Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 20:23
Onderwerp: fototentoonstelling
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | naar mij luisteren? vrouwen? hm...zou voor t eerst zijn |
Sssst. Ben met de boodschappenlijst bezig
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op maandag 11 oktober 2010, 20:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 20:18
Onderwerp: The ties that bind...
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Dat is inderdaad wél de houding die we tegenwoordig hebben, en ook ik "beroep" me hier vaak op... Maar toch staat er in de bijbel "eert uw vader en moeder" en niet "eert uw vader en moeder, maar alleen als ze dat waard zijn"... Het grote verschil tussen toen en nu is denk ik vooral de houding van de mens, we zijn steeds weerbaarder geworden en hebben ook een steeds "grotere mond"...Het eigenbelang is steeds meer voorop komen te staan. Dus wat verstaan we eigenlijk nog onder iemand "eren"...en wanneer is iemand dat wel of niet waard? |
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat dit "eren" in de bijbel destijds betekende dat je voor je ouders zorgde (materieel / financieel). In die dagen waren er natuurlijk geen voorzieningen voor ouders. Als ik jou was zou ik dit begrip eens navragen bij je voorganger of mss bestaat er wel documentatie over (k hou me aanbevolen voor je bevindingen).
Het lijkt me belangrijk om eerst dat begrip 'eren' helder te krijgen. Je kunt het uitleggen als "met respect behandelen", maar respect hebben moet je natuurlijk voor iedereen. Het is de vraag of "contact houden met" daar ook onder valt. Ik heb langer dan goed voor me was, geprobeerd dit gebod na te leven door contact met mijn familie te onderhouden. Iemand zei mij eens dat je ook uit liefde/respect het contact kunt verbreken om mensen niet langer de ruimte te geven tegen jou te zondigen. Dat was in mijn situatie het geval: mijn familie verwoest als ze de kans krijgen mijn leven. Ze laden op die manier schuld op zich die ze later moeten verantwoorden.
Er zijn dus grenzen denk ik. Dit gebod is gegeven, uitgaande van gezonde familierelaties. Er staat ook ergens geschreven dat vaders hun kinderen niet moeten verbitteren. Hoeveel vaders overschrijden niet dit gebod? Verstoorde familierelaties zijn niet Gods bedoeling. Net zomin als bijvoorbeeld echtscheiding Gods bedoeling is. Maar er zijn situaties waarin contact hebben met niet verstandig is. Of schadelijk.
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 19:57
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Meid, al sla je de halve maand Oktober over... Maareh, de 23e wel even tot leven komen hoor! |
Hm... das in't weekend. Moet lukken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 19:49
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Nou ja, je zou kunnen overwegen om em over te slaan |
Yesss!!! En de woensdag en de donderdag en de vrijdag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 19:46
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Op naar de Dinsdag! |
Moet et echt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 19:38
|
|
|
Maandag weer overleefd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 22:01
Onderwerp: onze héérlijke PUBERTJES ...
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Toch even een reactie van mijn kant: als ik niet op jouw reacties inga is dat om dat ik daar geen enkele reden toe zie. Je bied mij niet zoveel om op te reageren want het wordt dan een welles nietes spelletje en daar heb ik geen behoefte aan.......
Ik heb je tot nu toe altijd inhoudelijke commentaren geleverd. Ik verlaag mij niet tot een welles-nietes spelletje. Je draait de zaken weer om.
Verder is het jammer dat het weergeven van feiten zoals leeftijd en ervaring al een punt van discussie zijn bij sommige mensen, gelijk voelt men zich aangevallen terwijl dat helemaal niet de bedoeling is..
Dan moet het weergeven van feiten wel juist gebeuren. Het koppelen van levenservaring aan leeftijd is een conclusie: geen feit.
En jij doet daar nog een schepje bovenop terwijl jouw naam helemaal niet genoemd wordt.
Nee, maar ik mag ook reageren als ik het ergens niet mee eens ben. Jammer voor jou.
