ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 150 151 152 153 154 155 156 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 15:44
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga

TINK100 schreef:
oke.....en wat wil je met dit stuk nu eigenlijk zeggen??
want daar ben ik benieuwd naar?

Dat wat hoereeders doen slechts tot bevrediging van het vlees dient?

Gewoon: de 1ste en laatste zin... Knipoog smiley, van het stuk aan elkaar verbinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 15:28
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?

CARMEN073 schreef:
Natuurlijk kunnen heksen en mensen in het occultisme ook in tongen spreken. Men noemt de duivel niet voor niets de "Aap van God".

Mensen binnen het occultisme spreken ook Nederlands. Of Engels. Zijn die talen nu opeens ook occult?

Mss moeten we dan met zn allen gebarentaal gaan leren..?

Verraste, verbaasde smiley

Nooouuuu, als sommigen alleen gebarentaal zouden 'spreken', ja, eigenlijk zou dat verplicht moeten worden gesteld....voor sommigen dan iig...

Zeker voor de zondagsrust, kom je in een kerk, wordt daar in een drie uur durende dienst kei en keihard geschreeuwd door de mic. en dan ook in tongen, ja.....daar gaat je zondagsrust...

Kan ik beter naar een vredig PKN kerkje gaan, met liefelijke psalmen en gezangen Verliefde smiley , en een rustige opbouwend en mooie preek Verliefde smiley , waar ik vrolijk Lachende smiley uitkom, ipv helemaal gestressed Zieke smiley en depressed Boze smiley , en dan gelijk, mijn valium slik voor de hele maand van de stress, en de rest van de maand zonder zit...

jahaaa... Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 24 augustus 2012, 15:38
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 15:15

Correctie:

dus, niet bijbels of wel???:

de 1ste link, Klik hier , laat zien als je denkt aan een hoger iets, hier is de zon gebruikt, zonder zon is geen leven, geen planten geen mensen etc. en je contcentreerd je, dat je ook zo kan doen...

en de 2de Klik hier, link hier wordt uitgelegd wát het eigenlijk is, en eerlijk gezegd, begrijp ik nu ook waarom ik altijd zo in de war en depressed (zacht uitgedrukt) uit die samenkomsten kwam waar iedereen in tongen spreekt, en niet alleen ik, ook degene met wie ik ging...

Fijne dag!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 24 augustus 2012, 15:24
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 14:43

Yoga occult? Dacht het niet!!!

Watch this...zogenaamd allemaal heilige geest werk....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 13:32
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...

Even:

in 1 kor 13 staat, OM DE BEURT IN VREEMDE TALEN MÉT VERTALING ER METEEN ACHTERAAN. dus dat klopt alvast niet.

en handeling betreft vreemde talen zodat buitenlanders mensen over God hoorde in hun eigen taal.

en nu, als je zo'n 'kerk' binnengaat, iedereen massaal in tongen nou ik vind het niet normaal en schaam me rot tegenover mensen....toen ik daar kwam.

Als ik ff me fantsasie gebruik en ik hoor dat een paar keer kan ik het ook, maar ik ben niet gek...!!!!

'als je niet in tongen spreekt kom je niet in de hemel, hoe vaak ik dat al niet gehoord heb...'.

Stelletje ....., en ja de pastors denken alleen maar aan het geritsel, massahypnose, schandalig...

in 1 kor 13 staat, OM DE BEURT IN VREEMDE TALEN MÉT VERTALING ER METEEN ACHTERAAN
en dit heb ik nog nooit meegemaakt in al de tien jaren dat ik in die gemeentes kwam, en in veel ben ik geweest....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 24 augustus 2012, 13:36
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 10:39

TINK100 schreef:
Ik begrijp iets niet: valt spreken in tongentaal nu ook onder satanisme of niet? Het enige tijdstip dat ik lees in de bijbel over tongentaal is, als de heilige geest wordt uitgestort en dat er zich tongen als van vuur op een ieder van de discipelen zette en dat ze in tongen gingen spreken.....en de mensen op straat kon hen, ieder in zijn/ haar eigen taal verstaan.... waaruit ik opmaak dat" tongentaal " niets anders zou zijn als een ander taal spreken zodat de ander je kan verstaan......dus, bijv. Engels, frans, chinees of welke taal dan ook......

