Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 18:16
Onderwerp: Knuffel theologen, en eigen evangelie
|
|
|
Ik ben het met vele zaken niet eens, als men te pas en onpas met teksten komt aanzetten om eigen gelijk te krijgen. Gods is Liefde en daar is niets mis mee.
Scheiden bijvoorbeeld ben ik gezien wat er in de Bijbel staat dus ook op tegen, maar wie eigenlijk niet. Als ik de topics zo lees heeft men er alles aan gedaan om toch het huwelijk te doen slagen, maar als je haast vanaf begin huwelijk tegen een muur aanloopt of de partner misbruik heeft gemaakt van het huwelijk om zo eigen gerak te doen bevredigen en anti Gods regels handelde, is dat mijn inziens wel een reden om te scheiden met goedkeuring van God.
Zo zijn er ook ander zaken war ik het niet mee eenss ben maar het gaat niet om mij maar om wat God wi gelijk wij kunne leren uit Zijn Woord.
Waar ik moeite mee heb is dat men met teksten, God in verkeerd daglicht stelt, God die duidelijk bewezen, het beste met ons voorheeft.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 24 maart 2013, 18:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 maart 2013, 09:13
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Jol. gefeliciteerd, Gods nabijheid en zegen gewenst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 13:04
Onderwerp: Welvaartsevangelie.
|
|
|
En toen was het stil aan de overkant.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 17:51
Onderwerp: Welvaartsevangelie.
|
|
|
MAT170 schreef: | Ik zag net een documentaire over het welvaartsevangelie en om kort te zijn, ik denk dat het vals is.
matteus16vers24 Toen zeide Jezus tot zijn discipelen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme zijn kruis op en volge Mij. 25 Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het vinden. 26 Want wat zou het een mens baten, als hij de gehele wereld won, maar schade leed aan zijn ziel? Of wat zal een mens geven in ruil voor zijn leven?
Na het verhaal van de rijke jongeling
matteus19vers23 Jezus zeide tot zijn discipelen: Voorwaar, Ik zeg u, een rijke zal moeilijk het Koninkrijk der hemelen binnengaan. 24 Wederom zeg Ik u, het is gemakkelijker, dat een kameel gaat door het oog van een naald dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat. 25 Toen de discipelen dit hoorden, waren zij zeer verslagen en zeiden: Wie kan dan behouden worden? 26 Jezus zag hen aan en zeide: Bij de mensen is dit onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.
1 timoteus6vers5 en geharrewar bij mensen die niet helder meer zijn van denken en het spoor der waarheid bijster geraakt zijn, daar zij de godsvrucht als iets winstgevends beschouwen. 6 Nu brengt inderdaad de godsvrucht grote winst, (indien zij gepaard gaat) met tevredenheid. 7 Want wij hebben niets op de wereld medegebracht; wij kunnen er ook niets uit medenemen. 8 Als wij echter onderhoud en onderdak hebben, dan moet ons dat genoeg zijn. 9 Maar wie rijk willen zijn, vallen in verzoeking, in een strik, en in vele dwaze en schadelijke begeerten, die de mensen doen wegzinken in verderf en ondergang. 10 Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord. |
Kun jij alles geven aan bezit wat God je vraagt? Hoe sta jij tenopzicht van Jezus? letwel het gaat niet om wat je zegt hier op CM , maar wat er werkelijk in je hart leeft, God weet de waarheid en daar draait het om
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 17:47
Onderwerp: nieuwe Paus
|
|
|
Welk kerksysteem werkt volgens Bijbels principe, weinig van de westerse kerken. De oorzaak ligt vaak al hoe goed bedoelt, in onwetendheid hoe het eigenlijk wel moet.
Wie is baas en wie staat aan het hoofd van een kerkgenootschap, helaas geeft men daar juist de verkeerde interpretatie aan. Is het de paus of is het de synode of een unie of wie of wat dan ook?
