Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 08:59
Onderwerp: ben jij gelukkig op dit moment ?
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Nou maak je ons wel nieuwsgierig |
ja, inderdaad...en mijn Floshke kan daar niet zo goed tegen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 08:36
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Slechtste moment van vandaag.. Dom...oliedom... Naar de verjaardag van mijn a.s schoondochter gaan en de bos bloemen waar ze zo gek op is...THUIS LATEN LIGGEN!!!!! |
... geef je die bloemen volgend jaar maar... Als de taart maar lekker was
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 08:02
Onderwerp: ga je mee; 30 juli picknick met evt bbq op de hei in ede?
|
|
|
Ook ik had gisteren een fijne dag. Geen meter ben ik verkeerd gereden. Nou ja 't is te zeggen, toen ik met Sus van bij haar naar de hei vertrok liet ze me eerst de ene kant uitrijden om dan vervolgens te zeggen dat ik de andere kant moest nemen. Dat had ze volgens haar wel op tijd gezegd, ik was ondertussen al wel bijna aan de andere kant van Ede. Sus gaan halen houdt meer in dan dan ze zomaar te laten instappen. Ik moest eerst van haar nog naar de AH, waar ik tonnen boodschappen moest halen om dan thuis haar broodjes nog te smeren. Het verwonderde mij dat ze me ook niet vroeg om eerst nog de ramen te zemen, de afwas te doen en te strijken.
Ik was ook erg blij enkele mensen voor de eerste maal te mogen ontmoeten. Mensen met wie je wel geregeld contact hebt via mail of chat. Of die je leest op het forum. Natuurlijk zag ik ook leden die hier, voor mij althans, op de site een 'stille rol' vertolken maar die des te levendig waren op de pn. Het was dus erg gezellig en voor herhaling vatbaar.
Mars heeft gelukkig mijn fototoestelletje kunnen afregelen zodat ik geen overbelichting meer had nadien. Helaas had ik al enkele foto's in overbelichte toestand en die zijn onbruikbaar. Mars was niet de enige die me hielp want ook Tink was hulpvaardig. Heel deskundig heeft ze mijn veter geknoopt. Toch dacht ik enige wrevel bij haar te hebben opgemerkt want ze trok mijn veter zo strak aan dat mijn oksel er pijn van deden. Thuis heb ik nog zeker een kwartier geworsteld met die knoop van haar. Even zag het er zelfs uit dat ik mijn rechterschoen moest aan houden tijdens het slapen.
De BBQ's ruikte heerlijk en dat zorgde voor enkele omstaanders...die zich wilde verwarmen. Op bepaalde momenten had je ook haast een gasmaker nodig want een hevige rook ontwikkelde zich waardoor waarschijnlijk de vliegtuigen vebod kregen om boven de hei te vliegen. Onder het commando van Tink moest ik zelfs een ge-BBQ-de kippebout opeten. Het was trouwens de eerste keer dat ik wat van de BBQ at. Het ruikt niet alleen lekker maar het smaakt ook nog eens heerlijk. Op ander culinairgebied viel zeker niet te klagen. Visser trakteerde ons op die heerlijke Zeeuwse bolussen, ze plakken nog steeds tegen mijn darmen, Thirza had weer van die lekkere zelf gebakken cake. Mieke had haar bietensla, er waren ook dinges met kruidenkaas wat heel lekker was, fruit was er ook in overvloed...nou ja, eigelijk was er geen gebrek aan maagvullende zaken.
In tegenstelling met de vorige pn-bezoeken verliep de terugweg vlekkeloos. Voordien zag ik alle uithoeken van het land vooraleer ik thuis aankwam. Gisteren bood Visser me aan om hem te volgen wat me uiteindelijk slechts een terugreis opleverde van anderhalfuur rijden. Visser, de Zeeuwse Shumacher, vergat wel eens, denk ik, dat hij een volger had. Ik wilde de Nederlandse staat immers niet verrijken door boetes te betalen en bleef daarom wel eens een eind achter. Enfin, ik ben heelhuids thuis geraakt na een heerlijke dag in Ede.
