Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 19:21
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARY052 schreef: | Ik ben weekendje weg geweest met mijn zus en mijn jongste zoon. Het was gezellig alleen jammer dat we alletwee grieperig waren........... |
Oeps had niet bij die cartoon gemoeten............. SORRY
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 19:20
|
|
|
MAR907 schreef: | Mijn pincode is.......
|
Ik ben weekendje weg geweest met mijn zus en mijn jongste zoon. Het was gezellig alleen jammer dat we alletwee grieperig waren...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 19:35
Onderwerp: gebed voor mijn vader
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Vorig jaar heb ik gebed gevraagt voor mijn vader nu in dit nieuwe jaar gaat het nog steeds niet hoed met hem... en is hij weer verscheidene keren in het ziekenhuis geweest.... Helaas weten ze nu nog steeds niet wat er precies aan de hand is, Gister weer uitslag gekregen van vele onderzoeken, Het vermoeden is nu dat het helaas wel om kanker gaat, en waarschijnlijk zelfs al verspreid door het hele lichaam, Binnenkort word hij weer opgenomen voor verder onderzoek en worden er uit verschillende organen stukjes weggehaald om op kweek te zetten... Daarom mijn vraag willen jullie bidden voor mijn vader en mijn moeder dat ze deze tijd goed doorkomen... en dat de uitslag uit eindelijk toch mee mag vallen, Of dat er uit eindelijk toch duidelijkheid mag komen zodat er iets gedaan kan worden... Helaas gebeurt er tot op heden niets... |
Heel veel sterkte lieve Robbe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 14:42
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Genieten dus!
'k Heb nog wel even jullie advies nodig. Gisteren kreeg ik ineens problemen met m'n stem, erg lastig en vermoeiend als je voor de klas staat. Het is vandaag niet echt minder, gelukkig heb ik vandaag een vrij dagje. Maar vanavond wil ik toch wel naar Bijbelkring, waar ik al 2 keer niet geweest ben. En morgen moet ik weer aan het werk, anders schiet m'n baas - die al erg veel moet vervangen dit jaar - in de stress. Dus mijn vraag is; hoe krijg ik mijn stem terug? Ik dacht dat thee en honing goed was, maar nu vertelde een buurvrouw net dat haar huisarts had gezegd dat gewone thee echt slecht is. Kruidenthee schijnt beter te zijn. Mochten jullie nog goede ideeën hebben, dan hoor ik ze graag!
Ik ga verder genieten van het zonnetje. |
Met elkaar gaan bidden!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 16:02
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ja ik heb alle boodschappen binnen. |
Ik ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 april 2010, 17:29
Onderwerp: Mijn zoon
|
|
|
MAR907 schreef: | |
Thanks Mar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 22:36
|
|
|
MARIO216 schreef: | Morgen is het 1 april |
Oh oh dat wordt oppassen geblazen................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 22:34
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Hay Mary, fijn dat je zoon Karst weer thuis mocht komen. Voor de rest is het afwachten natuurlijk, we hopen maar op een goed herstel. Verwen hem maar goed met lekkere dingen en extra aandacht, is ook nooit verkeerd als je ziek bent heh?
Groetjes Carien |
Ik heb hem verwend hoor!! Morgenvroeg moet Karst weer naar het ziekenhuis voor controle. maar de wond ziet er echt goed uit. Ik zie geen enkele reden meer om te denken dat de pink gaat afsterven. Het geneest goed. Prijs de HEER!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 08:25
Onderwerp: bemoedigd elkander
|
|
|
GRACE585 schreef: | hier even een bemoediging die ik ook reeds in de chat doorgaf dat vele er iets aan mogen hebben en weer vol vertrouwen verder hun levens weg durven gaan
And I said to the man who stood at the gate of the year, "give me a light that I may tread safely into the unknown." and he replied :"go out into the darkness. And put your hand in the hand of God. That shal be to you better than light, and safer than the known way
vertaling; ik zei tegen de man die stond aan de deur van het jaar; "geef me een licht zodat ik veilig mag gaan in het onbekende." en hij antwoordde ;"stap uit in de duisternis en leg je hand in de hand van God.dat is beter voor je dan een licht en veiliger dan een bekende weg."
dit stuk komt uit het boek ;de tuinfluiter.
bless you all Grace |
Mooi Grace. Thanks. Groetjes Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 17:03
Onderwerp: Het oog van de man.
|
|
|
MAR907 schreef: | en vervolgens een stijve nek oplopen.
|
Haha ja hoor mar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 23:00
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
INEZ910 schreef: | BEREND677jij niet dan?
