ChristianMatch

Forum

Berichten van ERIKA129
Ga naar pagina Vorige 1 ... 163 164 165 166 167 168 169 ... 213 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ERIKA129
Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 17:33
BerichtOnderwerp: Sabbath of Zondag

ANNETTE792 schreef:
Chatuliem is inmiddels uitgerust en weer in ons midden Gerrit Knipoog smiley

En ik kan me op zich best vinden in het standpunt dat we eigenlijk de zaterdags als 7e dag aan zouden moeten houden, ik vraag me enkel af hoe je dat in de huidige maatschappij tot uitvoering wilt brengen.
Ik vind het persoonlijk belangrijker die rustdag te houden, dan op welke dag dat je die zou houden.

Idd Annette ik zat er van de week ook over te denken.Ik zelf zoek altijd een agenda die op Zondag begint de eerste dag van de week maar kerkelijk gezien noemen we het de laatste dag van de week de rustdag.
Ik weet dat de agenda's die uitgegeven worden door kerkelijke instanties ook bij de zondag beginnen.
Maar voor mij mag de Zondag de zondag blijven en de rustdag die door de Heere is ingesteld!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 14:18
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

WILLEMIJN232 schreef:
nee, dan heb ik yoga..... Knipoog smiley Engeltje smiley

Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:56

CROSSROAD317 schreef:
soms is het net de bouquet reeks ... invullen maar, en reageren maar ...

Voor de aardigheid maar eens de margriet gekocht ... niks aan ... ik mis jan jans en de kinderen ... Gefrustreerde smiley

Was de libelle uitverkocht Clown smiley Knipoog smiley

Slechtste moment is al 4 dagen ziek in mn bed liggen Boze smiley nog slechter half Nederland blijkt ziek te zijn!
Toch leuk zo'n nazomer die we hadden daarna wordt de bevolking massaal ziek Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:53
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

PIETER649 schreef:
op de buurman? Clown smiley

Vind je het nog steeds het mooiste moment van de dag dan? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:50
BerichtOnderwerp: Sekten: religie, waanzin of bedrog

CHATULIEM619 schreef:
De reden waarom ik zo weinig reageer is omdat ik eigenlijk geen enkele gemeente ken, die zo extreem is. Idd Jehova's getuigen, Mormonen, vul het lijstje maar aan. Dat zijn sektes. En ik vind dat je daar mensen best wel voor mag waarschuwen. Zodra men vindt, dat alleen in hun kerk/gemeente de enige weg naar redding is, is men al fout bezig. Maar dan kun je net zo goed reformatorische kerken sektes noemen. Die zijn ook nog niet zo lang van dat denkbeeld afgestapt?
Wat ik wel een zorgelijke ontwikkeling vind, is een kerkgenootschap dat zo sterk benadrukt dat iedereen verwond is. En dat iedereen in de gemeente herstel nodig heeft. Dat maakt de mensen te afhankelijk van de voorganger.

Of we nu evenangelische, baptist, of reformatorische zijn die horen geen van allen bij een sekte bij mijn weten.
Dus laten we daar elkaar niet van beschuldigen en naar elkaar wijzen.
Idd er zijn extreem gereformeerde gemeentes die meer over de hel en verdoemenis praten dan dat God liefde is.
Hier in Veenendaal zit ook zo'n kerk de predikant is ondertussen overleden maar heeft zijn gemeente zo afhankelijk gemaakt van hem dat er geen predikant meer is die daar mag komen preken.
Wat krijg je de kerk gaat op zijn kont plat gezegt!
Waarom omdat 1 dominee dacht dat alleen hij goed kon doen niemand kon aan het avondmaal want niemand was bekeerd dat is dus echt niet goed he en kan mensen ook niet begrijpen die daaarbij kerken maar ja zij vinden daar de ware leer zeggen ze!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:11
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Annette en Pieter,

Van Harte gefeliciteerd met jullie kleine meid.
Alweer een jaar wat gaat de tijd hard zeg.
Vorig jaar deelden we allen de spanning met jullie gaat ze nu nog bevallen en dan hoor je we zijn bezig en dan duurt het maar!!
Kijk daar maar niet op terug he Knipoog smiley Maar geniet lekker van het moppie samen met de andere kids.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:04

WILLEMIJN232 schreef:
Niet alleen zeeuwen zijn zuinig Visser, ook de Veluwenaren...... Knipoog smiley

Is dat zo?? Smiley die vol vragen zit Hier distantieer ik me van hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:02
BerichtOnderwerp: Wanneer blokkeren???

