Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 18:47
Onderwerp: Alpha-cursus / Billy Graham
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Wat weet jij van de vrijmetselaarij Lisa? |
Wat wil je weten Leonard? Of eigenlijk: wat weet je er zelf van?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 18:44
Onderwerp: Vermenging van goden en mensen (genesis 6)
|
|
|
DAVID923 schreef: | zoals het er staat, die engelen vergrepen zich aan seksuele zonden met de mens. |
Ok, maar dat is niet wat er staat. Er staat dat de zonen van de goden kinderen kregen met de dochters van de mensen. En de zonen van de goden zijn toch geen engelen? Dan zou er immers wel over engelen gesproken worden net als op andere plaatsen in de Bijbel toch?
En wie zijn volgens jou de befaamde helden uit het verre verleden?
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zaterdag 23 april 2011, 18:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 15:35
|
|
|
DAVID923 schreef: | gevallen engelen gingen hun regio te buiten. hun straf:
2pet 2: 4 Immers, God heeft zelfs engelen die gezondigd hadden niet gespaard maar hen in de Tartarus geworpen. Daar, in de diepste duisternis, blijven ze opgesloten om hun vonnis af te wachten. |
Sorry David, maar het wordt me met deze quote van jou niet duidelijk hoe jii die tekst uit Genesis 6 leest..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 15:24
Onderwerp: strandwandeling voorjaar 2011
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Hoi CM-strandwandelaars,
Missen jullie zeelucht en strand? Zullen we weer gaan doen dit jaar? Lijkt me wel goed idee. Vorig jaar liepen we met zo'n 30 personen in Noorwijk en dit jaar gaan we naar Katwijk aan Zee. Speciaal voor christelijke wandelaars in "christelijke" badplaats. Daar is ruim parkeerplaats bij Boulevard tegenover de vuurtoren, Nu gaan we in voorjaar en wel op zaterdag 14 mei. We verzamelen bij de parkeerplaats rond half 12.30 uur Of jullie mee willen, hoor ik graag van jullie
Groetjes
Deelnemers:
Angelique327 Alous961 Miekjes285
Benny340 Pimpernel883 Henk546 Martin965
Nog meer aanmelders graag
Helaas kan ik niet aanwezig zijn ...de volgende keer beter. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 18:20
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ze is gistermiddag bij de huisarts geweest samen met mijn zus. A.s woensdag wordt ze in het ziekenhuis verwacht dan maken ze eerst een echo aan de hand daarvan als er een tumor te zien is wordt er direct een biopsie gedaan en weten we dezelfde dag nog waar ze aan toe is. Voor mijn moeder m'n zus , broer en hun gezinnen en voor mij een spannende en zware dag. Ik zelf ga mee naar het ziekenhuis, mijn moeder is moedig en sterk en kan het over geven in God's hand. Dat is mooi en rijk. ik zelf vecht er nog mee dat heeft natuurlijk mede te maken met mijn eigen psychische toestand. Maar ook ik weet ons in Gods hand geborgen.
Gr Erika. |
Lieve Erika, ik wens je heel veel sterkte de komende dagen en zal uiteraard voor jullie bidden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 09:32
Onderwerp: Hoe interpreteer je de Bijbel?
|
|
|
[quote=SUSANNAH475]Hoi Marylien, Ik vind persoonlijk dat de wetenschap het geloof soms aan het verdringen is...
Moet je voor de aardigheid het boek "moderne wetenschap in de Bijbel" van Ben Hoberink eens lezen Suus...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 22:21
|
|
|
Uiteindelijk gelukkig niet het slechtste moment, maar gewoon goed nieuws: Vanavond een kort contact gehad met mijn vriendin. Ze hebben goed nieuws gehad vandaag, zelfs nog beter dan verwacht. Wonder boven wonder is er is geen botkanker ontdekt en zelfs geen bacterie. Dat wil niet zeggen dat er niets meer aan de hand is. Er is waarschijnlijk een ontsteking waarvan ze moeten afwachten of die chronisch is of niet. De grootste spanning is nu dus echter van de baan, maar blijf nog maar wel even aan Ilse denken in jullie gebeden opdat ze helemaal mag genezen en straks weer lekker kan voetballen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 22:20
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Vanavond een kort contact gehad met mijn vriendin. Ze hebben goed nieuws gehad vandaag, zelfs nog beter dan verwacht. Wonder boven wonder is er is geen botkanker ontdekt en zelfs geen bacterie. Dat wil niet zeggen dat er niets meer aan de hand is. Er is waarschijnlijk een ontsteking waarvan ze moeten afwachten of die chronisch is of niet. De grootste spanning is nu dus echter van de baan, maar blijf nog maar wel even aan Ilse denken in jullie gebeden opdat ze helemaal mag genezen en straks weer lekker kan voetballen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 17:45
|
|
|
FRANKT627 schreef: | In de Willebrord vertaling staat:...de zonen van God...dus niet de zonen van de goden
Adam was bijvoorbeeld een zoon van God...en niet een zoon die uit 2 mensen ontstaan is
Als ik het me nog goed herinner wordt met de 'reuzen' de afvalligen bedoeld. Mensen die zich hebben afgewend van God. |
Maar waarom worden die dan de befaamde helden uit het verre verleden genoemd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 16:42
|
|
|
Om maar eens even een nieuw topic in de groep te gooien:
Genesis 6 1 Zo kwamen er steeds meer mensen op aarde, en zij kregen dochters. 2 De zonen van de goden zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren, en ze kozen uit hen de vrouwen die ze maar wilden. 3 Toen dacht de HEER: Mijn levensgeest mag niet voor altijd in de mens blijven, hij is immers niets dan vlees; hij mag niet langer dan honderdtwintig jaar leven. 4 In die tijd en ook daarna nog, zolang de zonen van de goden gemeenschap hadden met de dochters van de mensen en kinderen bij hen kregen, leefden de giganten op aarde. Dat zijn de befaamde helden uit het verre verleden.
