Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:52
Onderwerp: Herfstwandeling
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De volgende wandeling kunnen we plannen in de eerste weken van januari en zal de titel hebben: Nieuwjaarswandeling... |
Winterwandeling klinkt ook wel goed Chat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:36
Onderwerp: Zingen in de kerk.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | aub zondagsschoolleidsters, hou je ff in...want daar gaat het niet om. |
Ik leid geen zondagsschool Maar heb mijn antwoorden over het zingen in de kerk dacht ik duidelijk weergeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:34
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een zichtbare vorm van het evangelie, dat is de definitie van een sacrament. Zelf vind ik dat met deze definitie het sacrament het gebeuren tekort doet. Ik denk zelf dat een sacrament meer is, dan alleen een zichtbare vorm van het evangelie. Ik geloof dat door een sacrament er iets verandert, op aarde en in de hemel. Ik geloof in de noodzaak van een sacrament. Allerlei facetten, die niet in de definitie voorkomen. Dat kan maar twee dingen betekenen, of het is in de werkelijkheid zo vaag, haast betekenisloos, als de definitie doet vermoeden, of de definitie is niet goed... Ik merk aan jullie eigen bijdrages dat het ergens tussen in zit. De besprenkeling is wel goed, maar daar gaat het niet om. Dit is een vreemde benadering voor mij. Ik heb heel veel respect voor een sacrament en ik zou zeker niet zo de kaas van mijn brood laten eten als sommige van jullie wel doen. Je gelooft er nu eenmaal wel in of je gelooft het wel.... |
Moet deze even goed door laten dringen antwoord hier later op. Maak het me niet zo lastig joh
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:32
|
|
|
MARRY942 schreef: | Ach lieve mensjes...kijk toch over al die walletjes, heggetjes en zelfgemaakte muurtjes heen!!!! Dat doet God ook!!!!! |
Dus we mogen geen discussies meer hebben? Ik respecteer Chat en weet dat tie dat mij ook doet maar daaarom mag je nog wel verschillende meningen hebben, ook al weet ik dat de Heere verder kijkt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:29
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | OUD??? Onzin Erica...alleen hebben...wij(!!!!) met deze leeftijd...onze leeftijd...daar een heel ander gevoel en gedachte over.. Ik denk en voel net zo als jij... Ik kan me nog herinneren dat ik vroeger met de kinderen..SAMEN zong als ik ze naar bed bracht. Wat kan daar iets vanuit gaan!!! Trouwe Vader deze dag...(of nacht) Hield U over mij de wacht. Wilt U ons vandaag nog sparen. Voor de zonde ons bewaren.. Geef ons een hartje wat U mind Maak mij een gehoorzaam kind... Als ik er aan denk kan het me nog heel veel doen. Daar hoef je vandaag misschien(???) ook niet meer mee aan te komen. Trouwens...staan niet veel gezangen en psalmenbundels dicht op de banken....Jammer heel jammer. Hoop dat de jongeren sowieso nog trouw mee gaan naar de kerk... Zouden jullie daar eens wat over willen vertellen hoe de jeugd bij jullie denkt...leeft en voelt...Ik hoop ook niet dat zanggroepen(hoe mooi ook om te horen) de kerkdiensten zullen gaan vervangen om zo nog jongeren te trekken naar een kerkdienst!!!! Geloof toch (en hoop) dat het het woord wat gesproken wordt...de jeugd mag trekken...Dat God ze wil roepen. |
Bij ons zingen de kleintjes nog het liedje HAndjes gevouwen, sluit oogjes nu. En ik ga slapen ik ben moe. Gelukkig hebben wij over jeugd in de kerken niet te klagen, er zijn bij ons geen zanggroepjes maar er wordt wel veel georgeniseerd voor de jeugd rondom de ere diensten heen. Denk aan jeugdclubs, jeugdverenigingen vanaf 12 jarige leeftijd die druk bezocht worden. Twee keer per jaar is er jeugdzondag dat betekent opening op sluiting jeugd werk dan wordt de dienst in het teken gezet van de jeugd. De kinderen zitten dan voor in de kerk. Pubers hebben we veel de meeste blijven kerkelijk meelevend en gaan met vrienden en vriendinnen naar de kerk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:14
Onderwerp: Ga je mee uiteten op 12 November???