Niet van God iig Klik hier
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 10:12

Ik doe 't ff opnieuw:

Tja weet je, dit is het aloude verhaal van welles en nietes. Er is altijd zoveel hierom te doen en ik zie dit meer als een microwaarheid waar je om kunt strijden en over discussiëren maar wat uiteindelijk nergens toe leidt.

Als tongentaal NU afgedaan heeft wat heeft profetie dan nog voor plek, woorden van kennis, beelden, gezichten zien... Wat heeft het dan nog voor plek als je in de stilte Gods stem verstaat.. en Zijn liefde ervaart...
dit lijken op vragen...wat...en wat......

Als je Gods stem verstaat in de stilte, en Zijn liefde ervaart dan heeft het, profetie geen plek(zin, nut).

En als tongentaal afgedaan heeft dan heeft profetie, woorden van kennis, beelden, gezichten zien ook geen plek, (nut, zin).Ik ben het met je eens dat er excessen zijn binnen de charismatische hoek met vreemde gedragingen. Ik heb ze zelf ook gezien en voel me er niet prettig onder. Ik zou ook niet snel iemand meenemen naar zulke samenkomsten die onbekend is met het geloof.

Ik denk dat het belangrijkste is om te zoeken waar we één in zijn en niet wat ons kan verdelen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 24 augustus 2012, 10:15
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 09:27

WILLEM618 schreef:
Ik kan daar met de beste wil van de wereld niet uit opmaken dat in tongen spreken iets is wat Bijbels is, Chat. Maar misschien kan je het is meer uitleggen. Ook het dopen in de Geest zie ik niet, maar ik ken mijn beperkingen, dus ik sta open voor toelichting en uitleg

Film waaruit je kan opmaken dat het niet bijbels is: Klik hier

De 1ste link laat zien als je denkt aan een hoger iets, hier is de zon gebruikt, zonder zon is geen leven, geen planten geen mensen etc. en je contcentreerd je, dat je ook zo kan doen...

en: Klik hier
2de link, hier wordt uitgelegd wát het eigenlijk is, en eerlijk gezegd, begrijp ik nu ook waarom ik altijd zo in de war (zacht uitgedrukt) uit die samenkomsten kwam waar iedereen in tongen spreekt, en niet alleen ik...
Fijne Dag!!!

NB: dus met je eens, niet bijbels..

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 24 augustus 2012, 09:54
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 09:20

.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 24 augustus 2012, 10:13
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 09:06

[quote=JOL252]Tja weet je, dit is het aloude verhaal van welles en nietes. Er is altijd zoveel hierom te doen en ik zie dit meer als een microwaarheid waar je om kunt strijden en over discussiëren maar wat uiteindelijk nergens toe leidt.
Ja, als de ene dit en de ander dat denkt, ja, de een denkt dat was toen de ander denk neehee, dat is juist nu zo, dan kom je er niet uit...Je kan wel willen dat een ander zo denkt, maar ja...
Wat je hieracher zegt lijkt op een vraag, dus zo reageer ik er dan ff op.Als tongentaal NU afgedaan heeft wat heeft profetie dan nog voor plek, woorden van kennis, beelden, gezichten zien... Wat heeft het dan nog voor plek als je in de stilte Gods stem verstaat.. en Zijn liefde ervaart...
Als tongentaal hebben afgedaan, dan heeft profetie ook geen plek, woorden van kennis. beelden, gezichten zien ook niet, dat was toen, niet voor nu.En nu je laatste zin: Wat heeft het dan nog voor plek als je in de stilte Gods stem verstaat.. en Zijn liefde ervaart...
Inderdaad als je Gods liefde en stem in stilte (of drukte op de fiets, in de trein, waar dan ook)verstaat en zijn liefde ervaart(waar dan ook), dan hebben die dingen dus geen plek meer.Zijn niet nodig meer.Ik ben het met je eens dat er excessen zijn binnen de charismatische hoek met vreemde gedragingen.
Ik heb ze zelf ook gezien en voel me er niet prettig onder. Ik zou ook niet snel iemand meenemen naar zulke samenkomsten die onbekend is met het geloof.
Ik zou er zelf niet heengáán, ik wil gewone diensten.Ik denk dat het belangrijkste is om te zoeken waar we één in zijn en niet wat ons kan verdelen.
Als ik jou in het echte leven van dicht bij zou meemaken, waardoor om wat voor reden dan ook, zou ik dit ook zeggen:)En dat andere comleet negeren of zoveel mogelijk....en idd kijken wat hebben we gemeenschappelijk...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 24 augustus 2012, 09:08
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 01:52

Het is duidelijk dat de bijbel leert wat tongentaal is en voor wie het bedoeld was. In de eerste gemeente, was de bijbel nog niet compleet geschreven, er was nog geen Nieuw testament, en daarom heeft God Zijn woord bevestigd met wonderen en tekenen. Eén daarvan was de gave van tongentaal. Dit tot opbouw van de gemeente. Wij nu hebben de complete schrift tot lering en onderwijs. Er zijn geen speciale uitingen meer nodig. God heeft ons Zijn woord gegeven.

