ChristianMatch

Forum

Berichten van ANNETTE792
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 56 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ANNETTE792
Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 13:26
BerichtOnderwerp: Het weer

MARRY942 schreef:
...ik wacht nog effe Verlegen lachende smiley

Ja...maar dat deed ik dus al een poosje Knipoog smiley
En aangezien mn lieve hulp gisteren binnenshuis lekker gesopt had, had ik nu eindelijk eens tijd om die buitenboel te doen.
En vies wordt het toch binnen de kortste keren weer, bouwzand naast het huis dat er tegen waait, spelende kinderen die er tegenaan stoten, hond die zn snot eraan veegt.......maar t idee dat het ff schoon was is gewoon lekker Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 13:22
BerichtOnderwerp: eten in Duitsland 21 jan

MARTIN695 schreef:
Hallo Allemaal

Hier even een berichtje van mij ben net bij mn moeder vandaan en die was weer gevallen vandaag en heeft een gat in haar hoofd en is een beetje de weg kwijt dus kan ik niet mee dit is de twede keer in 1 maand dus moeten we maar eens kijken of er iets anders moet gebeuren met haar want ze is nu 94 en leeft nog steeds zelfstandig en had bootschappen gedaan en is daarbij gevallen maar gelukkig niets gebroken dus hele sterke botten gelukkig .
Vandaar dat ik nu niet mee kan met het eten wat ik erg jammer vind want ik had alles al klaar staan om naar het verre buitenland tegaan maar helaas want ik had me er erg op verheugt maar we moeten het dan maar een keer overdoen denk ik .
Voor morgen een heel eetsmakelijk en hoop op een volgend etentje.
Sjalom.

Martin

Doen we toch gewoon als alle zieken weer opgeknapt zijn nog een keer een etentje Lachende smiley

Martin, sterkte met je moeder en Jolan beterschap!

Ga ik nu ff het restaurant bellen dat we 3 stoelen minder nodig hebben.
Tot vanavond allemaal!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 13:17

Tussen 2 buien door toch ff heel de buitenboel gedaan.
Bij het laatste raam vielen de eerste druppels alweer.....maar nu kunnen we de druppels binnen vandaan in elk geval weer zien vallen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 13:15
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MARRY942 schreef:
Wasbenzine wil nog wel es helpen Leanne....wel daarna effe t raam open.... Zieke smiley

Of gewoon een flesje stickerverwijderaar, daar heb ik vorige week ook eens alle lijmresten van het bouwplastic langs de ramen mee weggehaald.
En inderdaad, wel het raam openzetten als je daar mee bezig bent.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 12:29
BerichtOnderwerp: Jij...als dier

BRIGIT826 schreef:
Ik ben geboren in Dordt, dan zeggen de mensen weleens tegen mij schapekop.
Nu woon ik in Rotterdam dan zeggen weer Rotjesknor.

Dus de ene helft ben ik als schaap en de andere helft varken Woedende smiley

ach joh, zolang ze nog geen ezel zeggen valt het wel mee toch Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 12:26
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

ERIKA129 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond

euh...ja, doe dat Clown smiley
Ben bijna klaar met poetsen hier en zal mezelf dan ook ff oppoetsen, uurtje weken in bad voor dat ik aan tafel ga Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op zaterdag 21 januari 2012, 12:26
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 12:24
BerichtOnderwerp: ik zoek relatie in buurt ouddorp

VISSER278 schreef:
Ach ja, binnenkort willen ze toch Zeeland , Zuid-Holland en een gedeelte van Brabant samenvoegen. Dan is dat probleem ook weer uit de wereld geholpen. Dan hebben we ècht een heel groot Zeeland Clown smiley

Ben ik ff blij dat ik gered ben van de eilanden Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 10:03

Ik had grote plannen voor vandaag, buitenboel soppen, kippenhok verven....maar blijkbaar heb ik een paar dagen het weerbericht niet gevolgd, t zou toch droog zijn vandaag????

