Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:52
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
BART347 schreef: | klinkt bijna een beetje Palestijns... (van knop naar opblazen en geen gezeur meer idd, en ook geen vrouw meer)
en, hoe noem je een vrouw die jouw zuur verdiende geld klakkeloos uitgeeft?
een 'uitzuigpop'...
ik zoek iets daar tussen in. zijn er nou geen 'gewone' vrouwen? | Als je verwacht dat hier een gewone vrouw zit, kun je lang wachten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:46
Onderwerp: EEN MOOI HART
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Jij maakt je erg druk om waar ik dit verhaal geplaatst heb hè Chatuliem ? De essentie van het verhaal vind ik veel belangrijker, het hebben van een hart en daarbij hoort dan ook, als je een hart bezit de vergevensgezindheid naar een ander toe, dus in dit geval, sorry Chatuliem dat ik je zo boos gemaakt heb omdat dit verhaal op de verkeerde plaats staat. Ik hoop in ieder geval wel, dat je dit verhaal tot je door hebt laten dringen, de inhoud ervan, want daar ging het om! Mijn excuses Chatuliem! | Ach, zo heftig is het niet hoor, Mam. Het verhaal is hier al eerder geplaatst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:05
Onderwerp: Wie is God?
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Waarom zou dit niet kunnen? | Omdat hiermee dus een stap wordt overgeslagen. Dit hoofdstuk gaat dus over liefde. Dat je dit op God kunt toepassen is dus een interpretatie van de tekst, het is niet de vertaling van de tekst....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 22:56
Onderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jij hebt vastgesteld dat het occult is Chatuliem.........dus doe nu niet net of ik dat ook vind want j e weet heel goed dat ik daar anders over denk.... En ik reageerde op bovenstaande omdat ik vond dat er wat denigrerend over gedaan werd.....wat simpele buikspieroefeningen, ja, ik ken het verder niet maar dat zal het wel zijn........ | Laten we het dan eens anders stellen. Alle esoterische religies zijn aards en satanisch, occult dus. De bewijzen hiervoor zijn in overvloed. New Age gaat om zelfverwezenlijking, en dat gaat in tegen Gods Woord. Jezus zegt dat Hij de weg is en dat is een heel ander evangelie. De vraag is echter, kan je als christen daar aan meedoen? Mijn antwoord is nee, jouw antwoord is ja.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 20 augustus 2012, 00:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 21:58
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je geeft wel een beetje simplistische uitleg over yoga.......jammer dat je het op zo'n manier belachelijk maakt......Voor anderen is het nl heel waardevol...... | Sommige dingen zijn toch ook simpel? We hebben in het verleden er ook over gehad en we hebben vastgesteld dat het occult is... Doe nou niet alsof dit de eerste keer is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 19:01
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | oke kan ik me iets bij voorstellen maar WAAR had ze het dan onder moeten plaatsen? | Ik zou het onder Bijbelstudie logischer gevonden hebben. Het is immers een moderne parabel. Op andere fora doet de moderator dat vaak, als hij vindt dat een topic op de verkeerde plaats staat.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 19 augustus 2012, 19:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 18:52
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Je zocht een gedicht??? je kreeg een verhaal... Toen ik dat verhaal las....dacht ik niet eens na over of het nu wel een of niet gedicht was...ik liet de inhoud even tot me komen...en die was mooi... Gaat het daar niet veel meer om???? | Ik verwachtte een gedicht omdat het in de categorie gedichten valt. Net zoals ik verwacht dat je bij Agenda uitjes vindt en niet onder christelijk leven. Een beetje de gewone hoofdcategorieën aanhouden is niks mis mee. Het is hier soms werkelijk een ratjetoe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 18:50
|
|
|
KROX372 schreef: | God is de God van het eeuwige jodendom. | Al besneden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 18:49
|
|
|
HARALD940 schreef: | 1Joh4 gaat inderdaad over God's liefde naar ons toe. En 1Cor13 over liefde als gave van de Geest voor ons onderling.
Maar daarbij laat 1Cor13 ons ook zien met welke kwaliteiten in de liefde God naar ons toe komt, en nog veel meer dan wij mensen naar God en onderling doen.
