Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 02:30
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Mensen met een borderline-persoonlijkheidsstoornis, DIS, PTSS en/of schizofrenie etc, iig met ernstige psychiatrische aandoeningen, zijn de psychologische equivalenten van patiënten met derdegraadsverbrandingen. Zij hebben om zo te zeggen geen emotionele huid. De kleinste aanraking of beweging kan een groot lijden veroorzaken. – Marsha Linehan, hoogleraar psychologie aan de University of Washington
...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 17:42
Onderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
|
|
|
Ach, ik probeer te verklaren waarom je er niets van mag zeggen als hoogeplaatste figuren die heel veel hebben betekend in de christelijke wereld de hele boel bij mekaar liegen. En daar nog grof geld mee verdienen ook.
Meer niet, en verder....
Ik heb er ook helemaal niets mee.....moeten mensen helemaal zelf weten... Zolang ze mij maar niet hun mening opdringen......
Interesseert het me niet..
En nu ga ik écht wat doen
Laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 17:12
|
|
|
Ja, natuurlijk bedoel ik het goed. wij zijn beide gelovig....
Voorbeeld van hierboven: Het is voor familie van een slachtoffer kindermishandeling veel makkelijker te denken van 'het kind verzint het', dan de waarheid onder ogen moeten zien en zich realiseren dat men er (onbewust) ook nog eens aan heeft meegewerkt.
En je moet als slachtoffer echt een klik of helder moment krijgen, want je kan er zelf ook zo over gaan denken en twijfelen aan jezelf.
En...zoiets brengt normaal gesproken niemand naar buiten, tenzij...hij/zij er 100% zeker van is....én diegene door de kindermishandeling al zoveel schade heeft geleden, dat hij/zij eigenlijk niet anders kan, dan de waarheid naar buiten brengen.
Zelfde gaat bij mij op voor de vrije groepen. Ik ben vrij jong gaan geloven, en dit heeft mij 7 jaar van mijn leven gekost. Ik bedoel, dat ik 7 jaar in die groep kwam. En leugens van mensen die je aanvankelijk geloofd en respecteerd en waar je bewondering voor hebt, ja, die zijn schadelijk.
Maar ja, net hoe Willemijn zo wijs zegt: Ik heb er ook helemaal niets (meer) mee dat weet je wel.....maar ik denk maar zo, moeten mensen helemaal zelf weten toch? Zolang ze mij maar niet hun mening opdringen......
"(meer)"heb ik geschreven.
En zo is het.
Ik heb er niets meer mee, mensen moeten zelf weten wie en wat ze geloven en wie en wat ze bedriegen, moeten ze helemaal zelf weten. Zolang ze mij maar niet hun mening opdringen.
En dan kan ik/je wel denk(en), ja maar die verloren jaren, eerst me jeugd, daarna nog 7 jaar in die groepen. Maar ja, dan denk ik aan de engelse uitdruking: "Don't cry over spilled milk". It means what happened has happened, that it's no use worrying about unfortunate events which have already happened and which cannot be changed and that you should not get upset over things that you cannot (or can no longer) influence.
Vertaling: Huil niet over verspilde/gemorste melk. Het betekend wat gebeurd is is gebeurd. Het heeft geen zin je druk te maken over spijtige gebeurtenissen die al zijn gebeurd en die niet veranderd kunnen worden. En dat je niet van streek raakt door dingen waar je geen invloed(meer) over hebt/die je niet (langer) kan beïnvloeden, en door dingen waar je niet langer door beïnvloed kan worden.
Instead we should simply clean up the mess and get on with it.
In plaats daarvan zouden we simpel de rommel op moeten ruimen en verdergaan.
This saying comes from the days when dairy animals were milked by hand into a pail. Milk does get spilled occasionally when the pail is tipped over, and then there simply is no getting it back into the pail. Like many other times in life, crying or complaining won't help at all, and it's better not to waste the time or energy and instead just get back to the task at hand.
Dit gezegde komt van de tijd waar koeien of geiten nog met de hand werden gemolken. Nu en dan werd melk verspild als een emmer met melk omviel, en het is simpelweg niet mogelijk die melk terug in de emmer te krijgen. Net zoals vele andere dingen en tijden in het leven, zal huilen of klagen helemaal niet helpen, en is het beter geen tijd of energie eraan te verspillen en in plaats daarvan (bereikbare) dingen te doen die voor de hand liggen.
Herman van Veen zei een tijdje terug: "Als je ouder wordt kom je erachter dat je elke keer opnieuw kan beginnen."
En nu ga ik dingen doen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 5 oktober 2012, 17:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 15:30
|
|
|
Een cognitie (Latijn: cognoscere = weten of kennen) kan staan voor kennis, idee of overtuiging die zich in de geest van een of meerdere personen bevindt. Cognitie kan ook staan voor de mentale activiteit die de processen van leren, waarnemen, herinneren, denken, interpreteren, geloven en probleem-oplossen bevat.
In de communicatiewetenschap speelt het begrip cognitie een belangrijke rol. Als mensen communiceren kan de verzender van informatie cognities overdragen aan de ontvanger. De verzender kan echter niet controleren in welk kader de ontvanger deze informatie plaatst. De ontvanger kan deze informatie immers verbinden met andere informatie. Bovendien kan er sprake zijn van cognitieve dissonantie waarbij er (al dan niet schijnbaar) tegenspraak is tussen de ontvangen cognities en de cognities die de ontvanger al in zijn hoofd heeft.
Cognitieve dissonantie is een term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 15:03
Onderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
|
|
|
Hai Willemijn,
Top, wat heb je dat goed opgeschreven. Ik kan alleen maar 'amen' zeggen.
Quote: | ...de Bijbel een boek van hoop, niet van oordelen......In de Bijbel wordt ons juist een beeld voorgehouden dat we ons niet hoeven te verzoenen met een wereld waarin zoveel onrecht en ellende is. Ons wordt juist een wereld voorgehouden waarin het anders zal zijn...Nl het Koninkrijk van God....... Het is een opdracht vindt ik om daar ook op te hopen.... |
Zeker dit stuk. Ja, wij hoeven ons niet te verzoenen met een wereld waar zoveel onrecht en ellende is, ons wordt juist een wereld voorgehouden waarin het anders zal zijn...en ik zou eraan toe willen voegen,'al is'.
Ja, we zijn ín de wereld en niet van de wereld. En....we hebben de heilige Geest, de geest van God omdat we geloven dus een voorproefje van de hemel.
Joh 16 24b...bidt en gij zult ontvangen, opdat uw blijdschap vervuld zij.
Ja, dit betreft Rust, Blijdschap, Vrede en ga zo maar door, alles wat goed is. Vertrouwen ook.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 5 oktober 2012, 15:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 14:21
|
|
|
goedgelovig:
goedgelovig bijv.naamw.Uitspraak: [xutx??lov?x] als je bijna alles gelooft wat tegen je gezegd wordt Voorbeeld: `We luisterden goedgelovig naar zijn ellendige verhaal en gaven hem 100 euro. Nu blijkt hij een oplichter.` ... Gevonden op http://www.woorden.org/woord/goedgelovig
:/ :? 0)
Nou, en daar kan je van maken: "wij luisterden goedgelovig naar zijn eindtijdstudie, en nu blijkt hij het uit zijn duim te hebben gezogen".
