ChristianMatch

Forum

Berichten van JOLAN931
Ga naar pagina Vorige 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 ... 40 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOLAN931
Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 september 2011, 10:20
BerichtOnderwerp: Grace en Sjaak

Grace en Sjaak zijn oud CM leden.
Vandaag stappen zij samen in het huwelijksbootje.
Weer een bewijs dat CM werkt.
Dit topic is bedoeld voor hun oude bekenden op CM en voor een ieders felicitaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 september 2011, 22:25
BerichtOnderwerp: Loterij

INGE750 schreef:
Wat een mooi antwoord! Ik heb wel eens een lot gekocht, maar op de één of andere manier voelt het meespelen met een loterij voor mij niet goed. Het maakt mij onrustig, dus koop ik maar geen loten meer.

Hoewel... op de bazaar van onze kerk koop ik dan wel weer lootjes voor het rad van fortuin, omdat ik weet dat ik daarmee de pot van de kerk spek. Knipoog smiley Wat vinden jullie daar dan van?
Wat ik er van vind?

Ergens wel een beetje hypocriet. Maar zijn dit niet heel veel dingen in het leven? Ik heb zelf ook wel een paar van die hypocriete standpunten, maar je moet ergens je grenzen stellen om niet van kwaad tot erger te gaan. Ik denk dat iedereen wel zoiets heeft waarin hij/zij niet rechtlijnig is, en dat zie ik niet als verkeerd, maar als het stellen van grenzen voor jezelf.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 september 2011, 22:05
BerichtOnderwerp: ga je mee za 19 nov naar strand/restaurant in scheveningen?

FRANKT627 schreef:
en ik denk er plots aan dat ik niet mee kan...ik moet naar een begrafenis die dag...

en dat weet je nu al?
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 september 2011, 21:51
BerichtOnderwerp: Spijt!!!!

Ik vind het er eigenlijk helemaal niet toe doen wat wij vinden of wat wij zeggen.

Jij bent degene die zich er voor schaamt
Jij bent degene die ze weg wil hebben
Jij bent degene waar het om gaat, want wij lopen er niet mee.

En als dat zo ligt bij jou, dan moet je doen wat je hart je ingeeft.
Indien mogelijk weg laten halen, of accepteren dat ze blijven en er mee om leren gaan.
Het maakt helemaal niet uit of wij het juist wel zondig vinden of juist niet.
Het is helemaal niet belangrijk of de een geloofd dat een tatoo van een dode niet mag om te rouwen, en de ander zegd dat tatoo's absoluut niet mogen, en weer een ander dat tatoo's juist mooi zijn.

Het is niet wie je nu bent, maar wie je vroeger was.
Wie je NU bent, daar gaat het om. En als je tatoo's daar niet bij horen voor jouw gevoel, dan(indien mogelijk) moeten ze weg. Maar kun je er mee leven...laat ze lekker zitten en denk aan leuke dingen ipv vroeger.

Ik bedoel het niet rot, maar het gaat en draait om jou, En total niet om wat wij ervan vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 september 2011, 18:12
BerichtOnderwerp: ga je mee za 19 nov naar strand/restaurant in scheveningen?

Je gelooft toch niet dat dat nummer echt is?

Het zou wel een extreem foute grap zijn om iemands mobiele nummer op de site te plaatsen, en even extreem onverstandig om je eigen nummer erop te zetten

Laatst aangepast door
JOLAN931
op donderdag 1 september 2011, 18:13
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 september 2011, 00:08
BerichtOnderwerp: Hoogmoed en nederigheid.

JOLAN931 schreef:
Hier heb je gelijk in. Maar ik denk ook niet dat dit het punt is.
Ik vraag me af(als je mn vorige reactie leest) Hoe je dan Jezus voorbeeld van die tollenaar uitlegt.
Jij geeft aan niet te begrijpen dat mensen blijven hangen in hun schuldbesef en zonden daar ze toch al lang gered zijn.
Dan lees ik hier bij de tollenaar het voorbeeld van Jezus zelf, hoe Hij blijkbaar de relatie tussen God en mens wil zien.
Dan zie ik bij de tollenaar dus wel degelijk schuldbesef, en het last hebben van zijn zonden.
Ik vraag me dan af hoe je dit dan uitlegt als je van mening bent dat we ons vrij mogen voelen zonder schuldbesef tov God omdat we toch gered zijn.
Misschien zeg ik het een beetje krom, maar naar mijn idee is dat dan tegenstrijdig aan wat Jezus aangeeft.

