ChristianMatch

Forum

Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 ... 47 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 16:29
BerichtOnderwerp: Boos zijn op GOD?

CROSSROAD317 schreef:
Hoi Mary,

Ik ken het boos zijn op God niet, mijn dankbaarheid is groter. Ik ken wel de waarom vragen, maar daar geeft Hij altijd wel antwoord op, op welke manier dan ook .... Lachende smiley

Ik stel me altijd de vraag, "hoe kan ik boos zijn op God, die zijn Eigen Zoon naar deze aarde stuurde, om daar voor ons/mij het Verlossingswerk te volbrengen".

Daarbij weet ik dat satan, de boze, de oorzaak is van alle ellende en niet God.....

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1364

Ik ken dat wel, en ben ook echt heel boos op God geweest omdat de hoop en verwachtingen weleens plotseling door een "traumatische gebeurtenis" erg op de proef gesteld kan worden.
Juist daardoor gaat iemand God weer opzoeken en ontdekt: "dat God van de bergen (in het leven) ook de God in de dalen is"......vaak komt iemand dan er sterker uit....

http://www.youtube.com/watch?v=aq-_zwyTeGc&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=1Y1wtgLAytA&feature=related

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 12 januari 2011, 16:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 19:31
BerichtOnderwerp: WAAROM

ANGELIQUE327 schreef:
Is een bijbelse uitspraak soof...De dochter van koning Herodes vraagt als beloning voor haar dansen het hoofd van Johannes de doper, omdat haar moeder zijn dood wilde...Dan zegt Herodes tegen haar..gij hebt met mijn kalf geploegd.......vraag me niet waar het staat....maar daar kan Crossy je wel bij helpen zoeken....(toch Cross? thx)

Ok, welke godin, vraagt nu dan om het hoofd van de "volgelingen van Johannes" welke nu danst? Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 11 januari 2011, 19:32
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 19:22
BerichtOnderwerp: Mannen van het forum, verenigt u

IMKE917 schreef:
2 – Alle leden dienen zich beschikbaar te stellen voor de picknick op 16 april a.s.
Naar schatting ongeveer 2500 mannenquote

Waar wil jij al die mannen vandaan halen.... Smiley die vol vragen zit

Op CM zitten 2300 leden....daarvan is dan de helft ook nog vrouw... Gefrustreerde smiley

Er zijn mannen die tellen voor twee of meer.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Heel goed.... Clown smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 11 januari 2011, 19:22
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 18:49
BerichtOnderwerp: honne-ponnetje

PIETER649 schreef:
HEY LEKKER DING!!! DATEN???

De SAAB???? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 18:45
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

LEONARD480 schreef:
Merkte ook op CM dat er van alles wordt geregeld en georganiseerd, maar daar heb je het al …je wordt zelden close met een persoon als er b.v 50 mensen in je omgeving zijn, daardoor blijven de meeste single en hoeven hij of zij zich niet bloot te geven.

Er is een ding die vergeten wordt in dit geheel dat juist door het organiseren van contacten er ook vriendschappen, contacten ontstaan waarbij iemand na relatie en/of traumatische gebeurtenissen weer zijn eigenwaarde terug kan vinden.....
Ook dat er contacten en vriendschappen ontstaan welke een ondersteuning kunnen zijn in de persoon wie je bent...
Juist de reden waarom ben ik "single" heeft impact op iemands eigenwaarde.

Zelf zie ik daar de positieve ervan in, daarmee ontdek ik iemand anders zijn gave's en bijzonderheden en eigenschappen welke "digitaal" niet waarneembaar zijn.

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 11 januari 2011, 18:46
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 23:53
BerichtOnderwerp: eer uw vader en uw moeder???

