Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 augustus 2010, 17:56
Onderwerp: Dagje strand Noordwijk, 28 augustus
|
|
|
HANNAH810 schreef: | het komt voor, in geval van de picknick in ede, dat men wil voorkomen dat bepaalde mensen, (die hen wel graag zien, maar waar andersom de sympathie wat minder aanwezig is,) plotseling toch wel heel erg graag picknicken. ook als er afgemeld wordt, vind niet iedereen het nodig om de reden te noemen, die soms te maken kan hebben met een byzondere aantrekkelijkheid van een ander cm-lid...... dus een stukje privacy is in dat geval wel handig, denk ik. |
wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 augustus 2010, 17:54
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dan moet je echt wachten op de 4000.
Mario, die vandaag voor het eerst sinds vanmorgen op CM was en ik afkick- problemen kreeg. |
Kan ik ook valsspelen???? Wil wel graag winnen natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 augustus 2010, 17:48
Onderwerp: Werken een baan
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik ken het ook anders hoor, mijn ex dronk geen bier |
Gelukkig ligt dat achter je en kan je weer vooruit kijken........ Enne.....nooit de ene man met de andere vergelijken anders wordt het nooit wat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 22:48
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Jah...dan komen ze beiden thuis... Man ploft op de bank omdat zijn werk erop zit, vrouw gaat eerst eten koken, daarna de kids naar bed en dan nog even het huishouden want daar is ze overdag natuurlijk niet aan toe gekomen. En dan, eindelijk...als al het werk erop zit brengt ze haar man die nog steeds lekker op de bank zit een biertje en stapt moe, maar voldaan haar bed in...
|
Ik ken het anders hoor Tess........ dus niet zo cynisch.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 21:01
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik mis iets in deze discussie... want gaat het hier om een betaalde baan ? Hoeveel vrouwen zijn er niet die voor kinderen zorgen en het huishouden runnen ? Ik vind moeder zijn (dat is incl. de vaders die die taak op zich hebben genomen... ) een ondergewaardeerde baan in deze huidige maatschappij. Man die gewerkt heeft komt thuis, gaat op de bank zitten en denkt dat ie zijn werk erop heeft zitten. Maar vrouw die de hele dag voor de kleintjes zorgde en tussendoor het huis schoonhield, wanneer mag zij tijd nemen om op adem te komen ? Gelukkig zijn er ook attente mannen die daarna ook hun steentje bijdragen... Wat ik hiermee maar wil zeggen is dat ik moeder en huisvrouw zijn een baan op zich vindt, misschien wel 2 banen... ook al is het dan onbetaald !! |
Man die gewerkt heeft komt thuis, gaat op de bank zitten en denkt dat zijn werk er op zit? Susannah, we leven in 2010! Mannen hebben tegenwoordig ook werkende vrouwen.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:47
|
|
|
RICHARDRI464 schreef: | Ik heb het over werken als dit nu (on)betaald is voor mij hetzelfde. |
Soms heb je niet veel keuzes Richard, je hypotheek moet toch ieder maand betaald worden.......en moet er gewoon brood op de plank komen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:43
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Assel heeft een leuk tentje aan het spoor met lekkere erwtensoep, waarin het vegetarisme gelukkig geen greep op heeft gekregen. Het gedeelte naar Hoog-Soeren is zeer de moeite waard en als je daar bent, heb je goede eettentjes. Mooi geaccidenteerd, bos en hei, zuivere lucht en meer in de buurt voor Willemijn. Ik vind het echt veel leuker dan Houtigehage eigenlijk. Het kippentrapje is het enige wat opwindt daar. Hellendoorn/Ommen als Pieterpadetappe blijft de hoofdprijs, dat wel.
