ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 158 159 160 161 162 163 164 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 00:13
BerichtOnderwerp: Tóch maar liever een kind

KROX372 schreef:
'Denk er om dat je als kind van God verlost bent van machten van zonde dood en wet......'zegt de spreker in het youtubefilmpje
Zonde en dood worden hier in één adem genoemd met Gods wet, en dat klopt niet met de bijbel. Want Paulus schrijft dat Gods wet heilig en goed is.
Ik ben het ook helemaal niet eens met deze zin van de spreker. Wij moeten nooit verlost worden van Gods wet, sterker nog wij zijn verzoend met God TOT gehoorzaamheid. En Gods wet is juist de omlijning van veiligheid voor Zijn Kinderen.
Het probleem schuilt in dat er twee begrippen worden gehanteerd door Paulus in zijn brieven.
Het ene begrip is Gods wet. En het tweede begrip is 'wet van zonde en dood'; en met dit tweede begrip bedoelt Paulus niet Gods wet.

Ik heb zo het bange vermoeden dat dit verschil tussen beide begrippen, niet helder wordt in deze bijblstudie.

Ik hoop dat alle christenen geen kind blijven in kennis, maar volwassen worden in kennis over Gods wet.

Rom 6

14 Immers, de zonde zal over u geen heerschappij voeren, want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade.

Rom 7

1. Of weet gij niet, broeders, – ik spreek immers tot wie de wet kennen – dat de wet heerschappij voert over de mens, zolang hij leeft? 2 Want de gehuwde vrouw is door de wet aan haar man gebonden, zolang deze leeft; wanneer echter de man sterft, is zij ontslagen van de wet, die haar aan die man bond. 3 Zo zal zij dan, indien zij bij het leven van haar man een ander tot man neemt, echtbreekster heten; wanneer echter de man sterft, is zij vrij van de wet, zodat zij geen echtbreekster is, indien zij zich aan een andere man geeft. 4 Bijgevolg, mijn broeders, zijt ook gij dood voor de wet door het lichaam van Christus om het eigendom te worden van een ander, van Hem, die uit de doden opgewekt is, opdat wij Gode vrucht zouden dragen. 5 Want toen wij in het vlees waren, werkten de zondige hartstochten, die door de wet geprikkeld worden, in onze leden, om voor de dood vrucht te dragen; 6 maar thans zijn wij van de wet ontslagen, dood voor haar, die ons gevangen hield, zodat wij dienen in de nieuwe staat des Geestes en niet in de oude staat der letter.

Wat ik heb geleerd, als je je krampachtig aan de wet houdt dat houdt niemand vol, maar als je Christus toebehoort, dan ben je vrij. Als je je dan door de Geest laat leiden ben je niet onder de wet.

13 Want gij zijt geroepen, broeders, om vrij te zijn; (gebruikt) echter die vrijheid niet als een aanleiding voor het vlees, maar dient elkander door de liefde. 14 Want de gehele wet is in één woord vervuld, in dit: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 15 Indien gij echter elkander bijt en vereet, ziet dan toe, dat gij niet door elkander verslonden wordt.
16 Dit bedoel ik: wandelt door de Geest en voldoet niet aan het begeren van het vlees. 17 Want het begeren van het vlees gaat in tegen de Geest en dat van de Geest tegen het vlees – want deze staan tegenover elkander – zodat gij niet doet wat gij maar wenst. 18 Indien gij u echter door de Geest laat leiden, dan zijt gij niet onder de wet. 19 Het is duidelijk, wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid, 20 afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, 21 nijd, dronkenschap, brasserijen en dergelijke, waarvoor ik u waarschuw, zoals ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven. 22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. 23 Tegen zodanige mensen is de wet niet. 24 Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.
25 Indien wij door de Geest leven, laten wij ook door de Geest het spoor houden. 26 Wij moeten niet praalziek zijn, elkander tartend, elkander benijdend.

Dus, lees ik hier, wie Christus toebehoren hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.

En dat kruisigen van harstochten en begeerten gaat niet in één keer dat is een proces en kan járen duren, als er maar een begin is gemaakt.....

Rom 6
22 Maar thans, vrijgemaakt van de zonde en in de dienst van God gekomen, hebt gij tot vrucht uw heiliging en als einde het eeuwige leven.

Uit dit vers blijkt dat het niet in één keer gebeurd, er staat: 'Heiliging'. Dus dat houdt in dat het een proces is, het vlees met zijn hartstochten en begeerten kruisigen , iets wat bezig is.

En als einde het eeuwige leven. Dat houdt ook in dat het een proces is met een begin en een einde.

Uit deze tekst blijkt ook dat de heiliging een proces is, de vruchten van de Geest.
Fil 1 vers 6
6 Hiervan toch ben ik ten volle overtuigd, dat Hij, die in u een goed werk is begonnen, dit ten einde toe zal voortzetten, tot de dag van Christus Jezus.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 31 juli 2012, 01:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 22:59

BART347 schreef:
gelukkig zijn er nog die t wel inzien. Lachende smiley

Projectie: Projectie is onder andere een term uit de psychologie. Van projectie kan sprake zijn wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.

Net als bijvoorbeeld jou 'woordgrappen', die niet echt van respect getuigen.

En dan nog enkele keren met namen rondstrooien, en vetgedrukt en groot.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 30 juli 2012, 23:00
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 22:33

ZEELAND736 schreef:
Afgezien van alles...
Zo benoem je een man niet...

Moet je eens kijken hoe jij TG allemaal benoemt hebt.

Ik heb het al gewijzigd hoor, niet voor jou, voor mezelf maar ja waar gaat het om dat velen vaak, niet alleen ik natuurlijk gelukkig, ja of juist weer niet, worden lasig gevallen door seksueel gefrustreerde mannen. dit keer was de reden dat ik ff terug lachte. Ik dacht ff beleefd te zijn misschien denkt ie dat ik hem ken ofzo, dat denk ik dan.
Komt zo'n vent meteen naast me lopen zich eigen opdringen op een nare manier.

Andere keren kan het zijn, dat ik gewoon met een glimlach opstraat loop, en toevallig een richtng van iemand uitkijk, en die dat dan ook verkeerd interprteteerd, en gewoon vrijpostig naast me gaat lopen en me vanalles gaat vragen of tie me al jaren kent.

Ben er zo klaar mee, anderen vrouwen en meiden ook natuurlijk.
Want het is een algemeen bekend verschijnsel.
Zeker als je alleen loopt...

En al ik zo iemand an een l#$ noem, ja, dat is dan natuurlijk helemaal niet te begrijpen, want dat is véél belangrijker dan dat vrouwen op straat regelmatig worden lastiggevalen.

En ik kan me voorstellen dat zo'n Tallguy daar ook niet op zit te wachten, op deze zeer 'lollige' woordgrapjes, op een serieuze link, want je werkt dan wel mee, want het getuigt zeker niet van respect met name voor de vrouw.

Kijk, Tallguy had moeite met regulering van zijn boosheid, maar was zeker niet dom.
Dus ik kan mij heel goed voorstellen dat op verzoeken van mensen waarvan ik er ook een was die ochtend toen hij B. dreigde, om Tallguy te verwijderen dat de redactie daar aanvanelijk niet op in ging, omdat er ook iets anders speelde, namelijk niet ingaan op een serieuze posting, en in plaats daarvan met zo'n "leuke woordgrap" komen. Ten koste van de vrouw in het algemeen en geheel off topic. Ik kan mij heel goed voorstellen dat TG daar ff heel erg woedend over werd.

Later moest de redactie wel, omdat er veels te veel werd gepost, en de kwaliteit verloren ging door de kwaniteit.

En verder, maak ik me er niet druk om, iedereen moet zijn eigen verantwoorden.

Heb wel iets anders te doen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 17:26
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

Nou Heide het ging echt heel goed, nu is de kunst voor mij,volhouden, elke dag een paar uur, om mee te beginnen... Lachende smiley

Ja, als ik eenmaal de deur uit ben gaat 't best wel, had 't zelfs erg naar mijn zin.(vrijwilligerswerk)

Ik mag dat opbouwen...