Er zijn hier volwassen mensen lid die vast en zeker hun eigen verweer kunnen schrijven of vertellen. En dat ik neerbuigend en arrogant doe? Mag je vinden kan ik verder niet zoveel mee. Maar ik ben het met je eens dat iedereen op het forum zijn mening hier neer mag zetten, ook ik.......
Tuurlijk mag jij ook je mening geven. Ik zou het alleen erg waarderen als dat op een faire en inhoudelijke manier gebeurt. Omdraaien van feiten, conclusies als feiten verkopen en op de man spelen vind ik niet fair. En dat mag ik vinden.
Jouw mening is net zo waardevol als die van Tess. Het was helemaal niet nodig geweest om er op zo'n manier extra gewicht aan te geven. Dat bedoel ik.
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 21:07
Onderwerp: Esther 10-10-'10
|
|
|
PIETER649 schreef: | Vanmorgen om 10.32 uur werd in St. Antonius Krankenhaus Kleve geboren:
Esther Jeannette Adriana roepnaam Esther
Gewicht 3770 gram Lengte 54 cm
Na een vrij dramatische en pijnlijke week van vruchteloos inleiden is vanmorgen besloten alsnog een keizersnede uit te voeren. Moeder en kind zijn beiden gezond.
Ook namens Annette hartelijk dank voor alle betoonde meeleven, in welke vorm dan ook! |
Gefeliciteerd Pieter en Annette!!!
Sterkte met het bijkomen van het harde werken en veel geluk en zegen voor jullie kleine Geschenk! Geniet van jullie kleine hummel!
GrZing!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zondag 10 oktober 2010, 21:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 13:19
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | jij vind sowieso alles wat ik schrijf al niet terecht dus wat wat dat betreft kan en wil ik weinig met je commentaar......... |
Dat maak je er nu van omdat je niet inhoudelijk op mijn commentaar wilt ingaan. Dat heb je nog nooit gedaan.
Ik wil alleen nog even kwijt dat ik de manier waarop jij Tess haar bijdrage onder de grond probeert te schoffelen omdat ze jonger is dan jij buitengewoon neerbuigend en arrogant vindt. En dat doe je bij meer mensen. Ik ben van mening dat iedereen hier mag posten. Je mag het met iemand wel of niet eens zijn, en daar mag je commentaar bij plaatsen; liefst inhoudelijk. Maar reken mensen niet af op het feit dat ze jonger zijn dan jij, of met andere oneerlijke argumenten of door op de man / vrouw te spelen.
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zondag 10 oktober 2010, 13:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 12:57
Onderwerp: God straft de mens niet
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ik kan er niet zo heel veel mee. Ik probeer zelf altijd 2 dingen voor ogen te houden.
Alle zonden komen voort vanuit onze ik-gerichtheid, egoïsme is een beter woord. En wat betreft de deugden. Als je Jezus als voorbeeld neemt, weet je wat alle deugden zijn.
Dit maakt het voor mij wat simpeler. |
Ik heb ook weleens gehoord dat onze zonde voortkomt uit ons verlangen om onafhankelijk van God te zijn. (Komt gedeeltelijk overeen denk ik met wat jij schrijft).
Dat vind ik ook wel een mooie omschrijving, omdat in de Bijbel staat dat alles wat niet uit geloof gebeurt zonde is. In feite zou je God bij alles wat je doet moeten (kunnen) betrekken. Hij ziet het allemaal natuurlijk toch wel.
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 12:51
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Het is toch prachtig als mensen advies kunnen geven vanuit hun eigen achtergrond? Tess die weet hoe het is om moeilijkheden te hebben in je puberteit,Zinga vanuit haar werk met jongeren,Willemijn vanuit haar ervaringen......dat is een mooie combinatie dacht ik zo!Het is geen wedstrijd |
Thnx Le!
