ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 157 158 159 160 161 162 163 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 september 2010, 23:23
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen

MARIO216 schreef:
Dan komt er helemaal niets van het huishouden Smiley met dichtgeplakte mond

Zeg je wel vaker van die rare dingen Mario?????? Knipoog smiley

Ik las vandaag in de Trouw dat het nodig is dat vrouwen zich eens met de kabinetsformatie moeten bezig houden omdat die veel zaken eerder door hebben dan mannen! Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 7 september 2010, 23:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 23:46

CARIEN982 schreef:
Dan ga ik Gijsbert een brief schrijven Clown smiley
lijkt mij wel leuk een boer Knipoog smiley

Er zijn drie broers Carien..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 19:28
BerichtOnderwerp: Vertier ende jolijt in de chatbox

PIETER649 schreef:
en dat geleufde gij??? Verraste, verbaasde smiley

Welnee, is me de moeite niet waard........en ik heb af en toe best gezellige gesprekken in de chatbox..........
En een ieder doet er maar mee wat hij/zij zelf wil...... Knipoog smiley
Heb ik in ieder geval toch ééns in mijn leven gehoord dat ik niet praat....... Verraste, verbaasde smiley
En het blijkt toch een goed idee van CM om die extra chatbox in te voeren.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 6 september 2010, 19:33
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 17:28

LEANNE226 schreef:
Maar waarom zeg je er dan nooit wat in de chatbox Willemijn?Wij begroeten je als je er binnenkomt maar krijgen nooit respons.(is een serieuze vraag)

Ik heb altijd wel een gesprekje als ik er ben hoor.......Dus hoe je er bij komt dat ik nooit wat zeg?????? Heb ik nog nooit van mijn leven gehoord Verraste, verbaasde smiley Misschien ben je druk met kwebbelen dan dat het je niet opvalt Smiley die vol vragen zit
En het gaat ook niet over mij.....maar over de chatbox......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 6 september 2010, 17:29
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 16:55

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit een vreemde opmerking. We zijn bezig met elkaar te brainstormen over de chatbox en dan krijg ik een opmerking, staat het je niet aan, ga dan maar weg. Ik denk dat meerdere mensen met dezelfde ideeën rondlopen over de chatbox en die komen inderdaad niet meer. En zo blijft het zoals het is, omdat een paar mensen de sfeer willen blijven bepalen in de chatbox.

Er wordt nu wel een beetje flauw over gedaan en dat is wel jammer.....
Ik ben het zowaar een beetje met je eens Chatuliem......
En het gaat denk ik niet eens over altijd serieuze gesprekken te moeten voeren. De chatbox is er wel duidelijk voor iedereen en iedereen behoort daar ook welkom te zijn! En dan vind ik het eigenlijk een beetje flauw als ik die onderstaande opmerkingen lees....Natuurlijk is het niet verplicht maar net zo goed als degene die er dagelijks zitten hebben andere mensen ook wel eens de behoefte aan een praatje ín de chatbox.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 14:12

[quote=CARIEN982]Ik ken Erika niet eens, ik reageerde op haar opmerkingen.....
En het is toch wel bijzonder dat er melding gemaakt wordt van het feit dat er een goed gesprek heeft plaatsgevonden en dat ik er dan maar had moeten zijn?

Een chatbox is er voor iedereen en niet voor een bepaalde groep mensen.......maar dat is mijn beleving, zonder aanziens des persoons......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 6 september 2010, 14:15
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 09:18

CARIN303 schreef:
Yep, helemaal mee eens, wie schrijft hem?
Wel daarna meenemen naar al onze forum uitjes hè, heeft de rest er ook nog wat aan Knipoog smiley

Gijsbert? Marijan en ik hadden al besloten dat we bij de broers gingen logeren........... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 23:39

HANNAH810 schreef:
en vragen om een nieuwe vracht...........(strijk)

Het steekt hem wel een beetje Knipoog smiley
Oei.... Verlegen lachende smiley weer off topic....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 5 september 2010, 23:39
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 22:32
BerichtOnderwerp: Onze inzet is genoeg als Hij zegent

JONATHAN890 schreef:
Hoe bedoel je dit?

Moet ik dit lezen in het kader van je reactie, dat christen zijn in bijvoorbeeld pakistan, een andere keuze van je vergt, dan de vrijheid die wij hier hebben?