Ik kan aan de hand van de Bijbel iedereen wel gaan veroordelen, en zeggen dat staat er in de Bijbel, dat is Gods wil en ga zomaar door.
Ik hoop dat we eindelijk eens gaan werken aan ons eigen ego en dat aan de kant gooien en ons laten leiden door maar één Baas, pas dan kan men gaan werken aan Gods gemeente en alle verkeerde zaken waar de Bruid nu nog last van heeft, glad gaan strijken en zo toch proberend mbv de Geest er tiptop te gaan uitzien voor de Bruidegom.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zaterdag 16 maart 2013, 20:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 13:18
Onderwerp: nieuwe Paus
|
|
|
een ieder mag op zijn/haar wijze naar eer en geweten Om God te dienen. Laten we duidelijk voorop stellen dat als men met verwijten of denigrerend naa andere christenen toebezig is hun geloof ook niet deugd.
Wat het gehele gebeuren omtrent de nieuwe paus aangaat, het zij zo, ook al ben ik het e rniet geheel mee eens, om wat voor reden dan ook, ben ik toch overttuigd dat er heel veel goede christenen zijn die onder het katholiek bewind vallen.
Een groot geluk is dat men niet met list en bedrog (gelijk de politiek) probeert om paus te worden, maar gekozen wordt uit hen die toch redelijk van onbesproken gedrag zijn.
gefeliciteerd met de nieuwe paus en dat Jezus ook hemals voorbeeld mag zijn en hij Jezus blijft navolgen
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zaterdag 16 maart 2013, 20:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 maart 2013, 20:02
Onderwerp: broer
|
|
|
Heel veel sterkte en vooral Gods nabijheid toe gewenst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 21:33
Onderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid
|
|
|
regenboog, bloemen regenboog, bloemen, regenboog.
Zo een beetje kleur en fleur hier, er zijn er weer een paar gepikeerd (zo komt het mi jwel over) bezig en had in het geheel niet gehoeven, maar reactie op reactie, wordt het soms van kwaad tot erger, terwijl men wel met goede bedoelingen begon en alleen een vraag stelde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 21:26
Onderwerp: waarom geen privechat
|
|
|
Mocht er iemand zijn die een privechat aanvroeg bij mij (zo hoorde het wel), stuur dan even een mail, ik hoor zo nu en dan wel eens wat, maar zie niets, vandaar. Ligt soms ook aan de browser, en ik heb misschien de juiste niet momenteel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:51
Onderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
|
|
|
HANNAH810 schreef: | "sorry, pieter619 met hond en vlammenwerper", zei de kat....... |
niet dat het mij veel uitmaakt, maar voor anderen die willen weten wie er komt en misschien Pieter610 zullen missen
btw, misschien heb ik wel het 1 en ander nog mee tenemen omdat ik denk wel dekzeilen cq kleden mag gebruiken die dan weer van de boten af zijn gehaald.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op woensdag 13 maart 2013, 13:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:41
|
|
|
Beter lezen wat sommigen schrijven, men is niet kwaad,of beledigd, maar geeft gewoon iets aan. Het maakt niet uit wie wat uit, zolang het met respect wordt gedaan en daar zijn de laatste reacties toch ook op die manier geschreven als ik het zo zie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:25
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Ben je afhankelijk als je iets mist? Is dat de betekenis van afhankelijkheid? Volgens mij haal je dan twee begrippen door elkaar. Is er verschil in afhankelijk zijn en in je afhankelijk opstellen? Het eerste geeft aan dat je niet zonder kunt, het tweede geeft aan dat je niet zonder wilt? Als je als onderwerp van afhankelijkheid 'God' invult, wat gebeurt er dan? Als je als onderwerp van afhankelijkheid 'sigaret' invult, wat dan? Of is dit te simpel gedacht? |
De topic is toch (wederzijdse) afhankelijkheid?
