Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:29
Onderwerp: Maandag 7 juni/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Dinsdag 29 juni:
BEGRIJP DE ANDER!
Neem overal blijdschap met je mee, je hebt heel veel zegen ontvangen, je wordt zeer gezegend. Stromen van zegen staan je in de komende maanden en jaren te wachten, geef iedere zegen door. Liefde kan de wereld rond gaan en gaat de wereld ook rond, op de Godsstroom doorgegeven van de èèn naar de ander. Breng een beetje zonneschijn in het hart van de èèn of ander, zodat die het dan verheugd doorgeeft. Zo gaat MIJN leven en blijdschap gevende boodschap verder. Wees in deze tijd blijde - boodschappers, heb lief en lach! Maak allen blij, heb allen lief, tracht altijd de ander te begrijpen en dan kan het niet anders of je gaat van hen houden. Zie MIJ in de mensen, die saai zijn, niet interressant, zondig, kritisch, ellendig, zie MIJ in de lach van kinderen en in de mildheid van de ouderdom, in de moed van de jeugd en in het geduld van de volwassen man en vrouw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:18
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
HENK710 schreef: |
|
Vandaag had ik op m.n vrijwilligerswerk een gesprek met een vrouw over het voetballen. Vreselijk vond ze Christenen, die naar zoiets konden kijken, gevloek gescheld en winnen. Tsjaaaa dacht ik, zit iets in, maar we mogen toch ook genieten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:15
Onderwerp: Wat vinden jullie van deze tip?
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ik zit met de tv aan en laptop op schoot.... anders mis ik een van de 2 |
Bid dan maar voor een doelpunt (grapje)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:10
Onderwerp: Vakantie
|
|
|
CARIN303 schreef: | Wat leuk zeg....hoop dat je er dit prachtige weer bij hebt ! ( en leuk gezelschap Zelf ga ik niet omdat mijn autootje hoge kosten mee brengt dit jaar! Maar ga wel af en toe een dagje weg hoor! En dit weer brengt mij al in een vakantie stemming! Weet je hoe heerlijk het is om zo lang buiten te kunnen zitten, ik geniet!! |
Geniet ook van je dagjes uit Carin en inderdd. mooier weer kun je toch niet wensen
Ja, ik heb leuk gezelschap mijn vriend Hans744 Het weer beloofd mooi te worden, de kleinkinderen van 5 jaar en bijna 2 jaar komen ook een paar dagen, druk maar gezellig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:37
Onderwerp: welke namen geef jij je kind?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als wij onze kinderen vernoemd zou hebben, zouden ze de volgende namen hebben: Fok of Hommo, Tiny of Zwaantje. Deze namen vonden we toch niet zo geschikt.
Mijn zoon heet Daniël Peter. We noemen hem Niels Mijn eerste dochter heet(te) Annemiek Irene. Morgen zou ze 23 geworden zijn.... Mijn tweede dochter heet Nathalie Johanna. |
Sterkte Chatuliem met Annemiek Irene...mooie naam trouwens Je wordt er altijd weer aan herinnert hè, moeilijk hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:29
|
|
|
CARIN303 schreef: | Wat heerlijk, Eva! Ga je ver weg of geniet je van het heerlijk weer binnen onze landsgrenzen?
Alvast een hele fijne,relaxte vakantie toegewenst!! |
Dank jewel Carin, ik ga naar de Betteld in Zelhem en niet allèèn
Als jij op vakantie gaat, ook een fijne tijd toegewenst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:28
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ik zal ze missen die dagelijkse bemoedigingen. |
Fijn om te horen Mario, zet er gerust zelf wat op hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:27
|
|
|
MARIO216 schreef: | Is goed, heb een Vakantiebijbelgids, van ark mission, waar ik stukjes uit kan halen. Misschien is dat leuk voor de vakantieperiode ? |
Goed idee Mario
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:40
Onderwerp: welke namen geef jij je kind?