Natuurlijk is dat zo, maar God ziet dat dilemma ook, waar mensen in die regionen van de wereld voor staan. Wij kunnen vrij uitkomen voor ons Christen zijn, maar dat vrij uitkomen verlangt ook wel iets. We plaatsen ons daarmee op een voetstuk. Mensen zullen ook naar ons handelen en wandelen kijken. Ons afrekenen op wat zij van een christen verwachten, vragen hebben bij dingen die wij laten, en bij dingen die wij doen.

Alles achterlaten kan ook iets zijn wat God in het hart van een christen legt. Een half jaar geleden had ik wat kontakt met iemand, die haar werk voor een half jaar liet, en een taak op haar neemt als leiding op een Discipelschap toerustings school. Dat is dus een roeping die je kan hebben. Heel bijzonder en sterk vind ik zoiets. Of bijvoorbeeld onze predikant die weggaat, maar dan naar Peru, met zijn gezin, alles achterlaten en daar de kerk in Lima gaat ondersteunen.

Dat zijn niet alledaagse dingen. God vraagt van ons eerder dat wij inzetten wat wij wel kunnen, wel als talenten van Hem hebben ontvangen. Niet kijken naar wat je niet kunt, maar kijken naar de dingen die je wel hebt en kan.

Ik bedoelde het helemaal niet lelijk of zo, maar het kwam wat makkelijk bij mij over.......
En het woord roeping daar heb ik zelf niet zo heel veel mee....vaak ligt je interesse in die dingen die je gaat doen en wordt het als een roeping gezien.....
En natuurlijk zijn die dingen knap en bijzonder......maar dat vind ik ook van zoveel andere dingen.....
Maar als hier in Nederland nu een verbod zou komen om christen te zijn, hoe zou het jou en mij dan vergaan? Dat vraag ik me weleens af.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 22:23
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

VISSER278 schreef:
HET GAAT NU WEL HEEL HARD NAAR DE MAANDAG STINKEN.

Vergeet je wekker niet te zetten en werk ze morgen he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 22:01

MARIO216 schreef:
En maar klagen over de emancipatie, ik wist het al: ALS JULLIE HET UITKOMT, NOU HET KOMT MIJ OOK EEN KEER UIT Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Er verandert al genoeg door de komst van Marijan en mij.....Teveel verandering kunnen mannen toch niet aan? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 21:55

MARIJAN072 schreef:
Daar heb je wel weer gelijk in, Willemijn! Lachende smiley De veranderingen zullen al groot genoeg zijn voor de broers, dus laten we dit bij het oude houden. Knipoog smiley Joh, ik heb m'n brief al bijna klaar. De jongste is voor het huishouden toch? Kunnen wij lekker gaan winkelen. Lachende smiley Clown smiley

Precies, komen we terug als het werk is gedaan.......Goede taakverdelingen moet je nooit willen veranderen..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 21:47

MARIJAN072 schreef:
Help!!! Verraste, verbaasde smiley Er wordt wel van je verwacht, dat je het huishouden op je neemt. Tja, als je daar als enige vrouw tussen komt? Twijfelende smiley

Het huishouden doen? Verraste, verbaasde smiley , er was niets maar dan ook niets aan te merken op hun taakverdeling, daar moeten we niet tussen gaan zitten Marijan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 21:44

MARIO216 schreef:
Eindelijk een keer een echte goede reden om op dit topic te mogen schrijven.

Even off topic.....je hebt wel een leuke nieuwe foto Mario......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 21:42
BerichtOnderwerp: Kinderdijk, Biesbosch, Rotterdam, of andere activiteiten

THOMAS968 schreef:
Carin,

Hm, als ik te maken krijg met een leerling die in het loverboy-circuit is terechtgekomen, dan denk ik toch echt aan iets anders dan een variant van Jonathan hoor.

Thomas, geen licht-getinte opmerking deze keer.

Gelukkig maar! Voor Jonathan én Carin!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 21:39

MARIJAN072 schreef:
De broers sturen we dan weg hè. Knipoog smiley

Uiteraard.....dat is maar bijzaak...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 21:36

MARIJAN072 schreef:
Haha... Verlegen lachende smiley Lachende smiley

Je hebt echt humor, Pieter. Knipoog smiley Thanks voor de tip, 'k heb nog even bedenktijd hè. Lachende smiley

Als Willemijn voor de oudste broer gaat, schrijf ik misschien wel. Hebben we samen een uitje naar een boerderij. Knipoog smiley Lachende smiley Wordt vast gezellig met ons tweeën.

