Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 15:54
Onderwerp: Seksueel misbruik in christelijke gezinnen...
|
|
|
Eerste reakties op bovenstaand artikel:
Ophangen samen met iedereen die er van wist en z'n smoel dicht hield. En meteen die hele ziekelijke religieuze bende pedofielen verbieden
Ordentelijk | 01-03-12 | 13:06 Walgelijk Walcheren!
deraderendraaien | 01-03-12 | 13:08 Hij heeft zich wel moeten verantwoorden voor de kerkenraad. En die hebben hem waarschijnlijk alleen maar advies gegeven. Fuckers.
Biff Eagleburger | 01-03-12 | 13:08 Oh in dat geval... www.meh.ro...
Jaimy Fox | 01-03-12 | 13:11 *Kots Kots Kots*
L. Hannes | 01-03-12 | 13:11 kutvolk
ghjkl | 01-03-12 | 13:12 Kinderen zijn niet veilig als er religieuzen in de buurt zijn, blijkbaar. Maar waar ik echt maagzuur van krijg is het feit dat Westkapelle slechts 1 van de vele gemeentes is waar het dus goed toeven is voor de grefopedo's.
rara | 01-03-12 | 13:12 Wat is religie toch een prachtige uitvinding. De meest smerige en gore misdaden worden gepleegd in de naam van god / allah en iedereen vindt het prachtig.
James Lastig | 01-03-12 | 13:12 Op zo'n moment zou je willen dat er wel een God was die zo'n heel dorp ervan langs geeft wegens walgelijke onmenselijkheid.
très cool | 01-03-12 | 13:12 In christelijke kringen is de bekende Bijbeltekst "Laat de kinderen tot mij komen"omgezet in, Laat de kinderen zorgen dat wij komen.
Oh...heerlijk al die religie! NOT!
deraderendraaien | 01-03-12 | 13:13 Dat is onderdeel van de typische Zeeuwse cultuur, dus: respect!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 15:47
|
|
|
Bericht geen stijl, zogenaamd anti-christelijk, maar geef ze eens ongelijk...denken die mensen echt, die dit soort dingen doen en goedkeuren dat ze het koninkrijk van God zullen beërven?
Westkapelle: 'Seks met kinders is O.K!' Fuck katholiek Limburg. Fuck de incest-Veluwe. Zeeland, daar moet u zijn. Het schiereiland Walcheren, daar gebeurt het. In het met kranten dichtgeplakte plaatsje Westkapelle (pop: 2700) om precies te zijn. De afgelopen, pak hem beet, 30 jaar werden in dit Zeeuwse Epe een kleine 100 jongens misbruikt. Door een zielige Godsvrezende man. Lid van de oud-gereformeerde gemeente der pepermuntsabbelaars.
Onder het oog van de God van naastenliefde mochten 100 jongens aan de piemel van Zielige Joost zitten, likte Zielige Joost het pielemuisje van 100 jongens maar werd er "nooit gepenetreerd". Ook niet op halve noten. En wat deed de omgeving? Niets. Noppes. Nada. Iedereen in Westkapelle wist er van. Maar ze hielden allemaal hun bek dicht. Refo's onderling. Die lappen elkaar er niet bij.
God wikt, God beschikt. Misbruik is ook maar een megafoon van God waarmee hij via het lijden tot ons spreekt. "Laat den kindren tot mij komen" is ook niet zo heel gek ver van "laat den kindren op mij komen". Bovendien: zalig de armen van geest. God ziet alles, zodat u het niet hoeft te zien. 100 jongens! Iedereen wist het! Jarenlang! Er was niemand die iets deed! In Rome zijn ze stikjaloers. En bang. Gevreesd wordt dat Rooms-katholieke priesters zich massaal bekeren tot refopredikant. De bijbelbelt als reformatorisch matras. De kinderspeelplaats van Jezus. Incest is okee, zolang er op zondag maar niet naar de televisie wordt gekeken. Het celibaat als excuus is niet nodig. Er is toch niemand die het interesseert. Dat is christelijke naastenliefde ten voeten uit.
Bron: Klik hier...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 02:01
Onderwerp: roken e.a. "verslavingen
|
|
|
[quote=CARMEN073]Kijk, zijn we het toch ergens over eens.
Alleen onder toetsen versta ik wel iets anders denk ik. Toetsen is iets of iemand tegen het Licht houden; het Woord van God.
Het klakkeloos overnemen van 2e en 3e hands negatieve informatie zonder de diverse beweringen na te gaan op waarheidsgehalte en zonder de persoon zelf in kwestie aan het woord te laten of te onderzoeken, valt bij mij binnen de categorie 'lastercircuit'.
Lasterciruit....ja, moet ik daders aan het woord laten"? T@#, ik ben geen onderzoeker en/of journalist...maar het zou allemaal wel mee vallen he Carmen? Ik heb informatie uit eerste hand, lotgenotengroepen, oh ja, maar dat geldt niet he. slachtoffers bij jullie? "het"komt tenslotte overal voor Van de Kamp zegt duidelijk dat slachtoffers vergeving moeten vrágen aan God....Dat is eerste hands... Maar ja, als ik erover begin in de charismatische bewegingen dan moet ik of meteen vergeven, of 'het is hier geen therapieruimte'. en, 'het gebeurt overal'...denk jij dat ik als slachtoffer niet regelmatig op verkeerde manieren ben benaderd door kerkleden die iets te vertellen hadden? Op huisbezoek ed?