Als je een goede realtie hebt gehad, ondanks lek en gebrek, dat drievoudig snoer, en het is stuk, mis ik iets heel moois, dus ben ik afhankelijk van de liefde die een ander gaf en God me geeft, in die relatie.
Het staat dus niet in vergelijking tot een sigaret, ja ik ben afhankelijk van de Liefde zowel die van een ander maar bovenal Gods Liefde. Had ik de Liefde niet was mijn leven waardeloos.
Iemand die weet wat echt houden van is, zal beamen dat men dus beslist afhankelijk is van iemand anders, anders kun je de liefde niet delen. Helaas is er door egoïsme hele veel kapot gegaan, niet specifiek door CM leden zelf, maar dan wel daar de exen.
Is men hier op zoek naar een nieuwe liefde zal dat consquenties met zich meebrengen, vooral aangaande het zich afhankelijk stellen naar elkaar toe. Letwel, de liefde is iets heel moois wat God ons gegeven heeft, alleen als we gehoorzaam zijn aan wat Jezus ons beveelt, kan een relatie groeien en daardoor bloeien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 08:41
|
|
|
Ik mis iets wat ik jaren lang toch heb gehad namelijk dat drievoudig snoer wat we (in oprechte liefde) toch hebben gehad, ben ik nu afhankelijk?
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 12 maart 2013, 12:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 08:40
Onderwerp: Een bijzonder Koninginnedag 2013
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik vind het godslastering om God de schuld te geven dat HIJ deze ontrouwe, hoererende, machtsmisbruikende en stelende familie hier in Nederland aan de macht heeft gezet. Geef de "eer" dan aan de koninkrijken Engeland en Pruisen die na de nederlaag van Napoleon van de aloude Bataafse Republiek van Nederland een monarchie wilden maken. Lekker democratisch he???? En dat terwijl de nederlandse bevolking in 1795 die oranjefamilie nou net eruit gezet had
Het zuurste van de monarchie in Nederland is nog wel dat Lodewijk Napoleon, de eerste koning van Nederland, de populairste en meest betrokken koning van Nederland ooit was! Oftewel onvergelijkbaar met de eigenaren van de NCF ( Nederlandsche COCAINE Fabriek) De grootste drugshandelaar van de wereld en eigendom van.... juist !! (als je me niet geloofd, check dan Wikipedia maar... ) |
balk en splinter, hij die zonder zonde is werpe de eerste steen. oordeel niet op dat gij niet veroordeeld worde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 08:38
Onderwerp: Haten doemdenkers Gods Liefde?
|
|
|
1 Korintiërs 13 De liefde 1 Al sprak ik de talen van alle mensen en die van de engelen – had ik de liefde niet, ik zou niet meer zijn dan een dreunende gong of een schelle cimbaal.
Zo staat er vanaf 2 t/m 13 beschreven wat liefde inhoud en wat er mee samenhangt. Jezus Liefde en gehoorzaamheid aan de vader heeft zo veel ellende aan kant gezet en wij kunnen niet beseffen hoe groot Zijn Overwinning is geweest. De gene die beschik over wat er gebeuren gaat is Hij die onze redding is geweest. Wij kunnen en mogen niet met de Bijbel in de hand "oordelen "over wie wel goed of fout bezig is.
Ga en sta in deze wereld in Zijn Liefde die in ons woont, laat zien wie Jezus is door oa. eigen doen en laten. Ik ben overtuigd dat Jezus overwinning onvoorstelbaar groot zal zijn als Hij terug komt en dat zelfs de door doemdenkers (ken uw bijbel) veroordeelden, bij Jezus gaan behoren.
Alle ere komt toe aan de Here (gelukkig)
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 12 maart 2013, 18:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 20:26
|
|
|
btw Pieter 610 met hond en pieter 618 met barbieknoeierijapparatuur? Heb toch het sterke vermoeden dat het wel de zelfde persoon is, klopt dat?
