ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 160 161 162 163 164 165 166 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 22:39
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MARIJAN072 schreef:
Dat ik pas vanmorgen hoorde, dat ik vanavond - wel samen met iemand - een sing-in moet lij....eh leiden. Twijfelende smiley
Beetje mijn eigen schuld wel, 'k ben het gewoon vergeten.

Laat ik positief blijven, hopelijk wordt het mijn mooiste moment van de dag. Knipoog smiley

En, goedgegaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:31
BerichtOnderwerp: De zon en de ZOON

CROSSROAD317 schreef:
Nee we zullen nooit, hier op aarde dan, 100% gelijk worden aan Jezus Christus/God. Maar we zijn wel Zijn afgezanten, nog meer we mogen ons zijn Kinderen noemen. Kinderen van de Allerhoogste, ik heb een deel van God in mijn hart, en dat wil ik uitdragen.
Nu zeg jij, niet persoonlijk bedoeld, dat als ik iemand anders mening opzij schuif, dit een soort verkettering is aan het adres van de anders denkende.
Je zegt hier nog al wat, mijn mening is niet jouw mening, ik zeg dat ik het niet met jouw standpunt eens ben, en dus verketter ik jou omdat je een andere mening bent toegedaan ?? Lekker makkelijk is dat, jij mag wel jouw ongezouten mening geven aangaande een bepaalde opvatting, maar krijg je tegengas dan heet het verketteren ..... Smiley die vol vragen zit
Ik voel meer voor jou laatste zin, laten we onze meningen/gedachten eens naast elkaar zetten ter lering, maar laten we aub dan wel de bijbel als leidraad nemen. Niet kijken naar de persoon of ons gevoel, maar kijken naar wat de bijbel zegt over deze onderwerpen.
En dat ik het niet met je eens ben wil niet zeggen dat ik je als persoon daarom niet waardeer, nee je hebt gewoon een ander standpunt in iets, dus die opmerking van verketteren schiet mij eigenlijk een beetje in het verkeerde keelgat. Lachende smiley

Het woord verketteren bedenk ik niet eens laat staan dat ik het in mijn leven voor iemand gebruik........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:21
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

VISSER278 schreef:
In het midden van het land is het weer (dubbele betekenis) drama. Huilende smiley, smiley in tranen

Je moet maar zo denken : Weer of geen weer, altijd centerparcsweer.[/quote]

Noem het nog maar weer even....... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:16
BerichtOnderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie

TESSYBEAR731 schreef:
Dat zou inderdaad kunnen...het blijft moeilijk om via een pc schermpje teksten te intepreteren. Vaak hangt het toch ook af van eerdere "ervaringen" met diegene die de reactie geschreven heeft.
Laat ik het dan zo zeggen: Ik denk niet dat Zinga het denigrerend of beledigend bedoelt heeft, maar vooral haar eigen visie erop wilde delen.
Maar dat er soms (ook door mij) nogal fel gereageerd kan worden omdat we ons "aangevallen voelen" en het respect daarin niet bepaald duidelijk naar voren komt is zeker waar!
Best jammer, want daardoor lopen soms enorm interessante discussie's regelmatig uit de hand...wellicht kunnen we allemaal wat meer moeite doen om hier rekening mee te houden. Knipoog smiley

Jij hoeft gelukkig niet voor Zinga te denken en in te vullen......kan ze heel goed zelf hoor....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:09

[quote=CROSSROAD317]

Jammer dat je er zo op reageert Crossroad.....
Een ieder leest de Bijbel en leest daar uit, ik ook, ik beleef het alleen anders en zeker niet minder waardevol of kritisch......en dat mag.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 14:33

ZINGA672 schreef:
Nou.... ik doelde op wonderen in de orde van grootte van missende ledematen die aangroeien, doofgeboren mensen die na 60 jaar voor het eerst horen, botbreuken die spontaan helen, mensen die opstaan uit de dood.
Hihi... als je dan achteraf denkt dat het eerder toch allemaal wel meeviel dan mankeert er volgens mij nog iets in je hersenpan Engeltje smiley

Dat je me absoluut niet mag Zinga is me wel duidelijk met al je betogen.....
Moet je ook helemaal zelf weten........
Wat ik wel vervelend vind is dat je iedere keer als ik wat schrijf daar sarcastisch op reageert, komt de sfeer op het forum niet ten goede en ik heb hier-net als jij dat hebt- ook het recht mijn mening hier neer te zetten......
Of jij het er nu mee eens bent of niet....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 05:02

[quote=ZINGA672][color=00008B]

Je hebt in ieder geval je hart gelucht..........en heerlijk onderuit gehaald wat ik als waarheid zie en waar ik wat milder naar kijk......
Weet je Zinga,ik weet me nog steeds geinspireerd door het Woord van God, probeer me open te stellen voor de leiding van de Heilige Geest en zo een echte navolger van Jezus Christus te zijn.
Als de liefde van Christus ons drijft (2.Cor5 vers 14) dan gaat er pas echt wat ons uit.........