En ík moest met mijn vader omgaan, en moest vergeven...terwijl hij me zat uit te lachen, haha je kan toch niets bewijzen...
En dat kan doorgaan door 'De Grote Ontkennig, want wie denkt er nu bij seksueel misbruik aan een kerk/gemeente, zoiets komt toch alleen bij ongelovigen voor en in satanskerken? En bij de Katholieken..
Het is andersom, ongelovigen daar komt het juist minder voor....
Mooie dekmantel toch, de kerk?
Ja, en ach zo'n man moet ook wat, moet ie dan soms naar de hoeren gaan? Beter je dochter dan, toch?
Nee Carmen dat gaat voor mij niet op deze vliegers.
Om het jullie gemakkelijk te maken hier de link naar de website van Wilkin zelf: http://www.bevrijdingspastoraat.nl/over-ons.html
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 18 augustus 2012, 02:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 01:56
Onderwerp: mosseldag Yerseke zaterdag 18 augustus a.s.
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Leuk senioren uitje zo te zien Fijne dag maar ik blijf hier, heb wel eens meegevaren op zo'n boot alleen toen in februari alle mensen wat was dat koud! |
Ja, ik heb me ingeschreven voor de Ark in Dordecht, maar ja, warm weer, warm in die Ark en druk (zaterdag...), komt dan ook nog bij, ik heb een uitkering, en wat ik daar kwijt ben moet ik 2 dagen van leven....
Als ik me dan nog echt goed voel, oppie toppie, ja, oke...maar als ik dan ook niet lekker ben....
Ach ja, ik heb een huis enkele vrienden en ik ben tevreden en blij en voel me rijk...
Ach weet je, ik weet, ik zal noooit in mijn hele leven een auto kunnen kopen, ik heb zelfs mijn rijbewijs laten verlopen, vond het zo wrang, rijbewijs laten verlengen, terwijl in de tijd dat ik hem ervoor verlengde tot nu, 12 jaar, ik 12 jaar geen auto heb kunnen betalen. Maar ja, ik had een paar keer met stadskantoor een afspraak voor verlenging, kon het niet opbrengen, verlenging waarvoor? Was er echt ziek van, ja echt....
Heb ik een keer om wat voor reden dan ook, geld haal ik alsnog rijbewijs....Tis niet anders, kon het niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 00:35
|
|
|
Preek Wilkin van de Kamp over seksuele zonden, klik hier
Korte samnvatting preek gevolgen seksuele zonden:
In de 1ste 11 minuten verteld hij dus over een man die naar de hoeren is geweest en dus een Goa heeft, een geestelijke overdaagbare aandoening. Die man moest dat opnieuw belijden maar dan harop van Wilkin zodat de geestelijke wereld, de vijand hoort dat jij berouw hebt van je daden. en dat jij Gods hulp inroept om van deze problemen af te komen.
Nou dat deed hij, harop, en toen bad Wilkin en God's kracht was zooo groot, hij viel op de grond , hij had een half uur op de grond gelegen, zijn vrouw stond erbij. Daarna stond ie op en hij had me een Glimlach op zijn gezicht. Hij vertelde hoe hij een ontmoeting met Jézus gehad had daar op de grond . Hij stond op, Wilkin vroeg 'en hoe is 't?', want hij had daarvoor doorlopend pijn, en de pijn, de brandende pijn was weg... En dat kwam omdat de onzichtbare zielsband met de prostituee was doorgesneden. Dit is tot en met de 8ste minuut..
Wat me opviel, eerst heeft ie het over een zonde, je kan struikelen, en daarna dat je de deur openzet voor doorlopende zonden.
Wat het doet voor een man als hij vreemd gaat, hij kan een Goa krijgen, geestelijke overdraagbare aandoening, boze geesten van onreinheid kunnen zelfs zijn lichaam ziek maken, ze kunnen zijn ziel in hun greep houden, ze kunnen hem geestelijk verontreiningen dat hij depressief raakt. Dát is wat seksuele zonden doen met een man. Dát is wat seksuele verslaving dóet.
Maar hij zegt niets erover wat het slachtoffertjes doet, de rest van hun leven..Helemaal niets over wat seksuele kindermishandeling doet bij een kind....zeker als het ouder(s) betreft.
Het zet de deur open in de geestelijke wereld omdat je in zonden leeft. Je struikeld niet in zonde een keertje, nee je gaat door in die bepaalde zonde, ook in die zonde van onreinheid. en je zet de deur open voor de geestelijke wereld met alle gevolgen van dien.