Eigenlijk ben ik wel heel erg benieuwd naar je reactie Chat. Niet reageren zou betekenen dat je het met me eens bent(wat ik me niet voor kan stellen) maar het niet wil zeggen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 augustus 2011, 01:49
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ZEELAND736 schreef:
Ligt aan jouw...of aan je pc...(denk ik)

Mijn slechtste moment..ben ziek thuis...
Keelpijn......en vul de rest maar in wat erbij hoort...Nu er maar eens even uit!!!!

Balen Zeeland!
Vroeg onder de wol en een dagje rustig aan met de nodige pilletjes.
Succes!
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 augustus 2011, 01:47

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk niet dat je begrijpt wat ik bedoel. Vaak wordt een tollenaar afgeschilderd als iemand, die in volle besef naar Jezus kwam voor vergeving. De waarheid echter is dat enkele tollenaars naar Jezus gingen voor vergeving.

Hier heb je gelijk in. Maar ik denk ook niet dat dit het punt is.
Ik vraag me af(als je mn vorige reactie leest) Hoe je dan Jezus voorbeeld van die tollenaar uitlegt.
Jij geeft aan niet te begrijpen dat mensen blijven hangen in hun schuldbesef en zonden daar ze toch al lang gered zijn.
Dan lees ik hier bij de tollenaar het voorbeeld van Jezus zelf, hoe Hij blijkbaar de relatie tussen God en mens wil zien.
Dan zie ik bij de tollenaar dus wel degelijk schuldbesef, en het last hebben van zijn zonden.
Ik vraag me dan af hoe je dit dan uitlegt als je van mening bent dat we ons vrij mogen voelen zonder schuldbesef tov God omdat we toch gered zijn.
Misschien zeg ik het een beetje krom, maar naar mijn idee is dat dan tegenstrijdig aan wat Jezus aangeeft.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 22:58
BerichtOnderwerp: Euthanasie

WILLEMIJN232 schreef:
Pas was ik bij mensen die juist afscheid hadden genomen van hun zwager en broer. Dinsdagmiddag om 12 uur zou er euthanasie op hem toegepast worden. De man heeft voor zijn dood nog een feestje gegeven, hij vond zijn leven niet meer te doen. Van de familie hoorde ik dat hij er eigenlijk gewoon geen zin meer in had, maar dat hij met de juiste medicijnen nog prima door kon gaan

Het is in Nederland niet zo geregeld dat als je je leven niet meer te doen vind naar de arts kan gaan en een afspraak kan maken voor euthanasie.
Zou er niet veel meer aan de hand zijn geweest Jolan? En wel meer terminale zieken geven een afscheidsfeestje dat is op zich ook geen raar fenomeen......of feestje is misschien wel erg frivool gezegd maar misschien toch nog even dat samenzijn met allen die je lief hebt,indien mogelijk.........En weet jij veel hoe hun hart huilt op zo'n afscheid?Het weten dat je afscheid neemt van dit aardse leven? Onderschat die impact niet......Het is niet altijd wat je ziet maar vaak wat je niet ziet he?
Een ieder gaat daar op zijn/haar eigen manier mee om om het allemaal een plekje te geven....en het is zo makkelijk om daar als buitenstaander iets van te vinden . Ik denk meer dat we het in ieder geval moeten proberen te begrijpen.........

Ja wel Willemijn, de man mankeerde wel veel, en hij had voor zijn afscheidsfeestje een dusdanige medicatie gekregen die zo hoog was, dat hij zich prima en redelijk gezond kon vermaken die dag.
Maar als het die dag prima ging, waarom geven ze zoiemand dan niet dagelijks zo'n medicatie. Dan had deze man waarschijnlijk wel korter geleefd, maar hij had zijn familie het verdriet van zijn besluit bespaard
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 16:44

CHATULIEM619 schreef:
Tollenaars waren afpersers, parasieten, mensen die leefden van geld van de ander. Stel je nu niet voor dat tollenaars zulke lieverdjes waren. Er zijn maar een paar die tot bekering kwamen, maar dat maakt niet meteen iedere tollenaar goed.