Nog bedankt voor je bemoedinging! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 17:20
BerichtOnderwerp: Zelfverloochening

PETRA944 schreef:
vind dit topic een moeilijk onderwerp,
eerlijk gezegd ben ik egoistisch en door liefde voor anderen verlochen je je zelf wel es, maar dan kom ik terug op de kern dat ik dat doe omdat ik van die mensen houd. dus ben ik zo egoistisch en wat bedoelt jezus nu precies, ook lief doen tegen mensen die niet lief tegen jou doen etc Smiley die vol vragen zit dat is een hele srtijd, kan het niet als opvolging van een regel, maar alleen als jezus me de liefde daarvoor in me hart geeft en dan kom ik weer op egoisme uit , want dat is iets wat ik graag doe vanuit liefde.
snappen jullie wat ik bedoel? vind het onderwerp moeilijk en denk er veel over na, missschien dat dit topic wat verheldering geeft

Kan moeilijk zijn...

Lief doen tegen mensen die niet lief doen tegen jou, hoeft mi niet. Geen parels gooien..
Ik zou in zo'n geval een mailtje sturen als het persoonlijk was....
Dat kan wonderen doen. deed ik bij TG ook, dat ik het niet leuk vond dat ie zei dat ik liep te mieren, omdat ik best wel blij was dat Miller op zijn site stond...

En daarop kreeg ik hele begripvolle duidelijke aardige mail...

Zo, en nu eventjes rusten Knipoog smiley

Nog een ding, er staat ergens in het Ot: 'Niet door kracht, of door geweld maar door mijn geest zegt de Heer.
Ja, deze tekst daar moest ik ineens aan denken.

Zoek 'm later wl ff op.

Liefs Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 16:52

Vanmiddag ook weer, loop ik vrolijk van mijn werk, met mijn fiets over het perron, om in te checken. De trein zou pas over 14 minuten komen, dus ik denk kan ik nog even lekker zitten. en ik keek vrolijk en blij want dingen gingen goed in die paar uurtjes.

Ja, hoor, gebeurd er wat ik me hele leven al heb, en dan natuurlijk altijd onverwacht, ziet een kerel mij, zit naar me te lachen, ik had niets door, lach heel ff beleefd terug. Komt ie bijna naast me lopen, en zeggen van ja wat wil ik nou etc. bijna manipulatief, dwingend en wanhopig zoiets...

Dus ik moest snel denken, zag in de verte een nette man zitten op zo'n bankie, deed net of ik hem kon, ging niet te dichtbij hem zitten, maar ook niet té ver, zodat men niet kon opmaken of ik nu wel of niet bij hem hoorde.

En toen lette ik verder nergens op, en zag die l@# even later niet meer.

Ja, daarom kan ik niet zo goed tegen opmerkingen als 'jonge vrouwen mogen bij mij in mijn bed' en 'Nee, toch maar liever een vrouw ... Coole smiley met zonnebril' , etc. als reactie op een link naar een serieuze bijbelstudie genaamd "Toch maar liever een kind".
Wat denk je daarmee te bereiken? Ik zal je even quoten Bart:
Quote:
TG komt telkens met zn nieuwe topics, in deze zag ik wel een woordgrap waarbij ik toen nog hoopte dat hij zou inzien dat hij beter serieus zn onderwerpen zou kiezen.

Dit was geen 'woordgrapje', dit was vrouwonvriendelijk, en wat dacht jij dan dat TG zou veranderen?
Ten 1ste, hij had alleen serieuze onderwerpen, werd alleen boos als men er zijns inziens niet serieus op in ging. en hij zei zelf dat ie zo niet wil zijn, zo snel boos en dat het een afweer is wat levensreddend kan zijn gezien de gruwelijkheden die hij heeft meegemaakt.
Trouwens toen jij met je 'woordgrap' kwam was er mi nog helemaal niets aan de hand.
Ik snap dus alleen nog steeds niet hoe je kwaad, de 'temper' van TC had willen bestrijden met een nog groter kwaad, namelijk 'woordgrapjes' die disrespectvol zijn naar vrouwen.
Waar vrouwen direct last van hebben, midden op straat overdag...
En als je al het eea hebt meegemaakt, dan kan dat heel bedreigend overkomen...

Ben het met Chatuliem eens:
Quote:
CHATULIEM619 schreef:
Misschien moet je dan eens minder vanuit die intenties reageren. Zou een hoop schelen. En dat geeft je nog steeds niet het recht iemand zn echte naam hier neer te zetten.
Ja, ook enkele keren met zijn naam rondstrooien, ronduit gemeen...

Hij poste wel iets veel. Dacht je nu echt dat te kunnen veranderen om even 'grappen' over 'vrouwen' op de verkeerde manier met hem te willen gaan maken?

Denk je nu echt dat een man van 55 die zo serieus bezig is met alles wat met het geloof te maken heeft, zin heeft om zulke dubieuze grapjes te maken met jou?

Hij had dan wel vaak een 'temper', maar ik heb hem geen één keer een zo een 'grapje' horen maken....

Door dat soort 'grapjes' en houdingen worden vrouwen lastiggevallen, zelfs gewoon midden op de dag...
Als zelfs mensen die zich christen noemen eraan mee doen...
En gasten die zo praten denken ook dat ze zelf heel cool zijn, niet beseffende dat hun gedrag gewoon beledigend is.

En je schreef: je hebt niet helemaal door welke intenties hier spelen...
Nou, dat had je uitgelegd, je wou TG door die 'woordgrap' laten inzien dat hij beter serieus zijn onderwerpen zou kiezen...

Ja, ik kan hier best boos over worden...'Nu en dan terechte boosheid op Zijn tijd is best gezond'. Ik spreek niet alleen voor mezelf voor alle meiden en vrouwen die gewoon overdag lastig worden gevallen....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 30 juli 2012, 21:53
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 15:36
BerichtOnderwerp: Over Vissen en vrouwen;)

Zalm in folie uit de oven is wel een beetje gedoe, maar is best lekker Kwijlende smiley En hoe vaker hoe makkelijker, oefening baart kunst.

mmmmm.....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 11:15

HEIDE115 schreef:
TRANEN SPREKEN VAN KRACHT IN JE.

IK WEET HET.

Ff snel tusedoor, ja, dat kan zo zijn, nu ik er zo over nadenkt...Bedankt!

Knipoog smiley Lachende smiley

Laterz!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 10:59

Ik wou er nog wat meer huilsmileys bijzetten, toen zag ik jou reactie...

BEDANKT!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 10:45

Het slechtste moment:

Ik moet opschieten, anders kom ik te laat, en ik heb een hekel aan haasten.

Maar ja, blijf elke keer toch weer dingen op het allerlaatste moment doen.

Zou er bijna gebed voor willen vragen, wil het liefst nog eventjes terug mijn bedje in, maar ja, moet me in plaatst daarvan dus opschieten nu.

;, (
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 10:30

Quote:
BART347 schreef:
je hebt niet helemaal door welke intenties hier spelen...
dat zou een zeeeeeeeeeeeer lang verhaal gaan worden.

over t vrouwentopic zeg ik offtopic. verder heb ik geen vreemde bedoelingen. ook heb ik dames in privechat gesproken die de humor wel inzien en er wel hard om kunnen lachen, ook van wie de zgn kritische berichten op die reactie schreven. dus ook je analyse daarover klopt niet!!!!

CHATULIEM619 schreef:
Misschien moet je dan eens minder vanuit die intenties reageren. Zou een hoop schelen. E dat geeft je nog steeds niet het recht iemand zn echte naam hier neer te zetten.

Quote:
BART347 schreef:
goed, we weten dat hij een probleem heeft.

zorg dat je zelf niet ook zo wordt....

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd weet ik niks van hem, en ik ben de laatste tijd behoorlijk allergisch geworden voor roddel. Of het nu in het dagelijks leven of op internet is. Want ik geloof absoluut niet alles wat er op internet staat.
Maar het gaat me uitsluitend om het gebruik van de eigen naam, verder niet.

Ja, je kan alleen iets van iemand weten wat ie zelf heeft geschreven over zichzelf. en je kan wel naar iets anders raden, maar dat weet je dan niet zeker.

Ik ben zelf ook allergisch voor roddel, ik doe er nooit aan mee, en als ik het gesprek niet op iets anders krijg loop ik gewoon weg. En als ik niet weg kon, werd ik er letterlijk ziek van, zeker als men het over iemand had die ze nauwelijks kenden en ik die persoon wel al heel lang en goed kon...

