ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 160 161 162 163 164 165 166 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 19:26
BerichtOnderwerp: Is Jezus echt uit de dood opgestaan?

Andries Knevel, Is Jezus uit de dood opgestaan?

Mooi, indrukwekkend! Wat kan die man mooi en goed vertellen!!!!!

Lachende smiley

De kern van het geloof, als we alleen leven in de wetenschap, dat na de dood alles voorbij is, ja....die mensen leven heel anders dan iemand die weet dat hij eeuwig leven heeft omdat hij gelooft.

Wat natuurlijk ook weer niet wil zeggen dat er geen goede mensen zijn die niet geloven....tuurlijk zijn die er....

Er staat ook zo'n tekst die hetzelfde zegt, maar dan met andere woorden in het NT, zoek ik later op....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 24 juli 2012, 19:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 18:46
BerichtOnderwerp: Hoe groot (klein) zijt Gij?

TALLGUY817 schreef:
http://youtu.be/j33hs8pZ4Vs

Praise of Mantra's

Stukje cabaret is altijd wel leuk, heb even een aanklikbare link gemaakt.(ben ik goed in Clown smiley

20 seconden Smiley die vol vragen zit : ik wou er net voor gaan zitten.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 24 juli 2012, 18:48
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 18:33
BerichtOnderwerp: Pinksteren

TALLGUY817 schreef:
\Dat was Pasen, lieverd.

Jaaahaa...maar dat valt toch weleens gelijk met pinksteren Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 15:15
BerichtOnderwerp: Pinksteren

CHATULIEM619 schreef:
Wat betekent Pinksteren voor jou.. Waarom denk je dat we dat zo vieren?

Iets met eieren ofzo, geloof ik... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 15:01
BerichtOnderwerp: PC-problemen

HANNAH810 schreef:
hmm werkt dat bij mensen ook zo?
kwestie van op een paar knopjes drukken en ik ben (weer) normaal; best hoopgevend nieuws............. Engeltje smiley Clown smiley

Dat kan bij mensen werken, met dit verschil, bij mensen duurt de verandering eventjes, enkele uren of hooguit enkele dagen, en bij een pc is het langdurig, duurzaam.

Gefrustreerde smiley Twijfelende smiley Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 14:52

ROELANDE345 schreef:
haha deze theetante heeft hem mooi weer aan de praat!!! Lachende smiley
Eerst een nachtje in de rijst gelegd, en daarna een halve dag in de zon!
Hij doet het beter dan eerst!!!

Doet ie 't weer???

Hoe is 't mogelijk...nou dan heb je volgens mij heel veel mazzel!

Het had ook anders af kunnen lopen....denk ik...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 14:49

ROELANDE345 schreef:
Mn laptop is gecrast is koffie overheen gekomen
Gelukkig heb ik mn Iphone nog, maar weet niet
Of ik daarmee kan chatten. En of ik een pop up meteen zie.
Echt balen

Ooooooh....

Nooit koffie of iets anders drinken tijdens dat je op de pc/laptop zit.

Of die koffie op een behoorlijk afstandje van de pc/laptop zetten...en dan even pauze nemen een kwartiertje ofzo, die koffie drinken en dan weer verder.

Dat mag ook niet op veel kantoren.

Op een iphone kan je chatten, teminste ik kon dat wel op een kennis zijn iphone. als je erop kan internetten moet je er ook op kunnen chatten, is mijn ervaring.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 10:34
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?

Een beeïndiging vriendschap kan ook pijn doen.

En weer, ook al ben jij degene die het heeft beeïndigt....

Ja, kwam zomaar in me op geen reactie specifiek op iemand.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 10:30
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn.

HEIDE115 schreef:
Bij de woorden jezelf zijn krijg ik vaak ook een niet te omschrijven gevoel..

alleen al de gedachte,dat ik altijd iemand nodig hebt..zo denk ik vaak
om te weten of ik dan ook echt je/mezelf bent?;)..

Ik bedoel ermee, dingen doen die het beste voor je zijn, voor zover mogelijk natuurlijk.
En geen dingen doen omdat iemand anders dat wil.

Mensen kunnen mensen nodig hebben, maar als het zo wordt dat iemand afhankelijk wordt van de aandacht van een ander, dan is dat voor diegene niet goed, maar voor die ander helemaal niet.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 05:58
BerichtOnderwerp: Laat de doden hun doden begraven.