Ik kan er gewoon erg slecht tegen, tegen dit soort gasten, die dan ook nog es doorgaan en vrij rondlopen....soort rechtvaardigheidsgevoel van mij... En dat ze zeggen christenen te zijn maakt het er alleen nog maar erger op. Ik kan niet denken van, ja, de wereld, daar kan je onrecht verwachen... --- Maar ja, aan de andere kant, Ik heb er ook helemaal niets (meer) mee en ik denk maar zo, dat moeten mensen helemaal zelf weten.
Zolang ze mij maar niet meer hun mening opdringen......
Gode zij dank!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 5 oktober 2012, 14:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 14:00
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | He Shanita als je tegen mensen aan wil blijven schoppen moet je zelf weten maar je moet er geen leugens bij verspreiden. Ik weet uit de eerste hand dat Frank en zijn broer ook trouwens best voor noppes willen komen en dit ook vaak doen |
Ik heb er ook helemaal niets (meer) mee en ik denk maar zo, dat moeten mensen helemaal zelf weten.
Zolang ze mij maar niet hun mening opdringen......
Het getuigt trouwens wel van heel veel nederigheid hoor, dat ze voor noppes willen komen Doen ze eigenlijk al, voor noppes... LOL :)
:) :) :)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 5 oktober 2012, 14:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 13:53
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb er ook helemaal niets mee dat weet je wel.....maar ik denk maar zo, moeten mensen helemaal zelf weten toch? Zolang ze mij maar niet hun mening opdringen...... |
Hai Willemijn,
Ja, daar heb je wel helemaal gelijk in, zolang ze mij maar niet hun mening opdringen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 10:51
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | zo Shanita, en waar zijn je bewijzen dan dat hij dingen uit zijn duim zuigt? Heb je er zelf onderzoek naar gedaan en heb jij met duidelijke conclusies zijn theorieën weerlegd? Of is dit gewoon weer je oude wantrouwen ten opzichte van mensen uit de evangelische wereld? Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je per definitie naar die sites toe gaat waarvan je weet dat ze kotsen op de evangelische beweging.....Of is dit alleen voor bevestiging van je eigen wantrouwen? |
Ach Chatuliem, dat is onderscheid, of intuïtie, ik voel dat aan. Er klopt iets niet, de manier van praten uit de hoogte, mensen het gevoel proberen te geven dat ie heel wat is met zijn houding en stemvolume, en uitdrukking.
En idd, in de charismatische wereld blijven ze hem gewoon uitnodigen om te spreken voor een aardig bedragje, waar ik ongeveer een maand van moet leven, maar dan twee keer zoveel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 08:58
Onderwerp: Discussiëren
|
|
|
MARC220 schreef: | Met verbazing heb ik de reacties op de onderwerpen van Zwaan gevolgd. Wat me opviel is dat de meeste stukken die ze plaatste geheel gegrond zijn op wat er in de Bijbel staat. De reacties die ze hierop kreeg, of beter gezecht de aanvallen waren nooit inhoudelijk, en meestal in strijdt met Gods Woord. De mensen die het inhoudelijk met haar eens waren, en dit in een reactie plaatsten werden eveneens afgebrand. Over de mannier van getuigen kunnen we verschillend denken de ene mens heeft meer takt dan de andere. Inhoudelijk had ze meestal de Bijbelse visie, en die werd door veel reacties vertrapt. Ook de wijze hoe ze persoonlijk werd neergezet en ook nu nadat ze weg is vind ik te min voor woorden. Duidelijk is dat voor veel mensen op dit forum, het gevoel van fatsoen en respect ten opzichte van elkaar totaal ontbreekt. |
Hai,
Zoals ik al hierboven aangaf: iedereen die grote lappen tekst plakt mét veel linken, ja, mensen hebben geen zin om op zulke grote stukken te reageren, da's ondoenlijk, neemt uren in beslag. dus het gíng niet om de inhoud. Iedereen mag zijn mening hebben. En ik was het regelmatig wel met 'r eens, maar op zulke stukken reageren kwa groote bedoel ik, is niet te doen.....
Terwijl zijzelf, Zwaan, in enkele seconden klaar is met knip en plakwerk.
Dus, dingen zijn niet persoonlijk naar haar. al open je 5 keer op een dag een onderwerp, als je het duidelijk houdt en overzichtelijk....en dus niet zooooooo lang....
Er was al eerder aangegeven hier: géén grote lappen tekst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 08:50
Onderwerp: Discussiëren
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Goed plan, al wil ik nog wel even iets kwijt.
Zwaan is al jaren met tussenpozen lid van cm. Ik denk dat je haar echt een hele poos moet kennen om te snappen waarom ze op haar manier reageert, probeer het maar niet te snappen, onthoud enkel bij elke bijdrage, hoe tenenkrommend ze vaak ook zijn, dat ze het enkel uit haar drang om te waarschuwen geschreven is. Ik irriteer me daar bij de meeste mensen vreselijk aan, maar op een of andere manier kan ik het van haar hebben Ik heb haar 2x ontmoet en het is zo n vreselijke lieve meid, gewoon veel te lief voor deze harde maatschappij. Door de gekopieerde bijdrages krijg je echt een heel raar beeld wat echt totaal niet bij haar past. |
Zwaan had ook regelmatig goede stukken ertussen.
Weet je wat ik nou zo jammer vind, juist door die lange lappen tekst, kopieer en plakwerk, viel dat niet meer op.
Bij sommige fora is het een regel, géén lange lappen, korte overzichtelijke stukken.
Jammer....als deze regel duidelijk was opgenomen, dan had ze duidelijker over kunnen komen, en vielen voor mij de stukken die ik wel goed vond veel meer op, zouden veel meer naar buiten komen.
Kijk, denk ik dan, zet dan een link bij je stuk, dan kan iemand klikken, en die hoeft dan niet alles te lezen van zo'n site, kan ook enkel een klein stukkie, dat ie dan al aanvoelt wat er wordt bedoeld.
Het is evident, grote lappen tekst met veel linken en onduidelijke plaatjes waar je niet weet wát ermee bedoeld wordt op het eerste gezicht, ja, jammer. Kort je ding dan in, zoals een Uittreksel. En ja, wil je mensen toch een heel groot stuk van een site laten lezen, maak dan wel ff een linkje....
Ja, want ik mag Zwaan ook wel, maar dit is ondoenlijk zulke grote stukken, en dan niet eens zelf geschreven ook nog, maar kopieerwerk van een site....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 08:08
Onderwerp: Het beoefenen van Onderscheiding is een Bevel
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | tja Pieter denk je dat iedereen die gave heeft? |
Nee, Chatuliem, lang niet iedereen, alle christenen
Alleen die in de Geest gedoopte werdegeboren voorgangers en bijbellerraars zoals jij bijvoorbeeld , díe hebben dat.
sarcastich bedoeld, of cynisch, je kan kiezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 06:44
Onderwerp: wonderen
|
|
|
[quote=ROLF230]Volgens mij had ik een paar dagen geleden aangemoedigd om topics te beginnen die niet over h. of y. gaan (als je begrijpt wat ik bedoel).