Zie je het voor je, zal wel een gekwebbel worden....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 21:33

MARIJAN072 schreef:
Zucht.....lees ik dit nu pas! Twijfelende smiley 'k Ga gauw even de tv aanzetten. Zitten er leuke boeren bij? Is het de bedoeling dat wij - vrije vrouwen - nu een brief gaan sturen?

Marijan, geen dierenliefhebber en waarschijnlijk niet geschikt voor een boer.

Hoe vind je die drie broers.......? Zal wat zijn als je daar als vrouw tussen komt te wonen........?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 21:29

PIETER649 schreef:
Martin van 42 zoekt een intelligente vrouw... schrijven marijan!!

Mario en Pieter,

Dit topic heet alleen voor vrouwen toch?????
Jullie zijn wel nadrukkelijk aanwezig......... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 20:20

ZINGA672 schreef:
Kauwt 'ie ook nog pruimtabak Smiley die vol vragen zit

Er zitten echt leuke en minder leuke boeren tussen........maar pruimtabak brrrrr Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 20:15

MIEKE364 schreef:
Soms gaat het niet letterlijk om wat er staat maar meer het verhaal achter het verhaal. Het betreft een parabel, denk ik.

Ik heb eens hierover een uitleg gekregen met ongeveer de volgende lading.
De roepstem van Jezus volgen kan zo zijn dat je een daad of daden ingegeven krijgt in je hart waarbij je de belangen van je gezin, je werk, je bezittingen, en dat van jezelf op een lager plan stelt.
Dus niet eerst denken ja maar, mijn kind, mijn moeder, mijn vader.....enz. Toch eerst doen wat Jezus van je vraagt, de rest komt wel goed.
Een voorbeeld hiervan geven is niet eenvoudig.

Bijvoorbeeld: in de spits op weg naar je werk, zie je dat iemand een ongeluk krijgt. Jij bent de eerste die het ziet en je belt op je mobiel voor een ambulance en politie. Je voelt je geroepen bij de gewonde te blijven totdat de hulpdiensten zijn gearriveerd ondanks dat je daardoor te laat op je werk komt en later in een belangrijke vergadering zult binnenkomen wat je niet in dank zal worden afgenomen. Je weet diep in je hart dat het je zal worden vergeven door je baas en collega's als je uitlegt hoe het komt dat je te laat bent gekomen.
Niet naar Jezus luisteren is mijns inziens de gewonde laten liggen, er hard voorbij lopen om op tijd op je werk te komen.
Volgens mij kan het zo genuanceerd liggen.

Ook een voorbeeld: een jonge collega van mij die 's zomers een week van haar vakantie besteedt aan het begeleiden van gehandicapten op een vakantiereis en dat is heel hard werken, ook 's nachts uit bed komen om naar 't toilet te helpen gaan. Ze werkt en studeert.

Wat roept dit bij jou op?

Ik moet je eerlijk zijn dat dat dingen zijn die een ieder hoort te doen, helpen bij een ongeluk, daar hoef je geen christen voor te zijn?
Ik denk dat het allemaal wat lastiger ligt Mieke......Zou jij ook christen zijn in Pakistan waar je vervolgd wordt.......ik denk dan meer aan dat soort dingen.....
Als ik voor mijzelf spreek? Ik kan het alleen maar hopen........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 5 september 2010, 20:19
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 19:55

PIETER649 schreef:
staat je typmachine al klaar zeker? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Heb jij nog een typemachine? Verraste, verbaasde smiley , wel erg ouderwets....
En nee, ik schrijf niet Pieter, is niet nodig Knipoog smiley
Maar ik volg het natuurlijk wel, is heerlijk om dat met vrouwen even te bespreken.........en wij hebben ons topic nog he?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 19:46
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

GRACE585 schreef:
weer terug van weg geweest Knipoog smiley
talentolk meestal engels nederlands en vise versa.
dus sinds enkele weken weer opgepakt op verzoek

Is dat geen hele klus Grace omdat goed te vertalen en weer te geven?
Goed van je!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 19:34

CARIEN982 schreef:
Daniel...ik vind het er heel gezellig!