Vanaf 21ste minuut: onreine banden, ja homosekseule relaties natuurlijk, en onreine banden door incest en sekseueel misbruik; hij kan veel voorbeelden noemen van vrouwen die seksueel misbruikt zijn en toch naar de samenkomsten mogen en door God aanvaardt waren, zo genadig is God ??? ...gelijk erna over de hoer Rachab, die in de geslachtregister van Jezus staat....Hiermee stelt hij hoeren en misbruikte vrouwen op één lijn.En waarom mochten vroeger misbruikte mensen niet in de samenkomsten komen? omdat ze geestelijk en lichamelijk verbonden waren met de dader
Onreine banden door verkrachting: als ze om hulp had geroepen was ze onschuldig en als ze niet om hulp had geroepen moest ze gedood, gestenigd worden. Dan de vergelijking, meteen erna, als mensen in ilsamitische landen overspel hebben gepleegd worden ze gestenigd. Dus, slachtoffers van seksueel misbruik staat bij hem weer op een lijn met overspeligen. Waarom heeft God dat gezegd? Omdat God ons iets wil laten zien van de geestelijke wereld. (Misbruikte vrouwen en hoeren worden weer even over één kam geschoren.)Hij wil ons iets leren: seksualiteit heeft altijd gevolgen. Dan een stuk over seks met dieren. Een vrouw die werd gedwongen daartoe als kind, ze vroeg om vergeving en het werd haar vergeven ...(dan denk ik, ze werd toch gedwongen?
en verder, volgende week over mensen die door emotionele banden aan elkaar gebonden raken omdat ze elkaars liefde misbruiken.
En tussendoor, vanaf minuut 11, t/m minuut 20 Mensen die verstikt zijn geraakt in seksuele zonden is misschien gekomen doordat ze in hun kindertijd misbruikt zijn. Een grove veroordeling, dat is juist vaak niet zo Homo zijn wordt er ook mee in verband gebracht. Dan nog wat waarschuwingen over verschillende seksuele relaties tegelijk.
Maar in de hele preek, geen één woord over seksuele misbruikers van hun eigen kinderen, of kinderen in het algemeen.Wel dat slachtoffers zondig zijn en vergeving moeten vragen....En ja, aan het einde promoote hij nog eventjes zijn nieuwe boek.En dát is dus wat ik erop tegen heb.
Als ik hier, bij deze preek in die zaal had moeten zitten, uit beleefdheid de hele preek uitzitten, was ik er echt wel ziek uitgekomen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 18 augustus 2012, 00:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 18:29
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Kijk, zijn we het toch ergens over eens.
Alleen onder toetsen versta ik wel iets anders denk ik. Toetsen is iets of iemand tegen het Licht houden; het Woord van God.
Het klakkeloos overnemen van 2e en 3e hands negatieve informatie zonder de diverse beweringen na te gaan op waarheidsgehalte en zonder de persoon zelf in kwestie aan het woord te laten of te onderzoeken, valt bij mij binnen de categorie 'lastercircuit'.
Om het jullie gemakkelijk te maken hier de link naar de website van Wilkin zelf: http://www.bevrijdingspastoraat.nl/over-ons.html |
Ik ben al bevrijd, en hoef die eindeloze reeds dure boeken en dvd's van van de Kamp niet te kopen om bevrijd te worden of dure conferenties, die tijd heb ik gehad(helaas)
Galaten 5
De christelijke vrijheid 5 1 Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen.
Ik heb zóveel uit de 1ste hand, woon hier op de biblebelt, nou de ggz heeft er zijn handen vol aan en zijn blij met vrijwilligers, ervaringdeskundigen om de eindeloze reeks godsdientswaanzinnigen en teleurgestelde onluisterde mensen(christenenen) te helpen.
Bevrijdingspastoraat, la me niet lache...
Angstige mensen die eerst gewoon rustig waren, hun de demonen gewoon worden aangepraat, en met vloeken die ze uit het voorgeslacht zouden hebben..zogenaamde generatievloeken. En daardoor zijn die mensen, alle leeftijden etc. heel angstig geworden heb 't voor mijn eigen ogen gezien... En dat mag de regululiere ggz oplossen..
Het, wordt behouden door geloof (evenagelie) wordt vervangen door 'wordt bevrijd'(van demonen)...
Ben je angstig, komt dat door een demon, niet door teveel prikkels die iemand kan hebben, door het eea of ander, aangeboren of zo gekomen. Er is geen schuldbelijdenis vaak, dingen worden toegeschreven aan de satan.
Dat ons denken een slagveld van geestelijke oorlogvoering is..Ja, dáar worden mensen angstig van...mijn denken is van God.....
Ik hoor zovaak het woord demon bij van de Kamp, dat kan niet gezond zijn...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 17 augustus 2012, 23:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 15:51
Onderwerp: Onmacht
|
|
|
Ik heb de eerste link bekeken: schokkend, verdrietig en gemeen.....
Ja, en door die link zag ik een andere film waar ik ook ff naar keek, ja, en toen kwam ik op twee linken die ik hier op het forum plaatste.
Reportage van eo over seksueel misbruik in christelijke gezinnen en kerk...., in forum seksueel misbruik christelijke gezinnen....
Ja, de andere linken ga ik ook bekijken die je hebt neergezet, ja vond de 1ste heel erg schokkend, vandaar dat ik even wacht. En heel erg goed dat je dit neerzet: wat kinderen en tieners elkaar aan kunnen doen....hier is ook geen passend smiley voor...
Ik hoop ook dat sommigen hun ogen open zullen gaan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 15:28
Onderwerp: Willem J. Ouweneel
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | naar die kerk ging ik niet meer |
Oke.
