Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 13:21
Onderwerp: Een handvol klachten!
|
|
|
MARY052 schreef: | „Ik heb een hand vol klachten”, zegt ze. „Zal ik ze eens allemaal opnoemen?” Ik schuif wat onrustig in mijn stoel. Ach, heden, daar heb je weer zo’n klaagverhaal!
Ik vouw de zegeningen gewoon tussen de beroerde dingen in. En dan is het net alsof ze niet zo beroerd meer zijn…” Ik knik opnieuw. Ik vouw mijn handen. En in gedachten tel ik – tot tien. |
Mooi verhaal Mary!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 10:20
Onderwerp: Eenzame kerst
|
|
|
INKA401 schreef: | de kerst is voorbij ... heb met mjn familie een súper kerst diner gehad, en zou de tijd wel even stil willen zetten ... maar kan niet hé? ... de dagen gaan voorbij ... en het komt steeds dichterbij ... digene die mij kennen wéten wel wat ik bedoel ... het is de oudejaarsdag, dát is de dag dat mijn allerliefste pauline overleed ... en moet huilen nu ... sorry ... moet dit gewoon aan jullie kwijt ... elk jaar leggen we op oudejaarsdag een groot nieuw bloemstuk op het graf van mijn vrouw en moeder van haar kinderen ... het oude neem ik dan mee naar huis, en leg dat in mijn tuin, waar het een bijzonder mooi plekje heb.
eenzame kerst? ... het is voor mij zóóó dubbel ... heb een schat van een vriendin ... maar kan mijn verwerking néver nooit beantwoorden ... en dan denk ik aan mijn kids, jullie moesten eens weten ... ik heb er vier ... en ieder verwerkt het op zijn eigen manier ... de één nog heftiger dan de ander ... sorry ... met dat ik dit schrijf lopen de tranen over mijn wangen oke ... ik als vader moet er zijn voor mijn kids ... maar op dít moment? ... huilen ... en niets anders ... sorry voor dit klote bericht
groetjes inka |
Inka heel veel sterkte in de moeilijke dagen.
Daarbij wil ook anderen betrekken die hun geliefde hebben verloren aan de dood. Heel veel sterkte in deze dagen van herinneren en van vooruit kijken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 11:00
Onderwerp: Staatsloterij
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ja, ik ben ontdeugend, maar deze week ga ik voor het eerst eens een staatslot kopen. Wat zou ik gaan doen als ik een grote prijs win? En wat zouden jullie doen met een prijs van 1 miljoen??? |
oooohhhhoooooo
Zou je dat wel doen...... Kan nooit goed gaan.......ondeugd wordt altijd gestraft......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 10:06
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Heel heftig verhaal ....
Heb zelf net het boek "de laatste zondeneter" van haar uit. |
Daar is ook een dvd van, ook heel mooi!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 17:40
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
VISSER278 schreef: | m'n moeder viert vandaag haar 75e verjaardag en ik kan er niet naar toe wegens ziekte. |
Ach Visser....dat is idd erg ...vervelend.
Maar gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder en heel veel beterschap gewenst!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 12:54
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Mooiste moment van vandaag........ toen om 10.30 mijn .......VAKANTIE.....begon !!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 12:50
Onderwerp: rood balkje is weer terug...
|
|
|
't is wat...Chris is amper weg en de problemen beginnen al......... wat moet dat nog worden het komend jaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 december 2010, 12:46
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | mijn mooiste moment vandaag was een lief kaartje; op kerstavond was ik vroeger thuis van het werk dan gepland, had dus ook niets gedaan of voorbereid. ik zag dat een bovenbuurvrouw van mij thuis was en heb met haar een dozijn oesters en een flesje cava gedeeld. Meer kon ik niet doen, wat ik had niet meer, zelfs geen taartje........ vandaag dus een kaartje in de bus met een dank voor een zeer gezellige kerstavond!
zoiets doet deugd echt waar, op de avond zelf dacht ik nog, ik moest meer lekkers in huis gehaald hebben, maar blijkbaar heeft ze er van genoten maar ik ook hoor. |
Zo zie je maar weer.......het gaat niet om de hoeveelheid eten maar om de gewone spontane aandacht en belangstelling voor elkaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 december 2010, 15:32
|
|
|
HERMAN388 schreef: | BOEM
Vanmorgen op weg naar de kerk ben ik uitgegleden door ijzel lichte kneus aan de pols en schrammetje op de hand. Vanavond verwacht weer ijzel |
Ai......pijnlijk Herman!! Vanavond maar beter thuis blijven dan...????
