Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 18:19
Onderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik vind, als men zo nodig wilt evangeliseren, doe dit dan met een duidelijke vertaling. Toen ik ca 17 jaar oud was heb ik een bijbel gekocht die heette bijbel voor jongeren. Alles was heel duidelijk in het gewone nederlands geschreven.
Als we nu al beginnen met de bijbel in straattaal,straks moet ook de predikant/voorganger in straattaal gaan preken, en wordt er in de kerk de psalmen en gezangen, en allerlei andere liederen in raptaal gezongen. Waar ligt de grens? |
Wat een supergoed idee !!! Dicht bij de mensen die het evangelie nog niet kennen ... Wow wat zal dat een opwekking teweeg brengen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 18:14
Onderwerp: Kennis ondergeschikt aan de Geest
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Momo Wat je zegt zou kunnen maar was het niet zo dat toen Eva de appel van de boom haalde dat Adam wist dat het verkeert was?? Sjalom. Martin |
Ze begonnen te twijfelen aan wat God gezegd had. Zo begint zonde altijd. Dat is wat anders dan daadwerkelijk zondigen. Volgens de bijbel verkregen ze de kennis toen ze van de vrucht aten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 23:38
Onderwerp: Kennis ondergeschikt aan de Geest
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Momo. Sorrie dat ik zo laat reageer ben net weer thuis uit Israël. Volgens mij is de kennis van het kwaad dat als je iets doet en je hebt er een slecht gevoel bij dan weet je eigelijk dat het eigelijk van het kwade is en als ik op straat loop en al het mooie zie wat GOD gemaakt heeft dan geeft dat ook weer een fijn gevoel dit bedoelde ik eigelijk. Sjalom. Martin |
Hallo Martin
Wat gaaf zeg dat je naar Israel bent geweest. Lijkt me super. Heb er zelf niet de middelen voor maar wie weet komt dat ooit nog es.
Even over wat je schrijft. Ik denk dat toen Adam door de tuin wandelde en al het mooie zag wat God gemaakt heeft, dat hem dat ook een fijn gevoel gaf. Maar toch had hij toen nog geen kennis van goed en kwaad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 23:04
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
pakje soep van de voedselbank buritos gevuld met shoarmavlees wentelteefjes na
heerlijk gegeten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 22:55
Onderwerp: mooie, bijzondere uitspraken
|
|
|
PIETER649 schreef: | Had gewoon bij kreet vd week geplaatst kunnen worden toch?
Pieter649 |
wist niet dat dat topic bestond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 13:04
Onderwerp: mooie, bijzondere uitspraken
|
|
|
Het Evangelie is te simpel voor hen die zoeken naar meeslepende woorden van menselijke wijsheid en te mooi om waar te zijn voor hen die er liever voor werken ipv te ontvangen hetgeen niemand van ons verdient!
Klaas van Denderen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 22:02
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
mn hondje is eindelijk doof aan het worden en reageert niet meer op knallend vuurwerk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 22:00
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
mn hondje is eindelijk doof aan het worden en reageert niet meer op knallend vuurwerk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 21:55
Onderwerp: operatie
|
|
|
heel veel sterkte en gezondheid toegewenst voor josina en herman. en Gods zegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 23:58
Onderwerp: Het weer
|
|
|
YELNIN491 schreef: | ja komt omdat het nacht was , maar nu schijnt de zon, heerlijk als je achter het glas zit. maar strakkies, zal wel fris wezen |
oooooooooooooooh dus daarom ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 23:41
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
Toch leuk om al die reacties te lezen als er iets messcherp wordt gesteld, in dit geval van mij. Hou ik wel van ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 14:04
|
|
|
PIETER649 schreef: | Als je zo redeneerd, lijk je wel een communist
Je kunt nooit bepalen wat je nodig hebt omdat je niet weet wat de dag van morgen brengt. Er staan ook meerdere voorbeelden in de bijbel waar aangegeven word dat het hebben van een voorraadje juist goed is, denk maar aan Jozef en de 7 magere jaren, of de maagden met hun reserve-olie.
In jouw redenatie zou dat diefstal zijn. Het kopen van een huis is dan ook diefstal want de meeste mensen kopen niet het allergoedkoopste huis dat op Funda staat. Het kopen van een auto is ook diefstal alstie duurder dan 500 euri is? En die zoveelste gospel cd, heb je die echt NODIG? En dat leuke topje of dat heerlijke parfumpje?
Jij zet het heel zwartwit neer nu en ik heb moeite met jouw uitleg. |
Had ook niet anders verwacht
Maar is het mijn redenatie of is het wat Jezus ons voorhield ???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 00:36
|
|
|
HARALD940 schreef: | Dat de Farizeeërs en anderen zo vroom waren heeft zijn oorsprong niet direct in de geboden en wetten die aan het volk in de woestijn, maar dit heeft zijn oorsprong in de ballingschap naar Babel.
Voor de ballingschap zijn er altijd afgoden geweest in Israël onder de Joden, en die zijn in grote en kleine getallen door de jaren heen altijd aanbeden. Toen een groot deel van de bevolking in meerdere keren is weggevoerd naar Babel kwamen de mensen die weggevoerd werden echt tot inkeer, en hadden ze door wat ze al die tijd fout hadden gedaan, want dat is ook wat God had voorspeld wat zou gaan gebeuren als ze afgoden bleven aanbidden.
Toen ze er in de ballingschap dus achter kwamen dat ze het dus echt aan zichzelf te danken hadden en waarom, zijn ze ook volledig tot inkeer gekomen, en hebben vanaf toen eerst in de ballingschap en later ook bij de terugkomst alle afgoden radikaal het land uit verbannen hebben.
