ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 147 148 149 150 151 152 153 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 13:08
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

WILLEMIJN232 schreef:
Het nieuwe boek van Geert Mak gaat over John Steinbeck......ik heb het gekocht maar krijg het nog niet op mijn ereader.....
Boze smiley

Ja, da's vervelend....Ja, ik lees ouderwets, zonder e-reader, gewoon stapel kussens onder me, goede postitie en ...lezen.... Knipoog smiley

Maar ik kan me voorstellen, zoiets hoort 't gewoon te doen, en als het het niet doet is dat irritant. Is ook zo als je op de pc ff iets hebt wat niet loopt hoe het hoort...

Sterkte... Knipoog smiley !!!!!!

Ps: een buurman, of pc-nerd neefje, of een familielid/vriend die daar verstand van heeft is dan soms een optie, of ff terug naar de zaak...

Ja, hij heeft een boeiende verleden, zoals de meeste goede schrijvers, ook Alfred Hitchcock... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 12:53

INGE721 schreef:
Ik durf het bijna niet te schrijven

Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley

Maar ik ben de gelukkige klas van Theo Thijssen weer aan het (her)lezen.
En er zijn altijd weer fragmenten waar ik zo vreselijk om moet lachen Lachende smiley

OOOh, die heb ik ook gelezen, steengoed boek!!!!

Ja, wel wat jaartjes terug, was toen jaar of 14 Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 12:50

John Steinbeck's: Het onrecht van de sterktste...

Jaren 1936 amerika. In dat jaar is ook het boek geschreven.

Fruitplukkers trekken van de ene oogst naar de andere, voor een te weinig loon...de paar grootgrondbezitters, kapitalisten hebben de macht.

2 mannen, Jim en Mac, ook wel rooien genoemd, forceren staking.

Spannend , goed, Ja, het gaat zowel over de algemene staking, hoe die wordt voorbereid en verloopt als over individuen. die slapen in een lekkende tent, bijna niet te eten, geen douche, en dan nog vechten en staande blijven...

Ja, ff iets te weinig tijd, en ben alweer in me volgende boek, dus even deze beschrijving gekopieerd:

Boek gevonden op : antiqbook.com
Brussel, Reinaert, 1976. Gebonden, met stofwikkel, 283 pp. Een hard boek (ook ongekuiste taal) over onrecht tijdens de crisisjaren in de USA. Wat gebeurt er tijdens een staking, hoe bespelen vakbondsleiders het ongenoegen en wat doet het groepsgevoel (massificatie) met het individu? Dat zijn de centrale thema's van het boek. De originele uitgave verscheen in 1936. John Steinbeck (Salinas (Californië), 27 februari 1902 � New York, 20 december 1968) was een Amerikaans auteur en winnaar van de Nobelprijs voor de Literatuur in 1962. Very good

En ik wil nu 'East of Eden' van hem lezen.....'De parel' heb ik al gelezen, ook wat films van hem gezien....

Waarom kunnen sommigen zo goed schrijven? Zelfs als ze niet meer leven, leven ze voort in hun boeken, en kijken neer vanuit de hemel, hoe men met veel enthousiasme hun boeken leest... Lachende smiley , of films bekijkt.... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 8 september 2012, 12:50
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 02:20
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:35

WILLEMIJN232 schreef:
Dat heeft toch niets met trouw aan de Bijbel te maken????? De Bijbel is ook de leidraad in mijn leven ....maar daarom hoef ik niet om de klip klap met Bijbelteksten te wapperen
En vergeet ook niet: ook de Bijbel gaat met zijn tijd mee, vernieuwende theologie heet dat en daar kan je niet omheen of je nu wilt of niet.......dus star vasthouden aan die citaten terwijl er al weer andere ontwikkelingen zijn over die teksten heeft niet zoveel zin...
Kijk alleen maar wat ik hier las: Sommige Evangelie gemeenten mediteren ook....Ja, ook die gaan met hun tijd mee.....

