Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 mei 2012, 18:48
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
Beste broeders, en ik bid,:"God help me, houdt me in evenwicht".
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 31 mei 2012, 19:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 mei 2012, 13:22
|
|
|
JOL252 schreef: | pfff lees Hooglied es... allemaal redelijk verregaand gezwijmel voor het huwelijk ...
@Yes dankjewel voor je balans aanbrengen... niks erger dan een gelovige met onnodige schuldgevoelens. |
[i][color=#0000FF][i]
1 Kor 13:5 is interessant om ff erop na te slaan: de liefde zij kwetst niemands gevoel (ook dat van mij niet); zij zoekt zichzelf niet; zij wordt niet verbitterd (of is belastend).
Is volgens mij altijd een goede graadmeter met hoe we met onszelf omgaan, hoe we met de andere omgaan.
[/i][/i][/color]
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 31 mei 2012, 13:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 mei 2012, 07:51
Onderwerp: Gebedsroom donderdag 31 mei
|
|
|
MANNA420 schreef: | Ik zal proberen om er morgen weer te zijn en mee te bidden/danken. |
Welkom Manna, vorige week was je nieuw, zal wel een beetje vreemd geweest zijn. Zo bidden a la chat. Maar het was weer vruchtbaar ! Welkom aan de nieuwelingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 19:14
|
|
|
YES356 schreef: | Tegen Gods geboden ingaan blijf voor mij iets wat lastig is.Zijn ze alle 10 gelijk? Is dat voor iedereen het zelfde? Vind God dat dat voor iedereen het zelfde gelden? Of kan dat ook verschillen per land? Cultuur, Provincie? Kerkelijke achtergrond? Leeftijd? Individu? Pikken wij er iets uit en maken we dat belangrijker dan een ander gebod? Als ik in mijn leven terug kijk en dan ook nog verder in mijn voorgeslacht. Dan zie ik dat ik dingen doe die vorige generaties tegen de wil van God en Zijn geboden in vonden gaan. Bv. Christenen vonden in een “ver”verleden het tegen de geboden van God om : Radio te luisteren,foto’s te maken,op zondag te reizen,voorbehoeds middelen te gebruiken,Tv te hebben,internet te gebruiken,mannen en vrouwen samen in een zwembad, Ik den dat de meeste christenen nu wel radio luisteren,wel foto’s maken,op zondag wel reizen, wel voor behoedsmiddelen gebruiken, wel tv en internet hebben,en gemengd zwemmen geen probleem vinden. Is God veranderd? Als ik de bijbel lees denk ik het niet! Zijn de geboden veranderd? Ik denk het niet! Zijn wij en onze wereld veranderd ik denk het wel! Onthielden onze vorige generaties zich van dingen die misschien wel “mochten” ? Ik denk dat ze probeerden te leven naar wat God van hen vroeg en wat Hij hen wilde geven. Ik denk nee dus.Doen wij dingen tegen Gods geboden omdat onze voorgeslachten het lieten of deden op grond van de bijbel? Ik denk het niet. Geloof en de bijbel en de relatie met God is heel persoonlijk. En daarom om op mijn eerste zin terug te komen niet voor iedereen het zelfde. Ik kijk er dankbaar op terug dat ik in mijn voorgeslacht mensen heb (gehad) die dicht bij God en zijn geboden leefden. En dat doorgaven. Mijn kinderen zullen ongetwijfeld dingen gaan doen en laten die ik nu doe of laat op grond van wat God van mij vraagt. Maar ik hoop dat ze later net zo terug mogen kijken als ik. God veranderd niet! Hij gaat niet bij ons weg! Hij gaat met ons mee en kent onze wereld waarin we wonen en leven Wij kunnen bij hem weggaan! En dan blijft Hij op ons wachten. De wereld veranderd (zoals al de eeuwen door) en de christenen ook. Onze gezinnen zijn kleiner. Zijn we minder vruchtbaar geworden? Uit cijfers bijkt wat de gemiddelde leeftijd is wanneer jongeren voor de eerste keer sexueel contact hebben. Uit cijfers blijkt dat de groep mensen die geen sex heeft voor het huwelijk snel minder wordt. Ik las een stukje over Amerikaanse christenen “Een aanzienlijk aantal evangelische jongeren in de Amerikaanse staat Tennessee zegt uit geloofsovertuiging hun eerste kus te bewaren voor de huwelijksceremonie” christenen doen en laten dus denk ik dingen uit persoonlijke geloofsovertuiging in hun persoonlijke relatie met hun God. Ergens op het forum las ik “zijn er speciale christelijke hormonen” denk het niet!!(gelukkig niet) Er zijn wel christelijke normen en waarden en de norm bepaal je zelf in je persoonlijke relatie met Hem die je door en door kent. Omdat Hij mij en jou bedacht,gemaakt,en gewild en een plan met ons heeft. De 10 geboden aan ons heeft gegeven. Met daarnaast(gelijk) naar mijn idee het belangrijkste. God liefhebben boven alles. Van je zelf houden(liefhebben) en op die zelfde mannier (van daar uit) anderen liefhebben. |