Voila, dit was in het kort een impressie van de picknick.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 05:22
|
|
|
VISSER278 schreef: | Is het de bedoeling dat ík jouw ga masseren??? Vraag maar aan W-tje , anders ga je zondag nog op het forum lopen klagen over blauwe-bulten-uitslag. |
Als jij me masseert zal ik van jouw BBQ-vlees eten en van je bolussen...dat is toch een goeie deal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:35
Onderwerp: Vrijheid van meningsuiting op het forum
|
|
|
SOFIE807 schreef: | Hebben wij als volwassen mensen nu echt regels nodig om gewoon, respectvol met elkaar van gedachten te wisselen ,want dat is toch het doel van een forum of heb ik het mis ? Maar ik snap je reactie wel hoor Crossroad .. En dat klagen over iemand naar de redactie toe , tja dat heb ik hier nog nooit begrepen en 'k doe me er nu ook al geen moeite meer voor ... We roepen in het ware leven toch ook geen hulp in als we een meningsverschil hebben ? of wel ? Of zijn wij Belgen gewoon toleranter naar anderen toe ? Ik begin het zo een beetje te peinzen .... en of dat van domheid is , ( ja ik weet het , we hebben die naam al eens bij onze buurlanden ) laat ik maar in het midden ... |
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 30 juli 2011, 00:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 20:04
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
MARISKA601 schreef: | je zou es voor de gein moeten kijken hoe ze hier de trap behandelen... |
...volgens mij zijn die nieuwe lenzen echt geen goed idee; Maris. Je ziet plots alles veel te goed...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 20:00
|
|
|
ERIKA129 schreef: | dan kom je maar een woonplaats verder zal ik je hier behandelen de heide afrijden en dan linksaf gewoon doorrijden komje vanzelf in Veenendaal en de rest........ zoekje weg in het veen |
amai nog nie... dat moet ook leuk zijn om met jou af te spreken...zie maar dat je er geraakt...pfff, ik zal wel pijn lijden...ik vraag het wel aan Visser
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 19:05
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Je zou zo langzaam aan denken dat die picknicks een vreetfeest worden Allemaal veel plezier morgen |
Als je komt mag je mijn voeten onder handen nemen want ik heb buikpijn in mijn knieën...dat komt door de hoofdpijn denk ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 19:03
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Misschien komen er ook wel mensen die niet op de lijst staan ... -- |
Ik denk dat ik die subtiele tip goed heb begrepen...ik doe alvast een harnas aan om niet bedolven te worden onder de blauwe plekken van die welgemikte eikels...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 18:59
Onderwerp: Vrijheid van meningsuiting op het forum
|
|
|
eigenlijk wordt op elke topic steeds hetzelfde herhaalt...het begint met een bepaalde vraag en dan wordt er van de schrijvers een psyché analyse gegeven, waar eigenlijk niemand om vraagt, of er wordt uitgelegd hoe het wel of niet moet... Ik vraag me dan af of het eens niet beter zou zijn om alles maar dan ook alles te wissen van dit forum en dan trachten met een schone lei te beginnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 23:38
Onderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | haha hoef je toch niet bezorgd om te zijn, maar omdat je weer terug bent ook voor jou een knuffel, zo goed ? |
Yessssss, eindelijk...eindelijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 22:27
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | haha, je bent weer terug ! wb Frank, en niet zo nieuwsgierig he' |
nieuwsgierig ?!? Bezorgd, bedoel je...pffff, vrouwen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 21:21
Onderwerp: Welkom terug
|
|
|
VISSER278 schreef: | He Frankieboy, leuk dat je weer terug bent. Er zijn hier mensen die hebben je écht gemist. Ik zal geen namen noemen maar je weet er zelf ook wel denk ik. |
neen, weet ik dus niet...Wie dan???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 20:16
Onderwerp: Het weer
|
|
|
MARISKA601 schreef: | het regende hier doperwten vroeg in de avond. |
er moet iets met je lenzen zijn, Maris...eerst mistbanken en nu weer erwten...misschien ben je ook wel algerisch...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 20:06
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Liters regen, een lichtflits, een harde knal...en weg was mijn internet gelukkig maar voor even. Gelukkig hadden we vandaag wel heel mooi weer hier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 20:00
Onderwerp: Wat is bidden, hoe bid je, wie leert jou bidden?
|
|
|
Ik noem mijn bidden ook wel: op visite gaan bij de Vader. Daar zit ik dan en leg ik Hem bepaalde zaken voor. Dit hoeven steeds geen vragen te zijn. Het kan ook danken zijn of gewoon vertellen zoals je bij een vriend of vriendin bent.
Het zingen van de Psalmen, vroeger dan, tijdens mijn abdijleven, is ook bidden.
Geknield, op een bankje, in de kerk terwijl de meeste mensen nog in bed liggen en het binnen in je stil maken om te luisteren naar Zijn woord.
Ook het repetitief gebed is een weg om tot bij Hem te komen.