Dat neemt niet weg dat déze tollenaar een kind van God was die diep gebogen ging onder zijn schuldbesef, ook al was Jezus voor hem gestorven. Eén die volgens jou bleef hangen in de gedachte dat hij alleen maar zondaar was, terwijl hij ook een kind van de Allerhoogste, verlost van de veroordeling, levend in de vrijheid die Christus hem gaf.

Het is een voorbeeld om aan te tonen dat ook christenen die als basis schuld en zondenbesef hebben, een juiste relatie met God kunnen hebben.
En als Jezus Zelf dit voorbeeld gaf van hoe Hij het liefst zag dat de relatie tussen God en mens was, dan denk ik toch dat jij er naast zit met je mening Chat, want die is compleet tegenovergesteld als Jezus voorbeeld.

Laatst aangepast door
JOLAN931
op dinsdag 30 augustus 2011, 16:52
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 13:31

CHATULIEM619 schreef:
Dit antwoord is voor mij exemplarisch voor dat soort denken. En het is een vorm van hoogmoed. Natuurlijk moet je erkennen dat je zondig bent, maar het zou niet de basis moeten zijn voor je relatie met God. De basis is immers Christus die onze zonden vergeven heeft. Waarom blijft men dan hangen in de gedachte dat we alleen maar zondaars zijn? We zijn ook kinderen van de Allerhoogste, verlost van de veroordeling, levend in de vrijheid die Christus ons geeft.

Dit is JOUW mening!
Ik denk dat een ieder persoon een andere basis heeft in zijn relatie met God.

Kijk naar het dagelijkse leven, en neem een familie voor de geest.

De vader:

De zoon heeft een heel andere basis in zijn relatie tot zijn vader, als de moeder, namelijk onderdanige liefde

De moeder heeft een andere basis, namelijk gelijkwaardige liefde

Een vriend van de vader heeft als basis vriendschap en vertrouwen
Een schuldenaar van die vader heeft als basis zijn schuld bij hem
Een personeelslid van die vader heeft als basis respect
etc etc.

Wat ik wil aangeven is dat ik denk dat onze basis met onze relatie tot God ook verschillend kan en mag zijn.
Voor de een is dit het verlossende werk van Jezus(geloof & dankbaarheid)), voor de ander is dit zijn zondenbesef als zijnde schuldenaar(Ellendekennis), voor een derde is de basis de hoop dat Jezus ook voor hem stierf( de hoop), maar die mist (Nog) de genade om te geloven dat het werkelijk zo is. En voor weer een ander is de basis pure liefde tot zijn God.

Je kunt op de basis niemand beoordelen, want ze kunnen allen goed zijn
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 13:18

Ik denk dat het voor ieder van ons een onmogelijke opgave is om te zeggen hoever je gaat met het menselijkerwijs gezien verlengen van het leven.
Pas als je er voor staat, en je je mening MOET geven, dan weet je wat het is.
Wij kunnen niet kijken naar de binnenkant van een zwaar dementerende, of ernsitg zieke die niet meer spreken kan.
Het is daarom wel belangrijk dat je voor jezelf beseft hoever je wilt dat jouw naaste omgeving handeld als voor jezelf die tijd is aangebroken.

Nauwe familiebanden(/vriendsschapsbanden) zijn daarom van belang, zodat je weet wat de ander wil.

Pas was ik bij mensen die juist afscheid hadden genomen van hun zwager en broer. Dinsdagmiddag om 12 uur zou er euthanasie op hem toegepast worden. De man heeft voor zijn dood nog een feestje gegeven, hij vond zijn leven niet meer te doen. Van de familie hoorde ik dat hij er eigenlijk gewoon geen zin meer in had, maar dat hij met de juiste medicijnen nog prima door kon gaan.
Ik vond dit voor de familie heel erg, en zie dit besluit als egoisme.
Hij was niet bang om te sterven. het boeide hem weinig.
En als artsen meewerken in een geval van euthanasie als deze dan is dit voor mij niets minder dan moord.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 09:24
BerichtOnderwerp: operatie

Welkom terug Josina, knap maar snel weer op!
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 23:14
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