Bijzonder stukje inzicht dat je meegeeft. YES. Wat houdt mij allemaal van God vandaan ? verleiding van de wereld (normen die vervagen), mijn verlangens (o.a mij goed voelen new age had hierdoor succes) én de verleiding door de boze (die inspeelt op mijn zwakte als christen).
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 30 mei 2012, 19:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 06:22
Onderwerp: Willem J. Ouweneel
|
|
|
XABIA794 schreef: | Het was weer een Woord van opbouw... Alles draait om de Liefde | [color=0000FF][i] Maar daarom kan het wel degelijk gebeuren dat een gelovige na een heel erge zonde weer een gevoel van ellendigheid over zichzelf heeft. Denk erom, zie eerder in het boek van Willem J. Ouweneel, Bouwstenen voor geloof: geloof, zekerheid en groei- ik heb al gezegd dat een gelovige niet goedkoop zondigt. Een zonde van ee ngelovige is ernstiger dan van een ongelovige, juist omdat een gelovige niet had hoéven te zondigen. De kracht van de Heilige Geest staat hem immers voortdurend ter beschikking, en het is zijn eigen schuld als hij een moment niet op die krachtbron aangesloten is. Daarom zal hij altijd treuren over zijn zonden als hij in een ogenblik van onwaakzaamheid toch in de zonde valt. Maar dat treuren mag je niet tot een normale toestand van een gelovige maken, want dat treuren is slechts de overgang naar de hernieuwde vreugde van de hernieuwde gemeenschap met God (vgl ps 51:14a waarin David zegt nadat hij tot Batseba had gekomen "hergeef mij de blijdschap van uw heil"). Ja, zelfs in dat treuren is er de blijdschap in de God die vergeeft. Het is dus niet een treuren dat de mens weer in de put terugduwd, dat hem weer zo ellendig maakt alsof hij weer van God gescheiden is... En dan blijft toch de blijdschap/vreugde voorop staan! Niet een oppervlakkige blijdschap/vreugde, maar een diepe vrede in de God die altijd weer herstelt.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 30 mei 2012, 07:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 21:22
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
INGE721 schreef: | Alleen Willem Ouweneel heeft op elke vraag een antwoord |
Nee, Inge hij heeft een -evenwichtige- prediking die duidelijk is én heelwat christenen tot nadenken zet. Trek altijd via de Bijbel na wat je leest. Mocht je inhoudelijk iets fout vinden, aarzel niet om de discussie te openen, hé.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 30 mei 2012, 08:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 18:20
|
|
|
INGE721 schreef: | Herman ik vraag niet hoe WE het vinden of MEN. Ik vraag gewoon een duidelijk antwoord over hoe Herman er in staat. En ik ben zeer nieuwsgierig hoe jij met "de kracht van onthouding"omgaat als je relatie niet meer in de kennismakingsfase zit maar in het stadium: we willen trouwen alleen practisch gezien is dit voorlopig niet mogelijk. |
Inge, Misschien kunnen we best onderling verder overleggen per mail of per chat. Lijkt me nuttig om van gedachten te wisselen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 17:47
Onderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
|
|
|
XABIA794 schreef: | ik HAD een partytent... maar bij opwekking is ze gaan vliegen, hing ze ff in de bomen en nu kan ik er niks meer mee maar ik zag al bij de mededelingen dat niemand had gezien dat ik er eentje had aangeschaft... Dan ook geen gezichtsverlies |
[color=#0000FF][i]Mooi Xabia, dat je aan ons droogje dacht. Pech voor je, zulke dingen kunnen gebeuren.Ben nog niet zeker dat ik meekan, heb nog parapluutje tegen de regen[/i][/color]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 17:38
|
|
|
INGE721 schreef: | Ik zou het zeer op prijs stellen Herman dat je op dit topic eens je eigen beleving zou weergeven en niet die van een ander (Ouweneel in dit geval) En dan graag in duidelijk nederlands of vlaams zodat het voor iedereen te begrijpen is.