Ik blij dat mn goede plan om om half 8 mn bed uit te komen niet lukte omdat ik pas om 9 uur wakker werd Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 09:29
BerichtOnderwerp: ik zoek relatie in buurt ouddorp

MARIO216 schreef:
Goeree-Overvlakee

Goeree-Overflakkee hoort bij de Zuid-Hollandse Eilanden, en inderdaad niet bij Zeeland zoals driekwart van Nederland denkt.
Als je iemand van Flakkee boos wilt krijgen moet je zeggen dat ze bij Zeeland horen, dat is een heel gevoelig punt daar.
T zijn eigenlijk gewoon reserve-zeeuwen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 16:56
BerichtOnderwerp: eten in Duitsland 21 jan

WILLEMIJN232 schreef:
Dat is geen charmante reactie Chatuliem..... Engeltje smiley Mannen doen dat door stoere praatjes toch?

ow...ik dacht met centimeters Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 11:28
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

JOLAN931 schreef:
Wat is leerrijk? Willemijn heeft wel gelijk. 20 is inderdaad de leeftijd dat je alles denkt te weten.
Zo ook ik, er is een ding waar ik spijt van heb dat ik dat al op mn 20ste heb gedaan, en dat is trouwen. Je DENKT dat je klaar bent voor het leven, maar niets blijkt minder waar te zijn achteraf

Helemaal mee eens! Maar ik kan het niet eens spijt noemen geloof ik, ik vind het vooral gewoon dom van mezelf. Ik had een leuk leventje, ik hoefde niet het huis uit te vluchen doormiddel van een huwelijk ofzo en toch koos ik toen heel bewust voor een uitzichtloze toekomst. Nu, 12 jaar later, snap ik echt niet hoe ik dat ooit heb kunnen doen.

Maar zoals Willemijn ook zegt, t was wel leerzaam. Ik ben heel blij dat ik een 2e kans heb gekregen om wat van mn leven en dat van mn kinderen te maken en dan komt die wijsheid je vast van pas.Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 15:26
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

LOVEJEZUS310 schreef:
Jolan,

Is dit jou eigen ervaring.

Vindt het een nogal directe conclusie

Daar doe je verslaafden tekort mee

Mijns inziens

Hij is direct, maar wel waar in mijn ogen. Bij een verslaafde gaat de verslaving voor alles. Als je de verslaving opzij zou kunnen zetten voor iets anders, was je ook niet verslaafd tenslotte.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 09:43
BerichtOnderwerp: Vergoeding homotherapie uit het ziekenfonds

FRANKT627 schreef:
Het 'zou gaan over het onderdrukken van'...dit is dus het punt, Annette.

Het is een invulling van iemand geweest die dan openbaar werd gemaakt en dan springen bepaalde groepen mensen daarop met een heleboel oordelen en meningen die niet ter zake doen want het gaat gewoon om een invulling van iemand die eigenlijk nergens opgestoeld is. Ik bedoel daar dus mee dat op de website van Different duidelijk vermeld staat welke therapieën ze aanbieden. Er staat nergens vermeld dat ze iemand die homo is willen genezen van zijn of haar seksuele geaardheid. Ze bieden wel hulp voor de randproblemen die bij die geaardheid behoren.

Ieder normaal mens weet ook wel dat je van een seksuele geaardheid niet kan 'genezen'. Daar dan een hele hoop kosten tegenaan gooien zou echt absurd zijn.

Sommige mensen zijn bedreven in het invullen van andermans doelstellingen. Die invulling menen ze dan te lezen tussen de regels. Ze lezen dus een tekst die er niet staat. Tja, zo kan je alles in een verkeerd daglicht stellen. Zulke mensen zijn dan ook erg toe aan één of andere therapie die al dan niet vergoed wordt.

Maar geloof jij dat als ze inderdaad therapie aanbieden om het te onderdrukken, ze dat ook netjes op hun website zouden zetten?
Ook het gevoel onderdrukken is een vorm van omgaan met gevoelens, enkel een verkeerde vorm.
En daarmee wil ik absoluut niet mee zeggen dat ze inderdaad fout bezig zijn want dat kan ik niet beoordelen, wel vind ik het goed dat er als er zulke geluiden voorbij komen er onderzoek naar gedaan word.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 08:14

FRANKT627 schreef:
Ik begrîjp wat je bedoelt met die vraag,W-tje, maar het is niet een therapie tegen de homoseksuele geaardheid maar wel omwille van die geaardheid. Hoe er mee te om te gaan, het kunnen aanvaarden, er een zekere gemoedsrust in te vinden.

In de media, en dan natuurlijk ook door een groot deel van de bevolking, werd een heel ander beeld opgehangen van de aangeboden therapie. Dit kan je ook lezen in de verklaring die de directeur van 'Tot heil des volk' hierover gaf.

Missschien kunnen sommige na het lezen van deze verklaring hun mening bijstellen. Tenzij ze het (weeral) allemaal beter weten...of weer totaal andere zaken lezen die er niet staan.

http://www.totheildesvolks.nl/nl/different/nieuws/497-verklaring-different-nav-berichtgeving-in-trouw.html

Dat is inderdaad heel wat anders dan zoals het in de media verwoord wordt Frank, en ik denk dat iedereen het er over eens is dat ieder mens, hetro of homo, bij psychische problemen recht heeft op hulp.

