ChristianMatch

Forum

Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 83 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 14 augustus 2011, 23:08
BerichtOnderwerp: Dieren en hun 'ziel'

In Genesis 9 sluit God een verbond met Noach, en Hij geeft Noach daar ook toestemming om vlees te mogen eten (voordien mocht dit niet), maar wel onder strikte voorwaarden.

Genesis 9:3 Al wat zich roert, dat levend is, zij u tot spijs; Ik heb het u àl gegeven, gelijk het groene kruid.
4 Doch het vlees met zijn ziel, dat is zijn bloed, zult gij niet eten.

Leviticus 17:14 Want het is de ziel van alle vlees; zijn bloed is voor zijn ziel; daarom heb Ik tot de kinderen Israëls gezegd: Gij zult geen bloed van enig vlees eten; want de ziel van alle vlees, dat is zijn bloed; zo wie dat eet, zal uitgeroeid worden. (SV1977)

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zondag 14 augustus 2011, 23:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 augustus 2011, 22:45
BerichtOnderwerp: Beurskoersen

PIETER649 schreef:
nee, geen pgb hier... maar zie net wel dat er alweer 2000 euri gestort is wegens een gehandicapt personeelslid en gooi straks ff de aanvraag voor loonsubsidie op de bus.

weet je hoe leuk het is om terecht geld van de staat te krijgen en tegelijkertijd mensen weer n zinvolle dagbesteding te geven?
geloof me cross... das veul leuker dan pgb-potjes op slinkse wijze leeg te hengelen voor n nieuwe laptop of n vacantie naar bijv. Kroatie

Als het op slinkse wijze gaat, dan is het niet goed ... Maar iedereen die PGB ontvangt, moet de uitgaven ervan ook kunnen verantwoorden ... Is die niet volledig of is het niet conform de indicatie dan moet het PGB geld gewoon terug worden betaald.
Voor een laptop weet ik niet of dit te verantwoorden is ... Vakantie is ook niet te verantwoorden voor de persoon die PGB ontvangt, maar de betaling van de begeleider, valt wel onder legitieme PGB verantwoording.

Je krijgt niet zomaar een CIZ indicatie voor een PGB vergoeding. Je moet wel degelijk kunnen aantonen dat je er voor in aanmerking komt, want op "mooie blauwe ogen of een zielig verhaal" doen de indicatiestellers van het CIZ niets ... Dat het op de mensen allemaal wat gemakkelijk overkomt, omdat blijkbaar iedereen zomaar PGB krijgt, vind ik niet correct. Laat de deskundigen maar bepalen of iemand wel of niet in aanmerking komt voor een indicatiestelling waaraan PGB is verbonden, en ga eens wat minder af op wat je denkt te zien of te weten .... Engeltje smiley

Ik las de je net weer 2000 euri kreeg voor een gehandicapt personeelslid, dat je ook nog snel ff een aanvraag voor loonsubsidie op de bus doet ... Als je die subsidies niet had gekregen van de overheid, zou je dan nog zo grootmoedig zijn, en een gehandicapt iemand in dienst nemen ... Of is het dan allemaal niet meer zo leuk ... Of is het dan juist nog leuker, omdat je dan vanuit je "medeleven" met je gehandicapte mens iemand een baan aanbiedt ... Twijfelende smiley

In dit geval kom ik dan toch weer uit op het PGB ... Weet je hoeveel mensen, met een PGB indicatie, betalen voor dagbesteding ... om toch maar bezig te zijn in het arbeidsproces ... En weet je hoeveel dit per maand ongeveer kost ??
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 augustus 2011, 19:24
BerichtOnderwerp: Beurskoersen

JOSINA022 schreef:
Slechte dag, Pieter? Knipoog smiley

Pgb in Duitsland ... Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 12 augustus 2011, 19:25
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 augustus 2011, 19:23
BerichtOnderwerp: Ik ga op rei.s (2)

HERMAN388 schreef:
2 weken muilkorfen voor bekkenvechters Knipoog smiley

Ik weet niet goed wat ik me bij bekkenvechters moet voorstellen Twijfelende smiley

Als je er maar niet instabiel van wordt ... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 12:13
BerichtOnderwerp: lekker swingen als christen in een discotheek ?