Je weet welke 4 punten ter discussie staan. |
[color=#0000FF][i]Ik vind Ouweneel erg waardevol, ook in dit issue omdat het voor mij erg waardevol is om het onderscheid te maken tussen de "oude" en de "nieuwe" mens bij een christen -en dat zijn we hier toch allemaal- omdat dit het zondebesef duidelijk maakt. Gods Woord zegt dat sexualiteit iets voor in het huwelijk is. No discussion. En hiermee veroordeel ik niemand omdat ik weet dat het uit eigen kracht niet gaat, vandaar verwijzing naar de hulp van de Heilige Geest. Zonder de hulp van Gods Geest -die ons leidt- zitten we gauw fout want het vlees is zwak, erg zwak. "Hoe dichter een mens bij God leeft, hoe meer hij ook zal treuren over zijn zonden als hij in een ogenblik van onwaakzaamheid toch in de zonde valt, blz 186 (mooie verwoording, kan het echt niet beter). En dit principe is toepasselijk voor al de "mistappen" die wij doen. God is duidelijk, erg duidelijk maar de misleiding is groot. Ikzelf ervaar de kracht van onthouding (in een kennismakingsrelatie) en kan dit alleen maar aanbevelen aan alle (jonge) mannen.[/i][/color]
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op dinsdag 29 mei 2012, 17:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 17:01
Onderwerp: Time out op het forum
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Zelf neem ik voorlopig een time out op het forum Ik heb even het puntje van m'n tong laten zien.. Bedankt voor alle reactie's die kwamen. En de groei van jongeren met hun onderwerpen..om blij van te worden.
fijne tijd,en natuurlijk blijf ik het wel afentoe volgen.
Heide |
Rust ffe uit ouwe jongen. 'k Ga je bijdragen missen. Dankjewel !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 12:34
|
|
|
XABIA794 schreef: | dankbaarheid? in welk aspect bedoel je dit dan? |
Waarom me zorgen maken, ik ben aangesloten op de krachtbron ? … en ik mag wakker worden met de gedachte: de Here God is er ook vanmorgen weer en Hij is mijn krachtbron. Het is weer een dag van Zijn genade en een dag van heil. Ik ben niets, maar Hij is alles. Hij gaat het vandaag weer in mijn leven doen. En ik ga op mijn knieën, niet allereerst om te smeken, maar om te danken. En dàn mag ik ook zeggen: “Here God, alstublieft, help me weer vandaag, want U weet wat ik in mijzelf ben, dat hoef ik U niet te vertellen; maar U wilt Uw werk vandaag in mij doen. Maak klein van mezelf, Here God, bevrijd me van mezelf en maak me open voor U en voor de leiding van Uw Geest. Here God, ik wil vandaag niet teleurgesteld zijn in mezelf, want ik heb van mezelf geen enkele verwachting. Here God, al mijn verwachting is van U, en in U zal ik nooit teleurgesteld zijn (173).Dus en goeie raad: Pak het Woord van God en lees over de Heer Jezus, lees in de Evangeliën, vul je denken en je hart met het positieve, met het levende Woord van God, met het kostelijke beeld van Christus, en de donkere wolken zullen uit je hart verdreven worden (dixit Ouweneel, 172).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 23:14
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
De gelovige die uit het vlees leeft, schroeit of zijn geweten dicht, of, als zijn geweten werkzaam blijft, komt hij onherroepelijk bij dit punt uit: "ik ellendig mens'. (Ouweneel, Bouwstenen voor geloof, blz. 170).
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op dinsdag 29 mei 2012, 07:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 12:07
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | helemaal met Yes eens nog steeds niet de mening gehoord van Herman968 |
Heb nochtans mooi reactie gekregen, pivémail. Niet iedereen is zo expliciet als jij Roelande of als YES. Iedereen is vrij om te reageren zoals hij/zij wilt toch. Trouwens mijn mening doet er niet toe, het is wat God wil, toch!
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op maandag 28 mei 2012, 12:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 07:52
|
|
|
YES356 schreef: | Mooie bijdrage hoor Gloria! Open en persoonlijk! Geen vage algemene mening/ideeën maar die van je zelf. Fijn zulke bijdrages te lezen. De bijbel en andere boeken er over nalezen en citeren kan makkelijk. Dat kan een ieder dan ook weer op zijn of haar mannier uitleggen en in praktijk brengen denk ik. Hoe christenen het persoonlijk zien,ervaren , vinden en er mee omgaan niet zo makkelijk. Hier kan iedereen zijn voordeel mee doen |
Is zo YES. Wie ook nog mooi kan verwoorden is Willem J. Ouweneel in zijn boek "Bouwstenen voor geloof: geloof, zekerheid, groei. Hij vertelt over zijn geloofsgroei inzake behoudenis. We kunnen soms zo teleurgesteld zijn in onszelf. Hij schrijft op blz 165-166 het volgende.
“Want ik weet, dat in mij, dat wil zeggen in mijn vlees, geen goed woont. Immers het wensen is wel bij mij aanwezig, maar het goede uitwerken, kan ik niet.”, Rom 7:18
Zolang je teleurgesteld ben in jezelf, heb je de les van romeinen 7 nog niet goed geleerd. Ineens, in een flits, zag ik het; Wat betekent “teleurgesteld in jezelf raken”? Wij worden teleurgesteld in mensen omdat we van die mensen een hogere verwachting hadden dan ze verdienden. We dachten dat ze zus of zo zouden zijn, maar ze bleken te falen. Je wordt teleurgesteld als iets of iemand niet aan je verwachtingen voldoet. Waarom wordt een mens dus teleurgesteld in zichzelf ? Omdat hij niet aan zijn eigen verwachtingen voldoet. Maar dat betekent dat hij dan toch bepaalde verwachtingen van zichzelf heeft. En dat is verkeerd, want wat ben je nu helemaal in jezelf? Zelfs het nieuwe leven in je heeft in zichzelf geen kracht. Het is als een pasgeboren baby’tje, dat wel leeft, maar geen kracht heeft. Het heeft net zoveel kracht als een elektrisch apparaat, dat geweldige mogelijkheden in zich heeft, maar volkomen krachteloos is als het niet op het elektriciteitsnet is aangesloten. De kracht komt voor een gelovige uitsluitend van boven. Maar ja, je kunt het elkaar proberen uit te leggen, maar christenen kunnen het alleen maar in de praktijk leren. ... Ik wist gelukkig dat toen de Here God mij aannam, Hij niet alleen mijn zonden vergaf die ik voor mijn bekering had gedaan, maar ook de zonden die ik helaas nà mijn bekering nog zou doen. Ik wist gelukkig dat toen de Here God mij aannam, Hij mij door en door kende, dat Hij wist wat en hoe ik zou zijn gedurende de rest van mijn leven. Hij wist hoevele malen ik zou falen tegenover mijn vrouw mijn kinderen mij collega ‘s, mijn medemensen. En ondanks dat Hij al mijn zonden kende die ik ook als christen zou begaan, heeft Hij mij aangenomen als Zijn kind. Daarom heb ik, ook in die jaren dat ik aan mezelf twijfelde, Goddank nooit hoeven te twijfelen aan mijn behoudenis, dat wil zeggen aan God. Dit is pas zekerheid. Want geen enkele macht, ook het vlees dat nog in ons is, kan ons scheiden van de liefde van God die in Christus Jezus onze Heer is (8:38). Het gaat er niet om lichtvaardig over de zonde te spreken, nee, het gaat erom dat de duivel niet de kans krijgt vanwege jouw falen jou van de zekerheid van je behoudenis af te houden. Hoezeer mijn kinderen zich ook mogen misdragen, ze kunnen nooit ophouden mijn kinderen te zijn. En een kind van God kan diep vallen, maar geen macht macht der hel kan hem rukken uit de hand van de Heer Jezus Christus en uit de hand van de Vader (Joh 10:28,29).
