Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 08:28
Onderwerp: welke namen geef jij je kind?
|
|
|
PIETER649 schreef: | Iedereen heeft een roepnaam. Vaak dezelfde naam die je ouders je bij je geboorte hebben gegeven, een enkeling veranderd deze naderhand zelf.
Hoe hebben jullie de namen van je kinderen gekozen? Vernoemd naar jezelf, een ouder of grootouder? Dit was tot voor 50 jaar vrij gangbaar. Doordat mijn vader bij het vernoemen aan zijn moeders kant vernoemd werd, is hij de eerste oudste zoon in onze familie die geen Piet of Pieter heet sinds 1690.
Sommigen kiezen voor een fantasie of modenaam of juist voor een bijbelse naam. Ook voetballers of muzikanten bijvoorbeeld schijnen nogal eens vernoemd te worden.
Benieuwd naar jullie verhaal!! |
Ik kom uit een gezin van 8 kinderen en we zijn allemaal vernoemd. De eerste naar de opa en oma s, de volgende naar mn pa en ma, en wie daarop volgde naar een oom en tante die zelf geen kinderen konden krijgen. Dus wel gewoon de doopnamen , we hebben wel gewone Hollandse roepnamen gekregen. Geert-Suzan-John-Lydia-Carien-Rudie-Esmee-Linda.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op dinsdag 29 juni 2010, 08:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 16:00
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Magnum. |
Voetballen kijken maris met een ijsje uiteraard
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 09:14
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik ben nog niet eens begonnen, en de druppels lopen al langs mijn slapen.... het is nu al 26 graden hier in de huiskamer......... |
Het is idd al warm Hannah, vanochtend om half 6 toen was het heerlijk buiten.
Ik heb mn tuin gedeeltelijk al onkruidvrij gemaakt, daar krijg je het ook warm van. Ik zit nu ff af te koelen in huis, hier ist wel vol te houden.
En dan is er koffie1
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 17:50
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
PIETER649 schreef: | joh in 1918 en 1945 wonnen de engelsen, dus 3x is scheepsrecht... duitsland wint ditmaal gewoon |
Pieter....proficiat met de overwinning.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 15:26
Onderwerp: perfecte man
|
|
|
BRAZEEVEL772 schreef: | peins de gij da nou echt ? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:48
Onderwerp: perfecte man
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | En toch heb k em nog niet voorbij zien komen hoor... die perfecte man! |
Bestaat de perfecte man eigenlijk wel, ik denk dattie nog geboren moet worden.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op zondag 27 juni 2010, 09:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 14:28
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ehh, ik ben ook (lekker) de tuin in, maar t zweet gutst van mn gezicht!! heb je ervan, als je snoei-achterstand hebt in te halen he? |
Ja Han.... je moet maar de hele tijd achter de pc gaan zitten, dan krijg je wellis achterstanden, heb ik ook wellis. En nu ga ik heerlijk liggen zonnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 14:25
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | hier nu al 24 graden, pffff. Net klaar in de keuken met voorbereiding van onze bbq vanavond, de rest van de dag lig ik onder mn parasol. |
Ik wens jullie een hele gezellige avond toe het is echt mooi weer om te bbqen. Enne toch geen lamsvlees op de bbq?
Groetjes carien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 13:42
Onderwerp: Welkom terug
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Thanks! Jij bent wakker! 'k Heb inderdaad een maandje verlengd. |
Leuk Marijan dat je toch nog hebt verlengd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 21:25
Onderwerp: pfffffffff vanavond moet ik berg strijk gaan doen
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik heb een berg vouwgoed liggen. |
Maris.....achter de pc vandaan en beginnen, heerlijk gevoel als het weer netjes in de kast ligt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 21:07
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Nou die arts moest ik vandaag ook met spoed komen. Heb al een paar dagen een soort lichtflitsen onder in mijn ooghoek en ietewat wazig beeld. Belde dus arts en moest met spoed komen. En dus gelijk doorverwijzing naar de oogarts voor morgen. Achterste oogmembraamvlies loslating of netvliesloslating. Laatste moet geopereerd worden en dan 4wk rust houden.....aaaarrrghhhhh dan heb ik strijkhulp, boodschappenhulp, kookhulp, schoonmaakhulp nodig.
