Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 17:25
Onderwerp: Twaalf september stemmen
|
|
|
Over de Stemwijzer:
"Die Stemwijzer...., stuurt de kiezer vooral het bos in. De 30 stellingen die worden voorgelegd zijn deels vaag of misleidend, ontwijken echte keuzes, gaan over kwesties die van minder belang zijn ....... De Stemwijzer laadt de verdenking op zich hoogst politieke onderwerpen te depolitiseren .... en de aandacht af te leiden met keuzes die niet wezenlijk voorliggen op 12 september. Dat de organiserende instantie een gesubsidieerde semi-overheidsinstelling is, maakt de argwaan niet bepaald kleiner."
Door Syp Wynia in Elsevier (overgenomen zonder toestemming. )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 15:23
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Lijkt mij beter als wij vrouwen voor het echie gaan En daadwerkelijk onze partij oprichten, why not! Gewoon nu spijkers met koppen slaan en gaan voor onze eigen partij GR met Carmen als onze leider met een korte ei |
Oke dan. Dan zijn we nu aangekomen bij 1 van onze belangrijkste speerpunten.
4. Het inplementeren (mooi woord he ) van een eerlijk en transparant belastingstelsel.
Consensus over dit punt lijkt me uiterst belangrijk; dus graag jullie ideeen hierover.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 15:16
Onderwerp: Raadsels
|
|
|
DIANA556 schreef: | een boon ---> boontje komt om zijn loontje |
Goesso!
1 punt voor de dames!
Nxt qn:
Welke uitwerpselen groeien aan een boom?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 15:10
Onderwerp: roken e.a. "verslavingen
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Joehoe Carmen, ben je aanwezig Wil je ons even van onze nieuwschierigheid afhelpen en zeggen wat jij bedoelt met onze gemeenschappelijke verslaving? Bedoel je CM verslaving offuh MC verslaving |
Ola; k kan ook niet ff weg ook he. Gaat ut meteen weer over sex
Natuurlijk bedoelde ik onze geheel onschuldige CM-verslaving. k Kan er toch moeilijk vanuit gaan dat iedereen op deze site sexverslaafd is...
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op donderdag 16 augustus 2012, 15:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 11:47
|
|
|
Ik heb nog nix gelezen over onze gemeenschappelijke meest voor de hand liggende verslaving...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 10:35
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Psttttt, niet verder vertellen maar ik ben echt enorm bang voor muizen Gisteren was ik de schuur aan het vegen en de container opzij zetten om ook daarachter netjes te vegen en emmer chloor stond klaar zodat alles weer lekker schoon zou zijn, zie ik daar een kartonnetje op de grond liggen met echte muizentandjes, tenminste dat denk ik dat het van een muis moet zijn Ik bekijk dat kartonnetje vol met aangevreten randjes eens goed en zag al een schuur vol met muizen zitten, en ik ben weggerend uit de schuur en de deur dichtgeklapt En mijn zoon die s avonds thuiskwam heb ik gevraagd de schuur even te vegen en die emmer chloor erover heen te gooien omdat ik het druk had Durfde tegen hem niet te zeggen dat zijn moeder zo'n schijtluis is en bang voor een muisje |
Oh oh! Dan ben je zeker niet bang voor spinnen?
Ik vind muisjuz schattig, maar spinnen niesso...
Guess what: ik hoorde laatst iemand die woont op 13 hoog in een flat en die had een muis in huis! Weird...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 10:30
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Phoehee Carmen jij hebt je huiswerk goed gedaan ik wil me wel nuttig maken als secretaresse en alles notuleren en wellicht het een en ander aan administratief werk Dus dan hebben we nog mensen nodig voor de fondsenwerving, een technisch team, een accountant om een en ander uit te rekenen, en mensen die plaats willen nemen in het denktank team, en Carmen, jij acht ik heulll geschikt om alles aan te sturen |
Hier is uw beste stuurvrouw aan wal. (Hoewel binnenkort toch aan boord van het enige schip dat een crisis overleeft
Kunnen WIJ van GR niet een fatsoenlijke stemwijzer samenstellen? Een iets uitgebreidere versie die dieper op de zaken ingaat, zodat de kiezer een verantwoord stemadvies te zien krijgt?
