Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 20:41
Onderwerp: Scheiden en hertrouwen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | We leven in een tijd, waarin het verstrekken van een hypotheek meestal wordt gebaseerd op twee inkomens. Dit verplicht vrouwen meestal tot werken, waardoor de kinderwens vaak uitgesteld wordt...Ook zijn vrouwen verplicht te werken als ze alleenstaande ouder zijn en de kinderen de schoolgaande leeftijd hebben. |
Ben niet helemaal mee eens. Mijn vrouw wilde werken vanwege de sociale kontacten. Tevens hebben wij nooit een hypotheek gebasserd op twee inkomens omdat ik dat niet wilde. Ook wilde we niet dat anderen op onze kinderen zou moeten passen vanwege dat we allebei werken.... Wij zijn trouwens laat getrouwd ik was 28 jaar, heb er nooit spijt van gehad zou hetzelfde weer doen, ook raad ik mijn zoon aan niet te gauw gaan trouwen..... Geniet eerst van het leven, en zoekt dan naar een vrouw. Het valt mij vaak op dat vrouwen op latere leeftijd de tijd die ze gemist hebben alsnog willen inhalen, trouwens mannen ook.... Sprotwagens kopen enz...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 21:32
Onderwerp: Uiterlijk of innerlijk
|
|
|
HENK710 schreef: | Ik vrees dat je zo een stap overslaat die volgens mij essentieel is! Je moet nooit als buitenstaander beginnen een muurtje af te breken! Je kunt wel adviezen/hulpmiddelen geven aan de ander om de eerste voegen weg te bikken |
wat essentieel is, begin nooit aan het afbrekken van iemands muur.... Onbegonnen zaak als mens..... Een muur is door de persoon zelf opgebouwd, en hoort het zelf af te breken wanneer die het wil.... Begin er zelf niet aan verloren zaak, want achter de muur kan ook een kooi zijn die op slot zit.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 21:15
Onderwerp: Boos zijn op GOD?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik denk dat boosheid voortkomt uit een overdosis verdriet, frustratie, en dan vaak in combi met machteloosheid; ook vanuit het onrecht dat je door mede-mensen wordt aangedaan. ik ben er van overtuigd, dat de emotie "boosheid" ook niet verkeerd hoeft te zijn. zelfs God zelf kan erg boos worden, vooral wanneer Zijn liefde keer op keer geweld wordt aangedaan. God vergelijkt het in de bijbel zelfs met overspel; Zijn kinderen ziet Hij als Zijn bruid, en zij volgen dan andere goden na. lees bijvoorbeeld maar eens in ezechiel 23 vers 37; (een heel confronterend hoofdstuk!!)
want zij hebben overspel gedaan, en er is bloed in haar handen; en zij hebben met haar drekgoden overspel gedaan; daartoe hebben zij ook haar kinderen, die zij Mij gebaard hadden, voor hen door het vuur laten doorgaan tot spijze. Nog hebben zij Mij dit gedaan; zij hebben Mijn heiligdom ten zelve dage verontreinigd, en Mijn sabbatten ontheiligd. ez 24 vers13; ik zal Mijn grimmigheid (grote boosheid) op u doen rusten; Ik de Heere heb het gesproken; het zal komen, en Ik zal het doen; ik zal er niet van afwijken, en Ik zal geen medelijden hebben, geen berouw hebben; naar uw wegen, en naar uw handelen zullen zij u terecht stellen, spreekt de Heere HEERE
vrij felle bewoordingen, die ook nog eens in verschillende versies worden herhaald. en dat door een zo liefdevolle God. wellicht komt dit voort uit het feit dat Zijn liefde zo vertrapt is?