FRANKT627 schreef:
Inderdaad, maar ik doe mijn best. Ik ga ook een cursus psychologie doen om die rare Nederlanders nog beter te snappen. Eerst de Nederlanders doorgronden en dan de Drenten en Friezen...ik heb nog veel werk. Lachende smiley

Een Drent valt niet te doorgronden, daarvoor moet je van de zandgrond komen ... (en dat spul van achter de Hondsrug, dat bent meer duutsers dan drent'n, en ze knauw'n ok nog)
Een Fries leer je al kennen als je zegt dat Fries een dialect is en geen taal ... Smiley met dichtgeplakte mond

..
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 11:20
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Ik leg net de telefoon neer ... heb een korte vakantie geboekt naar Frankrijk ... Lachende smiley

5 daagse wildwater kano cursus in de provincie Hautes Alpes en aansluitend 2 dagen raften ...

Last minute boeking (eind wk 33) ... zo worden de benzinekosten wat draaglijker ... Clown smiley

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op donderdag 11 augustus 2011, 12:04
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 8 augustus 2011, 20:16

FRANKT627 schreef:
Ik kan helemaal niet christelijk swingen. Er is geen muziek gemaakt naar de bewegingen van mijn lichaam Boze smiley

Ik wel, zojuist nog 3 kwartier wezen swingen op christelijke muziek ..

Er had van mij wel iets meer bas in de muziek gemogen, nu kon ik het ritme bijna niet houden tijdens spinning ...

4/4 80 enkel tempo boem - boem - boem - boem
4/4 80 dubbel tempo boemboem - boemboem - boemboem - boemboem
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 8 augustus 2011, 20:05
BerichtOnderwerp: einde lidmaatschap

LISA610 schreef:
Hai allemaal,

Ik heb morgen een hoop te regelen, want ik vertrek woensdag naar Frankrijk met mijn kids. Terwijl wij op vakantie zijn loopt mijn abonnement af en wanneer ik daarna terug kom bekijk ik dan wel weer. Voor een ieder die net als mij op vakantie gaat: een hele fijne tijd en tot later.

Knipoog smiley Lisa

Als ik me niet vergis ben jij morgen toch jarig ?? Clown smiley

Alvast van harte gefeliciteerd en een hele fijne vakantie gewenst ... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 8 augustus 2011, 20:04
BerichtOnderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM

GIJS102 schreef:
Ik denk dat jij hier een verkeerde uitleg aan geeft. Als de levenswijze veel mensen ziet en God er mensen uithaalt en bekeerd, dan moet er toch wel een predestinatie zijn?

Omdat God geen tijd kent, Hij is de Alfa en de Omega, weet God wie er geschreven staan in het Boek des Levens ... ("Van voor de grondlegging der wereld" staat er geschreven ..)
Hij heeft niemand uitgekozen, maar iedereen heeft het voorrecht om door Jezus Christus, tot Hem te komen ...
Je hoeft Hem alleen maar aan te nemen als je persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker ...

Joh. 3:16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Ik ben de Alfa en de Omega ??? ???? ?? ‘?’ ??? ?? ‘?’, Ik ben de Eerste en de Laatste, het Begin en het Einde (Uit de bijbel, Openbaring, over God).

..
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 8 augustus 2011, 19:50
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

THIRZA120 schreef:
Hillsong: my heart is overwelmed

http://www.youtube.com/watch?v=BcPM_SCxLOc

Echt mooi ...

Darlene Zschech en Hillsong Australia komen 19 november naar Nederland -- Apeldoorn -- Lachende smiley

http://truetickets.nl/s/394/Darlene-Zschech

Een idee om met een aantal CM leden naar dit concert te gaan ... ??