|
|
|
MOMO697 schreef: | Dikke knuffel voor jou |
Dank u. Maarre............. Sorry sorry Marianne maar ik haak echt af. Ben gewoon zo onnoemelijk moe dat ik savonds op ben. Maar wens jullie veel plezier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:12
Onderwerp: Het weer
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Huh ..wie wat waar |
Hoe ziet dat eruit Kenje het eten
Maarre was hier lekker vandaag. zonnetje deed weer goed dr best
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:11
|
|
|
YELNIN491 schreef: | iets wat waarschijnlijk niet in jouw woordenboek voorkomt |
Euhhhh stttttttttttttttt Niet tegen Billy zeggen hoor maarre. Ikke weet dat hij dus echt wel moe kan zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:08
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ja, dat konijnenland van jou moet wel iets heeeeeeeeeel bijzonders zijn |
Zo bijzonder dat ze in 1 hok leeft met een hond en katten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:07
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik ben bang dat de muziek de aanbidding bij ons overgenomen heeft Jolan. Daarom ook dit topic. Wat is lofprijzing en aanbidding. Alleen luisteren of juist ook meedoen? Op een blauwe maandag heb ik voor de basisschool godsdienstles gegeven. En daar hoorde ook het aanleren van liedjes bij. En anderen kunnen het bevestigen, die er ook mee te maken hebben, het gaat erom dat de kinderen zingen, niet hoe goed jij kunt zingen. Ik merk dat men gewoon geen oog meer heeft voor het zingen van de gemeente. Men is te vaak en te veel met zichzelf bezig. Het zingen is echt heel veel minder geworden, de muziek is wel mooier, maar in mijn ogen verliest het daarmee het hart van de aanbidding... |
Dat is idd erg jammer Chat. Ik mag ervan genieten als ik kinderstemmetjes hoor zingen. Maar ook om idd met de gehele gemeente te zingen de liederen tot zijn eer en heerlijkheid. Ik geef zelf club aan de kinderen van 5t/m 7 jaar heerlijk om samen met ze te zingen of ze een liedje aan te leren. Wel mis ik soms die liederen die wij vroeger leerden, tegenwoordig is het wat moderner. Als ik denk aan het liedje eens brachten de moeders de kinderen tot Jezus. Schitterend maar de jeugd kent die niet meer en ze worden ook niet in bundels opgenomen. IK lijk wel oud
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik durf ook best wel hand in eigen boezem te steken hoor, ik hoef hier geen groepering te verdedigen toch? Ik heb een eigen mening... |
Nee klopt daarom noemde ik het ook niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:01
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Aaaaaaaach, knijn achter slot en grendel |
Aaaaaaaa dat vind ikke toch wel zielig hoor Knijn is best wel lief
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 16:52
Onderwerp: ga je mee za 19 nov naar strand/restaurant in scheveningen?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | VISSER278 schreef: hallo allemaal; zaterdag 19 november hopen we met elkaar naar strand scheveningen te gaan.
we willlen om half 3 verzamelen bij de inrit van parkeerplaats zwarte pad; het parkeren is hier gratis.
hieronder volgt de link naar een plattegrond en het adres van de parkeerplaats, voor je tom-tom; http://www.youropi.com/nl/scheveningen/locations/parkeerterrein-zwarte-pad-680/plattegrond Zwarte Pad 2586 HZ Scheveningen
vanaf half drie drinken we op de parkeerplaats koffie uit eigen thermoskan, om dan rond een uur of drie naar het strand te gaan lopen.
aangezien we bij het vorige strand-uitje (vervelend genoeg) mensen mis zijn gelopen, wil ik je vragen het startpunt goed in je op te nemen, en eventueel even uit te printen. kun je ons niet vinden, dan kun je contact opnemen met VISSER via zijn mobiel
aan het strand zien we wel hoe het loopt; misschien gaan er mensen een wandeling maken, gaan er een aantal de boulevard op, en een aantal zandkastelen bouwen................we kijken wel; ik stel voor dat ieder doet waar hij/zij zin in heeft, net als we op de picknicks doen...............just feel free........ tegen etenstijd willen we met degenen die nog geen zin hebben naar huis te gaan, eten bij binky beer Strandweg 11F 2586 JK Scheveningen
hieronder de link van het restaurant; http://www.beren.nl/contact/locatie/13/Scheveningen
omdat het in het verleden is voorgekomen dat kosten achteraf zouden worden gedeeld, maar een aantal mensen "geen geld bij zich had" stel ik voor dat iedereen een persoonlijke rekening krijgt. dit geeft gelijk ook mensen met een wat minder goed gevulde beurs de kans om low-budget te eten, en lijkt me het duidelijkst voor iedereen.