CHATULIEM619 schreef:
Is het ook niet zo, dat mensen die geblokkeerd zijn zich veel te snel afgewezen voelen? In het dagelijks leven heb je toch ook dat de een je veel beter ligt dan de ander? Ik vind het geen probleem als mensen mij geblokkeerd hebben. Zij hebben dat recht en waarom zou ik me daar nu druk over maken?

Denk dat daar wel wat in zit chat!
Zelf heb ik 1 keer iemand geblokkeerd omdat die persoon me lastig bleef vallen met mailtjes over mijn geloof!
Ze kende me en ik moest me meer verdiepen in het echte geloof.
Ik kende die persoon totaal niet mailde op te houden met die mailtjes maar bleef doorgaan.
UIteindelijk de blokkade ingezet!
Verder heb ik niemand geblokt en ben dat ook niet van plan! vind dat je eerst dingen kan bespreken of vragen voordat je die maatregel inzet!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 10:58
BerichtOnderwerp: operatie

JOSINA022 schreef:
Dit keer niet een bidpunt, maar een dankpunt...

Het is nu 6 weken geleden na de laatste operatie en ik ben inmiddels 5 weken thuis (eigenlijk morgen, maar ach..)

Zo lang achter elkaar ben ik, sinds mei, niet meer thuis geweest! Daarnaast ga ik vooruit, zij het wel heel langzaam en moet ik het echt nog rustig en voorzichtig aan doen, maar ik ben erg blij te merken dat er vooruitgang in zit!
En ook dat is voor het eerst sinds mei!

Gisteren kon ik voor het eerst 2x naar de kerk!

En vanaf vandaag mag ik ook weer autorijden, al zal dat nog niet makkelijk gaan, maar toch, het mag weer en dat kan ik dus ook weer gaan opbouwen!

Donderdag heb ik voor het eerst een afspraak met de bedrijfsarts om kennis te maken en te kijken waar en wanneer ik kan gaan reintegreren!

Ik realiseer mij heel goed dat ik dit alles niet aan mijzelf te danken heb, maar aan mijn lieve Hemelse Vader!

Wat mooi om te horen Josina!!
Idd een dankpunt!
Maar blijf echt om jezelf denken he, ook als je straks weer mag gaan integreren!
Vaak is het als men je ziet ow fijn ze is er weer kan ze dat of dat wel even doen!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 10:55
BerichtOnderwerp: Tongentaal, een gave of niet

CHATULIEM619 schreef:
Back on topic. Vroeger hoorde het in tongen spreken bij een christen. Zelfs Augustinus maakte er melding van. De bijbel staat vol met verhalen over mensen die in tongen spreken. De meest gehoorde argumenten zijn: dat was iets voor vroeger. Toen de apostelen overleden verdween dit ook. Dat is echter niet waar. Het in tongen zingen was heel gebruikelijk, zelfs zo gebruikelijk, dat het in de RK kerk geïnstitutionaliseerd is.
Het tweede argument is, dat de mensen toen niet de bijbel hadden. Ook dat is een argument wat niet opgaat, omdat in de periode dat de gemeente ontstond, het oude testament er al was. Anderhalve eeuw later waren ook de brieven en de evangelien geschreven. Tongentaal bestond veel langer.

Maar wat is volgens mij de reden dat er zo weinig over bekend is? Twee redenen geloof ik. Ten eerste geloof ik dat de
evangelisatiedrang minder werd. Gaven van de Geest komen tot hun recht bij uitbreiding van de gemeente. In de ME was het toch duidelijk: iedereen hoort bij de Kerk. En als je er niet bij hoorde, werd je verketterd. Het is dan ook heel opvallend dat toen men in de reformatie de nadruk begon te leggen op persoonlijk geloof dat er weer een opleving was in de wereld. Het verklaart ook dat in zendingsgebieden de werking van de Geest veel actiever is.
De tweede verklaring die ik geef, is het onderwijs. Men vond het niet nodig om dit op een goede manier uit te leggen en langzaam verdween het uit het zicht van de traditionele kerk. Onderwijs geeft aanleiding tot onderzoek en onderzoek geeft verlangen naar...

Nu de centrale vraag: hoe weet je dat het van God is? De duivel kan ook tongentaal geven. Satanische tongentaal komt voor, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat een christen in satanische taal spreekt. Dan moet je wel zeer occult belast zijn. In een satanskerk komen ofzo. En dan heb je echt geen zin om naar de kerk te gaan hoor.
En er is verschil tussen gebrabbel en tongentaal. Dat kun je gewoon merken. Maar dat heeft te maken met ervaring. En wie van jullie heeft er ook ervaring mee?
Als tongentaal je gebedsleven versterkt, de relatie met God verdiept en je geestelijke ogen opent, zou dat dan niet iets moeten zijn waar iedereen naar zou moeten vragen???

