ChristianMatch

Forum

Berichten van ERIKA129
Ga naar pagina Vorige 1 ... 171 172 173 174 175 176 177 ... 213 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ERIKA129
Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 17:50
BerichtOnderwerp: Euthanasie

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat ik toch wat redeneer vanuit een andere doelgroep. Stel je bent 85 en je bent vitaal maar je nieren werken niet meer, noem maar wat? Maar je ziet het helemaal niet zitten om te gaan dialyseren omdat je dat te zwaar vind en het leven geleefd hebt? Maar doe je het niet ga je dood.....
Of je bent dertig en wilt die chemo niet meer....omdat je het gewoon niet meer kan? Is euthanasie dan zo fout?
Terwijl mensen die je lief hebben zeggen, doe het maar dan hebben we je nog....of, ga er voor.....
Of wat denk je van veel te vroeg geborenen babies met handicaps? Wat voor keus maak je daarin?
Ethisch zijn dat onzettend moeilijke vraagstukken en als je gelovig bent maakt het dat allemaal nog wat complexer....
Het zijn allemaal vraagstukken die dagelijks voorkomen........overal....

Maar is het euthanasie als je een behandeling niet wil??
dat vind ik niet, ik vind euthanasie dat je een injectie krijgt en daarna sterft en dus zelf voor het tijdstip kiest dat je sterft, dan beslis jij als mens en leg je niet je leven in God's hand!
Die dilemma's die je opnoemt ken ik, mijn vader was nierpatient en afhankelijk van dialyse wat dat met een mens doet is heel zwaar!

Laatst aangepast door
ERIKA129
op vrijdag 30 september 2011, 17:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 15:39
BerichtOnderwerp: Vergeven

WILLEMIJN232 schreef:
Ik zag gisteren een docu over incest in de Protestanse kerken. Triest, daar zijn we het allemaal over eens.
Wat ik nog triester vond is het verhaal van een mw die door een voorganger van een evangeliegemeente misbruikt was....Toen zij daar aangifte van deed vertelde de geloofsgemeenschap: hij heeft vergeving gevraagd en gekregen dus dat moet jij nu ook doen en dan is het klaar.....Maar hij is weer goed voor de Heer jij nog niet als je niet aan vergeving denkt......
Die mevrouw was verbaasd, teleurgesteld en gebroken door dit verhaal......
En eigenlijk is dit wat ik de hele tijd al bedoel te zeggen......wapper niet zo gauw met de term vergeven, het kan veel complexer zijn dan menigeen denkt.......en soms ook niet te realiseren.....

Voor dit verhaal zijn geen woorden!!
Wat ontzettend zwaar voor die mw!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 15:36
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

WILLEMIJN232 schreef:
Zo kan die wel weer Erika...... Knipoog smiley

Niet blozen hoor Willemijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 15:33

WILLEMIJN232 schreef:
Wat ik hier lees is dat iedereen er een mening over heeft. de praktijk is wat weerbarstiger denk ik.....
Moet je als je 85 bent nog intensieve behandelingen ondergaan of pleeg je ook euthanasie als je dat weigert omdat je het leven wel geleefd hebt en dat niet meer op kan brengen.....
Moet je als je kanker hebt nog net die ene experimentele chemo doen of is het niet meer voor je op te brengen omdat je doodgewoon op bent, geestelijk en lichamelijk......pleeg je dan euthansasie? Want je weigert een behandeling tenslotte?Denk je dat God het erg zal vinden als je zegt: ik kan niet meer?????
Waarom mag je zelf geen eind aan je leven maken als je jaren depressief bent en het niet meer aankan om verder te leven? Tenslotte, je valt er niemand mee lastig je doet het zelf......
Ik vind dat jullie nogal wat vinden als ik het zo lees.....
Ik ben ook niet voor euthanasie of zelfmoord maar ik vind er niet zoveel van als mensen dat wel doen. Ik hoef er gelukkig ook niets van te vinden........
Maar een klein stukje inlevingsvermogen is misschien nooit weg......
ik vind de meningen zo veroordelend als ik eerlijk ben......

