Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 17:12
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
Het blijft me verbazen dat dit topic zo populair blijft.
Een paar andere dingetjes. Waarom zo uitgebreid stil staan bij SEX voor het huwelijk terwijl er zoveel andere zaken ook meespelen. Voor het gemak ga ik even uit van mijn eigen situatie.
Waar gaan we wonen????Hij heeft een koopwoning, als het onverhoopt weer tot een scheiding zou komen moet hij mij uitkopen....ik huur, als ik mijn huur opzeg vind ik nergens meer zo een groot huis. Dit praktische gaat nog lang niet over vrienden, clubs die je achterlaat....
Hoe is je dagritme??? Hij uitgesproken ochtendmens terwijl voor mij de ochtendstond noooooooit goud in de mond heeft.
Hoe ziet jouw aanrecht eruit??? Ik erger me dood omdat hij continu mijn waterbeker in de vaatwasser zet terwijl hij het vreselijk vindt als hij bij mij de afwas van 2 dagen ziet.
Welke meubels houden we???? Wat gooi jij weg en wat gooi ik weg.....
Hoe nemen we beslissingen. Ik ben in de jaren dat ik alleen was errug democratisch gaan denken. Als ik zin had in pizza dan at ik pizza. Als ik vond dat ik kleding nodig had kocht ik kleding. Nu moet ik duidelijk met iemand rekening houden.
Hoe vouw jij je wasgoed op??????
Hoe matchen onze kinderen met elkaar???
Het gaat om zoveel meer in een relatie......en ja, ik vind dat je daar heel hard aan moet werken voor je gaat trouwen en je gedachten en gevoel niet moet laten verzuren door een verlangen naar sex.
Als het goed is hebben de gescheiden mensen die hier zijn toch een bevredigend huwelijk achter de rug???? En dan zouden deze gevoelens opeens zondig zijn?????
Let wel, ik predik geen vrije liefde ( ik predik nooit ).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 13:17
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat zijn jullie het weer eens......en jij durft dat best Visser...... :- Bye the way, weet jij wel hoe het moet Visser???? |
Willemijntje toch..........is ons mooie nederlands nu ook niet meer genoeg voor jou om je uit te drukken???????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 13:07
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Waarin verschilt het sexuele leven zich van een christen dan met iemand die dit niet is Inge ? |
Sorry Herman, mijn computer is vastgelopen en op mijn tablet is geen doen om een uitgebreide brief te schrijven. Mijn antwoord komt zeker nog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juni 2012, 22:08
Onderwerp: hoe bouw jij een band op met de kinderen van je vriend(-in)?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ja...ik ben dit eens met Jolan.... Niet dat het altijd zo is, maar ik kan het wel bevestigen. En dan gaat het hier niet eens om kleine kinderen...(waar je het dan nog een beetje van kan begrijpen) Al hoewel...denk er om dat kleine kinderen inderdaad alles haarfijn aanvoelen. Maar gaat het wel over een dochter met een beperking... Zij zag mijn nieuwe relatie wel degelijk als een indringer, en ook hij voelde dat. Hij heeft op zijn manier er toch veel aangedaan om dat in goede banen te leiden...
Aan einde van deze relatie heb ik ook tegen hem gezegd, dat ik hem toch goed kon jbegrijpen.... Immers met HAAR beperking. leef ik al zo lang...en NOG...SOMS...begrijp ik haar niet en voel ik hoe moeilijk het is... Wat dan oordelen over iemand die dit niet kent .................!!!!???? |
Juist........vraag jezelf af of de kinderen wel op jou zitten te wachten..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:58
|
|
|
YES356 schreef: | Hahaha wat een heerlijke nuchtere reaktie!!! Je hoofd is lekker leeg geworden in je vakantie haha
Lijkt me niet het enige doel als dat wel zo was kan je denk ik A in een potje doen B in een reageerbuisje C doel bereikt
Sorry haha ik denk er niet zo nuchter over.(maar ik ben ook nog niet op vakantie geweest) |
Ach,op mijn leeftijd is het doel ook wel bereikt hoot...... Maar er zijn geloofsstromingen die geloven dat sex alleen nodig is voor de voortplanting.... Of de mormonen die op grond van hun bijbeluitleg meerdere vrouwen hebben en enorm veel kinderen....