Fijne Dag!
Ps: ik ook niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 14:41
|
|
|
HANNAH810 schreef: | om vervuld te raken met de Heilige Geest helpt het misschien beter je handen te vouwen, in plaats van een youtube-filmpje te kijken. |
Tuurlijk, maar die film, Professor Drs. Ouweneel begon daar meteen over als eerst in die film, over kracht, dat associeerde ik met heilige Geest vandaar was satirisch(ja, ik weet even het andere woord er niet voor) bedoeld...
Fijne Dag!
NB: filmpje gaat na enkele minuten verder over dat Jezus niet veilig is, ben benieuwd ga verder kijken, of zou ik de contekst niet begrijpen....Oke, Jezus is niet veilig omdat er 600 soldaten omvielen toen hij ze: 'Ik ben'.
We trekken vandaag de dag allemaal harnassen van Saul aan, allemaal menselijke kunstgrepen en hulpmiddelen: Welsprekendheidscursussen en verder wist hij geen andere cursussen uit zijn hoofd. We moeten alleen ruimte scheppen dat God met de kracht, de Heilige Geest bij ons binnen kan komen dat is alles.
Dan ineens begint Wilkin over de doop in de Heilge Geest. Openbaart zich in tongentaal, profetie, genezing, bevrijding (rond 13de-14de minuut). En dit alles hebben we nodig om mensen over God te vertellen
Nou, bij ongeveer 14 minuten gaat Professor Drs. Ouweneel weer verder, en ik stop ff.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 17 augustus 2012, 15:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 14:37
|
|
|
Dat wordt je vriendelijk doch dringend gezegd dat dat wel de bedoeling is, dat je pen en papier meeneemt, tegen mij en iemand anders...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 05:21
|
|
|
Omgaan met slachtoffers seksueel misbruik
Inleiding
Er zijn nogal wat frustraties bij zedenrechercheurs vanwege vastgelopen zedenzaken. Nadat een vermeende dader van seksueel misbruik was aangehouden op verdenking van seksueel misbruik, liepen veel zaken dood vanwege gebrek aan bewijs en bekentenissen of het ontbreken van aangiften door slachtoffers.
De pleger (kerk- of gemeentelid) deed zijn schuldbekentenis bij de ouderlingen of oudsten, kreeg vergeving en kon zijn gewone leven voortzetten, zij het dan, dat het kwaad aan het licht was gekomen. De overheid die volgens Paulus het zwaard niet vergeefs draagt (Romeinen 13), kwam er niet meer aan te pas. Alles werd in het werk gesteld om de stabiliteit van het gezin en de gemeente of kerk weer te herstellen.
Men zat niet te wachten op sancties van buiten het eigen systeem en zowel de daders als de slachtoffers en andere betrokkenen deden er het zwijgen toe. Incestzaken verdwenen zo in de doofpot. Maar is dat goed? Is dit de juiste wijze van handelen bij zaken die volgens de Nederlandse wetgeving misdrijven worden genoemd. Hoe zou men idealiter moeten handelen?
Gevolgen
Door seksueel misbruik worden de autonomie en de geestelijke en lichamelijke integriteit van het slachtoffer geschonden. Ervaringen met seksueel geweld hebben alle elementen van trauma’s in zich: machteloosheid, acute ontwrichting van het bestaan en extreem onbehagen. Het slachtoffer heeft geen controle over de gebeurtenis. De gevolgen van seksueel misbruik zijn afhankelijk van de ernst en de duur van het misbruik, de leeftijd waarop het misbruik plaatsvond, de relatie van het slachtoffer met de pleger, de ervaren opvang na misbruik en de specifieke omstandigheden rond het misbruik van het slachtoffer.
De gevolgen kunnen psychisch, somatisch en psychosomatisch zijn. Meestal ondervinden slachtoffers een combinatie van soorten gevolgen. De klachten van seksueel misbruikte mensen verergeren vaak doordat slachtoffers uit angst en schaamte jarenlang zwijgen over hun ervaringen.
Ons eigen onderzoek (Van der Feen, 2000) bij seksueel misbruikte cliÑ?nten liet zien dat slachtoffers gemiddeld elf psychische, psychosomatische en psychiatrische klachten hadden. De belangrijkste waren: dissociatieve klachten, angsten, depressie, slaap-, eet- en concentratiestoornissen, eenzaamheid, paniek, nachtmerries, seksuele- en relatieproblemen, hoofd- en buikpijn, spanningsklachten
De Sterke Arm (het zwaard) wordt in het Nieuwe Testament erbij gehaald (Romeinen 13). De overheid moet de orde handhaven, de goeden belonen en de kwaden straffen. Dat kan alleen als iedereen waakzaam is en aan de bel trekt als dat nodig is. Het kan alleen als slachtoffers het zwijgen doorbreken en aangifte of melding doen.Wie mogen volgens de Bijbel sekspartners zijn?
