Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 10:08
Onderwerp: Welke partij stem je op en waarom?
|
|
|
wat hier stond is verwijderd door mij. het was in mijn ogen niet cm waardig.
wat er stond is gemeld bij christianmatch
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 17 februari 2010, 20:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 22:30
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
ik heb ooit uit protest op de sgp gestemd omdat ik het totaal niet eens was met wat de andere partijen wilde.
maar sgp stem ik niet meer, omdat zij weigeren vrouwen een politieke baan te geven. helaas zijn er ook vrouwen die niet mogen stemmen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 22:22
|
|
|
Ook een vraagstuk.. de prostitutie.
Kunnen wij als christenen wel stemmen op een partij die prostitutie uit de illegaliteit wilt halen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 22:13
|
|
|
ik gebruik vaak de stemwijzer om te kijken waar ik op uit kom en het is zelden een christelijke partij.
en toch laat ik de etische vraag stukken zoals abortus en euthanasie een rol spelen.
doe ik dan wat fout?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 21:58
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Heerlijk Mariska, hier mag je tenminste reageren op elkaar! en wordt m'n mond niet gesnoerd. Bij het kiezen voor een politieke partij, zijn ethische vraagstukken heel belangrijk voor mij. Dus dan blijven er maar een paar partijen over. Ook vind ik het belangrijk, dat een partij een sociaal beleid voert. Mijn stem gaat naar een christelijke partij. |
Heerlijk om zo wat te mogen zeggen. Vrijheid van meningsuiting.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 21:51
|
|
|
aangezien er elders op het forum geen politieke discussie gevoerd mag worden, hierbij een nieuwe waar het wel mag.
In hoeverre houden we rekening met etische vraagstukken omtrent ons stemgedrag. Nemen we dat mee, of negeren we het?
alle onderwerpen mogen aan bod komen.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 16 februari 2010, 22:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 21:11
Onderwerp: Je zou graag een relatie willen. Maar hoe?
|
|
|
Schroom niet Arjan, kom gewoon naar de chatbox waar leuke mensen zitten. Zo leer je ze ook kennen en dat kan een aanleiding zijn voor prive contacten en wie weet....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:46
Onderwerp: Minaretten.
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Halve maan dus,ontsierd al vele jaren,Chr Nederland. Als ik het OT leest,kregen koningen bevel,om alles van vreemde godsdiensten en heiligge palen,af te breken en te verbranden. Wij horen regelmatig in de Kerkgang,God duld geen andere goden voor zijn Aangezicht. Ook uw Naaste Liefhebben dus,maar dat betekend niet,ook hun goden te respecteren,wat nu onze politiek zeer ontwricht. Ook Boedisme,heeft al vele jaren zijn intrede gemaakt in ons land,vele Chr doen ook aan Yoga,voor geestveruiming,en homeopathie. Allemaal Kerktorens,waar Jezus onkend word,en God als Abbah. Bij elke Kerktoren met Kruisbeeld,die gesloopt word,Huilt God. En bij elke Minaret die gebouwd word,Huilt God ook. Amterdam Huilt zong Rika Jansen,toen de grootste Joodse Gemeentschap ter brandstapel ging. Er kom een tijd dat resterene Nederlandse Christenen huilen,voor de geloviggen op de brandstapel,onder de vlag van mohamed.
Die geen hoofdletter waard is.
Dan kost het ook maar mijn dood,maar Jezus zal ik niet veraden. |
Zij ( de anti-christ) kunnen hooguit je leven pakken, maar jouw ziel krijgen ze nooit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | jazeker. Maar ik dacht dat het niet de bedoeling was om elkaars mening in te gaan. |
mag dat niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mijn stem gaat dit jaar uit naar de VVD. Ik hoop er nog voor de zomer twee keer op te stemmen. |
heb je wel eens nagedacht hoe de vvd over abortus en euthanasie denkt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 17:45
Onderwerp: zeilmeisje
|
|
|
Bij Laura was het de wil om de JONGSTE te zijn die alle wereldzeeën had bevaren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 17:13
Onderwerp: RODE BALK!!!!!!!!
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | 't Is wel een goede methode om van een verslaving af te komen! |
is er dan iemand cm verslaafd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 17:03
|
|
|
in 2 minuten tijd 2x de rooie gezien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:33
|
|
|
HENK710 schreef: | Is dit de beschrijving van je nieuwe aanstaande date? Dat hoort toch ergens anders op forum? |
ow ja is waar ook ik is maar blond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:13
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Men dit niet leuk meer Masaal rood zowel pv als in de chat... Verscheidene mensen waaronder ik konden de site niet eens meer op komen erg jammer |
ik ook een mega lange rooie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 15:42
Onderwerp: Welke Bijbel lees jij?
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Zolang God niet Dood word verklaard,is elke vertaling mij best. Maar de Statenvertaling is ernstig,dat mag ik graag lezen. En de oude Psalmberijming,kan je zo heerlijk in meegalmen.
Welzalig zijn de oprechten van gemoed,daar kan geen ene vertaling tegen aan vind ik. En het Hijgend Hert der Jacht omkomen,heeft ook een duistere geest vertaald,in een hinde of zoiets. |
Een hert of hinde, wat maakt het uit. Een hinde is een vrouwelijk hert.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 00:21
Onderwerp: Aardbeving
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Nederland lig onder de zeespiegel. Bewust heb ik 1953 meegemaakt,die storm van geweld,is ook door deltawerken niet te keren,als Gods Toorn ontbrand. |
Is een natuurramp wel Gods toorn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 00:17
Onderwerp: zondag
|
|
|
THOMAS968 schreef: | De VVD deelde vandaag folders uit met:
Shoppen is ook zondagsrust.