GIBBY159 schreef:
Oke Mar! Eet smakelijk! Lachende smiley

Knipoog smiley het is nu bezig om te vergaan, om op nieuw te groeien.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 23:49
BerichtOnderwerp: pad van geleidelijkheid

GIBBY159 schreef:
Jawel slaat wel ...érgens op...je zal er wel een reden voor hebben.... Smiley die vol vragen zit En wat mijn "naief" zijn betreft...deze man mag graag iemand recht in de ogen kijken. Naief zijn heeft niets te maken met mijn eigen wijze van handelen om op agogische manier hoe ik met oudere mensen dien om te gaan. Lachende smiley

waar gaat dit allemaal heen??? en stevige negatieve reactie,s waar men spijt van krijgt....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 22:02
BerichtOnderwerp: rood balkje is weer terug...

HENK710 schreef:
Het is weer drie-dagenabotijd... Rood dus, want nu komt iedereen even kijken die ooit geweest is... En het was al niet altijd even prettig met die server...

Tja misschien ligt het aan je eigen instellingen "na drie-dagenabotijd"...
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:47

GIBBY159 schreef:
Prijs je gelukkig. Mar! Lachende smiley

dat doe ik zeker, met een broodje sharma Hawaii nu Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:32

GIBBY159 schreef:
Zit bij mij ietsjes anders tussen m'n oren, Mar...over de doden niets dan "goeds"....... Boze smiley

Het gaat mij niet om de doden, mijn ouders leven nog allebei....

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 10 januari 2011, 21:32
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 20:29

WILLEMIJN232 schreef:
Mannen moet je altijd een beetje kort houden Mar, weet je toch????? Knipoog smiley

Mannen hebben een kort lontje he.... die exploderen direct als een gillende keuken meid..... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 20:20

ANGELIQUE327 schreef:
ik ook willemijn...speciaal die mannen die honden mee laten lijden aan dit soort eh....kan het goede woord niet vinden..... Geschokte, onthutste smiley

Het is wel duidelijk dat de vrouw het geintje van de man niet zien en serieus daarop ingaan.
Waar is de ruimte voor de man Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley

die is er niet.......

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 10 januari 2011, 20:21
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 20:15

GERT856 schreef:
Je mag best waarschuwen Lachende smiley en soms mag het best moeten.

Moeten vind ik niet, ik zie liever iemands hart, dan is moeten niet nodig...
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 19:44

GIBBY159 schreef:
Preciés Mar! He-le-maal mee ééns! Daarom sta ik iedere dag voor de spiegel en zeg tegen mijzelf: "Yes you can!" Ehm, kom op, je kunt het! Lachende smiley

Dat moet bij mij nog komen, heb al wel onder vonden dat iedereen zijn bijzonderheden heeft, zoals jij en ik....
Juist daarin kan ik mij ouders respecteren en eren zoals ze zijn....

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 10 januari 2011, 19:52
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 19:34

WILLEMIJN232 schreef:
Bijbelse normen en waarden kunnen toch heel verschillend beleefd worden? Lees het forum er maar eens goed op na......
Dus ik vraag me af wat jij onder normvervaging verstaat, juist bij bijbelse normen en waarden? Iemand die anders dan jou denkt?

Ik vraag mij waar het bij jou om gaat.. Smiley die vol vragen zit

Gaat het om de waarden van God, en Zijn normen, of om de waarden van jou (en/of christelijk denken) en daaraan de normen????
Dat is hetgeen waar men telkens mee geconfronteerd wordt en zo ook bij een ander...

Wat is nu dan "CHRISTELIJK" alles maar accepteren, omdat het lauw is en er een zgn bijbelse theologische verklaring op kunnen geven????

God openbaart zichzelf voor diegene die Hem ernstig zoeken....
Hetgeen dat zonde is staat volledig in het licht en zichtbaar voor God....

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 10 januari 2011, 19:37
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 18:41

GIBBY159 schreef:
Oké Mar...speel geen dissonante met overmatige quint akkoorden, hoor! Met Agogie en Muziek heb ik meer kennis opgedaan. En kennis is gezág. Geen mácht maar wel weer bij machte.......

Dat had ik al begrepen Gribby....
Maar het valt niet altijd mee, want het binnenste preekt het sterkst...
Dat heet gevoel, waarin veel zichzelf herkennen.....

