Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 07:36
Onderwerp: GEDACHTE
|
|
|
ZINGA672 schreef: | k Dacht altijd; k denk dus ik besta. Maar nu Margreet heeft opgehouden te bestaan denk ik daar toch anders over |
Je moet ook helemaal niet te veel denken, das nie goed voor je!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 07:35
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hum...misschien durft hij daar niet te komen.... |
Raar hoor...ben o zo lief geweest dit jaar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 00:14
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
LOES550 schreef: | Tja er zijn ook zoveeeel hulp sinterklazen tegenwoordig! Hier komt de sint ook zaterdag met de boot. Druk dagje voor die oude man |
Hmmm...heb me rot gezocht, maar de sint komt hier blijkbaar helemaal niet aan! Nou ja, hoeven we iig niet bang te zijn dat het een nepperd is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 00:08
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Nee, dievammijnie Tess?? |
Sjonguh...mag wel veel knuffels uitdelen vandaag zeg!
Nou ja...Zinga Frank...
Krijg k er dan ook nog eentje terug? Kan em wel ff gebruiken na er zoveel weggegeven te hebben vandaag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 08:59
Onderwerp: Uit eten in Rotterdam!
|
|
|
Woeeeeeeiiii
Gereserveerd voor Zaterdag 20 Nov. om 18.30 voor 6 personen!!
Voor die mensen die liever niet in de stad parkeren is het adres aan te lopen vanaf metrostation Leuvehaven, bereibaar met metrolijn D! (Centraal Station - Spijkenisse Akkers)
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op woensdag 10 november 2010, 09:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 07:59
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ach, ik heb het ook moeten opzoeken op het internet...en onlangs moet ik een soort van broek opzoeken maar ik weet al niet meer hoe ze zo'n broek noemen |
Laat me raden: zo'n ding met twee pijpen zeker?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 07:54
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hmmm...nu je toch bezig bent met knuffelen... |
Volgens mij wil jij een beetje te graag!
Maar goed, ben in een goede bui vandaag...(tenminste, so far so good)...dus vooruit Frank, ook een knuf voor jou hoor
Nog meer gegadigden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:20
Onderwerp: opwekkingsliederen ok?
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Om heel eerlijk te zijn begrijp ik deze hele discussie niet.
Iedereen heeft zo zijn/haar voorkeur voor bepaalde liederen met de bijbehorende argumenten. Wie heeft al onderzocht hoe God graag aanbeden wil worden? Heeft Hij ook voorkeur voor 'diepgang'? Heeft Hij een hekel aan 'oppervlakkigheid'? Gebruikt Hij deze termen ook en doet Hij daar uitspraken over?
Mijn mening.... ik vind alles mooi. Alles op zn tijd. Het geloofsleven kent periodes en bij verschillende periodes passen verschillende muziekstijlen. Alles heeft z'n tijd.
Ik vraag me weleens af wat 'men' in de hemel van zo'n discussie moet denken. Is onze muziek van nu, ongeacht welke bundel, niet nog hopeloos imperfect bij de hemelse eeuwige muziek? Waar maken wij ons dan druk over?
Er zijn liederen die ik niet mooi vind. Maar ik kan er intens van genieten als ik zie dat anderen deze met hart en ziel meezingen en erdoor worden opgebouwd. Dan genieten we dus toch samen.
Als er iets is waar de tegenstander van God een hekel aan heeft dan is het dat God aanbeden wordt. De duivel wil namelijk zelf aanbeden worden. Laten we hem dit geluk toch niet gunnen en laten we ons (of een ander) niets in de weg leggen om God en Jezus Christus de lof toe te zingen die Hen toekomt. Want de mens is gemaakt om God te aanbidden en ik denk dat wij dit in alle verscheidenheid mogen doen.
GrZing! |
Helemaal mee eens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:14
|
|
|
PIETER649 schreef: | De knuffel van vandaag is voor ANITA
Enkele forumschrijvers zijn op volle toeren bezig haar af te zeiken. Anita is op dit forum vaak genoeg open geweest over haar achtergrond. Anita is geen universitair geschoold iemand, ze heeft Wajong, is dus officieel gediagnotiseerd als gehandicapt. Hierdoor heeft zij een geheel eigen, unieke, manier van communicatie. In al haar eenvoud heeft zij kracht aan haar geloof. En ja, zoals iedere enthousiast gelovige probeert zij hiervan te getuigen, das haar goed recht. Zeker op CM forum!!
Gun ook dit lid haar mening en als je het niet met haar eens bent, en jezelf gekwetst voelt.... bedenk dan eerst dat je zelf wellicht ook weleens kort door de bocht bent geweest, daarna dat wie zonder zonde is, de eerste steen mag gooien, en daarna dat je de PLICHT hebt om te vergeven.