En ja, de vakantie was heerlijk.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juni 2012, 14:57
Onderwerp: Vrouwen en telefoonnummers
|
|
|
HENK393 schreef: | wat is er nu mis mee? mannen bewaren ze ook lang. ik altans wel! |
Haha......of mijn mobiel is uit...of ik heb geen beltegoed....of de batterij is op een cruciaal moment leeg...... Zo stond ik braaf op Schphol om zoonlief op te halen maar batterij leeg dus alle nummers onleesbaar.....zoonlief zijn koffer zien pakken maar hij kocht een treinkaartje....ging een andere deur uit.....en ik stond voor aap met mijn bosje bloemen en moederlijke liefde.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juni 2012, 14:51
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
vandaag weer prachtig weertje......mijn vriend werd bijna door zijn zoon de vijver in gesmeten.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juni 2012, 14:43
|
|
|
Na een heerlijke week in Turkije lees ik met opperste verbazing hoe een onderwerp verwordt in smijten met bijbelteksten.
Laten we nuchter blijven. Sex heeft tot doel kinderen te verwekken.. We mogen God diep dankbaar zijn dat Hij zo een leuke manier heeft gevonden om de soort in stand te houden. De angst voor zwangerschap heeft vele mensen weerhouden om sex voor het huwelijk te hebben voor de tijd van de voorbehoedsmiddelen. In Jezus Zijn tijd trouwden de jongens rond hun 13e en de meisjes na hun 1e menstruatie. Meestal was er geen sprake van een verkeringstijd....En wij willen ons hiermee vergelijken???? Ik ben blij dat meisjes nu meer ruimte en vrijheid hebben. Trouwens, een vader van 13 jaar.......brrrrr.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 18:02
|
|
|
HERMAN968 schreef: | [color=#0000FF][i]Ik vind Ouweneel erg waardevol, ook in dit issue omdat het voor mij erg waardevol is om het onderscheid te maken tussen de "oude" en de "nieuwe" mens bij een christen -en dat zijn we hier toch allemaal- omdat dit het zondebesef duidelijk maakt. Gods Woord zegt dat sexualiteit iets voor in het huwelijk is. No discussion. En hiermee veroordeel ik niemand omdat ik weet dat het uit eigen kracht niet gaat, vandaar verwijzing naar de hulp van de Heilige Geest. Zonder de hulp van Gods Geest -die ons leidt- zitten we gauw fout want het vlees is zwak, erg zwak. "Hoe dichter een mens bij God leeft, hoe meer hij ook zal treuren over zijn zonden als hij in een ogenblik van onwaakzaamheid toch in de zonde valt, blz 186 (mooie verwoording, kan het echt niet beter). En dit principe is toepasselijk voor al de "mistappen" die wij doen. God is duidelijk, erg duidelijk maar de misleiding is groot. Ikzelf ervaar de kracht van onthouding (in een kennismakingsrelatie) en kan dit alleen maar aanbevelen aan alle (jonge) mannen.[/i][/color] |
Herman ik vraag niet hoe WE het vinden of MEN. Ik vraag gewoon een duidelijk antwoord over hoe Herman er in staat. En ik ben zeer nieuwsgierig hoe jij met "de kracht van onthouding"omgaat als je relatie niet meer in de kennismakingsfase zit maar in het stadium: we willen trouwen alleen practisch gezien is dit voorlopig niet mogelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 17:47
Onderwerp: voetbal
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Even een vrolijke noot...Mijn zonen zijn de deur uit... TOEN...hoorde ik al niets...nu ook niet
|
Mijn zonen zijn errug voetbalgek. De oudste is voor Ajax, de middelste voor Feijenoord en om er wat discussie in te houden was mijn jongste voor PSV. Ik werd verplicht ook fan van iets te zijn dus ik koos voor Heerenveen......