Zolang de therapie draait om het helpen bij psychische problemen die voortkomen uit het homo zijn is er ook niets aan de hand, waar het hierom gaat is dat het zou gaan om het leren onderdrukken van die gevoelens, en omdat dat niet vergoed zou worden wordt de therapie verpakt in de diagnose jeugdtrauma, want dan wordt het wel vergoed.

En hoe het nou precies zit zal wel gaan blijken uit het rapport van de inspectie voor gezondheidszorg.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 17:22
BerichtOnderwerp: Ezechiël

Quote:
Moslims moeten vijf keer per dag bidden met hun gezicht in de richting van Mekka. (Koran, soera 2:142-152). Voor hen is Mekka een heilige stad, omdat de profeet Mohammed daar geboren is in 571 na Chr. Mekka ligt in het Oosten.

Wat me opvalt is dat Mohammed ruim 1000 jaar na Ezechiël leefde. Ezechiël werd immers 597 v.C. net als vele anderen weggevoerd in de Babylonische ballingschap.Ik zit me nu dan ook af te vragen of het zo kan zijn dat in de profetie van Ezechiël wordt gedoeld op het bidden van de moslims in de richting van Mekka.

Nou ben ik helemaal niet thuis in het islamitische geloof, maar volgens mij schrijf je hier iets wat niet kan.

Als Mekka de heilige stad is omdat Mohammed daar geboren is, 1000 jaar na Ezechiel leefde, was het in die tijd dus nog geen heilige stad en werd er in die tijd dus ook niet gebeden met die reden.

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op woensdag 18 januari 2012, 17:23
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 16:32

FRANKT627 schreef:
Zie maar dat je zelf niet ziek wordt...ja mag dan wel op mijn schoot zitten hoor... Knipoog smiley

Ik zit al 6 weken tussen die snotterende en zieke kinderen, ik ben inmiddels imuun.
Elk nadeel heeft zn voordeel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 16:30

MARRY942 schreef:
Kkkkkkkkouddddd hierzo ! Zieke smiley

Heerlijk koud Lachende smiley
Zodra ik ff geen koortig kind op mn schoot heb glip ik lekker ff naar buiten om de hond uit te laten of in de tuin te rommelen.
Ik heb normaal een hekel aan kou, maar dan dat viese natte weer van de laatste weken kan ik er zelfs van genieten!

En nu wachten tot mn 2 kleine ijsblokjes thuiskomen van de manege, zal de chocolademelk maar vast warm maken.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 15:47
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk

CHRISTIAN146 schreef:
Er wordt over genade gesproken naar aanleiding van een tweede huwelijk. Genade heeft echter wel een samenhang met het goed maken van wat er is gebeurd. Kijk als ik iets gestolen heb dan is er genade, maar dan ligt het voor de hand dat ik hetgene wat ik heb gestolen teruggeef. Als ik iemand eenzijdig heb gekwetst of uitgescholden dan is er genade maar dan ligt het voor de hand dat ik die persoon spreek en of opbel om te zeggen dat het me spijt en dat ik mijn woorden terugneem. Het is duidelijk waar ik heen wil: als je spijt hebt van je eerste scheiding (waarbij bij je toenmalige partner geen sprake was van overspel cq. vreemdgaan) dan wil je dat in orde maken voor God door....

Het omgekeerde is confronterend. Stel dat ik me beroep op de genade maar het gestolen spul niet wil teruggeven? Stel dat ik me beroep op de genade maar weiger om om mijn eenzijdige belediging goed te maken?

Genade heeft te maken met vergeving en het niet koesteren van wrok, NIET met goedmaken, dat zijn 2 hele verschillende dingen.
Ik vind het een beetje appels met peren vergelijken wat je nu doet, stelen of scheiden zijn niet vergelijkbaar.

In mijn eigen situatie:Ik kan vergeven wat er gebeurd is maar ik had het mezelf en mijn kinderen niet aan mogen doen om terug te gaan naar die situatie.

Je theorie klinkt leuk maar gaat in de praktijk niet werken.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 14:23
BerichtOnderwerp: Verzoek Ambulancedienst

RONNY104 schreef:
voordat je het weet heb je een scala aan hulpmiddelen dat straks averechts werkt bij de hulpverlening zelf.daarnaast vraag ik me af wat ze zo moeilijk doen bel gewoon iemand uit de lijst de eerste of diegene naar wie het slachtoffer het vaakst belt...