MANNA420 schreef:
Wat bedoelt Jezus met deze voor mij toch best wel vreemde en botte uitspraak?

Dat de doden(mensen die geestelijk dood zijn), hun doden maar moeten begraven, maw, zich maar bezig moeten houden met dode(nietszeggende) dingen...

Ja, het is een symbolische vergelijking denk ik...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 05:55
BerichtOnderwerp: GOD,GEEF MIJ LICHT OVER DE TIJD

Zoals ik spreek,zo is mijn hart.
U zult mijn lamp doen lichten,
Heere, mijn God,
U zult mijn duisternis doen
opklaren.
U zij daarvoor de dank en de eer!

Bemoedigend!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 05:52
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd voor vrijgezel

VRIJGEZEL390 schreef:
weer ff een nieuwe update

Vandaag weer een rondje ziekenhuis gehad. Mijn bloed laten testen en naar de arts geweest. Mijn bloed is nu schoon dus dat was goed nieuws. Wel blijft mijn knie dik en pijnlijk en kraakt flink. Volgens de arts is het niet vreemd dat hij zo dik blijft als je in twee weken tijd drie keer geopereerd word. Volgens hem gaat herstel nog maanden duren en als het weer zover hersteld is moet ik nog minimaal 1 operatie ondergaan. Ook is het nu afwachten hoeveel kraakbeen er nog over is. Over 6 weken moet ik weer terug komen.

Gr Ernst

Je bloed is schoon, wat een geweldig nieuws!!!

Ik blijf voor je bidden!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 05:25
BerichtOnderwerp: Genezings...diensten?

eh nou schrijf je ach dat zijn meningen.... nou vind het nog al een mening hoor die goedgelovig schrijft over trin, die gewoon luegens zijn, ach zijn meningen, nee zijn leugens, waarmee je andere cristenen onderuit haalt.
Dat is jou mening.
je geloofde eerst het ufo verhaal....vraag me af wie het nog meer gelooft?
dat mag dus wel, leugens schrijven over iemand en over trin Smiley die vol vragen zit
Ik dacht eerst echt ff dat het echt zo was, of iig dat Trin en O. dat zo verzonnen hadden....
als goed gelovig een verzinsel schrijft,mogen ze er wel effe eerlijk duidelijk bij zetten dat het allemaal bullshit is.
Ja, of als F.O. en W.O. verzinsels en leugens schrijven dan mag gg daar vraagtekens bij zetten, net als het Nd, reformatorisch dagblad, Trouw etc... l
lijkt me duidelijk hoe oprecht goedgelovig tegenover god staat. zelf maken ze natuurlijk nooit fouten...
Fouten maken is iets anders dan systematisch christenen voorliegen
ze schrijven leugens met hun schrijven dat het onderwijs bij trin niet bijbels is.
Ja, en?Oh satans kerken bestaan niet volgens goedgelovig,leugen nr 3
Neehee, het ging over een vrouw van iemand die zei dat ze de vrouw van satan was zoiets en met babyoffers, dat werd niet gelooft, van haar niet...
ach heb nog geneens geen zin om effe daarte lezen,wat voor leugens iknog meer tegenkom, heb er al drie.
Ja. Ik kan ze niet meer tellen, maar drie?
of waren dat drie grapjes?
Watte?
en een grapje van goed gelovig,als reactie op het verhaal van de blinde kindertjes, eh nou leuk grapje waarmee je effe een heleboel oprechte cristenen belachelijk maakt die naar een ander land gaan om mensen te helpen.
Die kindertjes waren niet genezen.....
echt sereiuze reporters daar hoor.
idd
dat je het ufo verhaal geloofde zegt ook wat over jou shanita, onderzoek het zelf en neem niet alles klakkeloos aan, wat je dus wel deed.
Júist niet...
petra, die het zich aantrekt alle kritiek die word geloosd naar lieve cristenen, en die hier in dit forum ook word geloosd,
Ik zal maar weer een kritiekloze robot worden die alles voor zoete koek slikt en zo goedgelovig als de pest is....
ben drie keer al de tekening van kuifje tegengekomen, door iemand die alles klakkeloos aanneemt, zelf de mensen bij trin niet persoonlijk kent. maar wel linken vol kritiek plaatst.
Ja, goede strip he? Ik zat vandaag op mijn fiets en mijn bel doet 't niet, normaal als ik iemand paseer roep ik dan ff van tringelingeling, nu riep ik gisteren per ongeluk 'trin trin trin', kan je nagaan....
beter ga je er zelf esnatoe,meerdere keren,neemje bijbel mee en toets het allemaal eens aan gods woord en kom dan met een oordeel.
Ik heb al, en dat is het allerbelangrijkste, aan Gods woord kunnen toetsen dat liegen en bedriegen niet Gods bedoeling is...
ik begrijp dat je het goed bedoeld shanita, dat je zelf teleurgesteld bent in sommigge cristenen. kijk naar jezus en vraag jezus om wijsheid
Die heb ik al.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 24 juli 2012, 05:44
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 05:10