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 10 januari 2011, 19:48
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 18:31
BerichtOnderwerp: kreet van de week

SIEM720 schreef:
kreet week 2 (10-01-2011)

n.a.v. van pech onderweg:

"Auto's, ze moeten t gewoon doen"
"net als mannen"

Mannen doen het altijd Siem Lachende smiley
Tja, een auto is niet altijd een man he ???
De wasmachine van mij ook niet want die heeft heeft weer een uitzonderlijk geval die nog niet eerder is voor gekomen, althans volgens de monteur...
Sta nergens meer van verbaasd.. Clown smiley....

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 10 januari 2011, 18:33
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 18:14

Misschien een betere vraag: is het wijzelf, die ons ten huwelijk stellen, of is het God die ons ten huwelijk stelt. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Ook bij "homofilie"...!!!

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 10 januari 2011, 18:19
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 18:06

GIBBY159 schreef:
Nog een crypto: Een Kapitein zinkt met z'n schip naar de diepte ...een stuurman wordt een échte Kapitein die z'n schip veilig de haven in brengt. Dat mag ook wel eens ...na 8 jaar bij de Koopvaardij te hebben gevaren.

Tja Gibby ik ben ermee geboren....
Weet wat het is....
Heb zelf nooit een vader gehad, wanneer ik hem nodig had als kind......
Omdat Hij kapitien was in de koopvaardij...

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 10 januari 2011, 18:08
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 17:42

GRACE585 schreef:
de beste stuurlui staan aan wal is mijn ervaring Gefrustreerde smiley
allemaal pedagogische opleidingen maar zelf geen kids
zo hadden wij vroeger ook psygoloog in kindertehuis zou ons leidsters ff verttellen hoe we het in de praktijk moesten doen maar zijn eigen kids kon ie niet mee communiceren Twijfelende smiley
respect krijgen doe je door respect leren en dit voorleven aan je kids
je vader en moeder eren doe je door hun liefde en inzien wat zij allemaal voor je doen of gedaan hebben of juist nagelaten hebben.
je krijgt moraal mee of niet Smiley met dichtgeplakte mond

De beste is de kapitein zelf, is mijn ervaring, laat de stuurman aan wal maar praten.... meer is het niet.....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 17:33

LEANNE226 schreef:
Ja oke maar helaas is dit weer een topic geworden in de trant van "ik zondig niet(of "ik ben vergeven","ik kan er niets aan doen")maar ik heb wel mijn mening klaar over jouw zonden" en dat is ook een vorm van normvervaging.........

Er wordt in de openbaringen gesproken over een gemeente (christelijk geloof) welke nu is. Waar de Here Jezus van zegt " ik zal u uit mijn mond spugen".... Welvaart, nog heet nog koud geloof, dat is wat ik proef in de topic(en)....

Ik zou wel willen dat een hoop "christenen" zouden beseffen hoe "God de schepper" er tegen aankijkt.... Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 10 januari 2011, 17:33
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 00:10
BerichtOnderwerp: Nacht

CHATULIEM619 schreef:
Judas verraadde Jezus niet omdat hij het moest. God wist dat Hij het ging doen....Iedereen heeft een keuze in zijn leven om goed of kwaad te doen, ook Judas...en iedereen is verantwoordelijk voor de gevolgen.

De Here Jezus bestrafte Judas niet, wel de satan zelf. "satan ga achter mij"...
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 00:02

CHATULIEM619 schreef:
Het gaat me meer om de glijdende schaal waarin we ons begeven. Waar is het einde?

Staat in openbaringen beschreven...
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 9 januari 2011, 23:38

CHATULIEM619 schreef:
Een paar maanden geleden las ik eens een bijdrage van iemand op het forum over seks. Hij was 26 jaar, nooit getrouwd geweest en had grote ervaring op het gebied van seks. En wat me er nu aan stoort, is dat we dit eigenlijk heel gewoon vonden...
Dingen die vroeger als schokkend ervaren werden, vinden we nu eigenlijk vanzelfsprekend. Vrije seks, echtscheiding, homofilie...Het is alsof ons geweten doof gemaakt wordt voor de dingen om ons heen.
Wat zullen we over 10 jaar vanzelfsprekend vinden? Pedofilie of euthenasie???