En ja.... die kaak/tandpijn is ook niet zo fijn. hoop dat ik vannacht wel kan slapen. |
Dat klinkt niet zo leuk wat je hier allemaal neer zet.
Sterkte ermee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 19:09
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | had een rot nacht vannacht. werd om half 3 wakker van pijn in mijn kaak, al paar dagen last van. En toen ging het maar niet over. Heb ik dus een ander topic vannacht in mekaar gezet ook nog. (over god verhoord gebeden ....soms zo bijzonder) en deze dus nog beantwoord.
Okeej...dat is minder dan, zoiets komt meestal s nachts opzetten heh
En toen was t ineens half 5.....
Dan duurt de nacht lang als je pijn hebt.
toen nog uurtje geslapen en naar werk gegaan.
maar nu ga ik 10km wandelen met mijn dochter voor avond4daagse. nog energie genoeg |
Knap van je dat je toch met je dochter gaat wandelen, na zo n slapeloze nacht. [i]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 09:53
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | |
ik loop gemakkelijker op hakken dan op platte schoenen hoor marian.... met platte schoenen schop ik mn enkels nl kapot; dom he?[/quote]
Hannah, wat een leuke schoenen heb jij. Welke maat heb je?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 07:34
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | tja....zijn wel weer de standaard dingen waar ze mij altijd al voor weten te strikken. Laminaat vloeren leggen, tegelen, electra, schilderwerk.
soms komen zelfs die dingen mijn uit.
t moet wel leuk blijven hoor
dan doe ik liever mijn eigen strijk....kost je maar een uur en dan ben je er weer voor weken vanaf. Maar klussen in huis is een gebed zonder eind. Steeds verzinnen ze wel weer wat erbij......oh.. kan je dat ook? zou je dan............. |
Jonathan....het is bijna 3 uur in de nacht, was je nog met je strijk bezig?
Het moet niet erger worden hoor!
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op dinsdag 8 juni 2010, 07:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 12:06
Onderwerp: Spaigelploatje
|
|
|
Wat betekend het woordje; Gutgat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 11:54
|
|
|
INKA401 schreef: | weten jullie wat een kloiterroif is? |
Is het soms een kluitenrijf?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 11:53
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | uuuh ... tranen ? haha is gokje... (klinkt als... tranen die naar beneden biggelen... hihi) |
Volgens mij zijn biggels keien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 23:30
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | waar deze vandaan komt???
tussenbeie |
Denk uut Brabaant
Tussen beiden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 21:10
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mariska had gelijk, het zijn bretels. Nog een woord: ik vernuver mie wel. |
Wat een raar woord voor bretels
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 21:09
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mariska had gelijk, het zijn bretels. Nog een woord: ik vernuver mie wel. |
Ik vermaak mij wel??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 21:09
|
|
|
CARIN303 schreef: | zijn bretels en een schutteldoukje is idd een vaatdoekjeMaar wat een rotterdammer bedoelt met een krop |
je keel soms??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 21:04
|
|
|
CARIN303 schreef: | wat dacht je van een schutteldoukje? |
een vaatdoekje soms?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 21:03
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat dachten jullie dan van het woord hupzeul'n? |
Chat...is het soms huppelen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 11:30
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | we willen dus op 3 juli nog eens gaan picknicken, weer verzamelen bij juffrouw tok om twaalf uur, en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad. dat lijkt me t duidelijkst voor iedereen.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je op de allereerste pagina van dit topic...... ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden precies hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan misschien even een prikbord berichtje plaatsen op hun profiel? hoe meer mensen het weten, hoe meer kans dat zij ook mee willen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!!