Wie zijn die zonen van de goden die kinderen kregen bij de dochters van de mensen? En wat wordt bedoeld met de giganten die op aarde leefden en die “de befaamde helden uit het verre verleden”? Op wie wordt hier gedoeld?
Het zijn vragen die in mij omgaan als ik deze tekst lees en juist daarom ben ik heel benieuwd naar hoe jullie deze tekst lezen…..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 16:07
|
|
|
MVV749 schreef: | En, hoe was de uitslag? Het klinkt beide niet positief, dus ik hoop dat het uiteindelijk het minst erge is ontdekt. |
Ik zit nog steeds in spanning af te wachten tot ze wat laat horen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 00:21
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Hopelijk het mooiste moment vandaag (althans daar bid ik voor). Vandaag (donderdag) krijgt mijn vriendin uitslag over de botscan van haar dochter. Er zit een bacterie in het bot... of het is botkanker.. Bidden jullie mee voor Ilse?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 00:17
|
|
|
Niet zozeer het slechtste moment vandaag (althans dat hoop ik en daar bid ik voor). Vandaag (donderdag) krijgt mijn vriendin uitslag over de botscan van haar dochter. Er zit een bacterie in het bot... of het is botkanker.. Bidden jullie mee voor Ilse?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 00:06
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | We weten nu onderhand wel hoe Chat over de picknicks denkt. Laat maar rusten. En nu weer on-topic, laat ik niet merken dat jullie dat niet lukt, anders zie ik me genoodzaakt mijn abonnement te verlengen!
|
Hmmmm is dat een uitdaging Griff... volgens mij moeten we gewoon ff flink off-topic blijven mensen... Ik hou wel van uitdagingen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 18:08
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Nou Chat ik wist het wel hoor, als alle vrouwen bij mij zo zouden reageren...... |
Wat zei ik nou Leonard? Laat hem toch gewoon met rust, hij is toch zelf meer dan duidelijk geweest. Respecteer dat dan ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 09:20
Onderwerp: ongelovige vriendschappen
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | omdat mensen soms zo verwijderd zijn van God, omdat ik misschien teveel hoop dat mijn houding en gedrag hun nieuwsgierig zal maken, hun zal helpen om hun open te stellen, omdat ik meer moet durven pleiten voor onze Heer! omdat ik soms luisterend oor ben voor zaken waarbij ik voor mijzelf geen rust kan behouden, omdat ik soms angst heb om zo zelf te ver van God af te dwalen en dit wil ik echt niet, en omdat ik hoop dat de Heer later niet tegen mij zou zeggen : ik heb je nooit gekend! en....en....en.... |
Lieverd, God vraagt niet van jou om alleen maar om te gaan met mensen die geloven. Sterker nog, Jezus zelf ging juist om met zondaars onder het mom van dat gezonde mensen geen dokter nodig hebben. Ben je misschien wat te geforceerd bezig met het idee dat jij meer "moet" pleiten voor onze Heer? Wees gewoon jezelf, juist als christen. Per slot van rekening ben je niet voor niets zo geschapen. En ja, jouw houding en gedrag zal hen nieuwsgierig maken, maar op welk moment dat tot uitdrukking komt kun jij onmogelijk voorspellen.