En voor mij is eigenlijk deze dicussie nu gesloten........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 29 augustus 2010, 05:06
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 19:16

ZINGA672 schreef:
Ik herken je 'verzuchting'. Toch gebeuren er wel wonderen. In christelijk Nederland misschien niet zo veel als we zouden willen, maar ze gebeuren wel en ik heb er zelf iig 1 meegemaakt.

Op het zendingsveld gebeuren veel meer wonderen. In landen met extreme armoede en onderdrukking waar onder moeilijke omstandigheden het evangelie wordt gebracht. Toegegeven; deze wonderen zijn moeilijker te onderzoeken, maar de bronnen een stuk betrouwbaarder. Omdat dit vaak mensen zijn die helemaal niet op geld of roem uitzijn. Vaak zijn ze zelfs nagenoeg onbekend. Zij dienen Jezus en niet zichzelf.

Ik vind het wel een interessante discussie om, althans te proberen, te achterhalen waarom wonderen wel of niet plaatsvinden. En dan aansluitend nog de vraag: hoe herken je of een wonder wel of niet van God komt? Want in de bijbel wordt voorspeld dat er veel valse profeten zullen opstaan die wonderen en tekenen zullen verrichten om de mensen te misleiden. Gebeurde in het OT trouwens ook al: de tovenaars die Mozes weerstonden bij de Farao konden een aantal van de wonderen van Mozes nadoen! Hoe weet je nu wie wie is?

GrZing!

Ik ben werkzaam in de gezondheidszorg en mijn ervaring is deze: Gelovige mensen ervaren genezing vaak als een wonder, juist als de prognose somber was....
Niet gelovigen denken gewoon dat ze mazzel hebben en dat het achteraf gezien toch allemaal wel meeviel.........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 19:11

HENK710 schreef:
Onderscheiding van geesten is inderdaad een gave van God die we kunnen hebben/ontwikkelen. Dit is echter niet 100% puur in ons aanwezig, dus is het niet zomaar te zeggen dat ons onderscheidingsvermogen het bij het rechte eind heeft. Ik heb het idee dat dit is wat Willemijn probeert duidelijk te maken en waarom zij, in mijn ogen terecht, voorzichtiger omgaat met het doen van bepaalde uitlatingen dan anderen. Wij ZIJN tenslotte Jezus niet, maar mogen ons wel laten vullen met (meer van) Zijn Geest om zo beter te leren onderscheiden. Daarbij hoort denk ik ook dat we te allen tijde bereid zijn om te bedenken dat wij het niet altijd bij het rechte eind hebben...

If Nobody's perfect, Jesus is Nobody and I am not! Knipoog smiley

Jij snapt het Henk, dat bedoel ik inderdaad......
En wat voor mij altijd een mooi stuk uit de bijbel is, is dit uit het boek van Jezus Sirach:

Wat je doet mijn kind, doe dat met zachtheid
en je zult meer bemind worden
dan iemand die geschenken geeft.
hoe hoger je staat,
des te kleiner moet je je maken,
en je zult genade vinden bij de Heer.
Want groot is de barmhartigheid van de Heer
en aan nederigen toont Hij zijn geheimen.
Zoek niet wat te moeilijk voor je is
en jaag niet na wat je krachten te boven gaat
Geef de aandacht aan de dingen die je zijn opgedragen,
want wat verborgen is brengt niets op.
Maak je geen zorgen over dingen
die niet tot je taak behoren,
want er is toch al meer getoond
dan mensen kunnen bevatten.
Want zelfoverschatting heeft veel mensen op een dwaalspoor gebracht
en ongezonde inbeelding heeft hun gedachten ontwricht.