mocht je vragen hebben dan kun je terecht bij VISSER278, die zo vriendelijk is de organisatie van dit uitje op zich te nemen. als je op onderstaande link klikt, kom je automatisch op zijn profiel uit; http://www.christianmatch.nl/profiel.php?profielID=41757
ik hoop op veel gezelligheid;
Hannah 810, 38 jaar , regio 073 met pleegdochter van 5 jaar Tink 100, 43 jaar, regio 072 Maria 576, 46 jaar, regio 038 Josina 022, 41 jaar, regio 030 Jacolien 247, 36 jaar, regio 030 Tralala 747, 27 jaar, regio 020 met pleegdochter 5 jr ( o.v dat er meer 30ers meegaan) Shanita 130, 39 jaar, regio 078 Nathanya 830 , 34 jaar , regio 0251 Abigail 621, 33 jaar, regio 070 Yrma431, 45 jaar, regio030 Joƫlle 246, 53 jaar, regio 015 (o.v.) Brigit826, 46 jaar regio 010
Visser 278, 44 jaar, regio 0113 Herman 388, 49 jaar, regio 078 Hanskamp 186, 39 jaar , regio 0521 Mario 216, 38 jaar, regio 0180 Marcowaal200, 40 jaar, regio 0184 Marsjg 370, 43 jaar, regio 0346 ( o.v.) Marcel 188, 45 jaar, regio 075 Jonasveve 733, 51 jaar, regio 070 Joost 764, 38 jaar, regio 035 ( o.v.) Leonard , 44 jaar, regio 0180 ( o.v.) Nes 158 , 53 jaar, regio 030 Wim 080, 40 jaar , regio 0187 Pimpernel 883, 44 jaar, regio 030 Kwispel 011, 66 jaar, regio 0172
WIE GAAN ER NOG MEER MEE.....19 NOV. .....STRAND SCHEVENINGEN.
Visser heitter sin in |
Heb mezelf verwijderd. Ik ga het echt nog niet trekken helaas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 16:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In alle eerlijkheid wil ik hier op antwoorden. En als ik de bijbel lees, zie ik dat de bekering en doop leidt tot wedergeboorte. Dit staat zover af van de bijbelse realiteit, dat ik gewoon het antwoord niet weet. Ik ga er van uit dat het wel zo is, maar ik kan daar geen bijbels antwoord op geven. En ook jouw visie op een sacrament is een heel andere dan de mijne. Ik heb al tegen een ander geschreven dat ik dit eigenlijk een heel armzalige definitie vind van een sacrament. Het lijkt alsof jullie er minder zwaar aan tillen, terwijl ik weet dat het op dezelfde manier beleefd wordt. |
Dit laatste snap ik niet helemaal de rest vind ik open en eerlijk! Maar als je weet dat wij het op dezelfde manier beleven waarom lijkt het dan niet zo? Dragen wij ons geloof minder uit? Betekent voor ons belijdenis minder dan voor jullie de volwassendoop?? Voor mij persoonlijk betekent het heel veel en ik mag aannemen voor anderen net zo!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 16:42
Onderwerp: Sinterklaas
|
|
|
Wij zitten in de familie volop in de jeugd mijn oudste neefje is 15 mn jongste nichtje vier die er dus ook nog heilig in gelooft. Wij doen dus alweer ruim 15 jaar aan sinterklaas en maken er gewoon een gezellige boel van. Eerst eten we met de hele familie friet en dan is het surprise tijd en voor de jongste cadeautjes tijd. Alleen de surprises zorgen al voor de nodige pret. Ja al geloof ik niet in die man toch vind ik het een gezellige tijd. En ja ik kijk naar het sinterklaas journaal hoe moet ik anders weten waar het over gaat als mn nichtjes en neefjes het vragen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 16:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | En dat is dus zeer Oud Testamentisch gedacht. Het geestelijke Israel.... |
Denk dat daarin al een groot verschil schuild! De pkn , refo's hoe je het wilt noemen leven ook oudtestamentische iets wat de evangelische kant volgens mij niet doet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 12:57
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
MOMO697 schreef: | Alleen maar 1 dagje lang in de keuken, rest van de week een makkie. Bijvoorbeeld stampot zuurkool maken en invriezen. Andere menu's koken en ook invriezen. Kan je op werkdagen zo ff in de magnetron en lekker snel klaar. Scheelt een hoop tijd en stress.