FILIA110 schreef als reaktie op Willemijn hierboven: Matth 7 :

Ingaan in het Koninkrijk der hemelen

13Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt , en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.
15 Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. 16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen: men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels? 17 Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort. 18 Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen. 19 Iedere boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. 20 Zo zult gij hen dan aan hun vruchten kennen.

21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

Tweeërlei fundament

24 Een ieder nu, die deze mijn woorden hoort en ze doet, zal gelijken op een verstandig man, die zijn huis bouwde op de rots. 25 En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en stortten zich op dat huis, en het viel niet in, want het was op de rots gegrondvest. 26 En een ieder, die deze mijn woorden hoort en ze niet doet, zal gelijken op een dwaas man, die zijn huis bouwde op het zand. 27 En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en sloegen tegen dat huis, en het viel in, en zijn val was groot.

Filia,

Ja, je bent grijs, eruitgezet, of zelf gegaan, weet niet.

Toch, je kan meelezen, wou je dit meegeven:

Met bijbelteksten wapperen is alleen oke, als het ter opbouwing is, ..

Fil 4

4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u!

5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend.

De Here is nabij.

6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God.

7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus.

8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat;

9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing

en de God des vredes zal met u zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 01:19
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

'Lily' gezien met Lily in de hoofdrol als Leslie Caron.

Een film die je gezien moet hebben, available op tcm, mgm etc.

Ook zeer, héél erg goed is Gigi, ook van Leslie Caron. En die moet je eigenlijk ook gezien hebben!

Info Leslie Caron: Leslie Caron in 2009.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 8 september 2012, 01:30
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 september 2012, 18:14

Trouwens, Beste Filia, de rest van je, die posting geeft mij ook vraagtekens, grote vraagtekens.

Daar kom ik later nog op terug, ivm tijdgebrek nu.

Mazzel! en laterz!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 september 2012, 17:41

FILIA110 schreef:
ik heb jou ook NOG NOOOOOOIT BIJ MIJ GEHAD OM EENS NAVRAAG TE DOEN!

Klinkt als een niet echt christelijk verwijt naar Jol... Twijfelende smiley
EN NU EVEN VERDER JE STUK:
Quote:
iK LEES HIER, WAT MENSEN OP HET FORUM PLAATSEN...DAAR HEB IK HET VAN....EN DAT IS WEL DUIDELIJK DAN..ALS ZE DAT ZELF OPSCHRIJVEN, ANDEREN IS DAT OOK AL OPGEVALLEN.

En hou eens op hier met je eenzijdige manier van Christen zijn. Bij mij zoek je net als een Farizeeër alleen maar naar die punten, waar je mij op kunt aanvallen (deden ze bij Jezus ook, weet je wel) als een muggenzifter, omdat je mij gewoon niet moet en van daaruit ben je constant bezig om mij op een ONHEUSE MANIER aan te vallen. PATHETISCH GEWOON.

Ga eens even kijken, wat die Willemijn niet allemaal doet? Daar hoor ik je nooit over: kijk eens hoe zij bijv. Jane aanviel. Jane, die geen vlieg kwaad doet, maar wel altijd van Willemijn ZEPERT OP ZEPERT KRIJGT. Jane mag niet VERMANEN, ze mag haar getuigenis ook niet op een rustige manier hier opzetten en wat ze niet allemaal hier op het forum mensen verbiedt om te doen...ook mij...zij wil de dienst uitmaken hier. Maar zo gaat dat niet.

Datgene wat in de bijbel staat, dat maaktde dienst uit en moet ook hier de dienst uitmaken.

Kijk eens, wat Willemijn hier allemaal aan grillige reactiepatronen ten toon spreidt. Gewoon niet meer gezond!!!