Pfffffffffff ik heb wat groene matten voorbij zien komen maar nu ze uit huis wonen mis ik toch wel eens het gekissebis en de gezelligheid over de gemiste kansen, de scheids...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 17:39
Onderwerp: Niet trouwen met gescheiden vrouw
|
|
|
MANNA420 schreef: | De Bijbel zegt dat ik als alleenstaande man niet mag trouwen met een vrouw die door haar man verlaten is om een andere reden dan overspel. Ik wil leven naar het Woord van God en dus ook naar dit gebod.
Toch zie ik om me heen dat veel christelijke mannen en vrouwen dit wel doen. Ik begrijp het natuurlijk ten zeerste, want maar weinigen hebben de gave gekregen om alleen te kunnen zijn en geen verlangen te hebben naar een partner. En als je dan je ''droompartner'' tegen het lijf loopt dan wil je bij diegene zijn en volg je al snel je eigen hart/gevoel.
Toch vraag ik me wel af waarom God dit gebod instelde en waarom het lijkt alsof we dat nu niet meer zo nauw nemen. Heeft dat met de tijdsgeest te maken? |
Jongen toch..............je wilt toch niet terug naar de tijd waarin je bewijzen moest zoeken dat je partner overspelig was??? Of dat je maar de "schuld" op je nam om te kunnen scheiden????
En de man die overspelig is geweest, ook geen brave knaap dus, mag zomaar door met een nieuwe relatie?
God zij dank mogen we een nieuwe start maken. God is Liefde, Zijn Zoon heeft ons gered en Zijn Geest geeft ons leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 17:34
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
YES356 schreef: | Dat: eén "zot" kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden. (=er zijn altijd wel vragen waar niemand het antwoord op weet) |
Alleen Willem Ouweneel heeft op elke vraag een antwoord
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 17:31
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Voetbal??? Wat is dat???
Alles in de winkels is oranje...ik weet dat het iets met voetbal heeft te maken...maar hoe iedereen ervoor staat...ik weet het echt niet... Vind niemand erg toch???? |
De mop is dat het gedichtje niks met voetbal te maken heeft
Alleen over het drukmaken erover. Ik weet dat Nederland in oranje speelt maar daar houdt mijn kennis wel op... (waardeloos als je zonen de deur uitzijn, je hoort niks meer over voetbal)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 17:28
Onderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
|
|
|
XABIA794 schreef: | ik HAD een partytent... maar bij opwekking is ze gaan vliegen, hing ze ff in de bomen en nu kan ik er niks meer mee maar ik zag al bij de mededelingen dat niemand had gezien dat ik er eentje had aangeschaft... Dan ook geen gezichtsverlies |
Werd ze "gegrepen" door de geest????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 17:25
|
|
|
Ik zou het zeer op prijs stellen Herman dat je op dit topic eens je eigen beleving zou weergeven en niet die van een ander (Ouweneel in dit geval) En dan graag in duidelijk nederlands of vlaams zodat het voor iedereen te begrijpen is.
Je weet welke 4 punten ter discussie staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 17:18
Onderwerp: hoe bouw jij een band op met de kinderen van je vriend(-in)?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben, nicky; uiteraard ken je je eigen (pleeg-)kinderen beter en langere tijd. maar als je het gedrag (zowel verbaal als non-verbaal) van een kind een beetje kunt inschatten, en de achtergronden van het kind enigzins kent, kun je als partner van vader of moeder soms meer gaan betekenen voor de kinderen dan de eigen ouder.
(en dat hoeft echt geen eeuwen te duren wanneer je de behoefte van het kind een klein beetje kunt inschatten.) |
Ik weet niet of ik de Inge ben van dat stukje
Maar ik weet wel dat het ontzettend belangrijk is om respectvol met kinderen om te gaan in een nieuwe relatie. OOK je eigen vlees en bloed (al wonen die niet meer thuis)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 12:00
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en wat versta je dan onder normaal? dat is nl een nogal subjectief begrip denk ik.......... wat voor de één drie bruggen te ver is, is voor de ander heel normaal, toch? |
Ik versta onder normaal( een woord dat ik van Nickey in bruikleen heb) wat IK acceptabel en prettig vind. Als hij het normaal zou vinden om mij met een zweepje te slaan of om vastgebonden te worden dan is dat voor mij NIET normaal en zal ik dat ook niet willen. Dit betekend niet dat als er mensen zijn die er samen van genieten slecht zijn, maar voor MIJ hoeft dat niet.