Oh, k zie net dat het diepvries-koken heet. mag ook van mij
http://budgetterenmetkinderen.com/eten-en-drinken/vriezer-koken |
Elke dag eten uit de vriezer Dan maar liever lekker stoofpotje maken vanavond met rijst erbij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 12:51
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De leer over de doop is als volgt samen te vatten:
Ten eerste: Wij en onze kinderen zijn in zonde ontvangen en geboren. Daarom rust Gods toorn op ons, zodat wij in het rijk van God niet kunnen komen, of wij moeten opnieuw geboren worden. Dit leert ons de onderdompeling in en de besprenkeling met het water. Daardoor wordt ons de onreinheid van onze ziel voor ogen gesteld. Dit moet ons ertoe brengen, dat wij een afkeer krijgen van onszelf, ons voor God verootmoedigen en onze reiniging en ons behoud buiten onszelf zoeken.
Wat wil je hier nu mee zeggen Chat?? Ik ken ons doopformulier maar daarin staat niet dat wij ons geloof lenen van onze ouders of wat dan ook! Ten tweede: De doop bevestigt en verzegelt ons de afwassing van onze zonden door Jezus Christus. Wij worden immers volgens het bevel van Christus gedoopt in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest. Wanneer wij gedoopt worden in de naam van de Vader, verklaart en verzegelt ons God de Vader, dat Hij met ons een eeuwig verbond der genade sluit. Hij neemt ons tot zijn kinderen en erfgenamen aan en zal ons daarom van al het goede voorzien en al het kwade van ons weren of voor ons doen meewerken ten goede. Wanneer wij gedoopt worden in de naam van de Zoon, verzekert de Zoon ons ervan, dat Hij ons in zijn bloed wast en reinigt van al onze zonden. Hij maakt ons een met Zichzelf in zijn dood en opstanding, zodat wij van onze zonden bevrijd en rechtvaardig voor God gerekend worden. Wanneer wij gedoopt worden in de naam van de Heilige Geest, verzekert de Heilige Geest ons door dit sacrament ervan, dat Hij in ons wonen wil en ons tot levende leden van Christus wil maken. Want Hij eigent ons toe wat wij in Christus hebben, namelijk de afwassing van onze zonden en de dagelijkse vernieuwing van ons leven. Zo zullen wij tenslotte volkomen rein in het eeuwige leven een plaats ontvangen temidden van de gemeente der uitverkorenen.
Ten derde: Omdat elk verbond twee delen heeft, namelijk een belofte en een eis, worden wij door God in de doop ook geroepen en verplicht tot een nieuwe gehoorzaamheid. Dit betekent dat wij deze enige God, Vader, Zoon en Heilige Geest, aanhangen, vertrouwen en liefhebben met heel ons hart, met heel onze ziel, met heel ons verstand en met al onze krachten. Het betekent ook dat wij met de wereld breken, onze oude natuur doden en godvrezend leven. En wanneer wij soms uit zwakheid in zonden vallen, moeten wij aan Gods genade niet wanhopen en al evenmin in de zonden blijven liggen. Want de doop is een zegel en een volkomen betrouwbaar getuigenis dat wij een eeuwig verbond met God hebben.
Gronden voor de kinderdoop:
Hoewel onze kinderen dit alles niet begrijpen, mogen wij hen daarom toch niet van de doop uitsluiten. Want evenals zij zonder het te weten deel hebben aan de veroordeling in Adam, zo worden zij ook zonder het te weten in Christus uit genade tot Gods kinderen aangenomen. Immers, wat God zegt tot Abraham, de vader van alle gelovigen, geldt ook voor ons en onze kinderen: "Ik zal mijn verbond oprichten tussen Mij en u en uw nageslacht in hun geslachten, tot een eeuwig verbond, om u en uw nageslacht tot een God te zijn" (Gen. 17, 7). Dit verkondigt ook Petrus: "Want voor u is de belofte en voor uw kinderen en voor allen die verre zijn, zovelen als de Here, onze God, ertoe roepen zal" (Hand. 2, 39). Daarom heeft God onder het oude verbond bevolen de kinderen te besnijden: deze besnijdenis was een zegel van het verbond en van de gerechtigheid van het geloof. En Christus zelf heeft kinderen omhelsd, de handen opgelegd en gezegend. Omdat nu, onder het nieuwe verbond, de doop in de plaats van de besnijdenis gekomen is, moeten de jonge kinderen als erfgenamen van Gods rijk en van zijn verbond gedoopt worden. En de ouders zijn verplicht hun kinderen bij het opgroeien hun doop te leren verstaan.