(Tess come back )
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 10:19
Onderwerp: Het kennen van de Heilige Geest
|
|
|
Het kennen van de Heilige Geest
Om te wandelen in Gods plan voor ons leven. Om te groeien in de vruchten van de Geest en te functioneren in de gaven en kracht van de Geest. Om te groeien in liefde, geloof en autoriteit. Om de juiste beslissingen te nemen. Om Gods vijand te verslaan. Om de zieken te genezen, wijsheid te spreken, demonen uit te drijven, Gods Koninkrijk te zien baanbreken in je leven en leefomgeving.
Ik wil je voorstellen aan een persoon die mij daarbij enorm heeft geholpen. Hij verlangt er heel erg naar dat je Hem, zijn Persoon, persoonlijkheid, zijn werkingen en kracht, leert kennen. Hij verlangt ernaar om je bij de hand te pakken en je mee te nemen in Gods plan voor jou.
De Heilige Geest voor Jezus
In mijn zoektocht om God beter te leren kennen, hoorde ik predikers spreken over de Heilige Geest. Hoe belangrijk de Heilige Geest wel niet was in hun leven. Er kwam een grote honger in mijn hart. “Wie is Hij?” De eerste jaren van mijn bekering ben ik enorm van Jezus gaan houden. Hij is echt helemaal geweldig. Ook leerde ik in die periode Gods Vaderhart kennen. Wat een zegen om de Vader te kennen! Maar wie is de Heilige Geest? Ik begon Gods woord te onderzoeken. Ik stelde mezelf vragen als: “Wat heeft Gods woord mij te vertellen over de Heilige Geest. Hoe belangrijk was de Heilige Geest eigenlijk voor Jezus?” Vooral deze laatste vraag boeide mij enorm. Wie is de Heilige Geest voor Jezus? Want wie Hij voor Jezus is, wil Hij ook zijn voor mij. De Heilige Geest heeft Jezus verwekt (Lucas 1:35). De Heilige Geest heeft Jezus vervuld (Matt. 4: 1, 14). Hij was de bron van kracht door wie Jezus wonderen en tekenen kon doen op aarde (Hand. 10: 38).
Jezus erkende Hem als zijn gids, coach, mentor en raadgever (Matt. 4:1). Vlak voor zijn dood heeft Jezus veel over de Heilige Geest gesproken met zijn beste vrienden (Joh. 14, 15, 16). Hij heeft Jezus uit de dood doen opstaan (Rom. 8:11). Hij geeft zijn discipelen een duidelijke, heldere opdracht om te wachten op de Heilige Geest voordat ze met de Grote Opdracht kunnen beginnen (Luc. 24: 49: Hand. 1:4). Jezus kende de Heilige Geest, net zoals Hij zijn hemelse Vader kende. Wat een zegen was de Heilige Geest voor Jezus.
De Heilige Geest persoonlijk leren kennen
In Joh. 14: 17 vertelt de Here Jezus zijn discipelen dat zij de Heilige Geest kennen! Deze tekst heb ik vele malen overpeinsd en geproclameerd. Een aantal jaren geleden sprak de Heer de volgende indringende woorden tot mij: “Vele christenen hebben de Heilige Geest ontvangen, maar niet velen kennen Hem. Tranen biggelden over mijn wangen. Ik riep uit naar de Heer: “Heer, ik wil de Heilige Geest kennen, zoals Jezus de Vader en de Geest kent.” Als ik terugkijk dan merk ik dat ik de Heilige Geest steeds beter leer kennen. Hij openbaart mij Gods vaderliefde en het wonder van Gods verlossingsplan in Jezus. Hij helpt mij bij het bidden en Bijbellezen en geeft mij instructies en praktische tips voor de dag en voor de (nabije) toekomst.
Wie is de Heilige Geest voor mij?