Bidden is iets dat evolueert. De manier waarop het gebeurt of een bepaald tijdstip dat je getrouw volgt kan je gebedsleven ten goede komen. Niet alle onze beden dienen verhoort te worden want op de duur worden we zo verwaant dat wanneer we merken dat er geen verhoring is we teleurgesteld gaan worden. Of gaan twijfelen aan Zijn bestaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:46
Onderwerp: Verlaat dit forum...
|
|
|
Ook op deze topic komt binnen afzienbare tijd een slotje want het leidt weer nergens naar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:46
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | nee hoor...
ik zal maar niet zeggen wat ik allemaal in huis zie... |
Doe die lenzen dan maar vlug uit...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:42
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Knuffel voor Marc, je weet wel waarom... |
Hij zal wel weten waarom...maar mogen wij dat ook weten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:41
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Owwwwwwww ben zo benieuwd naar die zeer opgeruimde tuin Ehhh haal de pergola maar weer naar binnen komt slecht weer aan |
Die pergola waait wel van zelf weg...gebeurde wel meer bij Imke dat er iets de lucht in ging...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:38
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ja schat ik houd ook van jou hoor
schat??? Als je maar niet denkt dat ik zaterdag jouw hoofd ga masseren terwijl Imke weer met je voeten bezig is. Het is tenslotte een pn en geen welness-gebeuren...
maarre om precies te zijn ben waarschijnlijk allergies voor mijn groene heg die de gemeente mij zo vriendelijk heeft gegeven |
Ik ben algerisch voor melk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:30
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Het mooiste moment voor mij vandaag is ik kan eindelijk weer scherp zien.
niks geen plaatselijke mistbanken meer. |
Hier ook niet Maris, de zon heeft een hele dag geschenen...maar ben je niet off-topic???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:27
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hey die Frankie welkom terug abonnementsgeld eindelijk overgemaakt ?? |
Ja, er zat net genoeg in de offerblok van de kerk...
Baai de wee: hoe komt het nu weer dat je hoofdpijn had. Normaal zijn het je voeten toch die pijn doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:20
Onderwerp: De klik...
|
|
|
LISA610 schreef: | Dus niet he.. !!!
Rationeel denken is in feite verstandelijk denken. Dit is niet de grootste vijand van het geloof, want er staat niet voor niets geschreven heb God lief met heel uw hart, heel uw ziel en heel uw verstand. God verlangt niet dat iemand zijn of haar verstand uitschakelt.
Er is helemaal niets mis met rationeel denken, integendeel het wordt in feite zelfs van jou gevraagd. Het zijn juist mensen die rationeel denken in tegenstelling tot dieren. God heeft ons op die manier geschapen, dus als jij meent dat rationeel denken de grootste vijand van het geloof is dan doe je de schepping van God behoorlijk tekort. Als God niet wilde dat wij ons verstand gebruiken, dan had hij ons wel op een andere manier geschapen.
Het is een talent om rationeel te kunnen denken en dat talent moet worden gebruikt. Wel op de goede manier natuurlijk: niet op een manier waarmee je alles wat God in zijn Woord gegeven heeft in twijfel trekt of probeert te weerleggen. Ook niet op een manier waardoor je Gods Woord misbruikt om anderen te veroordelen om zo jezelf in een beter daglicht te zetten of te profileren. Maar veel eerder op een manier waardoor je kennis op doet van Zijn Woord zodat je in de gelegenheid bent om alles te onderzoeken, te toetsen en het goede te behouden en anderen de goede weg te wijzen. En daar is best wat gezond verstand voor nodig..... |
CHRISTEN307 schreef: Rationeel denken is de grootste vijand van het geloof....
Ik heb al veel onzin gelezen maar die uitspraak van Christen verdient wel de gele trui. Zonder ratio komen we toch nergens. Denk je nu dat jouw voorgangers of de mensen waarvanje de preken beluisterde zonder ratio te werk zijn gegaan? Dit kan toch gewoon niet...dat moet je toch zelf ook wel begrijpen. Je kan er natuurlijk voor kiezen om het rationele dat je in je hebt te verbannen en je te laten leven. Tja, ook dat is een levenswijze.
Ik ben dus helemaal eens met de tekst van Lisa...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:08
|
|
|
YELNIN491 schreef: | WB mr. Foetsie
enjoy, have a good time |
het wordt echt hoog tijd dat je je gras maait...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 28 juli 2011, 17:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:05
|
|
|
IMKE917 schreef: | verder nog even een weersvooruitblik voor zaterdag volgens www.weeronline.nl:
temperatuur: 20 gr. wind: NW3 neerslagkans: 65% neerslag: 0.7 mm weercijfer (op schaal 1-10): 7
vraag: tentje nodig? | [/quote]
Imke heeft wel iets met tentjes...en dan is het meestal nog slecht weer ook
en neen, ik heb geen kikkerdril meer in de vijver...ik breng dus niets mee...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 juli 2011, 17:59
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Voor diegene (D ) die het forum niet via CM lezen of op de hoogte blijven van de CM-perikelen via de msn-tamtam: ik ga er even tussenuit. Dit na een erg leerrijke (?) periode... Waarschijnlijk ben ik er weer over enkele weken. We zien wel. |
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 14 juli 2011, 21:04
|
|
Naar boven |
|
|