Die zondagsrust van het winkelpersoneel telt kennelijk niet maar dat is toch al niet de groep waar de VVD graag voor op komt. Ik schreef het al eerder: hou de zondag apart (heilig hem) en laat het een dag zijn die werkluw is, de dag dat de meeste mensen aan sociale contacten kunnen doen en voor recreatie, dat is voor iedereen goed. Bovendien kunnen christenen dan in alle rust naar de kerk en naast bovenstaande zich ook wat bezinnen. Of iets anders dat je goed vindt.
Al deze dingen zijn goed voor de samenleving, alleen mogelijk minder voor de commercie en dat is een politiek gegeven. De VVD ziet dat helaas ook. Nu de andere partijen nog met een ander standpunt. Ik ben niet tegen commercie maar zes dagen is wel genoeg, ook voor het personeel.
Thomas |
Als je op de VVD stemt, stem je dus ook voor koopzondagen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 21:19
|
|
|
vanaaf in een half uur tijd ca 5x de rooie gezien hier
zeker sneeuw op het lijntje
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zondag 14 februari 2010, 21:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 20:30
Onderwerp: winter
|
|
|
Ik zei een keer tegen iemand dat ik het regenachtige weer beu was. Die persoon zei, je moet dankbaar zijn dat we regenachtig weer hebben. Ik mocht niet schelden op het weer. Heerlijk om kletsnat te worden als je door de regen moet fietsen.
(zelf fietste ze amper, ze deed alles met de auto.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 20:24
Onderwerp: gebrek aan inlevingsvermogen?
|
|
|
Jaren geleden kocht ik een 2 persoonsbed. De verkoper vroeg of mijn partner niet mee moest beslissen. Ik liet duidelijk blijken dat ik aleenstaand was. Toen maakte de verkoper een opmerking van, nou dat is wel saai slapen en kom je nooit aan je trekken.
verkopers.. grrrr
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 20:13
Onderwerp: Ruilhoekje
|
|
|
Nee hoor, blijf jij maar die mysterieuze schone uit het hoge noorden...
Maar je draagt wel leuke schoenen.
Waar wil je die tegen ruilen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 22:26
|
|
|
IMRE695 schreef: | Winterbanden? Da's iets voor rijke mensen!
En Mariska kan die appeltaart heus wel alleen de baas. En uitdelen aan voorbijgangers kan natuurlijk ook. Dat is best een mooie gedachte. Het delen van de appeltaart. |
nou ik verzamel voetbalplaatjes voor onbekende kinderen. en ik heb vannochtend aan een oud dametje een paar unox wanten gegeven.
(heb zelf 2paar, 1 voor gebruik en 1 voor de verzamelling van unox artikelen).
helaas geen zelfgebakken appeltaart, maar wel een kleintje gehaald.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 20:20
|
|
|
IMRE695 schreef: | Vlinders? Welke vlinders?
Ze vond het erg koud weer buiten en toen was ik zo hoffelijk om een warm vest aan te bieden. Like a sincere gentleman. Als beloning voor mijn genereuze aanbod, bood zij toen aan om appeltaart te bakken en snert te koken.
Ik had alleen een transportprobleem. Als ik vlinders had gehad, dan was ik wel naar haar toe gevlogen.... |
idd imre. om duidelijkheid te verschaffen er niks tussen ons.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 17:11
Onderwerp: Nieuwe knop: dit is niet okee
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Sja er werd erg off-topic gereageerd. Die posts heb ik verwijderd. |
op veel onderwerpen word vaak off-tpoic gereageerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 17:08
Onderwerp: winter
|
|
|
IMRE695 schreef: | Wellicht had Bonifatius beter in de winter naar Friesland kunnen komen in plaats van in juni. |
dan had ie waarschijnlijk een 11 stedentocht kunnen schaatsen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 16:59
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik weet het ook niet meer, Mariska. Het lijkt erg op het verhaal van de man die een kool en een geit wilde sparen. Hoe deed hij dat ook al weer?
Jij hebt een vest nodig om boodschappen te doen om mij gastvrij te kunnen onthalen, maar als je geen boodschappen kunt doen, kan ik niet komen, anders heb je niks te eten en ik kan niet terug naar huis fietsen op een lege maag. Wie heeft er een intelligente oplossing? |
Ik heb de boodschappen maar zelf gedaan. Op dit moment ben ik bezig met de snert.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 12:48
Onderwerp: profiel
|
|
|
GERT217 schreef: | Wie heeft er ook problemen mee om op het profiel iets bij te voegen maar je kunt het niet opslaan. Ik heb de redactie al ingelicht hierover en heb het advies gedaan maar het lukt nog niet.
Ik zie wel meer profiels die alleen het geloof heeft ingevuld. Weet wel dat zegt nog niet alles maar toch. |
Niet iedereen vult zijn volledige profiel in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 12:05
|
|
|
IMRE695 schreef: | Kabouters houden een winterslaap of zitten in het vorstverlet.
Tja, we zullen moeten wachten totdat het echt gaat dooien, ben ik bang. |
Maar dan heb ik niks meer aan je vest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 10:56
|
|
|
IMRE695 schreef: | Tuurlijk mag jij mijn vest lenen!
Maar wie doet dan de boodschappen? |
Goeie vraag. Ik ben nog geen kabouter tegen gekomen die het wilt doen.
|
|
Naar boven |
|
|