Voor mij is de Heilige Geest geen ding, geen onpersoonlijk kracht of een het. Hij is niet slechts de tegenwoordigheid, invloed of houding van God. Hij is niet een mist, een wind, een vuur, water, regen, olie of een witte duif. Dit zijn metaforen die bepaalde aspecten van zijn persoonlijkheid benadrukken en omschrijven. Hij is een Persoon die denkt, spreekt, voelt, plannen maakt, een wil heeft en gewoonweg briljant is. Hij is God! De alomtegenwoordigheid van God is in de Persoon van de Heilige Geest. De Vader en de Zoon zijn in de hemel, de Heilige Geest is hier op aarde, woont in en rust op mij. Door de Heilige Geest heb ik voortdurend gemeenschap met de Vader en de Zoon.
De Heilige Geest heeft mij gemaakt...
“De Geest Gods heeft mij gemaakt en de adem des Almachtigen doet mij leven” (Job 33:). Deze tekst heeft diepe genezing in mijn ziel gebracht. Mijn geest, ziel, persoonlijkheid en lichaam, ja alles wie ik ben, is het ontwerp van de Heilige Geest (Ps. 139:14). Mijn lichaam is Zijn tempel (1Kor 6: 19). Hij kent mij door en door. Hij kent mij veel beter dan ik mezelf ken. Hij weet precies wat er tijdens de conceptie, mijn geboorte, kinder-, tiener- en jeugdjaren met mij is gebeurd. Hij kent al mijn pijn, verdriet, trauma’s en ook de leugens waarin ik ben gaan geloven. In mijn dagelijkse wandel met de Heer giet de Geest de genezing van het volbrachte werk van Jezus uit in mijn ziel. Hij helpt me worden wie ik al ben in Jezus. Er is geen betere therapeut, psycholoog en psychiater.
door Gerard de Groot in Charisma (verkorte versie)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 00:55
Onderwerp: Uit eten in Rotterdam!
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | "Hotel Bazar"
In de dynamische Witte de Withstraat in Rotterdam vind je hotel en restaurant Bazar. Deze kleurrijke locatie bied je een heerlijk avondje uit. Je waant je op vakantie. Het restaurant is volledig oosters ingericht. Bazar doet haar naam eer aan; met de kleurige tafeltjes, opvallende lampen en vrolijke muziek doet het restaurant denken aan een markt op een verre vakantiebestemming. De gerechten op de kaart zijn voornamelijk afkomstig uit Noord-Afrika en het Midden-Oosten en prettig geprijsd. Zo staat voor € 8,50 de dagelijks wisselende dagschotel op tafel. In de kelder is er ruimte voor groepen (tot 100 personen) en op de begane grond kunt u een biertje of een frisse mintthee drinken aan de gezellige bar. Je kunt hier terecht voor je ontbijt, lunch en diner. Het vlees is ook nog eens ritueel geslacht(halal).
http://www.hotelbazar.nl/
Wil dit restaurant al een tijdje eens uitproberen, wie gaat er mee? De bedoeling is om dit ergens eind November te doen... |
Als t ff kan ga ik mee.
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 00:32
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als je goed leest schrijf ik dat ik meer levenservaring heb.......en dat kan gezien mijn leeftijd ook niet anders toch?Had je reactie wel verwacht overigens........, als ik jouw leeftijd had gehad had ik ook zo gereageerd....... |
Wat knap dat jij weet dat je meer levenservaring hebt dan iemand die je nog nooit hebt gezien. De conclusie dat iemand die ouder is dús ook meer levenservaring heeft vind ik beslist onterecht. Helemaal als ik jouw advies aan Inka lees; passief blijven toekijken terwijl het met zijn zoon misschien helemaal niet goed afloopt. De inschatting dat het allemaal vanzelf wel goed komt kun jij helemaal niet maken; dat kan alleen Inka zelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 00:20
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Inka, ik verbaas me een beetje over de reacties hier. Je moet maar allerlei instanties inschakelen en dan komt het wel weer goed. En vooral moet je zelf veel, vooral dingen die niet kunnen.Je kan niet je werk uit je handen laten vallen omdat je kind aandacht nodig heeft zo werkt het tegenwoordig niet meer......En stoppen met werken? Was het maar zo simpel..... Een situatie die in een gezin is ontstaan is absoluut geen excuus om je zo te gedragen. Ik herken de situatie goed waarover je schrijft, te weinig tijd door werk, kinderen die te lang alleen zijn en van alles uithalen, ben dus echt wel een ervaringsdeskundige...... Maar om een lang verhaal kort te maken, mijn kinderen zijn alletwee mooie mensen geworden die goed in het leven staan.......Dus houdt de moed erin.... En ik? Ik heb het overleefd Een tip Inka, ook jouw kind moet accepteren dat de dingen zijn zoals ze zijn en dat jij niet anders kan....... |
Ik ben maar 9 jaartjes jonger, dus misschien mag ik wel bogen op een beetje levenservaring? Of moet je daar de 50 voor gepasseerd zijn?