Zo beklaagd ze zich, dat ze van iemand een keer een mail heeft gehad, die haar het hellevuur heeft toegewenst...tja..absoluut natuurlijk verwerpelijk om te doen voor een christen..., maar wat doet Willemijn. Omdat zij die mails krijgt, gaat ze dat afreageren op een ander en geeft dat als motivatie dat ze tegen een ander net zo gemeen kan doen, want iemand heeft haar een keer een dergelijk gemeen mailtje gestuurd. Ze reageert datgene, wat een ander doet op bijv. mij af. Wat heb ik te maken met het feit, dat iemand anders haar een gemeen mailtje stuurt. Kan ik daar wat aan doen? En is dat voor haar een rechtvaardiging dan om dan maar tegen anderen ook maar gemeen te doen? Dat lijkt me toch niet.

Kijk...en het lijkt wel of je daar helemaal blind voor bent. Dat wil je niet zien...en dat bespeur ik aan alle kanten. Ik vind jouw manier van doen alleen maar erg triest, omdat ik bespeur, dat je er alleen maar gericht op bent om mij MET ALLE GEWELD in het verdomhoekje te drukken en te houden. Ga je haat ergens anders op afreageren maar niet op mij!

Volg jij je GEVOEL maar, IK NEEM JEZUS WEL, DAT LIJKT ME VEEL GEZONDER EN WIJZER...

Quote:
Volg jij je GEVOEL maar, IK NEEM JEZUS WEL, DAT LIJKT ME VEEL GEZONDER EN WIJZER...

Ik heb verder geen zin om je hele posting te beargumenteren, alleen ff deze laatste zin van jou:
Quote:

Het lijkt wel zoiets van: IK NEEM EEN APPEL/BANAAN(JEZUS), VEEL GEZONDER DAN DIE SIGARET, VELE SNOEPEN , NOEM MAAR OP....
EN:
Quote:
Volg jij je GEVOEL maar,

WAAROM DENK JIJ DAT GOD ONS GEVOEL HEEFT GEGEVEN ONDER MEER?
OM TE GEBRUIKEN. IETS KAN NIET GOED AANVOELEN. EN DAN KAN JE DAARNAAR LUISTEREN.

Kijk, juist in veel groepen wordt dat luisteren naar je gevoel ontmoedigt, zelfs verboden. Je gevoel komt voort uit het vlees, wordt er gepredikt, dus niets goeds komt voort uit dat gevoel....

Dus, naiefe, labiele mensen die al veel hebben meegemaakt, ja, die worden nog meer beschadigt, doordat ze niet meer naar hun gevoel luisteren en alles doen als ware een robot, of toneelspel, maar het, wat dan ook, is iig niet meer van zichzelf.

Jij doet dat ook, je zegt:
Quote:

Het lijkt een soort verwijt: gevoel versus Jezus....

En, we hebben dus ook nog verstand. en die moet je ook niet uitschakelen.
En het gevoel uitschakelen, lijkt mij héél onverstandig.
Dan onderdruk je als het ware wat je voelt, en dan kan je in ondragelijke situaties komen.
Komt bij, het gevoel moet er toch uit. dus dan komt het er vroeg of laat op een andere manier uit...

NB: Ja, voor het geval je dit leest, ik weet dat je op 'grijs' staat...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 7 september 2012, 18:22
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 september 2012, 17:13
BerichtOnderwerp: liefde en waarheid

Geplaatst: zondag 2 september 2012, 14:22

SHANITA130 schreef blauw:

Willemijn schreef:
En dan kom je bij de kernboodschap van het evangelie: Jezus heeft niet geleefd om het lijden en verdriet weg te nemen maar wel om ons vrij te maken. Alleen door wat je overkomt, wat je wordt aangedaan of jezelf aandoet, op je te nemen, te doorleven, zoals Jezus deed.

Dus niet de wealth en health evangelie's die zovelen zoveel narigheid hebben gekost...als je gelooft heb je nooit meer dit en altijd dat...

Hier kom je bij de barmhartigheid.