Ik ben al veel te laat op en struin Youtube een beetje af om oa eea te zien over de kerk waar ik vroeger naartoe ging en aanverwante onderwerpen. Steeds meer zag ik over wonderen en verschillende mensen die daar verschillende verklaringen voor hadden.
Zelf ben ik in 2000 door een Godswonder genezen van een zware depressie en een dwangneurose. Van het ene op het andere moment voelde ik het van me afvallen en kon ik getuigen: "Ik geloof in God", terwijl ik niet op zoek was naar Hem. Dat geloof ik best, je hoort wel nu en dan die dingen. Kijk, het kan dat het geloof in God zo veel Rust en Vertrouwen en Vreugde geeft, dat ineens, spontaan daardoor depressie en neuroses weggaan.
Het linke is dus: niet bij iedereen. bijvoorbeeld, jij was er niet naar op zoek.. Maar ja, veel mensen die juist naar genezingsdiensten gaan en verwachten dat ze beter worden en al geloven, dus de vreugde, vertrouwen en rust van God al ervaren hebben, en dáárnaast nog depri zijn en neuroses hebben, ja, kan dat 't daar niet bij werkt. Hersenen zijn erg complex. Daarom is het gevaarlijk te zeggen iedereen geneest, ja, wat je ziet/zag bij Zijlstra enzo, en als je niet geneest, is je geloof niet groot genoeg, of geen groot genoeg Godsvertrouwen. Of wordt toegeschreven aan zonden in je leven, als je bijvoorbeeld net met het een en ander radicaal bent gestopt ómdat je bent gaan geloven.... Daar kan je mensen hun leven en geloof mee kapotmaken.
En dat gebeurd in het 'leuke fijne' charismatische wereldje, ik kan het weten heb er jaren bijgezeten.
Iedereen met psychische stoornissen geneest door een andere manier, de een door de Rust en Vertrouwen en de Vreugde die het geloof an sich geeft, zoals jij. De ander door therapie in combinatie met medicijnen. Weer een ander, dat zijn denk ik vaak de mensen met het ergste psychisch lijden, denk ik weet niet zeker, ja, die gaan aan zichzelf werken, met medewerking van een psycholoog oid. En voordat iemand het gaat vragen of zeggen, zeg ik het vast: en ja, daar bedoel ik natuurlijk ook mee, 'samen met God'.
Dus ja, wonderen bestaan. Ik heb het zelf meegemaakt en ken betrouwbare getuigenissen van mensen. Ja, natuurlijk bestaan wonderen. Kijk alleen maar naar het menselijk lichaam, naar de natuur, naar het heelal...Wie heeft er nog meer een wonder in zijn leven ervaren? Ik dacht misschien kan het een bemoediging zijn voor mensen die te kampen hebben met ziekte in hun leven. God kan én wil genezen, dat is mijn overtuiging.
Mijn wonder is dat ik zélf rond me 20ste hulp ben gaan zoeken, zelf alles ben gaan lezen erover, zelfs een studie ervoor ben gaan doen, om erachter te komen wat er in Godsnaam met mij aan de hand was. En dat dat mij was gelukt!Ik vind het een beetje, ja, hoe moet ik het zeggen, wat overdreven hoor... "God wil en kan genezen, dat is jou overtuiging...
Waarom zitten('wonen') er dan nog hele arme mensen Op Haïtie. Nou kijk maar op You Tube. Nog van die tsunamie tussen het puin bij Port au Prince.. Hulpverlening wordt er bijna niet toegelaten, omdat die beelden niet over de wereld mogen gaan. Dus je moet echt ff goed kijken op you tube...er zijn wat duitse hulpverleningsfilms, waar men ook zegt dat men héél voorzichtig moet zijn. Iig, als je die beelden ziet, nou dan heb ik het idee, dat iedereen daar psychisch iets heeft opgelopen..behalve de kinderen die daar spelen, ja, kinderen he....voor zover ze niet aan pedo's zijn doorverkocht... Iig, ik ga meteen huilen als ik die beelden zie, had ik als kind ook al...
Maar ja, er zijn ook mensen, ja, heb er pas wat over gelezen, die werelds gezien alles mee hebben, mooi baan, mooi uiterlijk, reizen voor hun werk, mooi huis in amsterdam noem maar op...en toch plegen die zelfmoord.
Dus dat heeft er niet altijd iets mee te maken zo zie je maar. Ik heb zelf gehoord, en dat geloof ik wel dat 99% van de mensen met psychische probs, dat dat komt door trauma in kindertijd..... En de ergste zijn degene met trauma's in kleutertijd want dat herinner je normaal gesproken niet meteen...vaak helemaal niet, maar je hebt wel de psychische aandoeningen, en je kan dan niet zeggen van komt hier en daardoor....
De mensen die het meest psychisch gezond zijn, hebben ook een gezonde kindertijd gehad, daar is ook onderzoek naar gedaan.
Ik wil hier niemand voor zijn hoofd stoten doordat men denkt dat ik het alleen over ouders heb, kan ook andere factoren zijn waarvan ouders niet eens wat wéten....bijvoorbeeld, de 'betrouwbare' opppas.....en legio andere mogelijkheden....
Op negatieve reacties reageer ik(voorlopig) niet, doet me net ff goed om ff wat te schrijven, vandaar.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 9 oktober 2012, 07:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 18:19
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Begrijp niet zo goed waarom hier nu al voor de tweede keer een topic wordt geopend speciaal om een leraar/voorganger in de christelijke wereld totaal af te branden. Deze mensen zitten niet op CM, kunnen zich ook niet verdedigen. We kunnen allemaal naar de site van goedgelovig of elders op internet gaan als we kritiek op dit soort mensen willen lezen. Hoeft van mij niet op CM |
Nee, niet speciaal om iemand af te branden. Waarom zou ik zomaar es iemand nemen en afbranden.... En hij kan zich wel verdedigen: hij zegt dat de onderzoekers (die hem ontmaskert hebben) voor Satan werken...die link zoek ik later op.
Ik open dit topic omdat ik niet tegen leugens kan, die onder het kleed moeten worden geveegd, vanwege het 'getuigenis'. Dus het in stand houden van leugens en de gelegenheid om verder te gaan door met liegen en bedriegen en geld over de ruggen van anderen te ''verdienen" onder het mom van het Geloof, dáárom. En dat mag jij dan oke vinden zoals zovelen, maar ik vind dat dat niét kan, en ik mag mijn mening hier neerzetten.
Jij kan weer een topic openen van waarom "Frank" zo integer is ofzo....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 17:56
|
|
|
Quote: | BERT168: ik vind het heel jammer dat je in de links naar een site verwijst die een satire maakt van het christelijk geloof,cq.kotsen zoals chat al zei(GGG) |
Frank en Willem Ouweneel maken een Satire van zichzelf en maken door hun vele leugens het christelijk geloof compleet belachelijk....BERT168. En daar moeten jij en Chatuliem van kotsen dat GG dat onderzoekt en met bewijzen komt.....