In het Oude Testament wordt in Leviticus 18 aangegeven wie de sekspartners mogen zijn. Seksuele omgang tussen verwanten is verboden. Er wordt niet expliciet gezegd, dat een vader en moeder geen seks mogen hebben met hun eigen (pleeg- of stief) kinderen, maar uit de context is volkomen duidelijk dat seksuele omgang tussen verwanten wordt verboden. Toch zijn er mensen, vooral mannen, die zichzelf als christelijk beschouwen en het tegelijk normaler vinden om seks met hun dochter te hebben dan bijvoorbeeld naar de hoeren te gaan. “Moet ik dan naar de hoeren gaan?” zei de vader van een cliënte.
In 2011 heeft de wetgever de verjaringstermijn opgeheven voor ernstige zaken van seksueel misbruik, zodat daders toch gestraft zouden kunnen worden.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 17 augustus 2012, 05:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 04:37
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Waarom meteen zo negatief?
Wilkin van der Kamp staat bekend als bijbelgetrouw dienaar van God en doet bij mijn weten niets onbijbels.
Natuurlijk zijn er altijd mensen die kritiek hebben; dat mag. Maar websites volschrijven met leugens en mensen belasteren is verre van christelijk! |
Het gaat me erom, kranten schrijven erover, christelijke bladen en tijdschriften, links op internet van actualiteiten programma's, onderzoeken wijzen het uit: seksueel misbruik in christelijke gezinnen neemt schrikbarende vormen aan...
En komt Wilkin van de Kamp met een preek over gevolgen seksuele zonden, en met geen woord rept hij daarover. Dát geeft mij te denken. Dan maar negatief. En de waarheid.
En dan kan hij ook goede dingen zeggen. Ik wil dat hier iets aan gedaan wordt. en ik ga net zolang door totdat dat gebeurd. Voor mij is het te laat, voor heel veel kinderen niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 01:20
|
|
|
In sommigen gemeentes is het verplicht papier en pen mee te nemen en aantekeningen te maken.
Ja, staat ook wel indrukwekkend....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:52
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
Lappen tekst in stukjes verdelen zogenaamde alinea's. Dat leest pretigger en het is duidelijker. Je deelt als het ware een groot stuk tekst van jezelf of van anderen in in kleine hoofdstukjes.
Gevoelsmatig kan je aanvoelen wanneer je een nieuwe alinea kan laten beginnen. Dit is zeker handig voor kleine zaken die wel duidelijk moeten zijn. Dus niet bijvoorbeeld een boek om te lezen, dat is iets heel anders.
Men leest het niet, of niet meteen, om te beginnen. Vaak worden in fora lappen tekst aan elkaar zelfs overgeslagen, of het moet wel héél interessant zijn....
Dat is jammer....
Indelen in alinea's, stukjes, soort hoofdstukken, maakt het geheel veel aantrekkelijker om te lezen, of een begin te maken met het te lezen
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 17 augustus 2012, 01:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:45
|
|
|
GERRIT603 schreef: | staat die koelkast in een koele omgeving? er zijn koelkasten die als ze in een schuur staan 's winters niet koelen omdat de omgevingstemperatuur dan te laag is |
Ja, daar heb ik ook weleens van gehoord. Zeker van die kleine keukens, grenzend aan de tuin. met een gang ertussen tussen de keuken en de huiskamer...
Ja, bij sommigen is het dan echt aan de koude frisse kant in die keuken.
En ja, ik ken zo iemand, en die heeft ook probs met een vrij nieuwe koelkast....
Dus, flink stoken in die keuken
Geintje, maar het is wel vervelend....misschien de zaak langsgaan of bellen, waar je 'm vandaan hebt, die weten er vaak veel vanaf..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:39
|
|
|
VISSER278 schreef: | Grapjas. Kan ik iedere dag ijsblokjes gaan aanvoeren zeker.
Haha , kan ik net zo goed mn vriezer als koelkast gaan gebruiken. Iedere dag een emmertje warm water erin zetten anders bevriest de kaas en de cola. |
Je kan van die zakken kopen, als die bevroren zijn, zitten ze vol met ijsblokjes. En dan enkele zakken. die zijn niet duur, Blokker, Action of Marskramer oid. En die gewoon zo hoog mogelijk in je koekast plaatsen. In een pan ofzo, dat 't niet gaat lekken en elkaar ook koud houdt.
Dat lijkt mij economiser dan warm water in de vriezer....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:31
|
|
|
[quote=VISSER278]Nog eentje , nu over een stofzuiger.
Op een stofzuiger zit zo'n soort lampje zeg maar die aangeeft hoe ver de zak vol is. Heb ik 3 of 4 keer gestofzuigd geeft dat "lampje" al aan dat ie een eind vol is. Je merkt dat de zuigkracht al wat minder word maar de zak is nog lang niet vol. Hoe kan dat . Kan dat evt. ook te maken hebben met die andere filtertjes die er in zitten?
Ik heb weleens op een blauwe maandag een schoonmaakcursus gedaan. Heb het certificaat nog ;) Verzorgt door Unilever, Handig hoor, je leert welke houding je moet hebben bij stofzuigen, je leert hoe je moet stofzuigen, niet té snel, dan ga je namelijk over het vuil heen, dan heeft de stofzuiger geen tijd om het op te zuigen. En idd de stofzuigerzakken. Veel mensen denken van wachten totdat ie helemaal vol is. Logisch ook dat er zo wordt gedacht natuurlijk. Maar, als de zak voor de helft vol is, en zéker als ie driekwart vol is moet je 'm echt vervangen. Het gaat namelijk anders ten koste van de zuigkracht, én het is niet goed voor de stofzuiger, zeker die hele goede zoals 'Henri', misschien kennen enkele mensen die hebben gewerkt in kantoren die zuigers wel.