Want God komt naar ons toe in lankmoedigheid en goedertierenheid, in goedgunstigheid, God praalt niet, is niet opgeblazen, God kwetst ons niet, God kan Zichzelf zoeken, maar Hij zoekt juist ons, God word niet verbitterd, en rekent ons het kwade niet toe in Jezus, Hij is niet blij als wij ongerechtigheid doen, maar God is blij met de waarheid, Hij bedekt het kwade van ons, en geloofd in ons door Jezus, Hij hoopt op ons, en verdraagt ons. En dit alles in Zijn onvoorwaardelijke liefde voor ons. Als je de bijbel doorleest zie je deze kwaliteiten van God's liefde ook telkens terugkomen, van Genesis tot Openbaringen.
De context zal dan misschien niet helemaal kloppen, maar 1Cor13 geeft ons daarbij ook een blik in God's liefde naar ons toe. en geeft een relatie met God wel meer invulling over Zijn liefde voor ieder persoonlijk. | Eerlijk gezegd vind ik dat je een punt overslaat. 1 Kor.13 gaat over liefde, en liefde in verhouding tot de mens. Er staat nergens, dat we dit maar toe kunnen passen op God, dat is de inlegkunde die Djab bedoelt. De contekst is hierbij ook belangrijk. Je kunt zoveel gaven en talenten van de Heer gekregen hebben, maar dat wil niet zeggen, dat je ze in liefde gebruikt. Paulus laat in dit gedeelte zien wat liefde is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 18:32
|
|
|
Ja, mag ik? Mensen mogen best wel eens goed nadenken waar ze hun topics neerzetten, dat scheelt een hele hoop gezoek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 18:00
|
|
|
Tjonge wat wordt er toch gerommeld met die topics...Dit is geen gedicht, waarom staat het dan onder gedichten???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 14:45
Onderwerp: animo voor strand - zon - zee - lucht ?
|
|
|
Tjonge, wat doen jullie moeilijk over het organiseren van een uitje. Prik gewoon een datum en laat mensen zich aanmelden. Je had allang een uitje gehad kunnen hebben....En zet het onder Agenda, dan ben je van al het gezeur af.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 19 augustus 2012, 14:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 14:36
Onderwerp: Waarheid
|
|
|
BART347 schreef: | ik denk dat dit topic klaar is om gesloten te worden... | Waarom eigenlijk? Eerlijk gezegd zit ik er al een poosje over na te denken. Dat de vraag door Pilatus als eerste gesteld is, is niet waar. Het was nl. een vraag waarmee de filosofen al een poosje bezig waren.
Jezus zegt: Ik ben de Weg de Waarheid en het Leven. Op zichzelf een verrassend antwoord. Jezus heeft in het Johannes evangelie meerdere Ik ben uitspraken. (bv., Ik ben de Wijnstok of ik ben het levende Water) Maar in dit geval doet Hij drie omschrijvingen van Zichzelf in één zin. Dat betekent volgens mij dat deze drie beschrijvingen verband met elkaar houden. Ze vullen elkaar aan.
Jezus is de Weg naar de Waarheid, en geeft Leven als antwoord op het volgen van deze Weg. Jezus is de Waarheid, omdat we in Hem kunnen zien hoe ons leven ervoor staat. En geconfronteerd te worden met Zijn Waarheid over ons kan zowel bemoedigend als corrigerend werken. Jezus geeft Leven, echt leven. In mijn ogen krijg je dan geestelijke ogen, en begrijp je veel beter waar het echt om draait in het leven.
Als christen kunnen we de antwoorden vinden op de belangrijkste levensvragen in de Bijbel: waarom ben ik hier? God heeft me gemaakt en heeft een plan met mn leven. wat is de zin van mn leven: de echte zin van je leven vind je in God en God alleen. Hoe zal mn toekomst eruit zien, wat staat me allemaal te wachten? Een praktisch antwoord is daar niet op te geven, maar wel, dat als je je vertrouwen op God stelt, zal Hij je door alles heen helpen..