[quote=CHATULIEM619]Om met het laatste te beginnen: er worden nog steeds mensen genezen bij Jan Zijlstra, maar niet iedereen. Volgens mij pretendeert hij dat ook niet, maar daar kunnen we van mening in verschillen.
idd, hij pretendeert het wel, hij noemt zichzelf gebedsgenezer.
In zijn predikingen wijst hij voortdurend naar Jezus en verkondigt hij gewoon het evangelie.
dat doet hij ook.
Dat dat niet vlekkeloos gaat, wil niet meteen zeggen, dat hij geen kind van de Heer is en dat zijn bediening niet vanuit God is. Sinds ik zelf een gemeente begonnen ben, weet ik dat het heel gemakkelijk is, kritiek te leveren,
het is geenszins makkelijk om kritiek te leveren, tis veel makkelijker om het eens te zijn.
maar dat het heel wat anders is om in de bediening te staan. En dat is ook mijn kritiek op sites zoals goedgelovig, ze uiten kritiek, niet vanuit een liefdevol karakter, maar vanuit een soort haat, die ik niet kan plaatsen.
Ik kan het wel plaatsen, als een W.O. gaat zeggen dat kinderen van blindheid zijn genezen en F.O. een hele eindtijdstudie verzint...
Objectief zijn ze in mijn ogen zeker niet, ze hebben van tevoren een houding aangenomen en van daaruit geven ze kritiek.
Ja en?
En dat is heel gemakkelijk. Stel je bidt op een avond met 200 man. Hoe groot is de kans, dat er ook mensen zijn die daar negatief mee omgaan?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 24 juli 2012, 05:11
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 04:41

[quote=WILMA729]een jarenlange relatie, of een relatie van een paar maanden, in beide gevallen is het moeilijk om het verbreken van die relatie een plek te geven.
Klopt.
Vooral wanneer je samen de verantwoordelijkheid voor kinderen deelt. Juist dan kom je nooit los van elkaar. Ik ben blij dat ik na mijn scheiding na een lang en goed huwelijk samen, mijn ex kan zien als een soort broer, waarmee je een deel van je leven hebt gedeeld.
Het is "geven om", maar geen "houden van" meer.
Het is idd een 'geven om' en 'geen houden' van meer.
En vanuit dat "geven om"kan ik in gesprek blijven, ook wanneer het om de kinderen gaat, ondanks de geringe band die mijn kinderen hebben met hun vader.
Jij kan ondanks de geringe band die je kinderen met hun vader hebben, in gesprek blijven ook wanneer het om de kinderen gaat, vanuit dat 'geven om'. het is fijn als er een band is voor de kinderen die je samen wilt opvoeden, maar ja als die kinderen er dus niet zijn, wat is het nut? Behalve dat ik niet aan verwerking toekom.... Iemand blijven zien omdat hij dat wil vanuit een 'geven om', en ik het gevoel heb dat ik eraan onderdoor ga psychisch?
Je kan niet ff zomaar een relatie en dan ach ben niet verliefd op je, en dan wel verder vanuit een 'geven om'. Dat zou kunnen als die relatie er niet was geweest...