En dat vind jíj misschien fijn dat zij dat doen dat liegen en besodemieteren daar zou je wel je redenen voor hebben..., maar ik moet dáár van kotsen bij wijze van spreken.... En ondehand ook van jou, met je ongefundeerde kritiek naar mij omdat ik boos ben dat mensen worden belazerd.
De waarheid achter de eindtijdstudie van Ouweneel
De arrogantie waarmee hij Begint, precies op 1 minuut en 32 seconden: "God waarschuwd en dat mag u wel Hógelijk waarderen..... ".
Mensen als Frank besodemieteren de boel en terwijl het bewezen is gaan ze onverschrokken door zonder ook zelfs maar iets van sorry te zeggen.
F. gaat gewoon door met zijn lezingen zonder dat er ook maar iets is toegegeven of uitgelegd.
Een nichtje van een ex van mij, heeft bij de Nasa gewerkt, ze gelooft niet, maar de kans dat ze dat alsnog gaat doen na deze onzin is héél klein. Zelfde geldt voor andere wetenschappers, die de grootst mogelijke onzin en leugens zien en horen van FO.
Ach ja, alles zelf onderzoeken, kost tijd en geld, dus verzint F. dingen want dan is hij én heel snel klaar, en het, voor hem, domme publiek gelooft het toch wel, dus de pegels blijven binnenstromen. En ondertussen lachen FO en consorten zich te barsten hoe snel ze zoveel geld kunnen verdienen op deze manier, collectes, boeken, dvd's etc.
Hij vertelt zijn verhaal nog steeds en verkoopt zijn dvd’s en boeken nog steeds aan massa’s mensen die in veel gevallen helaas te goedgelovig zijn en verspreidt dus leugens.
Het is ronduit misdadig dat FO zulke zwetsverhalen verkoopt aan mensen die het allemaal voor zoete koek slikken...
De mensen adoreren hem zo, ze voelen zich bevoorrecht dat ze hem 'Frank' mogen noemen....
NB: niet te verwarren met zijn broer Willem Ouweneel. Willem is diegene die de genezingen van 7 blinden, waaronder kindertjes, in Birma heeft verzonnen.
Link: Blinde kindertjes helemaal niet genezen in Birma ofwel Burma
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 3 oktober 2012, 18:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 17:20
Onderwerp: Willem J. Ouweneel
|
|
|
De waarheid achter de eindtijdstudie van Ouweneel
De arrogantie waarmee hij Begint, precies op 1 minuut en 32 seconden: "God waarschuwd en dat mag u wel Hógelijk waarderen..... ".
Mensen als Frank besodemieteren de boel en terwijl het bewezen is gaan ze onverschrokken door zonder ook zelfs maar iets van sorry te zeggen.
F. gaat gewoon door met zijn lezingen zonder dat er ook maar iets is toegegeven of uitgelegd.
Een nichtje van een ex van mij, heeft bij de Nasa gewerkt, ze gelooft niet, maar de kans dat ze dat alsnog gaat doen na deze onzin is héél klein. Zelfde geldt voor andere wetenschappers, die de grootst mogelijke onzin en leugens zien en horen van FO.
Ach ja, alles zelf onderzoeken, kost tijd en geld, dus verzint F. dingen want dan is hij én heel snel klaar, en het, voor hem, domme publiek gelooft het toch wel, dus de pegels blijven binnenstromen. En ondertussen lachen FO en consorten zich te barsten hoe snel ze zoveel geld kunnen verdienen op deze manier, collectes, boeken, dvd's etc.
Hij vertelt zijn verhaal nog steeds en verkoopt zijn dvd’s en boeken nog steeds aan massa’s mensen die in veel gevallen helaas te goedgelovig zijn en verspreidt dus leugens.
Het is ronduit misdadig dat FO zulke zwetsverhalen verkoopt aan mensen die het allemaal voor zoete koek slikken...
De mensen adoreren hem zo, ze voelen zich bevoorrecht dat ze hem 'Frank' mogen noemen....
NB: dit onderwerp heet Willem Ouweneel. Wat ik hierboven schreef betrof zijn broer Frank. Willem is diegene die de genezingen van 7 blinden, waaronder kindertjes, in Birma heeft verzonnen.
Link: Blinde kindertjes helemaal niet genezen in Birma ofwel Burma
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 3 oktober 2012, 17:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 11:59
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
En gelukkig wordt er geen geweld gebruikt.......
Gelukkig wordt er geen geweld gebruikt???.....het is heel normaal dat 'er' geen geweld wordt gebruikt....
Net zoiets als een disfunctioneel gezin zoals ze dat noemen wat ik ken: de vader zei daar: "ja, maar ik sla mijn vrouw nooit", zo van 'wat goed van mij', op die toon...
Toen zei de hulpverlener, van 'meneer, het is heel normaal dat u uw vrouw niet slaat en uw doet net alsof dat heel bijzonder is dat u dat niet doet.....'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 11:48
Onderwerp: Het beoefenen van Onderscheiding is een Bevel
|
|
|
Trouwens ff off the record: Ik ga géén lappen tekst lezen, deed ik toch al niet, maar nu zeg ik ff dat ik dat niet doe.
Kijk, het kan gebeuren dat iemand es een keertje een iets langere posting heeft, maar Zwaan, dit slaat echt alles wat je doet. Ik begin er allang niet meer aan. Ik sla lappen tekst over.
Tis trouwens een gegeven dat op fora lappen tekst automatisch worden overgeslagen, ja, een uitzondering is iets anders, en dan ook, dan moet het erg boeiend zijn.
Je kan beter je stuk inkorten, een uitreksel er van maken als het ware. Dan lezen veel meer mensen je stuk. En nu slaan veel mensen het over. Ja, dat heb ik niet bedacht hoor, dat is een feit.
En, met zulke grote lappen tekst is een discussie ook onmogelijk.
Ja, ik schreef zelf ook weleens een te lang stuk, ja, veel mensen slaan dat over. Laat staan hele boekwerken plak en kopieerwerk....zet dan een link ofzo, en maak in een kort stukje je punt duidelijk. Want dit is niet normaal hoor.
Dit is een vermaning hoor....
Zo...en nu ga ik weer wat doen...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 3 oktober 2012, 11:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 11:11
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
[quote=INGE721]In een relatie hoef je niet gelukkig te worden maar iemand gelukkig maken.. Oei! Dit is heel gevaarlijk wat jij hier zegt!!! 'In een relatie hoef je niet gelukkig te worden........'. en dan meteen erna: 'maar iemand gelukkig maken...'.
Neehee, in een relatie 'moet' je ten eerste niets, je wil iets, en da's ff iets heel anders.
Ik ben nog steeds te verbijsterd om door te praten(typen)....."in een relatie hoef je niet gelukkig te worden..".
Ja, en met de zin hierbeneden ga je 'het' verzachten, maar de damage is done....
Dit moet dan duidelijk wel van 2 kanten komen.