De Waarheid is anders dan dat de wereld ons voorspiegelt. Vaak staat het haaks op datgene wat we als mens willen. Neem nu eens het voorbeeld van euthanasie of abortus. De wereld vindt, dat dat gewoon moet kunnen. Wij weten dat deze zaken niet door ons als mens beslist mogen worden. De wereld jaagt naar welvaart, wij weten dat de grootste rijkdom te vinden is in een hart dat God kent. Als we Jezus als waarheid kennen, dan kijken we ook met andere ogen naar dingen die de wereld belangrijk vindt. Geluk is niet te vinden in geld of macht, geluk zit hem in vrede met God hebben.
Zomaar een aantal gedachten over dit onderwerp.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 19 augustus 2012, 14:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 13:12
Onderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
|
|
|
shanita schreef: | Je hebt die hele link niet eens gelezen je zegt maar wat.....!
Nou en, mag en kan ik dan geen link geven gewoon uit Wikipedia en mag mij dan niets opvallen?
Als jij dat doet, misschien kan je dan ook voor jezelf praten in plaats van in de 'wij' vorm. Ik doe dat namelijk niet.
Nee, ga weg...!
Over welk bovenstaand 'geval' heb je het? Ik zie geen bovenstaand geval, en ik heb nergens een diagnose gesteld....? Ik vind jou voornamelijk dom, en daar hoeven 'wij' geen psychiater voor te zijn.
Mij eventjes de les lezen hier, als C emmer.....?
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 06:35 Ja, want hoe kan het dan, ik zal even een voorbeeld geven, dat ik iemand ken van jaren geleden(niet van hier hoor!), die als ik zo lees, én de borderline- én de narcistische stroornis heeft. Zelfs ook al als schizofreen is gediagnosteerd. O, jij doelt hierop, ik zei dat ik dat had gelezen, in verschillende dossiers. En niet dat ík die diagnoses gaf. RandD....l | Shanita ik vind dit een domme reactie. Niet dat ik zeg dat jij dom bent, dat bedoel ik niet. Cross geeft gewoon een goed advies: laat de diagnose aan een expert over, vul niet in voor een ander. En dat je zo loopt te katten, kan gewoon niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 12:40
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Hoe vrouwelijk wil een vrouw nog zijn tegenwoordig? Ik krijg de indruk dat ze liever een man willen zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 00:07
Onderwerp: Is de Antichrist een Moslim ?
|
|
|
BART347 schreef: | niet mee eens!
zo zou de islam daarin niet op zichzelf staan als grootste tegenstander anders dan in kwantiteit (mensen). de haat tegen Gods volk wordt gedeeld door heel veel groeperingen. onderwerping: als voorbeeld: ook homos worden vervolgd, ook moslims door hindoe's en boedisten... verder is de kans dat de AC uit de islam voort komt erg klein door een hele reeks aan redenen. denk ook aan populariteit vertrouwen, slagkracht en eenheid. verder is het te opzichtig een geloofsgroep doelmatig proberen te treffen, zeker na WO2. veeleerder zal de AC op de identiteit spelen van iemands geloofsleven. dit doordat hij vrede zal willen stichten door alle religies samen te binden. wanneer iemands geloof echt is zal deze hiervoor pas echt niet voor buigen. (ook 'gelovigen' zullen toch toegeven). wat interessant is, is het verhaal van Antiachus Epifanus uit de Makkebeën brieven. dat verhaal linkt in een aantal opzichten aan de AC die nog komen gaat. | Het is Antiochius... Ik ben die mening al toegedaan toen het communisme hoogtij vierde in het oostblok. Het is niet meer dan logisch dat als we over een geestelijke strijd spreken, het ook zal gaan tussen theologiëen/filosofieën, En de islam staat lijnrecht tegenover het evangelie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 20:41
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Hebben jullie van de term treuzeltrut gehoord? Nou die stond voor mij bij de kassa. Uitgebreid haar tas doorzoeken, eerst willen pinnen, en dan toch maar contant...En dat terwijl ik nog maar één minuut had voordat de winkel dicht zou gaan....pfff..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 14:40
Onderwerp: etentje Duitsland
|
|
|
ERIKA129 schreef: | We gaan op herhaling!