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op maandag 11 maart 2013, 20:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 08:59
|
|
|
"Je hebt Iemand nodig, stil en oprecht"
In hoeverre gaat het om de vraag of men afhankelijk is van wat dan ook. Ik ben afhankelijk van veel zaken, maar boven al van de Liefde van de Heer. In deze afhankelijkheid, kom je er achter dat men eigenlijk niet alleen kan zijn, ook als partners niet. Gelijk bij de trouwbelofte men belooft om lief en leed te delen, spreekt men daar al een afhankelijkheid af, goed bedoelt en vaak vergeten.
Ik heb mijn leven lang geprobeerd om daar waar ik kon mijn gezin te dragen, nu zie ik de vruchten daarvan en vindt het fantastisch als ik het cluppie om me heen heb.
Helaas konden wij (ex en ik) niet onze gevoelens delen, om wat voor reden dan ook. De rechter viel van haar stoel toen mijn ex zei, dat ze nooit door verwezen was door de huisarts. Nu zie ik mijn gebrek in het hele gebeuren ook wel, maar toen dus niet helaas. Ik heb tegen oudste zoon gezegd dat ik met het hele gezin om tafel wil en dat we alles gaan uitspreken zonder verwijten, hij zei weet heit (pa) dat mem ( ma) misschuien ook wel een gebroken hart heeft en dat het wel van haar jeugd af aan zo geweest kan zijn?
Zo even met beide ben op de grond, de fout lag dus in het onafhankelijk zijn en het diepste van je hart naar je patner toe niet uit te spreken. meestal om verkeerde redenenen maar in ons geval denk ik om de ander er niet mee te belasten.
Natuurlijk zijn er veel redenen om onafhankelijk te zijn en heeft men die keuze moeten maken om onder ellende weg te komen, goede zaak, maar ik denk toch dat men eigenlijk wel afhankelijk wil zijn op de GO(E)D(E) manier OM lief en leed met elkaar te kunnen delen.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op maandag 11 maart 2013, 18:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 20:27
Onderwerp: welke gebeden van jou zijn verhoord?
|
|
|
Letwel, ik kan God niet verklaren maar weet wel dat Hij soms ook wel verhoord maar niet zoals wij dat willen. Mijn vader had kanker en is daar aan gestorven, er is veel voor zijn genezing gebeden. Ik kon later gaan inzien dat God hem had thuis gehaald en verlost heeft uit zijn lijden. ik wist bij zijn begrafenis dat ik moest kiezen tussen vaarwel of tot ziens, gelukkig is het tot ziens geworden.
God is er altijd en heeft verdriet ook als wij dat hebben, waarom hij ook soms niet verhoord weet ik niet, maar probeer dan toch als nog op Zijn zekerheden te bouwen, want die geeft Hij wel Bij ons zijn heel veel gebeden verhoort, niet alleen bij mij, maar God zegend ook mijn oudste zoon gigantisch door verhoorde gebeden.
Ik zelf heb ik pure wanhoop bij mijn kinderen toen die baby's waren op knieën gelegen omdat ze geen lucht kregen. Van alles er al gedaan, neus, keel en borstkas in gesmeerd met uierzalf, wat meestal wel hielp, maar dan net niet. Radeloos, biddend Heer help hun toch en geef anders die rotzooi maar aan mij,. Ik kreeg het niet, maar opeens gingen ze rustig ademhalen en sliepen dan de gehele nacht door. 2 waren bronchitus-astmatisch en nummer 3 meer nog asmatisch.
Oudste zoon vroeg veel om gebed als hij het moeilijk had ivm zijn verblijf in Zwijndrecht zowel financieel als woonruimte en later ook voor werk. Had hij geld nodig en vroe of ik daar ook voor wilde bidden, kwam er soms iemand naar me toe om info (geld opsturen) of envelop met inhoud. Studie afgelopen en gelijk werk, geen woonruimte, en werd hem een appartement aangeboden voor weinig, altijd nadat hij er om had gevraagd of ik er ook voor wilde bidden.