Het delen van één weekendknuffel vind ik wel wat .... magertjes zeg maar Hij is Mary van harte gegund!! |
Nou Inez dat vind ik vet lief van je!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 18:53
|
|
|
BEREND677 schreef: | een weekend knuffel voor iedereen die hem hebben wil |
Ik wil em wel Berend. Thanks!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 17:26
Onderwerp: Het oog van de man.
|
|
|
ARIENNEZ498 schreef: | Dit kun je toch niet serieus menen? De wet die zich ook nog eens met onze kledingkeuze zou moeten gaan bemoeien? Sorry Arjan, maar dit vind ik bij het zotte af. Mijns inziens is het aan de vrouw toch écht zelf hoe zij zich kleedt en wat zij mooi vind/ bij haar vind passen! Ik ben wel van mening dat sommige vrouwen wat advies zouden kunnen hebben....niet iedereen weet goed wat bij hem of haar past maar dat is toch iets anders lijkt me. Als de regering zich zou gaan bemoeien met mijn kledingkeuze zou ik toch echt gaan emigreren.....! Mijn dochter van 13 volgt de mode...voor zover dat haar past en voor zover zij dat leuk vind. Met een beetje begeleiding ontwikkelt ze nu haar eigen smaak en dát is volgens mij de bedoeling van mode/kleding: uiting geven aan wie je bent! |
Ben het met je eens Arienne........enne Arjan meen je dit echt of eh????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 21:40
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hoe is het nu met karst mary???? |
Karst is gistermiddag weer thuis gekomen. Heeft nog veel pijn en heeft ook nog last van duizeligheid, maar toch.........hij is weer thuis! Morgenvroeg moeten we weer voor controle naar het ziekenhuis. De wond moet 2x per dag gespoeld worden onder lauw water, dit is heel pijnlijk voor hem.
Zal jullie verder op de hoogte houden! En bedankt voor jullie meeleven..dit doet me heel goed!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:21
Onderwerp: Kinderdoop
|
|
|
IMRE695 schreef: | Tja, er wordt geleerd, er is ooit besloten, er is een traditie gegroeid.
Maar... in de eerste 150 jaar van de vroege kerk was de volwassendoop de norm. Bekeert u, begin een nieuw leven, want het Koninkrijk van God is nabij. Dat is een bijbelse oproep! Als nul-jarige is dat nog moeilijk om te bevatten. |
AMEN!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:19
Onderwerp: Bedelen
|
|
|
GRACE015 schreef: | Ik heb nog weleens moeite met bedelen van mensen aan de uitgang van het station, of in de stad, bij de supermarkt, noem maar op. Je wordt aangesproken voor geld voor het betalen van een rekening, het kopen van eten, de straatkrant,wat ik trouwens een goed initiatief vind. De ene keer loop ik voorbij, en heb daar eigenlijk moeite mee, een andere keer geef ik wat, en denk ook soms nog weleens: ga toch eens wat werken, terwijl ik weet dat dat meestal helemaal zo makkelijk niet is. Het komt erop neer dat ik me verplicht voel om iets te geven, zelf heb ik het aardig goed, en wil dat wel delen, maar ook weer niet te gek. Zei Jezus niet, wat je aan de minste gedaan hebt, heb je aan mij gedaan? Van de week heb ik dus iemand geen geld gegeven, maar ben de AHto Go ingegaan en heb een overheerlijk broodje gekocht, de man had blijkbaar zo'n honger dat hij me omstandig bedankte en het haast uit mijn hand rukte. En ik was nog wel bang dat hij het zou weigeren, als hij geen geld kreeg. Hoe doen anderen dat, vraag ik mij af. Ben je spijkerhard, of geef je af en toe soms wat? |
Meestal probeer ik ook wat te geven, en inderdaad soms wat drinken of een broodje...maar ook wel es geld. Weet je het is mijn verantwoordelijkheid om uit te delen. en wat die persoon er mee doet is vervolgens zijn verantwoordelijkheid. Wel is het zo als ik vermoed dat het om bijvoorbeeld een drugsverslaafde gaat dan geef ik in natura want het geld zal vervolgens op gaan aan drugs en zo help je die persoon uiteindelijk weer net niet.