Ik heb totaal geen ervaring met tongentaal, ik houd de relatie die ik met God heb zo dat ik hem graag verder verdiep maar tongentaal is mij totaal vreemd en vind het heel vreemd overkomen maar dat is mijn mening.
Ik bemoei me verder niet met dit topic vind het interessant om te lezen maar kan me er gewoon niet verder in verdiepen.
En als dat laatste wat chat schrijft zo is dan hoop ik voor degene die het kunnen en doen ook zo mag uitwerken.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 22:52
BerichtOnderwerp: Lichtje

LAIKA882 schreef:
Wie is Tink en wie is nou die Frank Gefrustreerde smiley

Tink zit hier gewoon op cm hoor Knipoog smiley die is bij mijn weten nog gewoon aanwezig.
En Frank dat was die man die hier ook steeds op dit topic reageerde had vaak een foto met een poes erop als profielfoto.
Is een Belg maar woont in Nederland maar is nog een belg Clown smiley doet daar namelijk bijna nog alles Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

jij nu beetje snapt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 22:47

PIETER649 schreef:
ten eerste MOET Pieter helemaal niks en ten tweede heeft Pieter 2 jaar geleden een mooi servies gekocht. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ja die JOU dochter nu dus gaat slopen Clown smiley
Op wie leek ze ook alweer Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 22:32

VISSER278 schreef:
Eigen schuld Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

VERLENGEN

Wat is tie toch lief he Maryan Clown smiley hij wil je wel graag houden das dan een mooi compliment Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 22:27
BerichtOnderwerp: slapeloosheid

YELNIN491 schreef:
ja he, is zo'n lief knuffelkatje Verliefde smiley
zo blij mee, hebben we net vanaf woensdagavond.

Heerlijk he die van mij zijn alweer zo groot zou willen dat het weer van die humpies waren.

Maar weet je het zijn knuffelkatten vooral de jongste maar dat helpt niks tegen de slapeloosheid Huilende smiley, smiley in tranen ze worden alleen maar onrustig als ik onrustig ben Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 22:21
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

niet gegeten vandaag mijn lichaam zei geen zin in iets dus dan maar niets Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 22:15
BerichtOnderwerp: 23 september

JOLAN931 schreef:
Soms wel, maar ik verwacht dat dat volgend voorjaar beter gaat.

Leuk ook voor de kinderen.
Ik begreep van de buurjongen dat tie een hand tamme had gekocht en dat daardoor de anderen het na gaan doen Smiley die vol vragen zit ook maar wat ik gehoord heb hoor heb meer verstand van katten Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 22:14
BerichtOnderwerp: Niet het perfecte plaatje

JOLAN931 schreef:
Nee, waarom?
Dat is mijn pakje, en niet dat van je nieuwe relatie, toch?

Dat bedoel ik ook niet zo, maar ik neem aan dat je het toch hebt verteld, en dat lijkt me best even lastig.
Maar zoals ik al zei ik heb gelukkig de ervaring niet dus was gevoel van mij Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 22:12

ANNETTE792 schreef:
Mijn dochter kan eindelijk zelfstandig zitten Lachende smiley
En het grijpen gaat ook beter nu.......dus alles vliegt van tafel.

Kijk eens aan waar de therapie al niet goed voor is Knipoog smiley
nu nog lopen en mammies rug kan ook genezen!
Ach en dat servies Pieter moet ef en toe toch wat voor je kopen dus waarom dan geen mooi servies Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 22:08

LAIKA882 schreef:
Vertel nou wil ik er wel es meer van weten Kwijlende smiley

Wat wil je weten Laika??
Dat Frank verliefd is klopt inderdaad.
Wat wil je nog meer weten?? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 22:07

JOLAN931 schreef:
Zo simpel ligt het niet altijd.
Persoonlijk heb ik een koopwoning die door de scheiding verkocht moet worden met een onderwaarde.
Na verkoop blijft er een grote restschuld over, die ik niet had hoeven te hebben als mijn ex gebleven had.
We waren ook van plan om er heel lang te blijven wonen, dus dan was er geen probleem geweest.
Maar doordat hij de benen nam, kom ik dus flink in de schulden, naar mijn idee buiten mijn schuld om.

Maar dan nog...
Het was iets uit de verleden tijd, waar je nieuwe partner buiten staat.
Je gaat dan toch je nieuwe partner niet op laten draaien voor de schuld die door toedoen van je ex is gekomen?
Persoonlijk vind ik dat die schuld bij jou(mij) hoort, waar ik dus verantwoordelijk voor ben.
Een nieuwe relatie moet ontstaan uit liefde, en niet om financiele redenen. Dat is mijn mening.