Visser, die het huishouden niet altijd goed snapt
Ik wil wel tegen een vriendenprijsje een cursus verzorgen hoor
Groetjes
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 17 augustus 2012, 00:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:17
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik was van plan om em morgen schoon te maken . Dan zal ik em gelijk van zn plaats halen om de achterkant te inspecteren . Een beetje ijsaanslag zit er wel in maar niet noemenswaardig. Dattie aan vervanging toe is kan ik ook niet geloven want hij is misschien nog maar een jaar of 3 oud. Maar de temp. staat op 8 graden en dat is veel te hoog naar mijn zin. maar bedankt voor de tip. |
Ja, dat is wel écht aan de hoge kant, koelkast hoort een temperatuur van rond de 5 graden te hebben....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:15
|
|
|
VISSER278 schreef: | Daar zijn we weer , wie weet de oplossing. Mijn koelkast staat op max. koud en toch istie niet koud genóeg naar mn zin. Wat kan ik daar aan doen? |
Ijsblokjes erin leggen...uit de vriezer.... En dan bovenaan, want kou zakt naar beneden. Warmte gaat naar boven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:01
|
|
|
JEROMMEKE798 schreef: | De VRIJHEID in Christus is je AUTORITEIT , die wordt volgens Jezus
onderstreept door je (volwassen)-doop( discusie met de farizeën
over zijn gezag om te genezen en zonden te vergeven)
je menselijk ingeschapen
authenticiteit heeft te kampen met het vereffenen van
"openstaande rekeningen" waarin we slag hebben te leveren zowel
geestelijk als ook op emotioneel gebied.
De "oorlog" is gewonnen maar er valt nog gebied in te nemen.
Vergelijk het met de inname van het land Kanaän.
Het was Israël toegezegd ( gezag/authoriteit) maar er moest nog al wat worden op-geruimd
Als wij gaan STAAN in de vrijheid merken we vanzelf wat ons bij tijd en
wijle nog belemmerd om te GENIETEN van ons "in Christus zijn"
Van daaruit mogen we medewerkers zijn van Jezus
om mensen te leiden in diezelfde vrijheid.
Zo BELEEF ik dat en als "MIJN HART KLOPT" kom ik soms tegen
dat ik "verdwaal" door de bij tijd en wijle "gehandycapte"
vertaling van de grondtekst.
Maar dat laatste terzijde.
Bless You |
Mooi geschreven !!!
De VRIJHEID in Christus is je AUTORITEIT , die wordt volgens Jezus
onderstreept door je (volwassen)-doop( discusie met de farizeën
over zijn gezag om te genezen en zonden te vergeven)
Ik begijp het hele stuk helemaal ook. Alleen, ik denk dat we hier van mening verschillen. Ik zelf denk(zo dacht ik eerst jaren andersom), dat dat genezen wat Jezus deed, dat dat iets van toen was, een stuk geschiedenis. Want als je alle teksten opzoekt in het NT die over genezen gaan, dan gaat het altijd erover dat iedereen werd genezen. En niet nu en dan es iemand. En wat je dan ziet tegenwoordig, men zegt dat je geloof niet groot genoeg is, en je zonden in je leven hebt, en dat daardoor God niet geneest.
Ronduit gevaarlijk, je moet ze de kost geven die na zo'n dienst zelfmoord plegen....
En ik geloof wel, dat God nu en dan eens iemand geneest, in de eerste plaats om te laten zien hoe Groot en Machtig Hij is. Maar niet in de 1ste plaats zodat diegene genezen is, dat komt dan op de 2de plaats. Maar dat zijn dus wel Grote uitzonderingen.
Ja, ik baal ook, wetende dat de grondtekst van de bijbel héél anders is als we dingen in hun oorspronkelijke taal zouden lezen.
Ja, wat ik eerst wel deed was naast NBG '51, de King James Version ernaast houden, ja, dan zie je dingen breder, gewoon omdat er meerdere woorden en zinnen voor hetzelfde vers gebruikt zijn. en dát kan al behoorlijk verschil uitmaken. Ja, dat herinner ik me. Maar ja, tis te lang geleden om nu even een voorbeeld naar voren te toveren. Ik weet alleen dát het zo was.
Ja, en nu, ben jaren de NBG '51 gewent, en vind 'm duidelijk, ja bijna altijd, als iemand één zin uit het Nt eruit opleest, kan ik zo het hele hoofdstusk afmaken uit mijn hoofd. Kan je nagaan hoeveel preken en bijbelstudies ik heb gehoord. En dan nog dingen die ik zelf regelmatig opzoek in de concordantie op de Bijbel.
Ja, dus ben veel bezig met de bijbel, en als ik dan ook meerdere vertalingen erbij moet houden steeds, kost dat zoveel tijd..dat is leuk voor nu en dan als iemand dat wil, denk ik.