opstand is anders, denk ik; in dat geval is het moeilijk om te accepteren dat God een bepaalde weg met je gaat, of dat er situaties op je weg komen, die zo enorm onrechtvaardig kunnen zijn, dat je je niet voor kunt stellen dat God dat toelaat. toch, zoals jij al aangeeft; God is vrij om je leven te vormen zoals Hem dat goeddunkt, en uiteindelijk werken alle dingen mee ten goede, wanneer je naar Zijn voornemen geroepen bent/Zjn kind bent. dat neemt denk ik niet weg, dat er een rouw proces is, waarin je je heel verlaten kunt vóéen, door God en door mensen. hoewel dat in werkelijkheid niet zo hoeft te zijn. |
God is een rechtvaardige God, ook wanneer hij de boosheid en verdriet in iemand ziet, zorgt Hij nog steeds voor zijn kinderen.... Dat is het Vaderhart van God, Hij heeft zijn enig geboren Zoon aan ons gegeven ook in onze boosheid.....verdriet ....onbegrip...vragen....en hoe nu verder....enz
Een ding weet ik voor mezelf, met Hem ben ik meer dan overwinnaaar, en met Hem spring ik over de muren/bergen heen...... Hij doet mij grazen aan grazige wijden....ondanks alles......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 21:01
Onderwerp: WAAROM
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Waar gaat dit eigenlijk nog over? Het ging toch over het woordje paps? Dan meteen elkaar onderling aanspreken over de sfeer, vind ik gewoon te ver gaan. De termen kaf en koren....wat is er aan de hand? Misschien trekken mensen zich wel iets heel erg aan, terwijl het helemaal niet zo bedoeld was.. |
Laat het rusten zoals het is..... vind ik....het is voledig OFF-TOPIC.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 13 januari 2011, 21:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 20:46
|
|
|
LORETTA033 schreef: | Parels verwijzen soms naar tranen Ze worden uit pijn en lijden geboren
De parel is eenglanzend harde verdikking die in de schelp van een parel oester ontstaat ten gevolge van een irritatie, bijvoorbeeld een zandkorreltje Hij is dus zijn leven niet als parel begonnen. De stroom laat een scherp korreltje binnendrin gen in de geopende schelp. , dat het weekdier pijn doet., en om die pijn te verzachten, omkleedt hij het 3 a 4 keer per dag met een laagje parelmoer. Een natuurlijke parel groeit langzaam en doet er ongeveer twaalf jaar over om van een spelde knop tot de grootte van een erwt uit te groeien. Een oesterschelp word opgedoken door een parel visser. De oester moet stervenom de parel te kunnen winnen. Een parel word dus uit pijn geboren en symboliseert het lijden. Christus is de Kostbare Parel. Hij opende na drie dagen zijn graf [schelp] De pareloester is ook een opstandings symbool |
Mooi verwoord... Een "parel" in Gods hand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 19:59
|
|
|
MENNE507 schreef: | Veel mensen (mannen nog meer dan vrouwen) bouwen een muurtje om zich heen. Ik vind het wel belangrijk om genoeg tijd met een ander te besteden om op zijn minst een blik over de muurtjes te werpen.
Op je instincten afgaan kan ook best werken hoor, maar hoeveel parels mis je omdat je er niet in slaagt de persoon te zien voor wat hij/zij is? |
Ondanks de parels die mogelijk er zijn, kunnen parels veranderen in een zandkorrel welke geen parel waren.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 13 januari 2011, 20:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 19:54
Onderwerp: Samengesteld
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zijn kinderen echt zo kwetsbaar als jullie beweren? Volgens mij valt dat wel mee. Het ligt heel sterk aan hoe je er zelf mee om gaat. |
Dat is ook wat ik ervaar...
Gek genoeg ervaar ik zelf bij mijn kindereen, dat kinderen hun ouders beter kennen dan dat we zelf beseffen.... Ook in nieuwe relalties hebben zij de dingen beter door als wij ouderen.... Voor mij is het althans een maatstaf waar ik mijzelf aan meet. Deels hebben zij toch ook iets van mij..en van hun moeder..