En roddelen valt onder de hoofdzonden erger dan uitbarstingen van toorn....want dat laatste gebeurt iig eerlijk in iemand zijn gezicht, en niet stiekum ff met z'n allen achter iemand z'n rug, achterbaks...bah!!!
Op internet, degene kan het dan in zijn eentje later lezen.... Boze smiley

Eerst doen sommige kerken en dus ook christenen hun best dat iemand gelovig wordt dan is iemand dat, maar dan is niet alle narigheid als bij toverslag verdwenen, da's een proces. En als iemand dan nog moeite heeft met uitbarstingen van toorn, woede en boosheid, ja, dan doen sommigen gewoon hetzelfde terug, dezelfde dingen terugschreeuwen. En dan heeft dezelfde dingen terugzeggen dus geen enkel effect behalve het tegenovergestelde.

Jammer hij had best hele goede stukken, TG.... Twijfelende smiley

En iemand anders die echt dingen stiekum deed, dubbelzinnig zodat niet eens de redactie en veel mensen het doorhadden, als ik daar terecht boos over werd, zeiden sommigen dat ik dan hetzelfde als hem/haar deed.
Dat kan niet, want ik deed niet stiekum, verborgen negatieve boodschappen, verpakt met bijbelteksten, zogenaamd heel vroom overkomend. Boze smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 30 juli 2012, 15:52
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 02:29

CARMEN073 schreef:
Als Jezus op aarde rondloopt roept Hij diverse malen op om Hem te volgen. Hij noemt echter wel 2 voorwaarden namelijk: je moet jezelf verloochenen en je kruis op je nemen.

Hij zeide tot allen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme dagelijks zijn kruis op en volge Mij. (Lucas 9:23)

Wie vindt deze teksten nog steeds actueel en hoe interpreteer je dit? Wat versta je onder je dagelijkse kruis en wat bedoelt Jezus met zelfverloochening?

Kijk, ik had er een groot stuk onder gezet, had even zin om te schrijven en ik hou van woorden opzoeken.

Maar als ik zo eventjes primair zou reageren op je vraag,
Quote:
Hij zeide tot allen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme dagelijks zijn kruis op en volge Mij. (Lucas 9:23)

Wie vindt deze teksten nog steeds actueel en hoe interpreteer je dit? Wat versta je onder je dagelijkse kruis en wat bedoelt Jezus met zelfverloochening?

Ja, dan zou ik als eerste zeggen van, met je kruis opnemen wordt bedoeld je kruis dragen dat heeft iedereen, iedereen heeft wel moeilijke dingen om te dragen, de een meer dan de ander, maar toch.

Nou, dan betekend je kruis opnemen, dealen met die dingen, ze dragen als zijnde bij het leven horend en niet vluchten in materiele zaken, of drank of inmoreel gedrag, door express steeds alle aandacht ervan af te leiden door films, boeken etc. noem maar op. Maar het onder ogen zien, en het dus dragen. De moeilijk zaken in iemand persoonlijke leven zie ik dan als zijnde zijn kruis, wat ie moet dragen, onder ogen zien.
En ook, dingen doen waar je niet altijd evenveel zin in heb, zoals huishouden, werken, dat soort dingen, dat je ook die dingen zo doet alsof je het voor de Here doet, ja dat staat ook ergens in de bijbel als gebod, NT, zoek 't later op, ga nu slapen. En dat is dan ook tevens weer jezelf verloochenen.

En dan jezelf verloochenen, ja, dat zie ik dus ook als niet roken terwijl je dat wel zou willen, niet snoepen, terwijl je dat wel zou willen, geen dubieuze sites bekijken terwijl je dat wel zou willen, niet elke avond lekker stappen terwijl je dat wel zou willen, etc.
En noodzakleijke dingen doen die moeten gebeuren op je werk, huishouden etc. waar je eigenlijk ff geen zin in hebt maar die je toch doet met vreugde als doe je het voor de Here(bijbeltekst die ik later dus opzoek)

Dus eigenlijk, je doet dan geen dingen, ook voor je gezondheid, maar je laat ook dingen omdat het duidelijk is dat ze God verdiet doen, terwijl je het eigenlijk wel zou willen, ja, en dan verloochen je jezelf, zo zie ik dat, dit zou mijn eerste reactie zijn.

En nu Slapende smiley

Psje: heb de tekst gevonden: 22 Slaven, gehoorzaamt uw heren naar het vlees in alles, niet als mensenbehagers om hen naar de ogen te zien, maar met eenvoud des harten in de vreze des Heren. 23 Wat gij ook doet, verricht uw werk van harte, als voor de Here en niet voor mensen; 24 gij weet toch, dat gij van de Here tot vergelding de erfenis zult ontvangen. Gij dient Christus als heer. 25 Want wie onrecht doet, zal zijn onrecht terugontvangen, en er is geen aanzien des persoons.

Wat gij ook doet, verricht uw werk van harte, als voor de Here

Ja, en dat is dus ook je kruis dragen en jezelf verloochenen, moet je dingen op je werk doen die je niet leuk vind, huishouden doen waar je geen zin in hebt.....Wat gij ook doet, verricht uw werk van harte, als voor de Here

Maar ja het is jezelf verloochenen voor de Here, en niet voor mensen....En daarin zit het verschil!
Vaak Worden de teksten achter de komma effe weggelaten, ja zelf meegemaakt..
23. Wat gij ook doet, verricht uw werk van harte, als voor de Here en niet voor mensen

En: 22. Slaven, gehoorzaamt uw heren naar het vlees in alles, niet als mensenbehagers om hen naar de ogen te zien, maar met eenvoud des harten in de vreze des Heren

Slaven kunnen gezien worden als werknemers, in veel gevallen, denk ik...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 30 juli 2012, 02:53
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 01:52

BART347 schreef:
hier probeer je toch echt iets in mijn schoenen te schuiven.

weet jij wel hoeveel mannen slachtoffer zijn gewordenen door dit soort misbruik?

I know, quite the same ;, (

zondag 29 juli 2012, 07:16

Quote:
BART347 schreef: er van uitgaan dat intenties van anderen kwade of nare (bij)bedoelingen heeft? mocht dat daar schijn van hebben (ik geef toe dat ook ik wel eens achteraf invalshoeken zie van uitlatingen die ik niet op dat moment doorhad) dan kan een terugkoppeling uitsluitsel geven.

Quote:
SHANITA130 schreef: Ik zeg niet dat jij nare bijbedoelingen hebt, misschien heeft Tallguy wel het een en ander in die categorie meegemaakt, of diegene waarvan hij zag dat ze onder de trein sprong, misschien was zij ook heel jong, en was dat zijn hele jonge vriendin, in de tijd dat hijzelf ook nog heel jong was...die ook al door andere familieleden en aanverwanten was 'opgemerkt' omdat ze 'jong' was.

Quote:
mocht dat daar schijn van hebben (ik geef toe dat ook ik wel eens achteraf invalshoeken zie van uitlatingen die ik niet op dat moment doorhad) dan kan een terugkoppeling uitsluitsel geven.

Het feit dat je dit schreef, dat zegt mij dat je 'teruggekoppelt' bent, want Je schreef ook: "mocht het daar de schijn van hebben (ik geef toe dat ook ik wel eens achteraf invalshoeken zie van uitlatingen die ik niet op dat moment doorhad)". Dat zegt mij dat je het niet zo bedoelde als ik erop reageerde. en dat je dat probeerd duidelijk te maken.
Bij mij triggerde enkele dingen in die categorie nu eenmaal. En dan nog veel meer als bij de gemiddelde. En daar heb ik ook grondige redenen voor. ik wou je ook bewust maken, zo'n 'oude jongens onder elkaar grappen over vrouwen maken' zeg maar, dat werkt niet...voor een eventuele volgende keer, hier of in het 'echte leven'.
Daar kijkt men doorheen...
Maar wat mij betreft zand erover!

Toen ik die bewuste ochtend het dreigement naar je las, was het allereerste wat ik deed, de redactie mailen dat dat niet kan, en daarna op de niet okee knop geklikt.

