Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:30
Onderwerp: Avondmaal
|
|
|
HENK710 schreef: | Is het altijd slecht onderwijs dat ten grondslag ligt aan het niet aangaan van mensen? Er zijn mensen die heel bewust omgaan met het Heilig Avondmaal en daarom bij tijd en wijle brood en beker laten voorbijgaan. Niet dat ze het offer van Jezus niet accepteren, maar omdat ze op dat moment met vragen in het leven zitten waar ze eerst uit willen komen...samen met God. | In de ene soort kerken zijn de criteria te hoog, daar durft niemand aan het avondmaal en bij de andere soort kerken zijn geen criteria meer aanwezig. Beide zijn te voorkomen door goed onderwijs.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:27
|
|
|
HENK710 schreef: | Een gevaarlijke suggestie in mijn ogen, Chatuliem. Er zijn ook genoeg mensen die samenwonen en nog gewoon de diensten bezoeken en verder vormgeven aan hun relatie met God samen met anderen in de gemeente. | toch zijn er voldoende voorbeelden waarbij het geloof eronder lijdt als men gaat samenwonen. En vaak uit zich dat het eerste in het ontbreken in de eredienst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:25
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik begin nu in ieder geval te begrijpen waarom veel mensen bang of angst hebben om naar het avondmaal te gaan......... Daarom is het ook gelukkig dat er veel kerken zijn waar iedereen welkom is.....met al zijn/haar zonden......
Willemijn | Mensen hoeven niet bang te zijn maar gewoon beter onderwezen worden. Criteria zijn in de Bijbel te vinden, alleen mensen willen liever hun eigen criteria volgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 20:30
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Kan het niet zo zijn dat samenwonenden en homosexuelen naar een andere kerk dan die van jou gaan omdat ze daar wel welkom zijn aan het avondmaal? Die voelen zich waarschijnlijk helemaal niet meer thuis in jouw kerk! Ik vind het echt erg wat je allemaal opschrijft...... Je eigent jezelf nogal wat rechten toe en oordeelt ook wel makkelijk over andersdenkenden!
Willemijn | Ik probeer gewoon bijbelse principes te hanteren. En dat stelt bij mij nog wat voor. Dat je dat schokt vind ik jammer, maar ik kies voor een geestelijk gezonde gemeente. In een eerdere verhandeling heb ik je al verteld hoe ik iemand zou benaderen die volgens bijbelse principes in zonde leeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 19:34
|
|
|
Leuke theorieën hoor, maar de praktijk werkt anders. Allereerst vinden mensen altijd wel een reden hun eigen zonde goed te praten. De zonde van de ander moet zwaar veroordeeld worden, terwijl men begrip moet hebben voor hun eigen zonde. Het gevolg is, dat er geen enkel criterium wordt gehanteerd voor het nemen van het avondmaal. Terwijl Paulus daar wel duidelijk toe oproept. We kunnen wel gaan discussiëren over wat of geen zonde is, maar ik denk dat de antwoorden ook weer heel subjectief zijn. Wat de een zonde vindt, vindt de ander niet. Laten we het criterium maar nemen wat hier ook al genoemd is, nl. volharden in zonde. Het gaat niet om een overtreding als door rood licht willen rijden, maar het gaat om diepere dingen, nl. dingen die je leven beheersen, die je relatie met God en anderen schaden. Voor mij is het onbespreekbaar om mensen die samenwonen toe te laten tot het avondmaal. Het gaat nl. recht in tegen het huwelijk, dat door God ingesteld is. Ik kan me best wel voorstellen dat mensen tijdelijk samenwonen, maar dan vind ik ook dat ik het recht heb ze gedurende die periode ze het avondmaal te ontzeggen. Hetzelfde geldt voor homoseksuelen. Maar hoe vaak zou dit voorkomen is mijn vraag. Vaak komen mensen die samenwonen al niet meer in de dienst, omdat ze God niet onder ogen durven te zien. Het is niet zo dat ik ze een schuldgevoel aanpraat, zelf voelen ze wel aan wat goed en wat niet goed is.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 29 maart 2010, 19:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 17:41
Onderwerp: kan alfaromeo niet een heel apart onderwerp gedeelte krijgen
|
|
|
Volgens mij heeft hij onze instemming niet nodig. Als hij al zijn bijdragen onder een kopje doet, scheelt dat een hoop. Hij zou dan echter wel terug moeten komen, want volgens mij is hij van de site af.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 15:16
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
NOUMOE974 schreef: | houd niet van zand tussen mijn eten. Maar veel plezier hoor | Tjonge wat een bijdrage zeg. Als iedereen ook nog ff meldt waarom ze niet gaan, wordt het knap verwarrend hier.