|
|
|
MARY052 schreef: | Mijn oudste dochter: Janita vernoemd naar haar oma Jantje Mijn zoon : Karst vernoemd naar zijn pake Karst Mijn zoon : Bert vernoemd naar oom Bert |
(tweeling) Mijn oudste zoon Marco...gewoon een leuke naam. Oudste dochter Jessica.....collega had kindje met die naam. Jongste dochter Jansje Maria Heidi...Jansje....m.n moeders naam Maria ......schoonmoeders naam Heidi....gewoon een mooie naam.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op maandag 28 juni 2010, 23:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:03
Onderwerp: jodenvervolging 2010
|
|
|
ANITA324 schreef: | Helaas maar het is uit onderzoek al bewezen dat NL 70% anti Israël is dus ook anti Joods is en voor D is dat 60% dus ja waar gaat dit heen. De Bijbel spreekt daar ook over er zullen meer vijanden tegen de Joodse mensen en Israël zijn er zullen volkeren tegen hun keren. Dat geeft dus inwezen ook aan dat we niet meer ver ervan af zijn en dat de Here spoedig terug zal komen. Wanneer weten wij als mensen niet maar de Tijd staat echter wel 5 voor 12. Lees Openbaring 1 t/m 4.
Shalom, |
JEZUS is toch ook een Jood, wat zal HIJ hier een verdriet van hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:01
Onderwerp: bidden verboden ???
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Driestar College doet kringgebed in de ban "Een treurig achterhoede-gevecht van kerkelijke leiders"
Kringgebed is niet langer toegestaan op het Driestar College in Gouda. "Vanwege de diversiteit aan opvattingen hierover" heeft de school besloten regels te stellen voor gebedsgroepjes in de school, laat het Nederlands Dagblad weten. Er ontstonden de laatste tijd spontane initiatieven van groepjes leerlingen die met elkaar in gebed gingen. "Deze mensen hebben bemoediging nodig en geen verbod," is de reactie van Hans Keijzer, voormalig directeur van de Evangelische Zendingsalliantie (EZA).
De school heeft besloten dat kringgebed altijd onder leiding moet staan van een docent en het gebed altijd moet worden voorafgegaan door Bijbelstudie. De schoolleiding zegt op zichzelf blij te zijn met de bidders, maar vindt dat degelijke initiatieven wel moeten passen binnen de uitgangspunten van de school. Ook vindt de leiding het van belang dat iedereen zich er bij thuis moet kunnen voelen.
Controlfreaks "Ik vind het een treurig achterhoede-gevecht van kerkelijke leiders," vertelt Keijzer. "Er is niets gevaarlijks aan kringgebed en heb geen begrip voor de controlfreaks op de school. Ik ben het volslagen met hen oneens. Laat ze zich samen uiten voor het aangezicht van de Heer en laat het werk aan de Heilige Geest over. Natuurlijk maken deze jonge mensen fouten, maar ze hebben bemoediging nodig in plaats van een verbod. Ik zou het heerlijk gevonden hebben wanneer dit vroeger in mijn lyceum zou hebben plaatsgevonden."