Maar goed, de redactie reageerd niet, en da's voor mij dus ook een reactie, niet reageren.
Er dus wel vanuit gaande dat er 24/7 iemand achter monitors zit.

Dus ik dacht, oke wat nu?

Ja, dan blijft er voor mij een ding over dat ik niet ga schelden, maar mezelf begripvol opstellen, en wel op zo'n manier dat het wel uit mijn hart komt, en geen toneelspelletje wordt, want daar zijn sommige mensen erg gevoelig voor, en kijken er meteen doorheen.

Dus wat merkte ik, ik kreeg positieve respons.

Want ik herinnerde mij deze tekst uit Spreuken:

15
1 Een zacht antwoord keert de grimmigheid af,
maar een krenkend woord wekt de toorn op.

En ik dacht, nou als een zacht woord (begripvolle postings naar de persoon in dit geval) de grimmigheid afkeert, want het klonk mij grimmig (GRIMMIG=
1) Bedreigend 2) Boosaardig 3) Boos 4) Dreigend 5) Fel 6) Kwaad 7) Nors 8) Onvriendelijk 9) Onguur 10) Toornig 11) Uit zijn humeur 12) Verbeten 13) Verhard 14) Wrevelig 15) Woede 16) Zeer boos
, ja, dan is dat verstandig, temeer omdat ik mij ook kon invoelen voor een heel groot gedeelte. dus het kwam uit mijn hart en was niet geveinst...

Ja, en een krenkend woord wekt de toorn op....ja, en die toorn was er al...

En die wou ik niet opwekken, in die zin, nog erger maken.

En ja hoor, ik kreeg na een tijdje wel positieve reacties, want ik voelde me in net als enkele anderen, temeer dat TG duidelijk schreef dat ie geen fijne jeugd(understatement) heeft gehad, nare dingen heeft meegemaakt, zo niet wil zijn en het een afweer is die zelfs zijn leven redt....

Ja, en als ik dan de negatieve zaken negeer, het erge boos worden in dit geval, en me richt op positieve zaken die hij wel zeker had, goede postings met linken over het geloof, bijbelstudies, mooi You Tube films, met mooi en goede teksten erbij, en zelfs een eigen site vol met goede bijbelstudies, preken teksten, boekbesprekingen etc.
En dus eigenlijk doe wat in spreuken staat, maar dan niet wettisch, het kwam uit mijn hart. ja, dan zag ik dat ik positieve reacties kreeg...

Ik moest denken aan Shaping!.

Ja, ik kan het linken niet laten ;)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 30 juli 2012, 10:47
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 29 juli 2012, 21:06
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...

DAVE108 schreef:
Ouweneel wordt meegezogen door die wolf in schaapskleren, die Mattheus van der Steen heet.

Maar laat God maar oordelen. Ik blijf verre van die gasten. Ga liever naar de Hoop in Dordrecht met de verslaafde, hoeren en tollenaars om.

Ik zal wel ff wat info opzoeken over die Mattheus...

alhoewel ik me niet kan voorstellen dat zo'n...als O. zich door wie dan ook laat meezuigen....ja, door g...

Gewoon mijn mening kan ernaast zitten hoor... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 29 juli 2012, 20:26
BerichtOnderwerp: Wat ik zou willen (wensen en gedachte's)

ERIKA129 schreef:
Dit topic kwam in me op na aanleiding van vele woorden die gezegt zijn in vele topics over en na elkaar toe..

Wat ik zou willen is goede sfeer openheid en eerlijkheid, nee je hoeft het niet met elkaar eens te zijn en dan mag je zeker discusieren!
Maar wat opvalt (en ik ben er zeker zelf ook niet schoon van) is dat er veel op de man/vrouw wordt gespeelt terwijl dit niet hoeft!

Voorbeeld: afgelopen week plaatste ik een opmerking was met een knipoog bedoeld deze stond er ook bij maar werdt verkeerd uitgelegd door die persoon en werdt er door die persoon iets zeer kwetsends over mij geschreven! Deze persoon heb ik direct benaderd wat het was dat ik zo werd aangevallen, het bleek allemaal een misverstand! De lelijkheden over en weer zijn direct verwijderd en alles is goed uitgesproken!! Lachende smiley

Zouden wij hier als volwassenen dat niet meer kunnen?
Kijk we weten allemaal wat er afgelopen dagen is gebeurt en ja dat daar felle reacties opkomen mijn inziens heel normaal want het was ontoelaatbaar gedrag! Maar er zijn vele kleine twisten of hoe je het wilt noemen. spreek elkaar eens persoonlijk aan via mail of chat Knipoog smiley
Tja dan moet men niet elkaar blokkeren he Knipoog smiley
Persoonlijk blokkeer ik zelden heb het ooit 1 keer gedaan, we zijn allen mensen met eigen gevoelens en eigen gedachtes!

Denk nu niet dat je alleen over dit onderwerp moet/mag reageren anderen wensen mogen ook geuit worden om verder te praten te discusieren! Lachende smiley

Wat wijs van jou, dank je lieve meid! Lachende smiley helemaal mee eens natuurlijk.

Ik heb wel ''privechat afgesloten voor iedereen, kan niet zo snel denken Knipoog smiley, maar mail functie doet 't bij mij altijd Lachende smiley en ik mail altijd terug...zodra ik online ben en de mail zie natuurlijk.....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 29 juli 2012, 21:02
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 29 juli 2012, 07:44
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

CHATULIEM619 schreef:
Het begin was nog wel leuk en ik denk zelf dat het pas echt mis ging toen iedereen op een gegeven moment tegen hem tekeer ging. Ja dan krijg je zulke reacties. Ik blijf bij mijn mening dat jullie zelf er ook aan meegedaan hebben.
Dat is ook bv. de reden waarom ik niet meer ingegaan ben op die emotionele uitbarstingen bij het homo-topic. En als mensen echt antwoorden wilden hebben zouden ze me allang pv benaderd hebben. Nu is het duidelijk voor mij, dat ze alleen maar ruzie wilden zoeken...

Ik ook, Ik vond ook dat hij humor had.

En er staat ergens een zacht antwoord zorgt dat de grimmidheid weggaat,
tis een bijbeltekst.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 29 juli 2012, 07:16

[quote=BART347]in deze twee voorbeelden waren de intenties vooral: humor.

Ja, ik heb als kind al mijn hele kindertijd mijn vader moeten aanhoren over lekker jonge meisjes waar mijn moeder bij was....Humor...
Kan je nagaan toen ik al op mijn tiende in de pubertijd kwam, was ik een lekker hapje voor mijn vader en aangetrouwde ooms, en dat was alleen zo omdat ik zo lekker jong was..humor...

Daar zit een kind van pas tien jaar oud echt niet op te wachten hoor, dat volwassen getrouwde mannen achter d'r aanlopen omdat ze zo'n lekker jong ding is....

als anderen dat niet (willen) inzien, wie moet hier nu met andere intenties reageren?
Wat zou ik nou moeten inzien, ik vind het geen 'humor'.

er van uitgaan dat intenties van anderen kwade of nare (bij)bedoelingen heeft? mocht dat daar schijn van hebben (ik geef toe dat ook ik wel eens achteraf invalshoeken zie van uitlatingen die ik niet op dat moment doorhad) dan kan een terugkoppeling uitsluitsel geven.

Ik zeg niet dat jij nare bijbedoelingen hebt, misschien heeft Tallguy wel het een en ander in die categorie meegemaakt, of diegene waarvan hij zag dat ze onder de trein sprong, misschien was zij ook heel jong, en was dat zijn hele jonge vriendin, in de tijd dat hijzelf ook nog heel jong was...die ook al door andere familieleden en aanverwanten was 'opgemerkt' omdat ze 'jong' was.

ook op dit forum staat een reactie die in begin vanuit een verkeerde interpretatie heel negatief op mij overkwam. en verwachtte het ook niet van deze persoon. toen t gesprek vorderde begreep ik t wel.

ik heb geen (be)oordelende uitlatingen gedaan, helaas zie ik hier mensen iets te snel met lange tenen zich uitten...