Groet Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:17
Onderwerp: Preken
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | In de gemeente waar ik kerk, is de prediking echt fijn. De hele dienst is trouwens gaaf. De liederen, het hele thema van een dienst....
Hoe ik dat meet..... meet t niet, ervaar het gewoon. Ik hoor ook geen preek van de dominee, maar God die zelf tot het hart spreekt. God die mijn hart raakt. Denk de hele week nog wel na over de dingen die gezegd zijn, die ik gevoeld heb. Halverwege de week.... yeah t is weer bijna zondag !! |
Heel herkenbaar Jonathan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 12:20
Onderwerp: liefde is
|
|
|
IMRE695 schreef: | Liefde is....
... een kaartje van je aanminnigste ontvangen 'with love'.... |
aanminnigste???? EH???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 12:11
|
|
|
Hallo allemaal,
Gistermiddag werd ik gebeld.........Karst(mijn zoon van 17) had zijn pink in een machine gehad en het zag er slecht uit. Naar het UMCG in Groningen......... Daar de hele middag op de spoed eisende hulp gezeten en wachten wachten wachten. Uiteindelijk is hij om 21.45 uur geopereerd aan zijn pink. Ze kunnen nu nog niet zeggen of zijn pink herstelt of .........dat de pink af gaat sterven.......Willen jullie bidden voor algeheel herstel? en om rust en vrede voor Karst en mij?
Thanks! Groet Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 21:09
Onderwerp: gekke berichten
|
|
|
IMRE695 schreef: | Nou graag, Mary. Erg lief van jou.
Gelukkig heb je hier meer sloten dan bomen. |
Haha ik ben lief alleen jij wist dat nog niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 17:37
Onderwerp: gekke berichten
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ja, inderdaad. Ik zag door het bos de boom niet meer. |
Bril lenen Imre????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 17:33
Onderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Dat is toch wel wat simplistisch gesteld Thomas, het spijt me zeer. Het getuigt n.l. ook niet van liefde, dat wanneer we iemand zien zomndigen om dat maar eenvoudig weg te billijken en iemand maar zijn of haar gang te laten gaan. De bijbel zegt daar andere dingen over. Zo eenvoudig is het allemaal niet.
We moeten God echter liefhebben bovenal.... uit heel je hart, uit heel je ziel, uit heel je kracht en je naasten als jezelf...........
Jezus haatte de zonde, maar had de zondaar onnoemlijk lief....zelfs zo lief, dat Hij voor die zondaar aan het kruis gegaan is.
Om die zondaar te roepen , heeft Jezus toen Hij hier op aarde was, zich onder die mensen begeven, die voor die tijd als "gespuis" te boek stonden.
Hij had de hoeren lief en de tollenaren...ja, hij at notabene met ze. Dat zou je dus kunnen vergelijken met het eten met bijv pooiers in Amsterdam of zo in onze huidige tijd. Zou jij dat zomaar doen....eten met een huis vol pooiers bij elkaar? Ik denk, dat je dat misschien wel uit je hoofd zou laten....Jezus heeft het gedaan.
Ga dus a.u.b. niet zomaar simpel met de zaken om. Het ligt geloof ik iets genuanceerder, dan dat jij het hier wil doen voorkomen.
Jezus is tegen de huichelarij en tegen wetticisme, want wetticisme is een schaamlap om de leegte te verhullen (W.J. Ouweneel).
