ChristianMatch

Forum

Berichten van ERIKA129
Ga naar pagina Vorige 1 ... 149 150 151 152 153 154 155 ... 213 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ERIKA129
Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 21:46
BerichtOnderwerp: Ga je mee uiteten op 12 November???

MARIO216 schreef:
Er gaan er veels te weinig mee !!!

Euh en dan val ik waarschijnlijk ook nog af Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 21:43
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ZEELAND736 schreef:
Daarom deed ik dat maar vandaag...(haha)

Ehhhh en jou lijn dan Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 20:24
BerichtOnderwerp: ga je mee za 19 nov naar strand/restaurant in scheveningen?

JOSINA022 schreef:
Eerst ff morgenmiddag afwachten hoor, niet te snel juichen Knipoog smiley

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 19:15
BerichtOnderwerp: ga je mee za 19 nov naar strand/restaurant in scheveningen?

NATHANYA830 schreef:
Nou, doe ik wel wat lekkers voor bij de koffie... Engeltje smiley

Denk dat Josina toch wel mee gaat hoor Knipoog smiley
De artsen moeten toch nog bakkeleien met elkaar Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 19:13
BerichtOnderwerp: Lichtje

LAIKA882 schreef:
Ben er nog steeds hoor Erica ,kan jullie toch niet in de steek laten :D

Hey we dachten al dat je nog steeds achter die platvis aanzat Clown smiley
enne ik heet EriKa he Boze smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 19:08
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Hier waren het vandaag sperziebonen, aardappels en een schnitzel Kwijlende smiley
Gisteren rooie bieten, aardappels en een tartaartje.
Zo he heb het koken weer te pakken dus geen pizza deze week Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 19:05
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

MARYAN401 schreef:
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Knipoog smiley 'k Heb vanmiddag heel erg gelachen met de kids van mijn groep. Lachende smiley 'k Zal proberen het over te brengen, maar eigenlijk zou je er bij moeten zijn. Tussen de middag zet ik altijd de filmpjes e.d. klaar op de pc, om ze op het digi-bord te laten zien. Dus ik had o.a. de volgende site klaargezet. Neem even de tijd en let op die man, vooral op de bewegingen/geluiden (jas, kuchen..) die hij maakt.
http://www.pazzup.nl/junior/
Aan het eind van de middag wilde ik de kids - op de computers - dit spel laten doen. Je legt het dan even uit aan de hand van het digibord. Vervolgens hoorden we - vanaf het begin van de middag - om de paar minuten een gekuch (in combi met geritsel van die jas), het leek wel alsof er iemand achter het bord zat. Ik had echt geen idee waar dat geluid vandaan kwam, vond het zelfs een beetje eng/luguber. Eerst bleven de kids lachen, vond het zelf ook grappig. Op den duur word je er chagrijning van. Als je voor de zoveelste keer gestoord wordt in je les, ga je toch wat mopperen. Verlegen lachende smiley We hebben het een poosje genegeerd, al viel dat niet voor iedereen mee. Pas na het spelen van het spel, ben je dik een uur verder, ontdekte een van de kinderen waar het geluid vandaan kwam. En toen viel het kwartje... Echt waar, ik (wij) kwam(en) niet meer bij van het lachen, na schooltijd met de collega's ook nog lol om gehad. Als ik ze donderdag weer zie, begin ik denk ik eerst met gekuch. Lachende smiley

Super!!! Lachende smiley Clown smiley Lachende smiley Clown smiley Lachende smiley Clown smiley Lachende smiley

Die juf Clown smiley
Vergeten hem even uit te zetten haha
Wat een schik zullen jullie hebben gehad Lachende smiley
En ow wat zal je geplaagd worden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 19:02
BerichtOnderwerp: Sauna!

MARYAN401 schreef:
Je zoekt er toch hoop ik niks achter hè. Verraste, verbaasde smiley Verlegen lachende smiley Knipoog smiley

Nee wees maar niet bang haha Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 18:51
BerichtOnderwerp: Het hoofdpijndossie Mauro: d'r in of d'r uit?