Klopt Willemijn hierover zijn we het grotendeels zeker eens, vogens mij hebben we dit al eens in een andere topic behandeld want klinkt me erg bekent in de oren.
Maar als iemand krijgt te horen bv kanker uitgezaaid en er is niks meer aante doen behalve bv chemo om het leven nog iets langer te maken en men weigerd dit dan kan ik me dat voorstellen waar ga je dan voor om nog een paar maanden een kwalitatief misschien nog wat moois ervan te maken genieten van kinderen enz, of ga je voor ziekte en ellende en msschien een maand langer te leven als de mens gesproken.
Ik vind dit zeker geen vorm van euthanasie denk dat we dit onderwerp behandeld hebben bij een onderwerpover dementie dus denk dat ik in de herhaling ga vallen, maar soms als mensen oud zijn hebben een mooi leven gehad en er zou eventueel een risicovolle operatie wat toevoegen aan het leven maar ze weigeren die omdat ze zeggen het is mooi geweest als het mijn tijd is dan is het mijn tijd vind ik ook geen euthanasie maar een beslissing zeggen van mijn leven is in Gods hand als hij mij roept dan is het op zijn tijd en zijn wijze.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 13:09
BerichtOnderwerp: Lichtje

Moest opeens bij lichtje aan een liedje denken die ik vroeger leerde en vast wel bekent bij velen:

Jezus zegt dat Hij hier van ons verwacht,
Dat wij zijn als kaarsjes brandend in de nacht.
En Hij zegt tot ieder tot Zijn eer te zijn.
jij in jou klein hoekje en ik in't mijn!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 13:07
BerichtOnderwerp: Het weer

HERMAN388 schreef:
Dan ga ik bij Erika BBQen lekkuh lekkuh lekkuh Knipoog smiley

Was jij uitgenodigd dan? Gefrustreerde smiley
En dit gaat nog over het weer? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 13:04
BerichtOnderwerp: slapeloosheid

HERMAN388 schreef:
Doe maar rustig aan, pak de tuinstoel en lees een boekje of slaap in de zon Coole smiley met zonnebril

Gefrustreerde smiley overdag slapen als je dat snachts niet goed kan is niet slim he zo verplaats je de nacht na de dag! hoewel de verleiding som wel groot is Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 09:36
BerichtOnderwerp: Lichtje

VISSER278 schreef:
CM-(st)ers vinden Zeeland.
Wederom is Zeeland in het nieuws op CM.
Na eerst wat gelezen te hebben over Borssele komt nu het naburige plaatsje Ritthem in het landelijke Cm-nieuws.
Cootje711, die vele deskundigen te slim af is zoals ze zelf zegt , zal morgen hoogstwaarschijnlijk met foto en camper in alle Nederlandse dagbladen op de voorpagina staan.
Zij zal dan het tipje van de sluier oplichten door Frank als dader aan te wijzen voor deze mega-knal die vele zeeuwen de haren ten berge deed rijzen. Knipoog smiley

En stond het in het Zeeuws dagblad nog iets??
Plaats het dan ook even he want ja ikke en meerdere met mij zijn geen zeeuwen.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 09:33
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Wakker worden en bedenken dat je een goede nacht hebt mogen hebben Lachende smiley
Dan uit het raam kijken en de zon mooi zien opkomen!
Wat is de natuur toch een bijzonder mooie schepping Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 09:32
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

HERMAN388 schreef:
Waarom sluiten de ramen en deuren niet dicht?
Lekker zweten binnen Knipoog smiley

Zitten overal horren voor hoor!
Heb er gisteren maar 10 ehhhhhhh neergehaald Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 09:30

Het is alweer heerlijk buiten de deur staat alweer open Lachende smiley
Van mij mag die nazomer nog wel even doorgaan, scheeld ook weer in de stookkosten Clown smiley
Morgen de BBQ nog maar een keer tevoorschijn halen
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 09:28

CHATULIEM619 schreef:
Ik vind je ook meten met twee maten. Je gaat er te gemakkelijk van uit dat iemand met een depressie er niks aan kan doen en dat we daarom zelfmoord maar goed moeten keuren.
We hebben echter uitstekende anti psychotica. Maar vaak is men te eigenwijs die in te nemen. Zelfmoord is ook een keuze, en de keuze gaat er vaak aan vooraf. Eerlijk gezegd heb ik voor die mensen weinig respect...