Ik mis toch wel de Edenaren hoor. Kom op geef je ook op voor een activiteit in jullie achtertuin!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 14:54
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | ... geinteresseerden voor een daagje naar de hei in ede om te picknicken met elkaar zijn vooralsnog;
Hannah810 met twee kinderen jolan9.. en willie5.. met drie kinderen karolus 338 elly 361 eduard 152 ringo 975 met twee kinderen? martien 579 met kinderen? grace 585 met twee kinderen griffin748 chatuliem619 ariennez498 marieke897 met 2 kids (als ze niet bij papa zijn) | Fijn Marieke dat je ook mee gaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 14:53
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
Het is jammer dat een topic voor voetballiefhebbers weer meteen naar beneden gehaald wordt door de anti-voetbal mensen. Laat ons gewoon plezier hebben in het spel en laat ons gewoon even kunnen kletsen over voetbal. Jammer genoeg staat Twente nog steeds bovenaan. Het voetballend vermogen van Ajax staat me veel meer aan. Ik hou van mooi voetbal en ik hoop dat de ploeg die technisch gezien het mooiste spel heeft nu ook weer eens kampioen gaat worden. Dat hebben ze verdiend, vind ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 23:16
Onderwerp: WWW.
|
|
|
Ik begrijp werkelijk niet wat ik nu weer met deze onzin moet. In wat voor verhouding zou dat staan met een zegel? Iedereen die internet doet, kan dat alleen maar via 666 doen? Misschien is dat een bepaald telefoonnr. Kortom onzin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 19:29
|
|
|
RELLOK036 schreef: | sja ik denk dat VVV het verlies wel kan dragen we hebben Garcia van Grunns gehuurd dan heeft VVV nog 2 uit kenia die ook goed mee doen en volgend jaar weer een jappaner.... dus ik denk wel dat VVV wel blijft okal zal het nipt zijn, maardat is ook de doelstelling van Jan van dijk (trainer van VVV) | Groninger he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 18:37
|
|
|
Het onderwerp wat veel mensen bezig houdt, dus ik dacht, vooruit dit verdient toch wel een nieuw topic. Wie wordt er landskampioen dit jaar? Gaan we ver komen op de WK? Wordt Suarez verkocht en wat doet Groningen volgend seizoen? Lukt het VVV het gemis van Honda te compenseren? Blijft Van Gaal bij Bayern München? Zomaar een paar vraagjes, genoegs gespreksonderwerpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 18:32
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
IMRE695 schreef: | En, heeft Ajax FC Groningen alle hoeken van het veld laten zien? | Nou dat niet bepaald. Maar het is 3-0 voor Ajax geworden, geflatteerd, maar ik kan ermee leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 12:53
|
|
|
HENK710 schreef: | Toch 2 heren Heeft in dit geval ook wel een voordeel Chat: u bent altijd tevreden Als een van beiden wint, ben je blij. Als ze gelijk spelen, ben ook je blij. Een blijde dag dus, ondanks het verscheurde hart |
Als Ajax wint, ben ik blij dat ze nog steeds een kans maken voor het kampioenschap, maar verdrietig omdat het tegen Groningen is.
Als ze gelijk spelen, mist Ajax de kans op een kampioenschap.
Als Groningen wint ben ik trots op die prestatie in de Arena, maar verdrietig omdat Ajax dan teveel punten verliest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 12:08
|
|
|
Ajax Groningen vanmiddag, mijn hart is verscheurd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 11:58
|
|
|
Eindelijk een plaatsje waar we over voetbal kunnen praten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 11:45
Onderwerp: Bevrijdingspastoraat
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Gelukkig is het jouw zienswijze, en ook hier geldt "een gedachte is nog geen waarheid" Onderbouw het eens met bijbelse- en wetenschappelijke argumenten ..... | Eerlijk gezegd beantwoordde ik een vraag van Imke, die schreef dat ze er indirect mee te maken heeft. Daarbij beschrijf ik de gevaren van dit soort pastoraat. Ik zie als taak van de gemeente de verkondiging van het evangelie en het zorgen voor de mensen. Maar dat zorgen voor kan te ver gaan. Verder bemoei ik me niet meer met deze discussie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 00:06
Onderwerp: Het oog van de man.
|
|
|
MAR907 schreef: | Tja Alfa, het gezonde oog van de man. Hoe ziet het gezonde oog van de vrouw eruit???