En Hier: Wij hebben als christen wel een opdracht:wees barmhartig zoals God ons ook barmhartig is. En de betekenis van barmhartigheid is toch dat je degene troost die bedroefd is, helpt om iemand uit zijn depressie te komen, herstelt waarin je de ander pijn hebt gedaan en zacht maakt wat verhard is in je leven? En het is voor mij persoonlijk ook het antwoord op het lijden in de wereld, Het zien, het benoemen er iets aan doen......het omzien naar de ander

Dit is ook zo: Dus nee, ik vind niet dat je de ander te pas en te onpas met jouw meningen om de oren moet slaan en dat als de enige Waarheid te zien.....
De geschiedenis leert ons dat er zoveel kerkgenootschappen zijn omdat we allemaal de Bijbel anders lezen . Er zijn geen feiten alleen interpretaties.

Valt niets aan toe te voegen gewoon, perfect opgeschreven.

Geplaatst: zondag 2 september 2012, 16:44, Chatuliem:
Quote:
Ik wil me liever laten leiden door de Bijbel dan me heen en weer te laten meegaan door de meningen van mensen.

Ik hou me ook aan de bijbel, zeker.

Maar ja, God geeft ook gevoel en verstand om te gebruiken ;)
Iig, Dit stukje van Willemijn, komt mi helemaal overeen met het Evangelie.
Willemijn schreef:
En dan kom je bij de kernboodschap van het evangelie: Jezus heeft niet geleefd om het lijden en verdriet weg te nemen maar wel om ons vrij te maken. Alleen door wat je overkomt, wat je wordt aangedaan of jezelf aandoet, op je te nemen, te doorleven, zoals Jezus deed.

Ja, en door deze stukjes voel ik me gesterkt!Dus niet van wat ik vaak hoorde: Omdat Jezus voor ons is gestorven hebben wij nu helemaal geen probs meer, moeilijkheden of ziektes, en zelfs wel financiele en alle voorspoed...Vind ik gevaarlijk deze doctrines, die ik toch wel jaren heb gehoord.

Neehee, denk ik nu,
God helpt ons, is bij ons....er zullen altijd moeilijke tijden zijn, voor de een minder en anders dan voor de ander, voor de een meer dan voor de ander, maar als je ook geluk kent, ja, dan kan je bidden voor moeilijke dingen. En God kan voorzien, door iemand op je weg te sturen, dingen als internet gebruiken om je iets in te laten zien, je laten genieten van een goed boek...noem maar op, hoeveel mooie en goede dingen er zijn in deze gebroken wereld, en vooruitzicht op eeuwig leven!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 7 september 2012, 17:19
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 september 2012, 15:59

Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 16:09
Cortazar: Ja ....
De christenen , die niet in de Godheid van Jezus geloven , de dominee in Zeeland , Klaas Hendrikse genaamd , die een boek heeft geschreven wat heet ......Geloven in een God die niet bestaat.
Wiersinga , Kuitert , Den Heyer .....allen theologen ( nadruk op -logen )
die Gods almacht en grootheid met voeten treden.
Wat is daar mis mee zullen de vrijzinnige broeders en zusters denken , waarom zou Hij de Enige God zijn?

FF een reaktietje zo ff tussendoor.

Ik heb een keertje bij iemand thuis ff een stukje uit Kuitert gelezen: Wat schrijft die man een hoop ongefundeerde onzin...

Ja, tis wel enkele jaartjes geleden, ik weet ook niet meer precies wat ie schreef, ja, het was wel anti-christelijkgeloof, dat weet ik nog wel.

Nou hoeft anti christelijk schrijven nog niet eens direkt slecht schrijven te betekenen.

Maar ja, weet dus niet meer wát ie nou precies schreef, maar weet dus nog wel wat ik erbij dacht toen ik het las: 'wat een hoop ongefundeerde oninteressante onzin.'. Dat dacht ik...