Waar staat dat ik zelfmoord goedkeur???
Vaak hebben depressieve mensen anti depressiva maar even zo vaak hoor je we merkten helemaal niet aan hem/haar dat tie depressief is!
En niet elke antidepressiva helpt bij die mensen.
En zeer zeker keur ik zelfmoord niet goed toch vind ik het anders dan euthanasie!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 09:22

Vannacht weer heerlijk mogen slapen ondanks onrust in mijn hoofd, (vandaag weer een sessie) Mocht ik bidden en rustig worden De medicatie werdt gezegend zo voelde het ik mag deze gebruiken om nachtrust te verkrijgen!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:50

RENATE619 schreef:
Het lijkt nu zoals ik het lees, dat psychisch lijden wel tot zelfdoding mag leiden en lichamelijk lijden niet. Bij lichamelijk lijden kun je het ook niet meer zien zitten, de wanhoop nabij zijn en het niet meer kunnen dragen... Wat maakt dat het ene wel 'mag' en het andere niet?

Ik zeg niet dat zelfmoord mag maar ik vind het anders als mensen doorpsychische nood het leven niet meer zien zitten daar helpt weinig tegen.
Wat lichamelijke pijn en ongemakken die zijn tegenwoordig heel goed te verhelpen en te verlichten met goede medicatie geen mens hoeft pijn te lijden!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:48

PIETER649 schreef:
verhuizen naar Deutschland, hier geen mugguh Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ze komen eraan heb ze doorgestuurd Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Het is nog steeds warm buiten en toch wordt alles alweer nat!
Wat een rare zomer hebben we toch Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:46

PIETER649 schreef:
zijn muggen ook geen schepsels van Onze-Lieve-Heer?? Smiley die vol vragen zit

Jazeker Pieter maar toch mogen deze wel ehhhhhh afgeslacht worden!
Koeien, varkens en kippen en ga zo maar door zijn toch schepselen van God en die slachten we om te eten!
Een mug eet ik dan wel niet maar het bllijft ongedierte wil ze wel naar jou sturen hoor Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:42

CROSSROAD317 schreef:
Ik stoor me er ook aan ...

Terwijl ik toch echt wel van een geintje houd, en soms ook heerlijk vind om mee te doen met off-topic reageren.
Maar het valt me wel op dat het de laatste dagen behoorlijk off-topic gaat in bepaalde onderwerpen.

Ik slaap nog steeds goed sinds ik (naar aanleiding van de opmerking van Roady) me ook ben gaan afvragen "waar ligt eigenlijk mijn vertrouwen"
Mijn longen waren schoon, mijn voorhoofdsholtes waren schoon, geen afwijkingen aan mijn neus, alleen wat te grote "neuszakjes" en toch "benauwd" in ademhalen ... Mijn beslissing daarin was; Heer ik wil volledig op U vertrouwen en leg alles in Uw hand ... sinds die beslissing slaap ik weer goed. Lachende smiley

fijn cross dat het bij jou zo is gaan werken! Gun het je van harte, hoop dat het mij ook nog mag gaan overkomen al hoewel ik steeds volop op God vertrouw maar mijn hoofd zit nog veel te vol maar het komt goed daar vertrouw ik op!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 19:51

PIETER649 schreef:
zet je schilderijen buiten dan, of wil je n nog simpeler oplossing? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ehhhhhhh alle muggen dood??
mijn schilderijen kunnen niet tegen die klamme buitenlucht!
Nog meer oplossingen???
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 19:46

CHATULIEM619 schreef:
Kijk, het ligt voor de hand dat je aandacht er aan besteedt. En verder vind ik wel dat de dienst aangepast zou moeten worden.