Als de bijbelse gave van tongentaal niet meer voor onze tijd is dan zijn er dus velen die een ander soort taal spreken. Veelal zal deze waarschuwing van Petrus op onze tijd van toepassing zijn:

Maar er zijn ook valse profeten onder het volk geweest, zoals er ook onder u valse leraars zullen zijn, die heimelijk verderfelijke afwijkingen in de leer zullen invoeren. Daarmee verloochenen zij zelfs de Heere, Die hen gekocht heeft, en brengen zij een snel verderf over zichzelf. En velen zullen hen, door wie de weg van de waarheid gelasterd zal worden, op hun verderfelijke wegen navolgen. 2 Petr.2:1-4

Tongentaal zoals deze geleerd wordt in de charismatische beweging, heeft niets te maken met de bijbelse talen, die worden genoemd in Handelingen of in de Korinthebrief.

Bron
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 01:27

donderdag 23 augustus 2012, 16:16

WILLEM618 schreef:
Bij mijn weten kan ik niets in de bijbel vinden over het spreken in tongen. Daarnaast is het voor mij juist zo mooi, dat God Zich uitlaat in Zijn Woord met begrijpelijke taal, en een eenvoud die voor mensen is te begrijpen, ook al zijn er dan nog zo veel verschillende meningen over de uitleg ervan. In diensten van de Rk waar in het latijn gesproken wordt, snapt ook niemand waar het over gaat, en dat is in mijn beleving niet het doel van een dienst.
Graag zou ik begrijpen wat het nut is van spreken in tongen, en hoe het gezien wordt en begrepen wordt. Ik zelf kan er namelijk niets mee, en snap er echt niets van als iemand in tongen spreekt.

JOL: Nou, niets over te vinden... in de brief aan de Corinthen vind Paulus het van belang structuur aan te brengen waar het gaat om het spreken in tongentaal in het openbaar. Hier stelt hij regels op hoe daar wijs mee om te gaan. Hij zegt verder dat hij wel wilde dat iedereen zoveel in tongen sprak als hij dat deed maar nuanceert het ook weer waar het gaat om de belangrijkheid.

Ja, maar als Willen er vanuit gaat net als ik dat dat alleen in de eerste gemeentes voorkwam, vroeger dus, ja dan staat er niets over in.

In Gal 5 staat ook over de werken van het vlees en de werken van het vlees. en bij de werken van de geest staat er niet bij, in tongen spreken'.

duszz.

Zelfde geldt voor genezingen, in de tijd dat Jezus op aarde liep en in de eerste gemeentes werd iedereen genezen, kijk maar in de concordantie, en nu niet meer. Omdat dat iets van vroeger was, in die tijd. Ja, als men dat onderscheid niet heeft, krijg je rare situaties, mensen doen maar wat in hun fantasie, denken dat ze in een vreemde taal spreken, anderen gaan hun nadoen en je hebt een vorm van massahypnose.
en als je dat van te voren niet weet en je neemt een ongelovige mee naar die kerk, schaam je jezelf rot. En dat het gewoon zacht uitgedrukt niet leuk is als iedereen om je heen zo raar loopt te doen, en dan nog wel in de kerk....

Maar goed meningen verschillen, degene die denken dat ze tot God spreken in een taal die ze zelf niet verstaan, ja, doe maar, ik kom er niet, en zou er zeker niemand mee naartoe nemen.

Ja, en dan kan je zeggen ja, maar er staat als je zelf niet weet wat te zeggen dan spreekt je geest in verzuchtingen. zoiets.
Ja, das iets anders, dan weet je even geen woorden en dan verzucht je als het ware. maar van de rare gek klinkende klanken uitstooten, ik denk fantasie.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 24 augustus 2012, 01:40
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 02:15
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga

Donalds better Self

strijd tussen goed en kwaad...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 20:32
BerichtOnderwerp: Genezings...diensten?