Zo, was ff een tussendoor reactie,

Laterz!!! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 7 september 2012, 16:39
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 06:41

.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 6 september 2012, 07:17
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 05:52

[quote=WILLEMIJN232]Ik veroordeel mensen die vloeken en dat vind ik als iemand tegen mij zegt: Jij bent Jezus christus niet....
ik vind Jan Zijlstra occulter dan mijn yogales hoor.Hoe die mensen geld afhandig maakt en mensen in trance brengt vind ik gewoon schandalig.....

IDD! en dan ook alle Hinns, Nelen, Kampen, Berea's en gebraden Haantjes!!!!

Narcisten! Hoogste soort.

Juist bij mensen die nog dat sprankje hoop hebben om te genezen en daar nog het nodige voor neer moeten tellen.....

IDD! Schandalig! En die mensen die zijn beïnvloedt, wat denk je dat die met hun
christelijkheid voor schade toebrengen....'je moet je zus niet helpen'. (wij zien liever dan jou geld en aandacht naar ons gaat, en dan met name je geld.
En dan: 'Ja, zelfs mensen van de kerk zeiden dat ik jou niet moet steunen...'.

Je kan ook nog op de foto voor en na de genezing(niet gratis uiteraard)

Schofterige Inhalige De@#$%$#!

Maar ja, als mensen daar in geloven moeten ze het om mij niet laten.
Ik ben ook duidelijk in mijn visie over yoga en heb nog nooit meer gedachten over de zonnegroet gehad dan dat hij knap moeilijk is om uit te voeren , als jij daar weer van alles bij wil halen doe je dat maar....
Voor mij is deze discussie gesloten, kan mijn tijd beter en leuker besteden !

Ik ook, Willemijn! Ik geniet van je wijze stukken die je altijd schrijft. En ik leer heel veel van jou!

Daarom deze zonnestraal groet, voor deze mooie nieuwe dag!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 15:33

PETRA944 schreef:
dit stuk chat van je vind ik weer zo onchristelijk, laat shanita ruimte hebben voor haar schrijven, je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ook haar denken en gevoel is belangrijk en dan schrijf je verder over corrie ten boom en een kampbeul vergeven.....zo moeten we allemaal nog heel wat leren als cristen, zelfs voorgangers dus.

Hai Petra!

Heel tof dat je voor me opkomt.

Ben het met je eens.

Alleen, het verschil tussen Chat en Herman Lichtblauw is, Chat speelt open kaart.

Herman Lichtblauw schreef mails waarin die hele andere dingen zei dan op het forum, bijvoorbeeld...

En ja, ik zeg niet altijd even leuke dingen maar ja, die zijn, mijn waarheid, mening, ik denk dat en vind dat.

En ja, misschien niet leuk wat ik schrijf voor sommigen, wat Chat zei ook niet leuk, maar hij speelt open kaart, en niet heimelijk mailtjes met hele andere dingen schrijven, strijd met open vizier zeg maar.

Fijne Dag! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 14:54

JOL252 schreef:
Geen idee of dit zo voor Corrie was.
Als iemand tot vergeving komt hoeft dat nog niet eens gekoppeld te zijn aan wat de dader aan inzicht heeft... (al kan het wel mee helpen en erkenning aan je geven :))

Ja, ik had dat zowel gehoord als zelf gelezen.

Er was sprake dat die beul op zijn knieeen huilend vergeving vroeg....

Dan is het mi makkelijker, als iemand die de hele boel ontkend, je belachelijk maakt....en daarin ook anderen meetrekt...broer, zelfs moeder...zie ook films, sites over narcistische persoonlijkheidsstoornis...

Want dan is er geen spake van waarheid en eerlijkheid....en da's een voorwaarde voor vergeving, God vergeeft mij ook niet als ik dingen ontken...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 14:36
BerichtOnderwerp: Pesten...

Pesten komt vaak door mensen met narcistische persoonlijkheid disorder.

Vandaar ff een Filmpje

Ik wou de film eerst onder relaties zetten kon die topic niet vinden, dan zo, kan ook, pesten dekt de lading ook..