Heilige intentie Ds. W. Visscher, predikant van de gereformeerde gemeente te Amersfoort, kan het besluit van de Driestar begrijpen. "Bidden is je nood bekendmaken aan God. Dat is iets heel persoonlijks en heeft een heilige intentie. Wanneer je zomaar in scholen bij elkaar gaat zitten kun je daar vragen bij hebben. Bidden is naderen tot de heilige God. Ik wil jongelui adviseren de Bijbel te lezen en te overdenken wat gebed inhoudt. Bidden is niet het met elkaar bevorderen van een goed gevoel, want ik heb de indruk dat dat erachter zit," aldus Visscher. |
Bidden kan overal....waarom niet op school, dat is nu het mooiste onder de jeugd en reken maar dat GOD er wat mee doet, het is zeer bemoedigend om voor elkaar te bidden, daar krijg je kracht van en weer zin om alles op te pakken, het lucht op. En.....GOD wil gebeden worden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:57
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dus ook de werktijd halveren Dan heb je meer vrije tijd..... |
Zou niet gek zijn hè
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:56
|
|
|
IMKE917 schreef: | Een hele goede tip Eva! Ik moet hierbij denken aan de regels een lied; 'Neem mijn uren en mijn tijd, tot Uw lof en dienst bereid.' |
Deze tip stond in de e.o. visie, vond hem wel goed, want we kijken wat een rotzooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:55
|
|
|
GERALD265 schreef: | Of ik de tijd gelijk zou gebruiken om me te verdiepen in mijn geloof, dat weet ik niet. Maar je hebt wel een goed punt. We kijken vaak veel tv of zitten te veel achter de pc te internetten, terwijl onze tijd veelal nuttiger besteed kan worden. En als ik zie hoeveel tijd jongeren vaak al achter de pc zitten, ... ik vind het geen gezonde ontwikkeling! |
Het zijn in de meeste gevallen passieve jongeren, zelfs kleine kinderen zitten al teveel voor de tv.....(kan ook wel eens makkelijk zijn)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:52
|
|
|
HENK710 schreef: | De tijd voor TV en internet kunnen toch ook benut worden om je te verdiepen in je relatie met God, met elkaar en met jezelf? Ook als er niet direct geloofsprogramma's op zijn. Want ontspanning is immers ook nodig, juist ook in de hectiek van alledag waar we ons in begeven. |
Als je het zo bekijkt wel Henk, we kunnen best veel leren van de computer en tv, als wij ze goed gebruiken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 21:41
|
|
|
Maandag 28 juni:
WIJSHEID!
IK heb beloofd, dat je voor elke dag van je leven de kracht zult ontvangen, die je nodig hebt, vrees niet.
Zie elke moeilijkheid onder ogen en wees ervan overtuigd, dat je hiervoor wijsheid en kracht zult ontvangen.
Maak daar aanspraak op.
Vertrouw, dat IK MIJN gedane belofte zal houden, in hemel en op aarde is voor elke taak, die IK èèn
van MIJN kinderen opdraag, alles klaargezet wat nodig is voor het volbrengen van die taak.
Waarom zou je dan vrezen?
Waarom twijfelen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 21:40
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als het WK afgelopen is..... |
Dat had ik wel verwacht van jou
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 21:03
|
|
|
Vanaf zaterdag 3 juli - zaterdag 17 juli is er helaas geen dagelijkse bemoediging, want ik ben dan op vakantie
Tot ziens op 17 juli
Warme groetjes van Eva.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op maandag 28 juni 2010, 21:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 20:55
Onderwerp: Vakantie/Gebedsroom
|
|
|
Hallo allemaal!
Er zal donderdagavond geen Gebedsroom zijn, ik ga het weekend op vakantie en heb nog het èèn en ander te doen en Martha is al ergens aan het vakantie vieren. Zinga kan helaas niet a.s. donderdag, wil wel graag in onze vakantie de Gebedsroom overnemen, maar kan niet zien wie er binnenkomt en weggaat in de chat, wie kan haar hiermee verder helpen?
Wij wensen jullie Gods Zegen en nabijheid toe.
Als jullie op vakantie gaan, een hele fijne tijd, goede reis en een behouden thuiskomst!
De Gebedsroom begint donderdag 22 juli weer
Warme zomergroetjes van Martha en Eva
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op maandag 28 juni 2010, 21:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 22:31
|
|
|
Halveer je tijd voor tv en internet en gebruik die om je te verdiepen in het Geloof en hoe je dat in daden omzet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 22:24
|
|
|
Zondag 27 juni:
LAAT GELD BUITEN BESCHOUWING!
Meet succes nooit af naar geldelijk voordeel. Dat is niet in de geest van MIJN KONINKRIJK. Je succes wordt bepaald naar de mate, waarin je MIJN wil en gedachten aan de mensen om je heen hebt geopenbaard. Je succes wordt bepaald naar de mate, waarin je omgeving de uitwerking van MIJN wil in jouw leven heeft gezien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 22:24
|
|
|
Zaterdag 26 juni:
VOEL JE RIJK!