ROELANDE345 schreef:
Shanita ik snap jouw reatie hierop niet.
De oudsten van mijn kerk heten geen Zijlstra of Ouweneel dus weet niet waarom je die posting doet. Ik wilde alleen laten zien dat bidden en zalven wel degelijk bij elkaar hoort en zowel in een dienst als daar buiten kan. Heeft niks met de genoemde mannen te maken

foutje, ik dacht in de eerste instantie weer een zijlstra of ouweneel verheerlijking. En hoe fout het van mij is daar iets van te vinden van de oplichtingspratijken. Behalve dat ze niet fout zijn.

Maar nee, je had het over je eigen kerk MIJN EXCUSES, ik zag het woordje 'genezingsdienst', ja, en dan reageer ik allergisch, ik dacht ja nu staat het er al, maar ja zo druk, ja je kan het weghalen ook gedaan, en voor degene gezet die wel elke keer commentaar op me heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 20:25

BERT168 schreef:
wat me even niet duidelijk is Shanita,beweer jij dat bij de genezingsdiensten van Jan Zijlstra nooit mensen genezen worden, en dat het dus bijna allemaal tussen de oren zit?

dus dat Jan Zijlstra al 20 jaar iedereen oplicht?(vanaf 1992)
of worden er af en toe toch mensen genezen?
wel vreemd dan, dat hij in de 20 jaar dan nog niet door de mand gevallen is terwijl iedereen er met z'n neus bij staat?

Jan Zijlstra is ook regelmatig op Family7 te zien,en dan laten ze ook meestal ook een dienst zien waarin iemand is genezen.
als ik het goed begrijp wil jij dus beweren, dat mensen die getuigenissen geven in die diensten en ook regelmatig in de studio van Family7 aanwezig zijn, de zaak oplichten en dat ze ze maar wat zitten te acteren??

als dat echt zo is kunnen al die mensen meteen een vast contract krijgen als filmacteur of actrice,op het niveau en een salaris als van van Tom Cruise!

die mensen geven een heel duidelijk getuigenis,en dat is ook heel duidelijk te zien aan hun!
of wil jij soms beweren dat alle medewerkers van Family7 er met open ogen intrappen?

wat dacht je van de genezing van Janneke Vlot uit Bleskensgraaf die 18 jaar in een rolstoel zat?
Na het gebed van Jan Zijlstra waren alle ziekte verschijnselen verdwenen.
Haar huisarts die haar ziekteverschijnselen van nabij had meegemaakt, verklaarde dat zij inderdaad na haar bezoek aan Jan Zijlstra gelijk en helemaal was genezen.
(die bron hiervan vind je op wikipedia, en anders mailen we desnoods even naar EO)

of wil je nu beweren dat dat die vrouw maar wat toneel heeft spelen,en zich 18 jaar lang heeft aangesteld?
2 maanden geleden was ze nog op Family 7 te zien,en heeft ze haar getuigenis nog geven, en ze is nog steeds net zo gezond als toen ze tot de rolstoel uitkwam.
of heeft ze volgens jou misschien een paar 1000 euro van Jan Zijlstra gekregen om een mooi verhaal op te hangen?
ze is nog op Hart van Nederland geweest destijds.

oh ja ,en dit is geen uitzondering ,er worden veel vaker mensen bij Jan Zijlstra genezen.in mijn kennissen kring ken ik iemand die genezen is,en dat is niet iemand die de boel zit te flessen,ik ken haar persoonlijk.
uiteraard wordt niet iedereen genezen in zo'n dienst,dat is nogal logisch,dan zou dat DE oplossing zijn voor alle zieken toch?

ik denk dat als je persoonlijk met die mensen uit Family7 in gesprek zou kunnen komen,dat je ze nog niet zou geloven,ik heb de indruk dat jij het gewoon niet WILT geloven en dan is een discussie bij voorbaat al zinloos.

God geneest nog steeds mensen,maar niet iedereen wordt genezen.
en Jan Zijlstra geneest geen mensen zoals jij ergens zegt,maar alleen God kan dat doen.

Willemijn is recentelijk naar zo'n zeilstra dienst geweest.
Wat ze ertegen heeft is het commerciele. Onder andere...