Andere filmpjes van dezelfde zijn ook erg goed en leerzaam, voor zowel mannen als vrouwen....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 3 september 2012, 14:37
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 14:02

Ik zal me d'r ook ff mee bemoeien Knipoog smiley

Corry ten Boom kon die beul van dat kamp vergeven, omdat die man, ergens in een dienst, voor haar op zijn knieen zat te huilen en vergeving te vragen.

Even niet om te bagatelisseren wat De Familie ten Boom heeft meegemaakt.....maar als iemand zo voor je staat is vergeven wel ff een stuk gemakklelijker dan als iemand galshard ontkend....

Zo ff me gedachten erover....

Fijne Dag!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 22:11

Misschien heb ik wel symphatie voor Chat in mijn hart.

Da's iets anders dan eerlijk, op een nette manier, zonder scheldwoorden etc, mijn mening plaatsen.

Want dan zou ik niet eerlijk zijn....dat is ook niet je naaste liefhebben, eigenlijk helemaal niet.

Andersom kan ik ook incasseren....ook al ben ik het er wel of niet (helemaal?) mee eens....

Onverschillig je mond houden, das niet fair, denk ik.

Tis niet wilt zwart, er zijn ook heel veel grijstinten.

Fijne Nacht Slapende smiley Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 19:27

@ Chat,

Ik vind dat ze structureel bezig is de evangelische beweging tekort te doen.

Als er niets te kort te doen valt dan zou dat niet kunnen.

Ik vind het sektes of op sektes lijken, uitzonderingen daar..., mijn mening.

Geef mij maar een gewone traditionele kerk, met een gewonen preek, waar gewoon eerbied en ontzag heerst.

En niet een 'uit je dak met Jezus', gillen schreeuwen, vallen, weet ik veel, o ja, tongen, iedereen door mekaar. Niet te vergeten al de 'genezingen'. Enzovoort.

Voor buitenstaanders, 'tongen' zijn eigenlijk 'vreemde talen, zoals grieks, hebreeuws, frans etc.
En velen denken dat ze talen van engelen spreken en doen dat massaal allemaal door mekaar, keihard, als je daar binnen loopt denk je dat je in een mental insitution bent beland, maar dan veel erger.

Het mooie vredige van God wordt om zeep geholpen...door de brainwashing en massahypnose...

En dan nog zeggen dat traditionelen dood zijn geestelijk, en zijzelf levend zijn door al die gaven van de heilige Geest... Zieke smiley

Mijn mening. Op een nette manier. Ik denk dat, ik vind dat.
Na, jarenlange, 20+ jaar, ervaringen als gelovige... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 18:39
BerichtOnderwerp: Tongentaal, een gave of niet

Ja, en doordat jaren gepraat/gepreek over satan, die angst die ik daaraan overhield herken ik....

angst over simplele dingen, overdag bij een pondje wachten, met nog een andere auto, waar nota bene een gezin in zat, man, vrouw, kinderen op de achterbank, en ik verstijfd van angst.....die kinderen konden een misleiding zijn, en ik kon elke moment uit me auto gesleurd worden...en zelf al waren me deuren op slot, dan kon die man me ruit inslaan...dat soort dingen, overal, op elke hoek lag satan op de loer.

Ik wil naar kerken die over de goedheid en grootheid van God preken, en als 't echt ff niet anders kan over de vijand, maar dus niet andersom.

Eventueel later...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 18:26

SHANITA130 schreef:

Dus niet de wealth en health evangelie's die zovelen zoveel narigheid hebben gekost...als je gelooft heb je nooit meer dit en altijd dat...