En ik kan mezelf vanalles voorspiegelen, maar ik merk idd dat het alleen een 'geven om' is. Terwijl ik echt dacht dat er sprake was van een 'houden van'. Dan is het voor mezelf beter om contact te verbreken, want de situatie is ongelijk dan.
Zo heel af en toe denk ik: jammer dat het zo gelopen is, maar ik blijf daar niet in hangen. Ik wil niet stil blijven staan, maar vooruit kijken. Ik denk dat dat het beste is wanneer je een bagage mee hebt te dragen.
Ja je hebt kinderen dus mooi dat er een 'geven om' is dan.
Maar voor mij, ik heb geen kinderen, wat is voor mij het nut om om te blijven gaan vanuit een 'geven om'? Ik hoef die 'bagage' dus niet mee te dragen. Het zou voor mij betekenen ook dat ik nooit aan verwerken toekom.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 24 juli 2012, 04:44
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 22:24
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

ERIKA129 schreef:
Denk dat ik de 22 ste ook maar verleng voor een maand of drie Clown smiley hoe moet ik anders de zomer doorkomen?? doe ik gezellig met Jansje mee Coole smiley met zonnebril Clown smileyHeb verlengt en betaald voor 3 maanden maar staat hier nog steeds dat ik er morgen wordt afgeknikkerd Huilende smiley, smiley in tranen
Dus als ikke effekes grijs zijt weest niet getreurt ikke kom weder Lachende smiley

Gelukkig meid, doet me goed om te horen Lachende smiley Knipoog smiley

Blij Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 22:17

[quote=BERT168]Bert168:

kijk Shanita,dit heet nou 'RELATIVEREN' iets waar jij een chronisch gebrek aan hebt,dat heb je al genoeg bewezen inmiddels!

Relativeren: RELATIVEREN
1) Afvlakken 2) Afzwakken 3) De betrekkelijkheid erkennen 4) De betrekkelijkheid benadrukken 5) Nuchterder bekijken

Jij doelt hier zeker op dat ik niet zweverig doe, maar het nuchter bekijk...wordt nuchter en waaakzaam, opdracht en gebod in het nieuwe testament.

1 Petrus 5
8 Wordt nuchter en waakzaam. Uw tegenpartij, de duivel, gaat rond als een brullende leeuw, zoekende wie hij zal verslinden. 9 Wederstaat hem, vast in het geloof, wetende, dat aan uw broederschap in de wereld hetzelfde lijden wordt toegemeten.
10 Doch de God van alle genade, die u in Christus geroepen heeft tot zijn eeuwige heerlijkheid, Hij zal u, na een korte tijd van lijden, volmaken, bevestigen, sterken en grondvesten. 11 Hem zij de kracht in alle eeuwigheid! Amen.

dit wordt trouwens mijn laatste reactie op jou topic...Aaaaah, ga weg....!

wat me opvalt is dat je kennlijk KENNELIJK
1) Apert 2) Bekend 3) Blijk gevend 4) Baarblijkelijk 5) Blijkbaar 6) Duidelijk 7) Evident 8) Herkenbaar 9) Klaarblijkelijk 10) Merkelijk 11) Ogenschijnlijk 12) Ontwijfelbaar 13) Onmiskenbaar 14) Onloochenbaar 15) Onherkenbaar 16) Onderscheidbaar 17)
een diepgewortelde haat tegen alles hebt wat met de evangelische en pinkstergemeente te maken heeft.

Dat heb jij kennelijk niet goed begrepen, ik heb een diepgewortelde haat tegen alles wat leugen is...waar dan ook...

je maakt er één grote haat en lastercampagne LASTERCAMPAGNE
de lastercampagne zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: ['l?st?rk?mp???] Verbuigingen: lastercampagne|s (meerv.) actie om iemand of een instantie een slechte reputatie te bezorgen
van zo lijkt IDD LIJKT, NIET BLIJKT... het wel. Trouwens, het woord 'haatcampagne' bestaat niet.....
Iig, dat doen de groepen zélf al...over zichzelf, ik quote alleen....