Vind het gewoon niet kunnen hoe ze hier met asiel aanvragen omgaan.
Idd er zijn er zat die naar 20 jaar het vertikken of niet kunnen Nederlands praten, deze jongen is compleet vernederlandst maar moet maar gaan.
Zijn Pleegouders wilden hem allang adopteren maar kregen daar geen toestemming voor!
Deze jongen die gewoon een nederlander is voor mij alleen met een donkere huidskleur moet maar vertrekken, vind het gewoon een schande zoals Nederland handeld.
Idd laat ze eens kijken naar al die polen leuk hoor die open grenzen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 18:42
BerichtOnderwerp: BZV Topic

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vroeg mij van de week af of wij dit jaar nog een serie BZV krijgen en hoe het toch met de verliefde boeren was........ Verraste, verbaasde smiley
Ik hoop natuurlijk van harte dat er weer zo'n serie komt......heerlijk om het daarna met vriendinnen te evalueren..... Knipoog smiley

Nou niks van gehoord eigenlijk Knipoog smiley
Ze doen nu cm er zoekt man/vrouw Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 18:41

MARYAN401 schreef:
Maar Pieter, bedoel je mij met een van die dames? Ik kreeg geen uitnodiging van een ouwe vent hoor. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Goed lezen. Knipoog smiley

Enne ik werd meegevraagt door een vrouw Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 18:40

WILLEMIJN232 schreef:
Jaja....zo doe je je voorkomen maar volgens mij zit daaronder wel een gevoelig en hartelijk mens.... Knipoog smiley
Maar kan me ook vergissen natuurlijk..... Engeltje smiley

Neu Willemijn daar heb je gelijk in hoor Knipoog smiley
Alleen hij wil graag het tegenovergestelde doen overkomen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 12:56

CHATULIEM619 schreef:
Voetbal International was ook leuk vanavond. Sinterklaas op de brommer, die hard tegen een auto aan rijdt...

Verraste, verbaasde smiley Wel een heel aparte voetbal international.
En al die kinderen nu denken dat ze sint niet komt Huilende smiley, smiley in tranen
geen mooi moment dus Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 12:53
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.

JOLAN931 schreef:
Mooi verwoord Cross.

Mijn antwoord is Ja!
Het gedoopte kind, dat niet geloofd staat met lege handen als hij voor God moet verschijnen.
Zo ook de volwassen gedoopte die afdwaald van het geloof, en zo ook diegene die belijdenis deed van zijn geloof en weer terug keerde naar zijn oude leven.

De Doop, in welke vorm dan ook, is iets moois, iets heiligs, maar niet het belangrijkste. Maar wie volhard in het geloof tot het einde...die zal behouden worden. Dat is bijbels. Wij mensen maken er een drama en spektakel van door er zo'n punt van te maken wat voor een soort doop een christen hoort te ondergaan. God zelf doet er minder moeilijk over als wij, want er zijn er velen in de hemel, die WEL geloofden, maar niet gedoopt waren of zelfs maar belijdenis hebben gedaan!
Ik denk dat als je in de hemel komt, je er van staat te kijken, dat er mensen zullen zijn die je er nooit verwacht zou hebben, maar ook dat je er velen zult missen waarvan je zeker verwacht zou hebben dat ze er wel zouden zijn. Wij zien maar aan wat voor ogen is hè.

Kan het niet beter verwoorden Jolanda.
We zullen zelf moeten belijden dat we in Hem geloven een een schaap van Zijn grote kudde willen zijn. Het teken van de kinderdoop is niet dat je automatische maar in de hemel komt!

Laatst aangepast door
ERIKA129
op dinsdag 1 november 2011, 12:54
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 12:49
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?

CHATULIEM619 schreef:
bij een ander topic zijn we daar al behoorlijk mee bezig. Dit onderwerp gaat over genezing...

Ik antwoord alleen maar op wat jij hier zelf zei he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 12:33
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?