Het ga je goed suusje!
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 22:13
BerichtOnderwerp: Loterij

LEANDRAQK595 schreef:
hoi Jolanda, zo te lezen heb je een leuke discussie opgewekt. inmiddels wordt er al over van alles gesproken,...en ik vraag me af of jij je antwoord al hebt? Lachende smiley
Ik denk dat jij de enige bent die een antwoord heeft. gelukkig leven wij niet meer onder de wet, maar onder de genade. en ik moest denken aan de volgende tekst:

1 Korinthe 6:12
"alle dingen zijn mij geoorloofd, maar niet alle dingen zijn nuttig."

Als jij dicht bij jezus leeft en als jij vrede in je hart heb bij de dingen die je doet dan is het goed. En als Hij het niet met je eens is met wat je doet, en je blijft dicht bij hem leven, dan maakt hij het je echt wel duidelijkKnipoog smiley

succes!

Mooie bijdrage! Zo heb ik het nooit gezien, maar er zit zeker wat in.
En weet je... sommige dingen weet je voor jezelf wel, maar zijn gewoon een leuke discussie waard met andersdenkenden. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 21:31

MARISKA601 schreef:
Die mensen moeten dus maar doodgaan aan een griepje, terwijl het te voorkomen was?

Iedereen heeft recht om gezond te zijn.
En je mag zulke mensen het recht niet ontnemen.

Waar leg de de grens?

K-patienten ook maar niet, koste de maatschappij veel geld?
Gehandicapten ook maar niet, koste de maatschappij ook veel?
Suikerpatienten ook maar niet, kost ook veel?
Hartpatienten?
Nierpatienten?
Mensen met obesitas, hadden ze maar gezonder moeten leven?
(Niet dat alle obesitas door ongezonde levenstijl komt.)

Nu ik bovenstaande reacties lees kan ik het toch niet laten mijn ervaring mee te delen:

Toen ik 15 jaar was werd mijn gehandicapte zus geboren. Een baby met een massa afwijkingen waaronder ernstige problemen met haar hart.
Toen ze drie maanden oud was kregen we te horen dat als ze niet geopereerd werd zo het halve jaar niet zou halen.
De artsen vertelde ons dat opereren geen optie was aangezien mijn zus toch geen enkel nut voor de samenleving had en de maatschappij op die manier alleen maar geld koste.

Zulke mensen moeten dus maar dood, dat is de nederlandse maatschappij.

Mijn ouders hebben voet bij stuk gehouden, en wilde via de rechtbank eissen dat hun kind werd geopereerd. Tijdens een van de laatste gesprekken met de desbetreffende artsen hebben zij nadrukkelijk aangegeven dat zij geloofden dat er leven was na de dood, en aangezien mijn ouders niet direct durfden te geloven dat hun kind bij God zou zijn als het sterven zou, vochten zij als leeuwen voor de operatie van mijn zusje. Alleen dit was uiteindelijk voor de artsen de reden om mijn zusje een kans te geven en haar te opereren.
Vorige week is mijn zus 18 jaar geworden. Dolgelukkig was ze met haar Dora pop die we haar kado deden,.... het is en blijft voor altijd een kind. Maar wat hebben we al een plezier met haar gehad. Wat heeft ze weinig zorgen, en welk een overwegend gelukkig leven leeft zij. Daar kunnen veel hoog opgeleide mensen jaloers op zijn.

Dit heet tegenwoordig: Geen nut hebben voor de maatschappij.
Als je anderen gelukkig maakt, heb je dus nog steeds geen nut voor de maatschappij.

Maar het leven van mijn zus heeft me geleerd te vechten voor ieder leven, van welke leeftijd dan ook, met iedere verstandelijke of lichamelijke beperking. Als God het leven neemt is het vroeg genoeg om te gaan( hoe begrijpelijk ook dat er mensen zijn die dood willen), maar tot die tijd zie ik het als een plicht van naastenliefde om ieder mens de zorg te geven die hij /zij nodig heeft. Van paracetamol tot griepprik tot operatie of wat dan ook.
Wie zijn wij om te weten waar het nog goed voor is dat een persoon blijft leven?

Laatst aangepast door
JOLAN931
op maandag 29 augustus 2011, 21:33
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 21:16
BerichtOnderwerp: Spijt!!!!