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 8 augustus 2011, 19:53
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 8 augustus 2011, 14:02
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

SUSANNAH475 schreef:
Slechtste moment dat ik wakker werd van weer een nieuwe buurvrouw... namelijk buurvrouw hond... jaja ze is er weer.
Bovendien hoorde ik niet lang erna een klap, ik keek uit m'n raam, blijkt dat er een bord "TE KOOP" onder mij wordt weggehaald... ofwel ik krijg binnenkort ook nog weer onderburen...
Alsof er nog niet genoeg herrie hier is... Twijfelende smiley nou maar hopen dat die een beetje rustig is...

Ik las laatst een stukje op internet: De vraagsteller had een soortgelijke vraag, de psycholoog kwam met het volgende antwoord ...

Sommige mensen zijn hypergevoelig voor hun omgeving.
Gek genoeg ligt het niet aan de omgeving, maar aan de persoon zelf.
Indrukken die je oppikt van je omgeving kan je in je opnemen , maar ook negeren.
Ben je hypergevoelig, dan pik je onnodig veel op, ook dingen waar je niets mee te maken wilt hebben.
Kleine tot zelfs heel kleine dingetjes kunnen irritatie bij jou doen opwellen!
Wat te doen?
Je kan het je eigen niet afleren hypergevoelig te zijn.
Toch moet de oplossing ergens bij je zelf zitten.
Allereerst moet je goed in je vel zitten met voldoende zelfvertrouwen, maar dat valt niet mee met al die stoorzendertjes om je heen.
Bedenk wel dat je er zelf voor kiest om je te ergeren, het is dus je eigen keus!!
Je kan ook kiezen je er niet aan te ergeren.
Als je weet waarom je, je er aan ergert, dat het jouw probleem is en niet je omgeving, dan heb je de helft al gewonnen.
Leer het dus eerst te begrijpen!
En gebeurt het toch weer, bekijk dan achteraf of er wel een goede reden was je er aan te ergeren.
Of je ook anders had kunnen reargeren of zelfs helemaal niet.
Jij kiest er voor, dus jij moet het afleren, het is jouw probleem.
Pas als je daar voldoende van bewust bent, kan het heel langzaam minder worden, dat kost tijd, veel tijd.
Maar waar een wil is, is een weg!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 7 augustus 2011, 16:39

MARIA576 schreef:
eens even zien: tranen van blijdschap, ánder 'gejank'? dan vermoed ik ....de geboorte van een baby! (leuk die puzzels!) Lachende smiley

Ik heb verder geen idee Maria, maar als de één "jankt" dan zal de andere kant ook wel "janken" Huilende smiley, smiley in tranen -- Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 7 augustus 2011, 13:47
BerichtOnderwerp: Ik ga op rei.s (2)

Trijnie een fijne vakantie gewenst, maar die hoge temperaturen ... mij te warm ...
Majaro, misschien kan Trijnie wat van het mooie weer, zon en warmte doorsturen naar Schotland ... Knipoog smiley

Geniet er maar lekker van Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 7 augustus 2011, 13:42
BerichtOnderwerp: Ontvangen tekst

MAJARO438 schreef:
Misschien leuk om te delen, teksten die je mocht ontvangen van Hem ter bemoediging of iets dergelijks.

Ik was vanmorgen op mijn kamer aan het rommelen en pakte een soort van dagboekje dat ik ooit eens van een vriendin had gekregen naar aanleiding van mijn doop. Ik sloeg de tekst die mij gegeven was bij mijn doop er bij open en las nog even een stukje terug. Nu heb ik erg veel mee gemaakt in mijn leven, hoogte punten maar ook diepte punten(zoals zovelen met mij) en opeens was daar die tekst toen ik mijn leven overzag:

Jesaja 43:18

"blijf niet hangen in wat er eertijds is gebeurd, het is tijd om nu verder te gaan"

Amen

Een gezegende zondag iedereen,

Majaro

Amen !!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 7 augustus 2011, 13:38

LEANNE226 schreef:
Vanmorgen een geweldig mooi telefoontje van een oud cm-lid gehad,ik jankte binnen 3 seconden Knipoog smiley

Het nieuws verteld ze vast zelf nog wel een keertje.......

kon je wel boven dat andere "gejank" uitkomen dan .... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 18:23
BerichtOnderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?