alles wat je maar kan vinden wat slecht en negatief is daar over,gooi je hier maar neer op het forem. Forem? Wees jij nou maar blij dat ik niet met eigen ervaringen kom en slechts kranten citeer..
omdat jij in het verleden overal in tuinde komt waarschijnlijk omdat jezelf zo naïef was ,maar dat wil niet zeggen dat iedereen naïef is toch?
Mag hopen van niet...je hebt het zelf in het begin over een '' vruchtbare discussie'' ?
hoe is dat mogelijk als je over iedereen z'n mening heenwalst die er anders over denkt dan jou?
HEENWALSEN 1) plat(ter) maken met een wals (1) Voorbeeld: `staal walsen`
over iemand heen walsen (iemand respectloos behandelen) `Ze voelt zich nu veel zelfverzekerder en laat niet meer over zich heen walsen door haar superieuren.`

Neehee, ik laat door niemand meer over mij heenwalsen met onbijbelsheden en leugens.
Mensen die anders denken krijgen mijn mening en niet wat ze willen horen, dat laatste zou liegen zijn.
En ik wil anderen, pas gelovigen, ervoor waarschuwen dat zij niet over zich heen laten walsen. En als ik de kranten zo es lees, is die waarschuwing niet overbodig...!!!

wat het 'vruchtbare' betreft zoals jij zegt,schiet je er helemaal niks mee op zoals jij je zelf uit hier op het forem. forem? Jij kan niet inschatten wat mijn waarschuwingen voor effect hebben op 'pas gelovigen'. Ik weet wel, als ik dit 20 jaar geleden had gelezen wat voor effect het op mij zou hebben, dan was ik er niet ingetuint..!!!
je hebt alleen jezelf er maar mee,en die afkeer en haat die in je leeft tegen de pinkster en evangelische beweging krijg je er alleen maar uit door er voor te bidden,of God het wil wegnemen.O ja, bidden en hupsakee, iedereen wordt bij toverslag genezen, ja alleen als je genoeg geloof hebt en geen bewuste zonden in je leven.....(sarcatisch bedoeld)

het is niet de Geest van God die je hiertoe aanzet maar heel iets anders ben ik van mening. O, de Boze zeker?
O ja, deze heb ik al zovaak gehoord, laatst nog ik zou met een kennis meegaan naar Nehemia, het gedonder begon al ervoor. Ik durfde niet, en het is ook niet verstandig zo vroeg, omdat de bussen dan nog niet rijden om 8 uur, dat hele eind te fietsen. en wat zeiden ze? ja hoor, mijn geloofsvertrouwen was niet groot genoeg...en dat ik wel wist wie mijn tegen hield....(noot; kennis had geen auto en woont vlakbij Nehemia)

afijn,je doet je best maar Shanita.

Waarmede?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 23 juli 2012, 22:21
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 19:38

Geplaatst: zondag 22 juli 2012, 21:55

ROELANDE345 schreef:
Mark 6:53 Nadat ze waren overgestoken, kwamen ze bij Gennesaret aan land en daar legden ze aan. 54 Toen ze uit de boot stapten, werd hij meteen herkend. 55 In het hele gebied ontstond een druk komen en gaan van mensen, die zieken op draagbedden meenamen naar elke plaats waarvan ze hoorden dat hij daar was. 56 Overal waar hij kwam, in dorpen, steden en gehuchten, legden ze de zieken op het plein. Ze smeekten hem of ze ten minste de zoom van zijn kleed mochten aanraken. En iedereen die hem aanraakte, werd genezen.

hoezo geen genezingsdiensten?

Willemijn:
Het verschil is in de eerste plaats al dat je geen machtigingskaart op je stoel vind.......en je hoeft niet van tevoren de Bijbel aan te schaffen om genezen te worden......
Als je Jezus vergelijkt met een voorganger in een genezingsdienst???????????

Ja, en wat ik denk, en ook de traditionele kerken, dat was toen, een stuk geschiedenis...
Quote:
En iedereen die hem aanraakte, werd genezen.