Genesis 3:16 ; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.
Shalom. | Mooie bijbeltekst Mar. Zet je toch weer tot nadenken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 18:55
|
|
|
HANNAH810 schreef: | we hebben t plan opgevat om te gaan picknicken in ede op de heide, jolan, willie en ik gaan zowiezo; met vijf kinderen
er zijn er al die aangeven het leuk te vinden mee te gaan; mocht je ook interesse hebben, wil je dat dan even laten weten? liever niet over de mail, maar gewoon hier op t forum, even op dit bericht reageren, en je naam op t lijstje invullen..... tenzij je reden hebt om undercouver te blijven natuurlijk......
geinteresseerden zijn vooralsnog jolan9.. en willie5.. karolus 338 elly 361 eduard 152 ringo 975
en een datum wordt geprikt; het wordt waarschijnlijk een zaterdagmiddag | Als het niet op 29 mei is, wil ik mij wel opgeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 18:50
|
|
|
IMKE917 schreef: | Chat, zou je dit eens verder willen uitleggen? Ben er wel benieuwd naar. Indirect, heb ik via mijn werk, met bevrijdingspastoraat te maken. | Het eerste bezwaar wat ik heb, is dat ik niet vind dat het tot de generale taak van de gemeente behoort om zo'n intensieve vorm van pastoraat toe te passen. De gemeente is geen psychaitrische inrichting en in sommige gemeenten wordt dat wel zo gehanteerd. Juist in pastoraat zou men de grenzen moeten weten en echte psychiatrische klachten overlaten aan professionals. Het is te vaak gebeurd dat een voorganger een psychose verwarde met een occulte geest, wat enorm veel schade toegebracht heeft. Je wordt dan geholpen, die eigenlijk niet goed weten wat de grenzen zijn. Daarbij kunnen ze heel snel over de grenzen van de ander heen gaan en op die manier ze afhankelijk maken van de hulpverlening. Bovendien krijgen ze meer macht dan de wereldse hulpverlener, want zij doen dit namens God. Vaak wordt de reguliere hulpverlening aan de kant geschoven omdat mensen denken dat dat geen oplossing biedt. Terwijl bevrijdingspastoraat in veel gevallen ook niks oplost. Ik vind het een uitwas van de kerk van deze tijd. Het heeft m.i. niks te maken met de taak en opdracht die Jezus aan de gemeente gegeven heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 07:59
Onderwerp: Het oog van de man.
|
|
|
WILMA729 schreef: | De grachtenparade is niet het visitekaartje van de alle homofiele mensen, maar een uitspatting,uitdagend, profoceren, een blijk van jezelf/je homofiel zijn willen laten zien. Het is naar mijn idee maar een klein deel van de homofiele mensen in ons land. | Eerlijk gezegd vraag ik me af of het COC daar ook zo over denkt. Ze propageren dit wel als hun visitekaartje. En daar hebben ze m.i. gelijk in. Een ander woord voor homoseksualiteit is de vrije liefde. Waar het er niet meer toe doet met wie je het doet, zolang je maar aan je bevrediging komt. Want daar draait het heel sterk om in deze kringen. Deze liefde wordt bedreven in parken, parkeerplaatsen en speciale gelegenheden. En die is net zo oud als Sodom en Gomorra. Ze proclameren die vrijheid vanaf een bootje. In mijn ogen gaat het niet alleen om geaardheid, maar veel meer om verdorven gedrag. Dat wordt heel sterk door de bijbel veroordeeld. Mensen kunnen hun ogen er wel voor sluiten en zeggen, dat is slechts een uitspatting, maar de geschiedenis leert anders. Wat een uitzondering is, is dat homoseksuelen in ons land monogaan proberen te leven. Een uitzondering wat betreft aantal, maar ook een uitzondering in historisch opzicht.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 27 maart 2010, 08:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 13:27
Onderwerp: Kinderdoop
|
|
|
ROBERTJAN655 schreef: | Kun je uitleggen hoe je daarbij komt? Ik weet zo even niet waar de bijbel dat zegt.