Om te voorkomen dat de omvang van de test de spuitgaten uitloopt kunnen we bepaalde politieke partijen dan buiten beschouwing laten.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op donderdag 16 augustus 2012, 10:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 09:51
Onderwerp: Ark van Noach in Dordrecht
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Tot nu hebben zich opgegeven:
Heide115 (ov) Hollevoet284 Rob973 Kwispel011 Rinus484 Carmen073 Marieke009 Shanita130 djes101(ov) Tjoklat313 Pascal313
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 09:26
|
|
|
Welke groente krijgt als enige salaris?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 18:47
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Hoe kan het toch dat je zo vreselijk moe bent na het verslapen? En dan bedoel ik ook echt VER
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 13:23
Onderwerp: HEL: realiteit of fictie
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Jol,
Nou heb ff een tijdje over je post nagedacht...
Ik kom er niet uit.
Ik heb hier de hele dag over na lopen denken, ja onder andere natuurlijk. Ik kom er niet uit, wát je ermee bedoelt. In de kracht staan....net zoals in een plas water staan, verder kom ik niet. En dan, in de kracht staan die al in je is gelegd, met andere woorden, je hebt dan als het ware al die kracht.
En deze bovenstaande reactie was antwoord van mij op de post van Carmen hieronder. Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 19:19 |
Goed onderwerp voor een mooi gesprek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 13:06
|
|
|
DJAB697 schreef: | Maar mensen die zich van God afkeren, waren volgens 1 joh 2 nooit echt van de Heer.
Nog even over Johannes: 18 Kinderen, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat er een antichrist komt, zijn er nu ook vele antichristen opgestaan, en daaraan onderkennen wij, dat het de laatste ure is. 19 Zij zijn van ons uitgegaan, maar zij waren uit ons niet; want indien zij uit ons geweest waren, zouden zij bij ons gebleven zijn: maar aan hen moest openbaar worden, dat niet allen uit ons zijn. 20 Gij echter hebt een zalving van de Heilige en gij weet dat allen. 21 Ik heb u niet geschreven, omdat gij de waarheid niet weet, maar omdat gij haar weet en omdat geen leugen uit de waarheid is. 22 Wie is de leugenaar dan wie loochent, dat Jezus de Christus is? Dit is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent. 23 Een ieder, die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet. Wie de Zoon belijdt, heeft ook de Vader. 24 Wat u betreft, wat gij van den beginne gehoord hebt, moet in u blijven. Indien in u blijft, wat gij van den beginne gehoord hebt, dan zult gij ook in de Zoon en [in] de Vader blijven. 25 En dit is de belofte, die Hij zelf ons beloofd heeft: het eeuwige leven. 26 Dit heb ik u geschreven over hen, die u misleiden. 27 En wat u betreft, de zalving, die gij van Hem ontvangen hebt, blijft op u, en gij hebt niet van node, dat iemand u lere; maar, gelijk zijn zalving u leert over alle dingen, en waarachtig is en geen leugen, blijft in Hem, gelijk zij u geleerd heeft.
Maar deze leer, dat je als je eenmaal in Christus bent, wedergeboren, een nieuwe schepping (2 cor 5: 17) dat je dat kan verliezen, leidt tot redding door goede werken.
Nee; dat is weer een aanname. Je redding ontvang je door Jezus Christus en niets of niemand kan jou roven uit de hand van Jezus. En je hoeft je redding niet te 'bevestigen' door goede werken. Maar je moet, zoals zo vaak wordt gezegd in de bijbel 'in Jezus blijven' door dagelijks je kruis op te nemen en Hem te volgen.
ik vind het een gruwlijke leer van mensen,
Sja, dat vind ik van de leer die jij aanhangt. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 12:56
|
|
|
DJAB697 schreef: | Ik wil graag dat je aanwijst of quote waar ik dit schrijf. Woorden in mijn mond leggen is een kwalijke zaak. Ik beweer juist het tegenovergestelde!!!!!!!!!!!!!! Dat als je wedergeboren bent,als je de Heilige Geest hebt ontvangen, dat je niet bang hoeft te zijn je redding te verliezen.