Quote Lady;
Even reactie op iemand zijn vraag; Ik denk niet dat het via de kerk betaald word, financieel ondersteund worden kan wel via de kerk dat weet ik, maar tattoos??? schaam me kapot, en laseren gaat meer als duizend euro inzitten, heb er niet zo weinig

Dat was idd mijn idee.
Ik hoop niet dat ik tever ga met mijn vraagstelling, maar ik vraag me af waar je het meest last van hebt. Van de tattoos zelf, of van je schaamte?
Als ik goed lees dan lijkt het op het laatste. Schaamte kun je(soms met behulp van buitenstaanders) overwinnen. Als je dat lukt kun je altijd nog bezien wat je met je tattoos doet. Persoonlijk denk ik dat een gesprek met je voorganger/dominee je hierbij zou kunnen helpen.
En mocht je er echt graag vanaf willen dan is het een heel mooi doel om voor te sparen.( je weet wel...lege flessen, zegelboekjes, kleingeldpotje etc Knipoog smiley )

Om een lang verhaal kort te maken: Ik wens je er veel sterkte mee!
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 20:58

RENATE619 schreef:
Maar op deze manier lijkt het alsof hij over de dood van een gemeentelid zijn punt wil maken. In mijn ogen is dat niet de manier. Zou het niet beter zijn, als hij kenbaar maakt niet achter de beslissing te staan van het gemeentelid, maar wel de uitvaart begeleid voor de nabestaanden en het iets tussen God en de betreffende persoon laat zijn?

Je denkt dan vanuit het oogpunt van de nabestaanden die de wens van de overledene respecteren.
Ik kijk in mijn reactie vanuit het oogpunt van de voorganger.
Ik vind het zijn goed recht om van de onnatuurlijke dood van zijn gemeente lid een punt te maken. Dat het gebeurt kan die voorganger weinig aan doen, maar hij kan, als hij tegen euthanasie is wel de stem van zijn geweten volgen door het desbetreffende gemeente lid niet te begraven en dus de laatste eer te bewijzen.
Er zullen vast ook wel andere voorgangers zijn die dit voor hem willen doen, lijkt me, dus dat is het probleem niet.

Ik vind dat de nabestaanden, de mening van de voorganger hebben te respecteren zoals iedereen recht heeft op een mening en respect hiervoor.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 11:29
BerichtOnderwerp: mop

SUSANNAH475 schreef:
Ook al is het een mop, ik vind persoonlijk deze te ver gaan...
En dan val ik dus over "Wat kan mij dat schelen"... Engeltje smiley

Vind je?

Ik kon er wel om lachen.
Zo zie je duidelijk het verschil in beleving onder ons, mensen.

nederlanders maken moppen over belgen, maar doen belgen dit ook over nederlanders? Ik vraag me af hoe ze ons dan weergeven. Zijn wij voor de belgen ook zo dom als de belgen in onze moppen zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:35

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk niet dat het aan je houding ligt, maar veel meer aan je motivatie. En dat is denk ik het moeilijkste. Je kunt niet van de buitenkant zien hoe bepaalde dingen beleefd worden. Iemand die voortdurend zielig doet, omdat hij/zij niks kan, kan aan de buitenkant heel nederig overkomen, maar wat speelt er zich van binnen af? Het kan best wel zijn dat dit een soort manipulatie is. En een directeur kan iedere dag voordat hij begint op zijn knieën gaan om Gods leiding te vragen.

Is het hoogmoedig naar God toe, om met Hem om te gaan als Vader? Door sommigen wordt dat ook zo beleefd. God lijkt voor hen zo onbereikbaar en de mens is zo nietig...Maar eigenlijk is dat ook weer een vorm van hoogmoed. Omdat je dan de genade van God niet goed genoeg vindt. Sommige mensen blijven voortdurend klagen dat ze zo slecht zijn. En is dat eigenlijk geen aanklacht tegenover God? Heeft Hij je dan niet de genade gegeven en mag je dan niet leven vanuit genade? Als je die genade niet erkent, ben je hoogmoedig...

Nee daar ben ik het niet mee eens.
Is het wel zo slecht om de calvinistische soberheid/matigheid/nederigheid te handhaven? Ik denk het niet.

