Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 05:54
Onderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
|
|
|
BEUN656 schreef: | Het valt me overigens op hoeveel moeite ik moet doen om de Bijbelse waarheid te verdedigen ten overstaan van Christenen. Ze zeggen ook niet voor niks: het is een Christelijk karwei om een heiden te bekeren maar ook een heidens karwei om een Christen te bekeren... Dat zegt volgens mij al genoeg... Niet dat ik iemand kan bekeren ofzo hoor! Laat dat duidelijk zijn! En nee, ik pretendeer ook niet de waarheid in pacht te hebben! Ik probeer hem slechts te verdedigen! |
Beste Beun, Dank voor je ondewerp dat je aansnijdt. Doch heb ik reeds hierop een antwoord gegeven op een ander forum, kijk ff op footprints.
Ik wel we ff reactie geven op hetgeen je boven schrijft. Ook al is dat in de rand van het thema (maar we vangen de appel als hij valt, anderen -en die zijn er ook- doen dé appel vallen )
Je schrijft dat je de bijbelse waarhied wil verdedigen. Verdedigen is één, en soms moet dat. De Bijbelse waarheid uitleven in onderling contact daar is het -volgens mij- waar het om te doen is. Jezus deed dat! Farizeërs en schriftgeleerden hadden ook altijd de wijsheid in pacht, steeds op zoek naar een stok achter de deur voor ja en alleman. Echt niet aan mij besteed hoe goed ook bedoeld. Overtuig mensen met je daden die voorvloeien uit de vruchten van de Geest: de vrede die je uitstraalt, de zachtmoedigheid in je woordgebruik en reacties, het veel kunnen dragen ook al wordt je ten onrechte aangevallen of beschuldigd, ootmoed om andere bij te staan en te steuen, je zelfbeheersig (ook op de site), ... kortom het wandelen met Christus. Op Hem meer en meer gaan gelijken. Dit laatst wens ik je toe! Allemaal. Durf dit aan te gaan en je zult de vruchten overvloedig pukken. Zeker wete. En als ik dat al mag doen, weet ik dat dit niet uit eigen kracht is, maar pure genade. Iets wat ik krijg, zomaar, wat ik niet verdien. Fijne dag verder, Herman
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 20 mei 2012, 07:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 05:52
Onderwerp: Footprints
|
|
|
LINNY170 schreef: | Echt mijn favoriet!Heb em in het engels..vind dat gewoon een heel gave versie!
Footprints in the Sand
The Lord replied, "The times when you have seen only one set of footprints, is when I carried you." |
Beste Liny, Pas toen ik de God van Abraham leerde kennen - de levende God- pas toen kon ik ook zien wat de Heer heel de tijd voor mij had gedaan, hoe hij mij had gedragen en weg gebaand. Pas toen begon mijn dankbaarheid jegens Hem over te stromen, stromen van levend water.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 20 mei 2012, 06:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 05:49
Onderwerp: Footprints
|
|
|
LINNY170 schreef: | Echt mijn favoriet!Heb em in het engels..vind dat gewoon een heel gave versie!
Footprints in the Sand The Lord replied, "The times when you have seen only one set of footprints, is when I carried you." |
Beste Linny, Toen ik de God van Abrahahm leerde kennen -de levende God- pas toen begreep ik wat de Heer al de tijd reeds in mijn leven had gedaan, mij had gedragen én de weg had gebaand. Pas dan borrelde de dankbaarheid over. Graag wil ik je dit delen nav die "hit" van jou.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 13:21
Onderwerp: Jij..
|
|
|
BEUN656 schreef: | Nou, toevallig dat ik nog even in het dorp moet zijn. Dus je hebt mazzel. |
Ha ha ha, breng broodje mee voor mij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 13:00
|
|
|
BEUN656 schreef: | Nou, ik ben toe aan een glas melk. |
in de zon, buite.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:55
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Klopt Heide...liefde is niet te beschrijven... En zou je het doen...mag dat zelfs nog met een schrijffoutje...toch???? (omdat je natuurlijk helemaal zenuwachtig bent...)