Toen de oudste zoon van mijn zus werd geboren ging het helemaal mis en mijn zus is met de baaskter in de auto met een rotgang naar het ziekenhuis gereden, daar aangekomen (nadat neefje onderweg 2 x gereanimeerd was door de baakster. werd door artsen hun op het ergste voorbereid. het werd afgekondigd bij ons in de kerk op zondagmorgen, en 's middags zeiden de doktoren, wat er is gebeurd wij weten het niet maar dit is haast niet mogelijk, hij knapt op.
ook bij ons in de kerk is er voor babys gebeden waar dokteren geen raad meer wisten en alle hoop op hadden gegeven, een biddende gemeente en de kinderen zijn genezen.
Ik weet er zullen nog vele verhoorde gebeden komen voordat de Heer terug komt, dus volhard in gebed.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 10 maart 2013, 23:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 12:15
Onderwerp: Volgens het boekje, of is de Bijbel anders?
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Het heeft weinig zin er een welles nietes spelletje van te maken. En het heft ook weinig zin,lappen met teksten uit de Bijbel te plaatsen, dan rest mij de vraag waarom? Waarschijnlijk om je eigen gedachte kracht bij te zetten, het had korter gekund, hoofdstuk aanduiding, met verzen of onderwerpen. Van mijzelf uitgaande, lees ik het niet, of ik neem er een greep uit.
Iedereen beleeft en gelooft op zijn eigen manier, en we moeten (mogen) elkaar in eigen overtuiging laten (respecteren) staat ook gewoon in de Bijbel. Wij mogen/moeten wel elkaar vermanen/leren juist met Gods woord te leven, maar wij mogen elkaar niet veroordelen, of beleren, wel onderwijzen. Maar we mogen niet Gods woord, (mis)gebruiken om ons eigen woord kracht bij te zetten, en dat gebeurd maar al te vaak. |
en toch doorgaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 10:13
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ogenschijnlijk hou jij van herhalingen, die opmerking van die gene die je quote is van een week geleden, één opmerking. Vervolgens zet je een heel stuk uit de Bijbel, die waarschijnlijk iedereen leest dan rest mij de vraag wat je daar mee wil zeggen, en bereiken. Is het nu zo moeilijk, om eens te zetten wat je zelf wil, waar je heen wil, en wat je wilt zeggen? Zonder de halve Bijbel te plaatsen, behalve wat zij zette, wat jij mooi vond? Ik ben het wel met je eens dat er heel wat wordt gebruikt, om onderwerpen of eigen intentie kracht bij te zetten, maar daar hoef je zelf geen aanstoot aan te nemen. |
Ik neem alleen aanstooot als men door die teksten Jezus in een kwaad daglicht stelt. Hij is door de Vader gezonden en Hem gehoorzaam geweest, moet je voor de aardigheid toch die topics eens beter gaan lezen, het doet zwwar afbreuk aan Zijn Overwinning aan het kruis en vooral Zijn Opstanding, dyu saan Gods Liefde voor ons door de Kwaaie God te verkondigen.
Voor de zoveelste keer wij hebben de Bijbel gekregen om het Goede te leren, gelijk door mijn geplaatste tekst te lezen is. Er staan waarschuwingen in de Bijbel, maar leer van Jezus en wat de ware betekenis is van wat Hij heeft gedaan voor ons. Simpele vraag wat kan gaan er gebeuren al straks een ieder (staat beschreven bij Zijn terugkomst)) weet wie Jezus is door Zijn Geest? Doet men het zefde als die ene misdadiger waarvan Jezus zegt "heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn"?