Ik denk dat dat heel goed kan samengaan met het zelfbewust weten wie je bent en wat je kunt.
Net als wat je zegt Chatuliem... Een goede directeur, die zijn kwaliteiten kent kan heel goed smorgens heel nederig op zijn knieen gaan om God om hulp en raad te vragen. Die persoon is dan zowel nederig, matig en sober, als zelfbewust.

Nogmaals, ik denk dat het juist de combinatie is van die twee kanten die je tot een nerige christen maakt, en tegelijker tijd zelfbewust (wetend dat het is in Gods kracht) optreed op de werkvloer.
Als je met je hart aan God de eer geeft van al je kennen en kunnen, dan gaat dat prima samen met het uitermate benutten van de gaven die God je gegeven heeft. Dan mag je weten waar je goed in bent, maar geef je God de eer daarvan, en acht je de ander uitnemender als jezelf omdat je weten mag dat het niet jouw goedheid is, maar Gods goedheid, omdat Hij je deze talenten gaf.

Daarin tegen mag je jezelf ook slecht vinden als je jezelf vergelijkt bij de goedheid van God. Ook daar is niets mis mee, en ten diepste denk ik ook dat het waar is...wij zijn slecht vergeleken bij God. Maar ook daar mag je niet prat op gaan( dan is het weer hoogmoed: zo van ...kijk eens hoe goed ik ben doordat ik mezelf zo slecht vind) Valse nederigheid komt dan voort uit een hoogmoedig hart.

Ik weet waar ik goed in ben, ik weet wat mijn talenten zijn. Daar mag ik ook voor uitkomen en een ander mee behulpzaam zijn, maar ik mag mezelf daar niet mee ophemelen om te laten weten hoe goed ik wel niet ben. God is goed, dat hij me die talenten gaf.
Op die manier mag je savonds dan ook weer danken dat je die dag mocht doen waar je goed in was.

Laatst aangepast door
JOLAN931
op maandag 29 augustus 2011, 10:43
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:29
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

JOSINA022 schreef:
Fijn voor je! En nog gefeliciteerd met je meiden!
dank je wel!
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:28

MARISKA601 schreef:
Maar hoe kan je als voorganger/dominee er mee omgaan, als iemand euthanasie gepleegd heeft, en men wenst een uitvaart dienst?

Mag een dominee/voorganger zo'n uitvaartdienst weigeren?

Ja, ik vind dat hij dit mag weigeren. Om een ander te 'plezieren ' moet hij niet ingaan tegen zijn eigen geweten. Daarbij is het niet van belang hoe de andere partij er over denkt, en of de overledene een natuurlijke dood gestorven is of niet. Ik vind dat een dominee/voorganger zo wie zo een uitvaart mag weigeren waar hij niet achter kan staan om welke reden dan ook.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:23
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Het hele weekend was super.
Gisteren m'n meiden jarig, en webcam contact gehad met mijn broer in Ney York. Ik kon met mijn eigen ogen zien dat de orkaan Irene meegevallen was, een hele geruststelling.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:17

De ander uitnemender achten als jezelf, De ander met je hart hoger hebben staan als jezelf, dat is oprechte nederigheid.
Dat wil niet zeggen dat er geen dingen zijn waar je heel goed in bent. En juist die diengen waar je heel goed in bent, moet je ook uitbuiten en goed benutten, zonder daar prat op te gaan.
Je hebt het nog altijd van God gekregen, dus alleen aan Hem de eer van jouw talenten.

Een beetje depri volhouden dat je niets kunt is ontkennen van de talenten die God je gaf. Zwart-wit gedacht maak je daarmee God uit voor Iemand die je benadeeld heeft aangezien hij de ander wel talenten gaf en jou niet.
Soms is het lastig om goed te weten wat je sterke en goede kanten zijn, maar om te weten hoe je ze moet benutten, moet je wel weten welke eigenschappen dat zijn. Daarom is het belangrijk om zelf te weten waar je goed in bent.

Ik vond de posting van Chatuliem heel sterk over het benutten van talenten. Behalve hoogmoed is er nog iets wat verkeerd is...valse nederigheid.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 00:20
BerichtOnderwerp: Hoe moet het forum worden gebruikt?

FRANKT627 schreef:
Jolan is plots grijs...