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 13 januari 2011, 20:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 19:40
Onderwerp: Zat 5 febr Uit in Leeuwarden
|
|
|
ANNETTE965 schreef: | Echt niks..? Ik moet toegeven, het is mooi in het noorden of zou dat mijn friese bloed zijn dat het met je eens is |
Ik denk het.... De aankomende vakantie ga ik er zeker weer volop van genieten.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 18:53
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dan zal het bij beide denk ik recht uit het hart gezongen zijn; en dus mooi! ik hoor liever iemand vals zingen, dan dat ik hem/haar niet hoor zingen. (jaja crossroad; mij hoor je goed als ik zing!) |
Beter dan op de blokfluit?.....
verborgen talenten komen naar boven in harmonie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 18:47
Onderwerp: Zat 5 febr Uit in Leeuwarden
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Kom op Angelique, weer in het hoge noorden is wat overdreven. Feessie 18 december was volgens mij redelijk bij jou in de buurt .... Feessie 31 december was zuid / midden Nederland De picknick van afgelopen jaar waren allemaal in midden Nederland BBQ bij Erika was ook midden Nederland Strandwandeling Noordwijk in het westen .... De rondvaart die Herman had gepland was in de Biesbosch, zuid Nederland En dan staan hier niet eens alle activiteiten die in midden / zuiden / westen van Nederland zijn georganiseerd Vind eigenlijk dat het noorden er maar bekaaid vanaf komt ..... |
Er gaat niks boven het noorden.... Maar dat weten een hoop niet...
Heb altijd al genoten van de Friese meren....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 00:19
Onderwerp: Nieuwjaarswandeling
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik wens jullie veel sucses Robert, echt waar
maarre... weet je dat deze site bol staat van de mensen die dat ook ooit gedacht hebben? |
Helaas, maar waar...zelfs na een "perfecte" date....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 00:02
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Ik ben ook soms boos op God,
Ik heb een hele tijd lang een probleem gehad, ik had hierdoor ook verdriet, en heb alles bij God gebracht, mijn wanhoop, mijn twijfels, mijn opstandigheid, mijn vragen waarom Hij het toeliet, of waar Hij was, mij koppigheid, mijn goede wil, mijn verlangen dat alles goed kwam, dat ik mij weer veilig bij God kon voelen,
maar eigenlijk voelde ik mij gans die tijd heel veilig bij God, want anders kon ik nooit met al die emoties tegenover Hem staan in alle eerlijkheid. en weet je, Hij heeft mij echt geleid naar een oplossing, en het probleem en het verdriet is volledig verdwenen.
Ik denk dat ik mag boos zijn op God van God, zo mag ik mezelf zijn tegenover God, Hij accepteert mij zoals ik ben, Hij respecteert het dat ik over alles eerlijk spreek, en Hij laat mij gewoon niet in de steek! Zo ervaar ik onze relatie, en ik heb er een goed gevoel bij!
Moest ik God niet hebben om alles aan te zeggen, tegen wie zou ik het allemaal zeggen? mijn leven zou een leugen zijn, want door mijn gesprekken met God weet ik dat er mij na dit leven nog een ander leven te wachten staat in Zijn Rijk van Liefde. |
De Heer is onze vriend die ons nimmer meer verlaat...
http://www.youtube.com/watch?v=ld_LghTfwtE&feature=related
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:23
|
|
|
HANNAH810 schreef: | deze keer ben ik het niet met je eens, jolan, allereerst is er verschil tussen opstandigheid en boosheid; dat even voor de duidelijkheid......
boosheid lijkt afstand te creeren, maar komt juist voort uit betrokkenheid. persoonlijk is heb bij mij wel voorgekomen dat ik mijn kussen uit frustratie en boosheid in elkaar gestompt heb, tijdens mijn bidden. ik ben ervan overtuigt, dat dat ook mag van onze God. Hij zegt immers; vertel mij Uw redenen........ geef Mij uw hart (vol boosheid en frustraties) maar gij wilt tot mij niet komen......opdat Ik u geneze.... (ik citeer even uit mijn hoofd, dus weet niet of ik het juist weergeef......) essentie is wel, dat je met alles, ALLES naar Hem toe mag gaan.......