Ik heb gehoord van een boekhandelaar dat de Williebrord vertaling het dichtst bij de grondtekst ligt. Maar ja, van anderen ook dat dat zo is met de King James Version, en met de Statenvertaling....
Eigenlijk zouden er cursussen moeten zijn, om de talen te leren waarin de bijbel is geschreven zodat je de originele vertalingen kan lezen. Ik weet niet precies welke talen dat zijn, dacht Grieks, Armeens en Hebreeuws.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 22:28
|
|
|
Hai!
Ja, ik keek op You Tube, om een fim verder te kijken en ineens staat er een Ouweneel film op mijn scherm....Ik denk, ja, dat kan geen toeval zijn...
Dus om vervuld te geraken met de heilige Geest: Klik hier!
Groetjes en Zegens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 22:13
Onderwerp: Oma
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | heb telefoontje gehad van mam dat men een scan willen maken van haar lever en milt want hun hadden bij 1e scan een gewasje gezien de vraag alleen is of dat goed of kwaad aardig is. Haar benen hebben minder erg door medicijnen goede doorbloedingen. Om alles uit te voeren is risco want oma is wel hartpatiënt namelijk. Doktoren zeiden tegen oma mocht het mis gaan wilt u dan gereanimeerd worden of niet want het kan zijn dat u als een kasplantje eruit kan komen. Maar dat is een kleine risco. Haar leven ligt in Gods hand. Alles op Zijn Tijd of Oma mag lang blijven leven of dat ze bij de Here mag komen.
Oma is elk geval niet bang om te sterven. Ze weet dat als ze komt overlijden dat ze bij de Here Jezus komt.
<><
O meid wat verdrietig om te lezen, ik zal elek keer als ik aan je Oma denk voor haar bidden. volgens mij heb je een hele lieve Oma.
Zwaan |
O meid wat verdrietig om te lezen dat ze zo ziek is..., ik zal elke keer als ik aan je Oma denk voor haar bidden. volgens mij heb je een hele lieve Oma.
Ja, het is wel fijn natuurlijk dat ze gelooft en weet dat ze bij de Here Jezus komt :), en daarom niet bang is om te sterven. een goed voorbeeld is jou Oma!
Ik hoop echt zo voor jou dat je Oma weer naar huis toe mag!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 22:04
|
|
|
Ik ben nu bij de 11 minuut van dertig. Een vurig betoog, om een rein leven te lijden. als voorbeeld een man die één keer naar de hoeren was geweest en daardoor een onreine geest had ontvangen waar die van verlost moest worden. Omdat ie erg veel last had van zijn geslachtsdelen, en Wilkin zei dat ie weet hoe dat werkt, toen aarzeling.... 'Ja inderdaad, ik wéét hoe dat werkt'(nog een keer).... we hebben voor dúidzenden mensen gebeden die daarin verstrikt zijn geraakt....
Ik zou het leuk vinden, Wilkin, broeder, als je dit leest( je weet nooit misschien lezen deze mensen dit voor informatie), om es zo'n zelfde vurige betoog te houden voor vaders, oudsten van een kerk/gemeente, of gewoon een 'christelijke gelovig vaders', om niet je eigen dochter te dwingen tot perverse spelletjes, gemeenschap en andere seksuele dingen. Maar dan desnoods een hoer. een hoer die ervoor kiest om het beroep uit te oefenen, geen slachtoffer mensenhandel natuurlijk.
S. die voor zover je van respect kúnt spreken respect heeft voor mannen die naar hoeren gaan en hun eigen kind(eren) met rust laten. Maar ja, onreinheid en geobserdeerd zijn met seks gaat helaas vaak gepaart met gierigheid, dus dat zie je niet snel, waarom betalen als het thuis gratis en voor niets met je eigen kind kan?
Of...krijg je dan de gehele christelijke wereld over je heen? Ja, en dat is zakelijk gezien geen slimme zet....
Nou, ff verder kijken... Vervolg dus---In de 1ste 11 minuten verteld hij dus over een man die naar de hoeren is geweest en dus een Goa heeft, een geestelijke overdaagbare aandoening. Die man moest dat opnieuw belijden maar dan harop van Wilkin zodat de geestelijke wereld, de vijand hoort dat jij berouw hebt van je daden. en dat jij Gods hulp inroept om van deze problemen af te komen. Nou dat deed hij, harop, en toen bad Wilkin en God's kracht was zooo groot, hij viel op de grond , hij had een half uur op de grond gelegen, zijn vrouw stond erbij. Daarna stond ie op en hij had me een Glimlach op zijn gezicht. Hij vertelde hoe hij een ontmoeting met Jézus gehad had daar op de grond . Hij stond op, Wilkin vroeg 'en hoe is 't?', want hij had daarvoor doorlopend pijn, en de pijn, de brandende pijn was weg... En dat kwam omdat de onzichtbare zielsband met de prostituee was doorgesneden. Dit is tot en met de 8ste minuut..
Wat me opviel, eerst heeft ie het over een zonde, je kan struikelen, en daarna dat je de deur openzet voor doorlopende zonden.