Thomas, vegetarische erwtensoep, het idee alleen al. |
Dan ga ik maar voor de hoofdprijs........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:21
Onderwerp: partner met beperking of toch liever niet.......
|
|
|
PETRA883 schreef: | Hallo allemaal,
Ik ben hier al een tijdje lid en wil graag jullie mening ergens over weten. Om maar met de deur in huis te vallen, ik heb in mijn profiel aangegeven dat ik een lichamelijke beperking heb t.g.v. een ongeval. helaas.....
Nu zul je je afvragen dat is toch geen probleem. Nou dat is het wat mij betreft ook niet. Wat ik me nu na een aantal maanden afvroeg hoe andere mensen er tegen aan kijken om een relatie aan te gaan met iemand met een beperking.
Ik heb er voor gekozen om het er bij te zetten om dat ik daar eerlijk over wil zijn en niet in een situatie wile komen van: o ja tussen haakjes ik heb ook nog een beperking! Daarnaast wil ik er ook niet over zwijgen en net doen of het er niet is want ondanks mijn beperking heb ik een heel actief leuk leven. Alleen zou het nog leuker kunnen worden met partner
Ik ben benieuwd naar jullie reactie...
groeten
Petra |
Lastige vraag Petra, ik denk dat als ik een man de moeite waard vind het voor mij geen belemmering is als hij een beperking heeft...... Maar ik heb het nog nooit bij de hand gehad dus hoe ik in het echt daar op zal reageren weet ik niet......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:04
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ok, Willemijn, een gratis wandeltocht naar Asselt dan, is mooier veel mooier dan Houtigehage.
Thomas, Pieterpad is klaar, liep inderdaad een stukje door Duitsland. |
Nou, dat is een leuke prijs.....Naar de begraafplaats zeker......daar is Asselt toch om bekend?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 8 augustus 2010, 20:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:59
Onderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk
|
|
|
DAVID923 schreef: | ben ik na vandaag ook. maar wat een inhoudelijke reactie weer! je bent geweldig. ow wat zie je me graag gaan :) |
je mag van mij hier blijven hoor......denk dat je meer last van mij hebt dan ik van jou omdat ik niet inhoudelijk kan zijn...... je gelooft het waarschijnlijk niet maar ik heb zelfs al een theologiestudie afgerond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 18:23
|
|
|
DAVID923 schreef: | amen!
1 Tess 1,10 en uit de hemelen zijn Zoon te verwachten, die Hij uit de doden opgewekt heeft, Jezus, die ons verlost van de komende toorn. |
Ik dacht toch echt dat jij van het forum af was?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 17:37
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ach, stomme vraag ook.
Tja, ik kan wel meer willen hè. Ligt er natuurlijk ook helemaal aan hoever het is, waar 't is en wat het weer is. Maar jij hebt de prijs gewonnen en ik gun 'm je van harte hoor! |
We kunnen er ook een CM uitje van maken toch? Is dat geen idee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 17:36
|
|
|
RICHARDRI464 schreef: | Er zijn mensen die zich gekwetst voelen, maar de tekst van Romeinen 1:24 en volgende, kwetst dat ook geen mensen? Jezus zegt ook huichelaars, kwetst dat geen mensen? In welke optiek zou je mensen niet mogen kwetsen? Waar staat dat in den Bijbel?
Mijn oma zei: Als je bij een kerk behoort en die doen dingen welke NIET Bijbels zijn, dan wordt jij daar ook aan toe gerekend. |
Even voor de duidelijkheid: ik voel me niet persoonlijk gekwetst, ik voel me gekwetst omdat de kerk waar ik zoveel kracht en zoveel zingeving uithaal zo naar beneden wordt gehaald.........dat is heel wat anders...... Volgens mij hoor je dat ook niet te doen, zeker niet als je pretendeert christen te zijn.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 8 augustus 2010, 17:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 17:25
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Hartelijk gefeliciteerd met deze mijlpaal, Willemijn! Ik ben jaloers op je.