Dat de doop noodzakelijk zou zijn voor het behoud van een overleden kind vind ik een beetje een bureaucratisch idee. Daar kan ik me niet iets bij voorstellen. Uiteindelijk blijft het een symbool, en als je niet in staat bent om dat symbool uit te voeren vanwege tijdgebrek blijft hetgeen wat gesymbolyseerd wordt natuurlijk wel gewoon van kracht. |
In Rom 7 beschrijft Paulus het volgende:
Rom 7 schreef: | Eens leefde ik zonder de wet, maar door de komst van het gebod kwam de zonde tot leven 10 en daardoor stierf ik. Het gebod, dat tot leven had moeten leiden, bleek juist tot mijn dood te leiden. |
Hij beschrijft dat hij zonder wet leefde. Dit kan echter niet duiden op een werelds leven, aangezien hij als jood opgegroeid is en zich van jongs af aan de wet heeft gehouden. De wet heeft altijd een rol gespeeld in zijn leven. Waarom noemt hij dit dan expliciet als leven zonder de wet. In de joodse traditie is er een moment, dat kinderen verantwoordelijk worden voor hun daden. Het ritueel heeft de naam gekregen Bar Mitswa, zoon der wet betekent dat. Voor hem hield dit dus daadwerkelijk in dat de wet pas op dat moment van kracht voor hem werd. Voor die tijd gold deze wet niet. Dat gebeurt bij een jongen ongeveer op 12 jarige leeftijd. Hoewel ik geen voorstander ben om dit ritueel in te voeren, zie ik de geestelijke les echter wel van toepassing. Een kind is dus niet verantwoordelijk en zal dus derhalve ook behouden zijn zonder doop.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 10:57
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden.
Je wilt toch dat je kinderen behouden worden. Want stel dat ze niet gedoopt zijn? Zijn ze dan behouden? Ik zie het bij de kinderdoop zo: je draagt je kind op aan God en vraagt of het behouden mag worden(de verbondsbelofte).
De RK zegt nee, wie niet gedoopt is is niet behouden. Was vroeger althans. Kinderen werden begraven in ongewijdde grond. Er stonden geen namen bij de graven. Daarom deden katholieken vroeger de doop al bij de geboorte, als het dreigde vroegtijdig te sterven. Daar zit wel iets in.
Maar wat als je kind gelooft en de volwassen doop wilt ondergaan, en het sterft voordien, is het dan behouden?
Moeilijk vraagstuk. | Natuurlijk wordt een kind behouden als het niet gedoopt is. Een kind wordt niet verantwoordelijk gehouden zoals een volwassene. Denk je dat God niet de genade kent ten opzichte van kinderen. Het zou een beetje vreemd zijn als God kinderen zomaar afwijst, omdat de ouders ervoor besloten hadden het niet te laten dopen. Dan wordt het dubbel slachtoffer, dat is niet de God die ik mij voorstel, jij wel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 10:26
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik zie het als je je kinderen niet laat dopen, dat je je kinderen niet bij het verbond wilt laten horen. Dat je je kind later laat beslissen of het wilt geloven.
Mijn oudste zus is gedoopt. Ze doet verder niet met het geloof. Dat is haar keus.
Ik heb gekozen om op mijn 21ste belijdenis te doen. Ik gaf antwoord op mijn doop. Ja ik wil bij het verbond van God horen. Ja ik heb een afkeer van mezelf, door mijn zonden.
Je zou kunnen zeggen dat de kinderdoop een verbondsdoop is. En dat de volwassendoop een geloofsdoop is. Voor beiden is wat te zeggen. | Doop is altijd een verbondsdoop. Je gaat een verbond aan met God of liever gezegd, God gaat een verbond aan met jouzelf. Niet met je ouders, maar met jezelf. Ik verbaas me altijd over mensen die zeggen bijbelgetrouw om te gaan met hun geloof en toch niet zien, dat de doop in de Bijbel een geloofsdoop is. Dat is m.i. een blinde vlek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:59
|
|
|
HENRIKEV355 schreef: | Een tijdje geleden is er aan mij gevraagd of het misschien goed is als ik bevrijdingspastoraat aan ga vragen bij mensen uit de gemeente. Dit door persoonlijke omstandigheden. Nu weet ik eigenlijk helemaal niet wat ik van bevrijdingspastoraat moet verwachten, en of dat nu wel de weg is die ik moet inslaan. Kunnen jullie me hierin verder helpen? Door te posten wat het inhoud, en waarvoor het precies bedoelt is, en hoe dat dan in z'n werk gaat. | Wees er maar voorzichtig mee Henrike. Het kan heel snel in de hoek van manipulatie terecht komen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 25 maart 2010, 13:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:44
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
IMRE695 schreef: | Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, van het marktmechanisme. Zolang er nog goedkope energie in voldoende mate beschikbaar komt op de markt (en oliemaatschappijen winst kunnen maken), dan blijft dat zo. Dat is niet 30 jaar al zo, maar al sinds het einde van WO2.