In hoeverre aanpassen bedoel je dan?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 19:32

CHATULIEM619 schreef:
Je hebt gelijk Erika, het is beslist niet hetzelfde. Zelfmoord is niet strafbaar, euthanasie mag alleen maar via strikte regels. Beide zijn in mijn ogen niet goed. Ik denk ook dat het een gepaste begrafenis zal worden. Ik vind dat je je ogen niet mag sluiten voor datgene wat gedaan is, ik hoop van ganser harte er nooit mee te maken te krijgen. Maar een dienst, waarbij je doet alsof er niks aan de hand is, vind ik ook niet kunnen.

Ik begrijp je wel chat maar stel dat een gemeente lid van jou er psychische zo doorheen zit je hebt diverse gesprekken gevoerd maar lijkt er niet doorheen te komen en de hulpverlening laat op zich wachten wat helaas tegenwoordig vaak gebeurt.
Die persoon ziet het niet meer zitten en pleegd zelfmoord zou jij die persoon dan niet begraven?
Zou jij het niet aanhalen in jou dienst hoe moeilijk die persoon het had.
Begrijp dat dit ethische dilemma's zijn maar toch.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 19:29

slechtste moment heb nu al 10 muggen doodgemept en nog zie ik er een aantal voorbij komen Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 19:27

COOTJE711 schreef:
Inderdaad, het is echt ijsweer.... Die zullen goede zaken doen Knipoog smiley

een ijsje is idd erg lekker met dit weer Lachende smiley
Wat echter het nadeel is ik wordt hier gek van de muggen Boze smiley
Hoorde dat ze door de natte zomer een warm plekje binnen gaan zoeken met name achter schilderijen Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 19:25
BerichtOnderwerp: 9 Oktober Bethel Drachten Bijbelstudie Openbaring deel 8

LEONARD480 schreef:
Kan heel ver met je meegaan en op zich heb je gelijk.
Tevens kun je niet je ogen sluiten voor de realiteit van de dag van vandaag.
In de VS is het al een verplichting het teken van het beest te dragen voor einde van het jaar 2013.

Teken van het beest?
Kan je dat even uitleggen want die snap ik niet en nooit van gehoord.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 19:22
BerichtOnderwerp: ga je mee, picknicken (in ede op de heide) op 24 september?

COOTJE711 schreef:
Inderdaad, neem er gezellig eentje in huis.
Zelf doe ik het niet omdat ik vind dat ik teveel weg ben. Mijn a.s. Piet vindt het vast ook niet goed.... Knipoog smiley

Heeft u wat mee te delen? Dat valt onder topic mooiste moment of cm setjes he.
Maarre geen picknicks meer dit jaar! En nu lijkt de zomer te beginnen Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 18:49

COOTJE711 schreef:
Denk dat ik wel begrijpt wat je bedoelt....
Euthanasie is een keuze die gemaakt wordt waarbij iemand overwogen een keuze maakt terwijl bij zelfmoord vaak andere dingen meespelen zoals psychische gezondheid.

Ja idd en als ik verder kijk dan worden mensen die zelfmoord plegen wel door veel kerken een uitvaartdienst gegeven omdat die mensen er geestelijk zo doorheen zaten en nergens geen uitkomst meer inzien het vaak een wanhoopsdaad! Mensen die daarvoor gered/bewaard worden en er goede hulp en begeleiding voor krijgen zijn later vaak blij dat ze het toch niet gedaan hebben.
Euthanasie is meer van ik ga toch binnenkort dood en ik wil zelf uitmaken wanneer dat is, omdat ze geen pijn willen hebben of familie een lange zorgperiode willen besparen, maar ik heb daar toch altijd het gevoel van zelf voor God willen spelen! Misschien zeg ik het wel heel straf maar zo zie ik het.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 18:11

MARIO216 schreef:
Gister uit de krant.

RKK: Uitvaart na euthanasie kan.