Anita, voor mij ben jij een waardevol lid op cm, en ik zal jou en jouw inbreng missen als je gaat. (hoewel ik jouw bijdrages van meer dan 50 woorden meestal ook oversla ) |
Vermoed dat ik als zo'n zeikerd word gezien... En vind het heel erg jammer dat deze mensen dus zo worden betiteld enkel omdat ze willen wijzen op de gevolgen van bepaald gedrag. Maar toch wil ik Anita ook zeker een knuf geven, want hoewel ik het niet met haar manier van communiceren eens ben vind ik haar een leuke meid en heb ik zeker bewondering voor haar geloofsleven!
Anita, een knuf voor jou!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 9 november 2010, 22:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:42
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
DAVID923 schreef: | idd je hebt geen flauw idee... dat is wel duidelijk.
hoe lees jij dan zo`n Bijbeltekst, die zo direct en duidelijk is? en snap je dan niet dat anita soms dingen door unkunde en onwetendheid soms wat onpastoraal brengt, maar ze bedoeld het goed!
Jullie hebben echt zo`n houding van; nee ik ben zielig ik ben nu gekwetst en nu moet ze door het stof ook, kan ik zo boos om worden wie denken jullie wel niet dat je bent? alsof Jezus niet jullie zonden heeft gedragen net als de hare?
dus ja...SCHAAM JE DIEP! en gehoorzaam God. stelletje verkapte humanisten met opgeblazen ego`s. |
Grutjes...wie bedoel je nou met "Jullie" ? Zie namelijk meer dan genoeg mensen die aangeven dat het er niet om gaat dat Anita door het stof moet, maar wel dat ze graag zien dat ze er zich bewust van word dat bepaald gedrag niet door de beugel kan. Daar kom je namelijk veel verder mee dan met, blijkbaar loze, excuses. Als ik met dezelfde teksten aangekomen was dan had ik net zo goed het halve forum over me heen gehad hoor...heeft namelijk niets met de persoon te maken (Anita is idd een leuke meid) maar wel met gedrag. "Vermaning" is toch net zo goed bijbels, of niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 20:23
|
|
|
PIETER649 schreef: | klopt... das inderdaad n stuk makkelijker dan iemand 70x7 maal te vergeven. dat je dit niet kunt is misschien wel menselijk, maar blijft het zonde.... en dat kun je niet maskeren door een ander te verwijten een "makkelijke" bijdrage te plaatsen. hier past slechts erkenning, deemoed en diep berouw. |
Waar het hier om gaat, is dat Anita de ene dag haar excuses maakt voor het kwetsen van mensen, en de volgende dag daar gewoon weer vrolijk mee door gaat! Natuurlijk kan ik Anita wel vergeven, daar gaat het niet om... sterker nog, ik heb vooral moeite met de toon van haar laatste bijdragen en niet zozeer met de inhoud omdat ik me daar absoluut niet door aangesproken voel. Het blijft niet alleen bij 70x7 maal vergeven, het gaat ook om leren van de fouten die je maakt...Gaat heen en zondigt niet meer! Blijkbaar gaat dat in het geval van Anita dus niet op...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 18:21
|
|
|
ANITA324 schreef: | grote groep tegen 1 persoon ik ben niet boos neej helemaal niet ik heb alleen verdriet. God is mij nabij. Hij laat mij nooit in de steek !!!
Shalom, |
Sjonguh Anita, je stelt jezelf nu wel heel erg op als het slachtoffer hoor! Je hebt zelf bepaald gedrag vertoont op het forum en dat heeft reactie's veroorzaakt. Het is wel heel makkelijk gesteld om, na meerdere mensen gevoelsmatig onderuit getrapt te hebben, er met een sorry vanaf te zijn... Misschien is het verstandig om de volgende keer eerst eens goed na te denken voor je met de "waarheid" gaat slaan. Jouw waarheid is namelijk erg kortzichtig gesteld en hoeft niet door anderen gedeeld te worden. Respect voor de mening van een ander levert je dan veel meer op dan jouw eigen visie door te willen drammen. Bekijk andere mensen eens door de ogen van God, en ik beloof je dat wat je ziet ervoor zal zorgen dat kerkstroming, bijbelvisie en zelfs voorkeur voor psalmen of opwekking er totaal niet meer toe doet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 14:49
Onderwerp: lange lappen
|
|
|
Ik sla ze ook over hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 14:45
Onderwerp: mensen leren kennen
|
|
|
PIEKIE042 schreef: | hoe leert de ander je kennen.. woorden die je bedoelt, die anders overkomen bij de ander. wat je serieus meent, maar als gein overkomt bij een ander.. laat je gedachten toe die je bedenkt bij de ander? of vraag je wat de ander precies bedoelt? |
Ik denk dat ik over je eerste vraag heel kort kan zijn... Je leert iemand pas echt kennen d.m.v. persoonlijke interactie! Je kunt nog zo veel met iemand communiceren via internet, een reëel beeld van iemand vormen kun je pas als je elkaar persoonlijk leert kennen. Ofwel; kom achter je pc-tje vandaan en spreek eens wat met iemand af
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 09:04
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Bakje water voor de kikker ajb. (En da's géén grap.)
|
Ehh...ff voor de duidelijkheid...deze kikker behoeft dus enkel een bakje water en geen bord en bestek?
(wel zo makkelijk om te weten voor de reservering)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 18:16
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Er gaat nog iemand mee; ik heb een kikker gevonden die gegarandeerd in een prins verandert. Alleen nog loten wie m mag
Ik stel voor: Tess. Omdat zij het uitje regelt?
Tessybear731 Arianne566 Zinga672 + kikker Rinske773 Chatuliem619 Mario216
GrZing! |
Okee, 6 man/ vrouw en een kikker dus...check! (de rest lees k dan maar overheen, tenzij het een knuffelkikker is)
Note to self: RESERVEREN!! Help me ff onthouden mensen
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 8 november 2010, 20:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 18:13
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
ZABAIONE300 schreef: | zelfbevrediging is echt niet zo erg hoor! Laat je niets wijsmaken en weet dat er meer boekjes zijn. Onze vader zal je echt niet straffen hiervoor. |
Hmm...kun je deze bewering motiveren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 16:54
|
|
|
ANITA324 schreef: | Getuigenis zijn is dat je Gods Woord Recht Durft te Snijden.
Shalom, |
En hoe kom je er bij dat mensen uit de "evangelische" hoek dit niet zouden doen Dat is namelijk wat je nu veronderstelt! Begrijp me goed, ik ben ook niet van het zweverige...maar ik kan opwekkingsliederen wel degelijk heel erg waarderen...zie ook niet waar jij als buitenstaander de conclusie weet te trekken dat iemand die daar wel van houd God's woord dan geen recht zou doen!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 8 november 2010, 16:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 16:02
|
|
|
ANITA324 schreef: | het gele boekje is op gevoel en zit geen diepte in van bepaalde nummers is meer hoe kom ik trans en zweef ik op mijn gevoel kan iemand mij een emmertje geven ik word misselijk hiervan. Handje klap of handjes in de lucht alsjeblieft doe mij dat niet aan. Wees jezelf dan doe je al gek genoeg dan meedoen met iedereen omdat die en die het ook doet.
WEES NUCHTER EN WAAKZAAM !!!!
ZING MET JE HART EN MET JE VERSTAND EN DAN PAS HET GEVOEL .
Shalom, |
Anita, ik heb de afgelopen dagen vol verbazing jouw forum bijdragen zitten lezen...maar nu is echt de maat vol!! Je bent bezig om alles wat niet in jouw straatje past helemaal onderuit te halen, en dat vind ik niet bepaald getuigen van christen zijn.
Ofwel; deze reactie is niet okee!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 15:57
Onderwerp: Zondigen
|
|
|
JOEY284 schreef: | Hmmm... dit is lastig ! Maar ieder mens is zondig en een baby is ook een mens, toch ? Alleen maakt een baby nog instinctieve keuzes, maar waar ligt de leeftijdsgrens wanneer een mens(je) gaat zondigen ? Ik denk wél dat een baby wordt geboren met een soort blanco geweten, wat God daarin heeft gelegd ... en wanneer het ouder wordt zal dit geweten (dus goed/kwaad - zonde) worden gevormd zeg maar.
Kijk naar het OT toen Jakob en Esau werden geboren |
M.I. begint de zonde zodra het besef er ook is...hoe kan zonde je tenslotte worden aangerekend als je helemaal niet begrijpt wat zonde is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 12:24
Onderwerp: Gezocht...
|
|
|
Ik zoek:
Een simpele boekenkast, zonder deurtjes...
en:
Een kastje van max. 1.70 hoog en 0.50 breed mét deurtjes...
Tegen een kleine vergoeding of een mooie bos bloemen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 12:20
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | Heb nog niet gereserveerd... maar eh... kan ik alvast drinken bestellen?
Maggie raaie wa'k hebbe wil... |
Bananenbier word hier volgens mij niet geserveerd Happy
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 21:33
|
|
|
FRANKT627 schreef: | hé hé Tess, ik kan het wel hoor... |
Het is ook niet het kunnen waar wij dames aan twijfelen, frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 19:28
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Het slechtste moment van gisteravond... Ik had een kennis op bezoek, die vroeg of hij naar het toilet mocht... tuurlijk mag die dat... later nog eens geweest, blijkbaar om er ook te bellen want ik hoorde hem praten... Toen hij net weg was moest ik ook ff, ik nietsvermoedend het toilet in... tot ik met mijn kniekousen in zijn plas stond... pfff... Heb het maar opgehouden en eerst het toilet grondig schoon zitten maken. Vraagje... is dit abnormaal of plassen er wel meer mannen naast het toilet i.p.v. erin ? |
Ehh...ik moet de eerste nog tegenkomen die wél goed mikt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 23:41
|
|
|
MARIO216 schreef: | Heb een hele aardige baas. And Up !! |
Sjonguh Mario, Roep je dat de 20e ook iedere keer? Zullen we vast de leukste gasten worden in het restaurant
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 21:09
|
|