CHATULIEM619 schreef:
Overal waar mensen werken worden fouten gemaakt. Dit onderwerp verzandt echter in een grote litanie tegen de evangelische gemeentes. En de voorbeelden die aangehaald worden zijn uit een ver verleden, dus echt niet actueel.

Sorry chat dat ik me er even mee bemoei!
Maar het is geen Litanie tegen de evangelischen!!
Het gaat over en weer de refo's tegen de eva's om het maar zo te zeggen!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:03

MARYAN401 schreef:
Die kreeg ik ook per mail, omdat ik een keer op het sauna-topic gereageerd heb. Die man was nog 10 jaar jonger ook, beetje vreemd. Twijfelende smiley 'k Heb ook vriendelijk bedankt, gezegd dat ik liever met bekenden ga.

Ikheb niks gehad en reageerde toch ook op die topic Knipoog smiley
Ben vast afgekeurd te dik Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 19:45
BerichtOnderwerp: Het weer

YELNIN491 schreef:
zon schijnt al hele tijd, maar geen tijd om er van te genieten. Gefrustreerde smiley

Arme jij en het was zo lekker Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 19:43
BerichtOnderwerp: Hervormingsdag

ANNETTE792 schreef:
Welnee, ik heb zojuist heel mn familie uitgenodigd om je nieuwe pand te bezichtigen.
Dus in je uppie....in je dromen bedoel jeUitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Oeps leven in de brouwerij pieter.
Maar ehhhhh heeft dat wat met Hervormingsdag te maken?? Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 19:41

PIETER649 schreef:
Laat ik er dan ook maar wat nuchterheid in brengen.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

In deze discussie valt mij op dat de voorstanders van de Heilige Doop van kinderen absoluut de volwassendoop niet afkraken.
Daarentegen is de haat en afkeer tegen de Heilige Doop van kinderen gewoon stuitend!!

Als kind heb ik geleerd dat er vroeger veel haat was tussen RK en het protestantisme
Inmiddels erkennen de traditionele kerken en RK elkaars doop en bijv. huwelijkssluiting.

Zijn we inmiddels zover dat de traditionele kerken een nieuwe vijand hebben?? Geschokte, onthutste smiley

kan maar een ding zeggen Pieter!!
Helemaal met je eens!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 19:39
BerichtOnderwerp: Kennis ondergeschikt aan de Geest

Mooie discussie dames.
Heb het steeds bijgehouden maar de woorden vinden erop te reageren vind ik ook moeilijk.
Kan nu ook even geen verdere bijdrage bedenken maar lees en denk wel mee Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 19:35

MOMO697 schreef:
Ik vraag me toch iets af? En ik zou daar graag antwoord op willen.
Als lid van een bepaalde kerk, onderschrijf je toch de statuten van die kerk?
Je mag het ook een ander woord geven hoor dat maakt me niet zo veel uit. Bijvoorbeeld, regels, artikelen, voorwaarden enz.
Dus alles waar die kerk voor staat.

Of ben je lid geworden omdat je ouders daar ook lid van waren?

Of beide? En ken je die statuten dan ook?

Ik neem idd aan dat als je bij een kerk behoort je ook de statuten onderschrijft anders kan je denk beter op zoek naar een kerk waar je die wel wilt en kunt onderschrijven.

Ben ik lid geworden van deze kerk omdat ik er bij ben opgevoed??
Ja ik denk het wel voor een heel eind.
Je bent erbij opgevoed maar met je belijdenis en de tijd ervoor neem je wel de tijd om te denken is dit wat ik wil, voel ik me hier thuis?
Tenminste ik heb dat wel gedaan!
Ik heb weleens een evangelische dienst bijgewoont en eentje van de gereformeerde kerk, christelijk gereformeerde kerk, en ja meerder kerken echter ik merkte dat ik me thuis voelde in toendestijds de Hervormde gemeente op gereformeerde grondslag nu meegegaan met de PKN. En nog steeds sta ik achter die keuze.
Dus ja ik denk dat je opvoeding wel een grote impact heeft erop.
Een evangelische die bij ons een dienst bijwoont zal het "zwaar op de hand noemen" als ik een evangelische dienst bijwoon ja leuk voor een keer maar niet voor mij.