. |
wat moet ik hierop zeggen.....
Maar dat zijn wel de ware emotie's welke erbij horen die het echt maken voor God. Het komt vanuit het hart van iemand, laat het gaan, ook voor God, want Hij is rechtvaardig, wees het zelf ook.... Dat is wat ik erin ervaar, want daarmee worden de tranen gewist, en is iemand een "parel" voor God geworden.... God heeft ons geen "kalme reis beloofd, maar we een behouden aankomst" in ons leven.....
Er Is Een God Die Hoort
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 12 januari 2011, 23:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 23:06
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | had in het verleden meegelezen mar...orienteren vóór reageren! |
Klopt, is een overwinning voor jezelf, althans dat ervaar ik bij mezelf. Dat had ik zelf al geleerd, omdat een kapitein niet eerder zijn oordeel mag geven na 24 uur ingeval van misdrijf op een schip.
Juist om te voorkomen dat er verkeerde conclusies getrokken wordt, vanuit het gevoel van emotie's op dat moment.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 12 januari 2011, 23:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:58
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Verkeerde interpretatie Mar! Het spijt me voor je en wil hierop ook niet verder op in gaan. Ik wens niet door eventuele verkeerde opvattingen van mensen op het verkeerde been gezet te worden. Ik denk dat jij dat wel begrijpt!? |
ik begrijp het heel goed Gibby.... Zo zie je maar weer hoe iets over kan komen en voeding kan zijn die je niet wil...
Shalom...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:50
|
|
|
HENK710 schreef: | Wat is daar theoretisch aan? Als je boos bent op iemand, is er op dat moment volgens mij juist vanuit de emotie enige afstand, die afhankelijk van de ernst van de boosheid en de binnenkomst daarvan bij de ontvanger verder uit kan groeien. Een van de natuurlijke medicijnen hiertegen is de band die je met elkaar hebt. Als er in die band ook sprake is van liefde vanuit het hart, is er eerder sprake van ruimte om de boosheid weg te laten ebben. Niets theoretisch aan, maar gewoon het volgen van de weg van emoties |
het gaat om boos zijn op God....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 12 januari 2011, 22:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:42
|
|
|
HENK710 schreef: | Wie doet dan dan????? |
Jij zegt het: "Boosheid kan afstand kweken"..... en de rest...
Boosheid, zet iemand juist op de goede plek neer waar God men wil hebben, waardoor Zijn liefde geopenbaard wordt, juist daarom....
Dezelfde vraag welke aan de Here Jezus gesteld wordt "waarom is deze ziek?".... omdat Gods koningrijk geopenbaard wordt, was het antwoordt van de Here Jezus....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 12 januari 2011, 22:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:37
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Spreekwoordelijk en bekende uitdrukkig: Kaf van het Koren scheiden. Afval is wat zich van het goede scheidt...maar nog wel geschikt voor hergebruik ná goede behandelingen, Mar! |
Duidelijk, jij en angy zijn het "koren" en wij de "kaf", zoals ik het begrijp in alles....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:34
|
|
|
HENK710 schreef: | Boosheid kan afstand kweken. Daarom is het dus wel belangrijk om je boosheid op een goede manier te kanaliseren, wat niet echt eenvoudig is. En nee, ongeremd boos zijn is inderdaad niet goed, want dan blijf je er dus in hangen (zie waarschuwing in eerdere stukje). |
Boosheid brengt nader, dat is hetgeen wat emotie doet.... Omdat het werkelijk aanwezig is... Het is niet theoretisch of formeel te verklaren....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:28
|
|
|
HENK710 schreef: | Mary, waarom zou je niet boos mogen zijn op God? Bij deze vraag denk ik altijd meteen aan iemand als Job of Jeremia, die letterlijk hun geboortedag vervloekten. Dan moet je toch wel ernstig boos zijn op zo'n moment... God geeft ruimte voor deze emotie, zoals Hij ruimte geeft aan elke emotie, juist omdat emotie een belangrijk hulpmiddel is in het opbouwen van relaties, waartoe we toch mede geschapen zijn.