Oeps...vergeten op tijd te verlengen! Ik zie het ook net.

Quote Thomas:
Jolan, ik denk niet dat het een goed idee is dat mensen moderator worden van het topic dat ze gestart zijn. Ik heb het sowieso niet op moderatoren, een gedachtenwisseling moet vrij zijn. CM kan nu desnoods ingrijpen en dat is meer dan genoeg. Anders krijgen we in elk topic een discussie over het modereren. We hebben hier al eerder een figuur gehad die zich de rol van moderator aanmat maar die daarvoor totaal onbekwaam was. De irritatie hierover, zeker ook bij mij, herinneren velen zich nog. Ik ga me niet storten in dit topic, maar iedere discussie waar personen worden aangevallen, terecht of niet, is al geen discussie meer en feitelijk onwaardig. Hoe ik over een discussie en over bijdragen denk, blijkt uit mijn manier hoe ik die bijdragen lever. En feitelijk geldt dat voor iedereen, mensen kunnen de wijze waarop ik schrijf waarderen of niet en het is een manier van schrijven waaruit impliciet ook blijkt hoe ik in ieder geval zelf vindt hoe het hoort. Het lijkt een onuitroeibaar fenomeen te zijn dat er altijd mensen zijn die zichzelf opwerpen als moderator. De Groninger driehoek heeft indertijd een lid hier bijna gekruisigd omdat yoga als occult bestempeld moest worden. Doordat een van hen verdween, een goede zaak, en de andere twee gematigder werden, is er een goed klimaat ontstaan en kwamen er goede en eerlijke discussies. Nu mensen duidelijk bezig zijn anderen onderuit te schoppen wordt de sfeer slecht en omdat mensen nu eenmaal niet van ruzie houden, zie je ook mensen vertrekken. Houdt je persoonlijke voor- of afkeuren buiten de inhoudelijke discussie, dat is zuiver en vervuil niet elk topic met allerlei zaken die afleiden. Daar zijn de vele loltopics voor. En dat geruzie leidt tot niets, de onderlinge afkeer druipt er af. Hoe verschillend de opvattingen binnen CM ook zijn - gelukkig - dit liefdeloze onderlinge gedoe zou in strijd behoren te zijn met de beginselen die we hier allemaal aanhangen.Thomas

Thomas, met de het dikgedrukte gedeelte ben ik het helemaal eens. Een discussie over modereren lijkt me vrij onzinnig en komt het forum niet ten goede. Bovendien ligt die taak me helemaal niet. De gedachtenwisseling moet zeker vrij zijn, daar doelde ik dan ook niet op zolang het binnen het onderwerp van de discussie valt.

Laatst aangepast door
JOLAN931
op maandag 29 augustus 2011, 00:25
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 00:18
BerichtOnderwerp: operatie

Josina, ik wil je sterkte wensen. Ik hoop dat de operatie aan alle kanten mag slagen en dat je razendsnel weer opknapt. Kop op!
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 23:50

Wat me opvalt na alles gelezen te hebben is dat we met z'n allen helemaal niet zover uit elkaar liggen wat betreft onze mening hoe het forum gebruikt zou moeten worden.

- Vrijwel allemaal vinden we dat er een evenwicht moet zijn tussen onzinnige en zinnige topics

- Een deel van ons hecht meer waarde aan de topics met diepgang, en ik stel voor dat deze m,ensen gewoon de onzinnige topics wat minder lezen, en tot 1000 tellen voordat ze reageren

- een deel van ons hecht meert waarde aan de lol topics, en ik stel voor dat zei de serieuze topics alleen lezen als zij echt niets beters te doen hebben, en ook tot 1000 tellen voordat men reageert

- Een deel houd zelf alle topics bij en reageert in beiden. Ik stel voor dat deze mensen tot 10 tellen voordat zij reageren

-een deel van ons ziet het forum als afleiding in de beslommeringen. Ik stel voor dat zij speciale topics openen waarin alles besprokenkan worden en waar met elkaar meegeleefd kan worden( zij hoeven niet te tellen wat mij betreft)

Voor alle overige reacties: tel tot 100 voordat je reageert en dan zal er ook wel iets positiefs uit je toetsenbord komen.

