan zit het echt goed met de vriendschap.
Heb ik gehoord...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 17:53
Onderwerp: Humor
|
|
|
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHA!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 16:25
|
|
|
PETRA411 schreef: | ha ha,had me lidmaatschap al opgezegd maar ben er nog..., heel mooi alleen er had nog een regel tussen gemoeten vind ik en dat is elkaar ook vrijlaten, geen claim op elkaar leggen zodat je je vrij kan voelen,jezelf kan blijven ontwikkellen en vriendschappen je niet belemmeren,doordat mensen je gaan claimen en je niet meer aan je zelf toekomt. |
PETRA411 schreef: | klopt, daarom is het belangrijk om in vriendschappen ook je grenzen te bewaken, dan blijft de vriendschap mooi | Ben ik het helemaal mee eens! Ik had het zelf voor mezelf niet beter kunnen omschrijven.
Ik kan wel in een roes verkeren van het geluk en de vreugde die vriendschappen opleveren. maar ik wil nooit vergeten dat ik wel mijn grenzen wil blijven bewaken. Want laat ik, in mijn enthousiasme, iemand over mijn grenzen gaan, dan kan ik irritatie krijgen. En dan kan het gebeuren dat ik idd niet meer aan mezelf toekom ;) Geldt ook andersom, ik wil ook niet over een ander zijn grenzen gaan, maar ja, ik ben niet helderziend en dat voel ik ook niet altijd even goed aan. Daarom is het ook zo belangrijk dat de ander ook zijn grenzen aangeeft, en nog belangrijker, dat ik die signalen oppak. Net zo goed als ik dat andersom ook wil. En heel erg duidelijk zijn, dat kan ook. Respect voor elkaar, ook al begrijp je nu en dan iemand niet altijd meteen. Juist in die ruimte die je elkaar geeft in een vriendschap, kan je groeien en jezelf blijven ontwikkelen. En dan heb je ook een klimaat waarin je rustig jezelf kan zijn, omdat je wéét dat de ander je respecteerd. En dat is dan wederzijds, waardoor je dat gevoel van rust en vertrouwen en blijdschap bij elkaar versterkt.
God geeft vrienden, daarom wil ik vrienden ook behandelen als zijnde kostbaar. Zonder daarbij ook maar iemand over mijn grenzen te laten gaan, want dan zou ik mijn vrienden ook tekort doen. Dan zouden zij niet weten waar zij aan toe zijn met mij.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 2 juli 2012, 18:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 15:59
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Vanochtend laat en vanmiddag heerlijk met de fiets de stad in Naar een vriend en vriendin, die ook vrij hadden, en heerlijk naar gitaar geluisterd. Die jongen kan zo mooi spelen en zo mooi zingen. Allemaal Gouwe Ouwes, zoals nummers van Santana, en oa 'the house in the rising sun' etc. Ontroerend zo mooi....
Ja, en nu weer verder in mijn huis, opknappen, schilderen momenteel.... Ja, dat moet gebeuren vind ik, en ja, dat kost dan wat tijd en moeite. Maar ja, met de nodige vrolijke en rustige ontspannng en afleiding is dat heel goed te doen
En ik dacht vanmorgen wat zorgt God toch goed voor ons, zo heerlijk met dat mooi weer.....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 2 juli 2012, 18:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 11:32
|
|
|
JANE336 schreef: | Hoe denken jullie over de positieve discriminatie op christelijke scholen om verplicht homo onderwijs te geven? Ons land is in een financiële crisis.... en dan heeft dit prioriteit |
Hai, ik kijk bijna(eigenlijk helemaal niet als ik alleen ben, en met een vriend die net als ik als hobby klassiekers op dvd kijken heeft...) geen tv, dus ook geen nieuws, als er iets is hoor ik dat wel van anderen. Ja, of zenders als MGM en zo.
Maar ja, als ik visite heb, staat de tv wel aan, en als ik bij anderen op visite ben, dus ik kijk bijna geen nieuws. dus het kleine beetje nieuws dát ik kijk blijft dan ook hangen.
En wat ik verleden week hoorde was dat de crises over was in Nederland. Maar ja, dan gelijk erachteraan door iemand anders van ja maar dit en ja maar dat.
Wat bedoel je met verplicht homo onderwijs? Dat het verplicht is voor scholen om 'zoveel' procent homo's aan te nemen? Om discriminatie tegen te gaan? Als dat zo is, kan ik me helemaal in vinden!
Wat heeft dat met een eventuele crises te maken? Dat kan hooguit ten goede komen.
fijne Dag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 09:28
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Oke ik heb het weer gedaan he Zal ook eens niet en ik ben zo'n lief meisje |
Nee, dat wisten we hier al
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|