Kom op Beun...zoek de zon effe op...!! ( Kom mee naar buiten allemaal) |
Beun aub !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:34
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
YES356 schreef: | De hoogste wijsheid is vriendelijkheid.[b] |
Volledig mee eens Yes, maar voor sommige cm-mers geldt volgens mij toch wat Willemijn schrijft !
"Het meervoud van Lef is Leven". Think thank
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 19 mei 2012, 12:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:25
Onderwerp: de zegen van kritiek
|
|
|
TINEKE986 schreef: | een discussie willen voeren,(met een vast gesteld standpunt) over iemands persoonlijkheid en/of gemeente puur om de gedachte die je daarbij hebt en zonder de persoon en/of gemeente te kennen, is geen zegen nog een vloek maar het willen uitlokken van een twistgesprek en uiterst zinloos.
en zinloze gesprekken dienen we uit de weg te gaan. |
Mooie gereageerd Tineke, je bent een échte schat.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 19 mei 2012, 12:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:22
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ach Beun, een ieder heeft zo zijn beperkingen he? Die heb jij, die heb ik en die heeft Heide....Maar iemand om zijn beperkingen aan te vallen op een forum? Had jij ook niet zo gewaardeerd mag ik aannemen..... Had hem even een mailtje gestuurd als het je zo stoorde..... |
Willemijn, daar sta ik helemaal achter jo.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 19 mei 2012, 12:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 11:59
|
|
|
HEIDE115 schreef: | | Yes, yes jij ook privé mail naar Beun ! Zijn wij twings ? (smile)
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 19 mei 2012, 12:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 10:49
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mooie Loesje tekst:
Het meervoud van Lef is Leven |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 09:31
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ach Beun, een ieder heeft zo zijn beperkingen he? Die heb jij, die heb ik en die heeft Heide....Maar iemand om zijn beperkingen aan te vallen op een forum? Had jij ook niet zo gewaardeerd mag ik aannemen..... Had hem even een mailtje gestuurd als het je zo stoorde..... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 06:58
|
|
|
HANNAH810 schreef: | so, ga je lekker beun? ik vind de reacties van heide sociaal vaardig........... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 06:40
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Als er geen getuigen bij zijn, zijn slechts weinig mensen in staat tot goede daden.
(Seneca) |
Dat klopt Cootje voor de wereld, maar wij krijgen hulp om het goede te doen, toch ! :
Een vriendelijk antwoord doet woede bedaren, krenkende woorden wakkeren toorn aan. -- Spreuken 15:1
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 19 mei 2012, 06:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 06:30
|
|
|
ANITA695 schreef: | Ik hoop dat ik morgen terug kan roven wat van me gestolen is in ieder geval een stukje zou al mooi zijn en dan alleen maar voorwaarts groeien en meer en meer land veroveren Geweldig jouw schijven kon mijn woestijn zijn maar weet ook dat ik de overwinning heb gebaald door de kracht van mijn hemelse Vader IK weet zeker dat ik morgen mensen versteld zal doen staan in wie ik ben ze een andere kijk op mij krijgen en ik zal luisteren naar de stem van de allerhoogste niet door kracht of geweld maar enkel door liefde zal ik overwinnen met HEM door zijn genade en zo als staat geschreven in het woord dat ik niet bang hoef te zijn voor woorden als ik maar in het volste vertrouwen mag gaan met de HEER En ik weet ik voel er gaat verandering komen een ommekeer in mijn leven nieuw leven weer een stap verder naar mijn hemelse bestemming
Zomaar Anita |
Mooi hoe je het hier verwoordt Anita Vooral het laatste stuk is krachtig:
We kunnen ervoor kiezen om weg te blijven, weg te vluchten, weg te rennen van onze roeping, taak of verantwoordelijkheid. Maar we kunnen er ook voor kiezen om door de ellende heen, steun te zoeken bij de Heer en vanuit zijn genade de draad weer op pakken, de moed bij elkaar te rapen en de achtervolging in te zetten. En David raadpleegde de Heer: moet ik deze bende achtervolgen? Ja, antwoordde de Heer… je zult ze zeker inhalen en de gevangenen bevrijden. (1 Sam. 30: NBV) Terug roven wat van je gestolen is. De buit die je toekomt heroveren. De overwinning die God heeft belooft opeisen, omdat je een zoon en dochter bent van bestemming, een kind van de Allerhoogste God!