Door vriendschappen met ongelovigen dwaal je niet van God af hoor, zeker niet als jij zelf wel gewoon blijft volharden in het geloof en een levende relatie met God onderhoud. En nee, dan zegt God niet tegen jou: "ik heb je nooit gekend..". Hij zegt eerder: "Wat fijn dat jij het voorbeeld van Mijn Zoon hebt willen volgen en geen mensen uitsloot in jouw leven, simpelweg omdat ze Mij nog niet kenden toen Ik ze op jou pad bracht..."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 09:12
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | nu al? mensch, het is net 9 uur geweest! |
Nou en? Ik zit al aan mijn tweede bakkie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 09:10
Onderwerp: Oud Zeer
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Ja is een lang stuk inderdaad, maar als je de laatste tijd velen verhalen binnen CM aanhoorde, dan is dat stukje misschien in bepaald opzicht wel de moeite waard. Het gaat dieper in de menselijke gevoelens. m.n. toch dat mensen niet altijd iets kunnen loslaten uit een verleden en of daaruit de hedendaagse gevoelens baseren vanuit het verleden. |
Beste Leonard, ik heb nog een poging ondernomen om het stuk te lezen, maar als ik nog niet eens halverwege ben heb ik het al gehad. Volgens mij had je ook gewoon de link kunnen plaatsen voor degenen die dit artikel graag volledig willen lezen, in plaats van alles te kopiëren en plakken op het forum. En om eerlijk te zijn, mis ik nog steeds jou persoonlijke mening hierover.
Dat mensen soms heel moeilijk kunnen los komen uit hun verleden is inderdaad een feit. Ik weet niet of je ze dan echt verder helpt met zo'n lang verhaal op het forum. Voor diegenen die de moed hebben en de moeite nemen om het hele verhaal te lezen treedt in sommige gevallen wellicht een stukje herkenning op. Maar dan? Wat moeten ze er dan mee? Wat hebben ze hier dan aan?
Tegelijkertijd vraag ik me af wat dit over jou zelf zegt. Heb jij wellicht moeite om dingen uit jouw verleden los te laten? In hoeverre helpt het lezen van dit stuk jou daar dan bij?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 08:36
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Eerst maar ff wat huiswerk gedaan. De oprichter van de Alpha cursus, ik kan het mis hebben, is Nicky Gumbel en niet Billy Graham ....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alpha-cursus
De Engelse site van wikipedia geeft trouwens een andere naam, als oprichter, van de Alpha cursus, en wel: Charles Marnham ....
http://en.wikipedia.org/wiki/Alpha_course
Nicky Gumbel is wel de schrijver van het boek voor de Alpha cursus ..
Zeker het boek van Dan Brown "Het verloren symbool" gelezen ....
.. |
Klopt Cross, Billy Graham is inderdaad niet de oprichter van de Alpha-cursus: http://www.alphaconnect.nl/organisatie/alpha-international
Tja je hebt nu eenmaal mensen die heel snel de neiging hebben om iets naar de prullenbak te willen verwijzen, onder het mom van vrijmetselaarij etc.
Wat de boeken van Dan Brown betreft: Ik heb ze ook gelezen hoor, alle vijf. Niets mis mee, maar je moet je natuurlijk wel realiseren dan het romans zijn die ontsproten zijn uit de fantasie van de schrijver. Dat zegt hij zelf trouwens ook.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op dinsdag 19 april 2011, 08:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 00:13
Onderwerp: ongelovige vriendschappen
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Ik vind het hoe langer hoe moeilijker om met niet-gelovigen (wat niet betekent anders-gelovigen) vriendschappen te onderhouden. Het lukt mij vaak niet om over mijn geloof en mijn Heer, God en Vader te spreken, en zelf vind ik dit wel erg, en ik kan mij zo schuldig voelen tegenover God, als ik met ongelovige vrienden omga, herkennen jullie dit? of ook al meegemaakt? |
Hé Marylien. Wat het eerste bij me op komt als ik dit lees is een vraag. Waarom voel jij je schuldig tegenover God als jij met ongelovige vrienden omgaat???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 23:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | jullie leren het geloof ik niet he....ik wens op geen enkele manier uitgenodigd te worden of ter verantwoording geroepen te worden voor de picknick. Dat jullie dat zo willen, is jullie zaak. Ik ga ervan uit dat jullie mijn standpunt in deze ook respecteren. Anders zie ik mij toch genoodzaakt te klagen over enkelen van jullie... |
Doe niet zo gek Chat. Er is niemand die jou dwingt om te komen, mensen zeggen hooguit dat ze het leuk zouden vinden om jou daar ook te zien. Daar mag je je best een beetje gevleid over voelen, want in feite is het een compliment. Maar goed, jij hebt natuurlijk het recht op jouw eigen mening en je moet je zeker nergens toe gedwongen voelen. Doe gewoon lekker wat jezelf wilt. En misschien een tip voor de rest: Chat is het blijkbaar meer dan zat op hierop aangesproken te worden, dus stop nu maar met hem erover te benaderen of er grapjes over te maken. Het is duidelijk dat hij dit niet waardeert, dus laat hem gewoon met rust, ok.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 23:26
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Als ik op de vingers getikt word bloos ik altijd... |
Ach hoe vertederend.. een man die kan blozen... Nou dan moet ik je maar wat vaker op de vingers tikken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 23:25
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Toch is het een bekend verhaal, dat de Friese tak van de Oranjes en mindere was binnen de Oranjes.