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 28 augustus 2010, 19:50
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 23:41
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

JOSINA022 schreef:
Klasse! Lachende smiley

Hoe is het je gelukt om te stoppen. Heb je er iets voor gebruikt?

Ik heb al diverse pogingen gedaan, maar tot op heden niet gelukt Gefrustreerde smiley

José

Ik dacht dat je wilde gaan zeggen: het moment dat ik liedjes op cm kon zetten.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 23:23

CROSSROAD317 schreef:
Geef dan ook aan waarom niet ..... hier kan ik in elk geval, niets mee Twijfelende smiley

Jezus zag dat satan door Petrus zijn werk wou doen. Wij hebben de gave van "onderscheiding der geesten" gekregen, juist om dit soort dingen te doorzien. Maar goed dat is mijn idee, wil graag die van jou horen.

Ik bedoel ermee dat ik me niet ga vergelijken met Jezus......en zeker niet denk dat ik de dingen ga zeggen die hij ook zegt.......
ik lees in de bijbel over de dingen die hij zegt en doet, een bijbel die vanuit de joodse traditie geschreven is en die we moeten vertalen naar de huidige tijd.....
en dat is waaruit ik probeer te leven.......
Is het niet een vorm van hoogmoedigheid om in de schoenen van Jezus te gaan staan?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 28 augustus 2010, 00:08
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 23:12

CROSSROAD317 schreef:
Sommige dingen hoef je niet vriendelijk naar te kijken, ook niet naar de misstanden binnen het christelijk geloof. Ontucht, manipulatie, misbruik enz. enz. zijn geen dingen waar je als christen trots op kunt zijn.
Maar dat zegt niets over het persoonlijke geloof, vanuit een persoonlijke (geloofs)beleving kun je best wel een mening hebben over iets.
En uitgaande van dat standpunt denk ik dat je zeker de Liefde kunt laten spreken, maar de Liefde hoeft niet alles te bedekken.

Jezus was duidelijk, Mar 8:33 Maar hij draaide zich om, keek zijn leerlingen aan en wees Petrus streng terecht met de woorden: ‘Ga terug, achter mij, Satan! Je denkt niet aan wat God wil, maar alleen aan wat de mensen willen.’
Jezus wees Petrus streng terecht, hij was duidelijk, maar zijn woorden waren vol Liefde toen duidelijk werd waarom .....

Maar wij moeten ons niet gaan verbeelden dat wij zo als Jezus kunnen spreken...........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 22:01
BerichtOnderwerp: Dagje strand Noordwijk, 28 augustus

FRANKT627 schreef:
En als de kustgangers een fijne tijd hebben gehad en erg romantisch deden zullen ze nadien misschien dit uit volle borst meezingen...

http://www.youtube.com/watch?v=ESndyFvyTUQ

Knipoog smiley Frank (die ook bijna meeging...)

Dit is echt sentiment Frank, terwijl dit liedje speelde heb ik mijn toenmalige man ontmoet..............wordt er een beetje weemoedig van....... Knipoog smiley 1974/75?
Wel veelbelovend voor de strandgangers..... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 27 augustus 2010, 22:29
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 21:53

CROSSROAD317 schreef:
ZINGA672 schreef:
Heb ik gedaan. Meer dan me lief is. Hekserij en satanisme komen rechtstreeks uit het rijk van de duisternis.

[b]

Kom op zeg, sinds wanneer is satanisme en hekserij niet occult ?? Het is afkomstig van satan, de leugenaar van de beginne. Dus in deze ga ik niet met je mee, om deze andersdenkenden maar "in bescherming" te nemen.

We hadden het over de zon en de Zoon, en net zoals de Zoon het licht der wereld is, zo is satan overste van de duisternis. Hij was de engel die God naar de macht wou steken, en werd daardoor veroordeeld tot de duisternis, in satan is niets, maar dan ook echt, niets goeds.

Ik denk nu eenmaal wat milder over een aantal dingen dan jij doet crossroad, en ik wil zeker niet iemand uithangen die het allemaal wel beter weet en alles maar goed vind, dat is ook niet zo. Wel ben ik er van overtuigd dat we niet moeten denken dat wij het als christenen altijd maar bij het rechte eind hebben......Voor mij houdt christen zijn ook in dat ik mild en met liefde naar anderen kijk, niet dat veroordelende geloof........
Hekserij is ook niet mijn ding en zal het ook nooit worden, maar om er zo veroordelend over te spreken? Toon uit je leven dat je christen bent en de christelijke kerk heeft ook genoeg zaken om zich over te schamen.......kijk maar even naar het sexueel misbruik binnen de kerk en alle mensen die nog trauma's hebben over hun strenge christelijke opvoeding die hun alleen maar verder van het geloof heeft gebracht.....en dat zijn er meer dan jij en ik weten.....
Christen zijn is voor mij niet op een agressieve toon alles wat je niet zint veroordelen maar probeer er eens vriendelijk naar tekijken en dat is heel wat anders dan het er mee eens zijn.......

Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 21:33

PIETER649 schreef:
Missen jullie Chatuliem nou zo erg dat jullie als vervangende bezigheid met elkaar gaan bekvechten??? Clown smiley Smiley die vol vragen zit

Hij is gewoon onmisbaar voor CM, je ziet wat er gebeurt als hij er niet is Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 21:09
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

JOSINA022 schreef:
Uuuuh, David Phelps met End of the Beginning.

Zou dat wat kunnen zijn?

Josina, crossroad heeft hier een uitleg gegeven hoe je het er opzet.....
Nu nog de praktijk he???? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 20:31

THOMAS968 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=DPHh3nMMu-I

Bedankt, dit is echt een prachtig nummer......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 20:09

ZINGA672 schreef:
Je bent trouwens de 1e theologe die ik tegenkom die satanisme, hekserij en zware criminaliteit probeert goed te praten. Ik weet van theologen die na hun studie het bestaan van God ontkenden, maar dit vind ik buitengewoon boeiend. Ik vind het onbegrijpelijk dat je door het bestuderen van de bijbel, ik neem tenminste aan dat je dat gedaan hebt, uitkomt juíst op datgene dat God mss nog wel het meest van alles verboden heeft. Uitkomen in het kamp van de satan; hoe verblind moet je dan wel zijn?!

Kijk, je veroordeelt gewoon verder....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 20:02

ZINGA672 schreef:
Nee Willemijn; het is jouw eigen logica. Die heb je hierboven zelf neergezet dus nu niet terugkrabbelen. Het is een argument van NIETS.

Prima hoor, lig er niet wakker van.......
Ben blij dat ik niet zo'n beperkte blik van kijken heb...........
Enne, ik krabbel niet terug, heb het alleen niet zo op mensen die niet eens de bereidheid hebben zich voor te stellen dat mensen er ook een andere mening op na kunnen houden en dat die niet de jouwe hoeft te zijn maar zeker niet minder waardevol......
Nergens is het pais en vree,lees de bijbel er maar op na, maar doe dan niet of dat wel zo is......
En veroordeel maar lekker verder........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 19:51

ZINGA672 schreef:
Je hebt gelijk. Omdat mensen die zich (vermoedelijk onterecht) christen noemden lugubere slechte dingen hebben gedaan is het geoorloofd. Vanaf nu noemen we iedereen die steelt, liegt, rooft, martelt en moordt "andersdenkend". We leven tenslotte in een vrij land.... Hoogstaande theologie à la Willemijn.

Onzin en dat weet je best......Je gaat nu flauw doen, moet je zelf ook weten.....
Waar ik op doelde waren de kerken en het sexueel misbruik,,,,,,,,

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 27 augustus 2010, 19:57
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 18:42

ZINGA672 schreef:
Vreugde en zingeving??!! Volgens mij ben jij degene die niet weet waarover je praat. Alleen de benaming 'satanisme' geeft al overduidelijk aan uit welke hoek de wind waait. Het DOEL van de satanskerk is God en de christenen te verslaan en de satan op de troon te helpen. Wil ik het niet eens hebben over de lugubere en criminele activiteiten van beide genoemde stromingen.

En jij durft dit christelijk te noemen???

Ik noem het niet christelijk, ik noem het andersdenkend..........
Niet met elkaar te vergelijken........en ik weet gelukkig best waarover ik praat......
Denk je dat de christelijke kerk geen criminele en lugubere activiteiten heeft?
Zou zeggen, lees de krant er maar eens op na.........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 18:24
BerichtOnderwerp: Dagje strand Noordwijk, 28 augustus

MARIJAN072 schreef:
Gezellig! Lachende smiley

Handig trouwens, een koffieadresje op route. Knipoog smiley

Je weet de weg Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 18:23
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIJAN072 schreef:
Ook hier regent het weer. Huilende smiley, smiley in tranen

Vlakbij mijn woonplaats, niet ver bij jou vandaan, is de grootste hoeveelheid regen van Nederland gevallen. Twijfelende smiley Verder woon ik hier prachtig hoor. Lachende smiley

Als je bij mij in de buurt woont, woon je inderdaad prachtig........behalve die regen dan he..... Knipoog smiley
Maar hier is het droog!!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 18:08

MARIO216 schreef:
En je wist het een paar uur geleden?