En om dat te voorkomen vragen ze om bekendheidheid voor 1 internationaal hulpje dat je 2 minuten kost om even in te voeren op je telefoon.

En meest gebelde personen.....in november is er een PKN-dominee die bij onze kerk in de sollicitatieprocedure zat verongelukt.
Op zoek naar contactpersonen werd iemand van onze kerkeraad gebeld, die natuurlijk geen verdere informatie had en de hulpverlener doorstuurde naar de voorzitter van de kerkeraad. Die moest vervolgens ook eerst zoeken naar gegevens en zo duurt het dus een poosje voor de familie ingelicht kon worden.

Als je de meest gebelde personen uit de telefoon van mijn man neemt zijn dat allemaal zakelijke contacten die mijn naam niet eens weten, dus daar komen ze ook geen steek verder mee. Heb ik nog geluk dat ik Annette heet en geen Zoë, want dan kan het helemaal even duren voor je naam aan de beurt is.

Dus waarom moeilijk doen als het zo simpel kan, gewoon even ice in je telefoon zetten.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 08:34

Jahoor....weer een dagje bankhangen met een ziek kind op schoot Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 13:13

Een meerderheid van de Tweede Kamer vindt dat een therapie voor christelijke homo\'s niet langer vergoed mag worden uit het basispakket.

Regeringspartij VVD en de oppositiepartijen PvdA, GroenLinks en D66 zijn verontwaardigd over de huidige vergoeding van een therapie van de organisatie Different.

Deze organisatie biedt een therapie aan die christelijke homo\'s helpt om hun gevoelens te onderdrukken. Zorgverzekeraars zijn wettelijk verplicht om de therapie te vergoeden, omdat Different een erkende instelling is.

\'Bizar en zinloos\'
\"Bizar,\" zegt het VVD-Kamerlid Hennis-Plassaert. \"Dit kan niet. Hier moeten we mee ophouden.\" Ook oppositiepartij GroenLinks wil van minister Schippers van Volksgezondheid weten of de therapie uit het basispakket kan. \"Het is een zinloze therapie. Het is heel erg dat mensen niet kunnen zijn wie ze willen zijn. Het is kwakzalverij,\" zegt het GroenLinks-Kamerlid Van Gent.

De PvdA vindt het onacceptabel dat een dergelijke therapie vergoed wordt. \"Zo\'n therapie verklaart homo\'s als ziek en dat kan echt niet. De minister moet zich hier over uitspreken,\" vindt het PvdA-Kamerlid Marcouch. D66 noemt de therapie \"idioot en schadelijk\".

GroenLinks wil vanmiddag in het vragenuurtje opheldering van de minister. Het CDA wil meer weten over de exacte inhoud van de therapie. \"Als je leert om als homo steviger in je schoenen te staan, hebben wij er geen problemen mee,\" zegt het CDA-Kamerlid Van Toorenburg. \"We vinden het wel raar als er geprobeerd wordt je aard te veranderen.\"

Onderzoek
Ook de artsenorganisatie KNMG maakt zich zorgen. Zo\'n behandeling kan schadelijk zijn en er is ook geen enkel bewijs dat die zou kunnen lukken, zegt KNMG. De organisatie raadt huisartsen af eraan mee te werken.

De inspectie zegt niet bekend te zijn met de zorginstelling Different. De IGZ vindt dat de signalen aanleiding geven te onderzoeken of de therapie wel deugdelijk is.

(nos.nl)

En dan vraag je je af waarom je zoveel zorgpremie moet betalen.....blijkbaar om mensen te leren hoe ze hun gevoel moeten verstoppen en later in hun leven de gevolgen daarvan gepresenteerd krijgen.

Wat erg dat er uberhaupt zoiets bestaat.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 12:43
BerichtOnderwerp: Verzoek Ambulancedienst

RONNY104 schreef:
het versturen van spam zoals jij dat hier oproept is niet eens toegestaan..
wettelijk gezien.....daarnaast is het niet eens de taak van de ambulancedienst om te achterhalen wie wie is,hun taak is stabiliseren meer niet,het is de taak van de maatschappelijke werker dan wel de politie om dit soort info te achterhalen,we betalen al genoeg belasting en ziekenfonds.