Beterschap met je pols
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 december 2010, 08:06
Onderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
|
|
|
QUELINE346 schreef: | Hoi allemaal, Even serieus: Pieter schreef eerder al , dat Christenen net zoveel zouden scheiden, (en andere dingen) als niet- christenen.....
En dat was nou juist mijn vraag: Zouden Christenen nou juist niet MINDER moeten gaan scheiden, als niet-christenen? Percentage gewijs? GIJ GEHEEL ANDERS? En daarbij bedoel ik NIET de alcoholisten, of degenen die getrouwd zijn met anders-denkenden, of incest-plegende echtgenoten, of wat dan ook.
Ik bedoel dan de gelijkgestemden: degenen die samen voor God gekozen hebben: Bij hen zou het echtscheidingspercentage toch in ieder geval veel lager moeten liggen, dan bij de anders-gelovigen???? of denk ik dan verkeerd?? gr Queline |
Nee volgens mij denk je niet verkeerd. Als christenen zouden wij de spiegels moeten zijn van Jezus, dus idd...geheel anders dan de wereld. Onze onvolmaaktheid komt hier (in het scheidingspercentage) wel heel duidelijk aan het licht. Voor heel veel mensen is het dan ook een vreselijke worsteling, niet alleen om hun huwelijk te redden, maar ook nog eens om hiermee in het reine te komen met God. En dit toppic geeft het al aan...we blijven ermee worstelen, want we willen het graag zo anders.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 december 2010, 15:50
Onderwerp: Gordon christen/
|
|
|
MIEK114 schreef: | Ik vind het een mooie realistische serie. Vragen die opkomen bij iedere (on)gelovige . En bovendien.. heeft niet ieder recht op zijn eigen zoektocht? Op zoek naar God: ieder heeft zijn eigen unieke zoektocht, maar ook God gaat Zijn eigen unieke weg met een ieder. Wie ben ik, daarover iets te vinden? |
Helemaal mee eens. Ik heb net de serie bekeken via uitzending gemist. Ik vond het heel ontroerend om te zien hoe deze drie mensen zich open stellen om God te kunnen ervaren. Ze waren/zijn, alle drie oprecht op zoek gegaan. En dan mogen we geloven in de belofte die in de Bijbel staat...wie zoekt zal vinden!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 december 2010, 15:38
Onderwerp: we lopen tegen het einde....
|
|
|
ALOUS961 schreef: | Inderdaad er heerste liefde ..zo ervaarde ik het ook....... |
Yep idd....zo heb ik het kerstfeessie ook ervaren! Vertelde gisteren nog aan iemand...dat je met mensen die je niet kent zo'n fijn weekend kunt hebben....heel bijzonder.... Dat moet dan toch de Geest van God zijn.....!?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 december 2010, 12:51
Onderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010
|
|
|
HANNAH810 schreef: | maken we van jou een angelica gigas, imke; een bordeau-rode engelwortel; imposant met haar 1.75 lengte, prachtig groot blad, en een wijnrood scherm waar alle bijen hun voeding zoeken.... wel toepasselijk denk ik.........
(ziet er een beetje uit als fluitekruid)
als ik een wolf ben, griffin, heb je kans dat je aangevallen en verscheurd wordt........ |
Ik ken de plant.....heb hem zelf in de tuin.