" Ik was niet onder de indruk van het genezen...ik was onder de indruk hoe iemand het publiek bespeelt en hoe mensen daarin meegaan.......
Waar ik wel van onder de indruk was dat de goede man doorging tot de laatste mens aan de beurt was geweest en dat was een uur of half één 's nachts....toen was ik trouwens allang weer thuis....
In jouw ogen versmal ik het......maar ik heb wat tegen het commerciële van zo'n dienst......en dat is nooit anders geweest..... Een oplossing van een ziekte kan nooit liggen in een beter geloof waardoor je genezen wordt....en dat is net wat ik er op tegen heb......En zieke mensen verlangen zo ontzettend naar het wonder van de genezing dat ze alles aangrijpen om maar beter te worden.....
Ik geloof best in genezingen door God maar absoluut niet op zo'n manier...... "

"Het verschil is in de eerste plaats al dat je geen machtigingskaart op je stoel vind.......en je hoeft niet van tevoren de Bijbel aan te schaffen om genezen te worden......
Als je Jezus vergelijkt met een voorganger in een genezingsdienst???????????"

"Is net hoe je het bekijkt Petra, ik ben ook wel eens bij zo'n genezingsdienst van Jan Zijlstra geweest en ik vond het een grote geldklopperij......Maar als jij dat anders beleefd, dat kan...maar dat zou dan inhouden dat ik mijn ervaring niet hier op het forum mag zetten"

Dit was even een greep uit de reakties van Willemijn, ze is er zelfs geweest....

en voor mij was oa de reden om afastand te nemen van de charismatische hoek, dat ze zeiden dat ik geen groot genoeg geloof had, en dat er nog zonden in mij leven waren omdat ik niet meteen genas, maar ja dat doen ze nu niet meer, maar enkele jaartjes gelden wel...

En toen ik iets over ouweneel schreef, nou de kritiek die ik toen kreeg, en dan was het zelfs bewezen stond in de kranten was goed beargumenteerd.

Als je hier een andere mening hebt val je buiten de boot, en de dat betekend hier het evangelische gedachtengoed.[/i]

BERT168 schreef:
stop nou maar mensen ,met reageren op Shanita,
want die is hier heel gedreven in,zo blijkt wel intussen.

gewoon Shanita aan het woord laten en niet weer reageren,dan houdt ze van zelf wel op.

nou jij weer Shanita,ga je gang, dit is jouw topic!

Willemijn:
Dat is flauw Bert....het is best wel een zinnig onderwerp......en dan kan er wel op meer topics niet gereageerd worden......die gaan echt nergens over.......Of wordt dat de tendens op CM? Vooral over dingen praten die nergens over gaan? (en dit was nota bene in forum over de Ouweneels hoe ze de boel belazeren...)

ja, meepraten met de meeste en zeker geen eigen mening, maar kijken wat denken de meesten, en dat ook denken...heerlijk die vrijheid in Christus

Willemijn:
"Je mag blijkbaar niet meer met een kritische blik kijken? Dat wordt gelijk afgedaan als dat je niet oprecht doet of onaardig doet? Shanita onderbouwt haar mening wel degelijk........
Ik ben wel eens naar een genezingsdienst van Jan Zijlstra geweest en ik werd er naar van, vind het zo triest hoe mensen daar behandelt worden en hij daar doet of hij God zelf is.......
Maar dat blijft hoe dan ook een persoonlijke impressie.....en als mensen zich daar prettig bij voelen moeten ze dat zeker doen....
Maar je mag toch wel van gedachten wisselen over wat je er van vindt?
Of zijn de Ouwenelen, Zijlstra's al zulke godheden geworden dat ze min of meer als heilig worden gezien????"

[i]zo de laatste die ik plaats, daar reageer ik meten ff op: ja, je mag geen kritiek hebben op de ouweneels en de zijlstraas. dan val je idd buiten de boot.
Zelfs al heb je gelijk, staat zwart op wit in alle kranten, christelijk en niet.

Maar ik blijf zeggen wat ik denk...

Niet persoonlijk naar jou Roelande.

Iedereen heeft recht op zijn mening en de evangelischen hebben de waarheid niet in pacht.
Kijk maar hoe ik ben afgebrand toen ik een artikles over de Ouweneels overnam uit kranten en sites....verzinnen van genezingen, eindtijdstudies verzinnen, en zijlstra die dvd's verkoopt met zogenaamde genezingen, van mensen die allang weer doodziek zijn, en ga zo maar door en dat zijn alleen dingen die aan het licht komen...