Ik wil je alleen zeggen dat je moet uitkijken met wat je zegt, en niet mee moet gaan doen met de hype jong en mooi, want er zijn heel veel slachtoffers, juist omdat ze zo jong waren en nóg steeds....
En daar kunnen opmerkingingen van alleen jonge vrouwen etc. helemaal verkeerd vallen...zeker als je ook nog 'uit gaat leggen' dat dat humor is..

Door de vrouwenhandel en de porno op het internet, zijn het aantal slachtoffertjes van mensenhandel en seksueel misbruik gigantisch toegenomen. Want op pornofilms, 80% wat daar 'werkt' is slachtoffer vrouwenhandel, en mag alleen uit een afgesloten ruimte om voor noppes de gruwelijkste walgelijkste dingen te moeten doen, stijf van de harddrugs, want ze moeten er wel enigzins 'vrolijk' bij kijken...

En doordat alles te zien is, 2 muisklikken verder, worden grenzen vervaagd, waardoor mannen zich nog meer aan jonge meisjes in hun omgeving gaan vergrijpen, omdat door het kijken naar die beelden hun fantasie wordt opgewekt. Humor....
Ja, ik heb daar meerdere documentaires over gezien.
En ze zijn voor het overgrote deel allemaal erg jong.

Da's alles...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 29 juli 2012, 07:29
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 29 juli 2012, 05:52

BART347 schreef:
je hebt niet helemaal door welke intenties hier spelen...
dat zou een zeeeeeeeeeeeer lang verhaal gaan worden.
maar hier twee voorbeelden:
TG komt telkens met zn nieuwe topics, in deze zag ik wel een woordgrap waarbij ik toen nog hoopte dat hij zou inzien dat hij beter serieus zn onderwerpen zou kiezen. (nu weten wij wel beter...) gelet ook op de loop: de antwoorden met zzz heeft hij naderhand, waarschijnlijk uit schaamte aangepast. dat hij boos werd is ook opvallend omdat hij dus mn eerste reactie pas later doorhad, en dus twee keer!!! heeft aangehaald. toen hij mn grap doorhad zag hij in hoe stom de loop van de reacties voor hem overkwamen. en heeft toen reacties teruggedraaid.

over t vrouwentopic zeg ik offtopic. verder heb ik geen vreemde bedoelingen. ook heb ik dames in privechat gesproken die de humor wel inzien en er wel hard om kunnen lachen, ook van wie de zgn kritische berichten op die reactie schreven. dus ook je analyse daarover klopt niet!!!!

Ik ben duidelijk geweest: Het is voor mij, niet oke als mannen met jonge vrouwen lopen te dwepen. En al zeker helemaal niet in een groep bestaande uit nagenoeg iets oudere vrouwen.
Iig, ik zit er niet op te wachten.
Vind het respectloos.

Helemaal als je het als een grap bedoelt naar Tallguy toe, van oude jonges onder mekaar die het even over chiks gaan hebben, als antwoord op een serieuze bijbelstudie van een man van 55 jaar.
Ik zie niet in hoe Talllguy door deze wel ontzettend gevatte 'woordgrap' van jou zou moeten inzien dat hij beter zijn onderwerpen zou moeten kiezen. En al helemaal niet omdat al zijn onderwerpen serieus waren.

Ik zie gewoon iemand, Tallguy, die helemaal vol is van alles wat met de bijbel van doen heeft. Een eigen site met oa goede boeken en bijbelstudie's heeft, erg veel films op You Tube zelf heeft gemaakt, met opname's van de natuur en mooie steden samen gemonteerd met bijbelstudie's.
En hij zou moeten inzien dat hij zijn onderwerpen beter zou moeten kiezen door zo'n ontzettend infantiele, flauwe en beledigende wereldse 'woordgrap' van jou, als eerste reaktie op een klein stukje serieuze bijbelstudie.

Ik denk, en weet wel zeker dat híj, uit schaamte zo woedend op jóu werd.
En dát hij boos werd is opvallend, omdat hij iets heel belangrijks in de Openingsposting zet, en jij er met een zogenaamde 'leuke' 'woordgrap' op reageerd.

Je schrijft: 'Toen hij mn grap doorhad', nou daar valt nogal veel aan door te hebben, dat is een echte doordenker Gefrustreerde smiley

Wat hij heeft aangepast is dit, omdat het toevallig is gequote: Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 23:55

Quote:
TALLGUY817 schreef:
Met welk hoofd denk jij?

Als antwoord op je 'woordgrap'.

En ik denk dat hij daarmee bedoeld, met je vleselijke of je geestelijke hoofd.
En daarop geeft jij zo'n beledigend antwoord als dit...
:

Quote:
JIJ schreef: (niet die van jou)

Quote:
ook heb ik dames in privechat gesproken die de humor wel inzien en er wel hard om kunnen lachen,..

Nou daar geloof ik geen barst van, dat 'dames' hoe je het nu zo plechtig zegt, erg hard hebben moeten lachen omdat je alleen jonge vrouwen in je bed wil....hiermee hoef je niet eens op een wereldse site mee aan te komen met dit respectloos gedrag.

Quote:
dus ook je analyse daarover klopt niet!!!!!

Analyse? Dat woord wordt nooit gebruikt ik geef mijn mening.
En mijn mening klopt wel voor mij.

Ik zeg nergens dat je vreemde bedoelingen hebt, maar je moet uitkijken met wat je zegt, er zitten hier vrouwen tussen en veel meer dan dat jij denkt, die hun hele leven al moeten overleven...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 29 juli 2012, 06:37
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 29 juli 2012, 02:54

Chatuliem heeft in één zin iets goed omschreven, en dat vind ik knap!!!

Net als dat je vroeger op de middelbare school gasten had, die in enkele zinnen één hoofdtuk konden samenvatten...dat is mijn inziens een gave!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 29 juli 2012, 02:45
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

Quote:
CHATULIEM619 schreef:
Wat is eenheid? Is dat wel mogelijk op het forum en zo ja hoe dan? Wat de meeste mensen hier onder eenheid verstaan is het afwezig zijn van ruzie. En ik denk ook dat dat waarschijnlijk het hoogst haalbare is hier op het forum. De internet wereld is heel wat anders dan de echte werkelijkheid. Ik heb zo vaak gemerkt hoe anders mensen in het echt zijn, dan op het forum. En dat is ook wel logisch, maar het is iets waar je rekening mee moet houden.
Internet is zo enorm vluchtig, dat je daar niet op kunt bouwen. Je kunt beter de basis vinden in de echte wereld.
Dus als je vraagt of er eenheid is op het forum, kun je alleen maar concluderen dat het met ruzie meevalt. Of dat nu een goed criterium is voor eenheid?

Hai Chatuliem,

Ja, de 'eenheid' op een forum is heel anders dan op een plek waar je als vrienden bij elkaar komt. Op een forum heb je het geschreven woord, smileys die ondersteunen en gevoelswaarde van woorden en zinnen.
Zo even uit mijn hoofd, eenheid betekend voor mij harmonie tussen elkaar.
Nou is dat onmogelijk op een forum, zelfs al is die christelijk en geloven we in de kern hetzelfde. er komen bijvoorbeeld genezeingen bij waar de een wel in geloofd, de ander niet, die denkt van dat was toen zo, nu niet meer, en dan bijvoorbeeld eindtijdstudies die ik niet geloof, simpel omdat ik dat oa in Trouw las...en ik de man ook al daarvoor al helemaal niet vetrouwde door het eea...Ja, in het begin wel, dat ik pas geloofde vetrouwde ik iedereen die zei christelijkte zijn blindelings.
Ja, behalve de traditionelen, daar werd zovaak over gezegd dat zij een dood geloof hadden. Zelfs hele preken en bijbelstudies erover....

Ja, dan krijg je dat degenen die anders denken belegdigd kunnen zijn, omdat je anders denkt, is mijn ervaring. Ja, ik kan toch echt niet uit een soort van rare naastenliefde net doen alsof ik dingen geloof, als dat niet zo is, en, ik er ook nog eens heel anders over denk.

Voor mij hoeft het geen obstakel te zijn hoor, voor de harmonie onderling, als de een anders denkt dan de ander.

Ik heb dat met enkele mensen waarmee ik mail, met sommigen regelmatig, met sommigen nu en dan eens. Ja, we denken verschillend dat weten we van elkaar dat respecteren we van elkaar, en we gaan uit van de dingen waar we wel hetzelfde over denken.
Dat kan in het echte leven ook zo zijn, dan zoekt men overeenkomsten, om een gesprek te beginnen bijvoorbeeld.