Zorg ervoor dat je je boosheid uit, krop het niet op! Juist dat kan al lucht geven om weer verder te kijken en niet in de boosheid te blijven hangen. Want dan begeven we ons als mens op glad ijs... |
Ik denk dat we meer geconfronteerd wordt wat vanaf de kansel gezegd wordt, "God is liefde" en aait over onze bol en mij overkomt niks...... Het is niet alleen emotie maar ook het verstand die ergens in geloofd....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:21
|
|
|
MAJARO438 schreef: | hm nou ik ben wat dat betreft een slechte ervarings deskundige omdat mijn ex wat eh aparte idee"en had. Maarrrrr mijn kids gunnen het mij onvoorwaardelijk en willen juist heel erg graag dat ik een relatie krijg, alleen als diegene ook kids heeft zie ik fronsen ontstaan. Hoe je het ook wendt of keert, er komt een periode, nadat al het leuke en nieuwe er af is, dat kids hun plaatsje gaan op eisen en verdedigen. En dan moet je wel erg sterk in je schoenen staan als stel en samen op 1 lijn zitten wil het een kans van slagen hebben. Voor pubers ligt het allemaal idd gevoelig, die maken al een onzekere periode door en om dan ook nog nieuwe vrienden te gaan maken kan wel wat veel zijn. Een samengesteld gezin heeft een nog grotere kans van mislukken dan een 1e huwelijk o.i.d. weet het percentage niet meer maar heb er zelf ook nog aan bij gedragen Als ik kon kiezen zou ik een partner zonder kids nemen. Als je al wat te kiezen en te nemen hebt
gr majaro |
Nihil dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:15
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Dank je ducky...dit gaat naar de redaktie....ben het nu zat! |
Wat zielig, je laat je wel in de kaart lezen zo Angy....
Liever zou ik dit niet willen zeggen...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 12 januari 2011, 22:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:13
|
|
|
GIBBY159 schreef: | En wie zaait zal kaf van het koren scheiden........... |
Wat is het kaf dan Gibby, volgens jou????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 20:13
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Maar Mar,je zult nooit de vader van die kinderen worden,een vader hebben/hadden ze al en daarom moet dat rustig aan geintroduceerd worden in een gezin.Je moet dat een kans geven dus ook hier hebben de kinderen geen inspraak in mijn keuze voor een partner. Ik begrijp die haast niet zo,een huwelijk ga je,hopelijk,aan voor de rest van je leven,dan is dat toch die investering waard? |
Ik bedoel niet de vader in bloed verband, maar "VADERSCHAP/MOEDERSCHAP (vaderhart/moederhart van God)'" voor de kinderen....een hart hebben voor de kinderen zoals ze zijn....
Waar ik op doel is, de taak welke je als man en vrouw in een gezin heeft voor de kinderen... Zoals jij al zegt staat dat los van de relatie tussen de partners.... Daarmee is het niet meer een stelling van: "kinderen gaan bij mij voor" maar, "onze kinderen" gaan voor....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 12 januari 2011, 21:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 20:05
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mijn kinderen gaan zeker niet voor een partner... Maar die kinderen horen wel bij mij en mijn bestaan... |
Juist daarom is het belangrijk om tijd en ruimte voor jezelf te creeren dat iemand de juiste partner ontmoet heeft, zoals God dat bedoeld heeft. Dan zijn de opvattingen zoals "mijn kinderen gaan voor" zeker niet van toepassing.... Want die partner neemt dan het hele "pakket" zoals het hoort....