Verder ...Ik ben kattig geweest in dit topic. Diegene die zich daaronder beroerd gevoeld hebben...mijn excuses.
Ik wilde graag weten hoe het topic zou verlopen als diegene die het topic opent daar ook mensen aanspreekt op hun woorden, en de controle houd over het onderwerp.
Mijn mening hierover is dat het redelijk lijkt te werken, dus misschien is dat nog niet eens zo'n stom idee om iedereen te laten 'modereren'in zijn/haar 'eigen 'topic.
Niet iedereen heeft me dit in dank afgenomen, maar het was het proberen waard om gezamelijk eens tot een volwassen manier van discuseren te komen
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 22:56

Ik vind dat jullie beiden gelijk hebben.
Ik vond de posting van Cross heel waardevol omdat deze aangaf dat er ook van de kant van CM vandaan dus wel duidelijke regels zijn over hoe we met elkaar omgaan.

Anderzijds ben ik het er ook mee eens dat we nu in het hier en nu zitten, en NU aan onszelf moeten gaan werken om het forum prettig te houden voor iedereen.

Dat kan, met de posting van Cross in combinatie met een beetje respect naar elkaar toe prima denk ik.
Je hoeft het helemaal niet met elkaar eens te zijn om elkaar en elkaars mening in zijn waarde te laten.

Wat ik alleen niet begrijp is dat het hier gaat over problemen en ruzie...
Ik ervaar dit helemaal niet zo.
We hebben geen ruzie, enm een probleem is er eigenlijk ook niet.
Het enige wat we in dit topic proberen is elkaars gedachten over het forum te begrijpen om eventuele problemen te voorkomen....toch?

En als we elkaars topics niet bevuilen met off-topic gedrag dan zijn we al een heel eind. Als we off topic willen gaan door gein of ernst op de verkeerde plaats, dan is daar het off topic topic voor.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 14:07

ANNETTE050 schreef:
Wat bedoel je nu. Dat ik niet het recht heb om mijn menig te uiten? Er is hier een basisdiscussie gaande en ik mag daar mijn mening toch over geven?
Jij geeft toch ook een mening over een discussie tussen personen....pardon?

Zoals je hebt kunnen lezen!!! heb ik dit topic geopend met een bepaald doel. Daarbij heb ik aangegeven GEEN discussies te willen over andere onderwerpen, dus ook geen bemoeizucht of gehakketak tussen leden onderling. Er is hier ook helemaal geen basisdiscussie gaande, dat heb je verkeerd begrepen denk ik.
Ik heb gevraagd om inhoudelijke reacties zodat we met zn allen nog eens terug kunnen zien wat een ieders insteek van het forum is.

Ik geef dus geen mening over jullie discussie/ kritiek op een ander, ik vraag je alleen vriendelijk maar dringend om dit elders op het forum of prive te gaan doen

Laatst aangepast door
JOLAN931
op donderdag 25 augustus 2011, 14:09
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 13:43

Ik heb vriendelijk verzocht om van dit topic geen uitgebreid discussietopic te maken, want na 25 pagina's zien we door de bomen het bos niet meer.

Chatuliem/Mariska: Je stelling over het feit dat opleidingsniveau niet uitmaakt is duidelijk! (ook voor mariska denk ik, en anders kunnen jullie daar vast wel samen over mailen Knipoog smiley )

Josina: Iedereen (denk ik) heeft met jou te doen aangezien het lichamelijk niet lekker gaat. Ik denk dat het duidelijk is dat je als voorbeeld wordt gebruikt en dat het niet persoonlijk is bedoeld als men aangeeft niet ieder topic daarover te willen lezen.

Annette: Er is een discussie gaande tussen Chatuliem en Josina. Ik heb verzocht er geen discussietopic van te maken en ik verzoek je om: of je zelf er niet mee te bemoeien, aangezien het je niet aangaat, of...Om het per mail duielijk te maken als je je er liever wel mee bemoeid

Imke: Dit topic is niet bedoeld om iemand aan te spreken op zijn/haar manier van formuleren van hun zinnen, doe dat liever persoonlijk.

alle anderen, en ook bovenstaanden voor zover ze INHOUDELIJK hebben gereageerd: bedankt!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOLAN931
Ga naar pagina Vorige 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 ... 40 Volgende
Pagina 16 van 40