Ja, maar niet iedereen wordt bij Z. genezen, één iemand van posttraumatische dystrofie, wat regelmatig spontaan gebeurd dat mensen daarvan genezen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 23 juli 2012, 19:40
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 19:22

[quote=PETRA944]hmmm grenzen aangeven, ook moet je de grens bij de ander zien, die zie jij niet, verschillende keren gereageerd ik de mensen bij trin persoonlijk kan,
Ik heb al een paar keer gezegd hier, dat ik er heilig in geloof dat bij Trin vele integere christenen werken....
je bleef linken over ze plaatsen,tot drie keer toe het volgens jouw leuke kuifje strip,gewoon walsend over de grenzen van anderen, tuurlijk mag iedereen zijn mening schrijven, maar op een gegeven moment heb je het toch wel gezegd?
Ja, ben nu ongeveer klaar met 'de feiten over eindtijd...
Was1 keer niet genoeg? Dus niet alleen je eigen grens stellen, ook een beetje rekening houden met anderen hun grenzen.
Ik ben en was verbijsterd, zeker bij die actualiteiten programma waarin Ouweneel(gaan we weer) het eea 'uitlegt' aan Andries Knevel... bij mij is dit de grens geweest van het respectloos omgaan van sommigge hier met elkaar, zonder gevoel voor de ander.
Dát dacht ik toen ik O. het eea zag 'utleggen' aan Andries Knevel op de EO... geen zin om op een forum te blijven waar steeds zulke kritiek word geloosd op mensen die ik graag mag.
Ik ken de mensen van Trin niet geloof zeker dat er bosjes integere christenen werken, en ja hoe ik over O. denk is duidelijk, zeker als ik denk aan het fortuin aan boeken wat ik heb uitgegeven toen ik pas gelovig was....ja, gelukkig is er Marktplaats kreeg ik er nog iets voor terug...

Een paar keer oke, maar er zijn grenzen.
en opbouwende kritiek is prima en leerzaam, maar eh de dingen die jijschrijft als zogenaamd dewaarheid.... de manier warop vind ik triest.

Opbouwende kritiek aan O.? De man ziet me al aankomen en ik zag hoe hij tegen Andries Knevel deed....

cristenen....was een leerzame ervaring tussen verschillende cristenen hier, respect voor elkaar? samen naar elkaars eenheid kijken inplaats van verschillen? eh en dan zwijg iknog over sommigge cristelijke mannen hoe die reageren omdat jeniet meteen met een man wilt daten zonder eerst iets meer te hebben gemaild ofzo. en ja wezijn allemaal mensjes,toch verwacht ik van cristenen iets meer, dat ze iets liever tegen over elkaar zijn.

Ja, daar heb ik ook me buik vol van....daten, sommige mannen zijn een en al respectloos, als ze een dineetje betalen en je wil niet meteen het bed in...heb je ruzie....

Boze smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 23 juli 2012, 19:29
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 19:05

Soms zijn mensen zó verschillend van elkaar, en zijn ogenschijnlijk dezelfde dingen die ze hebben meegemaakt, zó anders. ook de ogenschijnlijke zelfde situaties kunnen zo verschillen van elkaar...

Dan kan je eigenlijk alleen zeggen van ik zou het zo en zo doen, of ik doe het zo en zo.

Knipoog smiley

Ja, en als ik dan beide versies lees dan kan ik mezelf in beide versies invoelen. Ja, gewoon wat ik denk hoor....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 23 juli 2012, 19:08
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 18:45

ERIKA129 schreef:
Denk dat dit voor ieder persoonlijk is.
Jij kan het niet aan dat je je ex bleef zien en je kwam niet aan verwerken toe dan is het lijkt mij idd beter hem niet meer te zien en definitief te breken.

Maar je hoort idd vaak zat dat men wel goed met elkaar overweg blijven kunnen. Maar is dit ook zo na een scheiding??
Denk dat het dan over het algemeen anders ligt want je hebt vaak jaren lief en leed gedeelt, maar ik heb misschien makkelijk praten heb er geen ervaring mee. Het is van mij uit een denken/meedenken gissen tja hoe men het ook wil noemen...

Ja, dat is bij iedereen anders. ik kwam niet aan verwerken toe, en dat hoor je vaker, mensen voor wie 'vrienden zijn' niet werkt.
En dan moet je idd definitief breken.

Bedankt voor je reaktie!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 23 juli 2012, 18:56
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 15:56

WILLEMIJN232 schreef:
Ik was niet onder de indruk van het genezen...ik was onder de indruk hoe iemand het publiek bespeelt en hoe mensen daarin meegaan.......
Waar ik wel van onder de indruk was dat de goede man doorging tot de laatste mens aan de beurt was geweest en dat was een uur of half één 's nachts....toen was ik trouwens allang weer thuis....
In jouw ogen versmal ik het......maar ik heb wat tegen het commerciële van zo'n dienst......en dat is nooit anders geweest..... Een oplossing van een ziekte kan nooit liggen in een beter geloof waardoor je genezen wordt....en dat is net wat ik er op tegen heb......En zieke mensen verlangen zo ontzettend naar het wonder van de genezing dat ze alles aangrijpen om maar beter te worden.....
Ik geloof best in genezingen door God maar absoluut niet op zo'n manier......