Hun zijn goed en ik zit fout.....blinde ziend...ook al staat 't bewijs in de kranten, ik zit fout omdat ik het niet oke vind. zo'n aaaaardige man........welterusten.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 15:10

ROELANDE345 schreef:
14 Laat iemand die ziek is de oudsten van de gemeente bij zich roepen; laten ze voor hem bidden en hem met olie zalven in de naam van de Heer.
15 Het gelovige gebed zal de zieke redden, en de Heer zal hem laten opstaan. Wanneer hij gezondigd heeft, zal het hem vergeven worden.

hoezo is dat heel wat anders bidden en zalven wordt hier in 1 adem genoemd. Wordt in de gemeente waar ik heen ga ook altijd zo gedaan. Soms apart thuis of na de dienst ofzo Soms is er ook een genezingsdienst waar heel veel mensen op af komen. en ja ik ken aardig wat mensen die genezing mochten ontvangen. Maar ook heel vaak wordt iemand niet genezen. En nee er wordt dan nooit gesteld dat die persoon wel geen geloof genoeg heeft of gezondigd heeft ofzo. Het zijn fijne diensten en ook als mensen niet genezen gaan ze vaak weer versterkt naar huis

foutje, ik dacht in de eerste instantie weer een zijlstra of ouweneel verheerlijking. En hoe fout het van mij is daar iets van te vinden van de oplichtingspratijken. Behalve dat ze niet fout zijn.

Maar nee, je had het over je eigen kerk Verlegen lachende smiley MIJN EXCUSES, ik zag het woordje 'genezingsdienst', ja, en dan reageer ik allergisch, ik dacht ja nu staat het er al, maar ja zo druk, ja je kan het weghalen ook gedaan, en voor degene gezet die wel elke keer commentaar op me heeft.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 22 augustus 2012, 20:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 11:35

WILLEMIJN232 schreef:
Ach Shanita, zegt wat over de toon op het forum he? Als je anders denkt dan de ander wordt er gewoon geschreven: ik negeer je voortaan? En dat schrijft dan een christen????? Dan ben je toch niet geloofwaardig als christen? Dan kan je wel allemaal mooie verhalen schrijven maar in de kern doe je heel 'normaal 'één van de ernstigste dingen binnen het communiceren: je negeert iemand, doet gewoon of hij/ zij niet bestaat.....Tja....hoe geloofwaardig ben je dan? Hoe zou God dat vinden? en dan maar klagen over waarzeggerij en occult zijn.....
Vreselijk eigenlijk hoe men hier mensen in hun waarde laat.....en dan nog pretenderen christen te zijn....

Ja, ik ben niet voor niets jaren geleden weggegaan bij de charismatische evangelische hoek en naar de traditionele gegaan.,goede daargelaten.

Iemand moet iemand altijd in zijn waarde laten zeker hier op zo´n forum.

Jij bent gemeen, maar van mij kan chatuliem dat nog wel begrijpen....
Ach ja, nou neem ik zo iemand nooit meer serieus, is in normale leven soms ook zo.
als jij maar weet dat jij jezelf naar God toe kan verantwoorden en niet afhankelijk bent van de goedkeuring van anderen.

Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 11:29

Chatuliem, Als je al oprecht vind dat yoga niet goed, occult of wat dan ook negatief is, dan heeft het geen enkele zin om zo fanatiek te doen. Bereik je tegengestelde.

Dan kan je het zo ff een keer zeggen dat je dat denkt en dan maakt God zelf de persoon het wel duidelijk....

Roken is erger dan Yoga...

En verder, Yoga is zo westers hier, het zijn precies ontspannigsoefeningen, met het mediteren erbij, die ook in psychotherapie wrdt gegeven, aan goede ontspannende dingen denken bijvoorbeeld, en heeft niets van doen met oosterse Yoga...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 22 augustus 2012, 11:29
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 10:58

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk niet gemeen, ik denk realistisch en dat is heel wat anders........
Maar jij mag blijkbaar wel opmerkingen over yoga maken maar als je aan iets komt wat jou na aan je hart ligt verdraag je geen kritiek???? Dat vind ik beneden jouw niveau.......en zeker als je dit soort dingen gaat schrijven......ik denk gemeen, ik haal iemand door het slijk.......hoe is je eigen manier van denken eigenlijk? Liefdevol??? En als je me een beetje kent weet je ook dat ik niet gemeen denk of wat dan ook......
Ik vind het ook kwetsend dat jij dat juist zegt....wij hebben zoveel gesprekken over geloof en allerhande zaken gehad dat jij in ieder geval beter moet en kan weten.....
Wat een ander van me vind of zegt vind ik verder niet zo boeiend maar dat jij dit vind na al die gesprekken die we gevoerd hebben? Jammer...