Gebed voor de doop
Laten wij nu Gods heilige naam aanroepen, om zo tot zijn eer, tot versterking van ons geloof en tot opbouw van de gemeente dit sacrament te bedienen.
Almachtige en eeuwige God, U bent het die naar uw rechtvaardig oordeel de ongelovige en onbekeerlijke wereld met de zondvloed gestraft hebt. Maar de gelovige Noach en de zijnen, slechts acht zielen, hebt U in uw grote barmhartigheid gered en bewaard. U bent het die de hard nekkige Farao met al zijn volk in de Rode Zee deed verdrinken. Maar uw volk Israel hebt U daar droogvoets door geleid, waardoor U toen reeds de doop hebt aangeduid. Pleitend op uw grondeloze barmhartigheid, bidden wij U of U dit uw kind in genade wilt aanzien en het door uw Heilige Geest in uw Zoon Jezus Christus wilt inlijven. Laat het door de doop in Christus' dood begraven worden en ook met Hem opstaan in een nieuw leven. Geef dat het iedere dag zijn / haar kruis bij het volgen van Christus blijmoedig zal dragen door Hem aan te hangen met waar geloof, vaste hoop en vurige liefde. Laat het zo dit leven, dat toch niet anders is dan een voortdurend sterven, door uw beloften getroost verlaten. Geef dat het op de jongste dag voor de rechterstoel van Christus, uw Zoon, met vrijmoedigheid zal verschijnen, door Hem, onze Here Jezus Christus, uw Zoon, die met U en de Heilige Geest, een enig God, leeft en regeert in eeuwigheid. Amen.
Vragen aan de vader (en de moeder)
Geliefden in de Here Christus, U hebt gehoord, dat de doop door God is ingesteld om aan ons en onze kinderen zijn verbond te verzegelen. Daarom moeten wij dit sacrament met dat doel en niet uit gewoonte of bijgeloof gebruiken. Om nu duidelijk te laten blijken, dat u zo de doop begeert, behoort u op de volgende vragen oprecht te antwoorden:
Ten eerste:
Belijdt u, dat onze kinderen, hoewel zij in zonde ontvangen en geboren zijn en daarom aan allerlei ellende, ja zelfs aan het eeuwig oordeel onderworpen, toch in Christus geheiligd zijn en daarom als leden van zijn gemeente behoren gedoopt te zijn?
Ten tweede:
Belijdt u, dat de leer van het Oude en Nieuwe Testament, die in de Apostolische Geloofsbelijdenis is samengevat en hier in de christelijke kerk geleerd wordt, de ware en volkomen leer van de verlossing is?
Ten derde:
Belooft u, dat u dit kind (deze kinderen, een ieder het zijne), waarvan u de vader (en de moeder) bent, bij het opgroeien in deze leer naar vermogen zult onderwijzen en laten onderwijzen?
Wat is hierop uw antwoord?
(Antwoord:) Ja.
Bediening van de doop:
De voorganger noemt de volledige naam (voornamen) en eventueel achternaam van de dopeling en spreekt:) Ik doop u in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest.
Dankgebed
Almachtige, barmhartige God en Vader, wij danken en loven U, dat U ons en onze kinderen door het bloed van uw geliefde Zoon Jezus Christus al onze zonden vergeven hebt en ons door uw Heilige Geest tot leden van uw eniggeboren Zoon en zo tot uw kinderen hebt aangenomen. Wij danken U, dat U ons dit met de doop verzegelt en bekrachtigt. Wij bidden U ook door Hem, uw geliefde Zoon, dat U dit kind door uw Heilige Geest voortdurend wilt regeren, zodat het christelijk en godvrezend opgevoed wordt en in de Here Jezus Christus zal opgroeien en toenemen. Geef dat het zo uw vaderlijke goedheid en barmhartigheid, die U aan dit kind en aan ons allen bewezen hebt, zal erkennen en belijden. Geef dat het gehoorzaam onder onze enige Leraar, Koning en Hogepriester Jezus Christus zal leven en krachtig tegen de zonde, de duivel en heel zijn rijk zal strijden en overwinnen. Dan zal het U en uw Zoon Jezus Christus en de Heilige Geest, de enige en ware God, eeuwig loven en prijzen. Amen.