6 oktober gaan we met max 12 man m/v uit eten bij Forellenteichen in Kranenburg Duitsland. Voor een lage prijs een vol bord met goed eten
Kijk gerust naar de vorige topics van de eerdere 2 keer dat we gingen eten daar, voor n sfeerimpressie
Binnenkort ben ik van CM af, dan is Erika129 de contactpersoon voor vragen enzo
Aanmelden kan in dit topic. Voorlopig gaan mee:
Erika129 Annette792 Willemijn232 Pieter649 sandra206 Chatuliem619 | Weliswaar onder voorbehoud...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 14:40
Onderwerp: Karaoke in Amersfoort
|
|
|
TINK100 schreef: | we gaan het niet redden wegens werkzaamheden.....helaas......een ieder die wel mee gaa, een leuke, gezellige avond gewenst!! | OK DAN LASSEN WE HET MAAR AF. Er zijn ook mensen die graag naar het etentje in Duitsland willen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 13:28
Onderwerp: Is de Antichrist een Moslim ?
|
|
|
DJAB697 schreef: | Er komt vaak een glimlach op mijn gezicht bij dit soort koffiedik kijk topics.
De Schriftgeleerden in de tijd van Jezus hadden alle info in hun boeken over de messiah, maar toen Jezus pal voor hun neus stond hadden ze geen idee. De anti christ is al zovaak aan gewezen. Ik focus me liever op de dingen die wel duidelijk uit de Bijbel zijn te halen, vooral over onze taak als christen, Gods wil voor ons nu! Waar we controle over hebben en verantwoordelijk voor zijn.
Levensheiliging, groeien, toerusting en evangelisatie. | Ik ben het idd met je eens, dat je helemaal geobsedeerd kunt raken door het thema van de eindtijd. Ik denk echter, dat hier meer achter zit. Ik denk idd, dat de grootste tegenstander van het evangelie de islam is. En daar heb ik een aantal redenen voor. Ten eerste weten we, dat satan graag God wil imiteren. En de islam is een kopie van het christendom en jodendom. Maar het echte evangelie wordt ontkend en verdraaid. De term islam betekent ook onderwerping, en we weten dat satan mensen graag tot zijn slaaf maakt. Ten derde de haat tegen Gods volk. Ook kenmerkend voor de islam. Dus ja, de islam is de grootste vijand van het christendom en het zou volkomen logisch zijn als daar de antichrist vandaan zou komen.
Gelukkig eindelijk iemand die de Amerikaanse president niet als antichrist ziet
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 18 augustus 2012, 15:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 13:23
Onderwerp: roken e.a. "verslavingen
|
|
|
DJAB697 schreef: | @shanita, bedankt voor die links. Vaak worden mensen die toetsen gelijk als leugenaars en lasteraars weg gezet, maar een inhoudelijke reactie komt er vaak niet. toest alles en behoud het goede.
Ga, de video and de links van jou bekijken vanmiddag, wil dat nu niet ff gehaast doen.
dank je. | Ik wist niet dat je profeteerde Djab, want die aangehaalde tekst gaat over profetieën in een gemeente te Tessalonika. Deze tekst wordt door veel christenen gebruikt om zich in te laten met occulte zaken. En ik vind dat misbruik maken van Gods Woord om je eigen zonden goed te praten...: Ik moest het toch onderzoeken, kan ik er wat aan doen dat het niet goed was???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 13:17
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Zedenzaken die vastlopen en daardoor gefrustreerde rechecheurs...
Omgaan met slachtoffers seksueel misbruik
Inleiding
Er zijn nogal wat frustraties bij zedenrechercheurs vanwege vastgelopen zedenzaken. Nadat een vermeende dader van seksueel misbruik was aangehouden op verdenking van seksueel misbruik, liepen veel zaken dood vanwege gebrek aan bewijs en bekentenissen of het ontbreken van aangiften door slachtoffers.
De pleger (kerk- of gemeentelid) deed zijn schuldbekentenis bij de ouderlingen of oudsten, kreeg vergeving en kon zijn gewone leven voortzetten, zij het dan, dat het kwaad aan het licht was gekomen. De overheid die volgens Paulus het zwaard niet vergeefs draagt (Romeinen 13), kwam er niet meer aan te pas. Alles werd in het werk gesteld om de stabiliteit van het gezin en de gemeente of kerk weer te herstellen.
Men zat niet te wachten op sancties van buiten het eigen systeem en zowel de daders als de slachtoffers en andere betrokkenen deden er het zwijgen toe. Incestzaken verdwenen zo in de doofpot. Maar is dat goed? Is dit de juiste wijze van handelen bij zaken die volgens de Nederlandse wetgeving misdrijven worden genoemd. Hoe zou men idealiter moeten handelen?