Bovendien ben je er altijd zelf bij Hannah, je maakt zelf de keuzes wat je wel/niet wilt en je stelt je eigen grenzen vast.
Normaal is idd niet het goede woord. Maar wat ik duidelijk heb proberen te maken is dat sex een niet onbelangrijk onderdeel van een relatie is. Of je het nu wel/niet doet, het is een issue. Maar aardappelen schillen of opruimen zijn net zulke heikele punten in een startende relatie.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 11:44
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
zitten in het zijspan van de motor kan ik zeeeeer charmant. Instappen lijkt redelijk maar er uit komen dan moet iedereen maar liever niet kijken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 11:35
|
|
|
NICKY298 schreef: | Ik vind wel dat je moet praten met je partner over sex als je samen verder wil in een huwelijk. Dat je wel een beeld heb! Ik geloof ook wel dat je elkaar veleid als de een behoefte heeft. En mijn inziends is dat als je van elkaar houd je er samen wel uitkomt met de sex! En dat je samen expirimenteer wat je fijn vind. En ja je heb wel wat voor elkaar over neem ik aan? zolang het wel normaal is
Of het nu echt uitgeprobeerd meot worden , kan wel plezierig zijn natuurlijk.
Maar vaak is de omgang met elkaar een groter probleem volgens mij in het dagelijks leven en is dat het belangrijkst om dat uit te vinden. En situatie s op te zoeken om samen te gaan doen om er achter te komen of je bij elkaar past en elkaar kunt verdragen in moelijke tijden! |
Daarom heb ik het ook over sex VOOR het huwelijk. Dat is dus met iemand met wie je wilt gaan trouwen en dus NIET de buurman of een date die je net 1 week kent. En als de basis goed is voelt het ook goed. En Nickey, als jouw man van je houdt doet hij de normale dingen bij je omdat hij jou geen pijn wil doen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 18:07
|
|
|
Huiswaarts
Dat men zich in de weg vergiste en vaak tegen de bierkaai vocht, dat men de beste kansen miste - te hoog toch werd het doel gezocht
dat veel onhaalbaar is gebleken en zo wanhopig onvervuld tot aan het laatste teken van een symbool, in zwart gehuld,
dat is geen avondmeditatie van dominee of kapelaan: 't is de gewone conversatie als de supporters huiswaarts gaan.
Willem Wilmink
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 17:31
|
|
|
YES356 schreef: | De vragen lijken mij door de auteur heel duidelijk en persoonlijk al gesteld te zijn toch? Nl:
1.Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
2. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
3.Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
4. Ook wil ik weten hoe jullie over zelfbevrediging denken. |
Een van de redenen waarom ik vind dat sex voor het huwelijk moet plaatsvinden is dat dat een goede manier is om te ontdekken of je ook lichamelijk bij elkaar past. Je leert ook zien hoe je partner met je omgaat: lief, teder of dwingend.... Bindings angsten komen vaak bij echte intimiteit naar boven... En, last but not least, als in je verkeringstijd de druk van het geen sex mogen hebben weg is kom je toe aan andere dingen. Heeeeel belangrijke zelfs: hoe vouw jij de handdoeken op? Waarom laat jij de knijpers aan de lijn hangen? Waarom gebruik jij geen bakpapier in de oven???? En helaas zijn deze dingen net zo ergerlijk en geven niet minder spanning in een relatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 20:33
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | goeie preek en dan nu antwoord op vraag 4 zoals je beloofde
|
Het blijft verdacht lang stil............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 16:38
Onderwerp: Wllem Wilmink
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Pffffff...Inge....heel duidelijk.....dat wel.....
Het was alsof ik de gedachten van mijn kinderen las...
Het raakte me wel....ik blijk er nog volop in te zitten.... Kan het niet nader verklaren hier... De gebrokenheid....de realiteit.... |
Daarom raakte het mij ook zo.............soms pak je het album weer........ en snap je er niks van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 14:18
|
|
|
Fotoalbum.