Ik vind het niet vanzelf sprekend.....
Maar ben er ook niet verantwoordelijk voor de daden en/of keuze,s van een ander...
Het is al moeilijk genoeg om zelf op de smalle pad te blijven die ten leven leidt.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 9 januari 2011, 23:07

LEONARD480 schreef:
kan Boze smiley best allemaal waar wezen .....maar ik denk wel dat krachttraining wel nodig is, want we zijn wel in de minderheid.

Wil nog heel er vandaan komen Smiley die vol vragen zit

Leonardo

Mannen kunnen vangen....
sommige mannen tellen voor twee of meer he.... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 9 januari 2011, 23:42
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 23:50
BerichtOnderwerp: Zat 5 febr Uit in Leeuwarden

Lijkt mij ook leuk...
Hou mij ook aanbevolen..
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 12:48

HANNAH810 schreef:
ja niet al te hard, hoor leanne........ Knipoog smiley
anders hoort de club-der-verenigde-mannen ons nog......... Clown smiley

(en is t over met de rust)

Clown smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 8 januari 2011, 23:50
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 00:35
BerichtOnderwerp: De hemel is echt

HENK710 schreef:
Het vagevuur is de benaming ervan binnen katholieke kring. Voor meer informatie even een uitleg van Wikipedia:
Het vagevuur, ook wel het purgatorium of de louteringsberg (onder die literaire benaming vooral gevonden in Dante's La Divina Commedia), is volgens het katholieke geloof een plek in het hiernamaals, waar men wordt gelouterd of gestraft voor de dagelijkse, nog niet uitgeboete en/of de in de biecht (of door een volmaakt berouw) reeds vergeven, maar nog niet uitgeboete (dood)zonden die men heeft begaan tijdens het leven. Nadat men is gelouterd krijgt men toegang tot de hemel, alwaar men voor eeuwig in weelde mag leven, God lovende.
Een andere theologische zielenplaats of -situatie, maar niet hetzelfde, is het voorgeborchte of limbo. Sommigen verwarren beide begrippen wat tot ernstige fouten kan leiden.
Een niet-vergeven doodzonde kan niet in het vagevuur worden vergeven. De gelovigen die in deze staat (van doodzonde) sterven gaan voor eeuwig verloren in de hel, waaruit geen bevrijding mogelijk is.
Binnen het christendom is het voor de leer belangrijk dat deze steunt op bijbelse teksten. De Bijbeltekst waarnaar verdedigers van dit leerstuk vaak verwezen is 1 Korinthiërs 3,10-15.
Overeenkomstig de taak die God mij uit genade heeft opgelegd, heb ik als een kundig bouwmeester het fundament gelegd, en anderen bouwen daarop voort. Laat ieder erop letten hoe hij bouwt, want niemand kan een ander fundament leggen dan er al ligt – Jezus Christus zelf. Of er op dat fundament nu verder wordt gebouwd met goud, zilver en edelstenen of met hout, hooi en stro, van ieders werk zal duidelijk worden wat het waard is. Op de dag van het oordeel zal dat blijken, want dan zal het door vuur aan het licht worden gebracht. Het vuur zal laten zien wat ieders werk waard is. Wat ieders werk waard is, zal blijken op de dag van het oordeel, want het vuur waarmee die dag verschijnt, zal ieders werk testen en de kwaliteit ervan aantonen. Wanneer iemands bouwwerk blijft staan, zal hij worden beloond. Wanneer het verbrandt, zal hij daarvoor de prijs betalen; hijzelf zal echter worden gered, maar door het vuur heen..(NBV)
Deze tekst is voor veel bijbelwetenschappers tekstkritisch en wetenschappelijk omstreden en protestanten leggen haar anders uit, omdat men de leer over het vagevuur niet erkent.
Er is echter nog een tekst in de Bijbel waarop het vagevuur steunt; 2 Makkabeeën 12, 40-44. Daar bidden gelovige Joden onder leiding van Judas Makkabeüs dat de zonden van de overleden joodse vrijheidsstrijders worden vergeven. (Men had namelijk amuletten en afgodenbeeldjes bij de gesneuvelde joodse soldaten gevonden, iets wat verboden is in de joodse religie). In dit bijbelgedeelte wordt dus gebeden voor mensen die al overleden zijn. Blijkbaar kunnen de achterblijvers nog iets betekenen voor het heil van de gestorvenen. Dat de mensen die nu leven nog iets kunnen betekenen voor de gestorvenen is een belangrijk element binnen dit leerstuk. Door hun gebeden, aflaten en dergelijke kan de verblijftijd in het vagevuur verkort worden.
Ambrosius, Hiëronymus, Augustinus, Gregorius van Nyssa, Gregorius I en Origenes en andere oud-christelijke schrijvers en bisschoppen spreken allemaal uitdrukkelijk over de staat van voorhemelse loutering voor de geredde zondaars; zij noemen dit ook een louterend vuur om de smetten van de begane, maar vergeven zonde uit te boeten.[1]
Katholieken voeren verder de volgende bijbelteksten als bewijs voor het vagevuur: Matt. 5:26, 18:34; Lucas 12:58-59. Voorts Matt. 12:32, waarin gesproken wordt over een vergevingsmogelijkheid in het "leven hierna", hetwelk niet op de zonden die tot de eeuwige dood (hel) leiden kan slaan, maar op andere zonden, die uitgeboet moeten worden.