Dir formulier wordt gebruikt in de GKV. |
Ik ken ons doopformulier maar wat wil je er nu mee zeggen? Er staat niet in dat wij ons geloof lenen van onze ouders!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op dinsdag 8 november 2011, 12:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 12:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is ook een fenomeen dat meer in de evangelische gemeentes voorkomt. |
Dacht ik al maar wilde het niet noemen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 12:42
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nu ik de laatste tijd op de zondag de vrijheid heb andere gemeentes te bezoeken, valt me op, dat er heel veel veranderd is. En in mijn ogen niet ten goede. Tegenwoordig heeft men de gewoonte om kleine muziekgroepjes te vormen op het podium en dat begint me eigenlijk enorm tegen te staan. Temeer daar zij zich helemaal niet bezig houden met het leiden van de gemeente in samenzang, veel meer zijn ze bezig met hun eigen aanbidding. Het gevolg is, dat de gemeente veel minder zingt. Ze beschouwen het als een optreden van de plaatselijke band, en kijken toe. Ik vind dat een zorgelijke ontwikkeling. In mijn ogen, zou de gemeente massaal moeten zingen, iets waarvoor je vroeger naar de kerk ging, en zou het muziekgroepje een ondersteuning voor de gemeente moeten zijn.
Wat is jullie mening hierover? Zingen jullie vaak en veel tijdens een dienst? Of zing je nooit? |
Ik herken dit totaal niet Chat. Wij zingen gewoon nog de berijmde psalmen en uit op toonhoogte met orgel of piano. En ik heb er ook totaal geen behoefte aan. Muziek is mooi en leuk maar hoeft voor mij niet in een eredienst. Als er een concert is dan vind ik het anders en mooi, maar ben blij dat ik zelf mag zingen in de dienst met de gemeente.
Wij hebben tegenwoordig een keer in de maand na de middagdienst een uurtje zingen met elkaar. Erg fijn!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op dinsdag 8 november 2011, 12:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 12:38
Onderwerp: Storingen
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Zeg...nog 1x die tong en dan zal ik je nog weer ff helpen herinneren aan bepaalde dingen als ....vuur en ....pakje |
Ik lach niet En ik geef Josina ook echt niet gelijk Goed zo Josina pak terug die vent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 12:36
Onderwerp: Storingen
|
|
|
RENATE619 schreef: | Ervaren jullie de laatste dagen ook storingen met de site? Zondag kon ik niet de pagina laden en nu kan ik niet mailen. Hebben jullie daar ook last van of ligt dit aan mijn computer? |
De Storing had iedereen en idd ik kan ook niet mailen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 12:35
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Zoiets kan alleen maar in konijnenland.... |
Wist wel dat je niet spoorde Konijnenland, horloge dat geld aangeeft. Hoe heet dat sprookje ook alweer Alice in wonderland of zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 12:29
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Om 10 uur wilde ik weten hoe laat het was... Moest daarvoor wel naar het dorp...
Nu 2 uur later weet ik hoe laat het is... Spaarcentjes op... |
Geeft jou horloge aan hoeveel geld je nog hebt Das handig hoef je niet naar je rekening te kijken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 21:27
Onderwerp: de chatbox
|
|
|
MOMO697 schreef: | En dat durf jij ??? |
Tuurlijk wrom nie Ze kennen je niet bijten he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 21:24
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Van mij wel hoor...ik doe wel met je mee |
Ik doe ook wel effe mee............whaaaaaaaaaaaaaaahahahaha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 21:23
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Fijn Erika! |
Dank jullie voor de lieve reacties Nou Jolan en Josina nu jullie ook nog en dat wordt het nog wat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:43
|
|
|
COOTJE711 schreef: | een brancard is dan zo gemaakt hoor erika......
Zelfs Cootje had dan graag gekomen |
Aaaaaaaahhhhhhhh das wel lief he Zie dat zijn weer vrouwen Billy liet me lopen met stokken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 17:48
Onderwerp: Het weer
|
|
|
MARRY942 schreef: | Nou Herman, heb je dit wel met jouw Marian overlegd? Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze er blij mee is |
Euh Forum iets beter bijhouden marry de relatie van Herman is voorbij he
Maar het weer was zeer triestig om te Waar is de zon en anders maar sneeuw maar dit grijze weer wordt ik zooooooooo snel zat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 17:46
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Mooiste moment en tevens een energie vreter Vanmorgen arbeidskundig gesprek gehad over reintegratie op mn werk, das de energie vreter het mooiste is dat ook zij het ziet zitten dat ik weer gewoon in mijn eigen functie terug kan reintergreren Helemaal opgelucht daarover ook al gaat het nog wel even duren ben blij met het vooruitzicht
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|