UTRECHT
. Een parochiaan die euthanasie heeft laten plegen of zelfmoord heeft gepleegd, mag soms toch een kerkelijke uitvaart krijgen. Dat schrijven de bisschoppen woensdag in een verklaring. De Rooms-Katholieke Kerk wijst actieve euthanasie en suïcide af, maar als iemand ‘door emotie, angst en stress was overmand, is er de innerlijke vrijheid en daarmee de toerekenbaarheid van de daad verminderd. In dat geval kan een priester toch besluiten een kerkelijke uitvaartplechtigheid te houden.’ In Liempde ontstond veel onrust omdat pastoor Norbert van der Sluis een uitvaart van een trouw parochiaan die euthansie had laten plegen.

Oke maar heb hier toch even mijn vraagtekens bij kan zijn dat ik het verkeerd opvat hoor.
Maar als iemand Euthanasie laat plegen moet dit worden aangevraagt dus dat kan niet zomaar in een vlaag van emotie en angst daar gaat echt wel behoorlijk wat aan vooraf voordat een arts de euthanasie inwilligd!
Bij zelfmoord denk ik altijd dat die mensen het leven echt niet meer zien zitten en de wanhoop nabij zijn en natuurlijk dat noemt men zelfmoord maar vind dat anders dan euthanasie weet niet goed hoe het uit tel leggen kom er misschien nog wel op terug als ik het weet of misschien iemand anders er een aanvulling op heeft!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:58
BerichtOnderwerp: Misleiding door satan

CHATULIEM619 schreef:
De wet die in je hart geschreven is, want uiteindelijk draait het veel meer om je motivatie dan om je daden zelf. Je loopt het gevaar dat als je je aan de buitenkant goed voordoet en je zoveel mogelijk aan deze geboden houdt, je denkt dat je er al bent. Maar dan kan je hart nog koud zijn en vol haat en bitterheid zitten. De 10 geboden hebben het niet over vergeving, ze hebben het ook niet over verlossing bij overtreding. Zonder de genade en de liefde van God leiden ze tot veroordeling. Je kunt idd een ander ermee om de oren slaan, en je er ook nog goed bij voelen.
De wet in je hart leert je een ander te vergeven, eigenlijk al voordat hij er over vraagt. De wet in je hart komt voort uit de Liefde van God en de liefde voor God. En als je van elkaar houdt, heb je ook dingen voor elkaar over. Niet de 10 geboden zou je motivatie moeten zijn om te leven zoals God het wil, maar je relatie met God.

Klopt chat maar daarom wordt er in de preken ook niet de nadruk op de 10 geboden gelegd maar op ellende verlossing en dankbaarheid.
En dat de Heere een God is van liefde en niet een om bang voor te hoeven zijn maar we mogen zeker wel op de 10 geboden gewezen worden ze zijn niet voor niks opgesteld.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:55

Ondanks dat het hier echt wel warm te noemen is 27 graden Coole smiley met zonnebril
is achter de stoep nog niet eens droog van de ochtend nevel vind dit wel vreemd eigenlijk!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:52

Zat net nog even de laatste bladzijdes door te lezen maar zag dat de meeste van mijn bijdrages toch echt over slapen gingen Verlegen lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:50

JOSINA022 schreef:
Ik geef toe dat ik er idd nogal eens een handje van heb om op iets lollig te reageren, maar dat is dan meestal wel nav een andere bijdrage. Ik kan het dan toch niet laten om daar op in te gaan Verlegen lachende smiley

Maar ik beloof beterschap en mocht ik mij daar niet aan houden dan hoor ik dat graag. Uiteraard dan wel via de mail Knipoog smiley

Klopt Josina zo zit ik dus ook in elkaar! Het is een reactie op vaak en dat gaat een leven lijden maar ik roep ook vaak zat he dit is off-topic dus tja vind dat een lolletje best mag maar op een gegeven moment weer on topic te gaan.
En er zijn twee topics die dan overblijven dat is de picknick die is voorbij dus waarom zou je daar niet lollig mogen zijn en de off-topic topic daar mag je doen wat je wilt maar vind het flauw dat er gezegt wordt dat we van alle topics een lol topic maken want dat ontken ik ten zeerste!!!!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ERIKA129
Ga naar pagina Vorige 1 ... 171 172 173 174 175 176 177 ... 213 Volgende
Pagina 174 van 213