En Hier:
Wij hebben als christen wel een opdracht:wees barmhartig zoals God ons ook barmhartig is. En de betekenis van barmhartigheid is toch dat je degene troost die bedroefd is, helpt om iemand uit zijn depressie te komen, herstelt waarin je de ander pijn hebt gedaan en zacht maakt wat verhard is in je leven? En het is voor mij persoonlijk ook het antwoord op het lijden in de wereld, Het zien, het benoemen er iets aan doen......het omzien naar de ander

Dit is ook zo: Dus nee, ik vind niet dat je de ander te pas en te onpas met jouw meningen om de oren moet slaan en dat als de enige Waarheid te zien.....
De geschiedenis leert ons dat er zoveel kerkgenootschappen zijn omdat we allemaal de Bijbel anders lezen . Er zijn geen feiten alleen interpretaties.

Ik vind dit perfect opgeschreven door Willemijn.

Het komt helemaal overeen hoe ik erover denk en voel.

Dus ik vind het ook verschrikkelijk slim, als iemand zo kan schrijven, dat je je helemaal begrepen en aagesloten voelt bij het geschrevene.

Met name:
Quote:

Ja, zo is het, denk ik als ik dit lees. en niet van als je gelooft, ben je altijd blij nooit meer problemen, zelfs financiele voorspoed....
en dat zijn leugens chatuliem, en dan is dat voor jou misschien heel jammer dat het uit de evangelische hoek komt, maar daar kan ik niets aan doen.

Dank Willemijn!!! Doet me goed, je stukken!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 18:03

ROLF230 schreef:
Toch zegt Jezus laat je ja ja zijn en je nee nee, de rest is uit de boze, dus het is wel belangrijk dat je ergens voor staat.

Da's in een andere context, vind je vorige stuk erg goed, ga dr later op in! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 17:47

SHANITA130 schreef:
Captive Minds : Hypnosis and Beyond. [FULL].mp4

Vertaling: Gedachten gevangen, gevangen geesten van mensen, hersenen, hypnose en verder....

film kan toch ondertitled of vertaald worden?

S. Filmgek in alle soorten ;)

Bij ongeveer 42 minuut gaat 't over sektes: ik herken: het weinige slapen, 4 uur per nacht, het uren in tongen 'bidden;, 7 Preken op één dag, met zijn 10nen op één slaapkamer, maar wel je hele inkomen inleveren, en leven van 2de hands kleding, die kerkgangers gaven.
10tje in de week zakgeld.

Een ding moet ik ze nageven: het eten was delicious...werd goed gekookt..surinaams, indisch, etc.

Het verheerlijken van de pastor en zijn gezin...de angst op de pastor zijn vrouw haar gezicht, als een knappere vrouw als zij in de buurt van haar man kwam..waar ik me erg over verbaasde...men was hier toch niet in het vlees, maar in de geest?

Later meer eventueel...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 2 september 2012, 17:48
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 16:43

SHANITA130 schreef:
Brianwashing, net als dat vallen in de geest, enzovoort. Gevaarlijk, denken en doen hoe de massa doet, en hoe het komt, bijvoorbeeld bij Hitler....

En je dan laten geloven dat traditionele kerken dood zijn, en meer van die onzin....

The Wave

Je moet wel goed engels kennen, kwaliteit film had ietsie beter gekund, maar als je goed engels ken, is het goed te volgen.

Mazzel!!!

Knipoog smiley

En als je dan die strenge opvoedingen van toen in beschouwing neemt, gehoorzaamheid hoe dan ook,
Luisteren en doen wat gezag, ouders in dit geval, en leraren etc. was veel belangrijker dan zelf een mening hebben...waardoor men haast niet meer zelf kan denken, want dat werd niet toegestaan, vragen stellen ook niet: zie ook Alice Miller's : 'gij zult niet merken'....op google ofzo, marktplaast, whatever..
Ja, dit speelt dus ook mee.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 16:26

Captive Minds : Hypnosis and Beyond. [FULL].mp4

Vertaling: Gedachten gevangen, gevangen geesten van mensen, hersenen, hypnose en verder....

film kan toch ondertitled of vertaald worden?

S. Filmgek in alle soorten ;)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 2 september 2012, 16:28
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 16:03

info wiki, the wave

Dat ik dit erin zet is omdat ik wil weten hoe dingen kunnen.