Alternatieve energie wordt pas interessant als het ook relatief goedkoper is t.o.v. andere (fossiele) brandstoffen om te verstoken of elektriciteit mee op te wekken. Fossiele brandstoffen kunstmatig duur maken, zal niet helpen, want dan vloeit de olie in ieder geval niet meer naar het Westen. Je kunt wel op de muziek vooruit willen lopen, maar landen als India en China zullen eerst door de eerdere fases van de industriële revolutie heen moeten, voordat ze zich op duurzaamheid gaan richten.
Ik weet ook wel dat de aardse bronnen van energie en grondstoffen niet onuitputtelijk zijn. Maar ja, of ik daar als kleine consument daar nou zoveel invloed op kan uitoefenen, weet ik eigenlijk niet. Ik heb iig geen auto (meer), stap nooit in een vliegtuig en mijn afvalbergje is zo klein, dan ik me daar ook niet schuldig over ga zitten voelen. Ik doe heel bescheiden mee met de welvaartseconomie en doe ook heel lang met m'n spullen of koop het 2e hands.
En een auto is veel meer dan een gebruiksartikel: het is een symbool van vrijheid, van mobiliteit, van macht ook, een statussymbool en bovendien hèt vervoermiddel waardoor we eindelijk verlost raakten van trage middelen van vervoer per paard, te voet, per fiets of met de trekschuit. Niemand, maar dan ook niemand laat zich dat vrijwillig afpakken. | Nog even een opmerking van mijn kant. De nadruk bij de particulier ligt volgens mij verkeerd. Als ik naar mijn energienota kijk, kan ik niet meer dan een paar tientjes per jaar besparen aan electriciteit. Eigenlijk niet de moeite. Waar de echte kosten in zitten, is het gasverbruik. En het beste alternatief is niet een grote lelijke windmolen, maar door aardverwarming. Daar kan ik honderden euro's per jaar mee besparen. Ik vind het vreemd, dat dat niet meer gestimuleerd wordt. Voor zonnecollectoren krijg je subsidie, voor een pijp onder de grond, die niet zichtbaar is voor de buren krijg je dat niet. Er zit volgens mij dus meer achter dan alleen maar zorg om het milieu.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:32
|
|
|
Het probleem met deze discussie is dat veel mensen oprecht kiezen om hun kinderen te laten dopen. In het verleden heb ik vaker weergegeven hoe ik over deze vorm van doop dacht. En daar mensen persoonlijk mee bezeerd. Laat ik het maar op het volgende houden: de redenering die leidt tot de kinderdoop is in mijn ogen verkeerd. Kinderen worden per definitie behouden, daar is geen doop voor nodig. God stelt nl. kinderen niet verantwoordelijk voor gedrag van hun ouders. Kinderen worden geboren met een zondige natuur, maar daar helpt ook de doop niet voor. Termen als wedergeboorte zijn hier helemaal niet van toepassing. Wedergeboorte ontstaat als antwoord op onze keuze naar God. Niet vanwege de kinderdoop. In mijn ogen heeft het zin als ouders het kind aan de Heer op te dragen, de belofte af te leggen, dat je het kind zult opvoeden in de kennis van de Heer. Maar het ritueel van de doop vind ik hier niet bij passen. Ook besprenkeling is m.i. een vreemde uitvoering van de doop. Kortom in mijn ogen knelt deze vorm aan alle kanten. Het is jammer dat ze dit doop noemen, want dat geeft een enorme verwarring.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 19:58
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Met het stuk over liefhebben/bewaren van de geboden bedoel ik te zeggen, dat je niet in EEN ZONDE KUNT BLIJVEN VOLHARDEN als je het avondmaal neemt, want anders bewaar je m.i. niet de geboden van de Heer en dien ten gevolge kun je Hem dan ook niet liefhebben.