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 10 maart 2013, 00:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 08:59
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Nee beslist niet. Maar dat iemand een stelling in neemt, is goed, maar om vervolgens een hele pagina uit de Bijbel te plaatsen, is overdreven. Terwijl er ergens anders op forum wordt verweten, dat iemand met teksten uit die zelfde Bijbel, iets zet, zonder een onderwerp te bespreken. |
Helaas zie jij het verschil niet. de meesten gebruiken de teksten om hun doemdenkerij kracht bij te zetten en vergeten helaas waar het werkelijk om draait, gelijk Jol aangeeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 08:48
|
|
|
Pasen het mooist feest wat we kunnen vieren. Bij Goede Vrijdag stilstaan welk een offer Hij heeft gebracht, Hij zag toen al onze ellende, het was voor Hem niet alleen het fysiek lijden maar ook zag Hij alle zonde die Hij droeg, gelukkig ook de mijne, ze zijn vergeven als ik dat wil, door Zijn Liefdesdaad, mogen wij om vergeving vragen.
Pasen het feest van eeuwig leven, ook is dat voor mij door Zijn offer tot stand gebracht.
Het grootste voordeel is, dat dit niet alleen voor mij bestemd is maar voor een ieder die in Hem gelooft en wat Hij heeft gedaan voor ons.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zaterdag 9 maart 2013, 10:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 08:21
Onderwerp: Wat is het ware evangelie? mp3 Engels.
|
|
|
ff google en ik kreeg zo wel bedenkingen bij de heer Hocking. Ook de naam David Hocking Ministrys doet mij een beetje huiveren, gelijk ook Benny Hinn dat deed. Waarom een eigen naam geven aan wat God toe behoort? Het grote gevaar schuilt bij deze heren dus niet in wat zij zeggen ("alles wat in Mijn naam gezegd of gedaan wordt"), dat onze Heer kan zeggen "Ik heb u niet gekend".
"Onderzoekt alle dingen en behoud het goede", loop niet zomaar achter personen aan maar volg Jezus
Het ware evangelie is voor mij dat Jezus is opgestaan, zo de dood heeft overwonnen en Hij eens Koning zal zijn over een Nieuwe Hemel en een nieuwe Aarde en alles dan vlomaakt zal zijn, wat een toekomst hebben wij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 03:50
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dat is nog niet zo'n slecht idee, toch, gerrit? (er zijn gekkere dingen te doen.........) |
HEAR HEAR, maar wel de "goeie"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 18:15
|
|
|
Doemdenken is des duivelsoor kussen.
Wat kan een doemdenker bijdragen aan Jezus opdracht, "Gaat heen verkondig heet evangelie en maak alle volken tot mijn discipelen".
Als we net als vroeger, een toornig God de wereld gaan verkondigen, bekeert u wat u wacht hel en verdoemenis, gaan we totaal voorbij aan Gods Liefde getoond in Jezus, die juist de Liefde Gods en alle Go(e)ds verkondigde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 15:47
|
|
|
JOL252 schreef: | "In Hem leven wij, bewegen wij ons en zijn wij"...
Alles is dus al een feit.