Geniet van de prijs (een wandeling toch?), die je gewonnen hebt. Ga je alleen? |
Natuurlijk niet... Dat jij dat nu vraagt?
Of had je ook mee willen gaan?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 8 augustus 2010, 17:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 17:06
Onderwerp: I'm back (+ gebruiksaanwijzing)
|
|
|
CHANDLER627 schreef: | Hai, mijn 'stilzwijgen' is eerder met een mond vol tanden zitten... Weet niet wat te zeggen. Nou ja, dit dan:
In de vijf jaar dat ik hier af en toe zit (onderbroken door drie mooie relaties die hier begonnen), had ik al angst voor het forum en merk dat dit nu erger is geworden. In plaats van inhoudelijk en met argumenten op elkaar te reageren, om elkaar verder te helpen met het doel waarvoor deze site is bedoeld, worden snelle meningen en eigen interpretaties belangrijker geacht dan het opbouwen van elkaar.
't Enige waarop ik inhoudelijk wil reageren - maar vragen staat vrij - is dit. 'Ras' zijn drie letters die aangeven dat het verschil in cultuur, huidskleur en gebruikelijke gewoonten geen drempel vormen. Juist het anders-zijn aan mijn Friese rasafkomst, helpt me meer man te worden. De juiste man dan. Want als je maar genoeg stof tot praten hebt, blijf je in communicatie (al moet je daar wat Spaans voor leren) en blijf je geïnteresseerd in elkaar. Kom je dichter tot elkaar. En meer tot jezelf. Als je er open voor staat.
Ik hoop hiermee (en met het eerste bericht) mezelf te laten zien en me niet te verschuilen achter mijn visie of een snelle reactie. |
Zie het positief Chandler, je brengt de CM gemoederen wel in beweging!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 17:04
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mijn weg naar volwassenheid is duidelijk een andere geweest dan de jouwe. Ik heb nl. grenzen gesteld aan mijn twijfelen. Het Woord van God als waarheid nemen is voor mij nog steeds het richtsnoer in mijn leven. Betekent dat dat ik niet milder ben geworden? Natuurlijk, dat is een proces wat iedereen ondergaat. Maar het Woord van God is voor mij nog steeds de Waarheid gebleken. Waarom, zul je denken? Omdat ik nog steeds merk dat bevrijding hetgene is wat de mens tot echte genezing kan brengen. En ontkenning voert nog steeds tot slavernij. En als je zonde, vergeving en bevrijding uit het evangelie haalt blijven mensen in hun slavernij..... Heb ik dan geen empathie? Juist wel, maar als mensen ziek zijn en ze willen het medicijn niet en ze ontkennen dat ze ziek zijn, daar kan ik niks mee. En in mijn ogen zitten veel mensen in een ontkenningsfase. Ik heb God niet nodig, ik zoek het zelf wel uit. Dat is de mentaliteit die in mijn ogen ook bij christenen heerst. Daarom wijs ik mensen op bevrijding, en dat dat soms harteloos overkomt, is omdat mensen liever willen volharden in hun zonde, dan dat ze zich willen bekeren. En bekering, is denk ik bij velen nodig. De felheid van Jezus boodschap was juist gericht tegenover mensen die beter zouden moeten weten, maar die de vrijheid hadden genomen de boodschap maar te vervangen door hun eigen boodschap. En vreemd genoeg zien we hetzelfde nu gebeuren. De echte boodschap is vervangen door wetticisme of vrijzinnigheid. |
Sorry hoor, maar....je mag jezelf weleens spiegelen zoals ze dat op mijn werk zo mooi zeggen........
En empathisch? dat is een woord waar je volgens mij de betekenis niet goed van kent......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 14:22
|
|
|
PIETER649 schreef: | Zoals ik eerder al aanhaalde is de PKN hooguit een administratieve coöperatie voor een verzameling kerkelijke gemeentes.
Het hele nut van de pkn als instituut ontgaat mij. Het is een geloofsgemeenschap van andersdenkenden.