Gevolgen
Door seksueel misbruik worden de autonomie en de geestelijke en lichamelijke integriteit van het slachtoffer geschonden. Ervaringen met seksueel geweld hebben alle elementen van trauma’s in zich: machteloosheid, acute ontwrichting van het bestaan en extreem onbehagen. Het slachtoffer heeft geen controle over de gebeurtenis. De gevolgen van seksueel misbruik zijn afhankelijk van de ernst en de duur van het misbruik, de leeftijd waarop het misbruik plaatsvond, de relatie van het slachtoffer met de pleger, de ervaren opvang na misbruik en de specifieke omstandigheden rond het misbruik van het slachtoffer.
De gevolgen kunnen psychisch, somatisch en psychosomatisch zijn. Meestal ondervinden slachtoffers een combinatie van soorten gevolgen. De klachten van seksueel misbruikte mensen verergeren vaak doordat slachtoffers uit angst en schaamte jarenlang zwijgen over hun ervaringen.
Ons eigen onderzoek (Van der Feen, 2000) bij seksueel misbruikte cliÑ?nten liet zien dat slachtoffers gemiddeld elf psychische, psychosomatische en psychiatrische klachten hadden. De belangrijkste waren: dissociatieve klachten, angsten, depressie, slaap-, eet- en concentratiestoornissen, eenzaamheid, paniek, nachtmerries, seksuele- en relatieproblemen, hoofd- en buikpijn, spanningsklachten
De Sterke Arm (het zwaard) wordt in het Nieuwe Testament erbij gehaald (Romeinen 13). De overheid moet de orde handhaven, de goeden belonen en de kwaden straffen. Dat kan alleen als iedereen waakzaam is en aan de bel trekt als dat nodig is. Het kan alleen als slachtoffers het zwijgen doorbreken en aangifte of melding doen.Wie mogen volgens de Bijbel sekspartners zijn?
In het Oude Testament wordt in Leviticus 18 aangegeven wie de sekspartners mogen zijn. Seksuele omgang tussen verwanten is verboden. Er wordt niet expliciet gezegd, dat een vader en moeder geen seks mogen hebben met hun eigen (pleeg- of stief) kinderen, maar uit de context is volkomen duidelijk dat seksuele omgang tussen verwanten wordt verboden. Toch zijn er mensen, vooral mannen, die zichzelf als christelijk beschouwen en het tegelijk normaler vinden om seks met hun dochter te hebben dan bijvoorbeeld naar de hoeren te gaan. “Moet ik dan naar de hoeren gaan?” zei de vader van een cliënte.
In 2011 heeft de wetgever de verjaringstermijn opgeheven voor ernstige zaken van seksueel misbruik, zodat daders toch gestraft zouden kunnen worden. | Eerlijk gezegd vind ik dat je dit onderwerp niet moet verwarren met satanisme anders gaat het weer alleen om seksueel misbruik. Zelf ben ik het met TS eens, dat christenen nogal gemakkelijk doen over occulte zaken. Veel dingen zijn eigenlijk geaccepteerd en dat stuit me wel tegen de borst. Ik denk dat heel veel christenen niet door hebben hoe gevaarlijk sommige dingen zijn. Deze nonchalante houding zorgt ervoor dat heel veel christenen zich in laten met occulte zaken. En als je er dan wat van zegt, krijg je als reactie: ik neem het niet zo serieus allemaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 13:45
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | sorry van je moeder dat wist ik niet. Ik zal het 1 keer proberen uit te leggen: Als vrouwen iets tegen ELKAAR zeggen over ongesteld zijn dan is dat leuk/ herkenbaar. Als mannen iets over ongesteld zijn zeggen dan is dat NOOIT leuk. Sterker nog als je een relatie met een vrouw hebt en zij voert aan als excuus voor iets dat ze ongesteld is dan is dat prima(in Amerika worden vrouwen er om vrij gesproken)Maar ........ als een man dat tegen zn vrouw gaat gebruiken, zo van ja ik snap waarom je zo doet je bent zeker ongesteld of om wat voor reden dan ook kan dat een reden zijn voor een grote ruzie!!!!!