Dit alles was goed in God's ogen.
Waar het spaak ging was dat ze het vanaf toen de wetten tot op elke tittel en jota perfect wilden gaan houden, en dat ook aan het volk oplegden. De intentie daarvan is op zich goed, maar gaat spaak bij de mens zelf, geen mens was en is instaat om al God's geboden perfect te houden, alleen Jezus is daartoe in staat geweest. En dat is dan ook waarom Jezus zo te keer ging tegen de Farizeeërs, Saduceeërs, schriftgeleerden, ze dachten door de wet tot op elke tittel en jota perfect te houden hun eigen heil te bewerkstelligen, iets wat zonder God onmogelijk is, de wet is niet heiligmakend, God wel. De wet is natuurlijk wel nodig, maar je hebt bovenal God en geloof in God nodig, de wet is daaraan ondergeschikt, maar wel nodig. |
En over welke wetten hebben we het dan? Die van het oude testament of de wetten van Jezus?
Ja, daar zit een enorm verschil in.
Jezus legt het hart van mensen bloot. Door de wet te vervullen.
Voorbeeld: je mag niet stelen
Is niet zo moeilijk om je aan te houden als gelovige. Toch?
Weet je wat Jezus erover zegt?
Alles wat je niet nodig hebt en toch voor jezelf houdt terwijl een broer of zus waar ook ter wereld gebrek leidt, dat is diefstal.
Tja, dan wordt het toch wel een stuk lastiger.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 00:23
Onderwerp: Zingen in de kerk.
|
|
|
Ik vind het wel herkenbaar wat er gesteld word. Als de band centraal komt te staan ipv ter ondersteuning van de gemeente dan gaat er iets scheef. Wij zingen veel opwekking en ander modern materiaal. Zonder band, meer dan een uur. Puur aanbidding. Heerlijk is dat. Gods troon naderen via lofprijzing.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 00:12
Onderwerp: Erfzonde
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Precies, en geloven doe je met geheel je hart, ziel, en verstand, en niet met rituelen. |
de vraag die dan overblijft is, moeten we terug naar de rituelen van de bijbel of blijven we die van constantijn hanteren ...
mijn voorkeur is toch wel hetgeen de bijbel voorschrijft aangezien dat het Woord van God is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 00:05
|
|
|
en het vriest alweer flink hier in drenthe brrrrr
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 november 2011, 00:49
Onderwerp: Erfzonde
|
|
|
t is so simple
de eerste drie eeuwen, pasten de gelovige heidenen zich aan aan de joodse tradities. behalve dan de besnijdenis en zo nog wat zaken, zie handelingen 15 dacht ik toen kwam constantijn en die maakte van het christendom een staatsgodsdienst en zo vermengde het oorspronkelijke christelijke geloof zich met het heidense geloof gevolgen daarvan zijn: kinderdoop, vieringen van kerst, pasen, zondagsvieringen, .... kunnen we wel moeilijke theologische discussies gaan voeren maar het is zo zinloos en tegelijk zo simpel gewoon een feit van je geschiedenis leren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 14:14
|
|
|
En bedankt maar weer ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 00:08
Onderwerp: Oefenen voor 5 december
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Snap ook niet wat ik nu in dat versje moet Maar vind het wel lachen |
Jij liever dan ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 00:03
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Frisjes vandaag |
steenkoud in drenthe mist valt in grote druppen van de bomen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 00:01
Onderwerp: Herfstwandeling
|
|
|
YELNIN491 schreef: | joepie toch electriciteit in het bos, kunnen we ook lampjes in de boomhut maken. En gezellig en koffie drinken. Maar ja, dan lijkt het net al weer als gewoon thuis |
eh die boomhut is voor leonardo en zijn drenths vrouwtje ... t is geen inloophuis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 22:25
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Nou dan, okee, Josuf had vanmorgen de schik van zijn leven, en ook een beetje de schrik van zijn leven. Na een onrustig slaap avontuur, vloog hij letterlijk door de gang naar de huiskamer, er was geen land mee te bezijlen. Na wat kalmerende woorden gesproken te hebben, ging hij sjaggrijnig in een hoekje zitten mokken. Ik dacht daar klopt iets niet, door het spionnetje keek ik effe naar buiten, en wie zie ik daar, op een wat hoogmoedige manier naar mijn voordeur kijkent, ja hoor de poes van de buurvrouw. Dus ik dacht, wie nie waag, wie nie winnie, dus ik de deur op een kier, en floep mevrouw naar binnen. Na een uurtje heb ik haar er uit gebezjoerd, en keek josuf haar na, en lag even later, lekker spinnend en knorrend weg te dommelen op zijn stoel. |
Zie je wel, als je vrouwen even de tijd gunt, komt het vanzelf goed ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 22:11
Onderwerp: msn
|
|
|
je mag die van mij wel hebben hoor chat, en de rest ...
ellabellabeer@hotmail.com
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 22:10
Onderwerp: msn
|
|
|
L O L
Laatst aangepast door
|
MOMO697
|
op maandag 14 november 2011, 22:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 22:03
Onderwerp: Herfstwandeling
|
|
|
GERRIT084 schreef: | En zou dat volgens de dames niet kunnen hoeveel willen jullie er hebben ik kom ze wel plaatsen |
in het bos? nou das dan ook weer geregeld Gerrit gaat volgende keer ook mee om stopcontacten te plaatsen is weer es wat anders dan broodkruimels valt ook wat beter op kunnen we de route vast beter vinden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 18:15
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Weet je hoe je het klaarmaakt dan |
Waarschijnlijk met heeeeeel veeeeeeel uien?
|
|
Naar boven |
|
|