Dat je wordt voorgespielgelt, in groepen, als je gelooft heb je nooit geen pijn meer en verdriet alleen voorspoeden financieel ook, traditionele kerken zijn dood, etc Heeft er voor groot gedeelte mee te maken.

En het massaal niet geloven van i-slachtoffers...door eigen familie nota bene...heeft er voor groot gedeelte ook mee te maken....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 2 september 2012, 16:05
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 15:35

Brianwashing, net als dat vallen in de geest, enzovoort. Gevaarlijk, denken en doen hoe de massa doet, en hoe het komt, bijvoorbeeld bij Hitler....

En je dan laten geloven dat traditionele kerken dood zijn, en meer van die onzin....

The Wave

Je moet wel goed engels kennen, kwaliteit film had ietsie beter gekund, maar als je goed engels ken, is het goed te volgen.

Mazzel!!!

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 14:22

En Hier:
Wij hebben als christen wel een opdracht:wees barmhartig zoals God ons ook barmhartig is. En de betekenis van barmhartigheid is toch dat je degene troost die bedroefd is, helpt om iemand uit zijn depressie te komen, herstelt waarin je de ander pijn hebt gedaan en zacht maakt wat verhard is in je leven? En het is voor mij persoonlijk ook het antwoord op het lijden in de wereld, Het zien, het benoemen er iets aan doen......het omzien naar de ander

Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 14:09
BerichtOnderwerp: Met elkaar de bijbel door: Genesis

En nu moet ik weg; daar hebben jullie geluk mee anders gink nog ff door Clown smiley[/quote]

Nee jammer, bij jou kan ik boeiend doorlezen Knipoog smiley

Ja echt Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 13:46
BerichtOnderwerp: Met elkaar afvallen?

Gewoon de fiets pakken, lezen, mooie films kijken, alles om aandacht van eten af te leiden, maar dat je wel een leuke tijd hebt.

Ik was me hele leven rond 45 klilo, maatje 34 paste alleen. bij de meeste winkles hebben ze geen maatje 34...

Nou kwam ik eerst aan, 67 klio...

Tijdje erna woog ik 74...

Ja 45 kan en hoef ik niet meer te wegen, maar het hoogste wat ik mag wegen van mijn BMI is 63/64.

Dus....

Maar ja, ik maak er geen levensdoel van, bijkomend probleempje hoor, mijn zelfvertrouwen ligt er niet aan dat ik ietsie pietsie dikker ben...

Ik kan nog steeds een goed boek lezen, een goede film kijken, lekker fietsen, werken, en me vrienden zijn me vrienden ook al ben ik ietsie dikker Knipoog smiley

Maar ja, mijn doel is wel weer 63/64 klio natuurlijk...

Ja, ik kwam laatst iemand tegen die had me enkele jaartjes niet gezien, dus ja, van 45 kilo, naar 74, ze bleef lachen, elke keer als ik iets zei, wat dan ook, barste ze weer in lachen uit.
Ja, om me lachen, me niet uitlachen, daar is het ook helemaal geen type voor, om uit te lachenKnipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 2 september 2012, 14:01
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 13:31

Willemijn: Wij hebben als christen wel een opdracht:wees barmhartig zoals God ons ook barmhartig is. En de betekenis van barmhartigheid is toch dat je degene troost die bedroefd is, helpt om iemand uit zijn depressie te komen, herstelt waarin je de ander pijn hebt gedaan en zacht maakt wat verhard is in je leven? En het is voor mij persoonlijk ook het antwoord op het lijden in de wereld, Het zien, het benoemen er iets aan doen......het omzien naar de ander
Dus nee, ik vind niet dat je de ander te pas en te onpas met jouw meningen om de oren moet slaan en dat als de enige Waarheid te zien.....

Mee eens.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 september 2012, 15:15
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Thank God for good movies, books, en tv programs! Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 147 148 149 150 151 152 153 ... 235 Volgende