Dat ik van mijn vader hou, doet moeder soms verdriet. En dat ik van mijn moeder hou, dat weet mijn vader niet. Zo draag ik mijn geheimen mee en loop van hier naar daar. Nog altijd hou ik van die twee die hielden van elkaar.
Het fotoalbum van toen ze trouwden, ze kijken elkaar zo vriendelijk aan. Nog niets van de ruzies die komen zouden, nog niets van de dag dat hij weg zou gaan.
Dat was zo rot in het begin, dat heeft geen kind verdiend. Nu heeft mijn vader een vriendin en moeder heeft een vriend, en alles went wel op den duur, dan doet het minder zeer. Maar soms, in een verloren uur, pak ik dat album weer.
Dat fotoalbum van toen ze trouwden, ze kijken elkaar zo vriendelijk aan. Nog niets van al die ruzies die komen zouden, nog niets van de dag dat hij weg zou gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 14:09
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Vraag 4 is een goeie vraag. Vraagt om een goed antwoord.
Het is beter te leven vanuit de rijkdom van de Heer, dan vanuit de roofzucht van het aardse. Als we kijken naar Koning David zien we wat hij allemaal kon vanuit de wandel met God, en hoe het helemaal verkeerd liep als hij zijn “onschuldig” hart –a la new age- volgde. En hier wordt ook duideljk dat de wet niet vermag door de zwakte van het vlees !. En de weerslag op zijn familie was ook niet niks. En toch bleef hij de geliefde Gods. Zo ook voor u en mij, Inge. God zij geloofd en geprezen ! Iets om dankbaar voor te zijn. Alleluja |
Wat heeft dit te maken met zelfbevrediging??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:05
|
|
|
HERMAN968 schreef: | [color=#0000FF][i]Een mooie om mee te starten !
Welnu, met de Heer wordt de Geest bedoeld, en waar de Geest van de Heer is, daar is vrijheid. Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer aanschouwen, zullen meer en meer door de Geest van de Heer naar de luister van dat beeld worden veranderd. -- 2 Korintiers 3:17-18
[color=#0000FF][i]Deels heb je gelijk, Sylvia. Lastig hé, onze ervaringen! Het thema op zz is ook al een hele uitdaging en in de realiteit raakt het ons hele wezen. Maar ja, we prijzen ons gelukkig omdat we beiden een kind van God zijn. En dat we mogen wete dat sex voor in het huwelijk is. Dit vasthouden en hiervoor blijvend te kiezen dat is pas genade. Iets dat je krijgt dat je niet verdient. En dat we het uit eigen kracht niet kunnen, is ook iets dat we beseffen, toch. Veel zegen. [/i][/color][/i][/color] |
Geef nu maar eens antwoord op vraag 4........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:02
Onderwerp: Inzicht inzake honger naar relatie!
|
|
|
NICKY298 schreef: | Ja Inge. Ik besteed ook graag tijd aan mij zelf , maar als ik voor het kiezen heb !
laten ze dan mij maar gelukkig maken |
HIJ moet een dagtaak aan ons hebben..............zodat wij tijd voor onszelf hebben..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 22:00
|
|
|
Echtpaar in de trein. Voor Wobke.
Met de allerliefste in een trein kan aangenaam en leerzaam zijn. De prachtig vormgegeven stoel geeft allebei een blij gevoel.
Voor "t verre reisdoel kant en klaar zit ik dus tegenover haar. De trein maakt zijn vertrouwd geluid en zij rijdt voor-, ik achteruit.
We zien dezelfde dingen wel, maar ik heel traag en zij heel snel. Zij kijkt tegen de toekomst aan, ik zie wat is voorbijgegaan.
Zo is de huwelijkse staat: de vrouw ziet wat gebeuren gaat, terwijl de man die naast haar leeft slechts merkt wat zijn beslag al heeft.
Van nieuw begin naar nieuw begin rijdt zij de wijde toekomst in, en ik rij het verleden uit. En beiden aan dezelfde ruit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 20:36
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Belangrijk is niet alleen de weg die je gaat. Maar vooral het spoor dat je achterlaat.
|
|
Naar boven |
|
|