Toen de overspelige vrouw opgebracht werd door de Farizeeers, die haar wilden stenigen, (waarschijnlijk was het allemaal doorgestoken kaart, want hoe weet men nou, dat er iemand op een bepaald ogenblik op het punt staat om overspel te doen....(?) deze vrouw moet er dus volgens mij "ingeluisd" zijn en misschien wel om Jezus daarmee te confronteren,) toen zei Jezus tegen haar......ik veroordeel u ook niet, maar ga heen EN ZONDIG NIET MEER. Jezus geeft ten allen tijde Zijn genade en vergeving aan iedereen, maar Hij heeft NOOOOOOIT DE ZONDE GEBILLIJKT!
Solafide, die denkt, dat Thomas beter kan..... |
Ben het met je eens Solafide!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 12:48
|
|
|
IMRE695 schreef: | Speciale aanbieding op onze speelgoedafdeling:
4 knuffels voor de prijs van 3
|
Goede aanbieding Imre!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 12:12
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
JILL658 schreef: | VERGEVING
MIJ IS PIJN GEDAAN DIEP VAN BINNEN EINDELOOS KOMT HET TERUG KEER OP KEER SCHREEUWT HET VAN BINNEN
`T IS NIET EERLIJK `T IS GEMEEN WAAR HEB IK DAT DAN AAN VERDIENT
DE BOOSHEID DIE HET BRENGT WAAR GEEN WEG IN IS WAAR KAN IK DIT NU KWIJT WIE ZAL BEGRIJPEN DIT VERDRIET
`T IS ALS EEN STERVEN VAN JE GELIEFDE MAAR DIEPER DAN DAT DE OERSCHREEUW VAN OPGEKROPT OPGEHOOPT VERDRIET
DE EENZAAMHEID DE HOLHEID WAT GEEN MENS KAN VULLEN GEEN TROOST KAN STILLEN DIE LEEGTE IN JE BESTAAN
DAN DE ZACHTE STEM VAN MIJN HERDER KOM IK LEID JE WEL IK DRAAG JE DOOR DE DIEPE DALEN HOGER OP ZAL IK JE BRENGEN
HET GESNIK ZACHTJES IN ZIJN ARMEN VERGEEF LAAT LOS LAAT HET IN MIJN HANDEN
DIE OVERGAVE BINNEN GAAN GEEFT RUIMTE VRIJHEID ONGEBONDENHEID VULT DE LEEGTE DE EENZAAMHEID VLOEIT WEG
VRIJ OM KEUZES WEER TE MAKEN TE LEVEN IN ZIJN VRIJHEID VOOR JOU EN MIJ EN............. ZIJN LIEFDE DOOR TE GEVEN AAN ANDEREN
JILL |
Wow Jill heel erg mooi!!! Thanks
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 11:33
Onderwerp: en hoe was jóu dag vandaag?
|
|
|
JILL658 schreef: | Dan maar snel op je knieen........... Inka
Jill |
Haha inderdaad Jill!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 maart 2010, 13:35
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Een hele dikke knuffel voor alle grunerstappers Tnv voor de gezellige avond En een knuffel voor de genen die niet mee waren, jullie hebben wat gemist |
Wrijf het er nog maar even in Robbe............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 maart 2010, 09:07
|
|
|
IMRE695 schreef: | In dit topic mag alles besproken worden. Off-topic gaan is zelfs een must. Iedereen kan hier zijn of haar ei kwijt. Er mag gezeurd worden of smakelijk gelachen. Het is als een soort buurthuis. Iedereen is welkom om zijn of haar zegje te doen. Het mag overal en nergens over gaan. |
Vandaag is het feest. Mijn zoon wordt negen jaar!!! En het is ook nog zondag......zo eerst naar de dienst en dan visite visite visite....................... Gezegende zondag voor iedereen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 20:19
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Zeker omdat het zo off-topic is. Ik hou van "alle" vrouwen........., of is dat on-topic gezien de CM-opzet |
Ja hoor Cross...............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 17:37
|
|
|
INKA401 schreef: | ja, een sterke vent aan de haak slaan, en jij in je ligstoel ernaast om hem aan te moedigen |
Di t vind ik de beste tip tot nu toe.
|
|
Naar boven |
|
|