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 19 mei 2012, 06:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 23:15
Onderwerp: Willem J. Ouweneel
|
|
|
TINEKE986 schreef: | ik heb begrepen dat schapen ook heel eigenwijs kunnen zijn. en dat ze kunnen verhongeren omdat ze met hun rug naar het gras staan en met hun kop naar de woestijn. letterlijk dus. we zijn niet voor niets vergeleken met schapen. soms zien wij de dingen ook niet of laten wij ons hoofd hangen moe omdat we in de modder zitten er er niet (op eigen kracht) uit kunnen komen. terwijl we "alleen" maar om hulp hoeven te vragen. zelf heb ik al heeeel wat keren op hulp gevraagd (of te wel geschreeuwd ook wel ). en hulp werd altijd geboden. zelfs in mijn diepste dal. ( wat gelukkig acher mij ligt). |
Dit stukje zou ook bij een ander forum passen, maar ik zet het hier neer omdat Ouweneel dan overzichtelijk wordt in zijn prediking.
Een bekend schriftkenner schreef: “Ware ootmoed is niet slecht van jezelf denken, maar helemaal niet aan jezelf denken.” Wie zijn leven en zijn hart vult met Christus en Zijn Woord, hoeft niet tegen de zonde te vechten. Laat dat even goed tot je doordringen! Vechten tegen de zonde betekent dat je geconcentreerd bent op de zonde. Dat is een volkomen verkeerde gerichtheid. Als jij je hart en je leven vult met Christus, heb je als het ware geen tijd om te zondigen; je komt niet op het idee. Onze geestelijke strijd is niet de strijd tegen het vlees in ons, maar de strijd tegen machten rondom ons (Ef 6:12; dit is ook de bedoeling van Hebr 12:4, want het is daar “ten bloede toe”). Ik weet best –aldus Ouweneel in zijn boek Bouwstenen voor geloof, blz 136- Ik weet best dat dat gemakkelijker klinkt dan het in de praktijk si, maar je moet het wel eerst duidelijk stellen, want anders heb je geen doel waarnaar je je kunt uitstrekken. Je moet je dus richten op het positieve, en niet vechten tegen het kwaad in jou, want dat maakt je alleen maar ongelukkiger. Als een emmer gevuld is met alcohol, hoef je er alleen maar water op te gieten om de alchohol eruit te verdrijven (water is zwaarder dan alcohol). Wij hoeven ons hart, onze zin, ons denken slecht te vullen met Christus, en wij komen aan de zonde niet meer toe; Vechten tegen de zonde maakt ongelukkig; jezelf richten op Christus maakt gelukkig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 17:14
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Wat is nou beter
groot geloof of sterk geloof? |
Dierbaar geloof Herman. "Hoe dierbaar is Uw geloof", that's the question voor een christenmens
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 18 mei 2012, 17:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 16:47
|
|
|
Tinneke, ik las ook nog een goeie:
Het juiste woord op de juiste tijd is als een gouden appel op een zilveren schaal. Een wijze vermaning voor een luisterend oor is als een gouden ring, een sieraad van het zuiverste goud
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 18 mei 2012, 16:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 16:39
|
|
|
PETRA411 schreef: | Ik moet de hele dag aan dit stuk denken,en jezus daarbij als schaapsherder. de schapen in de kerk ,en eentje geeft toe aan verleiding en zakt in de modder en denkt oh oh,zaljezus nu nog van me houden? Ik wil niet in de modder, wat bezielde me. Maar hoe is jezus? Wat doet hij,hij gaat zo,n verloren schaap zoeken en als hij die dan gevonden heeft ontvangt hij die vol liefde. Hoe genadig is jezus. liefdevol. en misschien durft zo,n schaap wel niet goed terug, na wat hij gedaan heeft,maar jezus zoekt hem,tilt hem op uit de modder en neemt hem mee. of is het schaap een beetje dom,vind hij het wel prima in de modder,heeft hij niet in de gaten dat hij daar vast komt te zitten en zinkt in een modderpoel.Toch gaat jezus hem zoeken. geweldig en deze gedachte is zo mooi dat ik hem wou delen |
Mooi Petra, mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 12:50
Onderwerp: Gebedsroom donderdag 17 mei -... meer kracht