Dus, duidelijk, van 2 kanten hoef je niet gelukkig te worden, maar iemand wel gelukkig maken....
Dus'..."ik hoef niet gelukkig te worden, maar ik doe er wel alles aan om jou gelukkig te maken.
"en da's van 2 kanten dus dat geldt ook voor jou"....ik denk niet dat iemand dáár naar gaat luisteren, of dát serieus neemt...
Met het "gaan" voor deze man bedoel ik dat ik na heel gesprekken met hem en daar werden niet alleen troetelwoordjes in gebruikt.
Troetelwoordjes? O je bedoelt 'eisen'? zo van wel een relatie maar dan wil je niet dat hij... .... ...., en/of .. ... .... ... etc.
IIg, ik neem aan, dat met het gezegde: "er werden niet alleen troetelwoordjes gebruikt", dat het er hard aan toe ging...., ja, zo komt het over...
Ik heb gekeken hoe hij staat in het leven hoe zijn relatie is met vrienden en bovenal met God. En ik ben na een jaar tot de conclusie gekomen dat hij geen toneelrol speelt.
En, met mijn achterdocht en twijfel heb ik dus besloten om te gaan voor deze man.
Mét je 'achterdocht' en 'twijfel'?
Achterdocht en twijfel zijn alarmbellen!!!
"Achterdocht" en "twijfel" vóór je besluit om te gaan voor die man... Je zou "vetrouwen" en "zekerheid" willen hebben voor je met iemand zo'n relatie voor het leven aangaat, en je aan hem geeft.
Weet ik wel zeker. Maar 'lijkt mij' klinkt beter....
Zo van, "jaaa, zijn gedrag zorgt ervoor dat ik achterdocht heb en ook twijfel, maar dat gedrag is géén toneelspel...".
Zo van, nou iemand is zo boos, slaat het hele huis kort en klein, maar het was wel echt, geen toneelspel, dus ik ga ervoor...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 3 oktober 2012, 11:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 16:10
|
|
|
Net zoals je met hetero verschillen hebt zo is dat ook met homo's.
Bijvoorbeeld: de ene man wil na de eeste date al gelijk met me naar bed, zit me te manipuleren, van als ik dat niet wil, heeft ie zijn tijd zitten verdoen, etc.
Zo ook met lesbische vrouwen, de ene is heel intelligent, ik bedoel emotionele intelligentie, en haalt het niet in haar hoofd om ook maar één toespeling te maken. De ander gaat tever, door wel toespelingen te maken...
Komt ook nog is bij, je hebt nature, nurture, combinatie's ervan. Veel homo vrouwen hebben nare ervaringen met mannen, andere weer niet, die zijn zo geboren.
Respect is belangrijk, en ik ben bang dat nu, zelfs mensen die homo zijn en hier lid van zijn, van CM, hier nu echt niet eventjes gaan reageren.... Jammer...
Zegens!
NB: Ik zou zo graag willen dat hier dingen naast mekaar konden bestaan, de een snoept teveel, is dat een andere zonde. of een mindere?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 15:47
|
|
|
JOL252 schreef: | Doe je huiswerk asjeblieft.
Je mond vol'hebben over dit soort zaken is GEEN EVANGELIE.
Wat zou jij doen als je op straat iemand aanspreekt in het kader van evangelisatie en ik ga even uit van jouw mening over homoseksualiteit dat je dit niet goedkeurt. Waar kom jij dan in eerste instantie mee? Met de liefde van Jezus (lees: wat Hij voor ons heeft volbracht uit liefde en het eerste doel was: VERZOENING MET GOD, DE BREUK TUSSEN GOD EN MENS HERSTELT. Dat is wat Hij deed: de mens met God verzoenen en de weg vrij te maken. Dat is nummer 1. God wil alle mensen tot Zich trekken en jij komt gelijk met het oordeel en de schande? Jezus kwam met genade in Zijn vaandel. Hij wil eerst de mens tot Zich trekken en daarna gaat Hij aan de slag met ons. Alles wat niet is tot Zijn eer zal Hij duidelijk maken door de relatie met Hem aan te gaan. In Zijn liefde en zachtmoedigheid trekt Hij eerst de mens naar zich toe. Nogmaals: ga je huiswerk doen Zwaan. Je snapt er geen ene jota of tittel van ook al denk je van wel.
(En ja, hierin weten mensen heel goed wat ze aan mij hebben, geen woord spaans bij.) |
Zo is dat Jol!
Dan gaat Hij aan de slag met ons, of samen aan de slag, zo kan je het mi ook zeggen.
Wat niet tot Zijn eer is, zal Hij duidelijk maken.
Vaak, soms en ertussen zijn de 'problemen' zo complex,groot en ingewikkeld, ja, dan is een leven daar niet eens genoeg voor.
Als zou het wel een zonde zijn....waar staat ook alweer dat in Gods ogen alle zonden gelijk zijn...?
Het evangelie is juist de blijde boodschap: de zekerheid dat wij in de hemel komen, dus de dood heeft geen prikkel meer: "dood waar je uw prikkel"? Waar staat dat ook alweer, ergens in Korinthiers.
En als mensen zo negatief doen over homo's dan willen die homo's niet eens naar het evangelie meer luisteren. Want er zijn er heel veel die echt niets van het christelijk geloof afweten.
En dan geloof ik: God is rechtvaardig, en laat dus die mensen die door negativisme niet van het evangelie hebben gehoord, of het niet op de juiste manier heeft kunnen doordringen, toch naar de hemel gaan.
En als een homo gelooft, dan zou ik het niet normaal vinden als tie krampachtig niet een relatie zoekt, als er mogelijkheid in overvloed is. Neehee...dat kan hij pas doen als de heilige Geest hem overtuigd dat het zonde is, als er dus een motivatie is.
En ik denk ook, de Liefde is het hoogste gebod, en ik zie gewoon hier dingen naar de letter gebeuren, ja deed ik zelf ook. Zo van het staat er dus het is zo. Punt.
Nou, ik wil graag van homo's hier zelf horen hoe ze leven, hoe ze God ervaren, en dan kan ik nu wel vergeten dor de negativiteit hier.
Niet naar jou, he Jol, de laatste zinnen die ik schrijf....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 05:00
|
|
|
maandag 1 oktober 2012, 08:47 SHANITA130 schreef: Homoseksualiteit “Gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.” (Lev. 18: 22). Het lijkt duidelijker dan het in werkelijkheid is. Veelal wordt deze tekst (en anderen, zoals Lev. 20: 13) geïnterpreteerd als een duidelijke verwerping van homoseksualiteit. We moeten deze teksten echter wel in hun verband en culturele context lezen, ‘want het hermeneutische principe van de Bijbel is niet algemeenheid maar contextualiteit’*6. In de omringende Egyptische en Kanaanitische culturen weelde de homoseksuele (tempel)prostitutie. Kinderen werden aan de Moloch geweid, zelfs dieren werden misbruikt voor deze religieus-seksuele praktijken*7. Orgiën waren een soort van eredienst. De fallus werd verheerlijkt. In die context zegt Mozes dat het een gruwel is in Gods ogen. We moeten ons terecht afvragen of daarmee elke liefdevolle homoseksuele relatie wordt bedoeld.