Wat het doet voor een man als hij vreemd gaat, hij kan een Goa krijgen, geestelijke overdraagbare aandoening, boze geesten van onreinheid kunnen zelfs zijn lichaam ziek maken, ze kunnen zijn ziel in hun greep houden, ze kunnen hem geestelijk verontreiningen dat hij depressief raakt. Dát is wat seksuele zonden doen met een man. Dát is wat seksuele verslaving dóet.
Maar hij zegt niets erover wat het slachtoffertjes doet, de rest van hun leven..Helemaal niets over wat seksuele kindermishandeling doet bij een kind....zeker als het ouder(s) betreft.
Het zet de deur open in de geestelijke wereld omdat je in zonden leeft. Je struikeld niet in zonde een keertje, nee je gaat door in die bepaalde zonde, ook in die zonde van onreinheid. en je zet de deur open voor de geestelijke wereld met alle gevolgen van dien.
Vanaf 21ste minuut: onreine banden, ja homosekseule relaties natuurlijk, en onreine banden door incest en sekseueel misbruik; hij kan veel voorbeelden noemen van vrouwen die seksueel misbruikt zijn en toch naar de samenkomsten mochten en door God aanvaardt waren, zo genadig is God ...gelijk erna over de hoer Rachab, die in de geslachtregister van Jezus staat....En waarom mochten vroeger misbruikte mensen niet in de samenkomsten komen? omdat ze geestelijk en lichamelijk verbonden waren met de dader
Onreine banden door verkrachting: als ze om hulp had geroepen was ze onschuldig en als ze niet om hulp had geroepen moest ze gedood, gestenigd worden. Dan de vergelijking, meteen erna, als mensen in ilsamitische landen overspel hebben gepleegd worden ze gestenigd. Dus, slachtoffers van seksueel misbruik staat bij hem weer op een lijn met overspeligen. Waarom heeft God dat gezegd? Omdat God ons iets wil laten zien van de geestelijke wereld. (Misbruikte vrouwen en hoeren worden weer even over één kam geschoren.) Hij wil ons iets leren: seksualiteit heeft altijd gevolgen. Dan een stuk over seks met dieren. Een vrouw die werd gedwongen daartoe als kind, ze vroeg om vergeving en het werd haar vergeven ...(dan denk ik, ze werd toch gedwongen?
en verder, volgende week over mensen die door emotionele banden aan elkaar gebonden raken omdat ze elkaars liefde misbruiken.
En tussendoor, vanaf minuut 11, t/m minuut 20 Mensen die verstikt zijn geraakt in seksuele zonden is misschien gekomen doordat ze in hun kindertijd misbruikt zijn. Homo zijn wordt er ook mee in verband gebracht. Dan nog wat waarschuwingen over verschillende seksuele relaties tegelijk.
Maar in de hele preek, geen één woord over seksuele misbruikers van hun eigen kinderen, of kinderen in het algemeen.Wel dat slachtoffers zondig zijn en vergeving moeten vragen....En ja, aan het einde promoote hij nog eventjes zijn nieuwe boek.
En dát is dus wat ik erop tegen heb.
Als ik hier, bij deze preek in die zaal had moeten zitten, uit beleefdheid de hele preek uitzitten, was ik er echt wel ziek uitgekomen.
Nog even de link: Preek Wilkin van de Kamp over seksuele zonden, klik hier
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 17 augustus 2012, 04:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 21:36
|
|
|
slimme jonge, positief bedoeld.
gevolgen van seksuele zonden
Commentaar onder film van de uploader van de film jow5532: Je kunt geen seks met iemand hebben, zonder met zijn of haar ziel verbonden te zijn. Als je seks met iemand hebt, ontstaat er een lichamelijke, emotionele en geestelijke binding. Als geslachtsgemeenschap een daad van zonde is geweest, dan zal de geestelijke binding ook zondig zijn. Ongebonden seks (buiten het huwelijk) creëert zondige demonische bindingen waardoor onreine geesten - via de persoon met wie je sekst hebt gehad - je leven kunnen binnenkomen en je ziel, je gevoelens en je gedachten met onreinheid kunnen overspoelen. In deze aflevering legt Wilkin uit hoe onreine banden in je leven worden gecreëerd en wat de gevolgen hiervan zijn. Maar bovendien hoe Jezus ons hiervan kan en wil bevrijden!
Dus als je seks hebt gehad buiten het huwelijk, dan heb je demonische bindingen gecreëerd waardoor geesten je leven binnenkomen....kijk cijfers gegarandeerd, ik ga ook ff kijken. Ja, voordeel van twijfel....
Van de Kamp gaat ervan uit dat christenen gebonden, of occult belast zijn en hiervan bevrijd moeten worden. Is dit ook wat de bijbel ons zegt? Wilkin van de Kamp gaat met zijn onderwijs voorbij aan de werkelijke, volledige waarde van het volbrachte werk van de Here Jezus aan het kruis. Hij heeft ons vrijgekocht van de macht van de duisternis en ons overgebracht in het Koninkrijk van God. Door te leren dat christenen onder invloed kunnen zijn van generatievloeken, gebonden kunnen zijn door demonische machten en bevrijding nodig hebben om de vrijheid in Christus te ontvangen verkondigt hij een ander evangelie wat niet klopt met wat de bijbel ons leert.
Aldus Bijbel getoetste kritiek(christelijk natuurlijk)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 16 augustus 2012, 21:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |