ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 13:25
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Denken dat je niet alleen kunt zijn is een leugen mi.

Het is juist fijn, nu en dan eens even een tijdje alleen...

Dan kan je denken, je eigen dingen doen, en ook achterstallig werk doen.

En dan is het juist des te fijner als je weer onder mensen bent.

Ja, dit inzicht had ik net weer verkregen nadat ik het wel wist, maar uit het zicht verloren was.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 13:18
BerichtOnderwerp: klaagmuur

JANE410 schreef:
Even klagen over een anonieme beller die al maanden aan het bellen is.
In het begin zo`n 4 a 5 keer per dag. Nu nog eens per week. Wat bezielt zo iemand toch Zieke smiley

Zal wel een keer overgaan, als ik niet opneem heeft het toch geen zin om te blijven bellen lijkt me

Verder geen klagen over het weer vandaag Lachende smiley

Erg vervelend....

Sterkte, ik zal voor je bidden...

Ander nummer nemen een optie misschien?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 12 februari 2014, 13:19
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 12:30
BerichtOnderwerp: daten

PETRA373 schreef:
Volgens mij als je dan bij de particuliere sector huurt krijg je toch geen huurtoeslag ook al zit je onder de 600 euro of zie ik dat nu verkeerd?

Maar kun je niet af en toe wat langer bij hem blijven, bv een week in de maand gewoon bij hem blijven, woon je niet samen, maar heb je toch meer tijd met elkaar?

Volgens mij wel...je hebt er recht op, waar je ook huurt, dacht ik...

Kan ook per gemeente verschillen...

Ja, ik dacht er idd ook aan, aan die optie die je zei, ik was dan ook al van plan om idd eerst te informeren bij de gemeente en belastingen, voordat ik zou huren, ja, voor de zekerheid natuurlijk.

Ja, en dat soort dingen, zoooo vermoeiend....dat geregel....

Zou idd bijna nog samen met me vriend in een groot huis in de vrije sector gaan zitten, want ja, die zijn er wel in overvloed, grote 3/4 kamer woningen zowel eensgezins als appartement, voor 650-800 euro....

En dan mag van mijn part dus de slaapkamer wel gezamenlijk, alleen ja, ik wil een grote kamer voor mezelf, achterin, zodat visite, als me hoofd er niet naar staat, dat ze niet eerst door mijn kamer hoeven, en ik me ten allen tijden terug kan trekken...in een soort 2de huiskamer...helemaal van mezelf...
Dus geen gehakketak, dit moet hier, dat wil ik niet aan de muur etc. ja, van beide zijden...

En tijdelijk in zijn huis, totdat ik wat heb in de vrije sector...

Er zijn meerdere constructies....

Ach, ik zet het even van me af...

Kijk, je moet het zo zien; voordat ik ... kon, ja zat ik hele dagen lol te maken, met ook werkelozen, en wao'ers. Geinen, op inloopcentra, activiteitencentra, enzovoort...

En ja, dat vind ik, op de een of andere manier niet meer zo leuk....ben veel liever samen met me vriend. mis me vriend dan ook heel erg als ik daar zit.

En ja, niet als ik daar met me vriend samen zit, ja, dán is het wel weer leuk...maar ja, hij werkt dus, dat had ik onderschat, wat dáár een tijd in gaat zitten, mede omdat toen we pas met elkaar omgingen hij veel vrije dagen nog opnam, ook daardoor...

Ja, het allerliefst had ik gewoon, nu, de garantie en zekerheid, wat en dat ik in augustus iets kan huren wat kan, betaalbaar en in de buurt van hem dus...omdat hij dus werkt en de kans op werk hier voor hem is klein, hij gaat wel pogingen wagen op overplaatsing...

Kijk, als ik nu zou weten wat en waar ik iets kan huren daar in zeeland, ja, dan zou ik daar naartoe kunnen leven....

Nu is, ogenschijnlijk de enige optie, samen in de vrije sector en iedere een eigen huiskamer...
Dit lijkt me ook wel aantrekkelijk, alleen ja, kan ik dat wel, vraag ik mezelf dus af, met iemand in een woning, ja, ik ken er meerdere met samenwoning fobie, ze voelen zich dan opgesloten, gevangen als het ware, en moeten net als ik het gevoel hebben, ten allen tijden een eigen huis in te kunnen....

Ja, dan blijft een auto een optie, want ja, dan kan ik dus heen en weer, en komt bij, ik hou erg veel van auto rijden....Maar ja, dat zei me vriend wel, dan moeten wij samen, omdat ik auto wil rijden in een nieuwe auto(veel pech gehad met 2de hands vandaar), heel zuinig leven...
Dus net als je doet met een uitkering, sowieso, en dan nog veel zuiniger, opdat ik dus kan rijden...heen en
weer...

Vrienden zeggen niet doen, want ja, hij heeft ook familie in San Fransisco, waar die elk jaar heenging....

Familie van hem zegt weer, ja, leuk doen, een autootje
En ja, omdat ik niet werk, zou ik dus, gezellig nadat de files zijn opgelost, naar zeeland kunnen, hupakee, ff drie kwartier rijden....

En zo draaien mijn gedachten in rondjes....Nou gisteren nog gehoord, bloeddruk te hoog...dus rustiger aandoen....

Wat is wijsheid, wat is dát moeilijk....

Gelukkig kan ik wel alles bespreken met hem....

Over bespreken gesproken ik ga 'm ff bellen, of hij mij, bijna pauze ;)

Laterz!

Maar goed, hier, deze dingen ja, daar krijgt iedereen in de en of andere vorm mee te maken nadat er een relatie is, en ja, daar zou zo'n topic handig voor zijn. Want ik heb het gevoel dat ik off topic zit....

Om nog even on topic te zijn/blijven: 'Daten is leuk, en als je iemand hebt gevonden, ja, dan kom je allerlei praktische zaken tegen die moeten worden geregeld, wil je samen zijn.
Ja, de een wil trouwen, de ander wil latten, weer een ander wil latten maar dan wel in dezelfde buurt, zodat je elke dag bij mekaar kan zijn, dan in die zijn huis, dan in die, afwisselend in elkaars huizen.
Anderen willen samenwonen, en ja, hoe dan ook, niet alles kan altijd....

Stel je hebt 2 mensen die willen trouwen en hebben beide werk, en wonen vierhonderd kilometer van elkaar vandaan, en kunnen niet zomaar eventjes van baan veranderen, ja, dat soort dingen ook bijvoorbeeld....

S. Neemt even wat gas terug, en dan maar enkele dagen in de week, zonder nu zekerheid op een eigen woning in zeeland in augustus(vanwege de vier seizoenen wat wij hadden afgesproken).

Ik blijf voorlopig even rustig...Dan maar drie dagen in de week, en soms meer, tis even niet anders...maar ja, het voelt verdrietig......

S. Drie dagen en nachten in de week is al geweldig, met nu en dan ook vier dagen! Het glas gewoon halfvol zien kan ook :)

En ook net wat jij zegt; af en toe langer, een week oid. eens per maand oid.

S. Idd, kijken naar wat wel kan....ook al kan dat soms moeilijk aanvoelen...

Maar ja, dat is wel beter, ook voor je Rust.

Dank voor je post en advies!!!!!

Knipoog smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 12 februari 2014, 18:53
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 10:16
BerichtOnderwerp: De geestelijke wapenrusting

O. Bedankt voor deze reacties!!!!

Ik zei net nog in een ander topic jammer dat er zo weinig wordt gereageerd Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley

Ik lees ze later! Lachende smiley

---

Later...

Bedankt voor deze uitleggingen Jol en Petra! en Laura!

Ik heb er heel erg veel aan!

Ik ga ze enkele keren doorlezen zodat ze goed in mijn geheugen zitten! Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 12 februari 2014, 11:28
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 februari 2014, 10:11

PETRA373 schreef:
Ja maar Jans die gaat niet over, hoe de verandering als je een relatie hebt, hoe combineer je dat bv met je gezin en werk, zijn er dingen waar je tegen aan botst? Dat ene topic gaat meer over hoe ga je met elkaar om in een relatie.

Ja, dat wou ik ook net zeggen; er is een verschil, tussen hoe je met elkaar omgaat, en tussen praktische zaken waar je tegenaanloopt. (ja, raakvlakken kunnen er zijn).

Ik heb dan geen gezin: kinderen.

Maar ja, eigenlijk, het enige waar ik nu tegenaanloop is, dat ik in augustus in zeeland iets wil huren, dat niet via sociale huurwoningen kan, wachttijd te lang, dus ja zou ik naar makelaars verbonden aan die gemeente moeten gaan, die ook woningen verhuren, en dan niet zo duur, binnen 600 euro. dan krijg ik huurtoeslag. En via woningruil proberen.

Ja, samen wat huren durf ik niet, en zijn woning is wel mooi en gewoonweg ook te klein. Dus ja, een studio(grote een kamerwoning) zou ook kunnen als die binnen de 600 euro vallen.(voor meer krijg ik geen huurtoeslag...) Want ja, dan zet je gewoon van die, ben de naam even kwijt, soort scheiding, tussen het slaap en woongedeelte, en klaar.

Het verscheurt me, elke week weer afscheid nemen.

Ja, en samen in de vrije sector kan wel, maar ja, ik durf samen wonen dus niet.

Nou, het zal mijn tijd wel duren; ik moet rustig aan doen van mijn arts, (weer)hoge bloeddruk, dus, ik doe, rustig wat ik kan, en verder.....ik doe rustig wat kan, ik merk het wel.

Jammer dat er zo weinig wordt gereageerd nu.

Groetjes En Zegens!

S. Het is flink balen als je niet samen durft te wonen, want dan hadden we zo in augustus in de vrije sector gekund, misschien veranderd het nog, maar je; 'luisterd naar je hart het wijst je de weg'.

En nu nog even één uurtje slapen...ja, rust is voor mij zooo belangrijk....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 februari 2014, 14:38

PETRA373 schreef:
Goed idee dat topic van een relatie en nu Smiley die vol vragen zit

Inderdaad verandert er dan veel en als je jaren lang je eigen gang heb kunnen gaan. En ineens zit je met hoe combineer ik alles met me relatie

Smiley die vol vragen zit

Ja, dat lijkt mij ook een erg goed idee, ik ga binnenkort eens even denken of en hoe ik dat topic ga schrijven :)

Ja, je denkt dan vaak alleen aan praktische zaken en vergeet dat je hele gevoel kan veranderen...bijvoorbeeld...

Ja, ik wíl me eigen gang niet eens meer gaan nu....

Fijne Dag en Zegens! ;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 februari 2014, 14:29

JANE410 schreef:
@ Shanita,

Ja is denk ik wel lastig om afscheid te nemen, maar als je elkaar elke dag kan bellen, elke dag even contact, de dag doornemen en gewoon het weten dat er iemand is maakt je toch ook al heel gelukkig.
Weer uitkijken naar het volgende weekend.

Als je elkaar elke dag ziet dan heb je dat gemis niet, nu verlang je er telkens weer naar om hem weer te zien, heeft ook wel iets positiefs Shanita.

En over een paar jaar of zo, als je echt met elkaar verder wil dan kan je toch dichter bij elkaar gaan wonen.

Dan binnenkort je autootje nog, kan je zomaar midden in de week nog eens naar hem toe, oh komt helemaal goed met jou dame Knipoog smiley
Ben je het rijden niet een beetje verleerd? Misschien even 10 lessen nemen. Opfris cursus

Het was het 1ste wat ik dacht; ff 2 lessen om de korte invoegstrook ff te oefenen. Hoeft niet eens, maar kan. zou ook zonder wel durven te rijden :)

Maar ;), we hebben overlegt, het wordt naar zeeland verhuizen dit jaar :), nee samenwonen durf ik (nog?) niet, maar wel in een woning vlakbij zijn woning :)

En daar ga ik dus dan ook alle opties voor na! Makelaars verbonden aan sociale woningbouw, woningruil, etc.

S. Vindt er niets aan om alleen in een autootje te zitten...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 februari 2014, 12:54
BerichtOnderwerp: kreet van de week

PETRA373 schreef:
ehhh is dit je auto die je krijgt???? wauwwwww, gaaaaafffff Lachende smiley

Ja, dit wordt 'm (voorlopig dan he en wel bijna of eigenlijk zeker), ja eerst proefrit, pas volgende week zaterdag, en dan ja, nemen, of niet nemen Knipoog smiley , en ja, dan 11 weken wachten....dus ja, bij mekaar zeker dus...

Maar ja, ik heb al vaker met het bijltje van een nieuwe auto gehakt, ja, de eerste drie maanden ben je blij, dan wordt het normaal dat je 'm hebt en ja, dan baal je zelfs al als je 'm fftjes een weekie niet hebt omdat ie voor de apk bij de garage staat.....

Ja, het went zoooo snel...

Als ik kon kiezen, over 7 maanden een sociale of betaalbare huurwoning in zeeland, of een autootje, ja dan werd het toch wel ff die woning, snap je?

En ja, tis wel, voor ons, een dure grap...zal dus( niet meer) over een nacht ijs gaan, weet het gewoonweg niet meer...

De een zegt niet doen, te duur, een ander zegt juist wel doen je leeft nu, en ja, ik zal dus zelf moeten beslissen, aannemen of niet. Smiley die vol vragen zit

Kijk, tis allemaal zo betrekkelijk, ze vrienden, en hij, hebben hier me huis opgeknapt, geschilderd, en geklust, en ja tis heel tof geworden, en ja, dan zit ik nu dus helemaal bij Brabant, alleen, in mijn toffe huis. Door de week dan.

Ja, dan kan ik dus(pas over 12+ weken....) met me auto erheen...

En dat, terwijl ik daar veel liever ga wonen, in een sociale huurwoning.....

Maar ja, daar is weer een wachtlijst voor.

Lijkt de belasting wel: 'ingewikkelder kunnen we het niet maken'. Ja, ik heb zelf geen ervaring met belasting in die zin, maar ja, dat hoorde ik weleens...

Ik zelf wil één ding, en dat is vlak bij me vriend gaan wonen...liefst zelfde straat, maar zelfde buurt is ook goed, en ja, juist dat, het enige wat ik écht wil, ja, daar is dan weer een wachtlijst van 3 jaar voor....

Alhoewel, al schrijvende, zit ik nu natuurlijk ook na te denken, es kijken, wie weet heeft de vrije sector ook minder dure huizen, ja je hebt er namelijk makelaars die zijn verbonden met de gemeente....

Wat ik écht wil is namelijk daar wonen, dat is echt het enige wat ik wil, ja, die auto, ja, ik dacht kan ik steeds heen en weer....en ja, ook leuk een auto natuurlijk....

Kijk, we hebben gezamelijke vrienden daar, en ja, hij werkt ik niet, dus ja, ik kan kijken, of ze idd goedkopere woningen hebben bij de bij de gemeente aangesloten makelaren....Ik zie me hier niet nog een jaar wonen...en wel binnen 7/8 maanden daar wonen....

S. Als je van iemand houdt en die houdt van jou wil je maar één ding, en dat is dus elke dag met diegene zijn.

Samenwonen/trouwen durf ik (nog?) niet...dus de enige optie is dat ik daarheen ga, iets huren, kan zelfs ook woningruil proberen, want daar werken landelijk ook de woningbouwverenigingen aan mee.
Dus zeg maar, a wil naar dordrecht, b wil naar utrecht, c wil naar amsterdam. en a gaat naar c zijn woning, omdat die vrij is, want utrecht wou naar dordrecht. Die constructies zag ik bij anderen.

Ik denk steeds aan wat Zeeland eens zei, pas geleden, 'luister naar je hart, het wijst je de weg....'. En ja, wat wíl ik echt en ja, dat is dus bij me vriend in de buurt wonen. Dat we elke dag bij mekaar kunnen zijn.

S. Gaat nu even heerlijk naar buiten...

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 februari 2014, 11:33
BerichtOnderwerp: De geestelijke wapenrusting

De geestelijke wapenrusting Efeze 6

10 Voorts, weest krachtig in de Here en in de sterkte zijner macht. 11 Doet de wapenrusting Gods aan, om te kunnen standhouden tegen de verleidingen des duivels; 12 want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten. 13 Neemt daarom de wapenrusting Gods, om weerstand te kunnen bieden in de boze dag en om, uw taak geheel vervuld hebbende, stand te houden. [color=#FF0000]14 Stelt u dan op, uw lendenen omgord met de waarheid, bekleed met het pantser der gerechtigheid, 15 de voeten geschoeid met de bereidvaardigheid van het evangelie des vredes; 16 neemt bij dit alles het schild des geloofs ter hand, waarmede gij al de brandende pijlen van de boze zult kunnen doven; 17 en neemt de helm des heils aan en het zwaard des Geestes, dat is het woord van God. 18 En bidt daarbij met aanhoudend bidden en smeken bij elke gelegenheid in de Geest, daartoe wakende met alle volharding en smeking voor alle heiligen;[/color] 19 ook voor mij, dat mij bij het openen van mijn mond het woord geschonken worde, om vrijmoedig het geheimenis van het evangelie bekend te maken, 20 waarvoor ik een gezant ben in ketenen. Dan zal ik daartoe vrijmoedig kunnen optreden, zoals ik behoor te spreken.

Ik heb dit Bijbelgedeelte altijd moeilijk gevonden.

Wie kan mij uitleggen wat er hier precies wordt bedoeld, en ook, zeker het onderstreepte gedeelte.

Ik wil gewoon wat duidelijkheid. meer niet.

Alvast Bedankt!

Zegens!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 februari 2014, 11:18
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

ROELANDE345 schreef:
Zal voor iedereen verschillend zijn.
Die van mij kwam voor de kerst logeren en hij is er nu nog, gewoon geen zin meer om terug te gaan naar Dordrecht
Binnenkort zal hij in zn nieuwe appartement bij mij in de buurt gaan wonen.
Vinden we allebei wel moeilijk, maar toch willen we dat wel zo doen.
Dat wij niet de enige zijn die het lastig vinden als hij wat minder vaak hier komt blijkt uit de reactie van mn jongste zoon. Hij vroeg zich wat verontwaardigt af, waarom Wim niet gewoon bij ons blijft wonen.
En Petra in een goede relatie heb je echt tijd en ruimte voor jezelf hoor
Maar denk dat het vooral belangrijk is datgene te doen wat je beiden prettig vind en wat dan mogelijk is natuurlijk.

Zohoo Roelande!

Bij je in de buurt gaan wonen, wat heerlijk!!, ja, zo klinkt het mij.
Lachende smiley Lachende smiley

Ja, ik kan nu niet in Zeeland wonen, en ja, wel pas over ongeveer 7 maanden(4 seizoenen weet je wel ;).(ongeveer dan). en dan geen eigen sociale huurwoning, neehee, die wachtlijsten duren járen...wel vrije sector, en ja, dat kunnen we alleen samen betalen...

Huidige woning van .. is wel erg mooi, en ja, veels te klein...

Klopt Roelande, in een goede relatie héb je idd tijd en ruimte voor jezelf!
Juíst wel, zal ik zeggen. Ja, dat heb ik ondervonden, idd, juist wel...

Ik zelf wil wel trouwen/samenwonen nu maar durf het niet....

Dan krijg je weer dat ik dan zou moeten huren in Zeeland, kans is klein dat ... hier werk krijgt...en ik ben een wao-er. Huren van sociale huurwoningen daar is de wachtlijst te groot, en ja, vrije sector, met ons beide inkomen, ja, en dan een grote 4 kamerwoning, met ieder 2 kamers...

Dat laatste ja, dat zou onderhandelingen vragen over dit en dat en ook dat.
En ja, dat zou ik eng vinden; ik moet het gevoel hebben dat ik me ten allen tijden terug kan trekken, in een eigen woning, deur achter me dicht, en met niemand iets te maken....

En ja, zou me vriend hier in de buurt komen wonen, ja, dát zou voor mij ideaal zijn.

Dus..ik lees je post, en denk van jeetje hij wil en gaat ook daadwerkelijk bij je in de buurt wonen, ja, dat zou dan voor mij wel weer ideaal zijn!!!

S. Wat voor de een ideaal is, is voor een ander moeilijk...

En ja, dat flierefluiten overdag wat ik eerst heerlijk vond, ja, dat vind ik nu veel minder :(, nu ik heb geproefd van hoe het is om samen in liefde in een huis te zijn :) Ja, en dan natuurlijk met iemand die mijn type is :)

Ja, even naar buiten voor dit of dat, en dat even lekker fietsen, ja, dat was gisteren leuk, straks weer, maar ja, ik ben nu in een andere 'state of mind', dan voordat ik hem (weer) leerde kennen in augustus.

Als ik, gewoon, had kunnen huren zonder ellenlange wachtlijst had ik nu zeker in een half jaar in Zeeland gezeten, ja, dichtbij hem in de buurt natuurlijk.

S. Op de een of andere manier wil je(ik dus) altijd bij iemand zijn als je van zo iemand houdt, en hem vertrouwd....en dát hád ík niet verwacht... Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 11 februari 2014, 12:14
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 februari 2014, 10:56
BerichtOnderwerp: Bijbelteksten

Voorzichtigheid in het oordeel Prediker 7

15 Allerlei heb ik gezien in mijn ijdele dagen: er is een rechtvaardige, die ondanks zijn gerechtigheid te gronde gaat en er is een goddeloze, die ondanks zijn boosheid een lang leven heeft. 16 Wees niet te zeer rechtvaardig en gedraag u niet al te wijs; waarom zoudt gij uzelf tot verbijstering brengen? 17 Wees niet te zeer goddeloos en wees geen dwaas; waarom zoudt gij sterven vóór uw tijd? 18 Het is goed, dat gij aan het ene vasthoudt en ook van het andere uw hand niet aftrekt, want hij, die God vreest, ontkomt aan dit alles. 19 De wijsheid geeft de wijze meer macht dan tien machthebbers in een stad bezitten. 20 Want niemand op aarde is zo rechtvaardig, dat hij goed doet zonder te zondigen. 21 Ook moet gij niet letten op alle woorden die men spreekt, opdat gij niet hoort, dat uw knecht u vervloekt, 22 want hoe menigmaal zijt gij u bewust, dat ook gij anderen hebt vervloekt.

16 Wees niet te zeer rechtvaardig en gedraag u niet al te wijs; waarom zoudt gij uzelf tot verbijstering brengen?

Ja, waarom, altijd, iedereen het achterste van je tong laten zien? Wat heeft dat te maken met eerlijk zijn?
Mag je dan geen dingen voor jezelf tussen jou en God hebben, moet je altijd alles aan iedereen vertellen? NEE.

Dit zijn mijn gedachten over dit vers.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 10 februari 2014, 15:45

PETRA373 schreef:
Ik denk dat het belangrijk is om je poorten goed te bewaken, dat je niet afdwaalt van God.
en afdwalen... zelf dwaal ik nog wel es... maar daar is Jezus die het verloren , dwalende schaap weer gaat zoeken.... vind, in zijn armen na de stal terug brengt, de wonden van het schaap verzorgt...

Prachtige reactie, Lieve Petra!

Bedankt! Doet mij zo goed!!!

Zegens!

Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 10 februari 2014, 15:44

ZEELAND736 schreef:
En dat is nu een bede...uit dat allervolmaakste gebed...
Leid mij niet in verzoeking....

En dan denk ik meteen aan woorden...wanneer we misschien WEL eens (uit zwakte) in verzoeking vallen...

Dan hoeven we niet te twijfelen aan Gods genade...maar...ook niet in die verzoeking doorleven en blijven zitten!!!!

Altijd vergeving...bij HEM!!!

Quote:
Altijd vergeving...bij HEM!!!

Mooi Zeeland!

Ik hoop dat je meeleest!

Je schrijft zo vaak dingen die me raken! En dan bedoel ik, precies de juiste dingen op het juiste moment!

Bedankt!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 10 februari 2014, 15:40

1
1 Jakobus, een dienstknecht van God en van de Here Jezus Christus, groet de twaalf stammen in de verstrooiing.

Verzoekingen

2 Houdt het voor enkel vreugde, mijn broeders, wanneer gij in velerlei verzoekingen valt, 3 want gij weet, dat de beproefdheid van uw geloof volharding uitwerkt. 4 Maar die volharding moet volkomen doorwerken, zodat gij volkomen en onberispelijk zijt en in niets te kort schiet.

5 Indien echter iemand van u in wijsheid te kort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt; en zij zal hem gegeven worden. 6 Maar hij moet bidden in geloof, in geen enkel opzicht twijfelende, want wie twijfelt, gelijkt op een golf der zee, die door de wind aangedreven en opgejaagd wordt. 7 Want zulk een mens moet niet menen, dat hij iets van de Here zal ontvangen, 8 innerlijk verdeeld als hij is, ongestadig op al zijn wegen.

9 Laat de geringe broeder roemen in zijn hoogheid, 10 maar de rijke in zijn geringheid, want als een bloem in het gras zal hij vergaan. 11 Want de zon komt op met haar hitte en doet het gras verdorren, en zijn bloem valt af en de schoonheid van haar uiterlijk verdwijnt; zó zal ook de rijke met zijn ondernemingen verwelken.

Maar hij moet bidden in geloof, in geen enkel opzicht twijfelende...

Dit is een gebod....

Meerdere malen meegemaakt, dus vandaar....
Dat ik dit even wil delen...

Zegens en Fijne Dag!

S. Geloof brengt Vreugde... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 10 februari 2014, 12:47
BerichtOnderwerp: verschillen tussen mannen en vrouwen.

TESSYBEAR731 schreef:
Ik heb gereageerd. En vervolgens mijn eigen visie erop gegeven. Jammer dat daar niemand op reageert, brengt de discussie moeilijk op gang zo...

Quote:
Geplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 19:57

Ik herken ze allemaal, maar de gulden middenweg heb ik nog niet gevonden.
Volgens mij is het, vooral voor ons vrouwen, belangrijk te realiseren dat de andere manier van benaderen niets te maken heeft met desinteresse of (bij vrouwen) overbezorgdheid. Geven en nemen, heb hem elders ook al zien staan. Compromissen sluiten, en ik denk vooral communiceren over hoe we ergens tegenaan kijken en mee omgaan. Gezien de zichtbare verschillen mag het namelijk overduidelijk zijn dat we aan elkaars neus niets kunnen aflezen!

Ja, idd, de gulden middenweg, je zou ook 'balans' kunnen zeggen denk ik.
Daar kan je naar zoeken denk ik, aftasten, nadenken, kijken naar de voordelen/goede dingen, de 'minder leuke dingen/'moeilijke' dingen idd communiceren, uitleggen , wat en waarom je iets voelt.

Duidelijkheid is erg belangrijk, denk ik!!!

Idd, blijven communiceren. doe je dat, dan wordt geven en nemen ook makkelijker, omdat je dan weet wat iemands zijn/haar draagkracht is.

En ja, compromissen sluiten, idd, onderhandelen, dat kan zakelijk klinken, 'onderhandelen', en ja, toch wel belangrijk. Eigenlijk bedoel ik daar 'overleggen' mee.

Rekening houden, rekenschap afleggen, eerst aan God, dan aan jezelf, en als je een partner hebt dan aan je partner.

En idd, wat je zegt: communiceren over hoe we ergens tegenaan kijken, ja, dan kan je elkaar daardoor beter begrijpen, omdat er dan idd duidelijkheid is, zooo belangrijk!!!!

Later meer! ;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 10 februari 2014, 12:28
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

Werken zo Boze smiley

Ik vind, het blijft moeilijk, ja, ben je er eenmaal valt het wel mee.

Dan even een 'begin avond dutje'.

Bellen met me relatie.

Dan film kijken bij een vriend.

Mis me vriend...Nooit geweten dat je iemand zó kan missen...

Ja, dat kan er dan zeker bij horen, je relatie missen...

S. Ja, nooit geweten dat je iemand zó kan missen...

Heb het er nu en dan veel moeilijker mee(dat je relatie steeds een paar dagen niet zien elke week weer) dan ik ooit had gedacht, aan de andere kant ook weer zoveel geluksgevoel.

Fijne Dag! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 10 februari 2014, 11:55

JANE410 schreef:
Ja, blijft moeilijk Petra en anderen. Ik heb ook die momenten dat ik weer iemand zou willen tegenkomen en andere keer denk ik: al die vrijheid die ik nu heb is ook wel lekker. Lekker flierefluiten zoals Shanita zegt en toen ook gelukkig was met dat leventje. Maar wij hebben niet net als zij een paar exen waar je veel contact mee hebt. Knipoog smiley

Maar ik denk wel dat je er hard aan moet werken. Als ik wel eens een mailtje krijg zeg ik nogal makkelijk dat het op dit moment niet zo uitkomt omdat.........nou vul maar in. Eigenlijk gewoon een beetje angst overgehouden na de laatste verbroken relatie. Is toch al 5 jaar geleden, maar heeft een behoorlijke inpact gehad.

Ik laat het los en kijk b.v. naar Shanita en Roelande Verliefde smiley , het kan opeens zomaar uit de lucht komen vallen

Quote:
Shanita zegt en toen ook gelukkig was met dat leventje. Maar wij hebben niet net als zij een paar exen waar je veel contact mee hebt. Knipoog smiley

Ja, ik noemde dat later dus vrienden.

Het kan ook wel moeilijk zijn, als je, vanwege je relatie, toch ff het contact met anderen op een laag pitje moet zetten, omdat het niet te combineren is.
Kijk, ik kan moeilijk met een ex gaan flierefluiten, als me relatie op zijn werk zit.

Ja, heb wél één uitzondering die de regel bevestigd. Maar ja, die heeft zelf een vriendin, en mijn vriend gaat gewoon ook met hun om, ja, dan heb je weer een andere situatie.

We(een ex en ik), wisten het ook van tevoren, als één van ons een relatie krijgt, is het over. Dat is dan jammer.

Het is fijn iemand te 'hebben' die echt helemaal voor je gaat enzo. En ook weer steeds wat verdrietig als je elke week degene eigenlijk alleen in het weekend ziet. Ja, je kan er wel nu en dan es een dagje aanplakken aan dat weekend, dat weer wel. Maar ja, het blijft moeilijk, vind ik, elke week weer dat afscheid dat je elkaar weer enkele dagen niet ziet.

Aan de andere kant, het is zo fijn iemand te 'hebben'.

En ja, het moet wel groeien, je kan niet al na een paar dagen van een relatie spreken, je moet mi, elkaar eerst leren kennen. Ja, de 'klik' moet er wel zijn. en zelfs dát hoeft niet, de klik kan ook later komen.
En ja, aan een relatie moet je, mi ook bouwen, ja, iemand zei hier ook, 'liefde is een werkwoord'. Dit is mooi, en ja, kan soms ook moeilijk zijn.

Maar ja, het blijft dus ook erg moeilijk, vind ik, om elke week weer dat afscheid te moeten nemen, en elkaar dan weer dagen niet zien.

Groetjes! Lachende smiley

Ps: eigenlijk zou er een topic moeten zijn/komen: 'een relatie, de klik, en nu?'.

Ja, je kan wel iemand 'vinden', maar ja, dan begint 'het 'eigenlijk echt, de leuke zaken, en de zaken waar je voor uit kan kijken, Struikelblokken zeg maar.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 10 februari 2014, 12:53
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 9 februari 2014, 23:42
BerichtOnderwerp: Het weer

Zo, wat een mooie opnames! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 18:27
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?

JOHNRDAM746 schreef:
Beste Jane,

Uiteraard zullen wij pas echt heel zijn en compleet vernieuwd en in ons eeuwige lichaam verblijven met Hem , onsterfelijk en al het aardse afleggen.
Toch is het een misvatting dat we in dit leven MOETEN lijden en MOETEN ziek zijn , ziek zijn en lijden is niet van God.
En we hoeven in dit aardse bestaan niet ziek te zijn en te lijden , in deuternonium 28 staat een hele lijst met vloeken bv. die zijn alle gedragen aan het kruis , ziektes , vloeken , etc etc .... Christus heeft ze voor eens en voor altijd betaald en verbroken .
Natuurlijk snap ik dat u dat ook wel weet , maar geld dat ook voor vandaag en voor mijn aardse bestaan is u vraag ?
Het woord zegt : " Zo als Hij is ( Jezus ) zo zijn wij in deze wereld " .
Dit is een stukje van Johannes eerste brief , dus dat betekent met name ondanks dat je in een aards sterfelijk lichaam leeft het absoluut niet Gods wil is dat jij ziek bent gedurende jou leven hier op aarde.
In psalm 91 staat toch ook : " Met lengte van dagen zal Ik hem verzadigen,en Ik zal hem mijn heil doen zien. " . Dus dat betekent dat de Heer lengte kan toevoegen aan ons leven als jij alles aan Hem geeft en Hem toevertrouwd .
Ik weet wel wat u bedoeld, het is makkelijk dit soort dingen te schrijven als je gezond bent , geen problemen hebt , en alles van een leien dakje gaat , maar toch is het de pure waarheid het is een staat van je gedachten ook vaak .
Als je ziek bent moet je die ziekte negeren en proclameren het bloed van Jezus over jou ziekte , het is volbracht , spreek het uit en geloof het met heel je hart ( dit is heel moeilijk voor mensen ) die Ziekte , probleem , depressie, scheiding , financieele nood, pijn , angst , armoede ... heeft absoluut geen recht van bestaan in ons leven, maar die kracht en het gevoel dat het wel zo is , is enorm sterk.
Ik blijf erbij we moeten het uitspreken en geloven , het is volbracht !! In Jezus naam , volharden in proclamatie . Niet afgaan op gevoel en omstandigheden , hoe moeilijk en hartbrekend en vermoeid en uitzichtloos het ook is.
Blijf constant proclameren , blijf geloven , ok in dit leven JUIST ook in dit leven zal de Heer ons genezen en zegenen oneindig veel meer dan wij kunnen bidden en beseffen .

Be blessed !!!

En de arme mensen in de derde wereld landen, de christenen daar, die doen wat verkeerd dan, of ernstig zieke christenen?

Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 15:35
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

Ik ff niet reageer de eerste uren(?), ja ik wou nog iemand beantwoorden, maar ja, migraine, ja, net niet als ik lig, maar ja, als ik ook maar ergens diep over na wil denken wel.

Gelukkig zit ik niet alleen, al had ik dat dus niet eens erg gevonden, ja raar he, pas toen ik alleen kón zijn, kreeg ik een man....

Zegens en fijn weekend! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 19:23

Hai Petra Lachende smiley

Petra, waarom is het zo erg als iemand al na drie weken een ring wilt kopen?
Ik zou zelf dan denken die houdt erg veel van me... Knipoog smiley En die ziet potentie in een relatie met mij.
En ja, dat hij niet alleen zou kunnen zijn.....ja, in beginsel wie wel, wie had ooit, als kind/tiener voor ogen om alleen te zijn?

Ik had dat mezelf, ook middels therapie aangeleerd, om idd, alleen gelukkig te kunnen zijn. Lachende smiley

Pás toen ik dat was, gaf God mij een man waarvan ik zielsveel hou!

S. Gelukkig zijn met God, en ook alleen gelukkig kunnen zijn, ja, in een uitkering, minimum, ja, dat was ik. Ik denk zelf dat iemand die fase eerst zou kunnen proberen te bereiken.

Net wat ik vaker riep hier, ik had enkele vrienden, wat kennissen wat bezigheden, contact met me moeder en ik was Gelukkig met een hoofdletter.

En ja, tis ook raar hoor, zomaar iemand, die ik van vroeger kon, belde me op, na 20 jaar!!!! En het werd wat na enkele weken!

En dan toch soms, fftjes de angst om 'm kwijt te raken dan denk ik dit is te mooi, en elke keer weer bewijst hij met alles, dat hij echt van me houdt...

Belangrijke woorden zijn: eerlijkheid en onvoorwaardelijk vertrouwen in elkaar. Die zijn, samen met Liefde de basis.

Ja, ik wou gewoon wat delen.

Fijne Avond!

Sterkte!!!

Lachende smiley Lachende smiley Knipoog smiley

Ps: Ik las je post nu pas: onafhankelijkheid is imo dat je gelukkig bent, met je leven, tevreden ook, en dat dat niet afhankelijk is van het wel of niet hebben van een partner. Het kan toevoegen, dat wel.

Het is raar, ineens had ik iemand met wie ik wel denk hiermee wil ik verder. Verliefde smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 7 februari 2014, 20:00
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 19:13

JANE410 schreef:
Ja, vond ik ook wel leuk bedacht van Petra (date materiaal). Maar wat Shanita zegt is wel waar, het is gewoon kennismaken en je hebt een leuke middag of niet maar dat risico lopen we allemaal.

Mannen zoeken wel vaak een vrouw die onafhankelijk is, dus is de spoeling zowieso al dun als je geen baan hebt.

Het leven heeft genoeg andere invullingen maar het verlangen naar een partner blijft toch steeds weer terugkomen. Jammer eigenlijk dat het niet gewoon uit je geheugen gewist kan worden.

En diegene die ik heel leuk vind, daar krijg ik nooit een mailtje van, is niet op deze site (niet meer althans)

En je wilt het liefs iemand die in de buurt woont, is dus ook vaak niet het geval.

Ik maak er niet zo`n punt meer van dat ik alleen ben, dan denk ik aan straks in de eeuwigheid zijn we nooit meer alleen, dat geeft hoop voor de toekomst

Hai Jane Lachende smiley

Ja, daar zeg je wat....waarom zou de spoeling klein zijn? In geval van geen baan, oid?

Onafhankelijkheid is imo dat je gewoon, zonder partner gelukkig bent. en ja, een inkomen dat wel maar ja iedereen heeft een inkomen.

Snap je?

Zegens!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 11:45

Petra schreef vrijdag 7 februari 2014, 09:17:
Quote:
'Date materiaal'
......LOL Knipoog smiley Lachende smiley

Jij moet echt in de cabaret gaan, zooooo grappig! Ja, zit echt even te lachen!!!

--

Ik dacht nog even, ik heb wel tips, als mede-ervaringsdeskundige met daten,
Maar ja, het is dan natuurlijk niet de bedoeling dat de Heren die tips te horen krijgen, want ja, dan hebben die tips geen nut meer Knipoog smiley

En buiten dat, het zou dan ook nog eens helemaal off-topic zijn.

Maar ik wil best eventueel via mail er op in gaan.

Laterz!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 7 februari 2014, 11:49
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 10:41
BerichtOnderwerp: Nieuws

JANE410 schreef:
@Shanita

Je kan je tijd veel beter besteden aan lekker lezen, mooie muziek luisteren of een mooie film(gedateerde?) klassiekers oid.

Of Het kleine huis op de prairie Clown smiley

Ik ga de hele serie, negen seizoenen op dvd kopen, ja, zo goed, je kan ze gewoon meerdere keren, zo vaak je wit, bekijken, je ziet namelijk steeds weer andere dingen

Lachende smiley

Even wat nieuws, ja, on topic blijven is ook erg belangrijk Knipoog smiley

Vandaag ligt de Belastingdienst met het nieuws over haar falende informatielijn voor de zoveelste keer onder vuur.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/3591713/2014/02/06/De-BelastingTelefoon-deugt-niet-en-meer-beren-op-de-weg-voor-Wiebes.dhtml
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 02:42

Ivm met het even niet kunnen slapen, en een helder moment, hier even een reactie!

Kijk, daten doen we, omdat we graag een man/vrouw willen vinden, voor het leven.

En ja, Petra, dat stressen ervoor ken ik....

En je omkleden meerdere keren....

Afijn, ik hoorde een keer van iemand die er verstand van heeft: 'waarom zo zenuwachtig, het betreft gewoon, een kennismaking'....Ik zelf zou me wel fftjes aan de datingtips houden die staan er niet voor niets...

Gewoon, kennismaken, leuk, praten over wat belangrijk voor je is, kinderen, geloof, hobby's etc.
Luisteren, ook tussen de regels door, wat de ander zegt, want ja, die ziet het natuurlijk ook als kennismaking, als je dat duidelijk van te voren aangeeft.

En dan, kan je denken, zoiets van nou was leuke middag, en we zien wel.

Dit is veel beter dan het krampachtige...

Dan heb je er, of een kennis bij, of een eventuele toekomstige vriendschap, en ja, misschien wel, op den duur een relatie.

Alleen, en ja, daar vergissen sommigen zich in, mi, een relatie moet groeien, is er niet van het ene op het andere moment, het is aftasten, en elkaar leren kennen,

En ja, dan kan er wat groeien.

En ja, net zo goed als je in een vriendschap, of een relatie naar elkaar toe moet groeien op psychisch vlak, ja, moet dat, mi ook op lichamelijk vlak, dus ja, zomaar fftjes lichamelijk contact na een paar dagen, nee, dat is mi niet verstandig, ja je kan wel in een huis slapen, maar/en zet je grenzen, ja, eerst moet er een psychische verbondenheid zijn, alvorens je, een beetje kan knuffelen, laat staan, seks...

Daar kan je beter wel lang mee wachten ja, je moet aan mekaar wennen, net zoals op psychisch vlak, zo werkt het ook lichamelijk.
Je gaat ook niet al hele diepe gesprekken doen en je helemaal blootgeven, met praten als je iemand net kent. zo ook lichamelijk, mi.

Nou, ik ga weer es een poging wagen om te slapen, ja, mis me vriend zo erg...

S. Slaapt bij een vriend in de buurt op de bank, maar ja die heeft zelf ook een vriendin in den lande, anders zou het natuurlijk 'not done' zijn....

Groetjes!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 18:38
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://youtu.be/tu7zZttE5HQ

YES!!!Herman Finkers over de hemel!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 17:14
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?

JANE410 schreef:
Joyce Meyer,

Nu elke dag te zien op SBS 6.

Enjoying-everday-Life

Om 6.30 uur

SBS 6 kan je niet terugkijken op uitzending gemist, jammer

Wat schuift dat, als je kijkt, per keer ofzo? De naam is al veelbelovend, namelijk: "Meyer", het Amsterdamse woord voor een briefje van 100....

ps: Bedoelt als geintje hoor, ja, ze is mijn preek type niet, wat natuurlijk helemaal niet wil zeggen dat zij geen lieve vrouw is met een missie. Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 6 februari 2014, 17:18
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 15:54
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

Prachtig Laura! In een woord magnifiek !!!

Dank! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 15:38

CHRISTIANMATCH schreef:
Ondanks de mooie en verhelderende preek van Thomas - die niet van Thomas is - lijkt het mij een goed plan om weer on-topic te gaan. Hahah, LOL, ja, ik zat al aan een wending te denken om het weer on topic te krijgen, maar ja, had migraine, dus vandaar nog niet van gekomen;)

Petra wilde namelijk graag weten waarom 'we' eigenlijk daten Knipoog smiley

Idd, een hele belangrijke vraag....

Rood=S.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 13:52

Thomas,

Hele sterke en mooi preek(ook al was die niet van jouzelf;)

Ja, ik hoorde idd weleens teksten van 'als ik zwak ben ben ik sterk', en zo.

Ja, van een 'zwak'(maatsch. gezien dan natuurlijk), ja, dan verwacht je niet ineens sterke uitspraken of een sterke houding oid.

Dank! Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 ... 235 Volgende
Pagina 16 van 235