Ja, als je niet zoals sommigen denkt denk je gemeen.

Als je kritiek op zijlstra hebt heb je eigenlijk kritiek op God.

Maar men mag andersom jou wel beledigen.

Ja, en juist van degene waar je het niet van verwacht, ik ken dat.

Fijne Dag alsnog!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 10:47

WILLEMIJN232 schreef:
Dat vind ik nu van jou met de yoga......occult, satanisch....dat mag je blijkbaar wel een blij gemoed hier neerschrijven.....
Maar dat is niet iets afkraken natuurlijk, dat is gewoon een mening.....Nou, dat vind ik nu eens van geen kanten kunnen......en dan speel je het ook nog op mijn persoon....erg flauw en onvolwassen Chatuliem!

Ja, aan de boom herkend men de vruchten....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 10:45

CHATULIEM619 schreef:
Is iemand afkraken realistisch? Zou jij het dan beter doen? Ik vind dit van geen kanten kunnen.

Wat????? Sorry, wat zegt u????
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 10:44

HENKJAN473 schreef:
Bovendien om wiens eer gaat het?

Om die van De Heer Zijlstra natuurlijk, God heeft hem tenslotte uitgekozen om door hém heen te werken.

Om God´s eer natuurlijk....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 10:35

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk niet gemeen, ik denk realistisch en dat is heel wat anders........
Maar jij mag blijkbaar wel opmerkingen over yoga maken maar als je aan iets komt wat jou na aan je hart ligt verdraag je geen kritiek???? Dat vind ik beneden jouw niveau.......

Heeft hij een niveau Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 10:34

CHATULIEM619 schreef:
Wat kun jij gemeen denken Wmijn. Wil je ten koste van alles iemand door het slijk halen om maar vooral aan te geven dat yoga niet occult is? Ik vraag me af vanuit welke motivatie/bron je bezig bent. Kijk vanuit Shanita kan ik het begrijpen, deels tenminste. Maar jouw opmerkingen vind ik beneden je eigen niveau...

Jij begrijpt er helemaal niets van en nog dommer dan ik dacht.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 10:19

ROELANDE345 schreef: Weet niet of dat zo is hoor. In Jacobus staat dat het gelovig gebed de zieke geneest. dus dan zou het aan de bidder liggen. Denk dat het zolang we op deze aarde rondlopen niet duidelijk zal zijn waarom sommigen genezen en velen niet. Zou daar niet iemand de schuld van willen geven

CHATULIEM619 schreef:
Ach Shanita, wat je nu vertelt is allang achterhaald. Hij geeft eerlijk toe dat niet iedereen geneest....

Wat is die man eerlijk, dvd's laten drukken met zogenaamde genezingen, van mensen die allang doodziek zijn......

WILLEMIJN: Hij zal wel moeten....zijn one man show is daarin niet eens nodig want God beslist wie geneest...niet Jan Zijlstra en zeker niet in speciaal daarvoor bestemde diensten....Dus als je daar niet heengaat is je kans op genezing minder klein???????

Ja, hij zal wel moeten, er hebben de laatste jaren zoveel mensen de charismatische hoek verlaten. Onder andere, doordat gezegd werd van geloof te klein, zonde in je leven, daarom word jij niet genezen. Daar heeft ie op terug moeten komen, Zijlstra. Maar waarom die hele vertoning? One men show? Want dat is het gewoon.

Poen, veel poen, de machtingskaarten liggen al op je stoel...

Tegen mij is dat ook regelmatig gezegd, ik liep alle genezingdiensten af en seminars toen ik net geloofde, jarenlang. Totdat dingen niet meer klopten....
Toen heb ik de charismatische hoek verlaten en ben nu lid van de traditionele PKN, en daarvoor jaren van Gereformeerd Vrijgemaakt.

HEBREEÉN – tekenen en wonderen naar Zijn wil

“God bovendien medegetuigende door tekenen, en wonderen, en menigerlei krachten en bedelingen van de Heilige Geest, naar Zijn wil”. (Hebr.2:4).