CHATULIEM619 schreef:
Voor mij kom je gewoon dominant over in een relatie. Niemand zou gedwongen willen worden tot therapie. Dat werkt nl. niet. Therapie heeft pas nut als men zich ervoor openstelt. En de indruk die ik van jouw bijdragen krijg, is dat jij in een therapiesessie ook veel had moeten leren..

Helemaal met je eens.

Therapie heeft alleen nut als je zelf inziet dat er een "probleem" is waar je aan wilt werken, en niet omdat de ander dat zo ziet ...

Ik wou wel in therapie maar mijn partner wou niet mee in therapie, en dat terwijl ik toch echt denk te weten dat ze een autist aanverwante (asperger) stoornis heeft ...
Dergelijke uitspraken zijn m.i. dan ook niets meer dan een "reden zoeken" om te kunnen scheiden ...
En dan ook nog denken dat dit "bijbels" is te onderbouwen ... Gefrustreerde smiley

Sommige mensen denken overigens dat therapie handvatten aanreikt om de partner, met autistische stoornis, te kunnen aansturen naar hun manier van denken. Dat ze de "leidinggevende" mogen zijn van die bewuste partner, om zodoende de touwtjes stevig in handen te kunnen houden ... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 19:27
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting op het forum

FRANKT627 schreef:
eigenlijk wordt op elke topic steeds hetzelfde herhaalt...het begint met een bepaalde vraag en dan wordt er van de schrijvers een psyché analyse gegeven, waar eigenlijk niemand om vraagt, of er wordt uitgelegd hoe het wel of niet moet... Ik vraag me dan af of het eens niet beter zou zijn om alles maar dan ook alles te wissen van dit forum en dan trachten met een schone lei te beginnen.

Om een herhaling van zetten te krijgen Frank ??

Voor een deel ben ik het wel met Mariska eens, ik heb dat ook al eens eerder geschreven "een mening geven is prima, maar soms heb ik de indruk dat je niet kunt schrijven wat je zou willen schrijven omdat men dan in de pen klimt om de redactie in te lichten ..."
Ook heb ik de indruk dat sommige CM leden het leuk vinden om anderen "op de kast te jagen". Dan afwachten op een reactie die niet door de beugel kan, af dat er een overtrokken reactie gegeven wordt, zodat ze daarna de "zielepiet" kunnen uithangen, zich niet begrepen voelen, en weer een reden hebben om de redactie in te lichten over de "reactie van de desbetroffen persoon" -- Die ze zelf notabene, met hun uitspraken "op de kast hebben weten te jagen" ...
Natuurlijk zou de persoon die zich "op de kast laat jagen" beter niet kunnen reageren ((de standaardantwoorden zijn vaak "je hoeft niet te lezen of je hoeft niet te reageren ..)) ... maar als je wel "op de kast zit" is het niet gemakkelijk om niet te reageren ...
Ligt de verantwoording dan bij de persoon die reageert, zich "op de kast liet jagen", of bij de persoon die er een sport van maakt om andere CM leden "op de kast te jagen"??

Ik hoop dat Judith, CM, eens duidelijke regels opstelt (weet niet eens of ze er zijn, heb ze niet kunnen vinden in de algemene voorwaarden) voor wat betreft de communicatie regels in zowel de chatbox als op het forum ... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 18:43
BerichtOnderwerp: ga je mee; 30 juli picknick met evt bbq op de hei in ede?

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley kom je dan niet???

Misschien komen er ook wel mensen die niet op de lijst staan ... Twijfelende smiley -- Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 18:42

Vanmiddag tussen 13.00 en 13.30 uur ...

Ik loop op het strand van Callantsoog richting Egmond aan zee ....

Mijn dochter loopt de strandzesdaagse en die wist niet dat ik daar zou zijn ... Haar gezicht .. verbazing .. stralend .. lachend .. ongeloof ..

Dat was mijn mooiste moment van vandaag ... Coole smiley met zonnebril -- Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 21:12
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

Ik twijfel ook heel sterk of ik ga verlengen ... vrijdag loopt mijn abo af, misschien wel goed om er een tijdje tussen uit te gaan ... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 21:01
BerichtOnderwerp: BBQ in belgie

HAAS141 schreef:
jammer genoeg kunnen wij dan niet Huilende smiley, smiley in tranen
ik weet wat ik mis ... ik ken de belgische gezelligheid Knipoog smiley

Volgens mij herinner je je alleen maar die terlenka broek .... Clown smiley -- Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 17:25
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

Ik lees, nog maar een keer het boek "Gezond leiderschap in de kerk" van Paul Ch. Donders & Jaap Ketelaar.

Uitvoerig belichten ze vijf aspecten van het geestelijk leiderschap: roeping, persoonlijke verantwoordelijkheid, sociale verantwoordelijkheid, sociale vaardigheid en bestuurlijke vaardigheid. Elk onderdeel heeft aandacht voor de kern, Bijbelse bakens, de praktijk, oefeningen (of workshops) en meditatie. Het is een groots, leerzaam, uitdagend, maar bovenal uniek werkboek voor vrijwilligers, betaalde krachten, pastoraal werkers en predikanten en allen die leiding hebben te geven en verantwoordelijkheid hebben te dragen in de kerk en daarbuiten.

Echt een aanrader voor iedereen ... niet alleen voor leidinggevenden Knipoog smiley

http://www.gideonboeken.nl/boeken/titel/gezond-leiderschap-in-de-kerk/terug/53/
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 16:32
BerichtOnderwerp: wat vind je van Nudisme ?

CHATULIEM619 schreef:
Ik probeer zo zorgvuldig mogelijk met je eigen woorden om te gaan. Maar ik begrijp niet, waarom jij dan zo gemakkelijk over dit principe heen gaat. Als God mensen Zelf bekleedt, het eerste offer dat gebracht is, zegt dat toch iets van hoe God erover denkt? Dan kun je wel stellen, daar heb ik als christen niks meer mee te maken, maar dat geldt in mijn ogen pas als je bij de Heer bent. Je hebt als wedergeboren christen nog steeds te maken met een zondige natuur, en daar zul je rekening mee moeten houden vind ik.
Dat je dan de verantwoording neerlegt bij iedereen die daar misschien niet zo mee kunnen omgaan, vind ik dus een verkeerde houding. In mijn ogen stelt God een voorbeeld voor ons mensen. En dat voorbeeld wil ik volgen. Niet omdat ik er niet tegen zou kunnen, maar meer omdat ik wil doen wat God van me vraagt. Ik wil zijn zoals Hij, ook in dit gebied....(sorry, preek)

CROSSROAD317 schreef:
Waar zie ik het woord schaamte staan ?? Want daar viel je over ...
Dat jij invult voor de bijbel "zagen dat ze naakt waren = schaamte" is natuurlijk toegestaan ...

Je mag vinden dat ik "veel te grote woorden gebruik" maar dat doet er niets aan af, dat je mijn woorden verdraait en me iets in de schoenen wilt schuiven wat ik niet heb gezegd ...

Nogmaals jij geeft een invulling aan wat je leest, ik lees het woord schaamte niet in genesis ...
Nogmaals, je verdraait mijn woorden waardoor je mij iets in de schoenen schuift wat ik niet gezegd heb ...

Maar goed, voordat ik me op de kast laat jagen ... Smiley met dichtgeplakte mond -- Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:03

CHATULIEM619 schreef:
[/color]Laten we eens zien wat de bijbel er zelf van zegt:

Ik lees hier een direct gevolg van de zondeval. en verder deze tekst:
Hier zien we dus het initiatief van Godzelf uitgaan. Daarmee bevestigt Hij de ontstane situatie. En deze situatie zal net zolang bestaan tot we in een nieuwe hemel en aarde wonen.