|
|
|
JOL252 schreef: | Sluit ik me bij aan als er toch wat gebedsrook hiervoor om hoog kringelt. Ook mijn huis is voorzien van een bordje en het hoeft maar één bod te zijn, dan eindelijk de volgende stap kunnen zetten naar een nieuw plekkie. |
Dank je wel Jo voor het delen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 05:57
|
|
|
[quote=RODJER101]Ook Jezus heeft het nodig om bij zijn vader te zijn om kracht te vragen wat er zal gebeuren in de volgen de uren Lukas 22:34-46
[b][color=FF0000]Op donderdag 17 mei komen we samen in de gebedsroom om Hem te eren en te prijzen Wat Hij voor ons gedaan heeft Zijn leven geven voor zijn vrienden Om ons vrij te kopen van al onze zonden
Dankbaar kijken we terug op de gezegende samenkomst gisteren. Ook van de onverwachte bezoekster "binnen buiten", dank aan God voor het werk dat Hij ook hier begonnen is. En we nemen het mooie lied van Hans en Eva mee ter afsluiting van deze gebedsronde.
Geliefde broeders en zusters, vertrouw niet elke geest. Onderzoek altijd of een geest van God komt, want er zijn veel valse profeten in de wereld verschenen. De Geest van God herkent u hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God. -- 1 Johannes 4:1-2
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 18 mei 2012, 06:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 mei 2012, 21:13
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
YES356 schreef: | Mooi om te zien dat CM mails en reacties van leden serieus neemt !! door div topics te verwijderen(dank daarvoor) mooiste moment van de dag?? Nee maar wel een mooie |
[b]Klopt Yes. Volledig akkoord met jou
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 mei 2012, 19:40
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Mijn mooiste moment was toen ik vernam dat een cm lid een slechte youtube film eraf haalde. Dank voor de twee cm-ers die hierop reageerden. Nou dat zijn dingen die ook gebeuren op een relatie-site. Gelukkig weten we dat God goed, trouw en rechtvaardig is. Mooi toch waardevol geloof, houd staande. |
Een mooi mailtje van een cm-mer die me aanmoedigde om me niet te laten intimideren als men met modder gooit. Leuk, iemand die begrijpt.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 17 mei 2012, 19:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 mei 2012, 12:50
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Dat valt tegen Herman
Mijn huis staat al 3 jaar te koop. Bidden of iemand mijn huis wilt kopen? De regering maakt ons leven zuur |
Is zo Herman, blijkbaar hebben heelwat cmmers ermee te kampen én weegt het zwaar door. Het is goed dat je reageert, kunnen we er ook een specifiek gebedspunt van maken dat regelmatig terugkomt. Zo bidden we ook voor onze kinderen, familieleden, zieken, ... Ikzelf heb ook op de huizenmarkt gezeten, en God voorzag
Bedankt voor je reactie. Welcome this prayersevening 20 u. same place.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 17 mei 2012, 13:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 mei 2012, 07:03
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
QSJE546 schreef: | Vandaag was n super leuke dag!! Heb me nog eens extra jarig gevoeld door vele lieve mailtjes die ik van jullie heb gekregen,heel erg bedankt allemaal!! en de spekkies waren ook heel lekker Herman,heb er n paar voor je bewaard |
Leukerd !
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 17 mei 2012, 07:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 mei 2012, 06:59
|
|
|
Mijn mooiste moment was toen ik vernam dat een cm lid een slechte youtube film eraf haalde. Dank voor de twee cm-ers die hierop reageerden. Nou dat zijn dingen die ook gebeuren op een relatie-site. Gelukkig weten we dat God goed, trouw en rechtvaardig is. Mooi toch waardevol geloof, houd staande.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 21:33
|
|
|
Nog meer geweldig nieuws !
Dat Martha de gebedsroom voor morgen mee aankondigd ! God herstelt in ere !
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 16 mei 2012, 21:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 19:52
|
|
|
Opwekkiing 407 – “Hoe groot zijt gij”, 2min 35
http://youtu.be/mnjiOeo0Ccs
: De Heer geeft mij nieuwe kracht en leidt mij langs veilige paden om Zijns naam wil. Hij trekt uw naam bij de Zijne (Ps 23:3)
Wij willen donderdag bidden voor volgend hartspunt van Jenny:
Jennie -cm lid- moet haar woning verkopen agv de scheiding die nu achter de rug is. We bidden dat er een koper zich spoedig aandient én dat zijzelf met haar zoon een nieuwe woonst kan vinden, omgeving Zuidholland/randstad. Als dit allemaal achter de rug is kan ze een nieuwe start maken en het oude achterlaten. We bidden ook dat ze een lieve man ontmoet waarmee ze nieuwe paden kan bewandelen"
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 16 mei 2012, 19:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 13:24
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Qske zie een smultaart bij je foto happy "spekjes" birthday
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 mei 2012, 06:47
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Ikheb de datum in mijn agenda geprikt ! Laat iets wete als je komt, kunnen we afspreken |
Verder vervolgt Ouweneel zijn redenering naar de dagelijkse praktijk toe. Interessant om te lezen op blz 110. Voor diegenen die interesse hebben én niet over zijn boek beschikken Bouwstenen voor geloof, Geloof, zekerheid en groei geef ik onderstaand stuk weer:
.... "Als het dus niet gaat om een gelovige die iin de zonde valt, zoals een schaap ook wel eens in de modder kan vallen, maar om een belijder die als een varken in de zonde leeft, gaan we geen zoete broodjes bakken. Nee, we gaan naar hem toe en zeggen tegen hem: "Je leeft als een varken, en als je zo doorgaat, zul je eindigen als een varken." Op zo'n moment moeten we duidelijke taal spreken! Hij is op de weg naar het eeuwig verderf. Maar als iemand werkelijk christen is, kan hij weliswaar diep vallen, en soms duurt het een hele tijd voordat hij weer overeind krabbelt. Maar, zegt Jakobus 5:20, dan is het prachtig wanneer je als medegelovige zo'n "zondaar" -want zo heet hij op dat moment! - mag terugbrengen van de dood. Ik denk dat Jakobus daarmee een echte gelovig bedoelt; dat blijkt, dunk me, uit het woord 'terugbrengen'. Als je zo'n 'zondaar' mag terugbrengen van zijn boze weg, terug naar het hart van de Vader, dan heb je een ziel van de dood gered -want hij was op weg naar de eeuwige dood- en dan zul je een menigte van zonden toedekken die anders in het licht van God gesteld hadden moeten worden. Dan gebruikt de Bijbel wél weer het woord "zondaar". Als een christen in de zonde gaat leven, als hij in overspel leeft of wat voor boosheid het ook moge zijn, dan begeeft hij zich uit vrije wil weer over de macht van de zonde. Hij is niet een slaaf die niet anders kàn dan zondigen, nee, hij is een vrije, die zich vrijwillig weer in de slavernij begeeft. En als hij zich daarna niet wil onttrekken, omdat hi zich in die zonde eigenlijk happy voelt, gedraagt hij zich -excuses voor het woord- als een varken. En dan mag je in waarheid de vraag stellen: "Is zo iemand wel een gelovige?". We mogen niemand die in zonde leeft, een valse geloofszekerheid aanpraten. Maar van een echte gelovige die in de zonde valt, merk je gewoonlijk al gauw dat hij, net als een schaap, de "modderpoel" haat. Op het moment dat een gelovige in de zonde valt, kan hij zijn geweten nog wel eens met excuses sussen. Maar je voelt, en hijzelf voelt het in de eerste plaats, hoe bij zijn val zijn hart bonst en hoe hij er eigenlijk van gruwt. Dan moet -dat màg- hij gauw terugrennen, net als de verloren zoon, die letterlijk en figuurlijk ver heen was, maar dan in de armen van de Vader valt, in die armen die al die tijd gereed waren om hem op te vangen. Hij vindt geen Rechter die opnieuw een vonnis over hem velt, maar de armen van de Vader die zich om hem sluiten."
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 16 mei 2012, 06:47
|
|
Naar boven |
|
|