Als ik Willemijn goed begrijp moet je gewoon niets ondernemen en maar hopen dat het allemaal goed afloopt. Is tenslotte met haar kids ook gebeurd. Ik hoop dat ze gelijk heeft, maar passiviteit heeft bij mijn weten nog nooit iets goeds gebracht.
Ik wil de zaken niet erger maken dan ze zijn, maar het is een feit dat het met veel jongeren niet vanzelf goed komt. Daar werk ik mee. ALS je denkt dat het nu de verkeerde kant opgaat en ALS er iets is dat je er nu aan kunt doen dan zou ik alles doen wat binnen je vermogen ligt. Misschien bespaar je, hem en jezelf (en anderen) daar veel verdriet mee.
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 09:55
|
|
|
INKA401 schreef: | iemand die elke morgen om 7 uur hier was om mijn zoontje opweg te helpen naar school ... halen, brengen, halen brengen, jullie moeders kennen dit wel ... ik was er erg blij mee, en de spiraal ging omhoog ... dit duurde van januarie tort oktober ... en toén ging het mis ... als toen mijn opppas zei van hé, eet je brood eens op, zei mijn zoontje ( toen nog maar 6 jaar oud) van uuuh maar JIJ bent mijn moeder niet? |
Hoi Inka,
Mss zit ik er helemaal naast, maar ik herken een klein stukje uit je verhaal. Is je zoontje goed door het rouwproces van destijds heengekomen? Voor een 6-jarige kan zo'n gebeurtenis behalve verdrietig, ook heel onbegrijpelijk overkomen. k Kan me zo voorstellen dat je veilige vertrouwde wereldje compleet instort en als allerlei gevoelens van boosheid en onbegrip niet voldoende in goede banen worden (be)geleid, dan houd je er mss een 'scheurtje' in je fundament aan over.
Dit is niet bedoeld om met het vingertje te wijzen. Ieder kind heeft zo z'n eigen aanpak nodig; dat is op zich al ingewikkeld genoeg. Laat staan in een situatie waarin je het zelf ook moeilijk hebt.
Gods zegen!
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 19:28
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | leuk.....weer een stel erbij ....gefeliciteerd.
@crossroad..... let op het koopsignaal van Zinga...... ze wil shoppen !!!!
portemonnee meenemen dus, geduld hebben, zwaar geïnteresseerd kijken in de winkels. Verdiep je vast in de gadges voor vrouwen en de laatste trends. |
Hahaha... ik neem mn eigen portemonnee mee hoor.
En het uitje staat open voor iedereen. Niemand geïnteresseerd in hoe een aanzienlijk deel van de mensheid noodgedwongen moet wonen? Misschien is het voor velen te serieus of ernstig?
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 17:23
Onderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | "Toen sprak de heer tot Mozes: ‘Hoe lang blijft u nog weigeren mijn voorschriften en bepalingen te onderhouden? [29] Denk er wel aan: de heer heeft u de sabbat gegeven. Hij geeft u op de zesde dag dan ook brood voor twee dagen. Iedereen moet blijven waar hij is, niemand mag op de zevende dag zijn verblijfplaats verlaten.’ [30] Zo hield het volk op de zevende dag rust." Exodus 16: 28-...