Dit kan ik helemaal onderschrijven deze reaktie, Willemijn!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 15:54

CHATULIEM619 schreef:
Misschien omdat mensen teleurgesteld zijn in mensen? Niets menselijks is ons vreemd.

Hierin kan ik me vinden in dit antwoord van jou: niets menselijks is ons vreemd. Teleurgesteld in mensen....

Dat leren artsen toch ook in hun opleiding: niets menselijks is ons vreemd. . ja, dat hoorde ik van een bevriende arts, die de basisdiploma had, en die nog studeerde voor een specialisatie, jaren geleden hoor. Maar dat is altijd blijven hangen bij mij.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 15:46

Wat ik ook heb gehad, is 2 jaar geleden een relatie met iemand, van ongeveer 2 en een halve maand.

Die relatie ging uit.

We besloten vrienden te blijven, maar dat werkt(te) niet voor mij, want zo werd ik er elke keer mee geconfronteerd en kwam ik niet aan verwerken toe.

Dus mijn conclusie, en die conclusie heb ik vaker gehoord, vrienden blijven na een relatie te hebben gehad werkt niet.
Misschien wel voor de een maar voor de ander niet...

En ja, vanochtend had ik even erg veel verdriet, dat is nu weer even over, omdat ik herkenning las, en ook door de afleiding van naar buiten te zijn geweest, en dingen gedaan in dit mooie weer.

En ook omdat ik met een zuster heb gemailt eventjes.

Dus nu gaat het weer, God zij Dank!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 15:28

ZEELAND736 schreef:
Gelijk Hannah...ik denk het ook...!!!
Juist omdat het ook...deels...goede jaren zijn geweest...
Pas...was er wat met de kinderen...en hun vader....
Ik moest( maar wilde dat ook) het opnemen voor mijn ex...en heb een brief geschreven...(bellen is te moeilijk en gaat fout)
Juist dan...wordt het zo gevoeld...hoe moeilijk dat is...

Ja, Zeeland je schrijft wat ik denk...

Juist omdat je ook deels goede tijden hebt gehad, dat maakt het een dubbelgevoel voor mij en kan voor mij verwarrend werken.

Maar ja, wat niet werkt werkt niet..
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 15:24

ZEELAND736 schreef:
Dagenlang???
Zeg maar gerust...jarenlang...
Ik heb het er in ieder geval nog steeds moeilijk mee...al nam IK...de beslissing....
Maar die beslissing duurde wel 8 jaar...
En toch...bijna 30 jaar huwelijk...is niet niks...
Kan nu na 2 jaar wel zeggen...hier is mijn plaats...ik voel het nu pas als mijn ""home"" maar soms kan het ineens op me vallen....en huil ik er om...
Maar dat mag...

Ja, ik las je posting en ik herkende....

Ook jarenlang verdriet gehad van scheiding....

Ja, ik heb soms dan herinnerd mij iets eraan en dan word ik ook zó verdrietig eventjes...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 11:04

BERT168 schreef:
Bert168:

kijk Shanita,dit heet nou 'RELATIVEREN' iets waar jij een chronisch gebrek aan hebt,dat heb je al genoeg bewezen inmiddels!

dit wordt trouwens mijn laatste reactie op jou topic...

wat me opvalt is dat je kennlijk een diepgewortelde haat tegen alles hebt wat met de evangelische en pinkstergemeente te maken heeft.
je maakt er één grote haat en lastercampagne van zo lijkt het wel.
alles wat je maar kan vinden wat slecht en negatief is daar over,gooi je hier maar neer op het forem.

omdat jij in het verleden overal in tuinde komt waarschijnlijk omdat jezelf
zo naïef was ,maar dat wil niet zeggen dat iedereen naïef is toch?
je hebt het zelf in het begin over een '' vruchtbare discussie'' ?
hoe is dat mogelijk als je over iedereen z'n mening heenwalst die er anders over denkt dan jou?

wat het 'vruchtbare' betreft zoals jij zegt,schiet je er helemaal niks mee op zoals jij je zelf uit hier op het forem.
je hebt alleen jezelf er maar mee,en die afkeer en haat die in je leeft tegen de pinkster en evangelische beweging krijg je er alleen maar uit door er voor te bidden,of God het wil wegnemen.
het is niet de Geest van God die je hiertoe aanzet maar heel iets anders ben ik van mening.

afijn,je doet je best maar Shanita.