En ruzie? Ja als ik mijn mening zeg en een ander wordt boos, heb ik geen ruzie hoor. Ja, de ander met mij, maar ik niet met hem/haar.
Ik vertik, omdat woord eens te gebruiken, om te denken wat anderen willen dát ik denk.

Het komt ook voor dat een ander erg veel lijkt op het beeld wat iemand van hem/haar had...is mijn ervaring, ja met daten, heb maar een keer gedate en dat beeld wat ik toen had van diegene kwam precies overeen, nog beter zelfs.... Maar gewoon met afspreken met mensen die ik kon van een of meerdere fora..ja, dan had ik een keer dat iemand echt heel anders was en het verschil was te groot om verder te bouwen...

Je kan in die zin niet bouwen op internet- contacten in het algemeen, dat je de mensen dus kent van een beeldscherm en de stukjes die ze schrijven en verder zie je en ken je ze niet. ja, er worden wel regelmatig afspraken om 't eea te doen gemaakt hier, dat is wel oke. dan heb ik het alleen over fora nu. En niet mensen die over de hele wereld contacten, ja zelfs relaties hebben via Skype.... Twijfelende smiley

Ja, je moet het echt niet alleen hebben van de internet contacten, dat kan wel een leuke en belangrijke bijzaak zijn.
Maar je moet echt de basis in de echte wereld (willen) hebben qua sociale contacten, vrienden werk, hobby, uitgaan, etc.

Ja, dat het met de ruzie meevalt, ja, nogmaals, ik ga niet zeggen, bijvoorbeeld dat ik O. zo integer en eerlijk vind, als ik júist het tegenovergestelde vind.

Heb ik dan ruzie, jammer dan.....ik kom iig voor mijn mening op, en dat heb ik moeten leren van mezelf, zoals zoveel dingen. Dat heb ik niet meegekregen als kind; het tegenovergestelde, ik had geleerd dat ik geen mening had, dat mijn 'mening' precies zo moest zijn als anderen denken, anders had ik een groot probleem, dan daalde ik in achting bij diegene.
Het kwam er dus op neer, dat ik totaal geen zelfvertrouwen en eigenwaarde had. en een ontzettend laag zelfbeeld. ik weet nog dat ik regelmatig letterlijk dacht : "ik ben niets waard". Ja, als je dat jaar in jaar uit bijna elke dag enkele keren naar je hoofd geslingerd krijgt....als kind...dan ga je dat echt geloven....

Ik was een keer met mijn moeder bij zo'n instelling met artsen en verplegers, waar alle kinderen heen moesten, weet niet meer waarvoor....Ik was toen een jaar of negen denk ik...
Nou, iig, ik was zo bang voor een injectie, en de verpleegkundige verzekerde me dat ik géén injectie zou krijgen. Ik geloofde haar niet en liet dat ook merken door steeds weer dringend mijn vraag te herhalen, ofdat ik echt géén injectie zou krijgen. Ik was daar namelijk heel erg bang voor. Voor injecties.
Toen zei die verpleegkundige dat ík géén zelfvertrouwen had, toen dacht ik van "ja, ik vertouw mezelf juist wel, ik vertrouw jullie niet....". Dus ik snapte totaal niet wat ze bedoelde....(want ik wist nog helemaal niet wát zélfvertrouwen precies betekende)...ja ik dacht heel logisch, toen voor een kind; het vertrouwen van jezelf tegenover jezelf, ja en jezelf belazer je niet...."zélf....vertrouwen", en geen "ánder...vertrouwen".

Wel onderweg een litanie van mijn moeder: 'wat zullen die mensen wel niet denken door jou'...ja, dát was het enige wat belangrijk was, wat 'de mensen denken'.....Dat tekende oa letterlijk mijn kindertijd....
Als ik een mening had, om het even waarover, dan was het nooit een mening van mezelf, want die had ik niet zeiden mijn ouders, gewoon waar anderen bij waren. Dan was het altijd omdat kinderen uit mijn klas het allemaal deden ofzo, Dat zeiden ze, terwijl het een keer zelfs iets betrof, wat geeneen kind van mijn klas deed.....

Ja, dat was eventjes off-topic, maar voor mij wel belangrijk. Ik weet eventjes weer waarom ik niet meer zeg dat ik iets denk, alleen om een ander tevreden te stellen. Ik heb er zolang over gedaan, gewoon leren zeggen wat mijn mening is.....Heb als het ware mezelf opgevoed...

Iig, 'eenheid' heeft voor mij niets te maken met het met elkaar eens zijn en geen ruzie, eenheid is respecteren dat iemand anders niet zo denkt...of anders denkt..
En ruzie, ach, hoeft voor mij de eenheid niet te breken. Ik ben beste vrienden met wie ik eerst de grootste ruzie had...
Ik ga niet zwijgen omdat ik anders ruzie krijg.

Ach, wéér een beetje lang, maar ja, het houdt mij van de straat, in dit geval van het roken....

En kritiek hier, erger dan het pesten wat ik jarenlang heb ondervonden op de lagere school, en ook geen leven thuis, zo erg dat ik zelfs, ondanks dat ik zo gepest werd, nog liever op school was....erger dan dat kan het nooit worden.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 29 juli 2012, 00:45

CHATULIEM619 schreef:
Misschien moet je dan eens minder vanuit die intenties reageren. Zou een hoop schelen. En dat geeft je nog steeds niet het recht iemand zn echte naam hier neer te zetten.

Quote:
Misschien moet je dan eens minder vanuit die intenties reageren. Zou een hoop schelen.

Hoi Chatuliem Lachende smiley

Ik ben het helemaal met jou eens!!! Lachende smiley

Goed omschreven!!!

Dank! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 29 juli 2012, 00:00

CARMEN073 schreef:
Als Jezus op aarde rondloopt roept Hij diverse malen op om Hem te volgen. Hij noemt echter wel 2 voorwaarden namelijk: je moet jezelf verloochenen en je kruis op je nemen.

Ja, dat is wel dé tekst om te manipuleren...je moet jezelf verloochenen...

Maar zo is het gelukkig niet bedoeld natuurlijk. In deze contekst.

Ik denk dat deze tekst actueel is, net als alle teksten in de bijbel.
Er wordt weleens gekeken naar de tijd waarin het een en ander zich afspeelde, en cultuurverschillen.
Maar dat is wat anders, cultuurverschillen of een andere tijd met andere gewoontes kan, maar een gebod van 'Gij zult niet stelen', ja, dat blijft hetzelfde dan natuurlijk.

En zo is er dus ook het gebod: 'Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme dagelijks zijn kruis op en volge Mij'.

Ik zal even vertellen hoe ik dit interpreteer en wat Jezus bedoelt met zelfverloochening.

Goed komt ie: 'Indien iemand achter Mij wil komen....dus met andere woorden, als je Jezus wilt volgen, als je een christen wilt zijn, als je een gelovige wilt zijn.
Dan....moet je jezelf verloochenen, dat is een gebod. Verloochenen betekend negeren en ontkennen. Dan zou je eigenlijk krijgen, jezelf negeren en ontkennen. Dát lijkt mij erg ongezond en zo kan het dus niet bedoeld zijn. Of het zou wel kunnen op deze manier, namelijk: 'het negeren van de oude natuur, en derhalve ook het ontkennen ervan'.

Even verder kijken: verloochenen betekend oa ook; 1. Afzweren, 2. Logenstraffen 3. Repudiëren
Dus zichzelf verloochenen daarmee wordt mi bedoeld: afzweren, in de zin van slechte gewoontes, het lichaam is een tempel van de Heilige Geest, de Geest van God.
Je kan dan denken aan roken afzweren, ongezonde maar lekker voeding afzweren. En dan bedoel ik natuurlijk niet een gebakje op een verjaardag, maar elke dag veel snoepen bijvoorbeeld. Of niet teveel alcohol tot je nemen. Ja, 2 á 3 glazen per dag kan gezond zijn. maar dan ook niet meer, en niet elke dag. En dan kan je mi op een verjaardag oid best een of twee glazen nemen, als je dat lekker vindt. Ik zelf hou niet van alcohol, maar ja ik slik ook medicatie waarmee je geen alcohol mag drinken, dat speelt ook mee.