Vertoef in MIJN schuilplaats en daar voel je je tenvolle bevredigd, je moet je rijk voelen. De voorraadschuren van GOD zijn meer dan vol, maar je moet dit in gedachten voor je zien. Je moet dit heel zeker weten, voordat het in materièel opzicht tot werkelijkheid kan worden. Bedenk, dat je rijk bent, zie jezelf als dochters van een KONING. Dat heb IK je al eerder gezegd. Wees overvloed voor jezelf en voor allen, voor wie je zorgt en die je verlangt te helpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 21:58
|
|
|
Vrijdag 25 juni:
PRACHTIG WERK!
IK heb je van veel dingen losgemaakt, opdat het werkelijk een leven van overvloed zou zijn. Steen voor steen opgebouwd, op een vast fundament en die ROTS is je MEESTER - die ROTS is CHRISTUS. Je leven zal een leven van dicipline en blijde vervulling zijn. Verlies nooit het prachtige werk uit het oog, waartoe je geroepen bent. Laat rijkdom noch gemakzucht je van de weg aflokken, waarop je je voet hebt gezet - de weg van het doen van wonderen met MIJ. Heb lief en lach. Vertrouw en bid. Ga nu in liefde en nederigheid de overwinning tegemoet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 23:05
Onderwerp: Vaderdag
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Vaderdag was voor mij ook geen vaderdag. t was mijn weekend niet.
Gelukkig kon ik wel genieten van mijn Vader in de hemel. Gelukkig kan ik nog steeds mijn eigen vader bezoeken. Gelukkig mag ik wel weten dat ik vader van 2 lieve kids ben. |
En die kids houden van jou Jonathan en hebben echt wel aan je gedacht die dag
Fijn hè, als je je eigen vader nog hebt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 23:03
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | idd. Jonathan... genieten van de Hemelse Vader. Vind het erg voor je dat je het op die manier moest meemaken.
Ik moest er ook aan denken... gelukkig dat (ook) ik een Hemelse Vader heb die om mij geeft. Ook al leeft mijn vader nog steeds, voor mij voelt hij niet als een 'vader'...en de behoefte tot nu toe ontbreekt om die mensen die mijn 'ouders' heten te zien... Ergens heb ik er soms nog wel verdriet om dat ik die mensen niet in mijn leven heb gehad zoals ik het zo graag gezien had... maar gelukkig wil God mijn steun en toeverlaat zijn. |
Fijn Susannah dat je GOD dan toch je Vader kunt noemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 23:00
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ditzelfde gold voor mijn ex...dus hebben ze vaderdag het weekend ervoor al gevierd... Daar staat tegenover dat uk's verjaardag voor mij vreemd zal worden omdat hij op de dag zelf bij zen papa is... hoewel ik op zich niet zo heel veel problemen heb met "gespleten huishoudens" vind ik dit altijd echt rotsituatie's |
Ja, Tes en doet ook veel pijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:58
|
|
|
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op donderdag 24 juni 2010, 23:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:57
|
|
|
BRAZEEVEL772 schreef: | zou al blij zijn met twee woortjes per sms |
En maar wachten op dat berichtje dat maar niet komt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:55
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Maar de mooie herinneringen blijven, Eva! Anders plaats je zo'n mooi gedicht niet. |
Voor mij wel mooie herinneringen, daar heb je gelijk in Marian. Niet iedereen kan dat helaas zeggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:51
|
|
|
Donderdag 24 juni:
ALS LEIDING UITBLIJFT!
Als IK je er toe aanspoor - handel dan, wannèèr je niet duidelijk leiding hebt, ga dan rustig verder op het pad van de plicht, dat IK voor je heb uitgestippeld. Geen vrees, geen paniek, doe rustig je dagelijkse plicht. Deze geloofshouding zal evenzeer beloond worden, als het handelen volgens MIJN directe leiding. Verblijd je over het gevoel van veiligheid, dat je bezit.
|
|
Naar boven |
|
|