(Zucht, een lievelingstekst, vraag me alleen niet waar het staat.) |
Handelingen 17:28 , pracht stukje uit de Bijbel
24 De God die de wereld heeft gemaakt en alles wat er leeft, hij die over hemel en aarde heerst, woont niet in door mensenhanden gemaakte tempels. 25 Hij laat zich ook niet bedienen door mensenhanden alsof er nog iets is dat hij nodig heeft, hij die zelf aan iedereen leven en adem en al het andere schenkt. 26 Uit één mens heeft hij de hele mensheid gemaakt, die hij over de hele aarde heeft verspreid; voor elk volk heeft hij een tijdperk vastgesteld en hij heeft de grenzen van hun woongebied bepaald. 27 Het was Gods bedoeling dat ze hem zouden zoeken en hem al tastend zouden kunnen vinden, aangezien hij van niemand van ons ver weg is. 28 Want in hem leven wij, bewegen wij en zijn wij. Of, zoals ook enkele van uw eigen dichters hebben gezegd: “Uit hem komen ook wij voort.” 29 Maar als wij dan uit God voortkomen, mogen we niet denken dat het goddelijke gelijk is aan een beeld van goud of zilver of steen, het werk van een ambachtsman, door mensen bedacht. 30 God slaat echter geen acht op de tijd waarin men hem niet kende, maar roept nu overal de mensen op om een nieuw leven te beginnen, 31 want hij heeft bepaald dat er een dag komt waarop hij een rechtvaardig oordeel over de mensheid zal laten vellen door een man die hij voor dat doel heeft aangewezen. Het bewijs dat het om deze man gaat, heeft hij geleverd door hem uit de dood te doen opstaan.’ 32 Toen ze hoorden van een opstanding van de doden dreven sommigen daar de spot mee, terwijl anderen zeiden: ‘Daarover moet u ons een andere keer nog maar eens vertellen.’ 33 Zo vertrok Paulus uit hun midden. 34 Toch sloten enkelen zich bij hem aan en aanvaardden het geloof, onder wie ook een Areopagiet, Dionysius, een vrouw die Damaris heette en nog een aantal anderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 15:39
Onderwerp: Uitnodiging koningsmaal.
|
|
|
MAT170 schreef: | Ik toets dingen aan de bijbel en in de gemeente van Galaten was Paulus heel duidelijk galaten1vers8 Maar ook al zouden wij, of een engel uit de hemel, [u] een evangelie verkondigen, afwijkend van hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt!Dat zegt hij ook van zichzelf als hij ineens een ander evangelie gaat verkondigen wat geen evangelie is. Hoe belangrijk het is om daarin niet verkeerd te zitten. |
1 Korintiërs 13 hoort niet thuis in de Bijbel dus, sinds wanneer heb jij het recht om zoiets te beweren, hou alsjeblieft op met zelf bepaalde teksten uit de Bijbel te halen en ga geloven als een kind. Voor de zoveelste keer, God is een God van Liefde en ga op zoek naar de Waarheid waarom Jezus hier gekomen is. geef Hem de eer die Hem toekomt en je zal behouden zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 14:38
Onderwerp: Uitnodiging koningsmaal.
|
|
|
MAT170 schreef: | Dit staat bij bijbelstudie en wat ik me afvraag is de dingen te zien zoals Jezus ze zag, anders krijg je misschien iets wat er totaal niet mee bedoeld is. |
Probeer Zijn Liefde te begrijpen en ook de waarom's (meer dan één reden) waarom Hij hier kwam. Ga het Nieuwe Verbond leren begrijpen, het zet het doemdenken aan de kant .
Leve onze Heer overwinnaar van het "kwade" ALLE ERE KOMT TOE AAN DE HERE, Zijn overwinning is zo groot, daar kunnen wij met ons (al hoe geleerd ook) simpel verstand niet bij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 14:32
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Oke...je hebt gelijk...ik zeg dat ook niet... Maar ik heb wel geleerd....(ik...met het negatieve zelfbeeld)
Hoe je ook bent..JE MAG ER ZIJN!!! En je weet...echte schoonheid zit van binnen... |
Een negatief zelfbeeld heb je zelf niet in de hand, het wordt je stiekem opgedrongen op vele manieren. Vaak ook door onmacht in bepaalde situaties en het handelen daar naar.
Je mag je zelf met de ogen van de Heer gaan zien. Als Hij je waardevol vindt, je zo belangrijk vindt, dat Hij zijn leven ook voor jou heeft gegeven. Besef dat Hij je dus van onschatbare waarde vindt. Als je gaat danken voor wat Hij voor ons deed en nog steeds doet, mag je het verkeerde gaan loslaten, zelf zal het moeilijk gaan maar ook daar wil en kan Hij bij helpen.
Sterkte en vooral Gods zegen daarbij
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|