Er is een belangrijk principe dat we moeten begrijpen, namelijk, dat de gaven van de Heilige Geest werken naar de wil van God. Dit is ver bezijden hetgeen de charismatische theologie leert. Al de in de Bijbel genoemde tekenen en wonderen gebeurden omdat ze naar Gods wil waren en omdat ze op dat moment deel van Zijn plan waren. Het was niet, zoals in onze dagen, een schouwspel.

Ik noem dit omdat vandaag de dag velen zeggen: “Maar ik zag het, het overkwam me werkelijk”, etc. Natuurlijk kun je met iemand argumenteren over zijn verbeeldingskracht of ervaring maar het zal hem niet helpen om achter de waarheid te komen. Het is dus belangrijker om iemand uit te leggen hoe God werkt en wat het werkelijke doel was van de tekenen en wonderen.

Namelijk dat de grootheid van God werd getoond.

en niet die van zijlstra waardoor God zogenaamd heen werkt....

Maar uiteindelijk gaat het om de behoudenis van de ziel, of we nu ziek of, gezond zijn, wel of niet een keer genezen of wat dan ook. Of zelfs uit de dood zij opgewekt. Het gaat om het eeuwige en niet om het tijdelijke niet ziek zijn hier op aarde.

En er geen schouwspel van maken met verkoop van dvd's waar op genezen mensen staan die allang weer heel ziek zijn, das misleiding.

Het blauwe heb ik overgenomen uit, http://www.bijbel.nl/de-gaven.htm

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 22 augustus 2012, 10:38
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 00:11

ROELANDE345 schreef:
Weet niet of dat zo is hoor. In Jacobus staat dat het gelovig gebed de zieke geneest. dus dan zou het aan de bidder liggen. Denk dat het zolang we op deze aarde rondlopen niet duidelijk zal zijn waarom sommigen genezen en velen niet. Zou daar niet iemand de schuld van willen geven

Ja, ik kon je reactie al niet plaatsen, er wordt ook gezegd van: Misschien zijn er wel ernstige zonden in het spel waarom God niet kán genezen.
Ja, en dan met de beschuldiging van ongeloof erbij.... Smiley met dichtgeplakte mond

Knipoog smiley

Ik zal deze week als ik even zin(en tijd natuurlijk Knipoog smiley heb te internetten het eea opzoeken, wat mij logisch en acceptabel lijkt.

Fijne Nacht! Slapende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 22 augustus 2012, 00:13
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 00:03

ROELANDE345 schreef:
Dat bij de Heer Jezus echt iedereen genas dat klopt niet Shanita ook van Hem staat er Hij kon daar geen kracht doen (vanwege hun ongeloof)in luk 6;5 bijv en ook dat verhaal waar die zieken aan dat meer lagen geneest Hij er maar een. Dus als Hij daar al last van had dat er soms geen kracht was om te genezen laat staan zijn dienstknechten

Ja, dan is dat het, mensen die bij Zijlstra komen hebben ongeloof, en daarom kan God door Zijlstra niets doen.

NOT

Arme man, en dan ook nog de schuld krijgen dat het iets was van vroeger waar wel iedereen werd genezen, behalve de mensen met ongeloof.

NOT
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 23:29

CHATULIEM619 schreef:
En dan heb je de Bijbel als richtsnoer, die laat zien dat in tongen spreken hoorde bij de eerste gemeentes. Net zoals genezingen trouwens. En je ziet dat de bijbel waarzeggerij veroordeelt. Net zoals New Age...

Ja, bij de eerste gemeentes wel. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 23:17

Ja, sorry voor de grote afbeelding, vond hem zo grappig en herkenbaar voor mezelf, vooral dus dat facebook account opheffen.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:48

Krokodilhouding (Engels: Crocodile Pose), is een veelvoorkomende houding in hatha yoga. De houding wordt af en toe ook Zeehond genoemd

Beschrijving:

Deze houding wordt liggend op de buik uitgevoerd. Breng de armen naar voren en vouw ze in elkaar. Leg het hoofd op de kruising van de onderarmen en ontspan de nek. Spreid de benen tot ongeveer een voet afstand van elkaar. De binnenkant van de voeten ligt plat op de grond. Probeer met zo veel mogelijk delen van het lichaam de grond te raken. Zorg voor een volledige ademhaling, waarbij ook het onderlichaam goed doorademt.

De Krokodil is goed geschikt als herstelhouding.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 21 augustus 2012, 23:54
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 150 151 152 153 154 155 156 ... 235 Volgende
Pagina 153 van 235