Toen Annette en ik gingen trouwen (bij de pkn ) werd er nauwelijks over onze gescheiden staat gesproken, ook ons samenwonen werd met de mantel der liefde bedekt. Mijn zusje zit ook bij een pkn kerk, bij die gemeente was ons huwelijk echt niet zonder meer kerkelijk bevestigd geweest. Onder meer een schuldbelijdenis en mogelijk andere kerkelijke tuchtmaatregelen hadden er in het voortraject deel van uit gemaakt.
Overigens ben ik geen lid bij de pkn. Alleen al door enkele publieke uitwassen van de pkn zou het niet bij mij passen. Het inzegenen van homohuwelijken is daar een voorbeeld van. Ook het excuus van de pkn, bij monde van haar roerganger ds Pleysier, aan de moslimwereld over Fitna, vind ik een schandelijk iets. PKN (en ook het CDA) wrijven mij te dicht naar de moslimwereld toe. Waar staan die P en die C eigenlijk nog voor? |
Maar je bent wel in een pkn kerk getrouwd ondanks je kritieken???? Of lees ik het verkeerd, ook een optie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 13:27
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je beschrijft een proces in je leven waarvan ik meer wil weten. Je ziet dingen niet meer zoals vroeger, maar wat is er wel van overgebleven en wat is veranderd in je denken? |
Dat is de weg naar volwassenheid Chatuliem, die heb jij toch -hoop ik- ook doorlopen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 12:58
|
|
|
MARIO216 schreef: | He Willemijn, je had nummer 3900 gepost, gefeliciteerd, nog 100 en dan weer een super bonus. |
En wat is die super bonus?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 12:10
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hier op het forum zijn 2300 leden. Ik kan geen rekening houden met evt kwetsen van mensen, ik heb slechts kritiek op datgene er geleerd wordt.
Is het ook kwetsend als ik over theezakjes ga praten? Ik vind het nl. de meest onzinnige activiteit die er bestaat.
Is het kwetsend als ik Ajax ga praten/
Is het kwetsend als ik over politiek praat?
Is het kwetsend als ik over kinderen praat?
Dit zijn slechts rethorische vragen, ik hoef er geen antwoord op.
Op het moment, dat de bevrijding van zonde uit je evangelie haalt, is het evangelie wat je vertelt niet zinnig in de ogen van de Bijbel. De reden dat in PKN kerken homoseksuelen ingezegend worden, hetzij in huwelijk, hetzij in het ambt, is dat ze zonde niet meer als zonde beschouwen. Het evangelie is een sociaal evangelie geworden, met hulp aan de zwakkeren zonder oog te hebben voor de redding van de ziel |
Misschien is het wel eens goed voor je om niet zoveel te vinden? Je vind overal wat van en hebt er een oordeel over. Bedenk je eens dat je ook naar dingen kunt kijken zonder er meteen iets van te vinden of te willen veranderen.
Enne, ik heb heel lang geleden wel eens een cursus "kaarten maken met theezakjes"gedaan, was erg leuk wat ik me er van herinner.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 11:33
|
|
|
DAVID923 schreef: | het gaat niet altijd om of wij mensen ons ''goed voelen'' niet alles hoeft met de mantel der liefde worden bedekt. gad je in een gemeente van paulus gezeten, had je ZEKER een afwijzende reactie gehad, al dan niet uit de kerk gezet (1cor5).
als de Bijbel ZO DUIDELIJK tegen homoseksualiteit is, hoe kan je dan zo`n relatie zegenen in de kerk in Zijn naam, ik kan er echt niet Bij. de kerk is geen gezellig teeclubje, waar iedereen zich goed moeten voelen, en waar de zonde niet besproken kan worden, waar er geen vermaning is.
als ik echt eerlijk ben, kan het me geen biet schelen dat mensen zich storen aan mijn opvatting, of andere die letterlijk deze zaken met de Bijbel in de hand kunnen weerleggen en afwijzen.