Het komt ook niet overeen met het volledig mens worden. Als mens mag je jezelf ontplooien. Je mag zijn wie je bent. Waarom zou dat niet gelden voor de homofiele medemens? Waarom zou hij zich niet mogen ontwikkelen tot volledig mens? Seksualiteit mag niet worden onderdrukt! De mens is geroepen om vrij te zijn. Een nieuwe levenswandel betekent niet dat de homofiel zijn gevoelens onderdrukt, maar dat hij een grondhouding van respect voor de ander koestert. Intimiteit en seksualiteit mogen een uiting van liefde zijn, nooit van dwang en onderdrukking. Dat geldt trouwens voor alle mensen, niet alleen voor de homofiel. De nieuwe levenswandel betekent dat je jezelf accepteert en aanvaart zoals je bent. Je mag jezelf zien in het licht van de Eeuwige, gewassen door het bloed van Jezus Christus. Deze God zoekt de verlorenen en redt de onderdrukten. Hij wil jou kennen zoals je bent. Bij hem mag je jezelf zijn, met je eigen specifieke seksualiteit.
En dan natuurlijk niet pedofielie, waarmee je kinderen beschadigt, maar gewoon 1 op 1 volwassen relaties, monogaam dus.
Maar, hoe zit het dan met Adam en Eva? “Toen zei de mens: Dit is nu eindelijk been van mijn gebeente en vlees van mijn vlees; deze zal “mannin” heten, omdat zij uit de man genomen is. Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en zij zullen tot een vlees zijn.” (Gen. 2: 23 en 24). Hier wordt toch heel duidelijk geleerd dat man en vrouw voor elkaar geschapen worden? ‘God created Eve, not a Steve.’ Zei een bekende Amerikaanse theoloog eens.
De vraag is of er ons hier wel een normatieve vaststaande levensordening wordt geleerd. Volgens mij gaat het daar helemaal niet om in dit verhaal. De logica van het verhaal vraagt er nu eenmaal om dat het menselijk geslacht met een man en een vrouw begint. Anders had de mensheid niet kunnen ontstaan. Heteroseksualiteit wordt hier als vanzelfsprekendheid verondersteld, homoseksualiteit is onbekend. De reden dat God Adam een vrouw gaf was trouwens om hem een hulpe tegenover te geven “Het is niet goed dat de mens alleen is. Ik zal hem een hulp maken die bij hem past.” (Gen. 2:18).
De bankring der eenzaamheid wordt doorbroken. Volledig mens worden kun je niet zonder andere mensen. Waarom zou een man geen hulp tegenover een man, een vrouw geen hulp tegenover een vrouw kunnen zijn?
In veel christelijke kringen wordt homoseksualiteit gezien als een gevolg van de zondeval. Deze gedachte is echter onbijbels en dus verwerpelijk. De zondeval is niet zomaar een daad van ongehoorzaamheid van Adam en Eva, maar een gebeurtenis die een catastrofale betekenis had voor heel de schepping. Er is niets dat niet op de een of andere manier aangetast is door de verwoestende gevolgen van de zondeval.
De zondeval heeft dus ook gevolgen voor de menselijke seksualiteit, en ook hier, voor alle seksualiteit. Heteroseksualiteit is net zogoed als homoseksualiteit onderhevig aan de gevolgen van de zondeval. Verlossing betekent dat ook de seksualiteit weer tot zijn oorspronkelijke doel wordt gebruikt. De nieuwe levenswandel impliceert niet een richting van heteroseksualiteit, maar een richting waarbij je jezelf en je partner het meest recht doet. Het gaat God erom dat je volledig mens wordt, dat je jezelf ontplooit tot wie je bent. Doe dus af het masker van ‘hetero’ als je een andere voorkeur hebt.
In Christus ben je een nieuwe schepping, dat wil zeggen dat je de nieuwe levenswandel mag gaan in het licht van God, waarbij je telkens zoekt naar harmonie met God, je medemens, de natuur en je eigen innerlijk.
Seks mag een teken van lijfelijke liefde zijn, niet van onderdrukking. Dat is de juiste richting. Nogmaals, het heeft niets te maken met welke voorkeur, maar alles met hoe je seksualiteit in je relatie(s) gebruikt.
Bron: http://www.p-loog.info/Spiritueel/seksualiteit_in_bijbels_perspect.htm
Ik kan mij vinden in dit stuk.
Willemijn: Mooi stuk Shanita!
Ja, en weet je waarvan ik de link heb, van een posting van Zwaan: Ik heb die posting van Zwaan ff hieronder gezet, ingekort, en de link rood gemaakt....: http://www.p-loog.info/Spiritueel/seksualiteit_in_bijbels_perspect.htm<><
Uit dat onderwerp wat over een broodje veulen gaat; ik dacht eerst nog dat is net zoiets als een broodje shoarma....en wat zielig voor zo'n veulen...
Ach, ja en daarna dat gedoe met die spin.....daarom nota bene, ik haal een stuk uit een link die ze zet, en vervolgens, wat ik allemaal over me heen krijg, ja, ik lach erom...
IIg ergens in het midden ongeveer....------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst: dinsdag 25 september 2012, 10:56 We naderen de eindtijd dat er ook zulke dingen gebeuren en het word alleen maar erger en erger van gaos tot gaoties. Moord en doodslag waar ook de Islam al bij christelijke zwangere vrouwen de buik doorsnijden het levend kind dood word gemaakt. Mensen met dieren gemeenschap hebben enz.
<><
http://www.franklinterhorst.nl/Christenvervolging%20neemt%20wereldwijd%20toe.htm
Op 20 november 2011 hebben moslims met hulp van islamitische soldaten 45 christenen vermoord. De aanvallen begonnen in de provincie Plateau State in Centraal-Nigeria met het stelen van vee van christelijke herders. In een stad Barakin Ladi vielen veel slachtoffers. Gewapende moslims drongen huizen van christenen binnen en schoten in het wilde weg. Veel christenen zijn op vlucht geslagen, zo maakte stichting Open Doors bekend. Verder verwoeste de islamitische terreurorganisatie Boko Haram acht kerken. Dat gebeurde in de stad Geidam in het noordoosten van Nigeria. Ook kwamen vier politiemannen om het leven en werd een ravage aangericht op een marktplein. Klik hier voor meer aanslagen van Boko Haram. Tijdens de kerstdagen van 2011 zaaiden islamistische extremisten van Boko Haram opnieuw dood en verderf. Bij een zware aanslag op een kerk in een buitenwijk van hoofdstad Abuja kwamen zeker 35 mensen om het leven. Een aantal huizen en auto's nabij de kerk liepen eveneens schade op. Ook kerken in Jos en Gadaka moesten het ontgelden. In Jos vond de politie ook nog twee bommen, die onschadelijk werden gemaakt. De naam van de organisatie betekent letterlijk 'westerse educatie is een zonde'. Boko Haram zou banden hebben met andere extremistische organisaties, zoals de Noord-Afrikaanse tak van al-Qaeda. Volgens Boko Haram staan er 300 wandelende zelfmoordbommen klaar om christenen op te blazen. De 300 zelfmoordenaars zijn getraind hoe ze met wapens en explosieven om moeten gaan. Ze hebben deze trainingen gevolgd in Somalië en Mauritanië.