Nee....gelukkig wijst Jezus Christus niemand af, maar het is altijd en....en..... je kunt niet een zonde in je leven hebben toegelaten en daar tevens in blijven volharden als je het avondmaal neemt. Dan neem je m.i. lichtzinnig deel aan het avondmaal.
Nu zal dat best met een bepaalde strijd gepaard gaan als je probeert om niet te zondigen en het zal een zaak van vallen en opstaan worden misschien, maar dat is wel wat anders dan BLIJVEN VOLHARDEN IN ZONDE, want dan doe je m.i. geen moeite om je daarvan te bekeren of zie je daar het nut niet van in. Dan bekommer je je niet om je zonden en zie je het nut er niet van in om je te bekeren van je zonden. | Het is altijd een spagaat waar je je in bevindt. Idd het gaat om volharden in zonde, niet om zondigen in het algemeen. En daarmee wordt toch iets aangegeven. De Bijbel is duidelijk wat betreft huwelijk en samenwonen, en dan kun je mensen er op blijven attenderen, dat de leefstijl veranderd dient te worden om mee te kunnen doen aan het avondmaal. Als alles maar getolereerd wordt, ter wille van de lieve vrede verwatert het evangelie. Paulus zelf stelt hele strenge regels met betrekking tot het avondmaal, en het lijkt nu alsof je helemaal geen regels meer mag stellen. Worden mensen afgewezen? Nee, gedrag wordt afgewezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:39
Onderwerp: Bijbels feest ongezuurde broden
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | Hoi Imre,
Ik vier alleen nog bijbelse feesteen dus geen kerst en pasen meer. Dat zijn nl van oorsprong helemaal geen christelijke feestdagen, verder leer ik mn kinderen ook niet dat sinterklaas bestaat!
Wist je dat zelfs de kerstboom een heidens gebruik van oorsprong is?
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij dat dan ziet/ beleeft......
O ja en ik zie het niet als wettisch maar gehoorzaamheid aan God |
Hoewel de christelijke feesten niet expliciet genoemd worden, is het wel bijbels om feest te vieren. Met dat vieren gedenken we nl. belangrijke gebeurtenissen in ons geloof. Zoals de uittocht voor de joden belangrijk is, is de kruisiging van Jezus dat ook voor ons christenen. Dit geldt ook voor Kerst, waar we vieren, dat Jezus op aarde kwam. Hemelvaart vieren we dat Hij ten hemel ging en met pinksteren vieren we de uitstorting van de Heilige Geest. Allemaal significante gebeurtenissen die we ook als zodanig mogen vieren. De betekenis is voor veel mensen echter verloren gegaan, en daarom vind ik het altijd heel belangrijk om tijdens de feesten daadwerkelijk stil te staan bij het doel van de viering.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 maart 2010, 20:13
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
HENK710 schreef: | Onderstaand bericht lijkt me hier wel op zijn plek: lekker, gezond en goedkoper... tenminste dat laatste is de bedoeling
Er is een initiatief gestart om bij wijze van experiment te proberen alle biologische producten BTW-vrij te maken en dat voor een periode van tenminste 2 jaar. Dit idee is ontstaan in navolging op het stimuleringsbeleid in de autobranche, waarbij flinke kortingen worden gegeven op de bijtelling en de bpm van milieuvriendelijke auto's. Bij het behalen van 40.000 handtekeningen voor een petitie met het voorstel om biologische producten BTW-vrij te maken voor een periode van tenminste 2 jaar, moet het voorstel in de Tweede Kamer behandeld worden.
Als tijdelijk de BTW op Eko-eten wordt afgeschaft, zal de vraag daarnaar toenemen. Als het volume groter wordt, kunnen de prijzen dalen enz. Biologische producten zijn beter voor: a. onze gezondheid b. onze dieren c. de boeren d. ons milieu e. onze planeet (En nou niet één van deze items uitkiezen - dit is geen multiple choice !!
Geef je stem via de volgende link: Bio BTW-vrij
| Helaas hier vind je me weer als een tegenstander. Het is voor een heel groot gedeelte gebaseerd op een mythe. Leg maar eens uit waarom het vlees niet goed genoeg is bij de supermarkt of de slager. En ga geen verhaaltjes ophangen over de zielige dieren bij boerderijen want ook dat is een mythe. Werk maar eens een dagje mee met een boer en dan zul je zien hoeveel liefde hij voor zijn beesten heeft.
|
|
Naar boven |
|
|