Ik kan deze reactie van jou wel indenken Jolanda!
een nieuwe relatie moet ontstaan uit liefde, nu lijk mij dat iedere relatie zo moet ontstaan.
Ik heb hier gelukkig geen ervaring mee maar het lijkt me best een last die je met je meedraagt om dan een nieuwe relatie aan te gaan,
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 22:05

JOLAN931 schreef:
Sex gaat NOOIT per ongeluk.
Je bent er altijd zelf bij, en als je het eigenlijk niet wilde, kun je jezelf terecht verwijten dat je een zwakkeling bent geweest.
Theoretisch gezien had je NEE kunnen zeggen, maar je begeerte was te groot.

Dat lijkt mij ook ja!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 22:03

JOLAN931 schreef:
Beter!
Ik wilde me er niet mee bemoeien, maar heb zelf de afgelopen 10 jaar al zoveel rottigheid bijgeleerd, en zoveel lijken eruit gehaald, dat ik het toch niet kon laten om te zeggen.
Ik leer na 10 jaar nog steeds bij, en heb inmiddels een vijver met 10 koi van dusdanige kwaliteit dat ik er alles voor doe om ze levend te houden Knipoog smiley

eten ze bij jullie ook uit de hand??
dat doen die van mijn buren ik kan daar echt even van genieten voer op mn handen en die koi's maar lebberen hihi Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 21:49

PIETER649 schreef:
kerstdiner is nog onzeker...
hangt van de verhuizing af of het reerug word, of toch maar hazerug met bandenprofiel Twijfelende smiley

maar euh, ik weet het ook pas sinds kort, maar zout is perfect voor koi

Ga je weer verhuizen Geschokte, onthutste smiley Ehhhhh weet annette dat ook? Knipoog smiley
kerstdiner nu al over nadenken echt te vroeg hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 18:21

YELNIN491 schreef:
Tja, als ik die had............................................
maar die heb ik gelukkig niet, ga zo wel de strijd aan met mijn
slapeloosheid Slapende smiley

Ahhhhhhhhh neem ienienmienie mee naar bed Verliefde smiley
dan lukt het vast wel dat slapen wat een droppie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 16:33

VISSER278 schreef:
Weet je ook of er nog een grote ontploffing gaat plaatsvinden?
Weet je ook of hij zich netjes aan de regeltjes houdt?
Weet je ook of ie al een kettingzaag heeft ?
Weet je ook al een trouwdatum?

Visser, die niks meer hoort van Fank en NIET nieuwsgierig is

Weet je dat jij dit ook allemaal zelf kan weten??
Weet je dat je dan gewoon even op hyves moet kijken??
Dan weet je alles!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 23:05

PIETER649 schreef:
lieve schat... ooit dacht jij ook dat een grootboekrekening een factuur was die op extra groot papier werd gedrukt en in een hele grote ordner moest.
inmiddels heb je geleerd te boeken en was jouw cursusbegeleider heel tevreden over jouw studieresultaat.

dus dat wellen ga jij ook maar leren in die fancy keuken van je

Ahhhhhhhhh wat zegt tie dat toch lief Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 20:16

PIETER649 schreef:
vanmiddag werd er 2 meter achter onze achtertuin een kalfje geboren in de wei Lachende smiley

annet heeft het gemeld aan de boer en ik hoop nu op n litertje of 2 biest als beloning Kwijlende smiley

Pieter ziet Annette in de mooie keuken alweer wat lekkers maken Clown smiley
De liefde van de man he Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 14:20

Denk je gewoon eens goede nachten te maken met slapen nee hoor er steekt wat achter!!!'
Vanmiddag voelde iets op mn tong kijk in de spiegel tong uitstekend naar mezelf wit beslag en bultjes Twijfelende smiley
HAP gebeld alles uitgelegd mw u hebt een virus infectie gewoon uitzieken en paracetamol slikken Gefrustreerde smiley kan er nog meer bij!! ja blijkbaar wel Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 12:31

Het is van de absurde Gefrustreerde smiley
Maanden nee jaren kon ik nauwelijks slapen Huilende smiley, smiley in tranen
De afgelopen 48 uur heb ik er denk 40 geslapen Geschokte, onthutste smiley euh ik spoor niet echt geloof ik of is dit het begin van mijn ritme Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 12:18

[quote=WILLEMIJN232]

Juustum wij snappen mekander weer Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ERIKA129
Ga naar pagina Vorige 1 ... 163 164 165 166 167 168 169 ... 213 Volgende