Frank |
Dat wordt gezegd tegen het Joodse volk Frank. Niet tegen de heidenen. In het nieuwe testament kun je lezen dat de apostelen na ampel beraad besluiten de gelovigen uit de heidenen niet de Joodse wetten op te leggen. M.u.v. een paar verboden zoals het eten van bloed en hoererij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 17:13
|
|
|
LEANNE226 schreef: | GOOOOOOOOOOOOOODMORNING!
Beetje triest weer maar morgen is het weekend en blijft het droog. En ik voel het....looooooooooove is in the air voor jullie |
Sja............ kannie missen hé
http://www.youtube.com/watch?v=hGLZqDXau98
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 17:06
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Goed, ik meen het goed te hebben gelezen... Als ik je dus goed begrijp dan zou, vanwege de heenwijzing naar Jezus, het uiteindelijk niet zo heel veel uitmaken...
Nog steeds vind ik het erg vaag en vind ik er geen bijbelse onderbouwing in.
Romeinen 14: 5-6 "Deze immers stelt de ene dag boven de andere, gene stelt ze alle gelijk. Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd. Wie aan een bepaalde dag hecht, doet het om de Here, en wie eet, doet het om de Here, want hij dankt God; en wie niet eet, laat het na om de Here en ook hij dankt God."
Hoe zou ik het moeten benaderen, als God me pas had geroepen en me zodoende pas heb bekeerd... Ik heb niemand verder om me heen, die me de bijbel kan uitleggen... Ik begin de bijbel te lezen en lees daar dat ik de sabbat dien te houden... Hoe zou ik dan alsnog tot de conclusie moeten kunnen komen dat ik net zo goed ook op woensdag de rustdag kan houden?
Waar lees jij in de bijbel dat God de gelovigen uit de heidenen de opdracht geeft om de sjabbat te houden?
|
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 16:52
|
|
|
Ff omhoog halen.
Het zal een datum in november moeten worden want voor oktober zit mijn agenda al vol.
Wie volgt?
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 21:15
Onderwerp: annette
|
|
|
PIETER649 schreef: | Hierbij even een update van mijn kant...
Allereerst mn excuses dat ik in de chatroom en op forum wat stil hierover ben, ook niet alle mailtjes beantwoord ik..
Annette en ik waarderen het meeleven enorm!! Maar als je, net als gisteren bijv. 17 uur in het ziekenhuis hebt gezeten bij je vrouw die veel pijn en ongemak heeft, heb je het daar dat halve uurtje ontspanningschatten liever niet daar over. De moeizame bevalling, gecombineerd met de dagelijkse sleur op de zaak, maken dat je graag ff rust hebt.
Maar goed... De bevalling gaat zeer moeizaam. Er is besloten tot inleiden omdat het kind nu toevallig wel goed lag. Dan is een moeilijke bevalling die zomaar nog n week kan duren, te verkiezen boven een keizersnee met een veel langere herstelweg. Ik blijf echter hoopvol dat het vlot gaat en 10-10-10 zou n mooie datum zijn voor de geboorte en voor de hoofdprijs in de staatsloterij. |
Dat wordt op de knieën voor jullie Pieter. Dat het beslist geen week gaat duren, maar dat het sneller zal gaan en voorspoedig.
God bless!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 19:17
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Ok, ok... Je gaat ook op zaterdag naar de kerk... M'n welgemeende XQ6 dat ik het vergeten was... Ik had het inderdaad al eens gelezen.
Maar dan snap ik nog steeds niet waarom je alsnog ook op zondag naar de kerk gaat... |
Oké dan (nou ff goed lezen hé )
Ik ben het helemaal met je eens dat er geen enkele reden is voor de mens om de door God gezegende 7e dag te verplaatsen naar de 1e dag. Ben het ook met je eens dat de redenen waarom dat destijds is gebeurd niet 'koosjer' zijn.