Ik kom tot die conclusie als ik jouw redenering volg en consequent doortrek.
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag hoe iemand kan weten dat hij/zij werkelijk de Heilige Geest heeft ontvangen? Want dat lijkt me dan toch van (eeuwig) belang om te weten binnen jouw opvatting.
Hier: Citaat van jou: By far the most serious interpretive challenge is found in Heb_6:4-6. The phrase "once enlightened" is often taken to refer to Christians, and the accompanying warning taken to indicate the danger of losing their salvation if "they fall away" and "crucify again for themselves the Son of God." But there is no mention of their being saved and they are not described with any terms that apply only to believers (such as "holy," "born again," "righteous," or "saints" ). This problem arises from inaccurately identifying the spiritual condition of the ones being addressed. In this case, they were unbelievers who had been exposed to God's redemptive truth, and perhaps made a profession of faith, but had not exercised genuine saving faith. In Heb_10:26, the reference once again is to apostate Christians, not to genuine believers who are often incorrectly thought to lose their salvation because of their sins.
Hebr 6 even schematisch weergegeven, gaat over mensen die:
1. "eens verlicht zijn geweest" 2. "van de hemelse gave genoten hebben" 3. "en deel gekregen hebben aan de heilige Geest" 4. "en het goede woord Gods en de krachten der toekomende eeuw gesmaakt hebben 5. "en daarna afgevallen zijn, 6. "weder opnieuw tot bekering te brengen,
1. Er staat dus dat het gaat om mensen die "eens verlicht zijn geweest". Er is geen ander licht dan Jezus, dus deze mensen hebben Hem ooit aangenomen anders kunnen ze niet verlicht zijn geweest. De door jou geciteerde theoloog beweert zonder enige argumentatie dat het hier niet om christenen gaat.
3. Hier staat dat ze deel hebben gekregen aan de Heilige Geest. Maar volgens jou is dat niet zo omdat bij punt 5 staat dat ze zijn afgevallen. Omdat volgens jou niemand kan afvallen die de Heilige Geest heeft ontvangen moeten deze mensen dus ten onrechte hebben gedacht dat ze de Heilige Geest hebben ontvangen. Het feit dat je NIET afvalt is dus het bewijs dat je werkelijk de Heilige Geest hebt ontvangen (volgens jouw redenering). En dat weet je pas in het hiernamaals. Dus leef je je hele leven in onzekerheid.
Bij punt 5 staat in mijn vertaling (en voor zover ik weet alle) dat deze mensen zijn afgevallen. En bij punt 6 dat ze niet opnieuw tot bekering kunnen komen. Dit betekent dat ze al een keer tot bekering zijn gekomen.
En met omhaal van woorden bedoel ik de theologische redeneringen die van bovenstaande punten het tegendeel proberen te maken.
De aanname dat Heb 6 over ongelovigen zou gaan staat lijnrecht op de inhoud van Heb 6 en is ook in tegenspraak met de context (in de bijbel!). In Heb 5 en 6 worden de gelovige Joden aangesproken en zij worden vermaand dat zij, naar de tijd genomen, al leraars behoorden te zijn. Maar zij lijken nog wel melk nodig te hebben. De bewering dat het midden in dit stuk, in Heb 6 ineens over niet echt bekeerde mensen zou gaan kan alleen zijn ontstaan vanuit een verlangen dit bijbelvers om te buigen naar vooringenomen standpunten.
Omhaal van woorden? Het is erg belangrijk om de Bijbelversen in hun context te zien. Wie schreef het aan wie? Wat bedoelde de Scrijver, hoe ontvingen de hoorders het. welke woorden staan er in de grondtekst, wat betekende dit in het licht van de historische en culturele context.
Als bovenstaande vetgedrukte items niet expliciet in de tekst vermeld worden dan is alle theologische kennis daaromtrent DUS interpretatie. En feilbaar.
Ik lees bijbelteksten in de context van omliggende verzen en de rest van de bijbel. Jij leest de bijbel met de bril van theologen.