Thx voor de vergelijking
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 december 2010, 10:54
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | We kunnen ook gewoon een feessie afspreken in maart? Kan ik gelukkig geen ezel zijn..... |
mmm.........ik wil nog wel en keer engel zijn......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 09:42
|
|
|
ALOUS961 schreef: | Kijk, jij snapt m
er kan er maar 1 de gelukkige zijn :) |
Idd......ik zoek maar weer dapper verder.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 23:37
|
|
|
Er is al zoveel gezegd, dus veel hoef ik niet meer toe te voegen. Doe ik dan ook niet. Iedereen heel erg bedankt voor dit super weekend!
heel even dacht ik dat ik de droom partner had.......gaat een ander er mee vandoor....zucht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 21:43
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | morgen vroeg het weerbericht bekijken lijkt me erg wijs Schijnt morgen wel beter weer te worden dan vandaag. |
Yep Annette.....is precies wat ik van plan ben om te doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 21:32
|
|
|
ALOUS961 schreef: | WAT IS WIJSHEID IVM MORGEN......GAAT HET DOOR????? ZIJN ER VEEL AFMELDINGEN???
|
Idd ...wat is wijsheid....???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 15:16
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
HAAS141 schreef: | een nieuw setje esther & daan
Uploaded with ImageShack.us |
Aaaaaaahhh.....wat liiieeeeeff
Maar het is een mooi (knap) setje !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 21:56
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Dat ik vanmorgen in de VU te horen heb gekregen dat mn darmkanker rustig is en daar dank ik de HEER voor. Sjalom. Martin |
Whaow Martin......gaaf zeg!! Dank aan God!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:37
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Grace effe een nieuwsgierig vraagje: wie is B???? (FBI-agent misschien? under cover?) |
Zou het zo kunnen zijn dat desbetreffende B.. liever niet met volledige naam op de lijst wil....??? Dus Angie....nog paar daagjes je nieuwsgierigheid bewaren en je weet het
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:59
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Wel jammer dat ik effe niet meer weet hoe dat moet, genieten.... |
Niet zo moeilijk toch....?? verwarming hoog kerst muziekje aan boom in de kamer slepen ballen van boven halen koppie thee erbij boom versieren ondertussen een gezellige chat das toch genieten......
De kunst is alleen om aan DIT mooie moment te denken en niet te denken aan hetgeen je mist...succes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 15:11
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Zonder Jezus is je kerst mis!
Visje |
Met Jezus heb je echt Kerst man
visje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 21:08
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Met worst toch he, eigenlijk hou ik zelf meer van worst met boerenkool.
Thomas, heeft niet veel met het vegetarisme. |
Met worst EN spekkies
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 19:51
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Buiten is het koud en donker. Binnen is het warm en sfeervol. De geur van zuurkool hangt in de kamer. |
Hier de geur van boerenkool
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 13:21
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Imke, kan jij een band verwisselen? Anders kan je je aansluiten bij de CM cursus..... |
Net als meerdere...in theorie kan ik het allemaal !! Maar tja...spierkracht he....... Dus cursusje daadwerkelijk oefenen...yes count me in!!
Ik vind het overigens een super idee die 06 nummers scheelt weer abbo op de anwb
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 13:14
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | En dat risico willen we natuurlijk niet lopen.
Een cursus kan nooit kwaad natuurlijk en is ook erg gezellig. Dan kunnen we de mannen advies geven (in woorden).
'k Zal vast een lijstje beginnen, vullen jullie 'm verder aan? 2 Mannen per provincie, heeft wel onze voorkeur.
Groningen: Chatuliem 06- Friesland: Thomas 06 - Drenthe: Crossroad 06 - Overijssel: eh......Henduk...de cursusleider himself!!! Gelderland: (wie biedt zich aan?) Zuid-Holland: Mario 06- Zeeland: Visser 06- Duitsland: Pieter 06- ......... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 16:56
Onderwerp: grote positieve CM-logboek
|
|
|
Bedoel je misschien zo iets.....?
Begin deze week iemand aangesproken die bij me in de buurt woont. Ff gezellig gechat en afgesproken voor een bakkie koffie .(met gebak) Ik laat de visite net weer uit en het was erg gezellig Dus zomaar ff een leuke ontmoeting via CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 16:47
Onderwerp: Pakjezavond
|
|
|
VISSER278 schreef: | Zinga, Bedankt , en ik denk dat ik dit wel namens alle deelnemers mag uitspreken,dat je dit heb willen doen.
|
Niet alleen namens de deelnemers bedankt. Ik heb niet meegedaan maar ik vond het erg leuk om te volgen! De voorbereidingen, de kwinkslagen over en weer en dan de gedichten met daarna de 'kadootjes'! Op de achtergrond werd dus ook een beetje Zint meegevierd. Thx Zinga
|
|
Naar boven |
|
|