Op 21 januari 2012 vielen bij een serie aanslagen in Kano 140 doden en tijdens de paasdagen dit jaar kwamen bij een zelfmoordaanslag in Kaduna 58 mensen om het leven. Klik hier voor een reportage over deze aanslag.
<><
http://www.nieuwslog.nl/2012/08/02/de-eerste-veroordeling-voor-seks-met-dieren-heeft-nu-eindelijk-plaats-gevonden/
<><
http://www.p-loog.info/Spiritueel/seksualiteit_in_bijbels_perspect.htm<><
Het satanische plan van de vrijmetselarij
In Genesis 6 staat dat de zonen van god (gevallen engelen) gemeenschap hadden met dochters van mensen. Uit deze gemeenschap van demonen met mensen kwamen reuzen voort die naar de geschiedenis laat zien een enorme kennis en macht hadden. Nagenoeg de gehele populatie was uiteindelijk besmet door deze hybriden (mens-(geestelijk)beest) behalve Noach en zijn kinderen. Daarom heeft God de aarde verwoest, omdat de mensen die erop woonden niet meer menselijk waren maar half mens - half geest/demon. Zoals Jezus zegt: als in de dagen van Noach, zal het zijn in de eindtijd. Dus zoals je nu reeds kunt concluderen, de mens zal in de eindtijd dus een vermenging worden tussen geesten/demonen en menselijk geslacht.
http://leftbehind.punt.nl/?id=417568&r=1&tbl_archief
<><
De Grote Hoer Babylon en het Beest
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Op17.pdf
<><
De Vrouw en de Draak in Openbaring 12
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Op12-Vrouw-Draak.pdf
<><
Zwaan
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 2 oktober 2012, 05:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 08:38
Onderwerp: etentje Duitsland
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Pieter kent mijn huis klopt geen logeerkamer hier en ik mag geen mannen in mijn huis hebben snachts |
Hai Erika,
Ja, je zet er een geinige smiley achter, maar ik ben het wel met je eens.
Ik ben van gedachten veranderd, eerst sliepen hier ex(en) van mij, in mijn huis. Ja, afstand te ver.
En toch, ik doe dat niet meer. Ik vind dat niet netjes. Het kan zelfs aanstootgevend gedrag zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 08:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: Bastiaan. Op dit forum zijn mensen die duidelijk niet zo gecharmeerd zijn van de Bijbel als jij en ik. Met je bijdrages is niks mis, maar je bent in mijn ogen aan een dood paard aan het trekken. Als mensen de bijbel alleen maar als een boek zien, naast alle anderen gaan ze je verwijten, dat je mensen veroordeelt met de bijbel. En gaan ze ook klagen dat je zo liefdeloos bent. Trek je niks aan van deze mensen en ga gewoon door...
JOL: Beetje jammer deze reactie. Ik vind dit eindelijk een discussie waar ik wat aan heb in plaats van al het steken wat afleidt van het doel van dit topic.
Héél jammer, de bijbel en het geloof is me alles, de basis, mijn hele leven draait erom. Ik vind het jammer, dat ik ervan wordt beschuldigd dat ik niet gecharmeerd ben van de bijbel. Da's oordelen.
En ook jammer, sommigen teksten die ik op meerdere wijzes kan uitleggen worden benadrukt als het erom gaat de homofiele medemens te benadelen. Andere stukken, wordt niet eens op gereageerd.
Idd, mensen die honderden bijdragen plaatsen over precies die ene zonde die ze niet doen en daar hele enden bijbelstukken bij opzoeken. Daar heb ik ook iets tegen!
En andere teksten worden dan weer niet letterlijk genomen.
Kreeg bijna een misverstand gisteren.
Ik heb gewoon vaak gehoord en gelezen op fora ook, dat veel mensen hun aversie tegen homofielie gebruiken om hun eigen hetero zonden goed te praten. Zie Mat 5.
27 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult niet echtbreken. 28 Maar Ik zeg u: Een ieder, die een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft in zijn hart reeds echtbreuk met haar gepleegd. 29 Indien dan uw rechteroog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit en werp het van u, want het is beter voor u, dat één uwer leden verloren ga en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde. 30 En indien uw rechterhand u tot zonde zou verleiden, houw haar af en werp haar van u; want het is beter voor u, dat één uwer leden verloren ga en niet uw gehele lichaam ter helle vare.
Nou, dát staat er dus ook, en is door Jezus zelf gezegd. En dit schreef en plakte ik alleen voor de anti-homo posters hier.
Want ik heb de indruk van dat mensen denken zolang ze maar afgeven op homo's kunnen ze zelf hun hetreo zonden goedlullen. Dat dat ervoor wordt gebruikt.
En ik bedoel geen mensen die porno kijken en dat kunnen verantwoorden, ja, wat genuanceerd denken kan geen kwaad. Ik zelf doe dat niet, maar wie ben ik, om, al zou ik dat weten, een ander daarop te oordelen. Ik kan niet in die ander zijn hart kijken.
Ik bedoel mensen die anti homo gedrag hebben als excuus om dát goed te praten....die gedachte heb ik weleens..... En geen mensen die porno kijken en dat kunnen verantwoorden, want die zijn er dus ook. Iedereen heeft zijn eigen relatie met God.
--
En nu, ga ik het eea doen....ik sta niet voor niets vroeg op.
Vrede
Fijne Dag!!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 1 oktober 2012, 08:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 08:01
|
|
|
Homoseksualiteit “Gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.” (Lev. 18: 22). Het lijkt duidelijker dan het in werkelijkheid is. Veelal wordt deze tekst (en anderen, zoals Lev. 20: 13) geïnterpreteerd als een duidelijke verwerping van homoseksualiteit. We moeten deze teksten echter wel in hun verband en culturele context lezen, ‘want het hermeneutische principe van de Bijbel is niet algemeenheid maar contextualiteit’*6. In de omringende Egyptische en Kanaanitische culturen weelde de homoseksuele (tempel)prostitutie. Kinderen werden aan de Moloch geweid, zelfs dieren werden misbruikt voor deze religieus-seksuele praktijken*7. Orgiën waren een soort van eredienst. De fallus werd verheerlijkt. In die context zegt Mozes dat het een gruwel is in Gods ogen. We moeten ons terecht afvragen of daarmee elke liefdevolle homoseksuele relatie wordt bedoeld.