Ook heb ik allles Bijbels onderbouwd. Er waren mensen in de christelijke gemeente, die van geloof vielen, en Johannes geef er direct commentaar op. WIE, WAT EN WAAROM. En je doet de woorden van Johannes af met; ja zo lust ik er nog wel een paar. erg oneerbeidig.
Jammer dat je jezelf verwart met Johannes.
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 23:16
|
|
|
VISSER278 schreef: | Bart geeft het antwoord toch niet dus dan maar een nieuw raadsel........jij hebt het , maar een ander gebruikt het het meest.....?????????? |
je naam?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 19:34
|
|
|
DJAB697 schreef: | Maar mensen die zich van God afkeren, waren volgens 1 joh 2 nooit echt van de Heer. |
Sja, zo lust ik er nog wel een paar. Als iemand dus afvalt van het geloof dan kun je achteraf zeg: Hij of zij was toch al nooit echt van de Heer...
Hoe kunnen we nu dan weten of we werkelijk wel of niet van de Heer zijn?
Ik vind jouw opvatting een stuk gruwelijker en helemaal niet bijbels. Ervanuit gaande dat we pas in de hemel erachter komen of we daadwerkelijk al die tijd echt van de Heer waren; zonder dat we daar nu iets aan kunnen doen of over te weten kunnen komen (we kunnen nu immers niet even een kijkje nemen in het boek des levens) klinkt in mijn oren nogal fatalistisch.
Ik vind wel dat jij je erg makkelijk 'afmaakt' van bijbelteksten die overduidelijk andere dingen beweren. Het feit dat mensen (theologen) heel veel omhaal van woorden nodig hebben om te kunnen 'bewijzen' dat een bijbeltekst het tegenovergestelde bedoelt dan wat er staat zegt mij genoeg. Het verbaast mij dat er mensen zijn die dat dan geloven.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op dinsdag 14 augustus 2012, 19:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 17:56
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nou ik weet het niet word jij er kalm van als dat blauwe ding in de bus verschijnt? |
Jazeker. Mn adem stokt, mn hart slaat over en ik zak door mn knieen. De ruzt zelve
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 17:38
|
|
|
ANNA415 schreef: | Waarom zijn die enveloppen trouwens blauw en bv niet roze |
Omdat blauw kalmerend schijnt te werken...
Egwoar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 17:34
Onderwerp: Wie is God?
|
|
|
DJAB697 schreef: | Als er staat God is liefde, moet dat in de context lezen. en welk woord in welke vorm er in de grondtekst word gebruikt. Vind je geknip en geplak uit de context niet verantwoord als het op exegese en hermeneutiek aankomt.
Ik bedoel dus dat je 1johannes en 1 cor 13 niet zo aan elkaar kunt plakken. |
Sja, helaas doe ik niet aan exegese en hermeneutiek. Ik geloof de bijbel en ik lees wat er staat. Niet wat rijen theologen er na lang nadenken en debatteren hebben bij verzonnen.
En ik denk dat deze teksten elkaar uitstekend kunnen aanvullen.
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 14:27
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik vraag me af hoe het puberbrein werkt.........
Er ligt een herinnering in de bus vanwege je niet betaalde wegenbelasting....... Kan kloppen,ik betaal niet. Je........betaald..........niet..........hoezo? Ik vind het te duur.........
|
Heeft zij politieke azpirasies?
GR!
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op dinsdag 14 augustus 2012, 14:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 14:22
|
|
|
1 van de meest herhaalde beloftes volgens mij is het: "Terugdringen van de bureaucratie!"
Als ik me niet vergis is deze alleen nog maar toegenomen. X op X.
Ons partijprogrammapunt wordt niet 'terugdringen' maar Afschaffen!
Hoe; dat weet ik nog niet. We vormen een denktank! Wie wil hierin zitting nemen?
De denktank gaat bij elkaar komen in een creativiteitsbevorderende omgeving. Whatever that may be. Dat moeten we dus eerst onderzoeken. Wie wil er in de onderzoekscommissie voor de Creativiteitsbevorderende Denktank Omgeving? (CDO)
Zodra de onderzoekscie een uitspraak heeft gedaan wordt er passend onderkomen gebouwd. Dat mag natuurlijk niet te duur worden; wil iemand aub uitrekenen voor welk budget dit het meest efficient kan?