Klopt, ik was al helemaal blij........
Maar nu wil een nummer van Enya erop zetten en het lukt me niet Duiveltje smiley
Ben ik nu zo'n digibeet of ligt het aan mijn computer???????
Hoe kom ik nu van You tube op CM?????? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 18:06

ZINGA672 schreef:
Heb ik gedaan. Meer dan me lief is. Hekserij en satanisme komen rechtstreeks uit het rijk van de duisternis.

Gelukkig hebben ze dan nog de zon..........
Een beetje flauwe reactie ik weet het.....
Maar ik kan er slecht tegen als andersdenkenden afgeschilderd worden als occult....
Het is occult in jouw ogen maar er zijn ook mensen die er heel veel vreugde en zingeving uithalen net zoals jij dat uit jouw geloof haalt.........
En gelukkig leven we in een land waar ieder de keuze kan maken wat hij wil en kan geloven en dat dat ook kan..........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 27 augustus 2010, 18:15
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 18:03
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

MARIO216 schreef:
Daar moeten heel zwaar wegende gronden voor zijn.

Maar ja, wat zijn zwaarwegende gronden? En je blijft toch christen?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 17:55

ZINGA672 schreef:
Begrijp ik het goed dat je aan hekserij en satanisme doet? Want daar heb ik iets over opgeschreven. Wel vreemd dat je dan op een christelijke site zit.

Vind je? Misschien je eens verdiepen in de inhoud?????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 17:33

FRANKT627 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=EBfPnUZh-Bc

Dank je wel voor de hulp...hopelijk deed ik het goed nu. Ik heb dan maar geprobeerd met een lied dat eigenlijk tijdens de Advent wordt gezongen. Toch blijft het lied altijd van toepassing.

Sorry Mario, het was maar een kleine beetje OT hé? [img] Knipoog smiley [/img]

groeten van F&F

Ik wilde hem in de versie van Enya erbijzetten maar het lukt niet?Echt prachtig...
Hoe copieer je hem nu van you tube hierheen?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 27 augustus 2010, 17:34
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 17:27
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

JONATHAN890 schreef:
Ja dit is de 2e versie.....is echt heel imposant. Nu heeft hij hem op ongeveer gelijke maatvoering gebouwd als noach hem gebouwd heeft.
De 1e was ongeveer 3x zo klein, maar dit ding is echt mega groot.

Ik zie hem af en toe als ik voor mijn werk in dordrecht ben.
Als je vanaf de brug van papendrecht naar dordrecht rijdt, ligt hij naast de brug in aanbouw.

Ik rij niet dagelijks die route maar ik geloof je.......
Denk gelijk weer praktisch, kan hij dan wel overal heenvaren????? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 17:24
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

GOUDELSJE426 schreef:
Voor Jezus is de deur naar Hem altijd open.
Helaas heb ik ervaren dat Zijn gemeente toch echt deuren voor mensen sluit. Het is niet alleen maar zo, zoals Otto de Bruijne in zijn boek 'Ooit evangelisch' schrijft dat mensen stilletjes via de achterdeur verdwijnen... Er worden mensen ook, en regelmatig zeer onterecht, de gemeente uit geknikkerd. Met alle gevolgen voor die mensen vandien...
Ze worden zwervende christenen, van gemeente naar gemeente, zonder hun plekje te kunnen vinden, mede ook door de pijn die ze hebben opgedaan. Maar er zijn er ook die het geloof, en God, helemaal de rug toekeren. En dat is uitermate triest.

Triest stukje, en zeker realiteit........
Wat ik me dan afvraag is waarom mensen uit die gemeente gezet worden....
Kan me voorstellen dat je stilletjes via de achterdeur gaat maar er echt uitgezet worden! Dat is nogal wat........
En dan ben je inderdaad een 'zwervende christen'.............
|En kan je zomaar de kerk uitgezet worden????
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 160 161 162 163 164 165 166 ... 180 Volgende
Pagina 163 van 180