tja vrouwen hebben wel een logica maar die is niet te volgen | Sommige vrouwen maken het er ook naar. Ik heb wel gehad, dat ze dan met een verwijt of jankbui mij iets vroegen. Dan zei ik gewoon, kom volgende week maar terug, dan kunnen we normaal praten. Die gedroegen zich zo vreemd, kon je geen normaal gesprek mee voeren...Het stomste is dan ook, dat ze dan boos worden, neem je ze zoals ze zijn, word je dat weer verweten. Ze zijn ongesteld, dus enorm hyper, dan accepteer je dat, dan is dat ook weer niet goed. In zo'n bui zijn ze toch niet serieus te nemen, wel?
Vrouwenlogica, ik kan er boeken over schrijven. Het mooiste voorbeeld vond ik Gooische vrouwen. Zij wilde een borstvergroting, hij gaf het als verjaardagskado. Zij kwaad en beledigd...tja, je moet vrouw zijn om dat te begrijpen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 12 augustus 2012, 14:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 13:35
|
|
|
DJAB697 schreef: | We kunnen God kennen in wat Hij openbaart. Door creatie (rom 1) Door Zijn Woord. Door Jezus Christus. En uiteindelijke door de persoonlijke relatie met God, Via Jezus Christus en de Heilige Geest die in de gelovige woont.
Dit is een perfecte combinatie. God zal Zijn eigen Woord niet tegenspreken.
Mijn Godsbeeld word bepaald door wat Zijn Woord over Hem zegt. Wat de Heilige Geest in mijn hart en dagelijks leven een realiteit maakt. Mijn Godsbeeld beinvloed ook mijn kijk op de wereld, leer en leven. | Je hebt nog geen antwoord gegeven op de eerste vraag: wie is God..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 13:32
Onderwerp: HEL: realiteit of fictie
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik vraag me dan even af wat we onder "afvalligheid" moeten verstaan... het lijkt mij dat dit heel ver gaat... en waarschijnlijk ook valt onder het zondigen tegen de Heilige Geest... als dit gebeurt is er volgens mij ook geen mogelijkheid meer om tot bezinning of "berouw" te komen omdat de Geest overtuigd van zonde en bij zondigen tegen de Heilige Geest heb je echt een probleem omdat Hij zich dan van je wegtrekt... | Eén van de termen die zo enorm misbruikt is: zondigen tegen de Heilige Geest. Terwijl de definitie heel eenvoudig is. Jezus wordt ervan beschuldigd, dat Zijn werken van de duivel zijn. Als reactie daarop noemt Hij de term zondigen tegen de Heilige Geest. Ergo: zondigen tegen de Heilige geest is, het werk van de Geest afwijzen en toewijzen aan satan. De Geest voor satan uitmaken is de grootste belediging die je kunt maken.
Dus, de katholieke versie (de zogeheten 7 dodelijke zonden) kunnen we in de prullenbak gooien, de reformatorsiche versie, die ernstige zonden als zonden tegen Heilige Geest bestempelt, kan ook de prullenbak in. Laten we dus voorzichtig zijn met de andere beschuldigen van zondigen tegen de HG.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 12 augustus 2012, 14:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 11:40
Onderwerp: Twaalf september stemmen
|
|
|
Zoals de meesten wel weten zal ik waarschijnlijk weer VVD stemmen. Ook omdat ik een regering met de SP absoluut niet zie zitten. Dat zijn gewoon verkapte communisten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 19:32
Onderwerp: Olympische Spelen
|
|
|
BART347 schreef: | [PAS OP: GAL]
mss moet ik dan maar wachten op de winterspelen, om te zien hoe iemand met zn kleine sleetje van de bobsleebaan gaat. zo laat je idd wel zien wat voor échte man je bent..... | Daar is iemand bij omgekomen he bij de vorige OS.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 17:06
Onderwerp: Toekomst
|
|
|
Eerlijk gezegd krijg ik enorm de kriebels van dit topic. Ten eerste staat er boven dit topic met grote letters, TOEKOMST. En dat geloof ik eerlijk gezegd niet zo. Ik geloof niet dat je met zo'n blauwdruk de toekomst kunt voorspellen. En er valt heel wat tegen in te brengen. Het is de naieve evangelische leer, die maar gewoon een tekst pakt, uit zijn verband rukt en maar als eigen invulling van de toekomst laat zien. Hoewel ik evangelisch ben, heb ik heel grote moeite met mensen die zeggen te weten wat er in de toekomst zal gebeuren. Ik ben mijn geloof in deze twee dimensionale uitleg van Gods Woord verloren aan het graf van mn dochter. En de reden daarvan is heel simpel. Wat heb ik eraan te weten wat God voor de wereld in petto heeft, als ik niet eens weet wat de toekomst voor mij concreet de komende week inhoudt. Het leven is mij veel te kostbaar en veel te moeilijk om dit ook nog te verzwaren met dit evangelisch gezwam. Bovendien heb ik nog nooit een preek of een studie gehoord, die geloofsopbouwend was. Of het was enorm gespeculeer, waardoor het tenenkrommend was, of het was vol met dreiging en het verdeelde de wereld op een haast sadistische manier in twee onderdelen, de goede en de foute. En meestal hoorde de spreker bij de goede en wij bij de slechten. En als wij er niet bij hoorden, de mensen buiten deze wereld...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:06
Onderwerp: liefde voor waarheid (?)