Je kan ook denken van het afzweren van slecht taalgebruik, voorzover je dat had natuurlijk, zoals vloeken, krachtermen gebruiken als je iets ook op een normale manier duidelijk kan maken. En het afzweren van nare dingen zeggen zoals ziektes toewensen.

Je kan ook, zorgen dat je er netjes qua kleding bijloopt. Ja, op werk zijn er vaak al kledingvoorschriften, zoals een secretaresse kan niet met een heel kort minirokje en hoge knielaarzen en een doorkijkbloejse de klanten van haar werkgever ontvangen. Dat getuigd niet van respect.
Maar ja, dan mág het niet van haar werkgever, omdat ze dan niet representatief is naar de klanten.
Maar, als christen zijnde kan je ook denken van hoe je er in je priveleven bijloopt. Loop je erbij om speciaal aandacht te trekken, of heb je bijna niets aan, omdat het dertig graden is buiten en hoogzomer?

Nou kan het zijn dat iemand ook voor zijn bekering zich altijd respectvol kleede. Daar gaat dit dan niet voor op natuurlijk.
En ook, ja hoe laat je budget het toe? De ene kan nette mantelpakjes kopen, en de ander kan zich dat niet veroorloven. Maar dan nog, je kan er dan nog verzorgd uitzien en zo overkomen, met een spijkerbroek. Andere christenenen snappen het bijvoorbeeld wel, dat als je bijvoorbeeld weinig geld hebt te besteden, dat je dan gewoon een spijkerbroek draagt bijvoorbeeld, omdat het je aan middelen ontbreekt...

Ik bedoel de vrouwen die voor ze tot geloof kwamen gewent raakten van de aandacht van mannen, daarvan genoten en er ook hun zelfvertrouwen uithaalden, wat natuurlijk een vals zelfvertrouwen is, en er nog scheppen bovenop deden, door de manier waarop ze zich kleeden.
Let wel ik doel hier dus op mensen die zich uitdagend kleden met als enige doel aandacht van het andere geslacht op zichzelf vestigen, en niet op mensen die het gewoon leuk vinden om zich zo te kleden. Daar zit een groot verschil tussen; wat is het motief van iets?!!!

De tweede betekenis van verloochenen is 'logenstraffen', dat betekend 'de onwaarheid aantonen van een bewering of idee', 'de onwaarheid of onjuistheid aantonen van iets'.
Dus dan zou zichzelf verloochenen ook betekenen, de onwaarheid of onjuistheid aantonen van iets, een bewering of een idee.

Ja, want als iemand niet gelovig is, dan gaat iemand zich toch niet al die moeite en tijd getroosten om onwaarheden en onjuistheden aan te tonen, om anderen te waarschuwen?
Ja, dan kan je je wel iets leukers bedenken, een stripboek lezen of een goed film kijken of even op bezoek gaan bij iemand. etc.

De derde betekenis is Repudiëren, betekenis: 'van zich af werpen, 'verstoten' ...
Daarmee wordt denk ik bedoelt, dingen wegdoen uit je leven die niets met Christus van doen hebben, en niets met het christelijk geloof en de bijbel van doen hebben.
Zoals meerdere partners erop na houden, Porno kijken of niet eerlijk zijn,
Sarcatisch zijn. Sarcastich=op een verbitterde manier spottend; bijtend, hatelijk, honend, scherp; Bitter spottend, Bijtend, Caustisch, Giftig, Grievend, Scherp hekelend.
Of nog erger cynisch zijn. cynisch=dodelijke spot; cynisme; gebrek aan vertrouwen in goede bedoelingen van mensen of instellingen; een houding die voortkomt uit wantrouwen, scepsis ( gerede twijfel ) tegenover de goede bedoelingen van de medemens en kan hoogstens spottend worden opgevat; Afwijzende houding tegenover idealisme, Bitterheid, Bedekte spot, Onbeschaamdheid, Ongevoeligheid; een houding, die vaak in taal tot uiting komt, maar die ook onuitgesproken kan blijven. De houding is er een van wantrouwen tegen iemands goede bedoelingen, of tegen het nut van instituties, of van grote ongevoeligheid voor de gevolgen van de eigen daden.

Ironie heeft daar niets mee te maken, ironie is goedbedoelde spot; op milde wijze te spotten. Vaak bedoelt de spreker of schrijver het tegenovergestelde van wat hij zegt of schrijft; vorm van humor. Milde spot, waarbij het vaak het tegenovergestelde gezegd wordt van wat eigenlijk wordt bedoeld. "Wat ben je vroeg vandaag!" tegen iemand die anderhalf uur te laat komt.

Dit bovenstaande was oa wat ik denk dat zichzelf verloochenen is, kan zijn...

Kruis opnenem, ja dat vind ik ff te moeilijk van daar even een linkje erover van een christelijke site, war ik me wel in kan vinden

Nou ja, en je kruis opnemen is: De ware discipel moet bereid zijn om zijn leven te geven. Maar dat betekent niet noodzakelijk: sterven. ‘Je leven geven’ kan ook betekenen: elke dag van je leven in Zijn dienst stellen. Wie voor het geloof sterft, hoeft maar één keer de moed op te brengen dat te doen. Wie zijn hele leven in dienst wil stellen, moet elke dag opnieuw die beslissing nemen, en hem ook nog getrouw uitvoeren. We kunnen niet anders aannemen dan dat dit is wat Lucas bedoelt met: “die moet dagelijks zijn kruis op zich nemen en Mij volgen”.

Bron: Broeders in Christus

Dus samengevat: "Hij zeide tot allen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme dagelijks zijn kruis op en volge Mij." (Lucas 9:23), betekend voor mij, niet meer dingen doen die men in de wereld belangrijk vindt, goed voor mezelf zorgen qua voeding, beweging en opletten welke films ik kijk en waar ik naar kijk op tv, want mijn lichaam is een tempel van de Helige Geest, en gewoon op mij hele houding letten, qua kleding, taalgebruik, of het wel respectvol is, en de Waarheid aanhangen en de leugen niet. en de geboden en verboden onderhouden in het OT, en ook wel degelijk in het NT. En daaruit voorvloeiend dus dingen laten die 'mijn vlees', mijn oude natuur fijn vind, bijvoorbeeld een pilletje nemen, roken, oid.

Nou voorlopig hou ik het hier eventjes bij :)

Groetjes!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 29 juli 2012, 14:14
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 19:31
BerichtOnderwerp: gezond verstand of achterdocht

CHATULIEM619 schreef:
Ik vind het heel vreemd info bij de ex weghalen. Het is toch niet voor niks de ex. En nog vreemder om bij een nieuwe relatie van je ex, de nieuwe vlam in te lichten. Dan heb je volgens mij een steekje los.
Het is een teken dat je het verleden nog niet verwerkt hebt. Je bent nog niet los van de ex.

Hai Chatuliem,

Het was bij mij niet 'de nieuwe vlam' inlichten, het was degene waar net tegen gedaan werd alsof het de nieuwe vlam was inlichten.

Maar ja, dan zou ik heel de situatie moeten uitleggen, en dás ook al 5 jaar geleden zoiets..en te prive...

Er zijn nu eenmaal mensen die om de verkeerde reden iemand willen, bewust, kan ook onbewust denk ik, en als ik dan kan waarschuwen, van he, die en die waarmee jij gisteren een date had, die is eergisteren nog bij mij wezen slapen, zoiets...

Ik denk dat je per situatie moet kijken :)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 28 juli 2012, 19:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 17:27
BerichtOnderwerp: Alleen voor de MANNEN!!

CHATULIEM619 schreef:
Uiteraard een logische reactie op dat vrouwentopic, maar daar zijn we toch te goed voor? Wij mannen hebben toch niet nodig om te laten zien dat we zo bijzonder zijn? In de kerk heb je vrouwenkringen, heb je wel eens van mannenkringen gehoord?
Wel heb ik eens van een mannenavond gehoord, maar dat leek me ook niks toe. Geen voetbal geen chips geen bier, en dat noemen ze dan een mannenavond...