Het komt ook niet overeen met het volledig mens worden. Als mens mag je jezelf ontplooien. Je mag zijn wie je bent. Waarom zou dat niet gelden voor de homofiele medemens? Waarom zou hij zich niet mogen ontwikkelen tot volledig mens? Seksualiteit mag niet worden onderdrukt! De mens is geroepen om vrij te zijn. Een nieuwe levenswandel betekent niet dat de homofiel zijn gevoelens onderdrukt, maar dat hij een grondhouding van respect voor de ander koestert. Intimiteit en seksualiteit mogen een uiting van liefde zijn, nooit van dwang en onderdrukking. Dat geldt trouwens voor alle mensen, niet alleen voor de homofiel. De nieuwe levenswandel betekent dat je jezelf accepteert en aanvaart zoals je bent. Je mag jezelf zien in het licht van de Eeuwige, gewassen door het bloed van Jezus Christus. Deze God zoekt de verlorenen en redt de onderdrukten. Hij wil jou kennen zoals je bent. Bij hem mag je jezelf zijn, met je eigen specifieke seksualiteit.
En dan natuurlijk niet pedofielie, waarmee je kinderen beschadigt, maar gewoon 1 op 1 volwassen relaties.
Maar, hoe zit het dan met Adam en Eva? “Toen zei de mens: Dit is nu eindelijk been van mijn gebeente en vlees van mijn vlees; deze zal “mannin” heten, omdat zij uit de man genomen is. Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en zij zullen tot een vlees zijn.” (Gen. 2: 23 en 24). Hier wordt toch heel duidelijk geleerd dat man en vrouw voor elkaar geschapen worden? ‘God created Eve, not a Steve.’ Zei een bekende Amerikaanse theoloog eens.
De vraag is of er ons hier wel een normatieve vaststaande levensordening wordt geleerd. Volgens mij gaat het daar helemaal niet om in dit verhaal. De logica van het verhaal vraagt er nu eenmaal om dat het menselijk geslacht met een man en een vrouw begint. Anders had de mensheid niet kunnen ontstaan. Heteroseksualiteit wordt hier als vanzelfsprekendheid verondersteld, homoseksualiteit is onbekend. De reden dat God Adam een vrouw gaf was trouwens om hem een hulpe tegenover te geven “Het is niet goed dat de mens alleen is. Ik zal hem een hulp maken die bij hem past.” (Gen. 2:18).
De bankring der eenzaamheid wordt doorbroken. Volledig mens worden kun je niet zonder andere mensen. Waarom zou een man geen hulp tegenover een man, een vrouw geen hulp tegenover een vrouw kunnen zijn?
In veel christelijke kringen wordt homoseksualiteit gezien als een gevolg van de zondeval. Deze gedachte is echter onbijbels en dus verwerpelijk. De zondeval is niet zomaar een daad van ongehoorzaamheid van Adam en Eva, maar een gebeurtenis die een catastrofale betekenis had voor heel de schepping. Er is niets dat niet op de een of andere manier aangetast is door de verwoestende gevolgen van de zondeval.
De zondeval heeft dus ook gevolgen voor de menselijke seksualiteit, en ook hier, voor alle seksualiteit. Heteroseksualiteit is net zogoed als homoseksualiteit onderhevig aan de gevolgen van de zondeval. Verlossing betekent dat ook de seksualiteit weer tot zijn oorspronkelijke doel wordt gebruikt. De nieuwe levenswandel impliceert niet een richting van heteroseksualiteit, maar een richting waarbij je jezelf en je partner het meest recht doet. Het gaat God erom dat je volledig mens wordt, dat je jezelf ontplooit tot wie je bent. Doe dus af het masker van ‘hetero’ als je een andere voorkeur hebt.
In Christus ben je een nieuwe schepping, dat wil zeggen dat je de nieuwe levenswandel mag gaan in het licht van God, waarbij je telkens zoekt naar harmonie met God, je medemens, de natuur en je eigen innerlijk.
Seks mag een teken van lijfelijke liefde zijn, niet van onderdrukking. Dat is de juiste richting. Nogmaals, het heeft niets te maken met welke voorkeur, maar alles met hoe je seksualiteit in je relatie(s) gebruikt.
Bron: http://www.p-loog.info/Spiritueel/seksualiteit_in_bijbels_perspect.htm
Ik kan mij vinden in dit stuk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 07:20
Onderwerp: EigenZondeTopic
|
|
|
PIETER649 schreef: | Dit topic is speciaal voor iedereen die over ZONDE wil praten
En dit keer NIET zonden van anderen, zoals homosexualiteit.... nee nee, hier gewoon es over zonden die JIJ zelf begaat... Dus alleen over homosexualiteit praten hier als jij daar aan doet. En ja, je mag ook de bijbelteksten erbij zetten die bewijzen dat JOUW zonden ook errug tegen de bijbel zijn. Mag in iedere vertaling, geen probleem!
En NU ben ik benieuwd |
Goedemorgen
Nou, mijn eerste zonde heb ik al overwonnen vanmorgen.
Ik ben vroeg opgestaan.
Dus niet wat ik wel had zo lang mogelijk blijven liggen, daardoor ook mijn contract verspeeld bij een vrijwligerswerk.
Ja, want het is altijd moeilijker om op te staan als je weet dat men niet boos op je wordt, je niets kan maken.
Toen ik een keer een tijdje in een hotel werkte en ik om half 6 moest beginnen, ja, toen kwam ik mijn bed wel uit, ik hoefde alleen maar aan dat boze gezicht van mijn chef te denken...dat was al genoeg om op te staan. dus had ik een behoorlijke stok achter de deur. Want als ik niet kwam, nou dan werd ze boooos...ja, want zó vroeg kon ze niemand anders krijgen van het uitzendburo, je moest ook altijd daarom een dag van te voren zeggen als je ziek was. en dan toch een dag komen werken.
Maar ja, zo'n 'stok' heb je niet met vrijwilligerswerk, iig láng niet in die mate.
Ja, als ik een paar weken weer op kom dagen heb ik ook mijn contract weer.
Ja, eerst kon ik ook niet vroeg opstaan....tijdje wel, tijdje niet, maar ja, ik had laatste tijd dat ik het wel kon, maar gewoon regelmatig die wekker later zette of uitzette. En lekker bleef slapen, gat in de dag...
Dus ja, dat valt nu bij mij onder luiheid.
Daar staat het een en ander in in spreuken daarover. Spr. 15 Luiheid doet in diepe slaap vallen en de trage moet honger lijden. Prediker 18 Door luiheid valt het gebinte(balken van een gebouw) ineen en door slapheid der handen wordt het huis lek.
Klopt wel deze teksten: als ik bijf liggen ben ik niet gezellig onder de mensen, ik kan dingen, 2de hands dingen met korting krijgen, is namelijk zaak met 2de hands dingen. Maar zitten regelmatig hele mooie dingen tussen, vergis je niet ;) Ja, want ik heb net bijna alles bij het grof vuil gezet....
En ook, als ik op tijd opsta, dan heb ik meer zin en tijd om me huis bij te houden en dingen doen die ik nog wil doen in mijn huis. zoals schilderen, plinten, muren plafond, en ik heb wat ideeën..
Enzovoort.
Ik moet zeggen, het valt me wel heel zwaar hoor, zo vroeg, maar heb 't er voor over, ik weet als ik dat gewoon iig vier dagen in de week doe, dat ik me dan gewoon veel beter voel uiteindelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|