Dan zoeken we nog iemand voor de fondsenwerving, een technisch team voor de benodigde communicatiemiddelen en een A-team (administratief team). Ik zal iemand zoeken die e.e.a. kan coordineren en iemand die een beetje over(ge)wicht heeft om de boel aan te sturen. Wellicht kunnen we wat besparen door de secretaresse ook alle notulen te laten maken.
Spijkers met Koppen!
GR
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 14:07
Onderwerp: Humor
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja , maar daar kan je altijd bij zeggen van ... nou , deze snap ik niet. |
Bij deze dan . Wil jij em uitleggen of snap jum ooknie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:51
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Het gaat in dit topic toch ook over andere verslavingen? Wie heeft een verslaving ergens aan, het hoeft niets ernstigs te zijn bv een chocola verslaving, koffie verslaving, voor vrouwen een schoenentice
Om voor mezelf de spits af te bijten, uhm ik heb een schoenentic, oftewel verslaving tis maar hoe je het noemen wilt |
Dure hobby miss mamalou!
Mijn koffieconsumptie dreigt iedere x uit de hand te lopen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:48
|
|
|
Maar wat is eigenlijk het nut van de stemwijzer? Die gaat uit van de partijprogramma's of de specifieke speerpunten van de partijen. En we weten toch allemaal inmiddels dat van die programma's strax niets meer terecht komt. Dusz
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:42
Onderwerp: Humor
|
|
|
VISSER278 schreef: | Bart , hou dit topic maar bij , die raadsels van je zijn toch onverklaarbaar. |
Z'n laatste mop ook. Voor mij dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:40
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
BART347 schreef: | nou, ik herken mij geheel niet in dit soort gedrag!!
wat mij opvalt is dat juist met deze reactie van mij, er geen tegenwerking is? meestal blijken samenzweringen (zou zou je t als man ook kunnen zien) juist achteraf niet waar... en niemand die er hier tegenin gaat, maar afdoet als een grap? en met een houding: als wij dat doen, zal een ander (mannen) het vast ook wel doen. maw wat ik lees: de vrouwen hier erkennen het als erkent misbruikbaar machtsmiddel tegenover mannen... dat dit in de wereld (daarbij vast ook door mannen) speelt is een ding, maar deze houding is geen voorbeeld als christen om je hiermee in te laten. je kunt mensen nog voor de gek houden, maar God niet...
een tegenvoorbeeld: stel dat een vrouw verhaal probeert te halen over haar vreemdgaande man. en dit zouden de antwoorden zijn: ach mss wilde hij ook eens iets anders proberen, o nee, je hoeft niet bang te zijn dat hij zwanger raakt ofzo, je weet toch hoe mannen zijn, zo vreemd is vreemdgaan tegenwoordig ook niet meer... dat slik je toch ook niet, dan wordt je toch ook pies en pies nijdig! |
Waar heb jij het over? Zit je wel op het goede topic?
Ze??? Samenzweringen?
Wie Wat Waar Wanneer? Kommaarrop!
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op dinsdag 14 augustus 2012, 09:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:35
|
|
|
BART347 schreef: | in het kort: als roken oke is, kan je dan straks ook op je profiel invullen op de vraag:
rook je?
- nee; - nee, maar vind t niet erg als anderen roken; - matig; - als een ketter; - ik probeer te stoppen; - ik probeer nog meer te roken; - ik wil wel, maar ben er nu nog niet aan toe; - ik wil wel, maar ben er nog niet aan toe gekomen; - ja!, maar vind t niet erg als anderen t niet roken; - ik ga nu door een moeilijke periode, maar daarna zal ik wel weer gaan roken; - als t vakantiegeld en de kinderbijslag weer op mn rekening staan; - dat is geheim ; ) |
Rait!
Carmen die er geen moeite mee heeft als anderen roken omdat ze het nog steeds lekker vindt ruiken
|
|
Naar boven |
|
|