Maar: ik denk dat de sjabbat door God is ingesteld als verwijzing naar Jezus Christus: het is een SCHADUW der dingen. (God wist volgens mij zelfs ten tijde dat Hij de aarde schiep al wat er daarna zou gebeuren; de bijbel geeft ook aanleiding om dit te geloven.)
De wet is volmaakt en is vervuld door Jezus Christus. De wet staat voor 'werken' (werken der wet). De rust komt NA het werken (immers God rustte ook NA het scheppen van de aarde). Hierom zou ik nog meer pleiten voor een sjabbatsrust op de 7e dag. Maar; omdat de sjabbatsrust een heenwijzing is naar Jezus Christus en dus een schaduw der dingen, is het van veel groter belang dat je de ECHTE sjabbatsrust ingaat; namelijk door te geloven en Gods genade te accepteren in plaats van het te verwachten van de werken der wet.
Kort samengevat: de ECHTE sjabbatsrust is de vrede van Jezus Christus en die geldt voor IEDERE DAG. Vanuit die vrede mogen wij elke dag leven. Als je daarnaast nog een extra dag speciaal aan God wijdt, dan is dat goed. Maar iedereen is daar m.i. vrij in.
Over het bijelkaar komen van christenen: in Handelingen lees je dat de gelovigen iedere dag bij elkaar kwamen. In landen waar de christenen nu vervolgd worden wagen ze hun leven om af en toe bij elkaar te kunnen komen. En in het rijke 'Westen' slepen we ons soms tegen wil en dank naar de kerk. Voor pakweg 1 of 1,5 uurtje. Daarna vangt het 'gewone leven' weer aan. De beslommeringen en activiteiten van ons belangrijke leven. Soms vraag ik me af of wij hier (aan de rijke kant van de aardbol) het evangelie wel goed hebben begrepen.
Zo. Nou mag jij weer
GrZing!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op donderdag 7 oktober 2010, 19:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 18:42
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Alsof je mijn gedachten kon lezen Zinga... Da's nou net wat ik in gedachten had, maar je bent me voor...
Dus... 1. Aandacht 2. Blijf bij je grenzen Inka 3. Laat weten dat hij altijd bij je terecht kan. 4. Praat met elkaar over bijv. zijn belevenissen op school die dag en doe dit regelmatig.
Ik ben wel geen moeder maar kan me er iets bij indenken... 'k Hoop dat je hier wat aan zult hebben. Veel succes ! |
Je geeft er in ieder geval een mooie praktische aanvulling op.
Btw (off topic): ben je nog op zoek naar vrijwilligerswerk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 18:39
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Lijkt me wel heel erg leuk, en daarna uit eten, stappen ?? |
Goed plan! Heel mss sjoppen als er nog tijd voor is?
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 18:31
|
|
|
Hoi Inka,
Ik heb ze zelf niet, maar k werk er wel mee. En, hoewel ik jouw zoon natuurlijk niet ken, is het probleemgedrag in 9 van de 10x een vraag om aandacht... en aandacht.... Oh... en liefde.
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 23:12
|
|
|
Van 9 oktober tot 10 december staat in Amsterdam de fototentoonstelling: "The places we live".
Wie heeft er zin om mee te gaan?
Info:
Magnum-fotograaf Jonas Bendiksen fotografeerde mensen in hun woning in sloppenwijken. In deze multimedia-installatie is de bezoeker te gast in de huizen van twintig trotse families in Nairobi, Caracas, Jakarta en Mumbai. Bendiksen toont de kracht van mensen die wonen in de moeilijkste omstandigheden ter wereld.
http://www.amnesty.nl/bibliotheek_vervolg/places_we_live
GrZing!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op woensdag 6 oktober 2010, 23:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:50
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Zou er naast oost-indisch doof ook een oost-indisch (leesblind) zijn ?? |
Gevalletje idée fixe
|
|
Naar boven |
|
|