De grote steden spreken wel algemeen beschaafd Nederlands Thomas |
Allereerst spreken de grote steden helemaal niets. De mensen in de grote steden spreken wel. Maar beste Leonard.. je wilt toch niet beweren dat een rasechte Amsterdammer, Rotterdamer of Hagenees algemeen beschaafd Nederlands spreekt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:09
Onderwerp: Oud Zeer
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | haha 5 stukkies van jou Leonard met zulke lappen tekst... ??? da's toch echt teveel hoor... dus nee ik heb het ook niet gelezen... |
Same here.. zou het leuker gevonden hebben als je een wat persoonlijker bijdrage over oud zeer zou hebben geschreven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:07
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Je bent bijna "apart" genoeg Leonard |
Nah ja.. ik heb ook Drents bloed he. Dus als er criteria voor bestaan voldoe ik daar waarschijnlijk op voorhand al niet aan, want ik lijk in veel dingen meer op mijn Drentse va dan op us mem.
Enne.. nee hoor Cross. Ben het voor deze keer eens totaal niet met je eens. Leonard voldoet volgens mij in geen enkel opzicht aan welk criterium dan ook om zich "apart genoeg" te mogen noemen, dus breng hem vooral niet in die waan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:03
|
|
|
FRANKT627 schreef: | aan geen enkele zeker! Het is al erg genoeg dat je als Fries geboren bent... |
Gaan we flauw doen Frank.. hoezo is het erg om in Friesland geboren te zijn... Verklaar je nader?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 18:38
|
|
|
LISA610 schreef: | Mac schreef: |
Nogmaals de vraag Mac.. vanwaar richt je deze mededeling zo nadrukkelijk aan mij en dan ook nog binnen het topic over de eindtijd? Allereerst is dit compleet off-topic en bovendien heb je mij niets zien schrijven over de alpha-cursus. Vandaar dat ik maar even een nieuw topic open waarin we het verder kunnen hebben over de alpha-cursus c.q. Billy Graham.
Om gelijk maar even te reageren op het verhaal van Mac: Ik heb geen probleem met alpha-cursussen. Ik ken verschillende mensen die een alpha-cursus hebben gevolgd of volgen en ken ook mensen die een alpha-cursus geven. Volgens mij is het prima om het evangelie op die manier toegankelijk te maken voor mensen, maar op grond van wat jij schrijft krijg ik de indruk dat jij daar heel anders over denkt. Om heel eerlijk te zijn krijg ik een beetje de indruk dat je aan het moddergooien bent wat betreft Billy Graham, door hem te vergelijken met een profeet die het beest aanbid. Je stelt dat hij een vrijmetselaar was. Nou ik heb een poosje zitten googlen en de berichten die ik daarover heb gevonden zijn heel tegenstrijdig. Er zijn sites waarop dit wordt beweerd en er zijn sites waarop dit wordt tegengesproken. Feit is in ieder geval dat hij een baptistische evangelist, voorganger en christelijke schrijver was. En ja, daarbij was hij ook mens, dus volmaakt zal hij zeker niet zijn geweest. Maar om nu te beweren dat hij een profeet geweest zou zijn die de duivel aanbid vind ik erg overtrokken, want juist door de manier waarop hij het evangelie heeft gebracht zijn er tal van mensen tot het geloof gekomen. Denk je nu echt dat Satan er enig belang bij heeft dat iemand het evangelie over de wereld verspreid op de manier waarop Billy Graham dat in zijn leven heeft gedaan? Of wil je beweren dat de manier waarop Billy Graham het evangelie heeft verkondigd niet goed was. En zo ja, waarop baseer je dat dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 18:31
Onderwerp: Leven in de eindtijd
|
|
|
[quote=MAC823]Tevens Lisa, is de "alpha cursus" afkomstig van de 33e graad vrijmetselaar "Billy Graham".
Vraagje Mac.. vanwaar richt je deze mededeling zo nadrukkelijk aan mij en dan ook nog binnen het topic over de eindtijd? Allereerst is dit compleet off-topic en bovendien heb je mij niets zien schrijven over de alpha-cursus. Ik zal dan ook meteen een nieuw topic openen waarin we het verder kunnen hebben over de alphacursus c.q. Billy Graham. Zullen we dit verhaal daar voortzetten?
P.s. t topic is inmiddels geopend, maar het is ook duidelijk dat jou info betreffende de oprichter van de alpha-cursus niet klopt. Misschien handig als je de dingen die je op t forum zet eerst even toetst?
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op dinsdag 19 april 2011, 08:52
|
|
Naar boven |
|
|