Toch vind ik dat je veel te grote woorden gebruikt. Je vertelde immers zelf dat verliefdheid opeens kan toeslaan, waarom zou dat met begeerte niet kunnen? Het gaat m.i. er meer om wat je doet als begeerte je overvalt, geef je er aan toe, of doe je er niks mee?

Waar zie ik het woord schaamte staan ?? Want daar viel je over ...
Dat jij invult voor de bijbel "zagen dat ze naakt waren = schaamte" is natuurlijk toegestaan ...

Je mag vinden dat ik "veel te grote woorden gebruik" maar dat doet er niets aan af, dat je mijn woorden verdraait en me iets in de schoenen wilt schuiven wat ik niet heb gezegd ...

Maar goed, voordat ik me op de kast laat jagen ... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:55
BerichtOnderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?

THIRZA120 schreef:
het is een reactie op de vraag van christen. Het lijkt mij dat de tekst wel voor zich spreekt.

Je bijbelgedeelte geeft precies weer (zeker het vetgedrukte) wat het topic zegt ... "Wanneer is iemand christen in bijbelse zin, hoe blijkt dat?"

Het bijbelgedeelte is de kern van het evangelie, en dat je dit dan ook plaatst, geeft wel aan dat je een wederomgeboren christen bent. Ik hoop dat je getuigenis, door dit bijbelgedeelte, de bevestiging is, voor ieders christen zijn ... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:34

CHRISTEN307 schreef:
Thuis kun je ook op je eigen muziek bewegen, doe ik ook, en soms ook pittige nummers, waarbij ik wel let op de teksten of zij niet mijn christengeloof aantasten of God bespotten etc...en natuurlijk wat voor beelden getoond worden, dan ook vulgaire en pornoachtige beelden, niet opzoeken en zeker niet bekijken...heilig wandelen is dat, overeenkomstig je christen zijn,,,,

Of angstvalling proberen "goed" te doen in wat, in jouw ogen "goed" is voor God ...

Een heel andere vraag, mag jij wel (van jezelf) aan het Heilig Avondmaal .. ??
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:21

CHATULIEM619 schreef:
We weten allemaal wel dat de sauna niet de plaats is om een vrouw te begeren.
Leuk dat je het met me eens bent ...
De vraag is in mijn ogen dan ook meer, zou je daar wel tussen passen als christen. En dan is mijn mening, dat het gevolg van zondeval schaamte is, dat God dat zelfs bevestigde door Adam en Eva te kleden.
Als het gaat om de vraag of ik daar als christen tussen zou passen, dan is mijn antwoord; ja ik kan daar zonder schuldgevoel naar toe gaan als christen ...
Vraag je eens af waarom Adam en Eva zich gingen kleden om de lendenen ... schaamden ze zich voor elkaar, ik lees alleen dat ze zagen dat ze naakt waren .. ?? Was dat alleen om hun naaktheid of ook om het besef van wat ze hadden gedaan ...

En ik vind het heel vreemd, dat je mannen die begeren als ziekelijk betitelt. In principe hoort dat bij de natuur van de man, het enige wat je kunt zeggen, is dat je wel moet weten wanneer je zou kunnen begeren. En de sauna lijkt me daarvoor niet geschikt.

Blijkbaar heb jij ook al een leesbril nodig ... geef even aan waar ik zeg dat ik mannen als ziekelijk betitel ...
Ik betitel mannen als ziekelijk, als ze elke vrouw die ze aankijken of die hun aankijkt, tot lustobject bestempelen ...
Dat is een heel ander standpunt als wat jij me in de schoenen probeert te schuiven ...
Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:05

CHRISTEN307 schreef:
Wat denk je wat dit soort bedrijven van schaamteloosheid teweegbrengt, als Jezus al zegt, dat wie een vrouw aanziet om te begeren, met of zonder kleren, heeft al overspel gepleegd er van uitgaande, dat je reeds getrouwd bent of op zoek bent naar 1 vrouw in gebed en geloof...

HENKWAL969 schreef:
Dus jij komt nooit op het strand?
Kijkt geen televisie?
Nooit reclame gezien van FA?
Komt in de zomer nooit in winkelcentrum, waar mensen in heeeeeel dunne kleding rondlopen?
De reclame borden in de bushokjes niet gezien?