Hoop dat je hier wat mee kunt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 19:26
BerichtOnderwerp: Heeft de dominee gelijk?

MARYAN401 schreef:
De kerk waar Erika heengaat, is ook PKN. Knipoog smiley

Ja dat klopt als een bus Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:23

WILLEMIJN232 schreef:
Bij ons solliciteert eerst de predikant, dan komt er een schifting en dan pas gaat een groepje luisteren die weer verslag uit brengt aan de beroepingscommissie....Beroepen is eigenlijk pas het laatste onderdeel in de procedure........Maar ik ben PKN daar gaat het weer anders dan denk ik.......

Zo te lezen wel ja Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:22

WILLEMIJN232 schreef:
Waar ik nu wel benieuwd naar ben: stel dat ik op zondagochtend bij jou op bezoek kom en we gaan samen naar de kerk en er is Avondmaal....Ik zou daar gewoon aan gaan zitten(neem aan dat jullie geen lopend Avondmaal hebben) maar mag dat dan wel? En hoe controleren ze dat?

En wat je verder zegt over de meningsverschillen over de doop: ik heb niet het idee dat we elkaar niet respecteren, we houden vast aan wat voor jou en mij of de ander heilig is......en daar hebben we het over.......
Persoonlijk vind ik dat wel een boeiende waardevolle discussie.....

Eerlijk gezegt Willemijn zou ik het niet weten.
Denk niet dat je geweigerd wordt maar dat er misschien na die tijd aan mij gevraagt zou worden hoe of wat maar ik weet het niet heb het nooit bij de hand gehad.

Ik vind discussie zeker waardevol maar merk dat er zo wordt vastgehouden aan dat alleen de volwassendoop goed is dat me dat steeds meer gaat tegenstaan en het gevoel heb dat onze doop gewoon niks voorsteld en dat doet het zeer zeker wel!
Dat vind ik dus heel jammer!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 12:50
BerichtOnderwerp: Het weer

Heerlijk Coole smiley met zonnebril straks maar eens even de tuin in Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 12:49

CROSSROAD317 schreef:
Bij ons in de gemeente is het denk ik weer anders ... Je kunt dan wel geen lid worden maar je wordt niet uitgesloten van het Heilig Avondmaal.
Er wordt bij ons gezegd, tegen gasten en gemeenteleden, "als je weet dat je een kind van God bent, je in je "eigen plaatselijke" gemeente deelneemt aan het Heilig Avondmaal" dan mag je bij ons ook deelnemen aan het Heilig Avondmaal.
Het is niet het lidmaatschap van een kerk of gemeente wat toegang geeft tot het Heilig Avondmaal, het is Jezus Christus persoonlijk, die je uitnodigt om deel te nemen.

Maar het is me nu al een aantal keer overkomen, dat ik met iemand mee was naar zijn of haar gemeente dat ik werd geweigerd aan het Heilig Avondmaal. De reden ... geen lid en geen belijdenis gedaan ... Volwassen (geloofs) doop wordt niet erkend als geloofsbelijdenis ... erger nog, wederomgeboren christen zijn is blijkbaar niet genoeg ... (dit stond in de "aanbevelingsbrief" die ik mee had vanuit mijn thuisgemeente...) Twijfelende smiley

Na mijn scheiding, ging ik een tijdje naar de Gereformeerde Gemeente in mijn woonplaats. Hier mocht ik ook niet deelnemen aan het Heilig Avondmaal, mocht ik ook geen lid worden ... De reden ... Ik was niet als kind gedoopt en had geen belijdenis gedaan ... Smiley die vol vragen zit

Als je bij ons zou komen en we hebben avondmaal waar je graag aan deel zou nemen dan is het hier gebruikelijk om contact op te nemen met de predikant voor een kort gesprekje waardoor je toegelaten wordt tot het avondmaal.En dat niet lid worden omdat je niet als kind bent gedoopt??
Zeer kortzichtig van die gemeent er komen hier zat mensen over van de evangelische kerk of andere kerkgenootschappen die worden gewoon lid en gewoon opgenomen in de gemeente.
Ik vind het erg jammer dat er zo is veel kerken gewerkt wordt.