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op maandag 28 mei 2012, 07:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:27
|
|
|
GLORIA404 schreef: | ik wil ook wel reageren hierop. ik vind het soms heeeel moeilijk om geen seks te mogen hebben. nu heb ik al 3 jaar geen echte relatie meer. maar als ik geen christen was, dan zou ik er geen moeite mee hebben om af en toe bij een goede kennis ofzo, ff in zijn armen te duiken (incl vervolg.. ) nu ik wel christen ben (prijs Zijn grote naam!) weet ik dat ik me daar achteraf heel schuldig om zou voelen en beschermt de Heer me ook, want ik heb wel degelijk kansen gehad... maar wat zelfbevrediging aangaat: ik denk dat de Heer dat niet erg vind als je geen relatie hebt. anders zou je nooit meer die bevrediging kunnen voelen.. ikzelf voel me daar iig niet schuldig over. ik denk dat we elkaar daar ook geen schuldgevoel over moeten aanpraten.
iedereen sterkte ermee, want ik wéét dat het moeilijk is!! soms raak ik gefrustreerd: hoe lang duurt het nog, Heer? momenteel heb ik geen relatie, mocht ik er binnenkort eentje krijgen, dan duurt het nog minstends 1 jaar voordat ik trouw en dus "weer mag"!! niet dat het alleen dáárom gaat hoor, maar je mist het weleens..... |
Geen overwinning zonder strijd, toch. We hebben als christen toch wel wat om naar uit te kijken!
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 27 mei 2012, 13:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 08:17
|
|
|
[quote=SILVIA267]Tja david ,God, de Heere , preek preek preek , enu wat Herman dr zelf over denkt
Heerlijk, beste Silvia, heerlijk, die rust. Zomaar gekregen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 06:41
Onderwerp: Your ID in Christ, dagelijkse overdenkingen
|
|
|
MOMO697 schreef: | 2 Timoteüs 1:7 Laat de Geest van God in ons opwassen, Zijn Kracht, Zijn Liefde is alreeds in ons, laat Hem Zijn gang gaan, laten wij ons overgeven, wanneer we dit doen laat dat ons niet zonder daad. Johannes spreekt hierover en doet een krachtige uitspraak, in 1 Johannes 3:18, schrijft hij naar ons de Gemeente van Jezus Christus; "Laten wij liefhebben niet met het Woord of met de tong, maar met de daad en in Waarheid."