Je vergeet nog een aantal dingen Henk ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Begeren doe je niet met je ogen ... ook al zien je ogen al dat moois wel ...
Hoe je al dat moois, wat je ogen zien, verwerkt, dat bepaal je zelf ...
En sommige mensen lopen dan ook bewust met oogkleppen op ... Knipoog smiley

Ik denk, dat de sauna, de laatste plaats zou zijn, waar ik als man heen zou gaan, om een vrouw te "begeren" ... (ik begreep dat voor sommige mensens(mannen), sauna bezoek gelijk "staat" aan begeren ...) Nu kan het volgens mij niet anders, dat begeren een bepaalde "staat" van opwinding met zich meebrengt ... Arme man, voordat hij het weet, "staat" hij in zijn nakie, buiten de deur af te koelen, en krijg hij het predicaat "niet gewenst" mee, als ze al niet de politie inschakelen ...

En trouwens, hoe ziek moet je zijn, om elke vrouw die je (of jou) aan kijkt, met of zonder kleren, te willen begeren ... Met andere woorden "elke vrouw tot lustobject te maken" ... Heel ziek ... Gefrustreerde smiley -- Zieke smiley

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 27 juli 2011, 12:07
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 00:19
BerichtOnderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie

CHRISTEN307 schreef:
Zoek eerst het Koninkrijk van God en Zijn Gerechtigheid en al het andere ontvang je bovendien, ja Amen, dat doet Hij al meer dan 60 jaar bij mij...

FF kijken, je bent 63 jaar en zegt dat je al het andere al ontvangt van Hem, al meer dan 60 jaar ...

Zoekt eerst het Koninkrijk van God en Zijn Gerechtigheid, wanneer heb je dat dan gezocht ...

Ik ken Jezus als mijn persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker, ik was 16 jaar toen ik ja mocht zeggen tegen Zijn Liefde ... Dat ik besefte, dat alles wat ik wist over Hem, alleen in mijn hoofd zat ... maar wat in het hoofd zit zit niet in het hart ... Ik ging op mijn knieën en gaf mijn leven aan Hem, Jezus Christus ... En geen seconde eerder ...

Ken jij Jezus Christus als je persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker ... want je kunt niet, zoals ik het lees, al meer dan 60 jaar iets ontvangen, wat je alleen kunt krijgen als je eerst zoekt en vindt ...

Maar goed, dit is wel heel erg off-topic ... Verlegen lachende smiley

Maar snel on-topic gaan ...

Ik vind dat een relatie niet afhankelijk moet zijn van autobezit ... maar ik denk dat in de praktijk het bezit van een auto wel veel meer mogelijkheden geeft ... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:52
BerichtOnderwerp: hoe was het ook alweer?pop-up blokkering

PEET760 schreef:
Heb weer even hulp nodig. Verlegen lachende smiley
Krijg opeens een melding dat ik niet kan chatten.
Die pop-up blokkering staat opeens weer aan bij mij, en heb daar niets aan gedaan.( (is mijn wel eens verteld dat dat ligt aan je virusscanner?!)
Uitleg van cm schiet ik nietzo veel mee op want ik heb geen balkje bovenin mijn pagina staan.
Kan iemand mij weer even helpen?
gr. Peet

Optie 1 --
Taakbalk -- Extra -- Pop-upblokkering > instellingen voor Pop-upblokkering -- adres van website waarvan Pop-ups worden toegestaan .. typ daar de naam van de site .. in jouw geval .. http://www.christianmatch.nl -- toevoegen -- sluiten

Optie 2 --
Als je google toolbar gebruikt kun me met de fuctie "toolbar opties" -- extra -- pop-upblokkering .. aanvinken
Je kunt dan rechtstreeks pop-ups van websites toestaan ... je hebt dan de keuze tussen "eenmalig" en "altijd" ...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 83 Volgende
Pagina 17 van 83