Ja,
De Gereformeerden Vrijgemaakt bij ons hebben elke week mannenbijbelstudies, waar dus alleen mannen komen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 17:23
BerichtOnderwerp: Humor

ROELANDE345 schreef:
Zit een grote spin op de muur, ik gil (voor de grap).
Mn kleinzoon zegt niet bang zijn oma, pappa en ik zijn bij je!
Lachende smiley

Lachende smiley Leuk..!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 15:23
BerichtOnderwerp: Mijn schooltijd..

ERIKA129 schreef:
Tsssssss wat een herinneringen hebben jullie Clown smiley de meeste gaan over stiekum roken Geschokte, onthutste smiley wat was ik dan een braaf meisje Knipoog smiley maar ja dat ben ik nog Engeltje smiley

Ik had juist helemaal geen hekel aan handwerken was mijn lievelingsvak samen met zang dan kregen we een leerkracht uit een andere klas en die kon gitaar spelen en dwarsfluit!!
Maar geschiedenis les Zieke smiley wat een drama..kon mij het interesseren wie er iets had ontdekt het was er en dat was mooi meegenomen Clown smiley en aardrijkskunde ook zo'n fantastische vak (niet dus) maar we hadden we een gezellige klas waar veel raddraaiers inzaten Clown smiley tja ik was het brave meisje van de klas maar die moeten er ook zijn he, ik kletste alleen vaak te veel Verraste, verbaasde smiley snap dat nu nog steeds niet Geschokte, onthutste smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Ik had ook een grondige hekel aan aardijkskunde en geschiedenis, om dezefde reden die jij zegt Knipoog smiley
Maar ik vond wiskunde en dan Frans de heerlijkste vakken, en daarna scheikunde Knipoog smiley Helaas door omstandigheden al vroeg van school buiten mijn wil... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 15:05

Dat voel ik niet als een belediging hoor Shanita, het is volgens mij gewoon een beetje plagend bedoelt. En ik denk en voel helemaal niet dat alleen jong en mooi goed is.Vind mezelf echt niet minder nu ik 53 ben. Ouder worden hoort bij het leven en heeft ook zn voordelen.
Het lijkt mij vrij normaal als een knul van 30 een vrouw wil die ong. zijn leeftijd is. Zou me pas zorgen maken als hij er anders over zou denken.

Roelande die absoluut geen behoefte heeft aan een man van 30, al dat gedweil achter die oren

Hai Roelande,

Ja dat is ook weer zo. Maar ik heb het over de hele wereldse mediahype, wat mij nog meer opvalt omdat ik bijna geen tv kijk, en als ik dan kijk valt het mij dus veel meer op..
Laatst een of ander praatprogramma die wat opgeleukt was, of mensen niet jonger wilden zijn, en die vraag werd toen ik keek gesteld aan een wel leuke bekende Nederlandster. En ze zat even te twijfelen, en na een paar seconden, zo beetje twijfelend, dat ze niet jonger hoefde te zijn, dat ze wel tevreden zo is met zichzelf op haar 40ste en nog wat zo.

Kijk, en Bart mag best wel zeggen dat ie een jonge vrouw wil, bij een jonge vrouw denk ik toch echt aan iemand van 20. Ach en dat vrouwentopic was al niet seireus vond ik dus ja dan kan je daar ook zo'n antwoord in verwachten.

Maar nu was de situatie geheel anders. Nu was er nog niets aan de hand, iemand zet een korte link naar best wel een zinnig stukje"Toch Liever een Kind". Nou als je dan daarop gaat antwoorden met 'Toch liever een vrouw... Coole smiley met zonnebril ', ja dan vraag je er mijns inziens om....
En dan in combinatie met die opmerking in het vrouwentopic..over dat ie alleen jonge vrouwen bedoelt.

Kijk, en 10-15 jaar kan al een lifetime verschil maken.
Jij bent gezegend met kinderen zelfs kleinkinderen, ja, dus wat moet jij op je 53 met zo'n jongen van 30.

Maar dan al de vrouwen die hier zitten net onder de 40, of veertig of net erboven? zijn zat mannen die een vrouw hebben van 15-20 jaar jonger, maar je ziet steeds meer dat ook vrouwen een partner hebben van iets jonger.

En dan nog, dat mag Bartje er best opzetten, dat ie een meisje van 16 wil, van mijn part, maar niet onder een voor mij belangrijk stukkie bijbelstudie, en de legger van die link was daarom ook beledigt.
En dan ook nog tegen de topicstarter zelf zeggen dat híj degene is die geheel of topic is.

Kijk, ik hoorde op mijn tiende al van mannen die zeidden dat ze wel een lekker jong blaadje lusten. Na veel misbruik, na op mijn 13de al helemaal psychisch kapot te zijn omdat mannen zo nodig een lekker jong ding wilden, ik daarom mijn gevoel 20 jaar niet meer had gehad, nu pas enkele jaren weer terugheb, Kreeg ik enkele jaren geleden te horen van een best wel oudere man dat ie nu en dan wel es een jong blaadje lust..
Ik ben er zelf helemaal klaar mee, elke leeftijd heeft zijn voordelen.

En ik ben daarom dat verheerlijking van jonge meiden helemaal klaar mee. ...Maar goed, mag hij doen, maar dan niet onder een bijbelstudielink...is mijn mening. En dat iemand daar dan es een keer helemaal woedend over wordt, kan ik, achteraf dan, wel begrijpen.

Dát bedoel ik.

Fijne Dag! :)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 28 juli 2012, 15:13
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 08:55
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Niet alles is precies zo als het lijkt in de 1ste instantie....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 02:29
BerichtOnderwerp: Humor

JOL252 schreef:
haha... ik ken dat... ik kijk ook af en toe nog even, is zo aanstekelijk.

Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 02:24

Op de eerste pagina van dit topic:

Ik zag het misgaan, voor dit topic was er mijns inziens nog niets aan de hand.

TG zet er een kleine best wel heel interessante bijbelstudie in, via een link, wat heet: 'Tóch maar liever een kind'

B. zegt:
Quote:
nee,... toch maar liever een vrouw.................................................. Coole smiley met zonnebril

TG wordt al boos:
Quote:
zzz

TG Krijgt vervolgens een belediging op zijn vraag aan B.: Met welk hoofd denk jij? Namelijk: (niet die van jou)

R. maakt een luchtig grapje...over bloemetjes en bijtjes...

Waarop B. zegt: (jammer, je snapt m niet...)

TG en R. maken over en weer een geintje...dat gaat goed...

Dan zegt B. Dat TG wéér behoorlijk off-topic is en 'het' alweer niets met CM te maken heeft....

Dan wordt TG echt woedend op B, en quote daarbij de reactie van B. op zijn link van zijn korte bijbelstudie, namelijk "Tóch maar liever een kind", met
Quote:
nee,... toch maar liever een vrouw.................................................. Coole smiley met zonnebril

Ja, en dát kan ik me voorstellen dat je daar boos over wordt, ja en iemand die dan extra gevoelig is kan op dat moment niet netjes zeggen dat ie die reactie niet netjes vindt...

En wat ik dan gelijk ook nog eventjes kwijt wou, in het "alleen voor vrouwen topic", vind ik het niet netjes van B. om te antwoorden op deze vraag:
Quote:
Wie o wie heeft een adequate oplossing om voeten warm te krijgen/houden?????????

B.:

ja ik!!

bij mij in bed kruipen... maar dat hoeven jullie niet te weten, alleen de jonge dames. Coole smiley met zonnebril

Dat voel ík aan als een belediging, je wéét dat de overgrote meerderheid van de vrouwen die reageren op het forum boven de 40 is,
En iedereen daarvan is jong geweest...
En heeft geen behoefte om van een man van 30 te horen dat ie alleen jonge vrouwen in zijn bed wil...

Dat wordt al vaak voorgespiegeld in de reklame en tv, dat alleen jong mooi en goed is.

Begin 1ste helft pagina één begon het....En wie begon met: Toch maar Liever een vrouw.... Coole smiley met zonnebril , als reaktie op een link over een best goede bijbelstudie genaamd: 'Tóch liever een kind' ? Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 28 juli 2012, 08:17
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 158 159 160 161 162 163 164 ... 235 Volgende
Pagina 161 van 235