Ik wil niet dat steeds de kinderdoop ter discussie wordt gesteld wordt daar zo moe en verdrietig van.
Waarom laten we elkaar daarin niet in de waarde?? Steeds maar weer dat hakken van de kinderdoop is geen erkende doop laten we daar mee stoppen mensen!
Respecteer elkaar! Het is al erg genoeg dat er zoveel stromingen zijn, heeft de Heere daarom gevraagt? Zijn we niet allen een??Een in Christus en geloven we niet allen in 1 en dezelfde God??
Wat Hij vraagt is om Hem te volgen en niet om ruzie te maken of discussies te voeren welke kerk de beste is of welke doop!
Laten we dankbaar zijn dat we christen mogen en kunnen zijn zonder vervolgt te worden!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 10:28

WILLEMIJN232 schreef:
Hij kan toch ook zelf solliciteren op een vacature.........? Ik heb twee keer in een beroepingscommissie gezeten en dat was meer een sollicitatie procedure dan een beroep.....Dat beroep kwam pas als laatste.....Ligt misschien ook wel aan het kerkgenootschap?

Dat zou goed kunnen Willemijn in de hervormde kerken (bonds) is het de gewoonte dat een delegatie van de kerkeraad een dominee gaat horen, dan luisteren ze met de gehele kerkeraad naar de dienst en aan de hand daarvan wordt er ja of nee een beroep uitgebrecht.
Als een predikant nooit geen beroep krijgt is dat of een teken dat men het niet zo eens is met zijn preken, doen en laten of wat dan ook of de predikant stelt zich niet beroepbaar.
Een predikant solliciteerd bij ons niet zelf naar een openstaande predikantsplaats. Wij hebben de rijkdom om 9 predikanten van onze kerk te hebben dus bij ons is een vacante gemeente aardig op te vangen door een van de andere predikanten.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 10:19

MOMO697 schreef:
maar ach, die kant en klaar pizza's zijn zo lekker makkelijk he? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hey die eet ik in noodgevallen he echt niet wekelijks Boze smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 10:16

PIETER619 schreef:
Er kwam eens (toen ik een jaar of 10 was) 2 ouderlingen bij ons op huisbezoek. Eén van hen zei "als ouders hun kinderen laten dopen op grond van hun geloof heb ik daar respect voor, als het gebeurd uit traditie keur ik het af". Wij zijn de doop door onderdompeling op grond van de belijdenis gewoon. Ik vind het dan ook jammer (alhoewel ik de grote doop prefereer) da zij die als kind gedoopt sijn bij ons niet mee mogen doen bij stemmingen op ledenvergaderingen omdat ze geen "erkend" lid zijn. Er zijn veel kind gedoopte christenen die bewust belijdend christen zijn, wie zou ik zijn om te zeggen jij hoort er niet bij want je bent "verkeerd "gedoopt 9 er zijn nog al wat die bij on sin d ekerk komen zonder echt lid te zijn, terwijl men verders aan alles mee mag doen..

Ik ben niet evangelische en ben als kind gedoopt ben daar mijn ouders nog dankbaar voor. Op mijn 21 ste heb ik belijdenis gedaan.
Wat ik hierboven lees vind ik erg pijnlijk, ik weet dat het bestaat want ik heb het gehoord van mijn neef die overgegaan is naar de evangelische kerk. Hij en zijn vrouw wilden zich niet laten overdopen en mogen idd in bepaalde dingen niet meestemmen, want ze zijn niet gedoopt!!
Heel triest vind ik dat dat betekent dat ze de mensen buitensluiten die als kind gedoopt zijn en belijdenis van hun geloof hebben gedaan maar dat het niet erkent wordt!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ERIKA129
Ga naar pagina Vorige 1 ... 149 150 151 152 153 154 155 ... 213 Volgende
Pagina 152 van 213