Amanda Jansen http://www.youridinchrist.org |
Paulus zegt in Romeinen 7:6 “We waren aan de wet geketend, maar nu zijn we bevrijd: we zijn dood voor de wet, maar de nieuwe orde van de Geest”. zodat we niet meer de oude orde van de wet dienen. En vervolgt bijbelleraar Willem J. Ouwenneel (op blz. 156 in zijn boek "Bouwstenen voor geloof: geloof, zekerheid, groei" uitgeverij Medma) verwijzend naar hfdstk 8, waar Paulus het heeft over “Leven door de Geest”. "Paulus zou hebben kunnen zeggen: Kijk, mensen, zo is het nu: je bent gestorven; de “oude mens” –dat is de natuurlijke mens in de macht van de zonde- is op het kruis aan zijn einde gekomen. God heeft die mens afgeschaft, en er is een “nieuwe mens” in Christus voor in de plaats gekomen (Ef 4:24, Kol 3:9,10) Die “nieuwe mens” staat nu onder de leiding en de kracht van de Heilige Geest, zodat die mens het gelukzalig leven van een christen kan leiden. Dat is de mens die het niet meer van zichzelf hoeft te verwachten hoe jij God zou kunnen behagen, maar die alles bezit uit God, door het geloof in de Heer Jezus, in de kracht van de Heilige geest (blz 157). Hij is er geheel en al voor God (Ef 1:5), maar wat hij voor God is, is hij ook geheel en al uit God, en niet uit zichzelf, zelfs niet als wedergeborene (1Kor 11,12; ,Kor 3:5,6). Zo is die mens dus geborgen bij de drie-ene God: Vader, Zoon, Heilige Geest. Dat is de mens die in verantwoordelijkheid kan werken aan het bereiken van de uiteindelijke zaligheid, doordat hij dat niet in eigen kracht heoft te doen, maar doordat God aan de “nieuwe mens” zowel de wil als de energie schenkt (Fil 2:12,13). Dàt is de normale toestand van een christen, zoo hoort het te zijn. Rom 7:6 geeft het aan: “dienen in de nieuwe staat van de Geest”, in een heel nieuwe toestand onder een heel nieuw bestel, waar niet gods eisen mijn nog langer regeren, maar Gods Geest ij regeert. Het feit dat ik ben vrijgemaakt van de weet, betekent dus niet dat ik voortaan wel zou mogen stelen en moorden en echtbreken en liegen. Integendeel, het is de Heilige geest die de eisen van de wet in mij vervult (Rom 8:4). Met andere woorden: de normale toestand van een christen is dat hi leeft in de kracht van de Heilige Geest en dat die Heilige Geest in en door hem Gods wil gaat volbrengen. De “oude mens” kan dat niet, maar die bestaat gelukkig niet meer; die heeft zijn einde gevonden in Christus op het kruis. De “nieuwe mens” kan het van zichzelf trouwens oook niet, want een gelovig mens heeft wel leven uit God, maar leven is op zichzelf nog geen kracht. De kracht van de “nieuwe mens” komt niet van hemzelf, uit zijn nieuwe natuur, maar het is de kracht van de Heilige Geest."[u]
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 26 mei 2012, 06:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 23:06
Onderwerp: Incest
|
|
|
JOL252 schreef: | eh wow hier reageer ik wel even op want dit vind ik een benauwend mensbeeld. Ik geloof dat persoonlijk niet. Er zijn zat mensen die hun vanzelfsprekende ethische code hebben en weten waar hun grens zit en die van de ander en een kind zien op een corrrecte, gezonde, liefdevolle en beschermende manier. |
Ik begrijp je Jol, maar volg je niet. Prijs de Heer dat je niet erfelijk belast bent, in een familie bent opgegroeid waar je liefde en ethische code hebt meegekregen én dat je persoonlijkheid evenwichtig is. Da's pas compleet, en dan nog oppassen geblazen want sommige situaties dienen zich aan. Zo zien we bv. David die Batseba in zijn hart graag zag, en ... doodslag tot gevolg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 22:10
|
|
|
WILLEM618 schreef: | En het zijn niet alleen mannen die het doen, Herman, al is het dan misschien wel het meeste bekend.. |
Een mens die dwaalt (en dan spreek ik op allerlei vlak), is tot veel boosheid in staat, de dood tegemoetgaande niet wetende wat de gevolgen zijn van daden. Dat ik gevrijwaard blijf (en bleef) is/was pure genade, want in de diepte zijn we allemaal potentëel dader. Zeg nooit nooit. Eer aan Hem die mij in vrijheid stelde en mij de wet in mijn hart heeft gelegd. Die mijn ogen opende en in Zijn genade om me geeft, Zich over mij ontfermt. Here zij dank !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:57
|
|
|
HANNAH810 schreef: | het mooie van dat hoofdstuk (mattheus 18) waar je naar verwijst, is dat er staat, - dat de kleintjes engelen hebben, die ALTIJD het aangezicht van de Vader in de hemelen zien. - WANT het is niet Zijn bedoeling, dat er ook maar één van die kleinen verloren gaat! - WANT de Zoon des mensen is gekomen om te zoeken wat verloren was. - alzo is het niet de wil des Vaders dat er ook maar één van die kleintjes verloren gaat!!