voorlopig begrijp ik dat er al een aantal mensen mee willen;
marieke897 met twee kinderen hannah810 met twee kinderen zus van hannah met twee kinderen(als er niets tussen komt) buurvrouw van hannah met kind? mariska601 tessybear731 met TAXI en kind lielie met TAXI peacedove830 met haar drie kinderen grace585 susannah475 miekjes285 marieke913 met kinderen johanneke817 met kinderen roos166 met vijf !!!!! vriendinnen ysha217 marianne129 (onder voorbehoud) carin303 (onder voorbehoud)
martien579 dirkjan078 mydestiny349 gert856 dirkie395 met twee ballengooiers... eloy025 (als er niets tussenkomt) herman040 op klompen fred229 leo571 met kinderen (onder voorbehoud) hlcvb791 hans521 (onder voorbehoud) dreeke472 (onder voorbehoud) henduk927 juda209 (97 jaar, hihi) (onder voorbehoud) Code953 (onder voorbehoud) kennis van hannah (onder voorbehoud)
37 aanmeldingen dus; 22 dames en 15 heren en 4 mensen die (nog) niet op de lijst vermeld willen worden; t wordt alweer een lekker cluppie!! leuk hoor!! |
Han......heb je dr zin an?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 11:28
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Haha , bedankt voor de tips! Mijn abonnement loopt nog tot 16 juni, eens kijken hoe ik het ga aanpakken. Jij hebt er dus ervaring mee? |
Marijan.....je gaat mij niet vertellen dat je weg gaat heh? Nou heb ik iemand zover dat hij misschien hier komt (andere site vind hij niks aan, dus heb ik ff reclame gemaakt voor Chris) en over een paar weekjes jij weg!
Doen we niet hoor!
(Ps...ik kreeg net mail dat hij het in overweging neemt, en dat hij niks kan beloven, kreeg wel zn mailadres. )
Groetjes Carien.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op vrijdag 4 juni 2010, 13:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 09:22
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik heb ervaring in abo verlopen en naderhand weer lid worden, dat wel ja. maar ik heb nooit echt het idee dat ik nou zooooo welkom was als ik weer es terugkwam en dat terwijl ik 1 van de aardigste leden ben hier, zo niet de aardigste
misschien moet ik de volgende keer ook maar es n afscheistopicje openen, maar ik vrees dat ik voornamelijk reacties krijg in de trant van: - hehheh eindelijk gaatie weer es - mooi, wegwezen en wegblijven!! - en nou niet weeeeeeer terugkmen he, denk erom - ahhhhh mn droom komt uit, 649 eindelijk weg
dus ik vertrek tzt wel weer in stilte |
Pieter...we hebben je echt wel gemist hoor, jij brengt wel leven in de brouwerij. We hebben wellis woordjes ,maar die zijn meestal niet gemeend. en soms iets uitlokken is ook wel leuk. Al is het maar voor de lol.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 09:17
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
INKA401 schreef: | heb iemand wel eens gehoord dat als je veel vis eet, je dan ook bruiner word? |
Ik heb dit nog nooit gehoord Inka, Zelf eet ik 3 keer in de week vis, ik ben wel lekker bruin, maar of dat door de vis komt? Veel buiten werken, word je vanzelf wel bruin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 00:40
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat eet je nou carien? Het een na bovenste of het bovenste? |
Er ging iets niet goed Maris, ik heb in ieder geval heerlijk gegeten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 16:10
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Vandaag eet ik nieuwe aardappels met zoute vis, bloemkool met een sausje en roomboterjus, en niet te vergeten de mosterd.
Gele vla met aardbeitjes uit eigen tuin. |
Per ongeluk 2 x
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op vrijdag 4 juni 2010, 00:39
|
|
Naar boven |
|
|