|
|
|
ROLF230 schreef: | De bijbel geeft wel een duidelijk antwoord hierop. Bijvoorbeeld in Korinthiers gaat het over de uitnemendheid van de liefde. Daar wordt in principe gezegd dat alles wat je weet, kent of doet, maar zonder liefde, waardeloos is. Om dan nog even wat te zeggen over het topic "Hel, realiteit of fictie". Ten eerste jammer dat TS mijn humor niet kan waarderen, maar dat terzijde. De behoorlijk aanmatigende toon die hij zelf aanslaat heeft hij schijnbaar niet door. Paul Washer heeft misschien ook wel goede dingen gezegd, maar met deze "boodschappen uit de hel"l, wordt de plank volledig misgeslagen. Dit is niet uit liefde maar uit angst. | Zet deze reactie dan neer bij het topic waar het hoort. Het gebeurt vaker, dat mensen op andere plaatsen reageren, en dat geeft een heel onbehaaglijk gevoel. Dan lijkt het alsof je geen discussie durft aan te gaan.
ROLF230 schreef: | Dat de hel een realiteit is waarover niet te twisten valt en dat Jezus daarvoor waarschuwt, kun je ook gewoon lezen als je je Bijbel openslaat. En dan aub de Statenvertaling, maar dat is weer iets anders. | Sorry, een vertaling die zich alleen baseert op onderzoek van voor 1600 en alle andere onderzoek per definitie afwijst, kan ik niet serieus nemen. Zie onder andere:http://www.skypoint.com/members/waltzmn/TR.html
ROLF230 schreef: | Jezus zei op de berg (bergrede) oa dat er geen jota of titel of wat ook van de wet geschrapt zal worden tot alles volbracht is. Maar de Bijbel vat diezelfde wet ook samen in de zinnen Heb de Heere uw God lief met heel uw hart, kracht etc. en heb uw naaste lief als uzelve. Deze geboden zijn even belangrijk. Dus het is even belangrijk jezelf lief te hebben, als je naaste, als God. Toen Jezus van de berg afkwam ging Hij zelfs meteen tegen Zijn eigen wet in waarvan Hij zei houdt je eraan, door een melaatse aan te raken, wat absoluut verboden was. Dit deed hij mijn insziens dus omdat liefde idd belangrijker is dan waarheid.Lijkt me leuk als anderen hier nog gedachten over hebben.
Groetjes,
Rolf | kan het niet zijn, dat juist in liefde de waarheid haar echte betekenis vindt? Je stelt ze tegenover elkaar, terwijl ik denk dat ze elkaar juist aanvullen...Waarheid zonder liefde is wetticisme.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 11 augustus 2012, 14:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 11:53
Onderwerp: HEL: realiteit of fictie
|
|
|
PETRA944 schreef: | Maakt voor mij niet uit, maar mijn zorg is voor anderen mensen wel. als je nog niet goed god kent kan je een verkeerd beeld krijgen | idd, daarom is het ook ronduit verwerpelijk hoe dit hier neergezet is.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|