Ik vraag mij af, wanneer Chris eens een box opent voor zeurpietjes. Clown smiley

Dan noemen we het de Klaagbox. Knipoog smiley

Onzin Carien, je weet best dat er meer mensen dat vinden.......
En het is helemaal niet persoonlijk tegen Erika gericht.......
En....als je even naar boven kijkt heb ik ook geschreven dat het een constatering is en geen veroordeling...........en wat jij nu doet is mijn mening veroordelen....... Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 5 september 2010, 19:40
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 19:29

Vanavond om 20.20 op ned1.........worden de nieuwe boeren voorgesteld voor Boer zoekt vrouw......... Clown smiley Verraste, verbaasde smiley
Blijft leuk om naar te kijken.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 15:52

JONATHAN890 schreef:
In die roeping van Jezus moeten wij denk ik wel heel goed in acht nemen, dat Jezus vooraf echt wel bepaald had, wie Zijn volgelingen zouden worden, die Zijn taak na Hemelvaart en Pinksteren zou overnemen.
Jezus was natuurlijk ook nog eens Jezus toen Hij sprak. De mensen zeiden ook altijd dat hij met gezag sprak. Jezus zocht zijn volgelingen op, riep hen, en Hij wist allang dat zij het waren die Hij uitgekozen had.

Natuurlijk worden wij ook geroepen, maar God roept ons in dit leven, door van Hem te getuigen in onze omgeving. Natuurlijk worden ook enkelen geroepen een grotere stap te maken, meer op te geven, meer achter te laten. Dat is echter iets wat God zelf in onze harten zal leggen.

Als wij die roepstem niet horen, is het echt niet dat wij Zijn stem niet horen. Als God het ons zal ingeven, zal Hij dat ook duidelijk doen, en de stappen die wij dan nemen zal Hij zegenen.

Zo praat je natuurlijk wel erg voor eigen parochie Jonathan....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 15:48
BerichtOnderwerp: Hoe zullen we de Bijbel lezen....?

ZINGA672 schreef:
1 dier of 1 paar???

Eén paar van ieder.........staat er inderdaad wat krom.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 15:45

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb gewoon een enorme aversie tegen het Boek. Ik heb daar drie redenen voor. Ten eerste wordt het klakkeloos op één lijn gezet met vertalingen die wel op de grondtekst gebaseerd zijn. En tijdens het geven van bijbelstudies werkt het eerder verwarrend dan ondersteunend.
Het tweede wat ik erop tegen heb, is het taalgebruik. Voor evangelische christenen, vertrouwd met de termen kan het wel mooi zijn, maar qua taal is het te wollig, te moeilijk en voor niet christenen net zo moeilijk te begrijpen als voor een christen. De zinnen zijn te lang en daardoor vind ik het niet goed te lezen.
Ten derde versterkt het het wantrouwen tegenover echte goede vertalingen. Ik gebruik de NBV al jaren, vanaf de eerste week dat het uitkwam, en iedere keer kom ik tot de conclusie hoe goed en hoe zuiver deze vertaling is. Maar een woordje wantrouwen blijft langer bij mensen hangen dan tien positieve reacties.

Zag tot mijn verbazing dat ik Het Boek ook in mijn boekenkast heb staan......vast ooit eens gekregen....
Ben nu toch wel nieuwsgierig geworden en ga er toch eens in lezen Chatuliem......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 15:41

ZINGA672 schreef:
Wow!

En dat ging allemaal in de ark?! k Krijg steeds meer respect voor Noach! Lachende smiley

GrZ!

Toen de ark van Noach in mijn stad was verleden jaar was ben ik er geweest .
Ik heb toen de tentoonstelling bekeken en kan mij nog herinneren dat ik zo verbaasd was dat er -volgens de bouwers- van iedere diersoort maar één van aanwezig was op de ark......
Waarom dat zo was weet ik niet meer, jammer natuurlijk...... Boze smiley
Misschien toch omdat het te vol werd? Zou zo maar kunnen......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 14:29

Toen Jezus de discipelen riep om Hem te volgen lieten zij alles achter om Hem te volgen.

Ik vind dit altijd een lastige zin. Ik heb dan ook bewondering voor de discipelen die dat wel hebben gedaan.
Maar wat doen wij in dit geval? Het is nogal niet wat......
Je lief, je huis, je kinderen allemaal achter je laten om Hem te volgen.......?
Want daar gaat het in die zin om, echt alles loslaten voor Hem.....
We weten niet hoe we gaan reageren en dat is misschien maar goed ook....... Verlegen lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 157 158 159 160 161 162 163 ... 180 Volgende
Pagina 160 van 180