Quote:
wat me opvalt is dat je kennlijk een diepgewortelde haat tegen alles hebt wat met de evangelische en pinkstergemeente te maken heeft.

Ja, haat is het niet en als dat zo is, ik zou het negativiteit door ervaring noemen en niet naar mensen, als ik los met iemand praat die daar komt is er niets aan de hand, maar tegen dat massale, en ik ben niet de enige vertegenwoordig velen die ik ken.

En hoe kan het, dat ik, toen ik pas gelovig was juist een grote affiniteit had met die groepen, en nu niet?

En waarom is, nota bene door Otto de Bruine een boek 'ooit evangelisch' geschreven, en waarom komen spijtoptanten in sites zoals gg?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 10:47

Soms is het zo in het leven dat je bent gescheiden, of een relatie had.

Dan kan het zo zijn dat die beeïndigt wordt door veel verschillende uiteenlopende redenen. Ik wil het niet over de redenen hebben die kunnen zo divers zijn en zo verschillend, het kan wel.

Ik bedoel, na een beeïndiging relatie kan iemand dagenlang een gevoel van verlies hebben, ook al weet je dat het zo wel beter en verstandiger is.

Neemt niet weg, 'scheiden doet lijden' ook voor degene die uiteindelijk de beslissing heeft genomen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 10:31

JOL252 schreef:
Ik begrijp het wel... je reageert tegen schreeuwend onrecht en komt op voor degenen die in dezelfde manipulatie-kuilen zijn gevallen als jij voor een periode hebt gekend. Die valkuilen zijn er wel degelijk. Jij hebt aan de lijve ondervonden wat het betekend om verstrikt te raken na alles wat je ook al had meegemaakt binnen vergelijkbare patronen (ik ben even aan het invullen hoor, schiet maar als het niet zo is). Binnen die patronen is het zo gemakkelijk om vanuit machtposities mensen te manipuleren en te misbruiken op zoveel manieren.
Ik snap dat je daartegen in opstand komt en ik denk dat je in veel gevallen gewoon helder inziet. Soms kan het lastig zijn om tegelijkertijd los te laten en het niet een ondertoon te laten worden maar echt in vrijheid je weg te gaan.

En wat ik dwars door alles heen in je bijdragen herken is een verlangen dat mensen in vrijheid leven, hun weg alleen met Jezus gaan in plaats van mensen ertussen in te laten komen.

Wat je gelijk hebt!

Ja, zo bedoel ik het precies..

Quote:
Soms kan het lastig zijn om tegelijkertijd los te laten en het niet een ondertoon te laten worden maar echt in vrijheid je weg te gaan.
En...
Quote:
En wat ik dwars door alles heen in je bijdragen herken is een verlangen dat mensen in vrijheid leven, hun weg alleen met Jezus gaan in plaats van mensen ertussen in te laten komen
Ja, dat bedoel ik..
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 22 juli 2012, 19:42

NICKY298 schreef:
Nou ik begrijp het heel goed.

En het moelijkst zijn ze aan te geven bij mensen die heel dicht bij je staan!

En soms moet je wel, dan is er teveel gebeurd,dan kan je wel blijven omgaan, omdat de ander anders verdrietig wordt(lees (onbewust?) manipulatie.)
en dan ga je eigenlijk dingen doen die je niet kan er is over een grens(grenzen) heengegaan, om de ander nog te behagen ook. en dat kost zoveel energie je komt dan nergens anders meer aan toe.

Dus ja is moeilijk en kan eigenlijk niet... Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 23 juli 2012, 19:11
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 160 161 162 163 164 165 166 ... 235 Volgende
Pagina 163 van 235