Paulus de apostelen en jezus zelf waren ok recht voor zn raap, in soms niet te misverstane woorden. |
Weet je, toen ik zo oud was als jij nu bent dacht ik ook dat ik alles wist en hoe het allemaal in elkaar stak...... Daarbij vind ik het ook helemaal niet boeiend wat mensen van mij als persoon vinden maar over wat ik geloof en waar ik verdieping uithaal daar verwacht ik wel enig respect voor, je hoeft het er helemaal niet eens mee te zijn, dat is heel wat anders.....en daar kan ik ook best tegen..... Maar je kan in ieder geval wel het fatsoen in je lijf hebben om in ieder geval een poging te doen om te begrijpen dat het voor een ander heel waardevol is..... Doe ik ook bij andere bijdrages ook al snap ik daar soms niets van.......
Dus doe eens een poging om wat minder kort door de bocht te zijn Goed leermoment als je pas 31 bent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 23:39
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Daarom heet het hier toch off-topic?
Thomas |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:34
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb veel contact gehad met PKN. Heb de zondagsschool er gedaan, ben op mn vingers getikt toen ik het had over zonde....Als je niet over zonde kunt praten, kun je m.i. niet praten over een zinnig evangelie. |
ik heb het er niet over wat jij er goed en fout in vindt, het gaat mij erover dat je er andere mensen pijn meedoet om er zo over te praten......... Wat jij als niet zinvol ervaart kan voor een ander heel belangrijk zijn.... en omdat jij er toevallig een andere beleving bij hebt noem je het maar niet zinnig en doe je een ander pijn omdat die er wel veel verdieping en kracht uithaalt.....?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 7 augustus 2010, 23:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:13
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Nou, gezien jouw accent: Rotterdammers hebben een andere humor
Men\e\e\er
Ja?
In de Moaas ken je niet meer verzuipeeh
Nee?
Nee daar los je in op! Geeeintje meneer! |
Hoort dit niet bij een ander topic?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik zeg dat ze geen zinnig evangelie verkondigen, een verschil vind ik. |
Het doet mij zeer als je een kerk waar ik meelevend lid van ben en een heleboel kracht en zingeving uithaal gelijk betiteld als een kerk die een niet zinnig evangelie verkondigt...... Je kan daar andere mensen pijn mee doen Chatuliem, bedenk dat eens.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:57
Onderwerp: Streektaal en dialect
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | spiet he'm kan altied nog ..... |
zo is dat.....kan zo bij kreet van de week........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:53
|
|
|
PIETER649 schreef: | Bij mijn weten is de homo-inzegening niet in elke PKN gemeente mogelijk, verre van dat zelfs. DE pkn bestaat dan ook niet, hooguit als administratieve coöperatie |
Het ging mij er even om dat je een andere kerk niet per definitie vrij en niet zinnig hoeft te noemen....... Dat doet me zeer omdat ik toevallig wel lid ben van zo'n kerk....... Ben trouwens weleens diaken van dienst geweest bij een inzegening van twee vrouwen........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 7 augustus 2010, 21:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:36
Onderwerp: Streektaal en dialect
|
|
|
Kijk, dat zijn de nuchtere drenten.......
en wat vind je van deze: angst is mar veur eben, spiet is veur altied......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 7 augustus 2010, 21:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:34
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Deze kerken zijn over het algemeen vrijzinnig te noemen. Vrij zijn ze zeker maar een zinnig evangelie vertellen ze niet. Het is idd. een pracitcal joke te noemen. lees eens de bijdragen op het forum over homofilie. |
Ik ben lid van een PKN kerk en vind dat je er wat beledigend over doet.....Het hoeft jouw kerk niet te zijn maar om het nu gelijk niet zinnig te noemen.......jammer hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:27
Onderwerp: De Doop
|
|