hannah.......blij om voor sommige "kleinen" te mogen zorgen, al is het soms tijdelijk............... |
Mooi, wat is het toch mooi om het woord te delen met elkaar, elkaar op te bouwen mét Het Woord én de kracht ervan te kunnen proeven en ervaren. Allelluja !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:36
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik denk zelf dat een misbruikt kind andere normaal-waarden meekrijgt dan wenselijk, en dat dat misschien mede een oorzaak kan zijn dat een slachtoffer dader kan worden.
immers; lichaamsgrenzen worden geschonden en de persoonlijkheid en behoeften van het kind worden op die manier ondergeschikt gemaakt aan die van de (zieke) volwassene. het kind leert dus eigen behoeften te ontkennen, niet op eigen gevoel af te gaan, wordt overdonderd door ervaringen waar het bij lange na nog niet aan toe is en krijgt een verkeerd beeld mee van intermenselijke gedragspatronen.
het heeft gewoon een heel groot effect op de eigenwaarde van een kind, de vaardigheid grenzen aan te geven, en een gezonde basis op te bouwen qua identiteit. ik heb voor een misbruikt pleegkindje van twee jaar gezorgt, maar het is vreselijk om aan te zien wat de gevolgen zijn!!
de herbelevingen die het kind had waren afschuwelijk, en dat is dan alleen nog maar wat je ziet op de korte termijn..........
. |
Klopt Hanna, als mannen zouden zien wat het teweeg brengt bij een vrouw. Zelf heb ik -in een situatie geweest- om zo'n herbeleving mee te maken. Het is een onvoorstelbare weg die moet worden afgelegd. Ik schaam me dan echt als man wat de gevolgen zijn. En dan begrijp je ook van die molensteen ....
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 25 mei 2012, 21:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:27
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Hoi..ik vindt het meer iets voor de prive' |
Dank je wel broeder voor je "vermogen des onderscheids", ofte je fijngevoeligheid.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 25 mei 2012, 21:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 20:47
|
|
|
INGE721 schreef: | Het blijft verdacht lang stil............ |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 18:46
Onderwerp: Preek uit 5 woorden
|
|
|
WILLEM618 schreef: | De preek van Jezus aan Mattheus
VOLG MIJ
Een erg korte preek, maar Jezus zag eerst de mens Mattheus aan, en daarna die preek, en gevolg was er meteen.
Is een even groot wonder als het kruikje, al was het kruikje voor het oog wonderlijker. |
De vossen in de wijngaard". Hoe kleine foutjes hardnekkig kunnen blijven doorwerken en onze wijngaard kunnen blijven teisteren en de vruchten stukmaken.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 25 mei 2012, 18:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 13:07
Onderwerp: Kritisch zijn als christen betreffende niet chr. muziek
|
|
|
PAULUS636 schreef: | Ik ben zelf vrij kritisch betreffende het luisteren naar muziek artiesten die niet gelovig zijn.Ik vind het fijn om hierover met jullie te delen. Hoe zien jullie dit? |
Het siert je als christen Paulus. Je luistert blijkbaar met een "apart" oor en dit voorleven, mooi.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 13:02
|
|
|
INGE721 schreef: | Geef nu maar eens antwoord op vraag 4........ |
Vraag 4 is een goeie vraag. Vraagt om een goed antwoord.