Tsja, wiens taak het is om mn familie in te lichten als mij iets overkomt vind ik niet zo belangrijk, als het maar gebeurd.
En dan is het wel handig als ze je familie een beetje vlot in kunnen lichten.
Ik heb het al een poos in mn telefoon staan maar aan de reakties hier kan je zien dat niet iedereen daar vanaf weet. Dus belangrijk om het af en toe onder de aandacht te brengen lijkt me.

Spam noem ik het als ik weer eens de lotto gewonnen heb of als ik even mn bankrekening op moet geven zodat een rijke weduwe uit Ghana daar even haar erfenis op kan storten en dan mag ik ook 50.000 houden.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 18:02

THOMAS968 schreef:
Het hoeft dus niet op te gaan, zo zie je maar weer. Er zijn altijd wel dingen om somber van te worden. Woody Allen keek altijd naar de bright side of life, maar ja dat is wel Engels en dat mag niet op CM.

Thomas, zonder Engels mis je wel dingen soms.

Ik geloof er ook niet in, elke morgen als je wakker wordt heb je de kans om er een betere dag van te maken dan dat het gisteren was.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 17:04

MARRY942 schreef:
Stralend zonnetje hier, word je helemaal vrolijk van! Clown smiley Coole smiley met zonnebril

En dat op de depressiefste dag van het jaar, moet een mooi jaar worden dus!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 08:20

FRANKT627 schreef:
Ik kan niet zien welk weer het is. Het is te donker...

Het is koud!! Echt koud, eindelijk een beetje vorst om alle verkoudheids-en griepbacillen een beetje uit te roeien.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 19:28
BerichtOnderwerp: Engelse taal op het forum.

TINK100 schreef:
ik weet dat je dat hebt gezegd, maar sommigen willen dus wel de nederlandse taal leren, maar hoe kunnen ze dat, als wij ze niet helpen?

Maar hoe kunnen ze de taal leren als wij maar bezig blijven met hun taal spreken? De beste manier om het te leren is door het te doen.
En als ze dan proberen om nederlands te spreken en daarbij af en toe terugvallen op wat engelse woorden vind ik het helemaal geen probleem, maar dan wordt het tenminste geprobeerd.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 17:20

MOMO697 schreef:
Positieve discriminatie bestaat wel degelijk

Maar positieve discriminatie heeft altijd een negatieve bijwerking.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 17:18
BerichtOnderwerp: New Bible Study

HANNAH810 schreef:
wil ik ook eens leren hoe in tongen te spreken, zegt ie dat er een FOUT is opgetreden;
hoe "occult" kun je het krijgen, vraag ik me dan af Knipoog smiley

hoe was het ook weer willemijn? wat moet je dan ook al weer roepen??? Clown smiley

hannah..........in tongen spreken is "fout opgetreden"

Ik heb precies hetzelfde, misschien dat wij dan gewoon zelf occult zijn?
Tsja, dan vanavond toch maar weer een rondje vliegen op je bezem he Hannah Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:09

FRANKT627 schreef:
Ik vind het gesproken 'Engels (?)' door een Nederlander wel heel grappig. Net zoals hun 'Frans' trouwens...

Mijn dochter leert engels op een dutise school...das pas lachen Frank Knipoog smiley
(en veel werk om dat maffe duitse accent eraf te krijgen)
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 10:23

TINK100 schreef:
maar het feit is wel...er zijn ook buitenlandse leden en helaas hun taal is vaak het engels. Kunnen wij, sommigen althans, niet gastvrij genoeg zijn om hen te begroeten in het engels?
Zij zijn ook op zoek naar contact en dan kun je hen toch op zijn minst begroeten in het engels...of je dit nu wel of niet kunt, laat het dan over aan hen die het wel kunnen, maar doe er zelf niet moeilijk over.

Dat vertik ik dus pertinent. Als je er voor kiest om in een ander land te gaan wonen, is het eerste dat je dient te doen de taal leren.
En voor mensen die daar mee bezig zijn en gebroken nedelands spreken heb ik alle begrip en als er dan een engels woord tussendoor vliegt vind ik dat helemaal niet erg.

Maar in nederland moet je 'gastvrij' zijn, en daardoor neem je dus ook de stimulans weg voor iemand om nederlands te leren. Waarom zou je het ook doen als iedereen engels spreekt en het is een moeilijk taal om te leren?
Als je op een nederlandse site gaat zitten is het toch niet zo heel raar dat men er nederland spreekt? En voor de nederlanders die geen engels spreken lijkt het me heel irritant om hele gesprekken in het engels te moeten lezen zonder ze te begrijpen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ANNETTE792
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 56 Volgende
Pagina 17 van 56