Ik weet van ervaringen van alleenstaande vrouwen dat er ook veel mannen zijn met verkeerde bedoelingen.....waardoor je als vrouw je gaat beschermen door "mijn kinderen gaan voor".... Dat is terecht...maar niet als defenitie want daar kan iemand waar het niet voor geld wel eens aan je voor bij gaan.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 12 januari 2011, 20:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 19:54
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Samengestelde gezinnen, vrijwel iedereen krijgt hiermee te maken. Toch is relatief weinig aandacht op het forum voor dit onderwerp. Laten we een eerste aanzet ertoe geven. Wat doe je als je bij elkaar wilt wonen en er zijn kinderen in het spel....
Stelling 1: Als de relatie goed is, hoeven kinderen geen argument te zijn om niet bij elkaar te wonen.
Stelling 2: Als je kinderen als argument gebruikt, ben je niet zeker van je relatie |
Ik denk dat het een hele goede stellingen zijn waar eens goed over na gedacht mag worden....
Het is voor een man erg frusterend wanneer deze geconfronteerd wordt met "mijn kinderen gaan voor jou". Wordt tot nu toe met 1 op 1 contacten steeds daarmee geconfronteerd zonder dat men mij kent als vader. Opvallend vind ik ook dat dit hoofdzakelijk door vrouwelijke partners gezegd wordt... Het geeft mij het gevoel dat de mans positie in een gezin vanuit geloof niet geacepteerd wordt in algemeen.
Juist in de eerste ontmoetingen is het belangrijk om te ontdekken waar je elkaar plaatst in een eventuele nieuwe relatie.... Neem daar de tijd voor en haal niet zomaar iemand naar binnen... Dat is wat ik zelf ervaar bij velen, dat wel gebeurd....daardoor wordt de man op een verkeerde plek gezet.....en komt dan met ervaringen die niks met bijv. mij te maken heeft.....
Bezint eer ge begint..... geld ook voor mij...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 12 januari 2011, 19:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 18:32
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Geen partner komt tussen mij en mijn kinderen te staan, |
Wanneer ik dit voor mezelf keihard zou stellen?... zeg ik voor mezelf ik heb geen relatie nodig.....
Er zijn situatie's, in een nieuwe gezins relatie, dat de parnter terecht tussen beiden in komt....wil men dat niet, ga dan alleen verder vind ik. Zelf draai ik mijn rug daarvoor om, bij voorbaat.
Zelf zou ik niets anders wensen om een partner te vinden die de plek van moederschap in kan nemen zoals het voorheen ook voor ons was. Zij stond bovenaan, voor mij, ook wanneer het ging om onze kinderen.... Diezelfde plek van moederschap vind ik belangrijk voor de kinderen....dat is hetgeen zoals God dat bedoeld heeft.....in een gezin....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 12 januari 2011, 18:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 17:00
|
|
|
PIETER649 schreef: | gewoon wachten tot de kinderen het huis uit zijn dus??
kinderen, ook pubers, zijn flexibeler dan je denkt. maar het is een fantastische smoes om je eigen onzekerheid mee te maskeren... |
Niet wachten, gewoon eruit schoppen, probleem en masker opgelost......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 16:50
|
|
|
Zoals Hannah het al zegt, speeld tijd en ruimte geven voor een groeiproces in een relatie een erg belangrijke rol.....
Trouwens: ware liefde is geduldig....niet opgeblazen......zoekt zichzelfe niet.....enz.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 16:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Samengestelde gezinnen, vrijwel iedereen krijgt hiermee te maken. Toch is relatief weinig aandacht op het forum voor dit onderwerp. Laten we een eerste aanzet ertoe geven. Wat doe je als je bij elkaar wilt wonen en er zijn kinderen in het spel....
Stelling 1: Als de relatie goed is, hoeven kinderen geen argument te zijn om niet bij elkaar te wonen.
Stelling 2: Als je kinderen als argument gebruikt, ben je niet zeker van je relatie |
Stelling 1: een relatie kan pas goed zijn wanneer de kinderen geen argument is...
Stelling 2: Klopt, is al verwoord in stelling 1...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 12 januari 2011, 16:47
|
|
Naar boven |
|
|