Begrijp totaal niet de binding met "vagevuur" en "niemandsland"

"Het vagevuur is de benaming ervan binnen katholieke kring"
Ik zou zeggen het is een benaming van de Babylonische ZONNEGOD waar de christenen 2000 jaar geleden samen gegaan zijn?
die zegt:
"Binnen het christendom is het voor de leer belangrijk dat deze steunt op bijbelse teksten."

Dus de Zonnegod aan bidders zeggen dat voor hun leer belangrijk is om die met de bijbelse teksten te onderbouwen.

Waar Paulus het over heeft is de loon van de Heiligen.
Zie 1 cor 3:9......
Heeft niks met de dood (in de hemel) te maken....wel met lautering van het geloof.....dus off-topic...

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 8 januari 2011, 00:37
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 23:12

SUSANNAH475 schreef:
Daar geloof ik nou helemaal niks van.
Allereerst geloof ik dat God aan Zijn kinderen het eeuwige leven belooft en dat begint hier al !!
Ik geloof dat als ik sterf mijn ziel (en geest) bij God blijft (niet in een soort van niemandsland)

en verder geloof ik ook dat God (na de wederkomst van Jezus) mijn lichaam zal opwekken.
(in Korr. staat: een lichaam dat een andere glans heeft, het wordt daar vgl. met de ster en de maan die anders van glans zijn).

Joh 8,51
Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, indien iemand mijn woord bewaard heeft, hij zal de dood in eeuwigheid niet aanschouwen.

1 Korr. 15
12 Indien nu van Christus gepredikt wordt, dat Hij uit de doden is opgewekt, hoe komen sommigen onder u ertoe te zeggen, dat er geen opstanding der doden is? 13 Indien er geen opstanding der doden is, dan is ook Christus niet opgewekt. 14 En indien Christus niet is opgewekt, dan is immers onze prediking zonder inhoud, en zonder inhoud is ook uw geloof.

Goed ik had het al in een andere topic het een en ander vanuit de bijbel uiteen gezet.
Ik geloof in hetgeen in de bijbel staat en verder niks.
In het eeuwig leven geloof ik ook.
Begint pas wanneer de Here Jezus terug komt, heb ik al genoemd.

Wat zegt de bijbel???

Hand 2:29 Gij mannen broeders, het is mij geoorloofd vrij uit tot u te spreken van den patriarch David, dat hij beide gestorven en begraven is, en zijn graf is onder ons tot op dezen dag.
Hand 2:34 Want David is niet opgevaren in de hemelen; maar hij zegt: De Heere heeft gesproken tot Mijn Heere: Zit aan Mijn rechter hand.