Het is beter te leven vanuit de rijkdom van de Heer, dan vanuit de roofzucht van het aardse. Als we kijken naar Koning David zien we wat hij allemaal kon vanuit de wandel met God, en hoe het helemaal verkeerd liep als hij zijn “onschuldig” hart –a la new age- volgde. En hier wordt ook duideljk dat de wet niet vermag door de zwakte van het vlees !. En de weerslag op zijn familie was ook niet niks. En toch bleef hij de geliefde Gods. Zo ook voor u en mij, Inge. God zij geloofd en geprezen ! Iets om dankbaar voor te zijn. Alleluja
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 25 mei 2012, 13:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 05:52
Onderwerp: Jesaja 61
|
|
|
MANNA420 schreef: | Drie keer gaf God me deze tekst door. Nu weet ik dat dit een profetie over Jezus is en hij deze in Lukas 4 ook weer aanhaalt. Wat God er mij mee wil zeggen weet ik niet, maar vraag Hem om wijsheid. Ik wilde de tekst nog met jullie delen omdat hij hoopvol is. |
Wat je in het gebed ook vraagt, je krijgt het als je gelooft dat je het al hebt. Markus 11:24. Breng het ook in de gebedsgroep van je kerk Manna. Reik uit naar de Heer, Hij zal antwoorden als je Hem zoek én Zijn tijd afwacht. Bidt dus ook om geduld.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 25 mei 2012, 05:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 05:47
Onderwerp: Geert Wilders: de Jager is een Eurofiel! LOL!
|
|
|
RONNY104 schreef: | Het zijn de joden die aan de touwtjes van wilders trekt.....het zijn deze mensen die bepalen wat wilders mag doen.... |
Ronny, al in Israël geweest. Prachtig democratisc land. Zat op een terrasje vorig jaar midden in een betoging tegen de levensduurte (die week kwamen er 800 000 mensen op straat hun ongenoegen uiten). Veilig Jo, veiliger dan in enige betoging in België. Voelde me er meer op mijn gemak dan bij ons in Antwerpen. Pak je valies en ga ook eens kijken, mss kom je ook enthousiast terug. Maar kritisch blijven hé, de ganse wereld ziet naar hen!.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 25 mei 2012, 06:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 05:34
Onderwerp: Inzicht inzake honger naar relatie!
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Een waar woord denk ik Jol... Een verbroken relatie net achter de rug...en alweer zoveel vragen naar mezelf...Ben ik dan nog steeds op zoek naar mezelf??? Toch verkeerde honger gehad??? |
Is zo'n ervaring die mij doet stilstaan. Terugval op mezelf, ik dacht 2 stappen vooruit gezet te hebben, doch niet het geval. Heb ik voldoende op God gewacht ?!. Wat heeft God me hierover te vertellen?!. Dank jewel Heer, met U kan ik verder. Uw beloften sterken, Uw trouw mijn steun
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 25 mei 2012, 09:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 18:47
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
BEUN656 schreef: | Beste mensen,
Luistert en huivert... Even een tip voor de warme dagen... Zoals men wel zal begrijpen produceert electronica warmte. Welnu, zo ook computers. En misschien wel juist met name computers! En daarmee doel ik juist op de afzonderlijke onderdelen als het moederbord, de processor, het geheugen en harde schijf. Om die laatste even nader onder de loupe te nemen: de harde schijf is eigenlijk een stuk mechanica die een standaard draaitemperatuur heeft van zo ongeveer 30. Tel daar de omgevingstemperatuur bij op en je komt al gauw op een slordige 45 tot 50 graden, of hoger. En juist die 50 graden is een kritiek punt! En daarmee loop je dus een reële kans op een crash. Als een harddisk gaat crashen is het einde oefening. Juist ook voor je gegevens! Maak dus een backup en zorg voor voldoende verkoeling voor je computer. Om het een en ander in te gaten te houden raad ik sterk aan een programma te installeren die de temperatuur in de gaten houd, zoals bijvoorbeeld: HDD Temperature. Verder zijn er allerlei programmaatjes voor handen om de temperatuur van de andere onderdelen in de gaten te houden. Meestal vind je wel zoiets op de website van het merk van je moederbord. En anders moet je maar even Googelen. Succes! |
Beun, je bent een techneut van formaat, laat me toe te zeggen eentje van onschatbare waarde. CM zal niet crashen door jouw !! Een pluim op je hoed. Ofte gewoon merci voor de tip
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 24 mei 2012, 19:56
|
|
Naar boven |
|
|
|
|