Dus David, een man naar Gods hart, een man van wie na zijn dood geschreven is dat hij volmaakt was (i.e. volmaakt in zijn staan voor God, niet volmaakt in zijn leven), was niet opgevaren naar de hemel honderden jaren na zijn dood.
De bijbel zegt dat niemand naar de hemel gaat wanneer hij dood gaat.

Johannes 3:13. Jezus zegt hier: "Niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des mensen." Toen Johannes dit schreef, was Jezus in de hemel.

De bijbel onthuld, in woorden vol van troost, waar iedereen heen gaat wanneer ze dood gaan.

Job 17:13. Hier bevestigt Job dat wanneer iemand bij zijn dood de beloning niet krijgt, hij ergens moet wachten totdat de dag aanbreekt dat de beloningen worden uitgegeven.
Hij zegt: "Wanneer ik het dodenrijk verwacht als mijn tehuis" (d.w.z. Job verwacht niet te zullen leven om de wederkomst te zien) " in de duisternis mijn leger spreidt."
Job herinnert ons eraan dat alle mensen een lange nacht moeten slapen in het graf.

Hoeveel zou een mens weten, terwijl hij wacht op de terugkeer van de Heer, in het graf?

Prediker 9:10 Alles, wat uw hand vindt om te doen, doe dat met uw macht; want er is geen werk, noch verzinning, noch wetenschap, noch wijsheid in het graf, daar gij heengaat.

Prediker 9:5 Want de levenden weten, dat zij sterven zullen, maar de doden weten niet met al; zij hebben ook geen loon meer, maar hun gedachtenis is vergeten.
Prediker 9:6 Ook is alrede hun liefde, ook hun haat, ook hun nijdigheid vergaan; en zij hebben geen deel meer in deze eeuw in alles, wat onder de zon geschiedt.

Er zijn twee punten in deze tekst waar je speciaal op moeten letten.

1. de bestemming van alle mensen wanneer ze sterven is het graf. Er staat: in het dodenrijk. waarheen gij gaat.
2. het vertelt ons iets over de conditie van de mens in het graf. Er staat: er is geen werk of overleg of kennis of wijsheid.

De Here Jezus verwees naar de dood als naar de slaap, een droomloze slaap waar wij ons onbewust zijn van het voorbij glijden der jaren.
Van het moment dat we onze ogen sluiten in de slaap van de dood tot het moment van de opstanding, zal het ons maar een seconde in de tijd lijken.

De duivel werkt door `hen die gestorven zijn’, `door boze geesten’, `door apostelen’, en tenslotte `in eigen persoon’.
Als het einde nabij is, zouden wij nu het begin van het spiritisme moeten zien.

Er zijn letterlijk honderden boeken over het thema The New Age geschreven. In feite bestaat het grootste gedeelte van de theologische afdeling van boekenzaken, uit materiaal over de New Age.
Een aantal van zulke boeken, zoals Dave Hunts, The Seduc tion of Christianity is over dit thema geschreven, mede ook de aanvaarding ervan door vele christelijke groeperingen.

Stap voor stap heeft de satan zijn weg gebaand voor zijn meesterstuk van misleiding: het spiritis me

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 7 januari 2011, 23:15
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:20

WILMA694 schreef:
Het maakt mij niet zo uit hoe het is of zal gaan- ik begrijp ook niet helemaal jouw punt maar dat geeft niet als ik de vervolg antwoorden lees. Feit is dat als we deze aarde verlaten dat we voor altijd bij Hem mogen zijn. En de heerlijkheid die ons te wachten staat weegt niet op tegen het korte lijden in dit leven zegt de Bijbel.
Ooit komt er een dag dat de hemel openbreekt en de doden zullen opstaan, ooit komt er een dag dat U terugkomt op een wolk en dat U kijkt met ogen stralend asl de zon..
Tot aan die dag wil ik weten wie U bent, wil ik leven dicht bij U..

Zo denk ik er ook over en daar zie ik ook naar uit... Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 ... 47 Volgende
Pagina 18 van 47